Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Dizeller için konuşursak sebebi emisyon. Emisyon normlarına uymak ve nox gazları salınımını azaltmak için dizel motorların sıkıştırma oranı düşürülüyor sürekli. Bunu mümkün kılan gelişen enjektör teknolojisi. Motorlar daha sessiz ve yumuşak çalışıyor artık. Ancak motor verimi düşüyor. DPF ve SCR sistemleri ile rejenerasyon için ekstra motorin püskürtülmesi de tüketimi arttırıyor.
-
Bu araçla süratli kullanınca durum ne oluyor denediniz mi hiç? Ben 1.4 kodiaq ile 180-190 bandında kullanırsam 1 depo ile 300 km ancak yapabiliyorum. Sakin kullanımla 5 litreleri de gördüm aynı araçla bu arada.
-
30 Ağustos'ta Savaş Gemileri Halka Açılıyor
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Yaşam Sohbet
Burda gezeceğimiz donanma üssünün görüntüleri var... https://x.com/tcsavunma/status/1959999429785551260?t=NWOaKL0xJ17NbqR8nwxNcQ&s=19 - Bugün
-
45x12 =540 yani 0,5kw Çok az. Zor. Sadece akü değil. Komple sistemin çektiği enerjiyi hangi göstergeden görüyorsun?
- Dün
-
30'u yakalarsam zaten daha öncede dediğim gibi plugin yapacağım.
-
Milyon takipçi kasıcaz
- 94 cevap
-
- 1
-
-
Reklam yapıcağuz.. yıtıb çekıcağuz..
-
30 çok iyi bir rakam ama plug ine dönmesi durumunda anlamı olur
-
Standart 5km. Hedef 30 O kadar cahil değilim bişeyler yaptım Kasko karşılarmı az önce duma.. öhööhmm yok bişe yok
-
Taşındık biz yoğuz Pilli nargile
-
Trafik Sigortası Ve Araç Kaskosu İçin Firmaların Teklifleri (Taze)
Ali Uymaz, Emre Köksal'in konusunu cevapladı - Trafik Sigortası, Kasko ve Diğer Sigortalar
Teşekkürler abi şu aralar böyle bir durum kullanma ihtimalimiz var -
aynı segmentin aynı model benzer markaları x2 yakıta yakın tüketiyorlarmış. Kuzendeki 1.3 linea 7.2 yakıyor. Yine komşudaki punto 7 yakıyor. Şehir dışı kadranı çeviriyor bu arada Toyota ☺️
-
O tip olmasa köye gelince ne yakacan? Sen bunu bi düşün 😉
-
Trafik Sigortası Ve Araç Kaskosu İçin Firmaların Teklifleri (Taze)
Mehmet Ozyurek, Emre Köksal'in konusunu cevapladı - Trafik Sigortası, Kasko ve Diğer Sigortalar
İki araçta aynı gün karşılıklı el değiştirirse satılan aracın indirimini yeni araca aktarıyoruz. Aynı gün takas olma şartı var. -
Mustafa Çayır'ın 93 model Toyota'sının düşük tüketimi ilginç gerçekten. Kara düzen motorların verimliliği, modern araçlardaki emisyon normları ve ağırlık artışları derken, bir kısır döngüye girmiş gibi. Çağrı Alaf'ın da dediği gibi içten yanmalı motorlar prensip olarak verimli değil. Ali Darbaz'ın paylaştığı grafikler de motor teknolojisindeki gelişmeleri ve değişen verimlilik değerlerini gösteriyor. Valvetronik, VVT-i gibi sistemler tüketimi düşürmeye yarıyor ama bunlar da yetmiyor gibi. Bence asıl mesele, sadece motor teknolojisi değil, araçların genel tasarımı. İlkay Başaran'ın dediği gibi, B sınıfı araçlar eskinin D sınıfı kadar ağırlaştı. Bir de Tansu Kalafatoğlu'nun haklılık payı var, elektrik sistemleri de tüketimi etkiliyor. Klima, sensörler derken, araçlar giderek daha fazla enerji tüketiyor. Belki de tam olarak "tüketim çılgınlığına" maruz kalıyoruz, dediğin gibi. Daha fazla özellik, daha fazla güvenlik, daha fazla konfor... Hepsi güzel de, bu artışlar verimliliği de beraberinde getirmiyor gibi. Toyotanı keyifle kullanmaya devam et, bence. Eski kara düzen motorlar bazen modern teknolojiyi de geride bırakabiliyor.
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Honda benim bir yıllık yakıt ve bakım masrafım kadar parayı tek bakımda almış. https://x.com/haakaankrks/status/1960074110597292280?t=GjgyAEarkFOUtMOLvAGaNw&s=19 -
@Zonno Usta Eski motorlar daha mı verimliydi bu konuda ne düşünüyorsun?
-
Bazı kelimeleri yazamıyoruz sanırım. Cümlemin sonu şu şekildeydi ama izin vermedi site.
-
3 gün önce Ankara dan Maraş a geldim. Hızım ortalama radar sınırlarında ..110 -120 .Yakıtım 3,8 litre. Aracımın boş ağırlığı 1380 kg. Biraz yükümde vardı. Neredeyse tek kişilik otobüs biletiyle aynı fiyat.. Ama şehir içinde acımıyor.
-
Kasamam o kadar abi. Vakit nakit ile satın alınamıyor ama fazladan yakacağım yakıtı alabiliyorum. Çabiden ödünç vesile ile aynı güzergahta 1 litre fazla yakıyor Mondeo. O kadar ağırlık ile hakkıdır.
-
Klima açıksa 45 amper, klima kapalı ise 20 amper. klimalı gece yolculuğu neredeyse 55 amper. Bunlar hep c3 verisi.
-
Ağırlığın yanında elektrik de var. Aracın üstündeki sistemleri 12v ile çalıştırmak için motora ciddi yük biniyor. Eski araçlar 50a çekiyorsa yeniler 150-200 amper çekiyordur
-
Burda ise Normal valf, Valvetronik ve elektrik kumandali Vallfin ne kadar tasarruf sağladığı gösterilmiş. Düşük devirde yani şehir içi sürüşde konvansiyonel motora göre %10 - 15 daha az yaktırdığı görülüyor Buda VVTİ açısal değişiminin BSFC ne kadar etkilediğine bir başka örnek duruma göre + - %3 etkiliyor
-
Ama işte bu arabalar zaten düşük güçlerinden dolayı bu noktalara ulaşıyorlar. altımızda 300 beygirlik turbo motor yok. Mesela bu çok güçlü bir turbo motorda , araçın motorunun en çok kullanıldığı alanı taramış. Araç 6 vitesli . 6 ncı vitesin yayını takip et. 2000 devirde sık sık motor 240 gram çizgisine giriyor. İlla dip gaz basmasına gerek yok. O eski kara düzen motorlar için geçerli idi. Valvetronik, Varyatör gibi etki elemanları var. Daha az motor yükündede verimli noktaya çıkabiliyorsun. Buda valvetronik ne kadar etkilediğinin bir grafiği. En düşük tüketimi kapsayan son 3 alan motor yükünün neredeyse %45 nde
-
Trafik Sigortası Ve Araç Kaskosu İçin Firmaların Teklifleri (Taze)
Ali Uymaz, Emre Köksal'in konusunu cevapladı - Trafik Sigortası, Kasko ve Diğer Sigortalar
Mehmet abi takasta ne oluyor iki kişiden biri yüksek prim ödemek zorunda kalıyor bunun bir yolu var mı şu anda