Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Peki, bu işlemler sonrası kompresyon testi yapıldı mı?
-
82 yapmıştım. Bi iş çıktı. Üçünü yaktım. 79 la çıkıyoruz.
-
Forumun İkinci Kahramanı (Hero X-Pulse)
Mehmet Ozyurek, Emre Şimşek'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Çantayı sök git. -
Ucuz Kasko Poliçesi Alırken Dikkat Edilecek Hususlar
Mehmet Ozyurek, Mehmet Ozyurek'in konusunu cevapladı - Trafik Sigortası, Kasko ve Diğer Sigortalar
Bunlar sigortam keçi gibi yerleri klonluyor hocam. -
Bütçe sıkıntısı yoktur. Bunların en iyisi spor contact değil mi?
-
Bu sebeple e5 düşünüyordum. Pazar sabahı sorun olmaz heralde e5
-
Hayırlı olsun, sağlıklı günlerde güle güle kullanın.
-
Araba İle Avrupa'ya Gitmek (Bulgaristan, Sırbistan, Macarsitan, Makedonya, Üsküp)
H.Cenk Bayrakçı, H.Cenk Bayrakçı'in konusunu cevapladı - Gezi ve Tatil
Corsayı servise verdik, motor beyni arızalı imiş. Yapılacak, 1 hafta -10 günü bulacak herhalde. Yerine ikame araç verdiler yine Corsa. Üsküp'e git abi, güzel yer. -
Forumun İkinci Kahramanı (Hero X-Pulse)
Servet Aydın, Emre Şimşek'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Beğenmedim ve kıskandığım filanda yok. bende yoksa kimsede motör olmayacak! -
LPG ile Çalışan İlk Direkt Enjeksiyonlu Motor Tanıtıldı
Çağlar Bayur, Mustafa Yanar'in konusunu cevapladı - Otomobil Dünyasından Haberler
kapa gitsin yahu , bişi olmaz, bize performanslı gelen sürüşü motor iiçin ilkbahar havasında bir yürüyüşe eş değer, dinlenme tesisine girerken az tempo düşürürüm, 5 saniye rölanti sonra stop . vesile ile tdci motorun en sevmediği devir aslında rölantidir- 52 cevap
-
- 1
-
-
Araba İle Avrupa'ya Gitmek (Bulgaristan, Sırbistan, Macarsitan, Makedonya, Üsküp)
Çağlar Bayur, H.Cenk Bayrakçı'in konusunu cevapladı - Gezi ve Tatil
şanslı /şansız tesadüf olmuş ama iyi olmuş kapıda arıza vermesi , yollarda perişan olmaktan iyidir. üsküpte neden bu kadar çok heykel yapılmış son zamanlarda? vesile ile dedemin vakti zamanında müdürü olduğu okulu bulursam bir üsküp yolu gözkür bana nostalji olarak- 36 cevap
-
- 2
-
-
LPG ile Çalışan İlk Direkt Enjeksiyonlu Motor Tanıtıldı
Murat Sahın, Mustafa Yanar'in konusunu cevapladı - Otomobil Dünyasından Haberler
@Çağlar Bayur abi, böyle performanslı sürüşlerde yolda kahve çay tütün falan için 5 10 dk lık kısa molalarda yağlama devam etsin diye motoru kapatmıyorum. Sence doğru mu yapıyorum? -
Geçmiş olsun Ali. Bununla geçmiş olsun. Sen sen ol, emniyetten emin olmadan araçtan inme.
-
LPG ile Çalışan İlk Direkt Enjeksiyonlu Motor Tanıtıldı
Murat Sahın, Mustafa Yanar'in konusunu cevapladı - Otomobil Dünyasından Haberler
Hocam 1.6 TDCİ Mondeo ile tatilden döndüm. 6.3 litre yakmışız Çabiden ödünç vesile ile eve vardığımda yol bilgisayarı 104 km/h ortalama hız veriyordu. TSI ile hesaplasak?- 52 cevap
-
- 1
-
-
Şaşmaz Overboost Okan usta Şaşmaz Meray service Hilmi okyay Ostim SF garaj
-
270hp civarı şuan hocam motor içi ve turbo OEM. G25-660 setup yapacağım.
- Bugün
-
70mai a510 starvis 2 sensörlü. GPS gerekli değilse aynı sensörlü m200. bunlar gece çok iyi görüyorlar.
-
bence hayır.
-
Kamyoncu tecrübeli,sağ yanaşmış zaten.
-
Yol tutuşu iyi ve sessiz lastik denmiş bu uyuyor mu?
