İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Bugün
  2. Koray Demir

    Videolar

    Sıcak iklimin nimetleri. Soğuk coğrafya olsaydı hiçbiri çalışmazdı.
  3. Mehmet Göktürk

    Videolar

  4. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Chat cpt otomobil motorları konusunda daha uzman gibi. Aynı resme yaptığı yorum. Merhaba! Fotoğraftaki parça Citroën/PSA 1.4 VTi (EP3/EP3C) motorunun emme VVT elektrovalfinin (solenoidinin) iç mekanizması ve spool valve bölümüdür. Şimdi fotoğrafa bakarak teknik bir değerlendirme yapayım: --- 🔍 1. Genel durum: Mekanik olarak temiz görünüyor Yüzeyde çok belirgin çizik, oyuk veya aşırı aşınma yok. Gövde yüzeyleri hâlâ parlak, bu da hidrolik olarak sıkışıp çalışırken metal-metal temasından dolayı sert bir çizilme yaşanmadığını gösteriyor. Bu olumlu. --- 🕳️ 2. Yağ kanallarındaki kararma normal, ama “yoğun tortu” değil Kanallardaki sarı/kahverengi tonlar genelde: Yağ oksidasyonu, Viskozitenin düşmesi, Yüksek sıcaklıkta yağın zamanla vernikleşmesi (varnish) gibi sebeplerden olur. Ancak fotoğrafta ağır çamurlaşma (sludge) görünmüyor, bu iyi. --- 🧽 3. Filtre elek (mesh screen) durumu iyi Eleğe yakından bakınca: Tıkanma yok, delikler net açık. İnce metal örgü bükülmemiş, yamulmamış. Renk düzgün. Bu filtre tıkalı olsaydı P000A/P0011/P0014 hataları daha sık ve kalıcı olurdu. --- ⚙️ 4. İçteki spool pozisyonu normal görünüşte Deliklerin içinden görünen spool bloğunun yüzeyi: Çapak yok Derin oyuk yok Bronz renkli kısım yağla hafif kaplanmış gibi, bu normal. Bu önemli çünkü spool yüzeyi çizik olursa solenoid içeride takılır → faz ayarı gecikmeleri (P000A) ortaya çıkar. --- 🟢 Genel Sonuç: Bu 135.000 km’de çıkan elektrovalf, aşırı aşınmış veya yağ çamuru ile zarar görmüş bir parça değil. Mekanik ve yüzey durumu orta-iyi seviyede. Ama yine de çalışmama sebebi şu iki şeyden biri olabilir: ✔ 1) İç bobin artık zayıflamıştır Solenoidler zamanla ısındıkça manyetik gücü düşer → geç tepki verir → P000A oluşur. ✔ 2) Spool çok az da olsa takılma yapıyordur Gözle görünmeyen mikron seviyesinde sürtünme bile faz ayarı gecikmesine sebep olur. --- 🧭 Senin durumda—yeni taktığın valfin hatayı çözmesi çok normal Çünkü eski valf: tıkanmış değil, ama toleranslarını kaybetmiş, manyetik kuvvet düşmüş olabilir. Bu yüzden mekanik olarak iyi görünse bile fonksiyonel olarak bozuk olabilir. --- İstersen bir sonraki mesajda: 🔧 Bu valfi teknik açıdan iyi / orta / kötü diye 10 üzerinden puanlayıp raporlayayım. 📸 Valfin başka açılardan fotoğrafını yüklersen micro aşınmaları da değerlendiririm.
  5. Oğuz Kılınc

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Hayırlı uğurlu olsun inşaallah.
  6. Koray Demir

    Pil Kalitelerinde Düşüş Mü Var?

