İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Uğur Kamil

    208 Hangi Yıldan Sonra Zincir Kullanılıyor?

    Hibrit modeller dışındakiler yağlı kayış 1.2 psa grubu motorlarda. Kaliteli yağ kullanıp 2 bakımda bir trter sökülüp yağ pompasi filtresi temizlenir trigerde 50 bin civarı değiştirilirse yağlı Kayış'tan yanada sorun yaşanmaz ama fazladan bakım baliyeti demek onuda geçtim 2. Elde bu durumu bilenler sizin nasil araca baktığınınıza emin olamiycagi için serviste yapilmamissa islemler hep bir tereddüt icinde olcak buda satışı zorlaştırır gibime geliyor
  3. Sizi Beyoğlundasınız , şöyle ataşehir Water Garden karşısında Nida Küle Küzey güney ofislerine taşındığınızda Affetmem gelirdim. Orada starbusk ofisler var. Ofislerin içine starbusk mı yapmışlar yoksa ofislerle kombinmi yapmışlar bilemedim. Gördüğüm en ilginç ofislere sahipler. Bir çok yeni startup firmalar burada toplamışlar.
  4. Mustafa Erkan

    1.4 TSI Twinchager EA111 Tiguan Benzin Kokusu

    Ayrica golftutkusu forumu incelemenizi tavsiye ederim. Sizinki ile benzer bir sorun şu an tartışılıyor .
  5. Yusuf Davaz

    Sinyaller ve Dörtlüler Yanmıyor

    Far icerisindeki kablolar iyice yiprandigi için şase yapmis. Motor bölümdeki sigortayı artırmış. Sigortayı taktım çalıştı. Ama baya sönük yanıyordu. Fari açtığımda kabloların soyulduğunu gördüm. Onları izole yaptım düzeldi. Farin durumu baya kötü ama far bakmaya basladim
  6. Yok ama, yemek köpeğiniz olsun
  7. Bugün
  8. Ahmet Çolak

    Tesla Model Y almayı düşünüyorum

    çok tuzlu
  9. Uzun süredir Arıza çıkmıyor, yoksa Nakkaş tepenin IT senmisin.
  10. Ali Darbaz

    Scooter Tavsiyesi

    Vall bende bir Günther Viezenz manyaklığı vardır . Bana bir sürü antitank füzesi verin trakyadan içeri Yunan leopartı sokmam amin Allah
  11. Servet Aydın

    Ruhun Gıdası (Trance / Dance / House / Elektronik)

    Forum üyeliği zenginleşiyor
  12. Servet Aydın

    Gitti IRON-MAN, Geldi ROBOCOP

    Kutuda hazır montaj için
  13. Servet Aydın

    Kaza Haberleri

    Verilir %50. Diğer sürücüleri tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirme. Tabi ki yolda başka bişey filan yoksa
  14. Mustafa Erkan

    1.4 TSI Twinchager EA111 Tiguan Benzin Kokusu

    Şikayetinizin sebebi yüksek basınç pompasının o riglerinden benzin kaçırması olarak biliyorum. Bu şekilde aracı kullanmanız halinde motor yağının bozulması sonucu kısa sürede motorunuz segman bozacak 1000 km de 1 lt gibi yağ eksiltmeye başlayacak. Bununla ilgili youtube üzerinde bir çok video bulunmakta. Bu mihvalde bir araştırma yapmanızı tavsiye ederim.
  15. Mehmet Ozyurek

    Kaza Haberleri

    Teknik cevap veriyorum. Bu kazada otomobile hiç kusur verilmez Ekliyorum. Bir de otomobil sürücüsünü dinlemek lazım.
  16. Erdoğan Temur

    Gitti IRON-MAN, Geldi ROBOCOP

    Abi İstanbulda artık önümüzü görmek yetmiyor Arkamızı sağımızı solumuzu kollamak gerekiyor.
  17. Koray Demir

