İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Mehmet Göktürk

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Mehmet oraya bi link koyamaz mıyız google a yönlendiren?
  3. Mehmet Ozyurek

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Google aramamız var. onu kullansana ya Forum aramasını bir zorunluluktan dolayı kapattık, birisi bize oradan saldırıyor, filtreleyemedik. Eski bir konuya bağladım bu mesajları
  4. H.Cenk Bayrakçı

    Gitti IRON-MAN, Geldi ROBOCOP

    Benim de bakıma 700 km kaldı. Bakalım ne olacak?
  5. Ali Darbaz

    Scooter Tavsiyesi

    Anlatmayla olmuyordu, bende video çektim. Baba kız Pendik sahilde turladık.
  6. H.Cenk Bayrakçı

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Problem yok.
  7. Koray Demir

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Ya hocam hakkınızı helal edin elektrikli araçlarla ilgili paylaşımların yapıldığı bir konu vardı sanırım onu bulamadım tam da ikinci sebepten ötürü buraya yazdım. Forumda arama yap özelliğini de kapatmışlar böyle yasakçı rejim istemiyoruz 😊 Böylece konuyu güncel tutmuş olduk biraz.
  8. H.Cenk Bayrakçı

    e twingo eski twingo

    Bataryası çok küçük, vaat ettiği menzilden daha az gider. Ama evden şarj imkanı varsa küçük şehirlerde iyi bir seçenek olabilir.
  9. Servet Aydın

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    39+110gr taşıtın saldığı da ilave edilmeli yarış yapılacak ise. Hepsini geçtim ses kirliliği yok o bile başlı başına başarı
  10. Mehmet Göktürk

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Koray niyetin çok güzel ama çıkış noktan yanlış: 1- Elektriği üretmek için gereken CO2 yi söylüyorsun ama petrolü söylemiyorsun 100km de 3.9 KİLO.......!!! Demin 86 ekle demiştim orda hatam var. 3900/100 = 39 gram ekleyeceksin. Yani petrolde araba sıfır emisyon bile olsa o benzin depoya girdi diye 39gr/km emisyonun var. 2- EPDK nın verdiği rakam fosil yakıt ile üretilen elektrik için harcanan karbon yanlış görmüyorsam. kömürle üretilende 45gr/km petrol depoya girene kadar az evvel attığım linkte yazıyor 39 gr/km ortalama.
  11. H.Cenk Bayrakçı

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Yeşil enerji diye bir şey var yani ürettiğiniz elektriğin tamamen güneş panelinden ya da tamamen hidroelektrik/rüzgar santralden hiç bir karbon emisyonu salgılamadan üretilebilirliğini sağlayabilmek demek. ancak enerji üretiminde kullanılan sistem bileşenlerinin herbirinin de yeşil enerji ile üretilmesi gerekiyor sıfır karbon salınımı olabilmesi için. Ancak hiçbir makina teknolojisi ürün, örneğin çelik ya da plastik malzemeler sıfır karbon salınımıyla üretilemez mevcut şartlarda. Dolayısıyla en çevreci Fotovoltaik panelin bile üretiminde kullanılan kimyasallar için petrol yakıtların kullanıldığı ya da çevrenin kirletildiği biliniyor. Ancak tabii bunların geri dönüşüm ve amortisman süreleri dikkate alındığında ne kadar az karbon salgılanarak enerji üretilirse o kadar iyi. Karbon ayak izi denilen, bir malzemenin ya da sistemin sıfırdan üretiminden kullanımına dek tüm karbon salınımlarını hesaplayabilen bir yazılım ile çevrecilik ölçütü anlaşılabiliyor. Bu arada benim konuya rastgele mi yazıldı? Yoksa ilk dikkat çeken elektrikli konusu olduğu için mi?
  12. Bugün
  13. Servet Aydın

    Arabam - Nissan Qashqai Skypack 4x4 1.3 Dig-T

    Menemen?
  14. Servet Aydın

    Beyaz Yasuo’m

    İşleri yoğun. Bugün hasbihal ettik İyi pil imal etti demek. Birde 700-900v yapsa tadından yenmez
  15. Servet Aydın

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    İş sadece safi yürür halde emisyon ise en iyi tesla 2.0 benzinli ile aynı salınıma sahipmiş. Üretimden geri dönüşüme kadar. Ancak içten yanmalı bir aracın blok imalatı kendi başına pilli araba yapıcak salınım yapıyor dandun pres yaparken Finalde pilli araba daha çevreci. Öyşe diyon da, şarj olurken harcanan enerjinin salımı kapalı otoparkta milleti boğar. Güneş ve rüzgar işi çözümü ilerlemeli
  16. Koray Demir

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Benim tezim daha fazla yenilenebilir enerji kaynağı kullanımını önceleme maksatlı. Elbette bir örneklem ve kıyas oluşturmaya çalışacağım. Bir bakalım reelde elektriğin handikapını oluşturabilir miyiz onu zorluyoruz. Bu konuda Türkiyeyi diğer ülkelerde kıyaslamaya çalışır mısınız? İçten yanmalı verimsiz ICE’ler ölsün zaten yıllarca kullandık. Euro emisyon standartları bile çözüm olamadı. Hedef sıfır karbon ayak izi olmalı.
  17. Mehmet Ozyurek

