İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Koray Demir

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Hocam aslında Tiguan tam biçilmiş kaftan onu versek güzel olurdu? 🤔 Güvenli ve işlevsel.
  3. Levent GÖKER

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Aynen hocam, ben de tam şimdi sizin dediğinizi yazacaktım - bu kadar rastlantı olur. Aracı satın aldığım galerici de aynısını söylemişti, ben de tecrübe ederek aynı şeyleri gördüm: Kıçına kadar girip de seni tedirgin eden olmuyor bu araçla (çünkü biliyor ki ben bir fren yaptığımda bana bir şey olmaz, o ise altıma girerek pert olur); sinyal vermeden zınk diye önüne atlayamıyorlar, çekiniyorlar çünkü aracın devasa görüntüsünden, yine tedirgin olmuyorum bu konuda da. Başka? Mesela abartılı şekilde yerden yüksek olduğu için sağına-soluna bakmadan yola atlayabilecek magandalara karşı içim daha rahat, çünkü araç çok yüksek, gene o altıma girer, bana pek bir şey olmaz. Bu bakımdan gayet memnunum bu araçtan. Eh, dediğim gibi süratle-apaçilikle-vs. asla ve asla işim olmaz, tıngır tıngır sağ şeritten, yol müsaitse en fazla orta şeritten sürüyorum bu aracı. Yani pek alışılageldik şoför profiline uymayan bir adamım bence. Şöyle bir anımı anlatmak istiyorum, dediğimi izah edebilmek için: Eskiden, bu güvenlik meselesi kafama takılmazdan önce motosiklet ve ATV hevesim de vardı benim, onları da sürüyordum, ama güvenlik sebebiyle onlara veda etmek zorunda kaldım. Bir gün motosikletle İstanbul'dan Bursa'ya dönüyorum. Fatih köprüsünden çıktıktan sonra trafik kilitlendi, milim milim ilerliyor. Bütün motorcular emniyet şeridinden geçiyor, yahut filtreleme dediğimiz iki araç arasından geçerek sürüyorlar, ben ise araba gibi şeridimde bekliyorum, dur-kalk yapa yapa arabalarla aynı şekilde sürüyorum. Niye? Çünkü emniyet şeridinden gitmek yasak, filtreleme yapmak da yasak. En sonunda dayanamadı biri, sol tarafımdaki bir araba, açtı camı, "La oğlum manyah mısın sen aq? Aradan geçip gitsene ahahahahah...." gibi. Baktım adamın tipi de tipitip gibi, ben de gülmeye başladım, "yasak o dediğin kardeşim yasak" dedim, öyle bir anım oldu işte. (Ki altımdaki motor da Yamaha MT-10 o zamanlar, 1.000cc'lik, 160 beygir bir makina -ki orjinali 200 beygirlik racing tipi Yamaha R1 bloğu, MT-10 naked bir model olduğu için mühendisler 160 beygire düşürmeye karar vermişler tahminimce, yani kaçacak olsam saniye trafiğe takılmadan Bursa'ya varırdım herhalde, ama yapmadım)
  4. Mehmet Göktürk

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Araç dolu olarak ancak dengede. boş olunca sorun ayrıca lastiklerin arkasında daha epeyce mesafe var arkaya doğru (overhang) bu nedenle dönme momenti çok fazla. HB araçlar bu nedenle mesela iyidir. Kolay dönmez. Arkadaki yaylar makas. amortisörler ticari tip ağır. Motor büyük. Bu tür araçların sağ sol yapınca arkadan gelen salınımları da olur hele ki yüksek ise. bu salınımlar lastiğin bırakmasına yol açabilir. Neticede çok yavaş gidersen illa birşey olmaz ama burda benzer bir normal araçla karşılaştırıyoruz. Sonuçta yavaş gidersin sakin olursun hiçbir kaza yapmadan senelerce kullanırsın. Ama hızlı (70-90 vs) giderken önüne bişey çıktı bişey oldu vereceğin tepki otomobile göre çok tehlike yaratabilir. Dikkat etmek lazım. Ne kullandığını bilmek lazım. Koray volvo demiş ama ben yeni nesil tüm araçların güvenli olduğunu düşünüyorum. O eski isveç çeliği durumu yok artık. Zaten çinliler sahibi. Dikkatli ve keyifli sürüşler araca normal teker takıp normal yüksekliğe gelirse nisbeten güvenli olur.
  5. Koray Demir