    Scooter Tavsiyesi

    Sıkı bir eğitimle çok iyi asker olur senden. O ışığı görüyorum, periferdeki takıntılar sahada saf başarıya dönüşür. ☺️ Doğru yönlendirme yapılmalı.
  18. Kağan Karabudak

    Fiesta 1.4 TDCI Çekiş Düşüklüğü

    Anladım abi sorunun turbo kaynaklı olduğunu düşünüyorum bugün sürerken yine çekiş artması oldu ve turbonun sesi çok daha canlı geliyordu. Hocam teşekkür ederim wastegate'den olabilir baktıracağım uygun zamanda
  19. Bahadır TÜFEKCİ

    Kaza Haberleri

    Takip mesafesi olarak hızın yarısı deriz ya, bu motosiklette de geçerli. 90la giden bir motosiklet iyi bir panik fren ile 40-45 metrede durur. Fakat motosikletlerde fren ile arabalardaki fren farklıdır. Arabada fren pedalına tüm gücünle basarsın, motosiklette ön fren ve arka fren ayrı ayrı kontrol edilir. Motosikleti durduran da ön frendir. Çok hızlı ve sert bir şekilde ön freni kullanmak motosikletin fren mesafesini uzatabilir. Niye derseniz ağırlık transferinin ön tekere gelmesi, ön süspansiyonların kapanması ile ön tekerin sürtünmesi artar. Buna zaman vermeden çok sert fren yapılırsa ön tekerlek kitler, varsa ABS devreye girer. Durma mesafesi uzayabilir. ABS yoksa zaten %80 sürücü düşer.
  20. Ömer Karacar

    Mondeo (2012) – Sağ Arkadan Gelen Tıkırtı / Tık Sesi Sorunu

    akşam giderken test edeceğim eğer sorun oysa en azından bilgi olur başka yaşanan birine çözüm olur
  21. Bahadır TÜFEKCİ

    Kaza Haberleri

    Tamam bende bu değerlendirmelerinizi ve çıkarımlarınıza katılmıyorum işte İkimizde aynı videoyu izleyerek çıkarım yapıyoruz, fikir beyan ediyoruz. Şimdi bende yazayım, bana hak verecek misiniz bakalım. (Videodaki görüntüler ve beyan üzerine) 1) Kazanın gerçekleştiği yol D200 karayolu, şehir içi değil. Eskişehir çevre yolu da diyebiliriz. Hız limiti 82+%10 2) Videoda kaza yapan motosiklet kaza öncesinde hiç gözükmüyor. Video çeken arkadaşından daha ileride gidiyor. Videoyu ilk açtığınızda soldaki motosiklet gibi algılayabilirsiniz, soldaki motosiklet de değil kaza yapan. Nitekim ilerleyen kısmında soldaki motosikletin kaza yapmadan sağ şeride geçip durduğunu görüyoruz. 3) Videoda kaza yapan motosikleti ilerlerken hiç görmediğimiz için ne hızda gittiğini bilmiyoruz. Videoda en sol şeritte giden ama kaza yapmayan motosiklet hızlı diyelim. Ama o motorcu da kaza yapan arabaya ve motosiklete (sol şeritte kaza olmuş ve duruyorlar) çarpmadan şerit değiştiriyor. Arabanın petrolden yola katıldığı gibi en sol şeride geçtiğini destekliyor. 4) Petrol istasyonunun çıkışı ve kaza yeri videoda gözüküyor. Uydu görüntüsünden çizdim sizin için, arabanın çıkış yaptığı yer ile kaza yeri 30 metre. Şehir içinde bile girdiğiniz şeritte 30 metre ilerlemeden şerit değiştirmek yasaktır. Kurala uysa kaza yeri arabanın çıktığı yerden min. 100 metre ileride olurdu. Burası çevre yolu birde, hız limiti yüksek. 5) Standart bir araba durur halden 30 metre mesafeye yaklaşık 5 saniyede ulaşır. 30 metreye ulaştığında hızı da yaklaşık 40-45km/h olur. 80km/h ile giden bir araç ise saniyede 22 metre yol alır. Kazadan 7 saniye öncesinde araba henüz petrolden yola çıkmamıştı. Motosiklet kullanıcısı 2-3 saniyeliğine aynasına baksa, gözünü önünden ayırsa tekrar yola bakıp arabayı görüp fren yapıncaya kadar kaza noktasına ulaşmış oluyor. 6) Hadi sizin görüşünüzden de ekleme yapayım, motosiklet hız limitinin üzerinde gidiyor olsun. Halen asli kusurlu araba sürücüsü.
  22. Ömer Karacar

