İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    En sevdiğimizden.
  3. Özgür ÇETİNKAYA

    Fiesta 1.4 TDCI Yağ Eksiltmesi

    Anladım... Bir usta dedi pvc valfi arızalı motordan gelen yağ buharını geri motora gönderemeden turboya gönderiyor. Turboda siyah duman olarak atıyor demişti. Yağ Castrol kullandım ama hiç beğenmedim sahte midir nedir. Motor çok sesli çalışmaya başladı.
  4. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Arabaya Sw muameli yapıyoruz. Bostancı paketimi arka koltuğa bağladım.
  5. Mehmet Ozyurek

    Uzun Yolda Fren Balatası Yanması ve Zıplama

    Süratlenince fren yapacaksın işte. Sürekli frende inersen yakarsın. Yavaşlayıp bırakıp soğumasına fırsat vereceksin.
  6. Mehmet Yeter

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    Agresif sürüş yok. Tekerler tutunsun hızlanmaya yardımcı olmali ve ıslak zeminde iş yapmali. O zaman conti alınacak. Conti linkleri tavsiyesi alınır.
  7. Ali Cihangiroğlu

    Fiesta 1.4 TDCI Yağ Eksiltmesi

    oradan hava üfler, emmez, zaten üflediği hava turbo emişe bağlı dikkat et, turboyu çok az yağlar normaldir, o yağlamada turbo girişini sökmüşsün zaten, tam pervanenin dibinde 1-2 cm boyunda parmağınla silince kaybolacak kadar az bir birikme olur, duman sebebi bence 230 bin km az değil yinede iyi kullanılan bir araçsa yağdan olabilir, tam sentetik Mobil Süper 3000 yada Mobil 1 ESP 5w-30 kullan bir daha bak, yok bunları kullanıyorum zaten diyorsan o zaman motor eskimeye başlamış, kendi aracımı 210 binde satmıştım, aynı araç, duman yok diyebilirdim, sürekli tam sentetik yağ kullanmış ve özenli kullanmıştım. 6000 km 2 kademe dediğin min maks ın ortasına geliyorsa motor eskimeye başlamış yada yağ iyi değil yada eskimiş demektir, bende hiç olmazdı diyim sen düşün....
  8. Tansu Kalafatoğlu

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    Benim önler çok aşınmıştı. Önlere conti aldım. Arkalar kaldı. Birkaç sene sonra öndeki contileri arkaya aldım. 2 tane Yeni michelin aldım ve öne taktım. 2 sene oldu. Şimdi neredeyse eşit aşınmadalar. tamam lastik önemli. Hep isteriz hepsi yeni olsun ama zaman da tasarruf zamanı. Eğer lastik bitmemişse yani 3mm altına düşmemişse, yılı dolmamışsa ve agresif sürüş yoksa bence biten takımı yenileyin.
  9. zaman daralıyor, yakında kapımı çalacak belli
  10. Koray Demir

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    F/p ürünü sıfır 4 lastik iyidir.
  11. Bugün
  12. Mehmet Yeter

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    Durumu cozdugumuze göre şimdi iki seçenek var ya f/p ürünu 4 lastik alacağım. Ya da 2 conti alıp önlere takacağım. Ne yapmalıyım. Bayramdan sonra kesin alıyorum.
  13. Özgür ÇETİNKAYA

    Fiesta 1.4 TDCI Yağ Eksiltmesi

    Selamlar, Videoda oladuğu gibi pvc valfi kısmından duman geliyor. Normalde buradan hava vermesi değil hava çekmesi gerekiyor diye okudum. Videoda görüldüğü gibi hava ve geliyor. Turbo tarafında yağ birikiyor. Araçta bildiğimiz gibi siyah duman olayı var. Külbütör üst kapak (pvc valfi) değiştirir isek bu duman olayından kurtulur muyuz? İyi forumlar...
  14. Yahya Melih Ayaksız

    Uzun Yolda Fren Balatası Yanması ve Zıplama

    Manuel var ama çok devirlenince vitesi yükseltiyor . Dönüşte fazla sürat yapmadan farklı yoldan gideceğiz
  15. Mehmet Göktürk

    1.2 TSI Golf Triger Seti

    1.2 105 tsi değişik eski jenerasyon daha değişik eski toprak bir motordur. Verimi daha düşüktür. Ancak benim öngörüm bi tık daha dayanıklı olabilir. Çek cumhuriyetindeki Mleda skoda VW motor fabrikasında yapılmıştır. Demir bloktur. Şu motor: https://www.vdveer-engineering.nl/en/information/vag-ssp/ssp-skoda/ssp-skoda-en/1687-ssp-074-1-2-cbzb-77kw-tsi-petrol-engine-with-turbocharger/viewdocument/1687 https://mymotorlist.com/engines/volkswagen/ea111/cbzb/ Bundan sonra alüm blok 105 bir CJZA çıktı 105 için link: https://mymotorlist.com/engines/volkswagen/ea211/cjza/ Daha sonra Ea211 yeni tip 110çıktı.. Yeni tip oldukça farklıdır. Zaten blok 180 derece dönmüştür. Turbo aracın önüne alınmıştır. Eski tiplerde şöför tarafındadır. Yakıt harcaması 1 litre daha düşüktür, motor ısınması çok hızlıdır. https://www.autoevolution.com/news/volkswagen-tsi-engines-explained-60143.html Sonra çıkan motor: https://www.vdveer-engineering.nl/en/information/vag-ssp/ssp-seat/ssp-seat-fr/1513-ssp-161-moteurs-de-la-famille-ea211-et-ea888/viewdocument/1513
  16. Tansu Kalafatoğlu

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    e tamam işte. Arkalar az yıpranmış. Ve öne aldık. Yani önler yeni oldu
  17. Alpay Sumer

