İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

07-03-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Uzun zamandır uzun yola çıkmıyordum, depremden dolayı yollar oldukça kalabalık Hatay-Mersin arası, dengesiz kullanan da çok araçları, sinirlerim bozuldu, 1.4 atmosferik lpg'li araç olunca altında gerçekten sinirler bozulabiliyor, geçmişte kullandığım 2.0 TDI motoru öyle özlediğimi farkettim ki orada... Sola çıkıyorsun, gazı köklesen de gitmiyor hafif bayırda, arkadan gelen çakıyor selektörü, ortada sıkışıyorsun 90 km/h ile giden tırlardan... Bundan sonraki aracım, hedefim, ciğerli bir turbo dizel motor almak. Yakarsa yaksın, 1.4 atmosferik ne yakıyorsa, birbirine yakın yakıyor, atla deve değil. Verdiği güç, ara hızlanmalardaki güven hissi, gerçekten düşük hacimde yok.
    7 Puan
  2. C5 tabi ki. Şaka bir yana, ihtiyaçlar önemlidir, ne ihtiyacınız var ; sadece bir araç mı? Performans ve yakıt tüketimi ne kadar önemli ? Konfor ve güvenlik ne kadar önemli ? Büyüklük gerekli mi ? Şehir içi mi kullanacaksınız yoksa uzun yol mu ?
    7 Puan
  3. c5 veya mondeo 1.6 tdci taze geçen gün sağdaki kamyonla soldaki kamyonet arasında kalıyordum tost.... sonrası ikisinin de ön camında duman izi bırakarak uzaklara yelken açtım, 5 km sonra zincirleme kazanın yanında geçtik o ayrı konu, tork herkese bir gün lazım
    6 Puan
  4. Ucunu açık bırakırsanız citroen ami bile yazarlar. Kaç kişilik olacak ? Otomatik manuel? Benzin, dizel, hibrit ?
    4 Puan
  5. Çok tanıdık geldi. Tork konvertörü de olunca şunun gibi bişey oluyor.
    4 Puan
  6. Ben Çiftlikbank yazdım, şimdi onlar düşünsün..
    3 Puan
  7. doğru yağı doğru şekilde değişecebilecek birini bulursanız değişin
    3 Puan
  8. Ocak 13 de sağ salim teskereyi aldım, askerde biriktirdiğim para ile bir araba alma niyetim vardı, Zafira duruyor, o da şuan ilanda, satıp daha binmeye heves ettiğim arabalara yöneleceğim, bir süre ilanlara baktım, tam arabayı aldım malum deprem olayları yaşandı, herkes bu kadar üzgün iken konu açmak istemedim, Arabamız Fiat Scudo, 2.0 JTD 109 hp motor’a sahip, bu arabayı neden tercih ettim, aile kalabalık 8 kişi çok rahat şekilde yolculuk yapabilir, Önde 1 şöför + 2 yolcu, ortada 2 en arkada 3 lü koltuk var, hepsi sökülüp takılıyor, koltukları söküp arka alan komple yük taşımak için kullanılabilir, çocukken bizde 1.9TD motorlusu vardı 7 yıl bindik, çocukluğum en güzel zamanlarımın geçtiği arabadır. kliması yok ama çıkma komple tesisatı kompresörü bütün malzemeleri kuzenimde var yazın ihtiyaç doğrultusunda klimayı takarım. Plakası soyadım iyi denk geldi. 80 litre yakıt deposu var, uzun yolda kasmadan 1000 km üzeri çok rahat gidiyor, hypermile sürüş ile yakıt tüketimi denemedim, Havalar ısınmaya yakın portatif ocak, bi musluk 12v pompa, bide güzel bi yatak ile campervan tarzı yapıp gezeceğim, şuan gece 4 de kalkıp garsonları dükkana götürüyor sonra restoranta erzak malzeme almak için hâl’e gidiyor, akşam eve gelip bizimkileri sağa sola götürüyor, evin bütün yükünü sırtına almış durumda, biraz elimiz ısınsın restorasyon projesi başlayacak Eski sahibi Sanayide tamirci bi arkadaşımıza müşteri olarak geliyor, komşu güzel bi fiyat teklif edip arabayı alıyor, bende ondan aldım. Dost işi güzel ticaret oldu, bütün masraflarıyla beraber 105.000 tl ye geldi, şahin doğan 150 200 istenilen piyasada 105 bin lira ile en mantıklı işi yaptığımı düşünüyorum Km takıntısı olanlar kalp krizi geçirmesin, araba 394.xxx km de ticariye girmemiş hususi araç, kamyonet ruhsatlı. Tamirci komşu Motor şanzıman enjektör pompa komple rektefiye etti, motor mekanik sıfır diyebiliriz.
