İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Mehmet Kazancıoğlu

    O Bir Koreli II Kia Sportage 2009 Model Otomatik

    aracın üzerinde bulunan lastik ölçüsü 235 60 16, ekranda tablolara baktığımda 215 65 16 olarak da kullanım görünüyor. yarın kitapçık kapı etiketine bakacağım eğer kitapta ve etikete yazıyorsa bu lastiği almamda ne gibi dez avantaj olur lastik tabanın ufalması nasıl bana ne kaybettirir. a/t lastik almak istediğim için
  3. Servet Aydın

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    Bişeler ekledik. Ön arka kameramız yerini aldı. Dağıtmadık yer bırakmadım grenajda. Yanlız ön kamera yeri radarın altı oldu ve radar kauçuk tabanlı olduğu için titreşim fazla. Yer değişimi gerekiyor. İlaveten Çabi'nin aldığı monitör arkası telefon gps tutacağı da takıldı. 0.35 mm?
  4. Bugün
  5. Servet Aydın

    Yeni Konuğumuz Vitara

    Bu ekip komple bende an itibariyle. Balkonda yatıyom neme lazım
  6. Servet Aydın

    100v 40a Röle hk

    Bi ilave yapalım ömürlük olsun. Rölenin platin uçlarına imkan varsa paralel motor yol verme kondansatörü bağla. Ekseri 2 ile 4.7 mf 300v olur. Bunu bağlarsan kontak çekince oluşacak manyetik art yok olur.
  7. Baha Kanberoğlu

    2 Milyon bütçe için araç önerileri

    Bu ay 1900a T-roc satiliyor diye duydum. Ama kalmış midir bakmak lazim
  8. Oğuzkan Işık

    Kara

    Balansı becerememişler abi. Başka birşey olamaz Ptc var kesin
  9. Mehmet Göktürk

    2 Milyon bütçe için araç önerileri

    o zaman ben tesla alabilirsiniz derim.
  10. Mehmet Göktürk

    2 Milyon bütçe için araç önerileri

    Kendinize mi?
  11. 2 Milyon bütçem var kriterlerim ve bulabildiğim araçları aşağıya yazdım önerilerini yazarsanız beni çok mutlu edersiniz. Kriterler Min 150 beygir Otomatik Benzinli 150.000 Km altı (iyi marka ise audi vs.) Teknolojik (ekranı falan olsun) Bulduğum araçlar Talisman 4 control 1.3 160 bg Chery omoda 5
  12. Ahmet Kiriş

    Kuga 2023 1,5 Ecoboost Sol Ayak Dinlenme Yeri İlginç Ses ( kıtır-tıkırtı )

    Tam tur tıkırtısı genelde aks kollarındaki boşluktan yapar, şehir içi Adana 9 lt ile geziyordum, 10,5 fazla göründü ama şehrine göre değişkenlik gösteriyor olabilir.
  13. Yahya Melih Ayaksız

    Bulunamayan Sinyal Rölesi

    https://www.n11.com/urun/flasor-12v-kisa-fatih-vw-seat-opel-escort-504629419-30368286?magaza=parcafix Bu üründeki gibi mesela önde değerler olur. Webten arayıp bulacaksınız. Bende mesela tofaş tempra vardı ama değerler aynı diye çalışıyordu
  14. Metin Uzunoğlu

    Tesla ve Elektrikli Araç Ekosistemi Tartışmaları

    Makale gerçekçi görünüyor, abd pazarının 14 yıllık deneyimini yansıtıyor. Bu duruma göre togg doğru yolda ilerliyor, keşke model s model y kadar ulaşılabilir olsaydı.
  15. Yahya Melih Ayaksız

    Bulunamayan Sinyal Rölesi

    Röleyi fiş kısmından da çekin üzerinde değeler yazması lazım
  16. Doğan Arşiray

    Tesla ve Elektrikli Araç Ekosistemi Tartışmaları

    tasarım çok kötü ya...
  17. Muhammet  Ölmez

    Tesla ve Elektrikli Araç Ekosistemi Tartışmaları

    Söz konusu yazı şu sanırım; https://insideevs.com/features/779012/legacy-car-companies-vs-tesla/
  18. Mustafa Çiçek

    Ağaç Motoru Testere Tavsiyesi

    Aynısından babama aldık. Biraz nazik kullanılırsa iş görüyor.
  19. Mustafa Çiçek

