İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Merhaba değerli Uzun bir aradan sonra, emektar aracımı yeniden hayata döndürmek için kolları sıvadım ve bu süreçte yaşadıklarımı, edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşmak istedim. Belki benzer sorunları yaşayan arkadaşlara bir ışık tutar, belki de keyifli bir sohbetin kapısını aralarız. İşte adım adım yaptığım işlemler: 1. Yüksek Hızdaki Gizemli Titreme ve Çözümü: Her şey, yüksek hızlara çıktığımda canımı sıkan o titremeyle başladı. İlk akla gelenler rot ve balans ayarları oldu tabii ki, ancak ne yaptıysam nafile... Sorun bir türlü çözülmüyordu. Detaylı incelemelerim sonucunda, lastiklerimde "balon yapma" olarak tabir edilen deformasyonu fark ettim. Vakit kaybetmeden dört yeni lastik aldım ve sonuç muazzamdı! O sinir bozucu titreme tamamen ortadan kalktı, araç adeta yola yeniden tutundu. 2. Bagajdaki İstenmeyen Misafir: Su Sızıntısı: Bir süredir fark ettiğim ama bir türlü fırsat bulamadığım bir diğer sorun da bagajın su almasıydı. Sebebi ise oldukça basitti: Kırık olan üçüncü stop lambası. Lambayı yenisiyle değiştirdim ve bu basit dokunuşla hem estetik bir sorunu çözdüm hem de bagajımı su sızıntılarından tamamen kurtardım. 3. Motorun Damarlarını Temizleme Operasyonu: Uzun süre yatan bir aracın motor içinde tortu ve kalıntı biriktirebileceğini düşündüğüm için kapsamlı bir iç temizlik operasyonuna giriştim. Bu amaçla, motor yağını 4000-5000 km gibi kısa bir aralıkta tam 3 kez değiştirdim. Amacım, motorun içini taze yağ ile yıkayarak adeta "pekleşmesini" sağlamaktı. 4. İnatçı Radyatör Tıpası ve Ustalarla Dans: Soğutma sisteminde ise tam bir baş belasıyla uğraştım. Radyatörün üzerindeki genleşme kabı tıpası, inanması güç ama tam 3 defa parçalandı! Her seferinde yolda kalma riskiyle karşılaştım ve bu inatçı sorun yüzünden aracım dört kez usta yüzü gördü. 5. "Babamın Arabasından Ders Aldım": Önleyici Buji Değişimi: Babamın Chevrolet Cruze'u bir buji arızası yüzünden yolda kalınca, "önlem almak, onarmaktan iyidir" felsefesini benimsedim. Kendi aracımın bujilerinin ne durumda olduğunu bilmediğim için hiç riske girmedim ve tedbir amaçlı yeni bujilerle değiştirdim. 6. Frenlere Gelen Güven: Fren sistemini de es geçmedim. Tüm fren mekanizmasını söktürüp, eski hidrolik yağını tamamen boşalttırdım ve sistemi temizlettim. Balataların durumu iyi olduğu için onlara dokunulmadı ancak arka kampanalardaki fren silindirleri sıfırdan yapıldı. Artık frenlere çok daha güvenle basıyorum. 7. İdeal Antifriz Oranını Bulma Çabası: Aracın soğutma sisteminde gereğinden fazla antifriz olduğunu ve bu durumun, özellikle sıcak havalarda motorun ideal soğutmayı yapmasına engel olduğunu fark ettim. Radyatörün ısıyı verimli bir şekilde çekebilmesi için, sistemi boşaltıp saf su ekleyerek ideal olan yarı yarıya karışım oranını titizlikle ayarladım. 8. Kartepe Tırmanışının Sürprizleri: Aracı zorladığım Kartepe tırmanışı, bazı zayıf noktaları gün yüzüne çıkardı. Yağ Soğutucusu Contası: Tam tırmanış esnasında yağ soğutucusunun 12 yıllık contası pes etti ve sızdırmaya başladı. Ben de komple yağ soğutucusunu yenileme kararı aldım. Külbütör Kapağı: Yine aynı rampada, külbütör kapağının neredeyse her yerinden yağ sızdırmaya başladığını gördüm. Bu sorunu da kapağı yenisiyle değiştirerek çözdüm. 9. Diğer Dokunuşlar: Yolda beni bırakmasından endişe ettiğim salıncaklardan birinin kopan burcunu değiştirdim. Son olarak, su dolum kapağını (genleşme kabı kapağı) orijinaliyle değiştirerek soğutma sistemindeki son eksiği de tamamlamış oldum. Uzun ve yorucu bir süreç oldu ama her parçasını kendi ellerimle onarmak, her sorunu çözmek inanılmaz bir keyif verdi. Aracım şimdi eskisinden çok daha sağlıklı ve güvenilir. Umarım bu serüven, sizlere de kendi araçlarınızla ilgilenme konusunda ilham verir. Okuduğunuz için teşekkürler, tekerinize taş değmesin!
  3. Mehmet Göktürk

