İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Muhammet  Ölmez

    Tesla ve Elektrikli Araç Ekosistemi Tartışmaları

    Söz konusu yazı şu sanırım; https://insideevs.com/features/779012/legacy-car-companies-vs-tesla/
  3. Mustafa Çiçek

    Ağaç Motoru Testere Tavsiyesi

    Aynısından babama aldık. Biraz nazik kullanılırsa iş görüyor.
  4. Mustafa Çiçek

    100v 40a Röle hk

    Durum güncellemesi. Servet abinin attığı linkteki röleyi (80ah) aldım ancak çıkış bacakları kalın ve geniş olduğu için yerine uymadı. Sanayiden tekrar 40ah röle aldım o da aynı şekilde 2-3 aç kapa yapınca yandı. Sanayide tekrar arayışa girdim ancak 40 üstü bir röle bulamadım. Tekrar elimdeki 80ah röleye dönmek zorunda kaldım. spiral ile tıraşlayarak rölenin bacaklarını incelttim ve yerine taktım. Ve mutlu son şu an ptc sorunsuz çalışıyor. Yaptığım ölçümlerde ptv ye 80v elektrik geliyor direk ana hattan. Röleye fandan eksi, ptc açma düğmesinden artı (12v) tetik geliyor. Anladığım şu, fan çalışmadan pstc çalışmıyor ısınıp yanmaması için. Şimdilik sorunu çözmüş durumdayım, yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
  5. Köksal Yılmaz

    Ağaç Motoru Testere Tavsiyesi

    Ben hyundai 760 aldım birkaç yıl önce fazlasıyla yetiyor.
  6. Bugün
  7. InsideEVs’te yayımlanan bir makale, platformda uzun süredir görülmemiş düzeyde tepki topladı. Yorumların tonundan, pek çok okuyucunun neredeyse öfke içinde olduğu anlaşılıyor. Bu kadar sert bir toplu tepki nadir görülürken, ilginç biçimde makalenin temel argümanlarının büyük bölümünün doğru olduğu düşünülüyor. Peki insanlar neden bu kadar tepki veriyor? Birçok tüketici ve yorumcu, geleneksel otomobil üreticilerinin Tesla’ya ve bazı Çinli üreticilere yetiştiğine, artık benzer kalitede elektrikli araçlar üretebildiklerine inanıyor. Ancak InsideEVs’in söz konusu makalesi bunun gerçeği yansıtmadığını savunuyor. Mack Hogan’ın görüşüne göre Tesla’nın 2012’de Model S ile yarattığı kategori, bugün hâlâ etkisini sürdürüyor. Model S yalnızca teknik bir başarı değildi; tamamen yeni bir ürün sınıfı yaratmıştı. Zaman içinde yapılan sürekli iyileştirmeler, Tesla’nın premium sedan segmentinde dünya çapında satış rekorları kırmasına ve daha sonra Model 3 ve Model Y ile kitlesel bir erişime ulaşmasına imkân verdi. Hogan’a göre asıl mesele, diğer üreticilerin Tesla’nın “uçtan uca ekosistem” yaklaşımını benimsememiş olması. Tesla yalnızca araç üretmiyor; şarj altyapısı, enerji depolama çözümleri, yazılım güncellemeleri, ev şarj entegrasyonu gibi tüm bileşenleri kapsayan bir sistem kurmuş durumda. Bu sistemin en net etkisi uzun yol deneyimlerinde görülüyor. Yazarın 2025 Hyundai Ioniq 5 ile yaptığı yolculukta karşılaştığı sorunlar bunun çarpıcı bir örneği: Bağlantı problemleri, verimsiz rota önerileri, hatalı şarj istasyonu bilgileri ve uyumsuz yazılımlar, Tesla’nın merkezî şekilde optimize ettiği deneyimin diğer markalar tarafından henüz yakalanamadığını ortaya koyuyor. Geleneksel üreticiler ise bu eleştirilerin adil olmadığını savunuyor; sonuçta geçmişte benzin istasyonlarını da kendileri inşa etmemişlerdi. Ancak elektrikli araçlar benzinli araçlarla aynı mantığa dayanmıyor. Enerji kullanımı artık evden, şebekeden, güneşten, işyerinden ve şarj ağlarından gelen bütüncül bir düzene bağlı. Bu nedenle Hogan’a göre üreticiler yalnızca araç üreticisi değil, birer enerji şirketi gibi davranmak zorunda. Bazı üreticiler bu yaklaşımı benimsemeye çalışsa da Tesla’nın ulaştığı olgunluk seviyesine yaklaşabilen neredeyse yok. Hyundai, Kia, Ford, GM gibi firmalar gelişme gösteriyor ancak hâlâ satılan araçlarının büyük çoğunluğu içten yanmalı. Bu da yazılım, şarj, batarya tedariki ve rota planlaması gibi kritik alanlarda bütünleşik çözümler geliştirmelerini geciktiriyor. Ayrıca çoğu elektrikli model kârlı değil; bu da şirketleri tam bir dönüşümden alıkoyuyor. Makalenin tepki çekmesinin bir nedeni, Tesla’ya yönelik duygusal yaklaşım. Bazı kullanıcılar Tesla’yı tekelcilikle suçlamakta, bazıları ise markayı savunmakta aşırıya kaçıyor. Yorumlarda güçlü duygular, eksik bilgiler ve yanlış genellemeler dikkat çekiyor. Örneğin bazı kullanıcılar Tesla’nın kendi şarj ağının ABD’deki düşük EV yaygınlaşmasının nedeni olduğunu iddia ederken, bazıları makaleyi veri içermemekle suçluyor. Tüm tartışmaların merkezindeki gerçek ise şu: Legacy (miras) üreticiler hâlâ elektrikli araç paylarında %10’un üzerine çıkabilmiş değil. Çoğu EV modelde zarar ediyor ve bu nedenle yatırım hızları düşük kalıyor. Buna karşılık Tesla, dikey entegrasyon ve yazılım temelli üretim modelinin avantajıyla ölçek ekonomisini çok daha önce yakaladı. Hogan’ın makalesi tam da bu farkın hâlâ kapanmadığını savunuyor. Sonuç olarak tartışma yalnızca hangi markanın daha iyi olduğu meselesi değil; elektrikli araçların artık “araç” değil, “ekosistem” ürünleri olduğu gerçeğine dayanıyor. Bu dönüşümü zamanında yakalayamayan üreticilerin, uzun vadede pazar payı ve marka sadakati açısından büyük risklerle karşı karşıya kalacağı makalede açık biçimde belirtiliyor. Tepkilerin büyüklüğü ise elektrikli araç tartışmasının artık teknik bir konu olmaktan çıkıp kültürel ve kimliksel bir alana taşındığını gösteriyor.
  8. Serhat Metinel

