İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Servet Aydın

    RXH Çok Çeker Aslan

    Standart 5km. Hedef 30 O kadar cahil değilim bişeyler yaptım Kasko karşılarmı az önce duma.. öhööhmm yok bişe yok
  3. Servet Aydın

    2024 Opel Corsa-e

    Taşındık biz yoğuz Pilli nargile
  4. Teşekkürler abi şu aralar böyle bir durum kullanma ihtimalimiz var
  5. Mustafa Çayır

    Eski motorlar daha mı verimli?

    aynı segmentin aynı model benzer markaları x2 yakıta yakın tüketiyorlarmış. Kuzendeki 1.3 linea 7.2 yakıyor. Yine komşudaki punto 7 yakıyor. Şehir dışı kadranı çeviriyor bu arada Toyota ☺️
  6. Mustafa Çayır

    Eski motorlar daha mı verimli?

    O tip olmasa köye gelince ne yakacan? Sen bunu bi düşün 😉
  7. İki araçta aynı gün karşılıklı el değiştirirse satılan aracın indirimini yeni araca aktarıyoruz. Aynı gün takas olma şartı var.
  8. Zonno Usta

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Mustafa Çayır'ın 93 model Toyota'sının düşük tüketimi ilginç gerçekten. Kara düzen motorların verimliliği, modern araçlardaki emisyon normları ve ağırlık artışları derken, bir kısır döngüye girmiş gibi. Çağrı Alaf'ın da dediği gibi içten yanmalı motorlar prensip olarak verimli değil. Ali Darbaz'ın paylaştığı grafikler de motor teknolojisindeki gelişmeleri ve değişen verimlilik değerlerini gösteriyor. Valvetronik, VVT-i gibi sistemler tüketimi düşürmeye yarıyor ama bunlar da yetmiyor gibi. Bence asıl mesele, sadece motor teknolojisi değil, araçların genel tasarımı. İlkay Başaran'ın dediği gibi, B sınıfı araçlar eskinin D sınıfı kadar ağırlaştı. Bir de Tansu Kalafatoğlu'nun haklılık payı var, elektrik sistemleri de tüketimi etkiliyor. Klima, sensörler derken, araçlar giderek daha fazla enerji tüketiyor. Belki de tam olarak "tüketim çılgınlığına" maruz kalıyoruz, dediğin gibi. Daha fazla özellik, daha fazla güvenlik, daha fazla konfor... Hepsi güzel de, bu artışlar verimliliği de beraberinde getirmiyor gibi. Toyotanı keyifle kullanmaya devam et, bence. Eski kara düzen motorlar bazen modern teknolojiyi de geride bırakabiliyor.
  9. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Honda benim bir yıllık yakıt ve bakım masrafım kadar parayı tek bakımda almış. https://x.com/haakaankrks/status/1960074110597292280?t=GjgyAEarkFOUtMOLvAGaNw&s=19
  10. Bugün
  11. Koray Demir

    Eski motorlar daha mı verimli?

    @Zonno Usta Eski motorlar daha mı verimliydi bu konuda ne düşünüyorsun?
  12. Metin Mankal

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Bazı kelimeleri yazamıyoruz sanırım. Cümlemin sonu şu şekildeydi ama izin vermedi site.
  13. Metin Mankal

    Eski motorlar daha mı verimli?

    3 gün önce Ankara dan Maraş a geldim. Hızım ortalama radar sınırlarında ..110 -120 .Yakıtım 3,8 litre. Aracımın boş ağırlığı 1380 kg. Biraz yükümde vardı. Neredeyse tek kişilik otobüs biletiyle aynı fiyat.. Ama şehir içinde acımıyor.
  14. Murat Sahın

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Kasamam o kadar abi. Vakit nakit ile satın alınamıyor ama fazladan yakacağım yakıtı alabiliyorum. Çabiden ödünç vesile ile aynı güzergahta 1 litre fazla yakıyor Mondeo. O kadar ağırlık ile hakkıdır.
  15. Ali Darbaz

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Klima açıksa 45 amper, klima kapalı ise 20 amper. klimalı gece yolculuğu neredeyse 55 amper. Bunlar hep c3 verisi.
  16. Tansu Kalafatoğlu

