İçeriğe Yönlendir

Focus II Auto- sorunlar ve servis maceraları


Coşkun Filiz

Recommended Posts

Coşkun Filiz

2006 Focus II Benzinli 4 ileri Otomatik. Çıkan Problemler ve servis maceraları.

Bir gece otobanda 120 km/h civarı giderken sol şeritte gaza yüklenince araba yığıldı kaldı ve sarı motor arıza ışığı yandı. Gaza yüklenince sarı motor ışığı yanıp gaz yemedi. Yavaş yavaş sağ şeritten eve gittim.

Servise gitmeden önce tespitlerim şöyleydi ; gaza yüklenince sarı motor ışığı yanıyor, gaz yemiyor, egzostan siyah kurum geliyor, rölantide ve D alınca frene basılı iken sarsıntılı çalışma, kalkışta gaz yememe ve titreyerek kavrama. Ben ilk olarak yakıta bir problem olduğunu düşündüm.

Servise gittim servis tespiti ısıtmalı cam yıkıyıcalarından akan su motorun üstüne gelmiş ve buji kafalarını paslandırmış ve ateşleme problemi yapmış. Bujiler ve cam yıkıyacıları değiştirdiler. Araç normale döndü çekişi düzeldi. Fakat rölantideki titreşim tam çözülmedi. yakıt tükeminde ve çekişte tahmin edileceği gibi iyleşme oldu fakat yine çekişi düştü gibi geliyor bana yada ben alıştım.

Üzeri kauçuk kaplı buji kablolarının içinden nasıl su motorun üstüne ve bujilere gitti anlamadım ama aynı paslanma kabloların bağlantı noktalarında olmadımı acaba onları değiştirme gereği duymadılar.

Araç soğuk çalıştırmandan sonra hemen D veya R alınırsa motor stop eidyor (2 kere tekrar etti). Daha sonra serviste 45.000 bakımında şanzıman yağı ve filtresi değiştrildi (200 tl) (bakım yaptırdığım servis bülten geldi değiştrimemiz gerekli dedi ama buji sorunu için evin yakınındaki giitiğim servis bu şanzımanlar için gerekli değil başka vir şansıman kodu gösterdi ve dizellerde var dedi -sanırım CVT- niye değitirmişler ki dedi ve 200 tl i çok düşük buldu) şimdilik motor stop problemi tekrarlamadı ama diğer sorunlar ile ilgli olabilir.

Soğuk çalıştırma sonrası garaj çıkışındaki yokuşta araç gaz yemiyor. Gaza sabit basmam karşın devir azalıp artıyor güç azalıp artıyor. Motor soğukken yapıyor buna bağlıyorum bende.

İleri gidişte sert frenle durup geri vitese alındıktan sonra gaza basılınca “tak” sesi geliyor. Bazen kavrama sarsıntılı oluyor. Araba zıplıyormuş gibi sarsılıyor.

TCS sistemi devrede iken zaman zaman hızlı kalkışta Ya da hareket halinde gaza yüklenince sarsıntılı kavrama yapıyor araba zıplıyor. TCS yi kapatıp denedipimde kavrama süresince sasıntı devam etti, torpidodaki herşey sallandı sertçe zıpladı sanki. Birde park ederken zaman zaman manevralar sırasında direksiyon sola veya sağa çevrili iken gaza basınca sanki tekerlekler takılıyor dönmekte zorlanıyor. Birkaç kere bir taşın üstündenmi geçtim sanım inip baktığım oldu.

Şansımanla ilgli mi bilmiyorum ama. Sağa dönüşte ön taraftan bir uğultu sesi geliyordu bu ses ile ilglli serviste amortisör takozu ve bilyası değişti ve çözülmeyince sırası ile poyra rulmanları ve aks rulmanları değişti. Ses değişti fakat kaybolmadı.

bu sarsıntılı kalkış ve dönüşteki ses acaba diferansiyel ile tekerlek göbeği arasındaki milin mafsallarındamı geliyor. Bu mafsallarda CV mi yoksa Kardanmı kullanılıyor acaba bilen varmı acaba.

***Not : CV: constant-velocity joint - Sabit hızlı mafsa olarak çevrilebilir. Tükçe literatürde Homokinetik mafsal olarakta geçiyor. bendix, rzeppa ve Birfield mofsallarından bahsediliyor. http://en.wikipedia.org/wiki/CV_joint bu linkten bakarsanız neden bahsettiğimi daha iyi anlatabilirim sanırım. Bilyalı mafsal olarakta biliniyo olabilir ewmin değilim. Kardanı zaten biliyorsunuzdur.