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Bu üç grubu trafikten el çektirirsek trafik sorunu kalmaz gibi 😊 Pickup olduğunu bilerek sürmek gerekir. Acemi sürücü ilk binişte Ferrariyi bile çarpıp pert edebilir.
  6. Konu felaket tellallığına dönmüş 😂 hayırlı olsun aracınız 5 sene pikap tecrübem var . Geçen sene sattım araç fabrikasyon olsa iyi bir lastik arkayada 300 kg ağırlıkla çok mantıklı bir araba diyecektim ama bu araç için bir yorum yapamıyorum. arabanın alt taraftan mekanik değişmiş ıslakta ve buzlu zemindede genelde hiç yol tutmayan tipte dişli lastikle normal bir arabanın yapmayacağı kazayıda yapabilir hale gelmiş . Kış aylarında özellikle dikkat edin
  7. Koray Demir

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Aracın yükseltilmiş olması, dodikler, yan barlar, tekerlerin dışa kaydırılması vs şehiriçi trafikte şu yönüyle çok iyi. Trafikte kimse sataşamıyor, iddialaşmıyor. Araya girmeye önüne kırmaya şerit kapmaya çalışan nadir çıkar. Korkup kaçıyorlar.
  8. Sani Gerşon

    Formula 1 - 2025 Sezonu ve Haberler

    Birebir aynı sebepten ferrari'ler de diskalifiye oldu
  9. Levent GÖKER

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Ağbi bu paylaştığın videoyla ilgili bir iki şey sormak istiyorum müsaitseniz. Anladığım kadarıyla, gerçekte olmuş bir kazanın üç boyutlu animasyonu ile canlandırılmış bir hali bu sahne. Anlayamadığım şey, videonun 0:52'nci saniyesinde araç kontrolden çıkmaya başlıyor, ama durup dururken o şekilde kazık fren niçin yapmış o pikap? Viraja mı çok hızlı giriyor yağmurlu havada acaba? Bir de kazık frenden dolayı arkasının havaya kalkması neden? Benim Ford'da da, anlayamadığım şekilde ön frenler disk ama arkalar kampana (bu devirde kampana fren olduğunu bilmiyordum, bu araçla öğrenmiş oldum); o yüzden mi zıplıyor araç?
  10. Koray Demir

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Foruma hoşgeldiniz. Konu güvenlikse direkt aracı değiştirip Volvo alırdım. Her tülü kafam rahat olur. Ford sağlamdır ancak aracın yüksek olması salt bu sebepten daha güvenli olduğu anlamına gelmez. Monokok şasi temelde merdiven şasiden güvenlik bağlamında daha sağlamdır. Şu handikap da var ki pickup tarzı araçlardan konfor beklenmez ve yükseltilen ziyade aracın yola tutunması ve durabilmesi bence çok daha önemlidir. Zira A/T lastikler fren mesafesini önemli ölçüde uzatır. Tüm bu sebeplerle Volvo’dan başka araç bakmazdım. Tırla çarpışan Volvo. Sürücü araçtan burnu dahi kanamadan çıkıyor bunu her araç yapamaz. İki tır- kamyonet arası çarpma testi Volvo XC90 Ford F150 Volvo tavan sağlamlık testi Tırla arkadan zincirleme çarpışma
  11. Çağlar Bey, RIW, yerli marka, kutusunda özellikle 99-02 model Toyota Corolla yazıyor. Yeni otomobiller fabrikadan seramik balata ile geliyorlar, balata hem güzel fren yapıyor, hem dayanıor hem de fren tozu yapmıyor. Delphi biraz ses yapıyordu, semi-metalik özellikle uzun soluklu fren yapınca, sanki tren veya kamyon frenler gibi ses geliyordu. MGA sessiz, tahminim organik balata. Bunları standart demir ayna/rotor ile kullanıyoruz. Rotoru Delphi balatalarla birlikte değiştirmiştim. O zaman Kraftvoll marka takım olarak almıştım. Fren balataları arasında farklar
  12. Levent GÖKER

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Çok teşekkür ederim ağabey, bu da benim prensesim, onu da tanıştırmış olayım; inşallah o da "olması gerektiği gibi" bir şöför olacak.
  13. Mehmet Göktürk

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    73 doğumlu Ranger sahibi bulmuşuz bir yere bırakmayız. tekrar hoş geldiniz.
  14. Levent GÖKER

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Yarın gündüz gözüyle unutmazsam biraz daha geniş plandan fotoğrafını çekip bu konuya ekleyeceğim, 1,5 metre aşağıda bahsettiğim dört yol ağzını da alacak şekilde bir fotoğrafını çekeceğim. Bu forumda kalıcı olursam, yeri geldikçe de trafikte yaşadığım ve aklımın almadığı durumları da paylaşacağım sizlerle. Yanıtlarınız için tekrardan çok teşekkür ediyorum, dediğim gibi çok önemli benim için.
  15. İlkay Başaran

