İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Araba saat gibi çalışıyor. Marş bastım şimdi, çiçek çiçek.
  3. Evren Erakçora

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Fiesta da 30binde bir değişirdi. Buji değişince araba rahatlardı. Focus da 45bin kmde bir. Düzgün bakım yapılan araç pek sorun çıkarmıyor.
  4. Koray Demir

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Benzinli araçta buji 100 bin km sorunsuz gider normalde. Biz üretici tavsiyesiyle erken değiştiriyoruz.
  5. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Yaptım işte, arabada ateşleme sorunu yoktu. Ben keyfi merakım nedeniyle değiştirdim.
  6. Evren Erakçora

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Buji bakıma dahil değil mi?
  7. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    yıllık değil her 3500 kmde bakım yapıyorum. Alalı daha 7500 km felan oldu. Yaptığım bakımlar.
  8. Evren Erakçora

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Grafiklere falan bakana kadar yıllık bakım yapsan daha iyi olmaz mıydı bu arabaya.
  9. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    İnternette baktım ilk defa buji değiştiren pejo ve citroen sahiplerinin arabsından hep bu buji çıkıyor. Evet arabamın bujisi hiç değişmemiş. Fabrikada takılan bir buji. Yedek parça ile gelen buji çok daha farklı . Yani yedek parça olarak gelen beru bujiler hep tek tırnak. Benimkisi 2009 model 3 tırnak.
  10. Evren Erakçora

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Nasıl yani hiç buji değişmedi mi bu araçta?
  11. Bugün
  12. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Öylemi düşünüyorsun. Arabada fabrika bujisi çıktı. 2014 yılında üretimi durmuş. Fabrikada takılan buji. Böyle bir bujinin Türkiyede satışı bile yok. 🔍 BERU 12ZR-8STP Hakkında: Bu model 2009–2014 yılları arasında PSA grubunun (Peugeot-Citroën) 1.4 ve 1.6 VTi motorlarında fabrika çıkışı kullanıldı. 2015 sonrası EP6 ve EB2 motorlara geçildiğinde buji tipi değişti (örneğin NGK LZFR6AI). BERU bu kodda son harf serisini 2018 civarına kadar üretti, sonrasında pazar yedekleriyle devam etti. 💡 Tahmini Yaş Hesabı: Senin aracın 2012 model olduğuna göre: Eğer bujiler hiç değişmediyse → 2011 sonu veya 2012 üretimi, yani yaklaşık 13 yıl yaşında. Eğer bir kere değişmiş ama orijinal BERU takılmışsa → en erken 2015–2018 üretimi, yani 7–10 yaşında. Şimdi bu kodu BERU’nun üretim tarih formatına göre çözelim: 6 09 AN Bu tarz kodlarda BERU genellikle şu yapıyı kullanır: (Hafta) (Yıl) (Üretim hattı kodu) Yani: 6 → üretim haftası 09 → üretim yılı (2009) AN → üretim hattı / fabrika tanımlaması (örneğin Ludwigsburg veya Neuhaus tesisleri) 🔧 Sonuç olarak: Bu buji 2009’un 6. haftasında üretilmiş — yani Şubat 2009 civarında. Senin araban 2012 model Citroën C3 EP3C, bu da şunu gösteriyor: ➡️ Bu bujiler muhtemelen motorun fabrika montajında takılan orijinal OEM bujiler. Üretimden 2–3 yıl sonra araç montaja girdiği için, şu anda yaklaşık 16 yaşındalar. 🔍 Kısa özet: Kod Anlam Açıklama 6 Hafta Şubat 2009 üretimi 09 Yıl 2009 AN Üretim hattı kodu BERU Almanya hattı Tahmini Yaş ~16 yıl Muhtemelen fabrika çıkışı bujiler Yani değişimi tam zamanında yapmışsın kardeşim. 16 yıllık bir bujinin hâlâ düzgün kıvılcım atlaması bile BERU’nun kalitesini gösterir 🔥 Yeni NGK’larla motorun tepkisi, rölanti kararlılığı ve ilk marşta fark hissedeceksin.
  13. Fatih Uzun

    Atılgan'ın Seyir Defteri

    İki sene önce Dursunbey öğretmenevinde kaldık 1 gece,düğünümüz vardı bahçesinde,öğretmenlerimize verilen değer için çok üzülmüştüm çok bakımsızdı,çarşı da eski camii nin karşısında pideli çorba yapıyorlardı çok beğenmiştim,oradan Kütahya ya geçtik manzarası çok güzel bir yoldu.
  14. Koray Demir