Ön cam çatlak sebebi ile değiştrildikten sonra 90-100 km nin üstüne çıktığımda sanki plastik bir parça sallanarak bir yerler vuruyormuş gibi bir ses gelmeye başladı. Kaputu açıp baktığımda silecek kollarının ve hava girişlerinin olduğu cam ile kaput arasını kapatan plastik parçanın metal klipslerinden birinin takılmadığını gördüm onu taktırdım ama ses kesilmedi. Başka bir parçayıda takmayı unutup unutmadıklarını bilmiyorum. İlk serviste amortisör takozlarını ve tablasını değiştirdikten sonra fren borusunun üzerindeki lastik takozu amortisörün üzerindeki sabitleme braketine takmadıklarını servis sonrası standart lastik basınç kontrolü için girdiğim benzincide farkettim. Yetkili servislerin bakımını yaptıkları araçların lastik basınçlarını doğru olarak bilmemeleri ilk defa işime yaradı ;).

Bu arada ön cam değiştiği için bir kısmı çalışmayan ön cam resistanslarım artık çalışıyor. artık bir tuşla önüm açık. Fiyatı merakeden içini şçilik dahil 1000 tl civarında.

Bu arada Filtre ve emme manifoldu arasındaki plastik boru değişti delik varmış??

benim araçtaki şanzımanın model kodunu bilen varmı acaba. Üreticisi vs bilgilerin hiç bilmiyorum. tork konvertörümü kullanıyor kavrama varsa ne işe yarar Planet dişli, tiptironik ile farkı varmı vs.. Bakımı ile ilgli bilgiler yağ değişimi vs..

yarımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Araç soğuk çalıştırmandan sonra hemen D veya R alınırsa motor stop eidyor (2 kere tekrar etti). Daha sonra serviste 45.000 bakımında şanzıman yağı ve filtresi değiştrildi (200 tl) (bakım yaptırdığım servis bülten geldi değiştrimemiz gerekli dedi ama buji sorunu için evin yakınındaki giitiğim servis bu şanzımanlar için gerekli değil başka vir şansıman kodu gösterdi ve dizellerde var dedi -sanırım CVT- niye değitirmişler ki dedi ve 200 tl i çok düşük buldu) şimdilik motor stop problemi tekrarlamadı ama diğer sorunlar ile ilgli olabilir.

Soğuk çalıştırma sonrası garaj çıkışındaki yokuşta araç gaz yemiyor. Gaza sabit basmam karşın devir azalıp artıyor güç azalıp artıyor. Motor soğukken yapıyor buna bağlıyorum bende.

İleri gidişte sert frenle durup geri vitese alındıktan sonra gaza basılınca “tak” sesi geliyor. Bazen kavrama sarsıntılı oluyor. Araba zıplıyormuş gibi sarsılıyor.

TCS sistemi devrede iken zaman zaman hızlı kalkışta Ya da hareket halinde gaza yüklenince sarsıntılı kavrama yapıyor araba zıplıyor. TCS yi kapatıp denedipimde kavrama süresince sasıntı devam etti, torpidodaki herşey sallandı sertçe zıpladı sanki. Birde park ederken zaman zaman manevralar sırasında direksiyon sola veya sağa çevrili iken gaza basınca sanki tekerlekler takılıyor dönmekte zorlanıyor. Birkaç kere bir taşın üstündenmi geçtim sanım inip baktığım oldu.

.............

yukarıda dediğiniz gibi şanzuman yağı gerçekten ucuza değişmiş yanlış yağ koymuş olabilirler istanbuldaki 3 yetkili servisten aldığım fiyat 400 ile 450 tl arası oldu 400 tl ye değiştirmiştim istinye otokoçta

vitesi geri ye aldığım zaman genelde yokuş yukarı geri gitmem gerektiğinde ve sadece bir kere yapıyor bu işlerden anlayan bir arkadaşım bunun olabileceğini söylemişti herzaman yaparsa sorun olacağını ama sadece ilk çalışmada ve bir kere yaparsa doğal olabileceğini söylemişti nekadar doğrudur bilemiyorum ama bende de azda olsa böyle bir şey oluyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Her şekilde stop etmenin olabilir diye bir yanı yoktur, sadece tamir masrafına değmez denebilir, ama güzel bir bakım ile genelde bu tip arızalar geçer gider...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Coşkun Filiz

Selamlar

Problemi Ford Nazer buldu ve çözdü diye bilirim.