    Bisikletim ve Motosikletim

    Dünyalılardan tiskiniyorum
  16. İlkay Başaran

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Yeri sokağı bilmiyorum ama kaza işte adı üstünde. Havada uçak çarpışıyor daha birşey demeye lüzum yok. Hep dikkat etmişimdir tek şeritli bomboş yolda en sağda traktör karşıdan araba gelir ben traktör ve karşıdan gelen araç tek eksende buluşuruz. Planlasan 10 denemede belki yaparsın ama denk geliyor ve hep denk gelir. Olmaz diye birşey yok. Hayırlı olsun bu arada.
  17. Servet Aydın

    Bisikletim ve Motosikletim

    Hâlâ burada binyüzbir sisi altı motoru olanlar lakırtı mı yapıyor ıyyyy
  18. Mehmet Göktürk

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    aynı dükkana girersiniz demedim zaten. mahalleyi tanımıyorum.
  19. Ahmet Kiriş

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Önce hoşgeldiniz, sonra hayırlı olsun. 4 çeker 3.2 Wildtrak kullanmış biri olarak, arka kabin tarafını ağırlaştırmanız lazım, zeminde az ıslak görse bu haliyle, gaza dokunduğunuzda arkası bu lastiklerle öne gelir. Jantlar ofsetli değilse muhtemel spacer ile lastikler dışarı alınmış, hem aks kollarına ekstra yük yükler, hem takılan spacer basit metalse kopma riski bile taşır, kontrol ettirin. Üzerindeki All terrain bir lastik, stabilize yola filan çok girmiyorsanız, bu görsel halinin de kıymeti yoksa normal pick up lastiği takarsanız, hem yakıt düşer, hem yol tutuşu artar. Kuvvetle muhtemel orijinal yükseltme kiti yerine yay üstüne takoz takılarak yükseltilmiştir kontrol ettirin, eğer lastikleri içeri alıp yüksekliği düşürdüğünüzde lastikler davlumbaza sürtmeden hareket edebiliyorsa takozları söktürmenizi tavsiye ederim, sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. İyi akşamlar.
  20. Levent GÖKER

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Asla öyle bir kaza yapacağıma ihtimal veremiyorum, çünkü hakikaten olacak şey değil o kaza (ilk iki resim). Çünkü sokağın başı orası (fotoğraftan belli olmuyor); yani kazanın olduğu yerin en fazla 1-1,5 aşağısında 90 derece (ve sürekli sıkışık olan bir trafikte) dönüşle o sokağa girilebiliyor. Yani 1,5 metre önce 90 derecelik dönüş yaptığın bir sokakta bunu becerebilmek bir başarı(!) hakikaten bana göre.
  21. Evren Erakçora

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Bir arkadaş iş yeri için almıştı Ford ranger arkadan itişli versiyon, çalışanlar sık sık kaza yapıyordu, spin atmaya çok müsait.
  22. Mehmet Göktürk

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Çocuğunuza manuel öğrettiğiniz için ayrıca tebrikler ve teşekkürler.
  23. Bugün
  24. Levent GÖKER

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    Dediğim gibi hocam, hızla, süratle, aceleyle, apaçilikle vs. hiç bir işim yok-bugüne kadar olmadı ve yaşadığım sürece de olmaz, ve tıpkı kendim gibi yetiştirmekteyim kızımı da. 70 km/s süratin üstüne çıkmayı da artık pek sevmediğimden (bugünün koşullarına göre ideal hızım bu benim); herhangi bir tehlike yaşamadık bu araçla dört aydır (kıç atma, kontrolden çıkma, devrilme riski vs. gibi).
  25. Serhat Metinel

    Karavanın Araca Etkileri

    851 tl
  26. Mehmet Göktürk

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    her iki örnek kaza da ya uykusuzluk ya da alkol ya da cep telefonu sebebiyle olmuş. egea nın yaptığı yazayı bir pikabın yapma olasılığı daha yüksek. Polis konusunda ise dediğim gibi yavaş gidilecek. Polis kaza yapar gayet de. Hiçbir kurala uymuyorlar ne hız ne birşey. Diğer arkadaşların yorumlarını bekleyelim. Aracın kullanma zorluğu çok fazla olmaz. o sıkıntı değil. güvenlik denince ben farklı düşünüyorum.
  27. İlkay Başaran

    Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim

    İlk iki görseldeki kazayı bu pikapla yapma şansınız çok daha yüksek ayrıca dükkanın içine girmeden de durmazdı. Hocanın bahsettiği kaza türü olmuş tamda. Pilabı yolda tutmak meziyet ister, köprü eklerinde vs bırak ben bu tarafa gitmek istiyorum modunda olur hep hele virajdaki ekler ve çukurlar arkayı bir anda bırakır sabit aks yüzünden. İşyerinde 15 yıldır envai çeşidini kullanıyoruz. Bunlar kırsal yerde tarlada vs kullanılması gereken araçlar. Ön takımları sağlamdır evet ama 400 500 kg yükle bozuk zeminde durun ağzı yüzü oynar. Rijit değillerdir.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...