    Karavanın Araca Etkileri

    İşlemden sonra faturadan bazı şeyler anlaşılmıyor. Telefonla aradım şanzuman yağı değişti mı aracımın ben pek anlamadım faturadan dedim servis danışmanı bayan evet abi 3, 4 litre şanzuman yağı koyduk dedi. Baktım faturada w ile başlayan cümle şanzuman yağıdır dedi. Baktım 1 lt diyor. o yüzden de güvenim sarsıldı.
  9. Serhat Metinel

    Karavanın Araca Etkileri

    Arkadaşlar aracımda baskı balata volant değişti. 1lt şanzuman yağı konmuş aklımda olanlar. Şimdi vitesim sert oldu. Bu normal mi boşta bile sallanmıyor. Bir de aracın vites dişlilerine falan bakmışlar mıdır, sanki 2. vitese atarken zor geçiyor. Debriyajım bittiğinde 2. vitese zor atmış ve öylece kilometrelerce gitmiştim. (psikolojik mi acaba) Erdeğer yetkili serviste bakımı yapılmıştı. Biraz güvenim sarsıldı açıkçası şöyle: 1 eylülde debriyaj üst merkez değişiyor. 2 ay sonra sorun baskı balata volant vb diyorlar. Bu arıza 2 ayda mı oluştu diyorum olabilir zamanla diyorlar bana saçma geldi. bence 1 eylülde de baskı balata volan vb arızalar vardı anlamadılar ya da bakmadılar..
  10. Selçuk Bakış

    Ben 1 Laguna 2

    Maşallah 7 saatte gayet iyi yapılmış bence
  11. Coşku Mert

    Ben 1 Laguna 2

    bugun bi abimizin 1.6 privilege lagunasina bi kac onarim yaptim. - gogus komple sokulup kirik sicak/soguk klape ayagi onarildi. yipranan sungerler yenilendi. trim sesleri giderildi. - gosterge anakart soguk lehim kaynakli akü ikaz hatasi giderildi. - elektrikli sol ön koltuk calismama sorunu giderildi. kablo demeti onarildi 7 saatte yapabildiklerim bunlar
  12. Mustafa Erkan