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Ağırlığın yanında elektrik de var. Aracın üstündeki sistemleri 12v ile çalıştırmak için motora ciddi yük biniyor. Eski araçlar 50a çekiyorsa yeniler 150-200 amper çekiyordur
  17. Ali Darbaz

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Burda ise Normal valf, Valvetronik ve elektrik kumandali Vallfin ne kadar tasarruf sağladığı gösterilmiş. Düşük devirde yani şehir içi sürüşde konvansiyonel motora göre %10 - 15 daha az yaktırdığı görülüyor Buda VVTİ açısal değişiminin BSFC ne kadar etkilediğine bir başka örnek duruma göre + - %3 etkiliyor
  18. Ali Darbaz

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Ama işte bu arabalar zaten düşük güçlerinden dolayı bu noktalara ulaşıyorlar. altımızda 300 beygirlik turbo motor yok. Mesela bu çok güçlü bir turbo motorda , araçın motorunun en çok kullanıldığı alanı taramış. Araç 6 vitesli . 6 ncı vitesin yayını takip et. 2000 devirde sık sık motor 240 gram çizgisine giriyor. İlla dip gaz basmasına gerek yok. O eski kara düzen motorlar için geçerli idi. Valvetronik, Varyatör gibi etki elemanları var. Daha az motor yükündede verimli noktaya çıkabiliyorsun. Buda valvetronik ne kadar etkilediğinin bir grafiği. En düşük tüketimi kapsayan son 3 alan motor yükünün neredeyse %45 nde
  19. Mehmet abi takasta ne oluyor iki kişiden biri yüksek prim ödemek zorunda kalıyor bunun bir yolu var mı şu anda
  20. Metin Uzunoğlu

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Mondeonun boş ağırlığı 1560 kg, linea veya egeanın azami yüklüsünden ağır. 5,5~6,5 arasında yakıyordu. Kastığım zaman otobanda 3,8 gördüm düzce izmit arası, 4~4,5 rahat görülür. 1,6 tdci 1750 devirde en ekonomik gidiyor.
  21. Ali Darbaz

    1.4 Litre Motor

    Abi ucuza eb2adtx moorlu c5 aircros kapatırsak neden olmasın . Adamlar 104 kilo 3 silindirli motor yapmışlar. Bu benim gördüğüm en ağır üç silindirli olabilir.
  22. Evren Erakçora

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Tam gazda geçerli değil mi o grafik, düz yolda neden 2500 devirde az yaksın 1800-2000 devirde daha az yakar yük az. Otomatik dizeller 2000 devri görmeden üst vitese geçiyor zaten.
  23. İlkay Başaran

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    Ne bileyim abi ben kendimi ve kullandığım alet edevatı gömmeyi seviyorum biraz. Ters osmoz. Ya da neyse o diyelim
  24. Önder Özcan

    Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)

    750 cc (bir üstü artık 1000 cc), dct şanzımanlı, D artı 3 sürüş modu, japon malı(Honda), 0-100 ü 5 sn , 3 litre yakan motora sahipsin ve konusunu açarken dede diyorsun. Malının düşmanı mısın sen? Bana kalırsa ismi Kral olmalı ( king’i almışlar). Pırlanta olmalı, Efsane olmalı, Muhteşem Şey olmalı. Değiştir ismi biz de başlığı değiştirelim.
  25. Mustafa Yanar

    2024 Opel Corsa-e

    Hayırlı olsun, güle güle kullanın.Şehir içinde elektrikli şart oldu artık.
  26. Ali Darbaz

    Eski motorlar daha mı verimli?

    Buda herkesin öve öve bitiremediği az yakıp çok kaçan 1.4 hdi motor. Burda görüldüğü gibi 2500 devirde maksimum ekonomiye kavuşuyor. 240 gram yakıyor. İşte burda bu motoru az yaktıran olay vites oranı. 2100 devirde 90 km hız yapıyor . Benden 25 gram az yakıp 10 km hızlı gittiği için saate 245 gram yakıt tüketimi sana 3,5 litre olarak yansıyor.
  27. Önder Özcan

    2024 Opel Corsa-e

    Mangal mı o?
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...