    Mondeo (2012) – Sağ Arkadan Gelen Tıkırtı / Tık Sesi Sorunu

    hocam fikirleriniz veda tecrübeleriniz için çok teşekkür ederim galiba sorunu buldum sağ arka çamurluğun ordaki tamponun içten bi tırnağı kırılmış söktüm yapıştırdım ondan galiba ama bi ustaya gittim sizin dediğiniz parçayı baktı yıpranmış ama bundanmıdır kesin diyemem dedi resimde eklicem Bura titriyordu vurarak test edince bu kaza resmi olunca tamirciye yaptırmıştım galiba sökerken tırnak kırmış doğru ustada bana dedi tüm gün sürer diye değiştirmesi
  23. Çok başarılı her zamanki gibi
  24. Mehmet Göktürk

    1.4 TSI Twinchager EA111 Tiguan Benzin Kokusu

    Mesele şu daha önce okumuştum şimdi yapay zekaya detaylı anlattırdım. Teknik Not: VW EA111 Motorlarında Park Hâlinde Enjektör Kaçağı ve Yakıtın Silindirlere Sızması EA111 TSI motor ailesinde (1.2–1.4 TSI) doğrudan enjeksiyon sistemine ait enjektörlerde zamanla oluşan iğne–koltuk (needle–seat) aşınması, reçine/varnish birikimi ve ray basıncı tutma problemleri nedeniyle motor durduğu hâlde yakıtın silindir içine sızması sık rapor edilen bir arıza formudur. Bu durum uzun bekleme sürelerinde yakıtın silindir cidarlarını yıkamasına, motor yağında benzin seyrelmesine ve ilerleyen aşamada silindir çizilmesine yol açar. Aşağıdaki bilgi notu, arızanın teknik doğasını ve önerilen servis işlemlerini kapsamaktadır. 1. Arızanın Tanımı ve Mekanizması EA111 enjektörleri, yüksek basınçlı raydan gelen benzini iğne valfi üzerinden doğrudan yanma odasına püskürten kapalı tip bir DI tasarımına sahiptir. Motor stop ettiğinde sistemdeki basınç HPFP’nin çekvalfi ve enjektör iğnesi tarafından tutulur. Aşağıdaki durumlar bu sızdırmazlığın bozulmasına neden olur: İğne ve koltuk yüzeyinde mikroskobik aşınma/pitting: Yüksek sıcaklık ve uzun süreli kullanım sonrasında iğnenin koltukla tam kapanmasını engeller; motor kapalıyken damlama meydana gelir. Uç kısımda karbon ve reçine birikimi: DI enjektör uçları doğrudan yanma odasında çalıştığı için yağ buharı, kurum ve yakıt kalıntıları iğnenin serbest hareketini bozar; iğne kısmen açık pozisyonda takılı kalır. Ray basıncının hızlı düşmesi: HPFP çekvalfi yıprandığında motor stop eder etmez ray basıncı çöker ve enjektör zayıf nokta olarak yakıtı silindire geri kaçırır. Enjektör yuvasında hatalı montaj: Oturma yüzeyinin doğru ream edilmemesi veya hatalı torklama, enjektör gövdesinin termal çalışma sırasında deformasyonuna yol açarak kapanma toleranslarını bozar. Yüksek etanol oranlı yakıtlar ve uzun süreli park: E10/E15 türü yakıtlar metal yüzeylerde ince aşındırıcı film bırakabilir; araç uzun süre beklediğinde iğne yüzeyinde pas/film oluşumu kapanmayı zayıflatır. Bu mekanizmaların ortak sonucu, motor çalışmazken silindir içine kontrollü olmayan yakıt sızıntısıdır. 