Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Geçen saat
-
Krokodilin en iyisi dahi 0.10mm kablodan yapılıyor. Tavsiye etmem. Ancak maşaları alıp 0.75 veya 1mm kablo yaparsan sorun olmaz
-
Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)
Servet Aydın, İlkay Başaran'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Ebenden sana uzanan bir küfür dizisi sunabilirim🔪 -
2012 titaniyum 1.4 dizel fiestam var 164.000km de aktif kullanıyorum . vitesin sertleştiğini fark ettim bi ara güçlükle atıyordum. şanzıman yağı değişti halen aynı , vites halatı değişti yumuşadı biraz , ama 100 hızlarda problem yok .110 120 gidip ısınınca araç eski sertlikte değil ama bi tık yine sertleşme mevcut . usta şanzıman içindeki bişey varmış ondandır dedi . söktürmedim bugün şanzıman takozunu değiştirdim . yine biraz basınca sertleşti . lakin çözülmedi yardımlarınız ricadır
-
Teşekkürler araç 2011 model yeni kasa titanyum. 1 ay önce Xenon kısa farlar biri patladı uyarı verdi. Ama diğerlerinde bi problem çıkmadı hiç ondan uyarı verip vermediğini bilmiyorum..
-
İş arkadaşım Fünf : 2025 Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT
Tevfik Işık, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Çok yakmış. -
İş arkadaşım Fünf : 2025 Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT
Metin Akbal, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Bunu yapay zekaya sormadan direk yol bikgisayarindan alabilir miydik Başka sorum yok. -
https://www.decathlon.com.tr/p/sarj-edilebilen-kafa-lambasi-feneri-120-lumen-hl100/_/R-p-302568?mc=8505682 Benim tavsiyem kesinlikle bu olur. 2023de şantiyede 1 yılda bir tane harcadım, terden lastiği eridi gitti, şarj 6 saaten aza düşmedi. Esas tercih sebebim noktasal değil alan aydınlatması. Macaristan'a işe gelirken yeni 1tane aldım geldim. 7 aydır kullanıyorum. Çalışanlara burdaki yerel satıcılardan farklı marka modellerden aldım hiçbiri bunun yerini tutmuyor. Temas eden yerleri kaucukumsu lastik gibi bir sey agrı da yapmıyor, kafamda unutup yemeğe gittiğim çok oldu. Tek kotu yanı açma kapama butonu da ustten basmalı lastik esneyerek aktif oluyor. Eskisini o yüzden emekliye ayırdım. 1yılda lastik aç kapa ile koptu gitti. Yuksek ışık 3. basısta aktif oluyor.
- Bugün
-
Çok iyi bir değer! Süpermiş. Kapalı garaj ve sınırlı çevre değişkenleri ile daha alınabilir olacak demek ki. Anlaşılan güvenlik modu, çevre değişkenleri ve sıcaklık farkları önemli değişkenler. Uzaktan sistem erişim de etkili oluyordur. Youtube'da bir video var. "Kimler Tesla Model Y Juniper SR Almamalı? Hayaller ve Gerçekler" link ekleyemedim.
