İçeriğe Yönlendir

Focus II - Otomatik Vites Geçişlerinde Kararsızlık ve Performans Düşüklüğü


Mustafa Çoban

Recommended Posts

Mustafa Çoban

Merhaba değerli forum üyeleri ve takipçileri.

2010 focus 2 otomatik vitesli benzin ve lpgli aracımda beni ne zamandan beri rahatsız eden iki durum için sizlerin yardımlarınızı ve fikirlerinizi almak istedim.

1-Dün araç dolu şekilde istanbuldan yalovaya giderken daha önceleride farketmiştim ama bu sefer nedense takıntı oldu ve bilgi almak istedim. 90/100 km ile giderken gazdan ayağımı çekip hız düştüdüğünde ve sonra hızı artırmak için tekrar gaza yavaş yavaş yüklendiğimde araç sanki vites değişikliğinde kararsız kalıyor, bu sırada aracın 2-3 defa vites geçişi yapmaya çalıştığını hissediyorum vites artırmakla azaltmak arasında gidip geliyor bi müddet toparlayamıyor ve bu sırada aracın performansı düşüyor. Bende araç toparlasın diye ya dip gaz yapıyorum yada benzin pedalından ayağımı yavaşca çekip aracın kendisini toparlamasını bekliyorum.

2-hafif meyilli yollarda yine araç doluyken çekiş düşüklüğü oluyor. araç gitmiyor 100 den 90'a 80'e kadar düşüyor gaz almıyor arkadan gelenler rahatlıkla beni geçiyor yani meyilli yollarda performans konusunda hayal kırıklığı yaşıyorum . 

Bunların çözümü için ne yapabilirim. Değerli tavsiye ve yorumlarınızı bekliyor saygılar sunuyorum.

Yorum bağlantısı
İSMAİL ASLAN
Merhaba değerli forum üyeleri ve takipçileri.
2010 focus 2 otomatik vitesli benzin ve lpgli aracımda beni ne zamandan beri rahatsız eden iki durum için sizlerin yardımlarınızı ve fikirlerinizi almak istedim.
1-Dün araç dolu şekilde istanbuldan yalovaya giderken daha önceleride farketmiştim ama bu sefer nedense takıntı oldu ve bilgi almak istedim. 90/100 km ile giderken gazdan ayağımı çekip hız düştüdüğünde ve sonra hızı artırmak için tekrar gaza yavaş yavaş yüklendiğimde araç sanki vites değişikliğinde kararsız kalıyor, bu sırada aracın 2-3 defa vites geçişi yapmaya çalıştığını hissediyorum vites artırmakla azaltmak arasında gidip geliyor bi müddet toparlayamıyor ve bu sırada aracın performansı düşüyor. Bende araç toparlasın diye ya dip gaz yapıyorum yada benzin pedalından ayağımı yavaşca çekip aracın kendisini toparlamasını bekliyorum.
2-hafif meyilli yollarda yine araç doluyken çekiş düşüklüğü oluyor. araç gitmiyor 100 den 90'a 80'e kadar düşüyor gaz almıyor arkadan gelenler rahatlıkla beni geçiyor yani meyilli yollarda performans konusunda hayal kırıklığı yaşıyorum . 
Bunların çözümü için ne yapabilirim. Değerli tavsiye ve yorumlarınızı bekliyor saygılar sunuyorum.
2009 modeli bende var. Sizinle aynı durumu yaşıyorum kararsızlık değil o tür düşüşlerde araba boğulduğu için performans alamıyoruz. Tüm araçlarda olur bu durum. Bizim araba 4. viteste kalıyor 3. Vitese küçültmüyor belli bir hız azalması gerek 3. Vitese düşmesi için tam emin değilim ama kendi kendine küçültme için 30-40 düşmesi gerek. O yüzden Ben arabayı yoracak rampayı ve yük durumunu hesap ederek vitesi Manuel konuma alıp kendim vites küçültüyorum. Performansı tam alıyorum. Bu konu ile ilgili benzer konular forumda mevcut. İyi sürüşler dilerim.

