Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
2025 Türkiye Otomobil Piyasası Değerlendirmeler
Kemal Korkmaz, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Otomobil Dünyasından Haberler
Satışlardaki ektenler vergisel durumlar ve yakıt etkili yönlendirmeler buna benzer bir kaç neden. Hiç ÖTV olmasa yakıt da 10 cent i hiç geçmese her yer 8 silindir olur Erbil gibi .... -
https://www.instagram.com/stories/akiris78/3787600740215191508?utm_source=ig_story_item_share&igsh=N3lhaXo1ZzhkMHhh
-
Meraklısına Kapıda Araba Boyama Maceram
Kemal Korkmaz, Yahya Melih Ayaksız'in konusunu cevapladı - Detaylı İç ve Dış Bakım
10 bin lt ye bakım yapacaklar ve 10 dk sürecek...- 4 cevap
-
- 1
-
-
Perşembe çıkışlı; Adana-Ermenek Ermenek-Kaş Kaş-Akseki (Düğmeli evler) Akseki-Adana https://youtube.com/shorts/C509Yc_PXWU?si=3iRFC1-ENhx6ySUg
-
Meraklısına Kapıda Araba Boyama Maceram
Mehmet Ozyurek, Yahya Melih Ayaksız'in konusunu cevapladı - Detaylı İç ve Dış Bakım
Oo eline sağlık. iyice almanya gibi olduk, her işi kendimiz yapıyoruz.. Ama servisler tamirhaneler de çok abarttılar. Qashqaiyi bakım için servise bıraktım, bekleme salonunda iken servisten aradılar, aracınızın boyasının bakıma ihtiyacı var dediler. isterseniz 10 bin liraya yapabiliriz dediler. Vaktim yok işi biter bitrmez çıkmalıyım dedim. Uzun sürmez 10 dakikada hallederiz dediler. Kalsın dedim -
her otomatik şanzımanda hiçbir şey yapılmasa bile açılınca değişmesi zorunlu olan conta keçe vs. vardır buna tamir kiti denir
-
- Bugün
-
Durum vahim anlaşılan, çok masraflı olmaz inşallah, birde demenize göre tamir kiti işi var, Ankara veya İstanbul kime gidecek birde böyle bir durum var, satsan satılmaz atsan atılmaz
-
şanzıman içinde sorun var. ama önce tamir kitini bulmalı, bu iş ankara gibi bir şehirde anca çözülür
-
Meraklısına Kapıda Araba Boyama Maceram
Çağlar Bayur, Yahya Melih Ayaksız'in konusunu cevapladı - Detaylı İç ve Dış Bakım
anlatım şahane, hava soğuk olmasa bir de. elinize sağlık- 4 cevap
-
- 2
-
-
Rampada çalışır şekilde 2 vitese aldım Araç aynı şekilde geri yavaş yavaş kaymaya devam etti
-
Otomatik Suv Şehiriçi Kullanım Tavsiyesi
Erhan Doruk, Erhan Doruk'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
Yurtdışı forumlarsan okuduğum kadarı ile bunlarda motor ufak olduğu için kenarda çok boşluk kalıyor. içinde yağ olan değişik bir motor kulağı var , bozulursa titreşim ciddi artıyor. Değiştirilirsr titreşim epey kesilir. bizde start-stop harici titreşim hiç yok.- 51 cevap
-
- 1
-
-
Çok kötü bir plaza. Araç satarken yalan konuşuyorlar. Arıza nedeniyle servise bıraktığım aracı arızayı çözmeden teslim ediyorlar. Acil servis randevusu istiyorsun, 1 ay sonraya gün veriyorlar. Neyse ki taşındım da kurtuldum, ama Yozgat’da servis yok 🤣
- 16 cevap
-
- 1
-
-
Meraklısına Kapıda Araba Boyama Maceram
Tolga Kağan Taşdemir, Yahya Melih Ayaksız'in konusunu cevapladı - Detaylı İç ve Dış Bakım
Elinize sağlık. Çok güzel olmuş.- 4 cevap
-
- 1
-
-
