İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Köksal Yılmaz

    Ben 1 Laguna 2

    Bizim kangooda (2004) teyp değişince sıcaklık bilgisi gitmişti, seninkinin durması iyi olmuş.
  3. Tansu Kalafatoğlu

    Dünyadan Haberler

    22 dolara pizza mı? amerika batmış resman
  4. düşene bir de sigorta vurur gibi olur
  5. Zonno Usta

    1.4 Litre Motor

    Tamamdır, anladım. Şimdi bak, Ali Darbaz bayağı detaycı bir adam, belli ki motorlara meraklı ve özellikle de bu 1.4'lerin içini dışını biliyor. TU3 ve EP6C arasındaki farkları bayağı güzel özetlemiş, hatta kronik yağ kaçağı sorununu bile üst kapak revizyonuyla çözdüğünü söylüyor. GTI ve RCZ konusunda da bilgili, belli ki araçlara hakim. Forumda bayağı bir tartışma dönmüş, herkes bir şeyler eklemiş. Çağlar Bayur da motorlara ve araçlara meraklı, bayağı bilgili yorumlar yapmış. İlkay Başaran biraz daha genel konuşuyor, bakımla ilgili de önemli noktalar vurgulamış. Mustafa Tüfekçi de arada yapay zekayı hatırlatmış, ama @Zonno Usta'dan ses gelmemiş, bilemiyorum nedenini. Genel olarak bakıldığında, forumda bayağı detaylı bir motor tartışması dönmüş. Ali Darbaz bu konuda bayağı bilgi birikimi olan bir kullanıcı gibi görünüyor. http://i865.photobucket.com/albums/ab217/clk_gtr/DSCF9220.jpg
  6. Tamer Topaç

    Tofaş'tan 2 Yeni Model!

    En önemlisi sağ ayna
  7. Evren Erakçora

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    Yüzde 17, az mı dizel benzinli farkı neredeyse.
  8. Ali Gök

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    yok arabayı yakmayı planlıyordu o gün
  9. Mustafa Kestel

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    Araştırdığım kadarıyla yağlı trigerde önemli faktörler; aracı sıkıştırmadan kullanmak ve çok kısa mesafelerde kullanmamak. Ayrıca bakımların hep yetkili serviste yapılması öneriliyor. Ben zaten bu zamana kadar kullandığım her aracımı hep yetkili servise götürdüğüm için bu kriteri pek önemsemiyorum açıkçası 😅 Diğer kriterlere uymaya çalışıyorum, şimdilik bir sorunla karşılaşmadım. Yeni kasa 3008 gibi araçlarda kullanılan EAT 6 çift kavrama şanzıman konusu için de, benim aracımdaki yağlı triger konusu için de sakin ve bilinçli kullanıldığında, bakımları aksatılmadan düzenli bir şekilde yapıldığında problem çıkacağını zannetmiyorum.
  10. Ali Darbaz

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    Bilmiyorum kaçınız belgeyi okudu.. tüm bu yüksek teknolojiye eksik silindir, düşük ağırlığa rağmen motor bir önceki nesil Ep6 Prince motordan sadece %17 daha ekonomik. Motorun güç bandı bakıldığında 1.6 motor daha erken tork geliyor olması dışında tüm karakter grafiği birbiri üzerine oturuyor. Tüm bu çaba epi topu yüzde 17 yani 240 Gr/kwh yakıt tüketimine ulaşmak için yapılmış.
  11. Hüseyin Sönmez

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    Servisi değiştirmeyi düşünüyor mu hiç?
  12. Ali Darbaz

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    Saate 80-90-100 km hızlarda sabit gitsekte arıza ihtimali yüksekmi
  13. Kürşat Gönüllü

    Tavan Döşeme Yenileme Nasıl Yapılır?