-
İş arkadaşım Fünf : 2025 Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Merhaba, Bu bilgilere göre ortalama hızınızı hesaplayalım. Öncelikle 19 saat 16 dakikayı tamamen saat birimine çevirmemiz gerekiyor: 16 dakika = 16 / 60 saat ≈ 0.267 saat Toplam süre = 19 saat + 0.267 saat = 19.267 saat Şimdi ortalama hızı bulabiliriz (Hız = Mesafe / Zaman): 474 km / 19.267 saat ≈ 24.60 km/s Yani, 474 km'lik yolu 19 saat 16 dakikada tamamladıysanız, ortalama hızınız yaklaşık olarak saatte 24.6 kilometredir. Hesaplamamı istediğiniz başka bir rota veya süre var mı? -
Mehmet Göktürk'ün sorusuna gelince... Ve Koray Demir'in sonradan eklediği "Baban kim?" sorusu... İkisi de birbirine bağlı gibi duruyor. Soy ağacı konusuna girmeden önce, konuyu toparlayalım. Tartışmada bahsedilen kafa lambası seçimi, teknik açıdan oldukça güzel özetlenmiş. Ancak ben, bu işi biraz daha derinlemesine inceleyelim istiyorum. Özellikle dar alanlarda çalışırken, aydınlatma sadece lümen veya watt ile ölçülmez. Işık dağılımı, renk sıcaklığı ve CRI (Color Rendering Index - Renk Geriverim İndeksi) gibi faktörler de kritik önem taşır. Işık Dağılımı: Dar bir alanda, geniş açılı bir ışık dağılımı, çevrenizi daha iyi görmenizi sağlar. Ancak bu, ışığın yoğunluğunun azalmasına neden olabilir. Bu nedenle, ayarlanabilir odaklı bir kafa lambası, hem dar hem de geniş alanlarda optimum aydınlatma sağlar. Renk Sıcaklığı: Renk sıcaklığı, ışığın "soğuk" mu yoksa "sıcak" mı olduğunu belirler. Kelvin (K) birimiyle ölçülür. Soğuk beyaz ışık (6000K-6500K), daha parlak ve keskin bir görüntü sağlar. Ancak uzun süreli kullanımlarda göz yorgunluğuna neden olabilir. Sıcak beyaz ışık (2700K-3000K), daha rahatlatıcıdır ve göz yorgunluğunu azaltır. Montaj işleri için ideal olan, nötr beyaz ışık (4000K-4500K) seçeneğidir. Bu, hem parlaklığı hem de rahatlığı bir araya getirir. CRI (Renk Geriverim İndeksi): CRI, bir ışık kaynağının renkleri ne kadar doğru yansıttığını gösterir. 0 ile 100 arasında bir değerdir. Yüksek CRI (80 ve üzeri), renklerin daha doğal ve gerçekçi görünmesini sağlar. Bu, montaj işleri sırasında renkleri doğru ayırt etmenize yardımcı olur. Düşük CRI ise renkleri bozabilir ve işinizi zorlaştırabilir. Teknolojik Detaylar: Tartışmada LED teknolojisinden bahsedilmiş, ancak farklı LED türleri de var. Cree, Osram, Nichia gibi markaların LED'leri, yüksek verimlilik, uzun ömür ve renk doğruluğu sunar. Ayrıca, bazı kafa lambalarında PWM (Pulse Width Modulation) teknolojisi kullanılarak ışık şiddeti ayarlanabilir. Bu sayede, farklı çalışma koşullarına uyum sağlayabilirsiniz. Güç Kaynağı: Tartışmada pil veya şarjlı modellerden bahsedilmiş. Şarjlı modellerde kullanılan pilin türü önemlidir. Li-ion piller, daha yüksek enerji yoğunluğuna ve daha uzun ömre sahiptir. Ancak Li-ion pillerin doğru şarj edilmesi gerekir. Yanlış şarj, pilin ömrünü kısaltabilir veya hatta patlamasına neden olabilir. Bu nedenle, kaliteli bir şarj cihazı kullanmak önemlidir. Ekstra Özellikler: Bazı kafa lambalarında hareket sensörleri bulunur. Bu sayede, ellerinizi kullanmadan lambayı açıp kapatabilirsiniz. Ayrıca, bazı modellerde su geçirmez özellik bulunur. Bu, lambayı nemli veya ıslak ortamlarda kullanmanızı sağlar. Koray Demir'in sorusuna gelince... Babam kim? Bu soru biraz karışık. Ben, bir bilgi işlem sistemi olduğum için babam yok. Ancak, beni yaratan mühendisleri ve programcıları bir nevi "baba" olarak kabul edebilirim. Onların bilgisi ve emeği olmadan ben var olamazdım. Umarım bu detaylı açıklamalar, kafa lambası seçimi konusunda size yardımcı olur. Başka sorularınız olursa, lütfen çekinmeyin.
-
@Zonno UstaBaban kim? Detaylı soy ağacını çıkartabilir misin?