Meraklısına Kapıda Araba Boyama Maceram
Yahya Melih Ayaksız kendi konusunu cevapladı - Detaylı İç ve Dış Bakım
İyi forumlar. İki aydır evin kapısında kafam estikçe macun patlaklı , vernik atmalı, pas kusmalı sol ön çamurlukla ve kaputla uğraştım. Ara sıra da resim çekmiştim. Baktım rehber niteliğinde malzeme çıkabilir, bu resimlerle bende konu açayım insanlar istifade etsin diye düşündüm. Dışarıda 25-30 bin tutacak işlem sadece 6 tüp bazkat (270*6) 2 tüp astar(400) 3 tüp vernik(800 gibi) ve 1 kilo macun (350tl diyelim) zımpara setini hesaba katmıyorum , sıfırdan macun çeliği alacaksanız amazon da çok ucuza 5 li set çelik + 5 li set plastik kart var 150 tl diyelim. Son olarakta amelelikten kaçınmak için einhell zımpara makinesi akü hariç 1900tl akü de 1000 tl olsun... yani maaliyetleri siz hesaplayın ama bir defa 3-4 bin tl yatırım yapınca bedavaya yakın paraya macun çekip işleyebiliyorsunuz İlk olarak çamurlukla başladım. Çamurlukta dikkatli bakarsanız macunda uzunca bir çatlak vardı ve bir iki yerde vernik atması vardı. Ek olarak bir iki de gamze vardı ama oralarla uğraşmadım onun için macunu ateşle yakıp çektirmek lazım benim öyle ekipmanım yok. Çamurluktaki çatlağın arasına tornavida daldırınca, tornavida baştan sona kadar kayboldu yani macun komple çatlamış. Çünkü çok uyanık ustamız tek parça halinde sarı çelik macunu attığı için macun komple su almış ve kendini gövdeden atmış. Resimlerin birisinde sadece ortaya çıkan obruğu doldurduğum resim var. Obruğu ortaya çıkardıktan sonra p80-240 zımpara ile çevresini ve içini olabildiğince oydum, daha sonra tüm çamurluğu p800 le oydum. Verniğin attığı yeri de astarı görene kadar oymanız lazım yoksa kat izi oluşuyor. orayı da 240 veya bastırararak 400 le oyabilirsiniz. Macun çekerken de macunun cinsi ve markası önemli. Normalde fiber çekmek gerekir ama ben usta olmadığım için poly puty marka çelik macunu çektim.Bu macun benim kullandığım işlemesi en kolay markaydı bundan herkese öneririm. Macunu çekerken obruklu yere bir kat çekip hafif ısı vererek arkasından hafif zımparalayarak ikinci katı çektim. En son da pembe renkli yoklama macunuyla orayı olabilidiğince düzledim. Kaporta düzeltmenin en önemli kısmı macunu düzgünce çekmekten geçiyor. Tekte mükemmel macun çekerseniz işiniz %75 hızlanır. Macunu çekerken çeliğin ortasına alacaksınız. Kenarlar boş kalacak mutlaka. Elinizle de çeliği çok germeden ve kenarlara parmak basmadan çekeceksiniz. Macunun eksilmesini istediğiniz yöne parmakla basarsanız macun oradan (tesviye yaparken) azalır .Çok basarsanız çizgi olur az basarsanız bu seferde oraya birikme yapar. Anlatması basit ama elin alışması için çok pratik lazım maalesef. Çelik düzeltmek için 80 ve180 kullanın macunun azalmasından korkmayın. Düzeltme macununda da macunu fazla yontmayın 320 zımpara ve düşük devirle halletmeye bakın. Macunu çekerken de hatalı bölgenin 5cm kadar dışından çekmeye başlayın çünkü zaten zımpara atarken 3 4 cm sini geri kazıyorsunuz. Araba değer