    2 Puan
  9. 2 Puan
  10. Kesinlikle katılıyorum abi. Düşük hacim Atmosferik, sinirleri alınmış adam işi. Normalde sakin kullanan biriyim, tehlike anlarında, aptal sürücülerin, kural tanımazların içine düşünce tork çok önemli. Kaputun altında güç olsun, gerektiğinde kullanalım.
    2 Puan
  11. Yedek su kabı değişimi ve 3 lt castrol radicool dolumu yaptık. Ödemeyi de gerçekleştirdik. 2000 TL işçilik 10200 TL parçalar tuttu.
    2 Puan
  12. 10 gün önce 2015 model 1.25 Zetech Fiesta sattık şirkette 303 bin Km'deydi. Sağlamdı hala şirket aracı olmasına rağmen
    2 Puan
  13. Bir ekleme daha; 2012 Haziran sonrası makyajsız Fiestalarda'da hararet göstergesi var. Bende 2012 Mayıs çıkışlı Fiesta vardı ve hararet göstergesi yoktu 4 seneye yakın kullandığım bir araçtır. Yaklaşık 70 bin km yol yapmışımdır. Aşırı ekonomiktir. 5.vites 80 ile süzülürken verdiği zevk başkadır
    2 Puan
  14. Allah rahmet eylesin, Mekanı cennet olsun. Rabbim cennetinde babalarımız ile buluşabilmeyi nasip etsin.
    2 Puan
  15. Bilgi amaçlı mekatronik kartını orijinal yenisiyle değiştirdim. Toplam masrafı 16000 tuttu. Daha sonra aracı sattım gitti.
    2 Puan
  16. Dönüp dönüp tekrar bakıyorum çok güzel maşallah. Hangi noterdi?:)
    2 Puan
  17. Servisler yağlayarak kesebiliyor. Bende de vardı.
    2 Puan
  18. 1400 devirde 2 litre atmosferik benzinlinin 4000 devirde verdiği torku veriyor
    2 Puan
  19. Her zaman değil ama yine de güvenme ?
    2 Puan
  20. Bugün bol mesai harcadım arabaya. Sol arka kapı fitili bozulmuş kapının kapanmasına engel oluyordu. Onu değiştirdim. Fıskiye memelerini püskürtmeli tip olanla değiştirdim. İnsignianın ki uyuyor. 175 tl Arka tamponu tabela direğine çarpmıştım. Macun boya vernik astar spatula zımpara bant aldım. 360 tl İlk defa macun çektim. Mükemmel bir sonuç çıkmadı ama daha iyisi için bin tl den fazlasını istediler. Eski halinden daha iyi benim için. 4 kat boya 3 kat vernik attım. Aldığım vernik nedense parlaklık vermedi çok fazla.