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Elektrikli Çevreci tabi ya. Kapalı bir alanda trafik tıkanınca anlıyot insan.
  18. Fatih Uzun

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    Abi hayırlı olsun,kazasız belasız kullan.
  19. Mehmet Göktürk

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    100 km de 3900 gr karbon salıyorsun benzini depoya koyana kadar o chr ile.. 6 litre yaktığını varsaydım. Buna o z86 yı eklersen 3986 😀
  20. Mehmet Göktürk

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Manipüle ediyorsun koray. İlk parsgraftaki aksiyom gerçeği örterek yazılmış Artı: benzin senin depoya girene kadar ne kadar karbona maloluyor Bu önemli https://www.sierraclub.org/sierra/ask-mr-green/hey-mr-green-how-much-co2-generated-producing-and-transporting-gallon-gas?amp
  21. Koray Demir

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Hangi zaviyeden ve nasıl baktığımıza göre değişir. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının resmi verilerine göre, Türkiye'de elektrik üretiminde ortalama CO2 çıktısı 442 gr /kWh (Türkiye genelinde 1 MWh (birim) brüt elektrik üretimi başına ortalama 0,442 ton CO2-eşd. sera gazı emisyonu salınmaktadır.) Bugün bir elektrikli araç ortalama 15.5 kWh/100 km civarında elektrik enerjisi tüketiyor. Batarya enerjisinin %88 i tekerlere iletildigine göre, 17.6 kWh bataryada enerji tüketimi var. Şebekeden bataryaya enerji taşınım ve sarj istasyonu kayıpları mevcut ama haliyle verim yüksek. Bilfarz efficiency girdisini %90 olarak baz alalım. (Ki fazla bile aldık çünkü elektrikli motor verimliliği = 80% civarında, enerji hatları ve dağıtımındaki kayıp oranı 8%, elektrikli araç batarya şarj kaybı %20 civarındadır) Somut olarak 19.57 kWh / 100 km şebeke tüketimi eder. Bu 19.57 kWh/100 km tüketiminin CO2 çıktısı karşılığı ise 86.50 gr/ km. (İlk jenerasyon Toyota CH-R hibritin egzoz emisyonu da yalnızca 86 gr/km'dir.) Başlıca sebebi, yine Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının sayfasından: 2024 yılında Türkiye'de elektrik enerjisi kaynaklari yüzdeleri : %34.7 kömür %21.1 hidrolik enerji %18.9 doğalgaz %10.4 rüzgar %8.7 güneş %6.2 jeotermal ve digerleri Güncel bir doğalgaz santralinin elektrik üretim emisyonu 330 gr CO2/kWh. Yani tüm elektrik doğalgazdan sağlansa, şu ankine göre daha temiz olur. ABD ve Almanya için bile böyle... Hidrojen falan öyle toplara girmeye hiç gerek yok. Çünkü hidrojeni zaten metandan ayrıştırıyoruz. Hadi diyelim yenilenebilir kaynaklardan da faydalandık. Hala üretim emisyonu 486 gr CO2 / kWh. Bakın bu gazın üretimi. Daha motora girmedi. Bir de orada verim kaybı olunca, lpgli motor bile bariz daha düşük CO2 çıktısı veriyor. Riski de çabası. Ancak gel gelelim bu kısıtlı örneklem dışında EV’lerin bütüncül yaşam döngüsü ve çevresel avantajları; bu mitin sadece yanlış olduğunu değil, aynı zamanda uluslararası perspektiften detaylı şekilde ele alındığında pek tabi çürütülmesini mümkün kılıyor. Şöyle ki; Batarya üretimi nedeniyle EV’lerin çevreye zarar verdiği düşüncesi popüler hale gelmiş olsa da, verilere daha yakından baktığınızda farklı bir hikaye ortaya çıkıyor. Elektrikli araçların tam yaşam döngüsünü analiz etmek, zamanla emisyonlar ve verimlilik açısından geleneksel benzinle çalışan arabalardan daha iyi performans gösterdiklerini ortaya koyuyor. Batarya teknolojisindeki gelişmeler, geri dönüşüm çabaları ve giderek daha fazla yenilenebilir enerjiye yönelen enerji ağı sayesinde EV’ler, önceden düşünüldüğünden daha küçük bir çevresel ayak izine sahipler. 1- Yaşam Döngüsü Emisyon Kıyaslaması: EV ve ICE (geleneksel içten yanmalı motorlar) araçlarının tüm yaşam döngüsü emisyonlarını karşılaştıran çalışmalar, çevresel etki açısından daha doğru bir resim sunar. Bu analizler, üretim, operasyon ve yaşam sonu emisyonlarını dikkate alarak, EV’lerin tüm yaşam döngüleri boyunca çok daha düşük emisyonlara sahip olduklarını ortaya koyuyor. Örnek: Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi (ICCT) tarafından 2020’de yapılan bir analiz, Avrupa’da orta boy bir EV’nin ömrü boyunca benzer bir benzinli araca kıyasla %66-69 daha az sera gazı emisyonu ürettiğini gösterdi. Yenilenebilir kaynaklara daha az bağımlı olan ABD’de bile EV’ler, ICE araçlarına kıyasla %60-70’lik bir emisyon azaltımı sağlıyor. 2- Batarya Üretimi ve Geri Dönüşümdeki İlerlemeler: Son birkaç yıl içinde batarya üretimindeki teknolojik gelişmeler, madencilik ve üretimle ilişkili çevresel etkiyi azalttı. Batarya geri dönüşüm programları ve ağ enerji depolama gibi EV bataryalarının ikinci yaşam uygulamaları, etkiyi daha da minimalize etti. Örnek: Tesla’nın Gigafactory’leri, yeni ham maddelere olan ihtiyacı azaltarak, batarya malzemelerinin %92’sine kadarını geri dönüştürmeyi hedefliyor. Benzer şekilde, eski bir Tesla yöneticisi tarafından kurulan bir batarya geri dönüşüm şirketi olan Redwood Materials, taze madencilik talebini azaltarak kobalt, nikel ve lityumun %95’ine kadarını geri kazanıyor. 3- EV’lerin Yüksek Enerji Verimliliği: EV’ler doğal olarak ICE araçlara kıyasla daha enerji verimlidir. Geleneksel bir benzinli araçta yakıt enerjisinin yalnızca %20-30’u aracı ilerletmek için kullanılır, geri kalanı ise ısı olarak kaybolur. Buna karşılık, EV’ler şebeke enerjisinin %60-70’ini harekete dönüştürerek, onları çok daha verimli hale getirir. Örnek: Bilinçli Bilim İnsanları Birliği tarafından yapılan çalışmalar, %30 kömürle çalışan bir ABD şebekesinde bile, EV’nin kilometre başına emisyonlarının ortalama bir benzinli aracınkilerin yarısı olduğunu gösteriyor. Bu verimlilik farkı, şebeke enerji kaynakları temizlendikçe büyüyor. 4- Yenilenebilir Enerji Entegrasyonu: Elektrik şebekesi güneş ve rüzgar gibi daha fazla yenilenebilir enerji kaynağını içerdiğinden, EV’lerin şarj edilmesiyle ilişkili emisyonlar azalmaya devam ediyor. Norveç gibi ileri yenilenebilir enerji şebekelerine sahip ülkeler, EV’ler için yaşam döngüsü emisyonlarında daha da önemli düşüşler elde ediyorlar. Örnek: Norveç’in şebekesi %98’den fazlası yenilenebilir enerji ile çalışıyor ve Norveç EV’leri, ICE araçlarına kıyasla yaşam döngüsü emisyonlarını %90’dan fazla azaltıyor. AB’de, elektriğin %40’ı yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlandığı için, EV emisyonları ABD’den çok daha düşük, bu da daha fazla bölge yenilenebilir enerjiye yöneldikçe daha fazla azalma potansiyelini vurguluyor. Sonuç: Tamamen Renewable enerji teknolojilerine geçmek zaruri hale gelmeli bence.
  22. Ahmet İhsan Akşen