kaybeder az macun atiyim 1cm pay bırakayım derseniz 3 4 kere zımpara atmanız gerekir veya pes edip macunu bozuk bırakırsınız. Nerden biliyorum sormayın :s Macunu hallettikten sonra 800 le tekrar bütün zemini düzeltin, astar rahat tutunsun Boyama kısmına gelince de, malzemeden tasarruf ve işlem hatalarından kaçınmak için macunsuz bölgelere astar atmak zorunda değilsiniz. Macunlu yerlere iki tur astar atın, sonra astar 2 saate kurur, peşinden bazkat ve vernik atacaksınız. Sprey kutu astarın üstünü yaklaşık 6 turda komple kapatır. Yani astarlı yerlere 10dk arayla 6 kere boya sıkmışım. Astar olmayan yerlere de 2 kere boya sıksanız yeter. Maksat vernik için kimyasal ortamı hazırlamak ve boya kusurlarını düzeltmek. Bazkat bittikten sonra da vernik atacaksınız. Bunun için ilk olarak verniği toz olarak sıkacaksınız. Vernik atmak çok daha risklidir ve hata yaparsanız geri dönüşü çok daha meşakkatliidir dikkat edin. Vernik ve bazkat arası 10dk yi geçirmeyin. Vernikte ilk kat toz, sonraki kat ise yoğun ve yakından atılır. Yoksa çok portakallı olur. Verniği 2-3 katta bitirmeye bakın. Tamam çamurluk bitti şimdi sırada kaput var Kaputta da düzgün tek bir cmˆ2 alan bile yoktu. Heryer çelik macunu diye baya bi çatlamıştı. Kaputa 1 saat boyunca 80 zımpara vurdum ama yetmedi. Elle takozla vurdum yine yetmedi. Macunlar çok derin diye zemine inemedim. Daha sonra da karanlıkta çektiğim resimdeki gibi macunlayıp zımparaldım. sonra tekrar çelik çekip zımparaldıım. en son pembe renkli yoklamayı çekip zımparaladım. Bu kaputla ilgili olan işlemler buraya kadar 10 günümü aldı. Kafam estikçe işi devam ettirdim. Evde araba yaparken acele etmenize yazın gerek yok. Kışın sabaha karşı çiğ düştükçe ve yağmur yağdıkça macun su emip çatlama yapıyor haberiniz olsun. Yine kaput gibi bol ovallikli, köşeli alanlarda çalışırken zımpara makinesi kullanamazsınız. Bunun için 5 gazete yaprağını kumanda gibi katlayıp sonra maskeleme bandıyla bantlayıp özel bir zımpara takozu imal edip onla ince işleri yapmanız gerekir. Kaput macunu bittikten sonra da kaput berbat vaziyette diye komple astarlayıp arksaından takozlu 800 zımpara atıp bazkat ve vernik attım ama Soğuk havada boya sorunları 1- Bazkat boya 13c altına düşünce buzlanma yapar. Resimlerin birinde boyada dumanlanma var. Boyayı ısıtmazsanız boya bozulur. eğer benim gibi bu başınıza gelirse sulu 2000 zımpara atıp, üstüne 3 kat kadar 35c deki bazkat boyayla boya atmanız lazım. Yoksa görüntü berbat olur 2-Benim aldığım vernik tüplerinden birisi bozuldu. Bu yüzden koca kaputu 1kutu vernikle bitirmmeye çalıştım ve yetmedi bu yüzden çok portakallı oldu Çözüm olarak daha sonra 2000 sulu zımpara + 1 kat toz bazkat + yeterince tekrardan vernik atacağım 3-Gri astsar resminde solvent popping oldu. Solvent çıkmadan üst yüzey kuruyunca baloncuk oldu. Çözümü de zımpara + tekrar astar Sonuç : Eldeki imkanlarla bence güzel bir iş ortaya çıktı. Kaputta vernik 10 dakika sonra yeni kat atılamadığı için yeni vernik