Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Evren Erakçora, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Grafiklere falan bakana kadar yıllık bakım yapsan daha iyi olmaz mıydı bu arabaya. -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
İnternette baktım ilk defa buji değiştiren pejo ve citroen sahiplerinin arabsından hep bu buji çıkıyor. Evet arabamın bujisi hiç değişmemiş. Fabrikada takılan bir buji. Yedek parça ile gelen buji çok daha farklı . Yani yedek parça olarak gelen beru bujiler hep tek tırnak. Benimkisi 2009 model 3 tırnak. -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Evren Erakçora, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Nasıl yani hiç buji değişmedi mi bu araçta? -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Öylemi düşünüyorsun. Arabada fabrika bujisi çıktı. 2014 yılında üretimi durmuş. Fabrikada takılan buji. Böyle bir bujinin Türkiyede satışı bile yok. 🔍 BERU 12ZR-8STP Hakkında: Bu model 2009–2014 yılları arasında PSA grubunun (Peugeot-Citroën) 1.4 ve 1.6 VTi motorlarında fabrika çıkışı kullanıldı. 2015 sonrası EP6 ve EB2 motorlara geçildiğinde buji tipi değişti (örneğin NGK LZFR6AI). BERU bu kodda son harf serisini 2018 civarına kadar üretti, sonrasında pazar yedekleriyle devam etti. 💡 Tahmini Yaş Hesabı: Senin aracın 2012 model olduğuna göre: Eğer bujiler hiç değişmediyse → 2011 sonu veya 2012 üretimi, yani yaklaşık 13 yıl yaşında. Eğer bir kere değişmiş ama orijinal BERU takılmışsa → en erken 2015–2018 üretimi, yani 7–10 yaşında. Şimdi bu kodu BERU’nun üretim tarih formatına göre çözelim: 6 09 AN Bu tarz kodlarda BERU genellikle şu yapıyı kullanır: (Hafta) (Yıl) (Üretim hattı kodu) Yani: 6 → üretim haftası 09 → üretim yılı (2009) AN → üretim hattı / fabrika tanımlaması (örneğin Ludwigsburg veya Neuhaus tesisleri) 🔧 Sonuç olarak: Bu buji 2009’un 6. haftasında üretilmiş — yani Şubat 2009 civarında. Senin araban 2012 model Citroën C3 EP3C, bu da şunu gösteriyor: ➡️ Bu bujiler muhtemelen motorun fabrika montajında takılan orijinal OEM bujiler. Üretimden 2–3 yıl sonra araç montaja girdiği için, şu anda yaklaşık 16 yaşındalar. 🔍 Kısa özet: Kod Anlam Açıklama 6 Hafta Şubat 2009 üretimi 09 Yıl 2009 AN Üretim hattı kodu BERU Almanya hattı Tahmini Yaş ~16 yıl Muhtemelen fabrika çıkışı bujiler Yani değişimi tam zamanında yapmışsın kardeşim. 16 yıllık bir bujinin hâlâ düzgün kıvılcım atlaması bile BERU’nun kalitesini gösterir 🔥 Yeni NGK’larla motorun tepkisi, rölanti kararlılığı ve ilk marşta fark hissedeceksin. -
İki sene önce Dursunbey öğretmenevinde kaldık 1 gece,düğünümüz vardı bahçesinde,öğretmenlerimize verilen değer için çok üzülmüştüm çok bakımsızdı,çarşı da eski camii nin karşısında pideli çorba yapıyorlardı çok beğenmiştim,oradan Kütahya ya geçtik manzarası çok güzel bir yoldu.
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Koray Demir, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Sürekli masraf ediyorsun araca. - Bugün
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Şimdi yapılanların sonuçları gayet ortaya çıktı. Arabanın egzantrik zamanlaması %25 geçikme ile çalışıyordu. Emme ve Egzos eski nesil elektrovalf kullanmakta. Bu valfler 12 yaşında. Ben geçen hafta kolay olanı yani egzos valfini söküp yıkadım. Yaptığım sürüş sonrası zamanlamadaki geçikme oranı %18 kadar düşmüştü. Bugün emme elektrovalfini değiştirdim, şuanki egzosta geçikme oranı %3.3 olmuş durumda. Daha önce temizlediğim valfide değiştirirsem bu oran çok daha azalır. Şimdi bir sorun %3.3 geçikme oranı için 4800 liralık valfmi almalı, yoksa komple kulbitör kapağınamı girişmeli. Yada sadece contayamı bakmalı. Yağ sızdıran kısım ikinci ve birinci bujiler. -
Benim araçda da var kablosuz carplay,bence yapar,deneyelim birgün,trafikde zaman geçirenler için ideal ama araçlarında çarpışma önleyici olması lazım dikkat dağılabilir.