Şanzıman problemi yazılım ile halledildi. Benim şikayetleriminde içinde olduğu problemler listesini çözmek için yeni bir yalım gönderilmiş onu yüklediler ve problem tekrarlamadı. Kalkışta sarsıntı zıplama yok motor stop olayı olmuyor. Soğuk ilk kalkışta kavrıyamam benzeri durum ortadan kalktı. Arabanın yokuşta ve ilk kalkıştaki güç aktarması değişti. Gaza daha iyi tepki veriyor.

Silacek memelerinden gelen suyun sebep olduğu sorunlar daha vahim. Buji kafalarının bulunduğu bölüm kırmızı pas kaplanmış durumda. Değişen kafalardan suyun kesilmediği tespit edilip altları siyah silikon ile dolduruldu. Su kesildi. Hava tutularak buji kafalarının olduğu bölüm en azından biraz temizlendi.

Fakat rölantideki hafif tireşim gitmedi. Bunun sebebi ateşleme problemi ile kullandığım kilometrelerde oluşan kurum olabilirmi. Çünkü motor arıza ışı yandığında artık egzostan siyah kurum atıyordu.

Carbon clean çözüm olabilirmi? yada başka bir şey

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Araca özel yazılım olacağını hiç sanmam ama bir şekilde düzelmiş ise sevindirici. Buji kafalarında oksit olmuş ve bir süre bu şekilde kullanmış iseniz, yanma odasında, yetersiz ateşlemeden ötürü kurum bağlamış ise ve kompresyon düşük ise CC bunları temizler ama bir tamir yöntemi değildir bunu da unutmamalı.

Bu arada ben kaçırımışım, bizim arabalarımız ikiz miş :D

Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz
Araca özel yazılım olacağını hiç sanmam ama bir şekilde düzelmiş ise sevindirici. Buji kafalarında oksit olmuş ve bir süre bu şekilde kullanmış iseniz, yanma odasında, yetersiz ateşlemeden ötürü kurum bağlamış ise ve kompresyon düşük ise CC bunları temizler ama bir tamir yöntemi değildir bunu da unutmamalı.

Bu arada ben kaçırımışım, bizim arabalarımız ikiz miş :D

:D bende farkettim "2006 focus ghia pekbidolu aracıma bakım, 40.000 kmdir giderilemeyen şikayet, 1 saate çözüldü" başlıklı konunuza bir cevap attım.

neyse tabiki bir tamir yöntemi olarak gömüyorum. şu anda su engellendi bujiler değişti. egzastan kurum gelmiyor. yanma oadasını temizlemenin başka ne gibi bir yöntemi olabilir. CC yaptırmak yeterli olmazmı?

yazılım benim aracıma özel değil. Bizim otomatikler için benim yaşadığım problemleride içeren yazılım güncellemesi servisler gönderilmiş. sizde yükletebilirsiniz. ben sorunlarımı anlatınca araştıp buldular. Bir servis uyarı sisteminden geliyor sanırım. benim aracıma özel bir şey olduğunu sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ayhan Sırtıkara

Peki hocam, CC sonrası yağ ve filtrelerin (yakıt+yağ) değişmesi gerekir mi? Bir de carbon clean ile ilgili birkaç başlıkta yorum ve tavsiyeler mevcut bunları CC olarak bir başlıkta toparlamak mümkün değil midir, arayana kolaylık olması açısından.

CC zaten periyodik olarak yapılmalı derim.
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Coşkun Filiz

Merhaba,

servis maceralarına devam edelim. (tirimler ile ilgli maceralara hiç gimicem moralim bozuluyor)

Yazılım, silecek fıskiyelerinin sızdırmazlığının sağlanması vs. bazı problemleri çözdü.

Gaza yarım yüklenmeli kalkışlarda aracın tiremesi hatta adeta zıplaması problemi kalmadı. İlk çalıştıma motor soğuk iken stop etme sorunu tekrarlanmadı.