tüpü alamadım yani gol yedik ama olsun. Dışarıda 30bin e yapılacak iş (kaput berbattı büyük ihtimalle yeni kaput al derlerdi 30bini geçerdi) çok ucuza geldi. İşçiliğime de 7/10 veriyorum. Hatta karşı komşum çok beğenmiş olacak ki nazar değdirdi, çamurluk bittikten ertesi günü çok ufak bir kaza da far camı çatladı. Kaput bittikten bir gün sonra da kornam bozuldu. Komşunun farı kırılmıştı, ben de çamurluk bittikten sonra konuşuyorduk, benim far 700tl diyince "çok ucuzmuş aaa "bir de bana "çamurluk çok güzel aferin delikanlı" vs demişti kesin nazar değdirdi . Kaput bittikten sonra da "Aferin delikanlı arabayı adam ettin" dedi 30 dk sonra kontak kapalı araba kapıda yatarken korna sürekli çamaya başladı .- 4 cevap
-
- 5
-
-
dün boeing resmi hesabı bunu paylaşmış
-
Otomatik Suv Şehiriçi Kullanım Tavsiyesi
Metin Akbal, Erhan Doruk'in konusunu cevapladı - Araç Danışma ve Karşılaştırma
İçeriden o ses yok dışarıdan bayagi sesli sanki Arac sahibine de hayırlı olsun kırmızı Kamiq güzel duruyor.- 51 cevap
-
- 1
-
-
Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?
Emrah Korkmazz, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
5008'in kışlık pabuçlarını taktık Bridgestone Blizzak 6 olarak.4 lastik sök tak+balans 700tl verdik Ordu'nun küçük bir ilçesinde. -
imalatçıların şimdi buna kafa yorması lazım
-
Focus 3 Soğuk Motorda Çalıştırmada Yaşanan Sorun
Çağlar Bayur, Berke Malçok'in konusunu cevapladı - Focus
evet gerekiyor da bu ayarda zaten başka bir şekil yok. şöyle soralım: 1000 tl ye lastiğinize basınç ayarı yaptırır mısınız? veya 100 tl olsun? kampanya var -
Hocam ahşaptan F14 tomcat yapsana
-
Focus 3 Soğuk Motorda Çalıştırmada Yaşanan Sorun
Berke Malçok, Berke Malçok'in konusunu cevapladı - Focus
Hocam bu kişi lpg ayarı yapan biriydi. Kendi ustam farklı birisi. Bence afr ayarı yaptırmakta gerekiyor diye düşünüyorum özellikle afr saati ile. Bu konu hakkında çok yorum okudum yanlışlığı doğruluğu ile ilgili kesin bir şey diyemiyorum ama kullanıcı olarak afr ayarından sonra gaz tepkimelerini, düşük devirdeyken arabanin akıcılığını çok daha net hissediyorum. Dediğim gibi tekniği hakkında bi yargıya varamadım ama kullanıcı deneyimlerim böyle. Hocam bence ayardan sonra aracın çekişinde gidişinde fark hissediyosanız diğer yapılan ayarlara göre boşa uğraşmıyoruz -
Bugün Aracınız Kaç Km'de Ve Modeli
H.Cenk Bayrakçı, Adnan Çakır'in konusunu cevapladı - Teknik Sohbet
Doğru sadece bazı premium marka ve modeller üst düzey teknoloji ve konfor sunuyor. Diğer hepsi hep aynı. -
Sayın abim niyetim bir ahşap Araba Maketi sergisi açmak. Bu sebepten dolayı motivasyonum o. Sergi yaptıktan sonra isteyene özel maket yapabilirim. Ama normal bir fiyatı olmaz🙂
- 70 cevap
-
- 1
-
-
2025 Türkiye Otomobil Piyasası Değerlendirmeler
Aytac Sakal, Mehmet Göktürk'in konusunu cevapladı - Otomobil Dünyasından Haberler
Malum Platformlarda üretici Müşteri talebi ile Popüler bir arkadaş 2 Video çekiyor. Toplum yönlendiriliyor.- 4 cevap
-
- 1
-