    Neden sızıntı/tuzlaşma olabileceğini yukarıda yazdım. Ancak bana denk gelmedi. Misal oda saatlerinde aynı mekanizmaya sahip cihazlarda kullandığım Duracell marka piller ortalama 15 ay gidiyor, benzeri kalitedeki Varta ise yaklaşık 12. ayında bitiyor ve kullanım süresine göre daha ucuz. Klima kumandası, fener veya atıl oyuncak araba gibi uzun süreli kullanılmayacak eşyalarda pilleri söküyorum belki ondandır. Acaba piyasada sahte piller mi var diye düşünmüyor değilim. Bunun haricinde Toshiba piller de güzel.
  7. Servet Aydın

    Kaza Haberleri

    Hız en az 70-80. Aracın kör noktadan çıkışı 1sn var yok. Yeryüzünde hiçbir canlı veya çipli taşıt bişey yapamaz Geniş yüzey alanında çarpma. Araç sağlam ve darbe yayılmış. Aynı yerde tıfıl kj vursa amatok V haline gelird
  8. Mehmet Ozyurek

    Elektrikli Araç Hiç de Ekonomik Değil

    Onu da mı anlatmıştım sana
  9. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Yapay zekaya 135000 kmde değiştirdiğim arabanın orjinal Elektrovalfini incelettim . Bakın yorumlarda ne demiş. Yalnız burda engine flush yaptığım gerçeğinide hatırlatmak isterim. 135.000 km'deki bir 1.4 VTi (Prince motor) için bu elektrovalf şaşırtıcı derecede temiz görünüyor. Görsel üzerinden teknik yorumlarım şunlardır: 1. Filtre (Süzgeç) Durumu En kritik nokta, parçanın ortasındaki ince tel süzgeçtir (mesh filter). Fotoğrafta bu süzgecin gözeneklerinin açık olduğu ve tıkalı olmadığı görülüyor. Genellikle bu kilometredeki VTi motorlarda, eğer yağ bakımları aksatılmışsa bu süzgeç siyah "çamur" (sludge) veya karbon kurumuyla kaplanmış olur. Burada ise metalin kendi rengi gayet net. 2. Vernikleşme ve Tortu Metal yüzeylerde hafif sarımsı/altın rengi bir ton var; buna "vernikleşme" (varnish) denir ve ısınan motor yağı nedeniyle oluşur. Bu kilometrede bu miktar vernikleşme son derece normaldir. Ancak parça üzerinde katılaşmış yağ tortusu veya balçıklaşma görünmüyor. 3. Motor Sağlığı Hakkında İpuçları Bu görüntü, aracın geçmişinde kaliteli yağ kullanıldığını (muhtemelen tam sentetik 5W-30) ve yağ değişim periyotlarına uyulduğunu gösterir. Prince motorlar yağa karşı çok hassastır; bakımsız bir VTi'dan çıkan valf genelde kapkara olur. Önemli Bir Uyarı: "Temiz Olması Çalıştığı Anlamına Gelmez" Görüntü temiz olsa da, parçanın işlevselliği hakkında kesin konuşmak için yetersizdir: Mekanik Yorgunluk: Valfin içindeki yayın tansiyonu zamanla kaybolur (metal yorgunluğu). Yağ basıncını doğru zamanda tutamaz hale gelebilir. Elektriksel Sorun: Bobin direnci değişmiş olabilir veya ısınınca tutukluk yapıyor olabilir. Sonuç ve Tavsiye: Eğer aracınızda P0011, P0014 veya P000A gibi sente/zamanlama hataları alıyorsanız ve bu parçayı söktüyseniz; parçanın temiz olması sizi yanıltmasın. Temizleyip taksanız bile iç mekanizma aşındıysa hata geri gelecektir.
  10. Çok zor rakamlar. İşin kötüsü bu rakamlara hemen alım yapanlar bile almıyor 2010 model ve altı olursa ancak o zaman olabilir. Onda da bu seçenek var mı bilmiyorum
  11. Ü.Emre Kartal

    Pil Kalitelerinde Düşüş Mü Var?