    100v 40a Röle hk

    Durum güncellemesi. Servet abinin attığı linkteki röleyi (80ah) aldım ancak çıkış bacakları kalın ve geniş olduğu için yerine uymadı. Sanayiden tekrar 40ah röle aldım o da aynı şekilde 2-3 aç kapa yapınca yandı. Sanayide tekrar arayışa girdim ancak 40 üstü bir röle bulamadım. Tekrar elimdeki 80ah röleye dönmek zorunda kaldım. spiral ile tıraşlayarak rölenin bacaklarını incelttim ve yerine taktım. Ve mutlu son şu an ptc sorunsuz çalışıyor. Yaptığım ölçümlerde ptv ye 80v elektrik geliyor direk ana hattan. Röleye fandan eksi, ptc açma düğmesinden artı (12v) tetik geliyor. Anladığım şu, fan çalışmadan pstc çalışmıyor ısınıp yanmaması için. Şimdilik sorunu çözmüş durumdayım, yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
  20. Köksal Yılmaz

    Ağaç Motoru Testere Tavsiyesi

    Ben hyundai 760 aldım birkaç yıl önce fazlasıyla yetiyor.
  21. InsideEVs’te yayımlanan bir makale, platformda uzun süredir görülmemiş düzeyde tepki topladı. Yorumların tonundan, pek çok okuyucunun neredeyse öfke içinde olduğu anlaşılıyor. Bu kadar sert bir toplu tepki nadir görülürken, ilginç biçimde makalenin temel argümanlarının büyük bölümünün doğru olduğu düşünülüyor. Peki insanlar neden bu kadar tepki veriyor? Birçok tüketici ve yorumcu, geleneksel otomobil üreticilerinin Tesla’ya ve bazı Çinli üreticilere yetiştiğine, artık benzer kalitede elektrikli araçlar üretebildiklerine inanıyor. Ancak InsideEVs’in söz konusu makalesi bunun gerçeği yansıtmadığını savunuyor. Mack Hogan’ın görüşüne göre Tesla’nın 2012’de Model S ile yarattığı kategori, bugün hâlâ etkisini sürdürüyor. Model S yalnızca teknik bir başarı değildi; tamamen yeni bir ürün sınıfı yaratmıştı. Zaman içinde yapılan sürekli iyileştirmeler, Tesla’nın premium sedan segmentinde dünya çapında satış rekorları kırmasına ve daha sonra Model 3 ve Model Y ile kitlesel bir erişime ulaşmasına imkân verdi. Hogan’a göre asıl mesele, diğer üreticilerin Tesla’nın “uçtan uca ekosistem” yaklaşımını benimsememiş olması. Tesla yalnızca araç üretmiyor; şarj altyapısı, enerji depolama çözümleri, yazılım güncellemeleri, ev şarj entegrasyonu gibi tüm bileşenleri kapsayan bir sistem kurmuş durumda. Bu sistemin en net etkisi uzun yol deneyimlerinde görülüyor. Yazarın 2025 Hyundai Ioniq 5 ile yaptığı yolculukta karşılaştığı sorunlar bunun çarpıcı bir örneği: Bağlantı problemleri, verimsiz rota önerileri, hatalı şarj istasyonu bilgileri ve uyumsuz yazılımlar, Tesla’nın merkezî şekilde optimize ettiği deneyimin diğer markalar tarafından henüz yakalanamadığını ortaya koyuyor. Geleneksel üreticiler ise bu eleştirilerin adil olmadığını savunuyor; sonuçta geçmişte benzin istasyonlarını da kendileri inşa etmemişlerdi. Ancak elektrikli araçlar benzinli araçlarla aynı mantığa dayanmıyor. Enerji kullanımı artık evden, şebekeden, güneşten, işyerinden ve şarj ağlarından gelen bütüncül bir düzene bağlı. Bu nedenle Hogan’a göre üreticiler yalnızca araç üreticisi değil, birer enerji şirketi gibi davranmak zorunda. Bazı üreticiler bu yaklaşımı benimsemeye çalışsa da Tesla’nın ulaştığı olgunluk seviyesine yaklaşabilen neredeyse yok. Hyundai, Kia, Ford, GM gibi firmalar gelişme gösteriyor ancak hâlâ satılan araçlarının büyük çoğunluğu içten yanmalı. Bu da yazılım, şarj, batarya tedariki ve rota planlaması gibi kritik alanlarda bütünleşik çözümler geliştirmelerini geciktiriyor. Ayrıca çoğu elektrikli model kârlı değil; bu da şirketleri tam bir dönüşümden alıkoyuyor. Makalenin tepki çekmesinin bir nedeni, Tesla’ya yönelik duygusal yaklaşım. Bazı kullanıcılar Tesla’yı tekelcilikle suçlamakta, bazıları ise markayı savunmakta aşırıya kaçıyor. Yorumlarda güçlü duygular, eksik bilgiler ve yanlış genellemeler dikkat çekiyor. Örneğin bazı kullanıcılar Tesla’nın kendi şarj ağının ABD’deki düşük EV yaygınlaşmasının nedeni olduğunu iddia ederken, bazıları makaleyi veri içermemekle suçluyor. Tüm tartışmaların merkezindeki gerçek ise şu: Legacy (miras) üreticiler hâlâ elektrikli araç paylarında %10’un üzerine çıkabilmiş değil. Çoğu EV modelde zarar ediyor ve bu nedenle yatırım hızları düşük kalıyor. Buna karşılık Tesla, dikey entegrasyon ve yazılım temelli üretim modelinin avantajıyla ölçek ekonomisini çok daha önce yakaladı. Hogan’ın makalesi tam da bu farkın hâlâ kapanmadığını savunuyor. Sonuç olarak tartışma yalnızca hangi markanın daha iyi olduğu meselesi değil; elektrikli araçların artık “araç” değil, “ekosistem” ürünleri olduğu gerçeğine dayanıyor. Bu dönüşümü zamanında yakalayamayan üreticilerin, uzun vadede pazar payı ve marka sadakati açısından büyük risklerle karşı karşıya kalacağı makalede açık biçimde belirtiliyor. Tepkilerin büyüklüğü ise elektrikli araç tartışmasının artık teknik bir konu olmaktan çıkıp kültürel ve kimliksel bir alana taşındığını gösteriyor.
  22. Serhat Metinel