    1.2 TSI Golf Triger Seti

    Kullanım tipi aynı , sizde sıcaklık daha fazlaymış.. Belki yağdan belki sıcaktan olmus demek.. Biz o sıcaga ulasamadık 😀
  18. Mehmet Ozyurek

    Uzun Yolda Fren Balatası Yanması ve Zıplama

    Manuel mod yok mu. Bu yoksa eski otomatikse Overdrive on/off tuşu vardır. Bu aktif edilirse son vitese geçmez. Ben inişlerde 4000 deviri geçirmeyecek şekilde vites seçer manuel modda inerim.
  19. Ahmet İhsan Akşen

    Station Wagon Siyah Mondeom

    Elektrikli araçlara selam söyleyince tek kontak gittiniz sandım 😁
  20. Koray Demir

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    Evet doğrusu bu. Rotasyon yoksa arka lastikler öne direkt geçer, önler ise arkaya çapraz olarak geçer. Yönlü lastikse aynı taraflar ön arka değişim olarak tek seçenek var zaten.
  21. Ü.Emre Kartal

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    Bazı lastiklerde lastiğin yerini belirten işaret oluyor. Ancak genel olarak lastiğin türünü bilmek yetiyor. İnternette bolca şema mevcut
  22. Tansu Kalafatoğlu

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    toyota sol önü, sağ arkaya takın diyor. lastiğin üstünde rotasyon şeması var mı?
  23. Mehmet Yeter

    Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia

    Ben de süratli kullanmam lakin virajlarda kötü lastik tedirgin ediyor. Ayrıca dur kalklarda yolda geziyor resmen lastik.
  24. Ali Darbaz

    İş Arkadaşım Vier

    🚗 Cunda Adası’ndan İstanbul Çekmeköy’e Uzun Yol Deneyimi: Mesafe, Süre ve Ortalama Hız Analizi Geçtiğimiz günlerde Cunda Adası’ndan İstanbul’un Çekmeköy ilçesine gerçekleştirdiğim uzun yolculuğun verilerini paylaşmak istiyorum. İki aşamada tamamladığım bu yolculukta, hem sürüş sürelerini hem de katedilen mesafeleri not aldım. Seyahat boyunca karşılaştığım trafik, yol yapısı ve mola etkilerini dikkate alarak ortalama hız hesaplarını yaptım. Aşağıda detayları bulabilirsiniz. 🛣️ 1. Aşama: Cunda Adası → Yol Üzerindeki Ara Nokta Başlangıç Saati: 13:27 Varış Saati: 16:55 Geçen Süre: 3 saat 28 dakika Katedilen Mesafe: 188 km Bu bölümde Balıkesir ve çevresinde geçen karayolu etabı vardı. Yerleşim geçişleri, bazı ışıklı kavşaklar ve genel trafik akışı ortalama hızımı düşürdü. 🧮 Ortalama Hız: 1883.467≈54.2 km/s\frac{188}{3.467} \approx 54.2 \text{ km/s}3.467188≈54.2 km/s 🛣️ 2. Aşama: Ara Nokta → İstanbul / Çekmeköy Başlangıç Saati: 16:55 Varış Saati: 20:30 Geçen Süre: 3 saat 35 dakika Katedilen Mesafe: 231 km İstanbul’a yaklaştıkça trafik yoğunluğu arttı ancak otoyol koşulları bu etapta daha iyi olduğu için ortalama hız daha yüksek seyretti. 🧮 Ortalama Hız: 2313.583≈64.5 km/s\frac{231}{3.583} \approx 64.5 \text{ km/s}3.583231≈64.5 km/s 📊 Genel Toplam (Cunda → Çekmeköy): Toplam Mesafe: 419 km Toplam Sürüş Süresi: 7 saat 3 dakika (yaklaşık 7.05 saat) Genel Ortalama Hız: 4197.05≈59.4 km/s\frac{419}{7.05} \approx 59.4 \text{ km/s}7.05419≈59.4 km/s 📝 Yolculuğa Dair Notlar: Cunda’dan çıkışta bölgesel yollar nedeniyle ortalama hız düşük seyretti. Otoyola geçtikten sonra tempolu bir sürüş yakalanabildi. İstanbul girişinde ise tahmin edilebileceği üzere trafik etkisi kendini gösterdi. Genel olarak 59.4 km/s ortalama hız, trafik, mola, yol durumu ve şehir geçişleri göz önüne alındığında oldukça dengeli bir sürüş temposunu temsil ediyor. 🗨️ Forum Üyelerine Not: Benim gibi uzun yol verilerini kayıt altına alıp analiz etmeyi sevenler varsa, benzer paylaşımlarla farklı araçların, güzergâhların ve sürüş tarzlarının karşılaştırılmasına katkı sağlayabiliriz. Özellikle yakıt tüketimi ve rota optimizasyonu konusunda güzel bilgiler ortaya çıkabilir. Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim! 🚙💨
  25. Ali Darbaz

    İş Arkadaşım Vier

    Dün parasız yollardan yasa tesislerine kadar gelmiştim. Molalarla beraber bu yolu 3 saat 28 dakikada gitmişim . Molalarla beraber 55 km ortalama hıza geliyor. Yolun bu kısmında molalarla beraber 3 saat 35 dakikada bitirmişim. Ortalama hızım 64 km çıkmış.
  26. Tolgahan Doğru

    1.2 TSI Golf Triger Seti

    Bendeki 2015 110 luk dsg liydi. Yaz sıcağında Urfa Antep Adana otoyol arasında nurdagi , kömürler , bahce yokusları dahil 140 altına düşmeden sürdügümde yağ biraz eksilirdi. Kışın aynı kullanımda olmazdı ama.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...