    Bugüne kadar hiç alkalin pil harici almadım. Konuda da gördüğüm kadarıyla bu sorunu yaşayan tek kişi değilim.
  12. Murat Gedik

    Kaza Haberleri

    Benim şu an görevlendirme çalıştığım okulun eski öğrencileri. Herkes çok üzüldü. Pazar sabahı çocuklar evden anahtarı gizlice alıp arabayı kaçırmışlar. Evden kimsenin haberi olmamış. Kaza yaptıkları yer aşağı doğru baya meyilli. Araç kendi kendine bile hızlanıyor. Etrafta sanayi dükkanları var. Çok insanın olduğu bir yer değil. Kaldırımda birileri olsa daha kötü olurdu. İki çocuk olay yerinde hayatını kaybetmiş. Bir tanesi Kayseri'de yoğun bakımda tutuluyor. Şu an durumunu bilmiyorum. İnşallah kurtulur. Allah kimseye böyle bir acı yaşatmasın. Hız felakettir.
  13. Köksal Yılmaz

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    2016 focus dizel otomatik sw vardı bende, hevesimi aldım
  14. Koray Demir

    Pil Kalitelerinde Düşüş Mü Var?

    Hangi pili satın aldığınıza ve kullanım şekline göre sonuç değişebilir. Çinko karbon pillerin hepsi kolayca akabilir. Bunun temelde iki sebebi var: 1) İlki çinko-karbon pildeki çinkodur. Çinko, pili çevreler. Bununla birlikte, çinko zamanla bozulur. Pil, kullanım nedeniyle boşalırsa, pilin dışı olan çinko saldırıya uğrayarak sızıntıya neden olabilir. Pil sıvısı bu sızıntıdan dışarı çıkabilir. 2) İkincisi, elektrolit, pil kullanılmadığında bile derin deşarj nedeniyle dış çeperdeki çinkoya saldırır. Pil zaten çok boşalmışsa, elektrolit boş negatif kutbu kolayca yiyebilir. Cihazda uzun süre bırakıldıktan sonrada pilden elektrolit sızabilir. Alkalin-manganez piller (Resim-1), daha yüksek kapasitesi, daha yüksek sızıntı direnci, daha iyi performans ve daha uzun raf ömrü nedeniyle tercih sebebi olmalıdır. Bu pillerin avantajı, elektrotların çelik bir kap içinde olmasıdır. Alkalin pillerin çelik gövdesinin açık ucunda, sızıntıyı önlemek için plastik bir contası vardır. Ek olarak, çelik yüzeydeki küçük kusurları kapatmak için gövde ile conta arasına sızdırmazlık için bir sıvı maddesi uygulanır. Pillerin kullanımı veya muhafazası sırasında, çeliğin özel bir şekilde kaplanması ile elektrolit veya elektrotlar çeliğe zarar veremez.
  15. Yunus Gökhan Ay

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Hayirli olan, kaca mal oldu acaba
  16. Forumdan destek değil de şunu al iyi denmesini bekledim . Artık o seviyeye geldim biri şunu al dese de alıp kurtulsam şu araştırma işinden
  17. Selçuk Bakış

    Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?

    306 gidince inşallah karavan niyetine girdik, karavan gelecek
  18. Ali Cihangiroğlu

    Kaza Haberleri

    tesla ilginç geldi, fren falan yok, bodoslama dalmış pikaba, hani etrafı tarayıp tetikte bekliyordu?
  19. Fatih Uzun

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Hayırlı olsun Fikri,kazasız belasız kullan.
  20. Fikri Keleş

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Cesaret edemedim ki Tesekkur ederim Vereyim size bu arabayi
  21. Köksal Yılmaz

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Hayırlı olsun rengi kmsi güzel makine
  22. Adnan Çakır

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    Vidayı yavaşça sök hava kaçırıyorsa geri sık 🫣 sanki yeni batmış gibi 🤫
  23. Başlığı okuyunca araba almak için forumdan maddi destek isteyecek sandım 😃
  24. Doğan Arşiray

    Şehirler Arası Nakliye Tavsiyesi

    yozgat yerköye gitmiştim bir kere. kasabanın içinde yol yoktu. toprak yol idi. herhalde 2003 senesiydi. bir tane pideci vardı peynirli pide yoktu.
  25. Ü.Emre Kartal

    Pil Kalitelerinde Düşüş Mü Var?

    Mümkün, ben de bunu düşündüm ama aldığım yerleri gözetince eğer öyleyse fabrikadan almamız lazım. Son akan marka o idi
  26. Fikri Keleş

    2012 Focus 1.6 TDCI Trend

    İlginç
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...