    Elektrikli Direksiyon Arızası

    Akü zayıflayınca yapar, 3-4 gün yatarsa araç ilk marşta direksiyon arızası veriyor benimde, sonra gidiyor kendi. Gösterge paneli de saçma ve alakasız hatalar veriyor. Gösterge paneline oynatın belli eder kendini.
  23. Fırat Önal

    Elektrikli Direksiyon Arızası

    Gösterge ekranı lehim sorununu atlamayın lütfen. Arıza verdiği zaman ekrana tıklatın biraz. Arızalar gidiyorsa lehim problemi olabilir.
  24. İlkay Başaran

    Atılgan'ın Seyir Defteri

    Çok güzel ortam. Bende bunu buldum bugün.
  25. Mustafa Erkan

    Elektrikli Direksiyon Arızası

    2.5 larda dizeller elektrikli, benzinliler hidrolik direksiyondu öyle hatırlıyorum. Öncelikle basit arızalardan başlayalım. Akla ilk akü arızası geliyor. Tespiti için ; Focus araçlarda akü bitmeye yaklaşırken yarım kontak yaptığınızda ibreler ilk açılışta titreme yapar. En bariz belirtisi bu. . Kutup başında kırılma da olabilir. Ehil bir akücü ölçüm yaparak kesin teşhisi koyar.
  26. Ü.Emre Kartal

    Elektrikli Direksiyon Arızası

    Gevşeklik veya kabloda kırık vardır. Kontrol ettirmeniz lazım. Hareketli bir araçta 5 dk öncesi ile aynı olmayabilir durumlar.
  27. Servet Aydın

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    Madurum
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...