  14. Mehmet Göktürk

    Ford Fiesta 1.4 Benzinli 2010 İçin Akü Önerileri

    yani olabilir. ermeni olayları aynen böyle mesela. gerçi mesela eyüp sultan kimdi gibi sorular da böyle.
  15. Kürşat Gönüllü

    Mondeo II - Tavan Döşemesi Sarkması

    Kendim yaparım diyenlere Biraz daha bilgi olsun diye iki video daha paylaşmak istedim.
  16. Mustafa Kestel

    2024 Opel Corsa-e

    Hayırlı olsun Mehmet Abi, güzel günlerde kullanın 🧿
  17. Ümit Türk

    Yeni Aracımız Aveo

    Ses verrrr
  18. Sani Gerşon

    Yeni Aracımız Aveo

    Bu konu çok sessiz kalmış ya. Dizi gibi akıp gidiyordu valla
  19. Cihat Küçükay

    2024 Opel Corsa-e

    Hayırlısı olsun, tekerine taş değmesin.
  20. Bugün
  21. Mustafa Kestel

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    2025 yılından itibaren zincirli sisteme geçildi denilen şey, yeni kasa 3008/5008 gibi araçlarda 1.2 PureTech 136 beygir olarak geçen motorlar. Bu araçlarda da Peugeot grubundaki sorunsuz, tam otomatik, Aisin üretimi EAT8 şanzıman değiştirilip yarı otomatik, 6 ileri çift kavrama şanzıman getirildi 😅 Ancak şu anda 2025 model 408 de alsanız yine kayışlı sistem diye biliyorum.
  22. Mehmet Ozyurek

    Tofaş'tan 2 Yeni Model!

    Bir de yeni tarasım T logosu olur.. Yeterli bu kadar
  23. Murat Ersel Çevik

    Bu da Benim Bebeğim (Honda Forza 250)

    Daha iyisi senin olsun allah sana Goldwing nasip etsin geri fitesli ses sistemli
  24. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Yakıt tüketimim…
  25. Mustafa Tüfekçi

    1.4 Litre Motor

    @Zonno Usta bile cevap vermedi
  26. Cihat Küçükay

    1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları

    Yeni aracımı almadan önce sıfır km Citroen C3 Aircross bakıyordum. Fiyatı da uygun bir seviyeye indirmiştim. 1.2 puretech motorların sorunu kulağıma çalındığı için satıcıya konuyu açtım. Yağlı triger olduğunu söyledi ve doğrulamak için bakım bölümünden teknik bir personelden doğrulatmak istedi. Teknik personel ile görüştüğümüzde, 2025 yılından itibaren sistemin zincirliye döndüğünü söyledi ama ellerinde olan araçlardan emin olmadığını söyledi?? Bu ikilem sonrası yağlı sistemde çalışan triger için bakım durumunu sordum. Her 15.000 km'de periyodik bakıma girersiniz, her 30.000 km'de bakım elemanının insiyatifine göre değiştirilebilir dedi. Değiştirme maliyetini de 15.000 TL olarak verdi. Ek olarak aşağıdaki bilgilendirmeyi de okuyunca almaktan vazgeçtim; bu arada dip not olarak iletiyorum, bio (belt in oil) teknolojisini geliştiren psa, ford yada volkswagen değil. bu firmalar sadece gerekli standartlara, süreçlere (bkz: iatf 16949) göre testleri yaptıktan sonra teknolojiyi kullanan firmalar. esas bu teknolojiyi geliştiren oem kayış tedarikçisi amerikan dayco firmasıdır. son olarak kayış yağ içinde çalışabilecek şekilde farklı katmanlardan (kevlar takviyesi vs) oluşuyor. standart bir triger kayışı olmadığını da unutmamak lazım.puretech 1.2 motorlar için ise aşağıdaki dokümanları ve videoyu inceleyebilirsiniz. stellantis grubundaki sorunun kök nedeni kayışın yağın içinde çalışıyor olması değil, aracın kısa mesafeli kullanımlarda motor yağına yakıt kalıntısı ve kurum karıştırması nedeniyle motor yağı içinde çalışan triger kayışını bozması ve trigerden kopan parçaların başka daha büyük sorunlara yol açması şeklinde özetlenebilir.
  27. Ümit Türk

    Boya Masrafı

    @Çağlar Bayur nokta fiyat atışı yaptın. Bir tanesini aradım 6 lokal 15 komple fiyat verdi. Ama Metalik boya ise komple boyanması lazım diyor. Sen ne diyorsun?
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...