-
Arabanın bence vakum boru hatlarının kontrl erttırın ve ıkıncı arabanın sarj dınamasunun konrtolunu saglayın dusuk amper elektronık arıza yol acar vakum kacagı varsa rölantıde dalgalanma yapar ustalara erken sahatlerde bırakın ıstersenız durum la ılgılı haber edersınız
-
Araba İle Avrupa'ya Gitmek (Bulgaristan, Sırbistan, Macarsitan, Makedonya, Üsküp)
H.Cenk Bayrakçı, H.Cenk Bayrakçı'in konusunu cevapladı - Gezi ve Tatil
Sevgili forumdaşlar gidişte Bulgaristan, Sırbistan ve Macaristan, dönüşte ise Sırbistan, Makedonya ve Yunanistan rotası için, 30 Ağustos sabahı 04.00’da çıkıp Edirne’den akşamüstü sınırdan geçmek üzerine plan yapmıştık. Hatta benzinli arabamız ile gidecektik. Genişletilmiş Avrupa kaskosu yaptırdım, ailece seyahat sigortası yaptırdık, depoyu doldurdum, arabanın yağına, suyuna baktırdım, lastik basınçlarını kontrol ettirdim. Bulgaristan ve Macaristan için vinyet aldım. Sabah kontağı çevirdim, hop o da ne? “Motor arızası, arabayı tamir ettirin” yazıyor. Arkadaşlar da geldiler bizi bekliyorlar, dedim “siz gidin, biz bu durumda gelemeyiz”. 30 Ağustos günü servisler kapalı, aracı gösteremeyiz, araç gitmiyor tekliyor, rölanti problemi var. Eşimin sempozyumu var Macaristan’da, gelen arkadaşlar da katılacak o sempozyuma, diğer araçta gidecekler. Aklımdan “sadece eşim gitsin, onu da alsınlar bari” diye geçiyor. Arkadaşım dedi ki, “diğer arabayı al, onla gidin”. Ben de elektrikli ile yurt dışında şarj istasyonu bulup bulamayacağımızı, 300 km’de bir mola vermemiz gerektiğini, zor olacağını söyledim. Açıkçası çok tereddütlü idim, hem de kontrol ettiğimde %58 şarjım vardı. “Al sen aracı hallederiz” dediler ve el birliğiyle eşyaları Corsa’dan ID 4’e aktardık ve yolculuğumuz başladı. Önde dizel bir C5 Aircross, arkada ID 4 , üç aile (diğer arabada 2 aile 4 kişilerdi, çocuklar yoktu) toplam Balkanlar’a doğru yola koyulduk. Yolda Emmiyi arayıp, Avrupa kaskosunu ID 4 için de yaptırdım, hemen halletti sağ olsun. Seyahat sigortası zaten geçerli idi. Bulgaristan ve Macaristan için tekrar vinyet aldım, yeşil sigortayı zaten sınırda yaptıracaktık problem olmadı, hazırlıksız bir elektrikli araç yolculuğu başladı. Akşamüstü Hamzabeyli sınır kapısından çıktık. Saat 16.00 civarı idi, hızlı bir geçiş oldu, sadece yeşil sigorta için 15 dakika bekledik. Sonrasında 18.30 gibi Filipe - Plovdiv’e geldik. Burası tipik Osmanlı izlerini taşıyan bir şehir, kültürel yapısı ve dokusu güzel. Kaldığımız otelden şehir merkezi yakın olduğu için, gece bir şehir turu yaptık ve yemek yedik. Filipe’ye gelene kadar aracı 4 kez şarj ettim, Afyon, Bozüyük, İstanbul/ Köprü öncesi ve Hamzabeyli sınırdan geçmeden önce. Sınır öncesi aslında 220 km menzilim vardı, ancak tedbirli olmak adına şarj yaptım. Filipe’de “Fines-Charging” diye bir istasyon buldum, orada şarj edip, devam ettik sabah. Yine Sırbistan sınırından önce tedbir amaçlı olarak şarj ettim, Sınırdan geçip, Belgrad’a geldik. Belgrad’da yine kaldığımız otel merkeze yakın olunca arabaları otoparkta bırakıp, akşamüstü ve akşam turu yaptık. Sabah aracı OMV benzin istasyonlarının içinde bulunan “charge&go” istasyonunda şarj ettim ve hep beraber Macaristan’a devam etik. Sınırdan geçmeden önce baktığımızda sınırı geçince Budapeşte’ye 190 km vardı, benim de şarjım 200 km civarı idi. Yine tedbirli olmak adına