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
2800 tl komple üst kapak değişiceğim. Onunda alet takımını aldım. -
Skoda 2.0 TDI Superb ile Menzil Rekoru
Tamer Olcay Çiçek, Erhan Doruk'in konusunu cevapladı - Otomobil Dünyasından Haberler
Ford Focus Mk2,5 1.6 tdci full depo ile DPF+EGR iptal soft yazılımlı 18 inç st jantla ortalama hız 96km ile 1300+km yol yaptım bu da benim focusla kendi rekorum -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Metin Akbal, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Üst kapak contası gruptan ayrılmış. -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Test sonuçlarım geldi. 6200 sürüş logunda sadece 2 evet yalnış duymadınız sadece 2 defa valf %90 açılmış. Buna rağmen 6200 logda sadece 220 adet geçikme var. Bunlarında %99'u emme valfinin hızına, egzos valfinin yetişememesi. Egzos içinde bir adet valf alıp onuda değiştireceğim ardında şanzıman kalibrasyonu. Motorun gücü gaza basınca hemen geliyor artık. Valvetronik Emme egzantriğine bağlı, emme egzantik milindeki her geçikme valvetronik üstünde stres yaratıp motora soğukken devir dalgalanması yapıyordu. -
Fatih, kablosuz carplay olanda da iş yapar mı bu alet.
-
Skoda 2.0 TDI Superb ile Menzil Rekoru
Mehmet Ozyurek, Erhan Doruk'in konusunu cevapladı - Otomobil Dünyasından Haberler
Kol dayama kırmızı çizgin benim. -
Ticaret bakanlığı ilan sitelerini denetliyor.. Denetimsiz ilan verenleri cezalandırıyor.. Bu sebeple otomobil ilanı yasak Onur.
- 9 cevap
-
- 2
-
-
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Tevfik Işık, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Bujiler aşırı yağlı. Ben olsam bu yaptıklarınızdan ziyade acilen conta değişimine giderdim. Yağ eksiltme fark edilir şekilde azalacaktır. -
Aynen öyle car play ve android auto var,
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Arabayla adaptasyon sürüşü yaptım bunlar bir parça takıldığında hemen düzgün çalışmıyor en az üç defa böyle bir otoban sürüşü yapman gerekiyormuş ya da cihaz ile bağlanıp adaptasyon yaptırman gerekiyormuş. Ama şunu söyleyebilirim ki emiş egzantrik zamanlaması ip gibi oldu. Şimdi sırada üst kapak değişimi var. Hanım kahve yapmış termosa doldurmuş verdi gitti -
İş arkadaşım Fünf : 2025 Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Abi bunun bakımı çok ucuzmuş . Yoksa her 15.000 km’de sadece 8000 TL. Egea Cross oldukça pahalı hatırlıyorum. Kayınbiraderim aldı bayon ona 8000 TL fiyat çıkarmışlar -
Ben yemek sektörünün fahiş fiyatlarını kabul etmiyorum. Yemeğe verdiğim para da çok zoruma gidiyor. 65 gram et ile yapılan 7.5 liralık yarım pide üstüne bir miktar sos ile sunulan iskenderin 465 lira olmasını kabul etmiyorum ben.. Öncec 120 grandı, 100 grama. ordan 85 grama sonra 75 grama düştü et.. şimdi de 65 gram yanılmıyorsam. Esas kabul etmediğim bu kalitesizlik aslında. Bu sebeple yemiyorum. 100 gram da olsa pahalı. Bir öğün yemek asgari ücretin 47'de biri olamaz. 4 kişi basit bir yemeğe oturup 2500 lira hesap ödemek çok abartı.
-
Üst merkez ile ilgili.. Şayet üst merkez tekrar bozuldu ise alt merkez de bozuktur ve üst merkezi bozar.. Alt merkez de değişmeli.
-
kırmızı çizgim 72 saat gitmişliğim var aspava için
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Çağlar Bayur, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
süpper -
dün mcdonalds da ikili çıtır burger menü aldık çocuklara 150 tl idi ikisi birden. adam bundan para kazanıyor. avm olmayan kendi başına güzel ve yeni bir mekan idi. geçen yaz Akyaka denen kazık ötesi tatil yerinde bir adet (tek) tavuk burgere 255 tl verdim aksine. yani herhalde mekan ve zaman fark ediyor. 255 tl ye mcdonalds burgerine en son turistik biryerde ispanyada denk gelmiştim(5 euro). italyada milanoda bir düzgün restoranda pizzanın tanesi 12.5 euro idi . bir sebepten yer ararken ankarada çayyolunda bir italyan restoranına telefonda fiyat sordum kadın pizzaların 1250 tl olduğunu söyledi(20 euro). hayırlı işleeeer dedim kapattım. bence durum tamamen bu fiyatları kabul eden normalleştiren yada umursamayacak kadar kolay zengin olmuş bir kitle nedeniyle böyle oluyor. zaten bizim semtte ülkenin en yoğun maybach popülasyonu var. yok böyle birşey. durumu değiştirmek için de yapabilecek bir şey yok gibi görünüyor. elimizde bu fiyalatlardan etkilenmemek için çok güçlü bir silah var, buralarda yememek. hep boş kalsın inşallah. aspava nın önünde kuyruk beklenir mi ya. sanırsın michelin yıldızı var.
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
@Çağlar Bayur amca usta oldum ben