    Karavanın Araca Etkileri

    İşlemden sonra faturadan bazı şeyler anlaşılmıyor. Telefonla aradım şanzuman yağı değişti mı aracımın ben pek anlamadım faturadan dedim servis danışmanı bayan evet abi 3, 4 litre şanzuman yağı koyduk dedi. Baktım faturada w ile başlayan cümle şanzuman yağıdır dedi. Baktım 1 lt diyor. o yüzden de güvenim sarsıldı.
  23. Serhat Metinel

    Karavanın Araca Etkileri

    Arkadaşlar aracımda baskı balata volant değişti. 1lt şanzuman yağı konmuş aklımda olanlar. Şimdi vitesim sert oldu. Bu normal mi boşta bile sallanmıyor. Bir de aracın vites dişlilerine falan bakmışlar mıdır, sanki 2. vitese atarken zor geçiyor. Debriyajım bittiğinde 2. vitese zor atmış ve öylece kilometrelerce gitmiştim. (psikolojik mi acaba) Erdeğer yetkili serviste bakımı yapılmıştı. Biraz güvenim sarsıldı açıkçası şöyle: 1 eylülde debriyaj üst merkez değişiyor. 2 ay sonra sorun baskı balata volant vb diyorlar. Bu arıza 2 ayda mı oluştu diyorum olabilir zamanla diyorlar bana saçma geldi. bence 1 eylülde de baskı balata volan vb arızalar vardı anlamadılar ya da bakmadılar..
  24. Selçuk Bakış

    Ben 1 Laguna 2

    Maşallah 7 saatte gayet iyi yapılmış bence
  25. Coşku Mert

    Ben 1 Laguna 2

    bugun bi abimizin 1.6 privilege lagunasina bi kac onarim yaptim. - gogus komple sokulup kirik sicak/soguk klape ayagi onarildi. yipranan sungerler yenilendi. trim sesleri giderildi. - gosterge anakart soguk lehim kaynakli akü ikaz hatasi giderildi. - elektrikli sol ön koltuk calismama sorunu giderildi. kablo demeti onarildi 7 saatte yapabildiklerim bunlar
  26. Mustafa Erkan

    Otomatik Suv Şehiriçi Kullanım Tavsiyesi

    Erhan bey ilk mesajınızda yazdığınız aracı buldum. Bayiye gelecek araçlar içerisinde mevcut. Bilginiz olsun .
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...