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
O yüzden Ben arabayı yoracak rampayı ve yük durumunu hesap ederek vitesi Manuel konuma alıp kendim vites küçültüyorum. Performansı tam alıyorum. Bu konu ile ilgili benzer konular forumda mevcut. İyi sürüşler dilerim.



Doğru yapıyorsunuz.
Manuel imkanı olmayanın da. Od/Off yapması gerek. Bu sayede 4. Vites iptal edilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çoban
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Doğru yapıyorsunuz.
Manuel imkanı olmayanın da. Od/Off yapması gerek. Bu sayede 4. Vites iptal edilir.

 

 

Bu sürüş bütün keyfimi kaçırıyor. Bana pek normal gelmiyor bu kadar uğraşlar. Eğer hakikaten aracın gücü bu kadarsa ve yapacak bişey yoksa aracı değiştirmek gerekecek.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
Bu sürüş bütün keyfimi kaçırıyor. Bana pek normal gelmiyor bu kadar uğraşlar. Eğer hakikaten aracın gücü bu kadarsa ve yapacak bişey yoksa aracı değiştirmek gerekecek.

Maalesef bu kombinasyon verimsiz.
100 beygir motor ve tork konvertörlü 4 ileri otomatik bir araya gelince. Ancak bir ulaşım aracı oluyor.
Otomobil kullanmaktan zevk alan birinin tercihi olamaz.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Gaza basmaktan korkmayın acaba paspas mı engelliyor? 100beygir doğru viteste her zaman memnun eder. Sadece araba bağırıyor psikolojisine girmeyin.

"kick down" bu araçlarda potansiyometreden mi okuyor ayrı düğmesi mi var acaba iptal mi olmuş?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bağırıyor ama gitmiyor hocam. 10 km fazla hız için dakikalarca 5000 devirde bağırtarak rampa çıkmayı da kimse istemiyor.
Bu sebeple çoğu kullanıcı düşük devir düşük hız tercih ediyor.
Benim 110-120 5. Viteste 2000-2400 devirde çıktığım rampayı. Arkadaşım 2. Viteste 50 ile çıkmayı tercih ediyor.
Sollamalarda arkadan gelen kamyondan sellektör yemek de cabası.
Çok konforlu ve sağlam tam bir şehir içi işe git gel arabası. Ama asla keyifli değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Tam bir sorunsuz, taş gibi emekli arabası, bizim enişteye 2011 model collection paket almıştım km 13 binde felandı 6 yıl oldu sanırım hala kullanıyor km si 45 bin olmuştur en fazla. Hiç sorun çıkarmadı diyebilirim, bi kez altını taşa vurdu şanzıman karteri delindi, servisin kaskolu araç fetişi ile sağlam ve bana göre hiç hasar almamış haldeki şazımanı komple elden geçirdiler sadece [emoji4] Eniştem 71 yaşında ve ilk otomatik arabasından gayet memnun. Yıllarca boşuna manuelde debelenmişim diyor şimdi [emoji4] Hatta çağlar abi bakmıştı araca, hey gidi zaman ne çabuk geçiyor...

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
4 saat önce, İSMAİL ASLAN yazdı:

2009 modeli bende var. Sizinle aynı durumu yaşıyorum kararsızlık değil o tür düşüşlerde araba boğulduğu için performans alamıyoruz. Tüm araçlarda olur bu durum. Bizim araba 4. viteste kalıyor 3. Vitese küçültmüyor belli bir hız azalması gerek 3. Vitese düşmesi için tam emin değilim ama kendi kendine küçültme için 30-40 düşmesi gerek. O yüzden Ben arabayı yoracak rampayı ve yük durumunu hesap ederek vitesi Manuel konuma alıp kendim vites küçültüyorum. Performansı tam alıyorum. Bu konu ile ilgili benzer konular forumda mevcut. İyi sürüşler dilerim.