şarj ettik. Diğer araçtaki arkadaşım her ne kadar dizel arabada seyahat etse de, kendisinin elektrikli Opel Grandland’i olduğu için, tüm planlamalara yardım etti, hatta çoğu şarj istasyonunu o buldu. Burada bir bilgi vereyim, ülkemiz elektrikli arabalar için şarj istasyonu alt yapısı anlamında bir cennet. Her yerde şarj istasyonu var ve maliyeti ucuz. Avrupa’da ya da Balkanlarda Bulgaristan’dan Macaristan’a gittikçe pahalandı elektrik şarj istasyonlarında. Bulgaristan’da 16-17 TL civarına denk gelirken Macaristan’da 35-36 TL’ye denk geldi kWh’i. Makedonya’da şarj istasyonu bulmak zor ve aynı benzin alır gibi alıyorsunuz bazı yerlerde. Pompacı geliyor, tabancayı araca takıp RFID kart ile cihazı başlatıp aracı şarj ediyorsunuz, bitince ya da şarjı kestiğinizde doldurduğunuz kadarını ödüyorsunuz. Yunanistan’da ise Tesla SC ve Incharge (Shell) istasyonlarını kullandım. Macaristan’a geldiğimizde araçları otelin otoparkına koyduk ve 4 gün boyunca kıpırdamadı arabalar. Eşim ve arkadaşları Corvinus Üniversitesinde sempozyuma katılırken, ben de çocuklarla ve oraya uçakla giden diğer hocalarımın eşleri ile Budapeşte turu yaptık. Budapeşte fantastik/büyülü bir şehir. 1994’de Budapeşte Teknik Üniversitesi aracılığı ile orada 1,5 ay kadar staj yaptığım için bildiğim ve unutmadığım bir yer. Hem eşimin hem de çocuklarımın çok hoşuna gitti. Görmeyenlere tavsiye ederim. Sempozyum sonrası cuma günü yola çıktık Makedonya’ya doğru. Uzun bir yoldu ve 3 şarj ile tamamladık. Avrupa da 9 kez şarj ettim arabayı ve otoyollarda 110-120 km/h hız ile 250-300 km’lik menzil sundu. %20’nin altına düşmedik tabi. Üsküp yine Osmanlı dokusunu barındıran, Taşköprü, hamam ve Osmanlı Pazarı ile adeta Türkiye gibi hissettiren bir şehir. Böreği meşhur (Eski Kasaba Börekçisi). Büyük İskender’in memleketi. Yugoslavya’dan bölünen tüm ülkelerde olduğu gibi benzer bir yapısı var, Bakımsız yerler var, ama çoğu yeri güzel. Ertesi gün kahvaltıdan sonra Selanik’e doğru yola çıktık. Selanik’e varmak için fazla km’miz yoktu ama, Yunan sınırında çok oyalandık. Geçiş çok kalabalıktı ve uzun sürdü. Selanik’te park problemi var ve kaldığımız evin sokağında yer bulunca kıpırdatmadık arabaları. Kaldığımız ev Atatürk’ün evine 800 metre mesafede idi. Ancak tadilatta olduğu için dışarıdan görebildik sadece Atamızın doğduğu evi. Selanik herkesin söylediği gibi hakikaten İzmir’e çok benziyor. Kordon boyu eski İzmir gibi, evler ve yerleşim Alsancak bölgesini andırıyor. Sahil ve Beyaz Kuleyi gördükten sonra, akşam tavernaya gidip müzik eşliğinde yemek yedik. Sabah 6.00’da yola çıkıp, arabayı şarj etmek ve kahvaltı etmek için Gümülcine’ye uğradık. Sonrasında ise İpsala’ya gelip, ülke topraklarına giriş yaptık. İpsala’dan Isparta’ya gelmek gece geç saatleri bulacağı için ve yorgunluktan dolayı akşamüstü Altınoluk’ta yazlıkta kaldık ailecek. Ertesi gün yani pazartesi sabah yola çıkıp döndük. Toplamda 4263 km yol yaptık. Avrupa’da 9 kez, Türkiye’de ise 7 kez şarj etmişim arabayı. Bana yakıt maliyeti ise 14815,96 TL oldu. Avrupa’da elektrik pahalı olduğu için dizel arabayla aynı paraya gitmiş oldum, arkadaşın arabasına da aşağı yukarı TL bazında aynı miktarda mazot aldılar. Aslında birçok fotoğraf çektim tabi, burayı fotoğraflara boğmak istemedim, ama sorularınızı cevaplayabilirim.- 36 cevap
-
- 8
-