    Otomatik Suv Şehiriçi Kullanım Tavsiyesi

    Erhan bey ilk mesajınızda yazdığınız aracı buldum. Bayiye gelecek araçlar içerisinde mevcut. Bilginiz olsun .
  13. Tayfun Aydın

    İ-DTEC FK7 Civic İncelemem

    Gökhan hocam çok teşekkürler sağolun
  14. Puma da stonic almadan önce adaylar arasındaydı. test sürüşüne çıkmıştım. Isınamadım aracın sürüşüne, hissiyatına, özelliklerine ( carplay, geri kamera , vites v s) Stonic e karar kılmıştım.
  15. Ali Darbaz

    İtalian Tune Up ile Motor Detox'u P000A çözümü

    Merhaba. Bir süredir Prince ailesi ep3c motorun sağlığını eskisinden daha iyi hale getirmek maksadıyla çalışma içindeydim. Bunun için bir süre araştırma yaptım. Son 1 yıldır ise bunu uyguluyorum. Bugün itibari ile ilk bölümünü bitirdim. Motor benimle gecirdiği ilk günlerinde ciddi bir ilk marş yağ pompası sesi sorunu vardı. Akabinde dalgalı rölanti ile devam ediyorduk. Motor yağ ve filtre değişimi yapılsada sorun geçmiyordu. 24 saat çalıştırılmadığı bir senaryoda , ilk marşda bu ses ile karşılaşıyorduk. Motor ışıklara yakın durmaya yakın iken stop ediyor beni zor durma sokuyordu. Bilgisayara bağlandığında P000a hatası alıyorduk. İlk olarak motor yağ pompası üzerindeki yağ valfini ve onun filtrelerini deterjanlı bir motor yağı ile temizleme yoluna gidildi. Piyasada orjinal olarak bulabileceğimi düşündüğüm, italatcısının benim evime 5 km uzakta olduğu, doğrudan elden teslim alabileceğim Liqui Molly Toptech 4200 motor yağı ile yola başladım. Sonra İtalian tune up adı verilen motorun devirli ve yükse kullanılması yolu ile motor içindeki karbon birikimlerini strese ve ısıya tabi tutarak arabayı zorlamaya başladık. Motoru ara ara kulakcıktan vites düşürüp devir artırmakla beraber sabit hızlarda da deviri artırmak için bir şeyler denedim. Önce motor külbitor kapağı contası sızdırmaya başladı, motorun mekanik strese dayanamayıp yaşlılığınında etkisiyle koyverdi. Onu Erling marka iyi ve yumuşak bir conta ile değiştirdik. Akabinde arabayı tekrar zorlamak için Kartepe tırmanışında epey bir yüke sokup akabinde geri aşaği inişte bu seferde yağ soğutucu contasını kaybettik. Yağ soğutucu değişimini komple yaptık. Aradan 1 yıldan fazla geçti, motoru zorlamalarıma rağmen şu an herhangi bir yağ sızıntısı yaşanmamaktadır. Yeni tamiratlarımız başarıyla görevlerini sürdürmektedir. Değişim sonrası , motor yağı sıcaklığı 110 derece ve üzerine çıkacak şekilde otobanda haftasonları sürüşler, Şile ve Darlı bölgesinde performanslı kullanımlar yapılmış tekrar bir yağ contası sorunu yaşanmamıştır. Hedefimiz olan yağ kanallarını temizlemek ve onu kirden arındırma operasyonu devam ederken 3500 kmde ilk yağı değiştirdik. İkinci yağıda 4000 kmde değiştirirken Engine flush kullandık. Daha önce motor yağı boşaltılırken bu kadar kirli çıkmamışken engine flush ile yapılan bu bakımda yağ kapkara olarak çıkmıştı. Engine flush sonrası ilk günden beri başımıza musallat olan p000a hatasının çözüm gelmedi. artık parçayı değiştirme yoluna gitmek zorunda kaldık. Konuya bahis Emme egzantrik zamanlayıcısına ait Elektrovalfi değiştirdik. Çıkan parçanın durumu son derece temiz, tamamen vadesi dolmuş olduğu için düzgün çalışmıyordu. Parça üzerinde kalıntı olmaması yaptığımız deterjanlı yağ değişimleri ve arabayı sadece açık trafikte kullanarak elde ettiğimizi düşünüyorum.
  16. Nedenini bilmiyorum ama hem türkiye de hem de yurtdışı forunlarda vw grubu için aynı şikayetler yazılmış. hatta cpt ile de baktım yorumlar aynı. ancak kamiq ile ilgili sadece bozuk yolda çok fazla trim sesi şikayeti var. Motor mekanik şikayeti yok gibi. Ya skoda kullanıcıları yorum yazmıyor yada kalite kontrol süreçleri daha iyi. Kia niro gördüm bugün trafikte ama üretimden kalkmış yerine elektrikli ev3 gelmiş.Tam aradığım boyut. ama elektrikli düşünmüyoruz. torres de radardaydı ama satış sonrası ve ikinci eli düşündürüyor.
  17. 2008 de düşündüm ama puretech motor soru işareti , haftaya sıfır qashqai ve juke a bakacağım bir kez , sonra kararımı vereceğim. sıfır almam gerekiyor , aslında corolla cross tam aradığımız araç ama limiti aşıyor. büyük ihtimalle kamiq e karar kıldık gibi. haftaya araştırmalarımı öncelikle ankara ve çevre illerde yapacağım. Sonuç alamazsam size ulaşırım. ilginize teşekkürler.
  18. Önder Özcan

