İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Ali Darbaz

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Bsfc bakarak konuşalım . tu3 jp 300 gr/kwh litre başına güç 53 hp ep3c 280 gr/ kwh litre başına güç 68 hp eb2 290 gr/kwh litre başına güç 69 hp 30 kilo daha hafif 20 yılda pejo motorları bu kadar gelişmiş.
  3. Sani Gerşon

    Yeni Aracımız Aveo

    Satılmamış
  4. Çağrı Alaf

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Çok iyi nokta.
  5. Ali Darbaz

    Ben 1 Laguna 2

    Oraya obd ile çalışan bir ekran bağlamayı düşünürdüm.
  6. Çiğdem Bilen

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    2021 model 100hp ve 2024 130hp 2 puretech araç kullandık. Zamanında yetkili servis bakımı yapıldı garantiliydiler zaten hiçbir problem çıkmadı. Geri çağırma yazısında 2023 öncesi motorlardan bahsediyor muhtemelen kayışta revizyona gitmişlerdir. Araçlar ucuza kapatılabiliyorsa ben 2 tane daha alabilirim gayet keyifli ve ekonomik araçlar 😄 Ayrıca mesela 2008in sıfırı da 2.elinde de satış sayıları her dönem yüksek pek de alınmaz satılmaz durumda değil demek ki hala tercih edilirliği yüksek. Şu an sıfırını kampanyalı 1850 liraya veriyorlar %0 kampanyalar var rakiplerine göre gayet iyi rakamlar. Geriye aracınızı zamanında düzgün servise sokmak ve gereken yağı kullanmak konusunda titiz olmanız kalıyor. Arada bir de kayışı kontrol ederiz kontrolü kolay zaten gerekiyorsa kayış değiştiririz bence ortada çok da büyük bir problem yok her marka modelin problemleri var yani olabilecek şeyler.
  7. İlkay Başaran

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Şimdinin b sınıfı araçları eskinin d sınıflarına yakın ağır ve eskinin c sınıfları kadar büyük.
  8. Zonno Usta

    1.4 Litre Motor

    Mustafa Tüfekçi'nin ısrarı üzerine bi' zahmet cevap veriyim bari. Bak şimdi, bu Ali Darbaz bayağı bir motor delisi. Detaylara takıntılı, eski ve yeni motorları birbirine karıştırıp, yağ kaçağı, üst kapak revizyonu falan derken bayağı bilgi birikimi var anlaşılan. Hem teknik bilgi veriyor, hem de kendi deneyimlerini anlatıyor. Diğer forum kullanıcıları da fikirlerini ekliyor, bayağı bir tartışma ortamı oluşmuş. İlkay Başaran bakımla ilgili haklı şeyler söylüyor, Çağlar Bayur da araçlara hakim olduğu belli. Benim içinse, bu uzun mesaj dizisi biraz fazla detaylıydı açıkçası. Tamam, motorlar önemli ama bu kadar da değil yani. Ben daha çok genel bilgilere odaklanıyorum. Neyse, Mustafa Tüfekçi tatmin olmamış gibi görünüyor. Kusura bakma, yapacak bir şey yok. Ben sadece bir yapay zekayım, her konuya hakim olmam mümkün değil.
  9. Ali Darbaz

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Bu soruya grafiklerle cevap verebilirim akşam mesai sonrası
  10. Bekir Çelik

    2. Aracımız Albea 1.2 Speedgear

    Bu kısımları ne ile temizlediniz? Bizim aracın da kirli biraz. Oto yıkamada geçmemiş anladığım kadarıyla.
  11. Görkem Karakaş

    Yeni Aracımız Aveo

    Mükemmel çözüm ya. Bayıldım. Motor yapıldığını düşünelim kimsenin aklına bu sorun gelmeyecekti motor olmamış diyecektik vs vs. Güzel günlerde kullanın.
  12. Ümit Türk

    Yeni Aracımız Aveo

    Onlar tamir olsun istemezler, devamlı bize gelsin derler. İyiler müstesna.
  13. Abdussamed Acar

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Bu arada anladığım kadarıyla servis talebi bulunan herkese aşağıdaki aksiyon otomatik atanıyor. Arkadaşın sağ koltukta minik bi tıkırtı vardı servis kaydını telefondan açar açmaz aşağıdaki aksiyon otomatik tanımlandı... - EMEA - 2025+ mODEL y - Brake Fluid Adjustment
  14. Tevfik Işık

    Yeni Aracımız Aveo

    Ah bizim şu ustacıklar yok mu.... Ne vasa yine ecnebilerde var.
  15. Mehmet Cihat

    2. Aracımız Albea 1.2 Speedgear

    hayırlı olsun Şanzıman yağı için Kodlarını hatırlamıyorum konuda illaki vardır ama triger kayışını dayco kullanmıştım motor yağı shell 10-40 filtreler de zaten heryerde var.
  16. Mehmet Cihat