    2 Puan
  21. Bir süredir yazamiyordum basliga, gecen gün arabayi servise ve muayeneye götürdüm, biraz bu sürecten bahsedeyim. Türkiye'ye benzer olarak burada da, yeni arac icin 3 yilda bir, sonrasinda da 2 yilda bir hem egzoz hem de arac muayenesi zorunlu. Muayene tarihini kacirinca büyük bir sorun olmuyor, 2 ay daha esneklik taniyorlar. Sonrasinda ise ceza islemeye basliyor. Bende de durum biraz boyle oldu, Ocak basinda yaptirmam gerekiyordu ama Subat sonuna kaldi. Burada farkli olarak su sansimiz var, TÜV tek yetkili degil. Yetkili olarak belirlenmis baska firmalar da var, örnegin GTÜ, DEKRA veya KÜS gibi. Yani randevu bulmak vs. nispeten daha kolay. Hatta bir güzellik daha var. Bircok servisin direk bu firmalarla anlasmasi var, yani aracinizi bakim icin biraktiginizda talep ederseniz yetkili kurumlardan sorumlu biri gelip orada muayeneyi hallediyor. Ben de acikcasi bunu tercih ettim. Servis egzoz muayenesini yapti. Ardindan DEKRA'dan biri geldi ve muayeneyi tamamladi. Ben de araci hem bakimi hem de muayenesi yapilmis sekilde teslim aldim. Fiyatlara gelirsek, arac muayenesi icin DEKRA 90 Euro almis. Egzoz muayenesi icin 52 Euroya yakin bir sey ödemisim. Ayrica servis bu hizmeti vermek icin 40 Euro ek ücret talep ediyor. Bu nedir derseniz, DEKRA'dan sorumlu cagirmadan önce, onun kullanacagi ayni Check liste ile araci kontrol ediyorlar. Eger bir sorun varsa size ulasip önden bildiriyorlar. Cünkü aracin muayeneden kalmasi durumunda yeni her randevu icin DEKRA'ya 15 Euro ek ödeme yapmaniz gerekiyor. Kisaca muayene konusu bana toplam 182 Euro'ya geldi diyebilirim. Periyodik bakim konusuna gelirsek, aracim 2016 model ve 74bin kilometrede. Bu Almanya'da araci ikinci kez yetkili servise götürüsüm. Arac benden önceki sahibinde 5 yil boyunca hep yetkili serviste bakima girmis, ben de bu düzeni devam ettirdim. Burada isterseniz tüm servislerden (ayni markanin farkli sehirlerdeki servislerinden de) bakim öncesi mail ile tek tek yazili teklif talep edebiliyorsunuz. Gecen sene servise götürmeden önce aracin sasi numarasini ve kilometresini bildirip fiyat istemistim. Sonra da Volvo yetkili servisinden aldigim teklifi, diger özel ama güvenilir servislerle karsilastirmistim. Aralarinda cok kücük bir fark oldugu icin, yetkili servise götürmeye karar vermistim. Bu yil da, gecen yil gittigim servisten randevu alirken arac km'sini bildirip teklif istedim. Onlar da degismesi gereken parcalar ve iscilik maliyetlerini iceren tekliflerini gönderdiler. Türkiye'ye nazaran buradaki bakimlar biraz ilginc diyebilirim. Oradayken periyodik bakim dedigimizde, tüm filtreler degisirdi mesela. Ama burada hava filtresini iki bakimda bir degistiriyorlar. Arac cok kilometre yapan bir aracsa genelde 30-40bin km'de bir degisiyor. Örnegin Volvo özelinde triger degisimi en erken 8 yil veya 180bin km sonrasinda yapiliyor. Acikcasi merak ediyorum, 5 yil sonrasinda bir sekilde triger kayisi kopsa ve masraf ciksa, bu masrafi kim karsilayacak? Aslinda biraz da bu nedenle yetkili servisle yola devam etmek isime geliyor. Sonucta her bakimda ayni servis araci kontrol ediyor, eger erken degismesi gereken bir sey varsa da bildirmek onlarin sorumlulugunda diye dusunuyorum. Sonuc olarak, bu yilki bakimda yag, yag filtresi, polen filtresi ve fren hidroligi