    Yetkili Özel Servis

    Yıldız, mavi-beyaz pervane, dört halka. Ben bilmem. "Adamlar öyle diyor" dedim ben
  19. Gökhan Tuna

    İ-DTEC FK7 Civic İncelemem

    Nefis, keske benim olsa Guzel gunlerde, saglik ve mutlulukla kullanin
  20. Tayfun Aydın

    İ-DTEC FK7 Civic İncelemem

    Aynen öyle. Zaten yazımda da belirttim tuş kombinasyonu görüntüde güzel ancak özellikler ileri geri anlık geçişlerde 1 saniye gecikme yaratıyor. Kırmızı ışıklarda boşa alıp vitese almayı isteyenler için arkadan korna sesi duymaya sebep olabilir
  21. Sermet Gündoğdu

    İ-DTEC FK7 Civic İncelemem

    Hayırlı olsun Hocam kazasız belasız inşallah .Şu orta konsola güzel bir vites kolu yakışırdı düğmenin mantığı illaki vardır ama kol daha kullanışlı olurdu benim fikrim.
  22. Murat Sahın

    Monitör Tavsiyesi.

    Algıda seçicilik abi
  23. Murat Sahın

    Ağaç Motoru Testere Tavsiyesi

    Husqvarna kullandık, çok sorunsuzdu. Sonra çin malı bir şey aldık, her sene ilk çalıştırma tamircide yapılıyordu Husqvarna öneririm, küçük ebatlı olanları hem güzel çalışıyor, hem de nispeten sorunsuz. Çin malı olan da iş görüyor lakin kullanırken aradaki bariz fark hissediliyor.
  24. Murat Sahın

    Kara

    Ben anlamadım bu işi. Eski lastiklerin yüzeyleri bozuktu, düngün balans tutmuyor dediler. Direksiyonda hafif bir titreme vardı. Lastikleri değiştirdim, şuan 100-120 arası titreme eskisine göre hafif ama halen var. 120'den sonra kesiliyor. Balansını mı beceremediler acaba? Ayrıca sabahları hava - sıcaklıkta iken kalorifer sıcaklık max ayarda kalan her şey auto modda, ilk 3-4 dk hiç üflemiyor. 4. dakikada ise net sıcak üflemeye başlıyor. Bu sıcak üfleme montumu çıkartmamı sağlayacak kadar sıcak bir üfleme. Yıllardır dizel araç kullanıyorum, 115'lik bu motora da aşinayım, bu kadar zamanda ısınması, motor suyu ile sıcak üflemesi kesinlikle mümkün değil. Nasıl oluyor anlamadım ama arabanın içinde üşümekten kurtuldum Benzer kullanımda egeanın içi montumu çıkartabileceğim şekilde 20 dk sonra ısınıyordu.
  25. Celal Maraşlıoğlu

    Ağaç Motoru Testere Tavsiyesi

    Köy evi için motorlu testere ihtiyacımız var amatör kullanım için tavsiye edebileceğiniz bir ürün varmıdır beyler
  26. Tayfun Aydın

    İ-DTEC FK7 Civic İncelemem

    Çok teşekkürler. hb modellerde o sorun olmadı diye biliyorum hocam. Hocam sonradan eklendi sanırım fc5 kasalarda. 2020 ye kadar devam etti zaten. İlk üretimlerde cvt olabilir..
  27. Doğan Arşiray

    Yetkili Özel Servis

    Yani diyorsunku yildizi sifir aldın, bosch da filtre filan değiştirdin, ve benz bunu begendi.....
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...