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Sürekli masraf ediyorsun araca.
  15. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Şimdi yapılanların sonuçları gayet ortaya çıktı. Arabanın egzantrik zamanlaması %25 geçikme ile çalışıyordu. Emme ve Egzos eski nesil elektrovalf kullanmakta. Bu valfler 12 yaşında. Ben geçen hafta kolay olanı yani egzos valfini söküp yıkadım. Yaptığım sürüş sonrası zamanlamadaki geçikme oranı %18 kadar düşmüştü. Bugün emme elektrovalfini değiştirdim, şuanki egzosta geçikme oranı %3.3 olmuş durumda. Daha önce temizlediğim valfide değiştirirsem bu oran çok daha azalır. Şimdi bir sorun %3.3 geçikme oranı için 4800 liralık valfmi almalı, yoksa komple kulbitör kapağınamı girişmeli. Yada sadece contayamı bakmalı. Yağ sızdıran kısım ikinci ve birinci bujiler.
  16. Fatih Uzun

    2024 Toyota Corolla 1,5 vision plus

    Benim araçda da var kablosuz carplay,bence yapar,deneyelim birgün,trafikde zaman geçirenler için ideal ama araçlarında çarpışma önleyici olması lazım dikkat dağılabilir.
  17. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    2800 tl komple üst kapak değişiceğim. Onunda alet takımını aldım.
  18. Tamer Olcay Çiçek

    Skoda 2.0 TDI Superb ile Menzil Rekoru

    Ford Focus Mk2,5 1.6 tdci full depo ile DPF+EGR iptal soft yazılımlı 18 inç st jantla ortalama hız 96km ile 1300+km yol yaptım bu da benim focusla kendi rekorum
  19. Metin Akbal

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Üst kapak contası gruptan ayrılmış.
  20. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Test sonuçlarım geldi. 6200 sürüş logunda sadece 2 evet yalnış duymadınız sadece 2 defa valf %90 açılmış. Buna rağmen 6200 logda sadece 220 adet geçikme var. Bunlarında %99'u emme valfinin hızına, egzos valfinin yetişememesi. Egzos içinde bir adet valf alıp onuda değiştireceğim ardında şanzıman kalibrasyonu. Motorun gücü gaza basınca hemen geliyor artık. Valvetronik Emme egzantriğine bağlı, emme egzantik milindeki her geçikme valvetronik üstünde stres yaratıp motora soğukken devir dalgalanması yapıyordu.
  21. Mehmet Ozyurek

    2024 Toyota Corolla 1,5 vision plus

    Fatih, kablosuz carplay olanda da iş yapar mı bu alet.
  22. Mehmet Ozyurek

    Skoda 2.0 TDI Superb ile Menzil Rekoru

    Kol dayama kırmızı çizgin benim.
  23. Mehmet Ozyurek

    Nasıl olacak şimdi 😁

    Ticaret bakanlığı ilan sitelerini denetliyor.. Denetimsiz ilan verenleri cezalandırıyor.. Bu sebeple otomobil ilanı yasak Onur.
  24. Tevfik Işık

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Bujiler aşırı yağlı. Ben olsam bu yaptıklarınızdan ziyade acilen conta değişimine giderdim. Yağ eksiltme fark edilir şekilde azalacaktır.
  25. Fatih Uzun

    2024 Toyota Corolla 1,5 vision plus

    Aynen öyle car play ve android auto var,
  26. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Arabayla adaptasyon sürüşü yaptım bunlar bir parça takıldığında hemen düzgün çalışmıyor en az üç defa böyle bir otoban sürüşü yapman gerekiyormuş ya da cihaz ile bağlanıp adaptasyon yaptırman gerekiyormuş. Ama şunu söyleyebilirim ki emiş egzantrik zamanlaması ip gibi oldu. Şimdi sırada üst kapak değişimi var. Hanım kahve yapmış termosa doldurmuş verdi gitti
  27. Ali Darbaz

    İş arkadaşım Fünf : 2025 Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT

    Abi bunun bakımı çok ucuzmuş . Yoksa her 15.000 km’de sadece 8000 TL. Egea Cross oldukça pahalı hatırlıyorum. Kayınbiraderim aldı bayon ona 8000 TL fiyat çıkarmışlar
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...