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Olabilecek en makul  ve akıllıca çözüm bu sanırım. Zira corolla mmt sini tatmış bir aile olarak otomatik şanzıman da profesyonel kullanım sağlıyoruz:D. Yokuş çıkarken yığılmasa da yarış halinde manuel çok güzel iş görüyor. :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tam bir sorunsuz, taş gibi emekli arabası, bizim enişteye 2011 model collection paket almıştım km 13 binde felandı 6 yıl oldu sanırım hala kullanıyor km si 45 bin olmuştur en fazla. Hiç sorun çıkarmadı diyebilirim, bi kez altını taşa vurdu şanzıman karteri delindi, servisin kaskolu araç fetişi ile sağlam ve bana göre hiç hasar almamış haldeki şazımanı komple elden geçirdiler sadece [emoji4] Eniştem 71 yaşında ve ilk otomatik arabasından gayet memnun. Yıllarca boşuna manuelde debelenmişim diyor şimdi [emoji4] Hatta çağlar abi bakmıştı araca, hey gidi zaman ne çabuk geçiyor...
 

Biz de Çağlar’dan almıştık. Kayseri’de arkadaşım kullanıyor hala. 250 binlere geldi. Buna bağlı ufak tefek sorunları oldu.
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Gaza basmaktan korkmayın acaba paspas mı engelliyor? 100beygir doğru viteste her zaman memnun eder. Sadece araba bağırıyor psikolojisine girmeyin.

"kick down" bu araçlarda potansiyometreden mi okuyor ayrı düğmesi mi var acaba iptal mi olmuş?

Doğru. Gaza basmaktan korktuğumuz için gitmiyor diyoruz. Karakteristik özelliğinin diğer araçlardan farklı olduğu açık ama gaza basarsan gider. Fazla yakar ama gider. Yani uçmaz ama rampaları bayıltmadan çıkarsın gene de.

Araçta cruise control varsa şunu deneyebiliriz, arabanın bayıldığını düşündüğünüz yerde cc ile çıkmayı deneyin, rampa öncesi hızınızı cc ye ayarlayın, bakalım bayılacak mı- tabi yol müsaitse.

@Mehmet Göktürk Kick down gaz pedalından, dipleyince 2 kademe.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çoban
8 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Doğru. Gaza basmaktan korktuğumuz için gitmiyor diyoruz. Karakteristik özelliğinin diğer araçlardan farklı olduğu açık ama gaza basarsan gider. Fazla yakar ama gider. Yani uçmaz ama rampaları bayıltmadan çıkarsın gene de.

Araçta cruise control varsa şunu deneyebiliriz, arabanın bayıldığını düşündüğünüz yerde cc ile çıkmayı deneyin, rampa öncesi hızınızı cc ye ayarlayın, bakalım bayılacak mı- tabi yol müsaitse.

@Mehmet Göktürk Kick down gaz pedalından, dipleyince 2 kademe.

Daha önce cc ile denemiştim. Hızın altına düşeceğini anladığı zaman araç kendi kendine dip gaz yapıyordu yani hızda sabit kalmak için otomatik gazlama nedeniyle kadran hopluyordu. Bunun haricinde cc dışında sürdüğümde arabada yolcu varken rampa hafifte olsa aracın hızı düşüyor gaz almıyor bayılacak gibi oluyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Biz de Çağlar’dan almıştık. Kayseri’de arkadaşım kullanıyor hala. 250 binlere geldi. Buna bağlı ufak tefek sorunları oldu.


