İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Mehmet Ozyurek

    Elektrikli Araç Hiç de Ekonomik Değil

    Onu da mı anlatmıştım sana
  3. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Yapay zekaya 135000 kmde değiştirdiğim arabanın orjinal Elektrovalfini incelettim . Bakın yorumlarda ne demiş. Yalnız burda engine flush yaptığım gerçeğinide hatırlatmak isterim. 135.000 km'deki bir 1.4 VTi (Prince motor) için bu elektrovalf şaşırtıcı derecede temiz görünüyor. Görsel üzerinden teknik yorumlarım şunlardır: 1. Filtre (Süzgeç) Durumu En kritik nokta, parçanın ortasındaki ince tel süzgeçtir (mesh filter). Fotoğrafta bu süzgecin gözeneklerinin açık olduğu ve tıkalı olmadığı görülüyor. Genellikle bu kilometredeki VTi motorlarda, eğer yağ bakımları aksatılmışsa bu süzgeç siyah "çamur" (sludge) veya karbon kurumuyla kaplanmış olur. Burada ise metalin kendi rengi gayet net. 2. Vernikleşme ve Tortu Metal yüzeylerde hafif sarımsı/altın rengi bir ton var; buna "vernikleşme" (varnish) denir ve ısınan motor yağı nedeniyle oluşur. Bu kilometrede bu miktar vernikleşme son derece normaldir. Ancak parça üzerinde katılaşmış yağ tortusu veya balçıklaşma görünmüyor. 3. Motor Sağlığı Hakkında İpuçları Bu görüntü, aracın geçmişinde kaliteli yağ kullanıldığını (muhtemelen tam sentetik 5W-30) ve yağ değişim periyotlarına uyulduğunu gösterir. Prince motorlar yağa karşı çok hassastır; bakımsız bir VTi'dan çıkan valf genelde kapkara olur. Önemli Bir Uyarı: "Temiz Olması Çalıştığı Anlamına Gelmez" Görüntü temiz olsa da, parçanın işlevselliği hakkında kesin konuşmak için yetersizdir: Mekanik Yorgunluk: Valfin içindeki yayın tansiyonu zamanla kaybolur (metal yorgunluğu). Yağ basıncını doğru zamanda tutamaz hale gelebilir. Elektriksel Sorun: Bobin direnci değişmiş olabilir veya ısınınca tutukluk yapıyor olabilir. Sonuç ve Tavsiye: Eğer aracınızda P0011, P0014 veya P000A gibi sente/zamanlama hataları alıyorsanız ve bu parçayı söktüyseniz; parçanın temiz olması sizi yanıltmasın. Temizleyip taksanız bile iç mekanizma aşındıysa hata geri gelecektir.
  4. Çok zor rakamlar. İşin kötüsü bu rakamlara hemen alım yapanlar bile almıyor 2010 model ve altı olursa ancak o zaman olabilir. Onda da bu seçenek var mı bilmiyorum
  5. Ü.Emre Kartal

    Pil Kalitelerinde Düşüş Mü Var?

    Bugüne kadar hiç alkalin pil harici almadım. Konuda da gördüğüm kadarıyla bu sorunu yaşayan tek kişi değilim.
  6. Murat Gedik

    Kaza Haberleri

    Benim şu an görevlendirme çalıştığım okulun eski öğrencileri. Herkes çok üzüldü. Pazar sabahı çocuklar evden anahtarı gizlice alıp arabayı kaçırmışlar. Evden kimsenin haberi olmamış. Kaza yaptıkları yer aşağı doğru baya meyilli. Araç kendi kendine bile hızlanıyor. Etrafta sanayi dükkanları var. Çok insanın olduğu bir yer değil. Kaldırımda birileri olsa daha kötü olurdu. İki çocuk olay yerinde hayatını kaybetmiş. Bir tanesi Kayseri'de yoğun bakımda tutuluyor. Şu an durumunu bilmiyorum. İnşallah kurtulur. Allah kimseye böyle bir acı yaşatmasın. Hız felakettir.
  7. Köksal Yılmaz

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    2016 focus dizel otomatik sw vardı bende, hevesimi aldım
  8. Koray Demir

    Pil Kalitelerinde Düşüş Mü Var?

