Skor Tablosu
Popüler İçerik
10-11-2021 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Merhaba. Pulsarı arabayı değiştirmek için sattıktan sonra eşimin ifade değiştirmesiyle (arabadan memnunum değişmeyelim kendine motor al) bende Bajaj'dan yana memnunuyetim sebebiyle hiç başka markaya yönelmeden yine aynı markadan devam ettim. 2017 model Dominar d400. Euro 4. Aracı ilk sahibinden 12 bin km de satın aldım. O da denizli bayisinden 2020 haziran ayında sıfır almış. Satışı yaptığım gün 180 km yol yaptım genelde 115 - 120 km hızla ara sıra 150 155. 3,4litle/100 km tüketim değeri yakaladım. 90-100 ile sabredilse 3 litreler kolay yakalanır. 6500 devirde 35 nm tork veriyor o kısım çok güzel zaten bunu seçme sebebim de yüzde 90 bu. Çok güzel alt devir torku var motosikletlerin dizeli gibi. 6.vites 3000 devirde seyir edebiliyor ve gazı açınca alt vites istemiyor bu da yakıt olarak yansıyor zaten. 9500 devirde kesiciye giriyor biraz düşük ama nedense böyle yapılmış haritası. Aks aralığı birçok naked motordan daha uzun. Kuru ağırlığı 184 kg. Yağ yakıt vb olduğunda 200 kg oluyor. Rğzgar dengesi ve ön arka abs si çok hoşuma gitti. Tcs olsa hakkıymış aslında 2.viteste 3500 devirde gazı tam açtığınız anda patinaja düşüyor. Bunda lastiğin etkisi de büyüktür ama daha iyi lastikle de aynısını yapacağını düşünüyorum. Satışın yapıldığı gün evrak konusunda yardımcı olan Mehmet (Emmi) abiye çok teşekkür ederim. Fotoları atmaya çalışayım. Bu arada 6.9 saniyede 100 e çıkıyor. Bir iki videoda gördüm. Ben denemedim. Tek silindir tek egzantrik 4 valf 3 buji.19 Puan
-
Arkadaşlar, Hepimizin içinde birşeyler yapma arzusu var. Hep beraber bir kooperatif kurup çok da abartılı bir para vermeden ortak bir arazi alalım içine yerine göre zeytin ceviz kestane gibi ağaçlar dikelim. Arada fırsat buldukça gider mangal vs etkinlik de yaparız. Kabaca bu gibi yerler bursa/iznik/gemlik/yalona o dolaylarda olabilir. 50 kişi girsek 10 bin lira kişi başı versek üzerimize 500 bin liralık pek de fena olmayan bir tarla alabiliriz. Buna ek olarak mesela forum video gelirleri de kooperatife işletme gideri olarak eklenebilir ilerde (eğer gelir olursa) yahut başlangıçta yıllık 100 lira ek bütçe koyarız kişi başı (temizlik sulama ağaç dikme vs) Dolayısı ile buna ne dersiniz? Hatta Silver Gold Platinum diye 3 kademe hisse yapalım Platinum 20bin tl Gold 10 bin tl Silver 5 bin tl aidat: yıllık 200TL (hepsine) Bunun içine mekanda ücretsiz kamp mangal ve varsa mevcut meyvelerden yeme içme serbest. Alınacak yer köy yanı biryer olursa elektrik su kampinge ve kısmen konaklamaya uygun olur. Gidip çalışmak bir elemana az bir ücret verip baktırmak mümkün olur. Sahiplik kooperatif üzerinden yine bize ait olacak. Sonuçta bi scooter olmuş 10 bin lira. Olaya böyle bakın. evet konu açtım ki buradan devam edelim. fikirler görüşlere açığız.2 Puan
-
