İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      24

    • Mesaj

      104.707


  2. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      23

    • Mesaj

      26.921


  3. Oğuzkan Işık

    Oğuzkan Işık

    Gold Üye


    • Puan

      23

    • Mesaj

      6.552


  4. Serkan Toker

    Serkan Toker

    Gold Üye


    • Puan

      17

    • Mesaj

      14.862


Popüler İçerik

13-04-2022 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Daha öncede bir kaç kez benzer durumla karşılaşmıştım. Alışveriş sitelerinde kârı maksimize etmek üzerine çalışan çok farklı algoritmalar var. Örneğin bir kaç kişi ürünü sepetine atıp bir müddet alışveriş yapmadığında, sistem sepete atılan ve potansiyel satılacak olarak değerlendirdiği ürünlere otomatik olarak fiyat artışı yapabiliyor. Bunlar gibi ürünleri aratmanız, sepete atmanız yada eski alışveriş alışkanlıklarınızla ilgili onlarca farklı algoritma çalışıyor. Aşağıdaki örnekte ise fiyatlar üyelere daha yüksek fiyatla listelendiği bir örnek var. Örnekteki gibi siteye üyelik girişi yapmadan gördüğünüz fiyat, üye girişi yaptıktan sonra yükseliyor. Bir çok kullanıcı halihazırda üye olduğu siteye kendi tarayıcısından açıp otomatik üye girişi yaptığı için düşük fiyatı hiç görmeden tuzağa düşüyor. Üye olmayanlara aynı ürünü daha düşük fiyat ile satarken mevcut üyeleri kazıklamaya göre programlanmış bir algoritma işliyor. Aşağıdaki ekran fotoğrafları üye girişi yapmadan ve yaptıktan sonra aynı ürüne ait alınmış ekran görüntüleri. Her iki durumda da sepete atıp ödeme aşamasına kadar denedim, tablo aynı. Bu durum sadece aşağıdaki ekran görüntüsünü aldığım ürünle ilgili istisna bir durum değil, ekran görüntüsü aldığım zaman sitede listelediğim hemen hemen bütün ürünlerde durum aynıydı. Bunu müşteri hizmetlerinize söylediğinizde çok farklı yalan bahaneler ile sizi ikna etmeye çalışıyor ya da sistemde geçici bir problem olduğundan bahsedebiliyorlar. Bana önce kurumsal üye olduğum için ürünleri alıp tekrar satmaya mani olmak için bunu yaptıklarını söylediler, ancak kurumsal değil bireysel üyeliğimin olduğu başka bir hesap ile denediğimde de tablo değişmedi bu kez başka bir bahane uydurdular. Dikkatli, bilinçli tüketici olun maksimum kâr hedefine programlanmış CRM algoritmalarının istismarına uğramayın. Sözün özü bu tür aldatıcı politikalarla ürün satmaya çalışan platformlar marka değerlerini ayak altına alarak müşteri kaybederken, şeffaf ve dürüst çalışan platformlar işlerinde büyüyerek devam edecekler. Siz yeter ki farkında olun...
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...