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Uf güzelmiş
  4. Tevfik Işık

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Metin hocam, Ali Bey arabaya periyodik bakım harici bakım yapmadı ki. Şunu alcam, bundan alacağım deyip sonradan da fikir değiştirip almaktan vazgeçiyor hep.
  5. Koray Demir

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Amerika’da satın alırken Premium Connectivity ömrü boyu ücretsiz olarak veriliyormuş doğru mudur?
  6. Metin Mankal

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Ali bu arabaya yaptığın masraflar ,değiştirdiğin parçalar gerçekten zarurimidir. Yoksa masraf yapmasan da bu araba yürür mü? Sanki biraz boşa masraf yapıyorsun gibi geliyor bana.
  7. Zaten ironi yapılmış.
  8. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Yüksek performanslı Şile gitgel yolculuğum verilerini arabadan indirip, Gemini deep research özeliği ile inceletiyorum. Ne çıkıcak bende bilmiyorum epeydir dönüyor.
  9. Mehmet Göktürk

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Hepsi aynı motor
  10. Bugün
  11. Servet Aydın

    Geleneksel Sonbahar Mangal Partisi

    Merkezi bi il olsun
  12. Ahmet Kiriş

    Bisikletim ve Motosikletim

    Bir takım çalışmalar 😎
  13. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Aslında psa parçasının ne kadar ucuz olduğu konusunda farkındalık yapmak istedim. 3 çüpra parasına 1 psa elektrovalfi.
  14. Koray Demir

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Yeme içme gezme adı altında spesifik bir konu aç bence orda paylaşım daha iyi olur.
  15. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Az önce ailecek hizmetinde memnun kaldığımız balık resturantına hesap ödedim. 1 elektrovana parasına denk geliyor.
  16. Koray Demir

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Muhtemelen otomatik park eden veya şerit takip özelliği bulunan araçlardaki altyapıyı kullanıyordur.
  17. Koray Demir

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Psa candır. Yalnız 1.6 dizel harici hiçbir motorunu satın almamayı öncelikle tercih ederim. Bir de 3 silindirli herhangi bir makina gördüm mü isterse full bakımlı olsun kaçarım.
  18. Mehmet Cihat

    Yeni Konuğumuz Vitara

    A1 mini 3d yazıcı aldım bir haftadır oynuyorum kendisiyle. İnternette vitara için hazır bir model buldum kol dayama için çok kullanışlı oldu
  19. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Psa parçaları inanılmaz ucuzluyor. Geçen sene 16 17 olan parça şimdi sadece 11 bin . Bunu fırsata çevirip almanın peşindeyim.
  20. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Nurburingde Tur zamanı kasar gibi, Şileye sürdüm. P000a hatası oluşmadı. Performaslı kullanımda oldukça eğlendim. Ailemde yanımda idi. Saate 130 km hızı geçmedim ama rampadada 3 ncü vitesde 5000 devir çevirmekten de kaçınmadım. Torkun dibini sıyırdık.
  21. Koray Demir

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Bakım iyidir. Başka masraflar çıkarsa şaşırmam yalnız.
  22. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Masrafları artırdım. 2 tane elektrovalf, 1 tane elektrikli alternatör gergisi, 1 tane debriyaj aktüatörü alıp tanıdık ustaya yaptırcam. Malzeme fiyatından daha yüksek fiyata alet cantası almak mantıklı gelmedi. Peyder pey 7 taksit parçaları toplayıp müsait bi zamanda topluca montaj yapıp işcilik ile arabayı tamamlayacağım.
  23. Çağrı Alaf

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Aklıma takıldı, bu otonom sürüş sırasında direksiyon kendi kendine dönerken işlemi yöneten ayrı bir servo mu oluyor direksiyon kutusunda?
  24. Muhittin Kaplan

    TPMS Değişikliği

    Sök tak yapılacak birşey değil. Sök tak yapılacak birşey değil.
  25. Sezgin Yılmaz

    Koca Oğlan Mondeo Station

    Abi sinira 45 dk Galabovo diye bir koy
  26. GÖKAY GÜLER

    Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?

    Bugün Far ve sis far’ları temizletildi.
  27. Mehmet Yeter

    Geleneksel Sonbahar Mangal Partisi

    Nevşehire kadar gelmişken Antep olsun.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...