Merhaba. Piyasada sayısı giderek artan corolla 1.8 hybrid araçla ilgili merak edilen bilgileri topluca yazalım dedik. Öncelikle klasik merak edilenler. Sonra biraz teknik bilgi. Öncelikle parasal konulardan bahsedeyim. Aracın mtv’si iki türlü oluyor. Şu an 1800cc motor için geçerli mtv matrahı ilk tescil ham fiyatı 141bin tl üstü ve altı olmak üzere ikiye ayrılıyor. Yani ilk tescil fiyatı 141 bin tl altında olanlar yıllık 3556 tl mtv öderken, ilk tescil fiyatı 141 bin tl üstü olanlar 3881 tl mtv ödüyor. Bu bilgilere göre ağustos-eylül 2020 aylarından önce alınmış sıfır hybrid corolla hybrid 3556 tl ödüyor. Sonrakiler 3881 tl ödüyor. Matrah değerleri hükümetin güncellemesine daha sonradan değişebilir. Muayene konusunda periyot diğer araçlarla aynı. Fark olarak hybrid corolla’da egzoz muayenesine girmiyorsunuz. Egzoz puluna gerek yok yani. Trafik ve kasko ücretleri diğer araçlardan farklı değil. Bakım konusu; Normal benzinli toyotalar 10 bin km’de bakıma giriyor. Hybrid corolla 15 bin km periyotlarla bakıma giriyor. Bakımı klasik arabalar gibi yağ-yağ filtresi-hava filtresi ve polen filtresinden ibaret. Farklı olarak 30-40 bin km’de bir pil fanı filtresinin değiştirilmesi öneriliyor. Fiyatı polen filtresi kadar. Diğer konularda bakım anlamında hybrid üstün. Bunları madde madde sıralarsak; frenlemenin bir kısmı elektrik motorlarıyla yapıldığı için disk ve balatalar az kullanılıyor. 100 bin km disk balatalarına dokunulmamış araçlar mevcut. Bunu sürücü de etkiliyor. Yumuşak frenelemede balata az veya hiç kullanılmazken sert frenlemede disk balata fazla kullanılır. Yukarıda bakım periyodu 15 bin km belirttim ama aslında aracın benzinli motoru gidilen yolun yarısı kadarında çalıştığı için bakım periyodunu 20bin km olarak da yapmak kişinin elinde. Fakat servis 15 bin km’de çağırıyor. Hava ve polen filtre değişim periyodu zaten 20 bin km üstünde. Tercihe kalmış artık. Yetkili servislerde yağ + 3 filtre değişimi 1250 tl civarı tutuyor. Aracın kullanımına değinirsek, bu araba şehir içi için tasarlanmış bir araba. Yeni nesil benzinli araçlarla şehir içinde yakılan yakıtın yarısını yakıyor. Kendimden örnek verecek olursam eski araçlarımla çok yoğun istanbul trafiğinde 10 lt/100km yakıyorken hybrid corolla ile sürüşe dikkat ederek 4,2 lt/100km yakıyorum. Senelik ortalamam bu. Fakat bindiğim diğer hybrid corollalarda farklı tüketimler gördüm. Bu arkadaşlar hybrid sürüşe hiç uymadan normal vatandaş gibi kullanıyorlar. Bunların içinde en çok gördüğüm tüketim 6,5 lt/100 km idi. Konuştuğumuzda eski aracıyla 12-13 lt/100km yakıt yaktığını belirtiyordu. Yani sert kullanan kişiydi. Ortalama bir sürücü ise bu arabayla istanbul içinde 4,5 ilâ 5,5 lt/100km arasında bir tüketimi geçmez. Peki uzun yolda ne oluyor? Uzun yolda sakin sürüşle 110 km hızla sürüp rampa çıkışlarda biraz yavaşlarsanız 4,5 lt/100km yakarsınız. Fakat sert kullanımda ve hız azaltmadan rampa çıkma, sollama gibi durumlarda bu rakam 6-7-8 olabilir. Burada konforsuz bir sürüş ortaya çıkar. Araç bağırır, rahatsız eder. Sürekli bağırtarak sürülecek araba değil. Eğimsiz yolda 130-140km sürat konforlu sürüş için maksimum hız. 110km hızla eğimsiz yolda 1600 motor devri ile sürebilirsiniz. Eğime göre devir değişiyor. Yüksek hızlarda rampa çıkmak kulakları ve hissiyatı zedeler. Ha atmosferik motordur, devir çevirip dursun derseniz, hiç sorun yok. Belirtmeden geçmeyeyim. Sürekli sakin sürdüğüm aracı uzun yolda 10-15dk tam gaz sürdüğümde değişik yağ kokuları almadığım değil Totalde senede 15 bin km yapan biri için yakıtı yarıya düşürmek 600-700 lt benzin tasarrufu yaptırıyor. Mtv farkını buradan kapatıyoruz. Üstüne kâra geçiyoruz. Motor esasen sesli çalışan bir motor. Benzinli ile dizel motor arasında gürültüsü var. Yüksek devirlerde rahatsız edici. Motor soğukken de rahatsız edici. Fakat düşük devirlerde sesini çok az duyarsınız. Şehir içinde yarı zamanlı motor çalışmaz zaten. Yüksek motor sesinin sebebi supap zamanlaması. 