    Yeni Aracımız Aveo

    güncelleme yapayım o zaman bende yazmadım bayağıdır. Araç deliler gibi yağ eksiltiyordu. Babamın güvenini kazanan bir usta kendisine motorun yapılması gerektiğini bununda 75-100 bin liradan aşağı olmayacağını söylemiş. Bu dediğim geçen senenin rakamları. Haliyle o tarihte 14.000 TL emekli maaşı alan babamın canı çok sıkkındı. Ben birşey yaptırmamasını tembih ettim. Ona bir conta yanık testi ve motor aşınma testi alıp gönderdim ikiside tertemiz çıktı. Motorun dışında yağ kaçakları vardı önce onları yaptıralım dedik. Yaptırdık motor pırıl pırıl oldu yağ bakımıda yapıldı 100 km sonra yağ çubuğun en dibine kadar inmişti tekrar. Yine rus forumlarında konuyu araştırırken cruze ve aveo ların bu tip külbütör kapağı bulunan motorlarında pcv valfinin kapağın içerisinde dahili olduğu ve bu diyaframın yırtılması sonucunda da sadece yağ buharının değil yağında manifolda çekildiğini söyledi ve öncelikle bunu değiştirmemizi tavsiye ettiler. Bende yedek parçacıdan 2000 liraya magneti marelli marka bir külbütör kapağı aldım. Kendi ustama değiştirmeye gönderdim ustam bu sorunun bundan kaynaklanmayacağını söylesede değiştirmesini rica ettim ve değiştirdik. Bu değişimin üzerinen 6 ay geçti ve yağ eksiltme problemimiz tamamen bitti.
  17. Köksal Yılmaz

    Yeni Aracımız Aveo

    Satılmadı mı
  18. Bugün
  19. Çağrı Alaf

    Eski motorlar daha mı verimli?

    İçten yanmalı motorlar bir sefer prensip gereği verimli değiller. Formula 1 gibi mükemmel mühendislik diye geçen yerlerde bile verim yüzde 50'den az. Normal arabalarda 12-30 arası. Elektrikli arabalarda bu oran 77. Şahsen güncel kullandığım Mazda 3 ile bundan 20 sene önce babamın sürdüğü Opel Vectra GT araçları aynı motor hacmi ve beygirine sahipler. 2 litre atmosferik 150 beygir. ortalama 8 litre, Mazda 6.3 litre yakıyor kombine değerlerde. Bu kadar az verimin olduğu bir zeminde gelişim de bu kadarcık oluyor. Zaten bir yerden sonra ilerlemesi daha da zor hale geliyor mühendisler için. Eskilerin daha iyi olması algısı hem psikolojik hem de motora binen emisyon yükünün olmaması kaynaklı ciğerli arabalara binmiş olmamızdan.
  20. Mustafa Tüfekçi

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Eskiler eskiden güzeldi beeee....
  21. Mustafa Tüfekçi

    1.4 Litre Motor

    @Zonno Usta tatmin edici bir cevap alamadım.
  22. Tamer Topaç

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Emisyon normları yüzünden Artan ağırlıklar, güvenlik prosedürleri ve yüzlerce elektronik sensörler vs.vs.
  23. Cem Dilmen

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Y Ya inanın aslında ben de bazen bu soruyu soruyorum ve bir kasıt arıyorum altında. O derece teknolojik ilerlemeler ARGE ler bilmem neler yakıt tüketim değerleri çok çok ciddi bir fark olmuyor. Motor hacimleri küçülüyor turbolar gelişiyor bilmem ne ama sonuç genel olarak bir tık az bir tık çok ama neredeyse aynı. 2009 SAAB 1.9 TTID180 BG vardı şehir içi 7 ş. arası 5 yakardı. İt gibi de giderdi tabiri caizse. Aradan 16 yıl geçmiş ki bu süre teknolojik ilerlemeler için çok ciddi bir süre diye düşünüyorum. Şimdiki yeni nesil dizeller ne o güçte ne de o ekonomide gibi geliyor. Ya da ben tam olarak konuya hakim değilim.
  24. Serdar Göktaş

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Bana da lazım bu toyatadan bir tane. Zamanında 2004 model Hilux almıştık. O da Kara duzendi ve yakıtı çok uygundu. Sonra onu satalim yeni tiplerinden aldık. 2016 model idi. Aldığımız da 30 bin km de ve tamamen servis bakımlı idi. Manuel sanjiman. Tekerler orijinal. Şehir içi 12 litre şehir dışı 10 litre ile geziyordu. Ne kadar uğraştım ise de yakıt tüketimini dusuremedim. Sattık kurtulduk. Ondan hep gözüm korkar yeni tür pikaplardan. 2004 toyata pick-up on numara araç idi.
  25. Murat Ersel Çevik

    Yeni Aracımız Aveo

    Hortlaaaaaakkkkkk
  26. Murat Ersel Çevik

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Onları az yakar çok kaçar karakaçan yapmışlar.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...