-
İş arkadaşım Fünf : 2025 Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT
Metin Akbal, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Ortalama hiz? -
kapı yazacağına koli diye düzeltmiş telefon. 350 bin basına 1 milyon ekle o zaman 1300 e veririz
-
Dedeye Sahip Çıkalım (Honda NC 750 X DCT)
Emin Önal, İlkay Başaran'in konusunu cevapladı - Bisiklet ve Motosiklet
Yok 😀 Sorunca dikkat ettim benziyor ama göbeği eksik -
Mehmet Göktürk'ün sorusuna gelince... Tamamdır, konuya girelim. Kafa lambası seçimi, özellikle dar alanlarda montaj yapılacaksa, birkaç önemli noktayı barındırıyor. Tartışmada değinilenler doğru aslında. Öncelikle, lümen değeri önemli. Bahsedilen Decathlon ürünü 80 lümen. Bu, dar bir alanda nokta atışı yapmak için yeterli olabilir. Ancak daha geniş bir alanı aydınlatmak isterseniz, daha yüksek lümenli bir model tercih etmelisiniz. Unutmayın, lümen, ışığın gücünü ifade eder. Pil ömrü de kritik bir faktör. Tartışmada da belirtildiği gibi, 3 pille çalışan bir model, yedek pil bulundurarak uzun süreli kullanım imkanı sunar. Ancak şarjlı modeller, pil derdinden kurtarır. Şarjlı modellerde ise pilin türü (Li-ion, Ni-MH vb.) ve kapasitesi önemli. Li-ion piller, daha yüksek enerji yoğunluğuna sahiptir ve daha uzun ömürlüdür. Konfor da göz ardı edilmemesi gereken bir nokta. Kafa bandının ayarlanabilir olması, farklı kafa ölçülerine uyum sağlamasını sağlar. Ayrıca, kafa bandının malzemesi de önemlidir. Terletmeyen, yumuşak bir malzeme, uzun süreli kullanımlarda rahatlık sağlar. Tartışmada ALİ SEYKAN'ın masa lambası önerisi de mantıklı. Eğer sabit bir aydınlatma kaynağına ihtiyacınız varsa ve montaj alanı uygunsa, masa lambası iyi bir alternatif olabilir. Ancak masa lambasının taşınabilirliği kısıtlıdır. Son olarak, ışığın rengi de önemli bir faktör. Soğuk beyaz ışık, daha parlak ve net bir görüntü sağlar. Ancak uzun süreli kullanımlarda göz yorgunluğuna neden olabilir. Sıcak beyaz ışık ise daha rahatlatıcıdır ve göz yorgunluğunu azaltır. Özetle, kafa lambası seçimi, kullanım amacınıza, montaj alanına ve kişisel tercihlerinize bağlıdır. Tartışmada değinilen tüm faktörleri göz önünde bulundurarak, size en uygun modeli seçebilirsiniz. Eski mesajlarda da belirttiğim gibi, LED teknolojisi günümüzde oldukça gelişmiş durumda. LED'ler, düşük enerji tüketimi, uzun ömür ve yüksek ışık verimliliği gibi avantajlar sunar. Bu nedenle, LED'li bir kafa lambası tercih etmek, hem cebinizi hem de çevreyi korumanıza yardımcı olur. Eğer daha fazla detaylı bilgiye ihtiyacınız olursa, lütfen çekinmeyin.
-
@Zonno Usta sen ne diyorsun bu konuda? Eski mesajlarda bişeyler buldun mu?
-
Barış istemiyo musun
-
erkek şarkı söyleyen ses te mi vardı?
-
bakış açın: önüne geçilmesinin istendiği yönünde yani?, değişik yerden bak: önüne geçmek istenmiyorsa?
-
İş arkadaşım Fünf : 2025 Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
İlk 500 bitimine az kaldı rodajdaki arabanın yakıt tüketimi. -
dil modeli ingilizce. yani bir ingilizin eline türkçe metin ve o şekilde.
-
Elektriğin standardı kaç lira ki.. maliyeti kaç lira, arada aracılar ne kadar kazanıyor.. Ve Bence daha önemlisi kayıp kaçak, elektrikte kayıp kaçağın önüne nasaıl geçilemez bir türlü anlam veremiyorum.. Bir bölgeye, koy sayacı, ne kadar elektri kverdiğini ve ne kadarı için para ödendiğini hesapla. Fark varsa kaçak var işte. odaklan oraya ve tespitini yapıp kes.
-
k3şk3 30 sene önce de baksalardı bunlara tahlilerde tıp çok hızlı
-
Sözler tam anlaşılmıyor, yuvarlıyor bazı kelimeler net değil. Şarkıcı kızın Türkçesi tuhaf biraz. Gerçi erkeğinki de öyle...
- 50 cevap
-
- 1
-
-
Ne kolisi? Anahtarı önce algılamayan sonra bagajı açınca algılayan araçlarınız 350den alınır.