1800cc hacminde olan motorun silindir içinde yanma zamanı hacmi ile egzoz zamanlaması hacmi farklıdır. Yanma hacmi küçükken egzoz zamanı hacmi büyüktür. Yani 1400cc motor kadar sıkıştırma yaparak yanma olur. 1800cc hacmi kadar egzoz zamanı olur. Aracın performansı günümüz aile arabaları kadar. 0-100 hızı 12sn. Fakat elektrik motorların torku yüksek olduğu için ilk kalkışları, aniden gaza basınca ivmelenmesi iyi. Asla bir performans aracı değil. Ama üzmezde. Sollamada falan geri kalmaz Ses yalıtımı kötü. Camları ince. Yol sesi ve rüzgar sesi japon arabaları gibi işte. İç trim malzemesi c segment için orta kalitede. Trim sesi yok gibi bir şey. Bazen birkaç trim sesi de gelmiyor değil. Ama çok çok az. Süspansiyon çok konforlu. D segment araçlar gibi. Arka süspansiyon yumuşak. Yol yamalarından geçerken tak tuk sesler duymuyorsunuz. Gelelim teknik avantaj ve dezavantajlara. Öncelikle araçta bazı parçalar eksik bazıları fazla. Klima, direksiyon, su pompası ve fren elektrikli. V kayış yok. Volan yok. Alternatör yok. Marş motoru yok. Fren servosu yok. AC-DC için inverter var ve bunun soğutması ayrıca yapılıyor. Antifrizli su ile oluyor. Fren konusu biraz değişik. Sistem karmaşık. Yazılan tecrübelere göre 200-250 bin milde arıza verebiliyor. Pahalı bir sistem. Bunların haricinde kavramalı bir şanzıman yok. Aktarma organı dediğimiz elektrik motorları ve son dişlinin bulunduğu, motorun da bağlı olduğu bir kutu var. Tüm hızlanma ve vites olayı bunun içinde. 90 bin km’de yağı değişiyor. Kolay bozulacak bir sistem değil. Dişlilerin birbirine bağlı olduğu stabil bir sistem. Kavrama, plaka gibi şeyler yok. Sürekli birbirine bağlı dişliler takımı. Şanzıman anlamında güven veriyor yani. Klasik otomatik şanzımandan farklı bir kullanıma sahip değil. Handikap olarak motor çoğunlukla düşük devirlerde çalıştığı için motor ve ekipmanlarında kurum olayları soru işareti. Ama kısa vadede sorun yaşayan yok. Klima elektrikli olduğu için benzinli motordan bağımsız çalışıyor. Hem daha tasarruflu hem motora yük vermiyor. Gelelim pillere. Piller 5 sene toyota garantili. Bunu parasını vererek 10 seneye çıkarabiliyoruz. O yüzden rahatız. Pillerin ömrü 10-15 sene görülüyor. Değişimi şu an 2000 dolar. Bu dezavantaj gibi görülebilir ama motorun gidilen km’nin yarısı kadar çalışması, turbo, kavramalı şanzıman, v kayış aksamları ve diğerlerinin olmaması sebebiyle olası çıkacak bakım arıza giderleri ile karşılaştırınca hâlâ kârda olduğu aşikar. Piller çok sıcağı ve soğuğu sevmiyor. O durumlarda farklı kendini koruma yolları var. Bunlar da tüketimi etkiliyor. Soğukta kalorifer açınca eğer motor soğuksa sırf sıcak hava üfletmek için motor çalışıyor. Çok sıcakta (adana-urfa) piller ısınınca motor çoğunlukla çalışıyor. Bunun gibi handikaplar tüketimi pik zamanlarda 1-2lt etkileyebilir. Çok soğuk iklimler için en üst donanımda koltuk ısıtma var. Yoksa da koltuk ısıtma pedleri çok iyi iş çıkarıyor. Kalorifere gerek duymuyorsunuz. Kalorifer hiç mi çalışmıyor? Hayır