Arabayı ben bulmuştum sağolsun Çağlar abi bakmıştı. Hatta alınca tanışmıştık yanlış hatırlamıyorsam Yenişafak gazetesinin genel yayın yönetmeninin arabasıydı :)

250 bin km o tüketime sahip kaçmayan bi hacete binmek hiçte aklıma yatmadı ama :) bu az kaçan çok yakan taş gibi focus yılda 7-8 bin km yi geçmeden kullananlar için daha ideal bi seçim bence...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

250 bin km o tüketime sahip kaçmayan bi hacete binmek hiçte aklıma yatmadı ama [emoji4] bu az kaçan çok yakan taş gibi focus yılda 7-8 bin km yi geçmeden kullananlar için daha ideal bi seçim bence...

Eşi işe gidip geliyor :)
Kendinde makam arabası var. Yılda bir kez beraber tatile gideriz. Sinir olur.
Onun dışında uzun yola benim arabayla gideriz :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çoban
27 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Kick down çalışmıyor ya paspas var arada ya da basmıyorsunuz

Sistem çalışıyor hocam. Çok zorda kaldığımda 1 defa dip gaz yapıyorum. Ama devamlı kullanmakta doğrumu bilmiyorum sorun çıkarır diye korkuyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
3 saat önce, Mustafa Çoban yazdı:

Daha önce cc ile denemiştim. Hızın altına düşeceğini anladığı zaman araç kendi kendine dip gaz yapıyordu yani hızda sabit kalmak için otomatik gazlama nedeniyle kadran hopluyordu. Bunun haricinde cc dışında sürdüğümde arabada yolcu varken rampa hafifte olsa aracın hızı düşüyor gaz almıyor bayılacak gibi oluyor.

Tamam işte araba gider, biz basmıyoruz çok yakacak diye. Hem F2 hem F2.5 benzinli otomatik arabam vardı kullandım biliyorum yani. Çekmediği yerde gaza daha fazla basacaksınız. Gaz pedalında kick down 2 kademedir. Bir kere dip gaz yapınca 1 vites düşürür, daha fazla güç lazımsa pedala daha kuvvetli basın, bir kademe daha gittiğini ve 1 vites daha düştüğünü (hız uygunsa, çok yüksek değilse) göreceksiniz.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

100 hp 4 ileri şanzıman ile bu aracın kapasitesi bu kadardır.Çok fazla bir şey beklemeyin az sabır ile çok uzun yıllar hizmet edecek kadar sağlamdır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Hatta alınca tanışmıştık

dikiz aynası kırıktı

14 saat önce, Mustafa Çoban yazdı:

2010 focus 2 otomatik vitesli benzin ve lpgli aracımda

araç kaç km de?

Yorum bağlantısı
Mustafa Çoban
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

dikiz aynası kırıktı

araç kaç km de?

100 bini dün gördüm. Tüm bakımlarını yeni yaptırdım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

(Hego) Egzos sensörü çalışma rakamlarına baktırın obd den teşhis cihazı ile ( arıza kodu değil) o parça eskidikçe bu tip kararısz performnas sergiler . Hazır bağlanmışken maf sensörü de kontrol.

Sabahları ilk kalkışta gazı az yeme yapıyor mu? sonra lpg ye geçince daha akıcı gidiyor mu?

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova
4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

 

Sabahları ilk kalkışta gazı az yeme yapıyor mu? sonra lpg ye geçince daha akıcı gidiyor mu?

 

Benim araç gazı az yiyor. Şanzıman yağı ısınmadığından diyordum. Başkabir nedeni olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Çoban
5 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

(Hego) Egzos sensörü çalışma rakamlarına baktırın obd den teşhis cihazı ile ( arıza kodu değil) o parça eskidikçe bu tip kararısz performnas sergiler . Hazır bağlanmışken maf sensörü de kontrol.

Sabahları ilk kalkışta gazı az yeme yapıyor mu? sonra lpg ye geçince daha akıcı gidiyor mu?

Gazı az yeme yapmıyor. Ama bununla ilgilimidir bilmiyorum bazen ilk kontağı çevirdiğimde araba çalışmıyor usta marş motoru tamir edilmeli demişti.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...