Giderilemeyen sorunlar. Motor soğuk iken garaj çıkışımdaki rampada araba gaz yemiyor. devir yükselip alçalıyır. Çözülmedi yazılım ve şanzımandaki bazı temizlikler (temizleme nereye yapıldı bilmiyorum ) ilk etapta sorunu giderir gibi oldu ama tekrar ettti.

Gaza yüklemiş motor devrini artırırken 3000 rpm civarı devir bir anada 100-200 rpm düşüp tekrar yükselmeye başlıyor.

Çalıştırma sırasında marş almama, 1-2 tekrar sonrası çalıştırabilme. yazın erdekte çalıştırıp aracın yerini değitirdim valizleri yüklemek için. 20-25 daki sonra yola çıkıcam araba çalışmaz. 1 2 3 çalışmadı bekledim tekrar dene çalışmadı. beni 10 15 dk uğraştırdıktan sonra çalıştı. Bu marş alma sorun devam ediyor. Servis akünün değişme zamanı geldiği söylüyor. Ama 2001 focusu 7 sene ve 110.000km aynı akü ile kullandım. 6. senesinde akü suları azalmıştı ve Carefour kozyatağında park lambalarını açık unutunca sabah sekizden akşam beşe akü boşalmış. Arkadaş arandı takviye yapmak için Bauhouse dan da saf akü suyu alındı sular tamamlandı ve akü eskisinden de iyi olmuştı.

Neyse akü askimiş diyen servis 12 ssat şarj ettik. şuanda voltajı iyi dedi. bende açabildiklerimin suyunu kontrol ettim. Çünkü kapaklara ulaşma çıkarmadan imkansız. çok altta kalıyor bilenler bilir.

Rolantide titreşim vuruntu sesi, egzosdan titreşimli birses vs devam ediyordu.

Bende bir abimin tavisyelerine uyup Motor silk bor katkısını 60 bin bakımından sonra kullandım. Motor silk sonrası rölanti titreşimi azaldı vuruntu sesi azaldı, egsoz sesinde bir düzelme var, özellikle yakıt tüketiminden bahsetmek isterim 0.6 lt/100km kadar azaldı. belkide normale döndü (7.9 lt/100 km).

Fakat bahsettiğim haylet arızalar bir tülü sıfırlanmadı. Bu sebeple Carbon clean yapmaya karar verdim. emme manifoldu gaz kelebeği temizliği ve yakıt sistemi temizli en kısa sürede Çağlar abinin tavisiye ettiği Teknik Dizel servis de yaptırmayı düşünüyorum. Umarım burda kompresyon ölçümü ve dyno vardır. CC öncesi ve sonrası ölçüm yapmak istiyorum.

Gelişmeleri burdan bildirmeye devam ederim.

Yorum bağlantısı
Erhan Atav
CC zaten periyodik olarak yapılmalı derim.

Benim de Çağlar Beye şöyle bir sorum olacak;benim aracım 104.000kmde ve cc yaptırmak için İzmirde götürdüğüm ve bu konuda en tanınmış servis bu işlemin common rail dizel motorlarda çok başarılı olmadığını ve daha önce bu işlemi yaptıkları dört tane bmw,focus ve meganda sorun(beyin arızası çıkıyormuş) çıkması üzerine common rail dizel araçlarda bu işlemi yapmadıklarını söyledi.Sizce bu doğru olabilir mi?Yoksa başka bir yerde yaptırmamı mı önerirsiniz?Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
Benim de Çağlar Beye şöyle bir sorum olacak;benim aracım 104.000kmde ve cc yaptırmak için İzmirde götürdüğüm ve bu konuda en tanınmış servis bu işlemin common rail dizel motorlarda çok başarılı olmadığını ve daha önce bu işlemi yaptıkları dört tane bmw,focus ve meganda sorun(beyin arızası çıkıyormuş) çıkması üzerine common rail dizel araçlarda bu işlemi yapmadıklarını söyledi.Sizce bu doğru olabilir mi?Yoksa başka bir yerde yaptırmamı mı önerirsiniz?Teşekkürler.

Aynı şeyi 2-3 kişiden de ben duydum. Açıklama bekliyoruz Çağlar Abi...:rolleyes:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

CC hadisesi, müspet ilimle açıklanır, mesela bilimkurgu filmi gibi olacak ama: Üstüne para verip arıza çıkart deseler, CC işlemi ile beyinde arıza çıkarmasının mümkün olabileceği bir şekil aklıma gelmiyor. Hangi tanınmış servismiş bu?

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...