çalışıyor motorun ısınması lazım. Güzergaha göre erken ısınır veya geç ısınabilir. Motor ısındıktan sonra diğer arabalar gibi sistem çalışıyor Bu araç alınır mı? Büyük şehirlerde şehir içinde trafikte gezenler ve kısa mesafe kullanıcıları için kesinlikle alınır. Çoğunlukla uzun yol yapanlar için almaya gerek yok Spor seri sürüşü sevenler için uygun değil Yoğun trafikte süre geçirmeyenler, daha çok çevre yollarını kullananlar ve benim benzinli aracımın yakıt tüketimi 5-6 lt/100km diyenler için gerek yok. Aynı kişiler hybrid araba ile yine 4-4,5 lt/100km bandında gezecekler. Mtv yüksek. Ama şehir içinde yakıt ortalaması 10lt/100km olan vatandaş bu arabayla 100km’de 4,5 lt tasarruf yapacak. Yıllık 15 bin km kullanan biri için bu tasarruf günün benzin fiyatıyla (8,5₺) 5700₺ demek. Farklı soruları da cevaplayabilirim.1 Puan
-
Herkese Merhaba, Tam 1 yıl bana ve kasası dolayısı ile tüm çevreme hizmet eden navara ile yolları ayırdık. Alışkanlıklar sebebiyle 4x4 yüksek araçtan vazgeçemiyordum. Fakat arazi lastikli yükseltilmiş araçlar ile yol yapmak istemiyordum. Özellikle BF lastikler yağışlı havalarda evden çıkmama sebebim olmaya başlamıştı. Discovery mi Cayanne mi diye düşünürken büyük denizlerde boğulmama kararı aldım ve epeydir aklımda olan Jeep Grand Cherokee WH ı araştırmaya başladım. Araçlarımın bakımlarını yaptırdığım ustamda da aynı araç olunca test etmek ve kurcalamak daha kolay oldu derken satmaya ikna ettim ve kendimizi noterde bulduk. Uzak şehirlerden araç bakma umduğumu bulamama vakit ve nakit kayıplarının önüne geçmek adına yanı başımda ki arabayı almak her zaman için daha mantıklı gelmiştir. Araçtan kısaca bahsetmeye başlayacak olursam; 2007 model şuan 240.000 km de Mercedes yapımı 3.0 CRD motor ve quadra drive 2 otomatik şanzımana sahip. Sürekli 4x4 ve bir ağır devir seçeneği mevcut. Aldığımda ortalama yakıt tüketimi 10.5 lt/100 km gösteriyordu. Oturduğum bölge de daha fazla trafik olması sebebiyle bende bu tüketim verisi 12lt/100 km seviyesine çıktı. MTV 6 aylık 1500 TL civarı idi yeni zam oranı ile sanıyorum 2000 TL seviyesini bulacak ve geçecek. 2 yıl sonra tekrar düşecek. Ön arka park sensörleri, hafızalı ve ısıtmalı koltuklar,ısıtmalı aynalar,ayarlanabilir pedal konumu, kararan ayna,ısıtmalı ve katlanır yan aynalar,Çift yönlü klima, far ve yağmur sensörleri vb şuan aklıma ilk gelen donanımlar. Multimedia konusunda ne yazık ki usb ve sd kard portu yok sadece cd ile kullanabiliyorum. Bu yüzden bir cd-rw ve bir miktar boş cd edindim. Konfor anlamında bu güne kadar kullanmış olduğum en rahat araç, Uzun yol ve şehir içi denemelerimde gerçekten beni memnun edici. Aldığımda içerisinde ağır bir sigara kokusu vardı. Koch chemie gs ile tüm plastik aksamı detay fırçası ile temizledim. Neredeyse sıfır kıvamında parlak bir görüntü sağladı. Yine koltuklar için Astonish Deri temizleyici ve kumaş döşeme elamanları için Astonish koltuk ve halı temizleyici ile temizliğini yaptım. sigara kokusu neredeyse kayboldu. Sırada rutin km bakımı ve daha sonra dış boya koruma işleri var. Aşağıya bir kaç fotoğrafını ekledim, aracı kullanıp daha iyi tanıdıkça bakım, yedek parça ve diğer kullanım tecrübelerim hakkında detaylı bilgiler paylaşacağım.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00