    Hangi pili satın aldığınıza ve kullanım şekline göre sonuç değişebilir. Çinko karbon pillerin hepsi kolayca akabilir. Bunun temelde iki sebebi var: 1) İlki çinko-karbon pildeki çinkodur. Çinko, pili çevreler. Bununla birlikte, çinko zamanla bozulur. Pil, kullanım nedeniyle boşalırsa, pilin dışı olan çinko saldırıya uğrayarak sızıntıya neden olabilir. Pil sıvısı bu sızıntıdan dışarı çıkabilir. 2) İkincisi, elektrolit, pil kullanılmadığında bile derin deşarj nedeniyle dış çeperdeki çinkoya saldırır. Pil zaten çok boşalmışsa, elektrolit boş negatif kutbu kolayca yiyebilir. Cihazda uzun süre bırakıldıktan sonrada pilden elektrolit sızabilir. Alkalin-manganez piller (Resim-1), daha yüksek kapasitesi, daha yüksek sızıntı direnci, daha iyi performans ve daha uzun raf ömrü nedeniyle tercih sebebi olmalıdır. Bu pillerin avantajı, elektrotların çelik bir kap içinde olmasıdır. Alkalin pillerin çelik gövdesinin açık ucunda, sızıntıyı önlemek için plastik bir contası vardır. Ek olarak, çelik yüzeydeki küçük kusurları kapatmak için gövde ile conta arasına sızdırmazlık için bir sıvı maddesi uygulanır. Pillerin kullanımı veya muhafazası sırasında, çeliğin özel bir şekilde kaplanması ile elektrolit veya elektrotlar çeliğe zarar veremez.
  9. Bugün
  10. Yunus Gökhan Ay

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Hayirli olan, kaca mal oldu acaba
  11. Forumdan destek değil de şunu al iyi denmesini bekledim . Artık o seviyeye geldim biri şunu al dese de alıp kurtulsam şu araştırma işinden
  12. Selçuk Bakış

    Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?

    306 gidince inşallah karavan niyetine girdik, karavan gelecek
  13. Ali Cihangiroğlu

    Kaza Haberleri

    tesla ilginç geldi, fren falan yok, bodoslama dalmış pikaba, hani etrafı tarayıp tetikte bekliyordu?
  14. Fatih Uzun

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Hayırlı olsun Fikri,kazasız belasız kullan.
  15. Fikri Keleş

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Cesaret edemedim ki Tesekkur ederim Vereyim size bu arabayi
  16. Köksal Yılmaz

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Hayırlı olsun rengi kmsi güzel makine
  17. Adnan Çakır

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Vidayı yavaşça sök hava kaçırıyorsa geri sık 🫣 sanki yeni batmış gibi 🤫
  18. Başlığı okuyunca araba almak için forumdan maddi destek isteyecek sandım 😃
  19. Doğan Arşiray

    Şehirler Arası Nakliye Tavsiyesi

    yozgat yerköye gitmiştim bir kere. kasabanın içinde yol yoktu. toprak yol idi. herhalde 2003 senesiydi. bir tane pideci vardı peynirli pide yoktu.
  20. Ü.Emre Kartal

    Pil Kalitelerinde Düşüş Mü Var?

    Mümkün, ben de bunu düşündüm ama aldığım yerleri gözetince eğer öyleyse fabrikadan almamız lazım. Son akan marka o idi
  21. Fikri Keleş

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    İlginç
  22. Koray Demir

    Pil Kalitelerinde Düşüş Mü Var?

    Varta’dan şaşmayacaksın.
  23. Koray Demir

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Helezonlar ve amortisörler kontrol edilmeli.
  24. Selçuk Keleş

    Atılgan'ın Seyir Defteri

    İsteseler daha neler yaparlar da, enduro/adv piyasasında avrupa'da çok yüklenmiyorlar. Yüklenselerdi KTM vesaire şimdi ne kadar 5 defa iflas ederdi, ortalığı boş görünce bir havalara girdiler. Bir de adv/dualsport segmentinde bunların ta 2015'lerden bu yana zaten yapılması gerekiyordu, talebin bu kadar artacağını öngöremediler , çook geç atılmış adımlar bunlar. Japon kafası işte
  25. Ali Darbaz

    Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?

    Ben 10 yıldır ne bulsam koyuyom, en çok Bim AKS camsil dolduruyom. Miss gibi oluyor ve ekonomik.
  26. Fikri Keleş

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Simdi bi soru sorayım Bu arabaya 17 jant takmışlar,arada yolda sanki araba sağa sola kafa atıyordu.Havalarina bakayim dedim kimi 43 kimi 28 filan saçmaydı Hepsini 34 yaptım ama sanki şimdi daha fazla kafa atıyor gibi geldi. Ön takım mı bozuk?lastik de mı sıkıntı var anlamadım. Arka lastikte de bi vida var
  27. Koray Demir

    Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?

    Akıllı vida ile tampon tamiri yapacaksın bunlara kafi. Ne göz var ne ahenk.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...