2. Motor Üzerindeki Etkileri Silindir cidarlarının yağ filminin yıkanması (fuel wash): Soğuk çalıştırmada piston segmanları yağlama olmadan çalışır; bu durum metal-metal temas artırarak longitudinal scoring ile sonuçlanabilir. Motor yağında benzin seyrelmesi: Yağ viskozitesinin düşmesi yatak yüzeylerinde ve zamanlama zinciri sisteminde hızlandırılmış aşınma oluşturur. Zor çalışma / düzensiz rölanti: Sızan yakıt ilk çalıştırmada zengin karışım oluşturur; O2/Lambda adaptasyonları sürekli düzeltme yapmak zorunda kalır. Aşırı durumlarda hidro-lok riski: Silindirin kısmen yakıtla dolması marş anında blokaj yaratabilir. 3. Teşhis Yöntemleri Yetkin bir teşhis aşağıdaki testlerin birlikte değerlendirilmesini gerektirir: Ray basıncı tutma testi: Motor stop edildikten sonra basınç düşüş hızının izlenmesi; ani düşüş enjektör kaçak şüphesini güçlendirir. Dengesizlik (balance) ve düzeltme değerleri analizi: VCDS/ODIS üzerinde silindir katkı değerlerinin incelenmesi. Borescope ile yanma odası görüntüleme: Parktan sonra ıslak piston tepesi, parlak yıkanmış yüzeyler tipiktir. Motor yağı seviyesinin ve kokusunun kontrolü: Kısa sürede yükselen yağ seviyesi veya belirgin benzin kokusu sızıntıyı doğrular. 4. Çözüm ve Servis Uygulamaları Tüm enjektörlerin set hâlinde değiştirilmesi: Yalnızca tek bir enjektörün değişimi, aynı yaş/kondisyonda olan diğerlerinin kısa süre içinde arızalanması nedeniyle kısa ömürlü bir çözümdür. Yeni conta takımı ve doğru oturma yüzeyi işleme: Enjektör yuvası VW/Bosch tarafından belirtilen özel reamer ile işlenmeli, yeni metal contalar kullanılmalı, montaj torkları eksiksiz uygulanmalıdır. HPFP çekvalfi ve ray basıncı davranışının kontrolü: Hızlı basınç çöküşü durumunda pompa veya çekvalf revizyonu gereklidir. Enjektör ultrasonik temizliği (yalnızca hafif vakalar): Reçine kaynaklı yapışma sorunlarını geçici olarak iyileştirebilir; ancak iğne/koltuk aşınması var ise çözüm değildir. Yağ değişiminin derhal yapılması: Yakıtla incelmiş yağ, motorun tüm kritik yüzeylerinde riski artırır; onarım sonrası yeni yağ zorunludur. Yakıt kalitesinin iyileştirilmesi ve uzun süreli park için önlem: E10 üzeri etanol oranı, uzun beklemelerde tortu oluşumunu hızlandırır; mümkünse daha düşük etanol oranlı yakıt tercih edilmelidir. 5. Önerilen Önleyici Yaklaşım Kısa mesafe ağırlıklı kullanımda yağ değişim periyotları kısaltılmalıdır. Motor tekleme, zor çalışma veya rölanti dengesizliği gibi erken semptomlar geciktirilmeden kontrol edilmelidir. Enjektör arızaları tespit edildiğinde silindir kapağı ve segman durumu borescope ile mutlaka değerlendirilmelidir. benzinde yükselmez çünkü yakar.
  25. 1 yemek için 3 yılı mı saydınız
  26. Evren Erakçora

    Kaza Haberleri

    Yavaş gidene bir şey olmaz kuralı çoğu zan geçerli aslında.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...