degisti. Malzemeler 270 Euro, iscilik ise 178 Euro tuttu. Bildiginiz gibi iscilik maliyeti, daha dogrusu saat ücreti burada oldukca yüksek. Bu nedenle bakim vs. gibi konularda iscilik ücretleri maalesef her zaman cok yüksek oluyor. Alternatif olarak daha ucuza is yapan bir servis arayabilirsiniz ya da fatura almadan is yaptirmaya calisabilirsiniz. Evet burada da bu mümkün ve tabii ki genelde vatandaslarimiza ait servislerde Ama faturasiz is yaptirmak, sonradan cok üzebilir. Cünkü bakim sirasinda yapilan bir hatadan dolayi cikan bir sorunu, buradaki iscilik ücretleri yüzünden ucuza cözme sansiniz olmayacak. Bu nedenle elinizde fatura ile bilirkisi üzerinden servisi dava edip masraflari alma sansiniz cok yüksek. Iscilik ücretinin detayina biraz daha inersek, faturaya baktigimda yag degisimini ayri bir iscilik kalemi olarak belirtip 100 euro sabit iscilik almislar. 78 Euro'luk diger kisim ise, hidrolik ve hava filtresi degisimi icin yazilmis ve toplam calisma saati 0,6 saat olarak belirlenmis. Bir saate vurursak, Volvo'da saatlik iscilik ücreti 130 Euro oluyor ki, maalesef biraz pahali. Benzer sekilde Stuttgart bölgesinde diger yetkili servislerde de iscilik ücretleri benzer diyebiliriz, ayni süre calisma icin Volkswagen da 120 Euro talep ediyor. 400 km kadar arac sürüp Almanya'nin dogusuna gidersek, ayni iscilik icin VW yetkili servisinde saatlik olarak 65 Euro'ya kadar inmek mümkün. Özel servislerde bu saatlik iscilik ücretinin 50 ile 120 Euro arasinda degistigi söyleniyor. Olay aynen Türkiye'deki gibi servisin bulundugu yere bagli diyebiliriz.
    2 Puan
  22. Merhaba sevgili abilerim kardeşlerim. 1989 model orijinal 190E 2.0 aracım var. Bugün sandıktan Nokia 3110 Mercedes için üretilmiş bir araç telefonu çıkarttım. Hattına faturasına kadar, kullanım kılavuzuna kadar herşeyi duruyor. Ancak elektiriğini aküden almam gerektiğini yazıyor ingilizce kılavuzda nasıl takacağım hakkında bir bilgim yok. Kırmızı, siyah, mavi, yeşil kablo var. Az çok anlıyorum bu işten ama yanlış birşeyde yapmak istemiyorum. Ankara'da ikamet ediyorum yardımcı olabilecek veya önerebilecek birileri varmıdır. Teşekkürler Ederim şimdiden
    1 Puan
  23. Noldu ya ikinize birden..Yenilendiler bir taraftanda, iyi oldu ? Allah kotusunden saklasın..
    1 Puan
  24. Şuan bu fazlasıyla işimi görür zaten ufak tefek kamplar yapılır en fazla, tam techizat karavan olmaz bundan. Abi teşekkür ederim, çok şükür sağ salim bitirdik geldik.
    1 Puan
  25. odalarda gazsızım. V kayışsızım. Pilim aksınki… bu supaplar bırakmaz seni
    1 Puan
  26. İstanbul Antalya ortası olarak Ankara gayet makul
    1 Puan
  27. yalnız doldur boşaltta yapsan filtreler temizlenmez, yinede değişim faydalılıdır bence, enazından helde araç sıfır alındıysa, periyodik değişimde yağ hep temiz kalacağından filtrelerde çok kirlenmeyecektir diye düşünüyorum, bence bu işi tam bilen birisi değişsin yağı, dediğim gibi ama, prosedürü bilecek, yoksa elletme...
    1 Puan
  28. Arabaya bineceğim dersem, Passat B7 2012 2.0 TDI Comfortline ya da Highline alırım. Temizleri bulunabiliyor o fiyata. Audi'de A4'e güç yetmiyor, A6 daha eski oluyor.
    1 Puan
  29. en az 3-4 dört ay sürer diyorlar. geriye dönük toplu maaş alırsınız.
    1 Puan
  30. Erkut kardeşim, ALLAH sizlere sabrı celiller ihsan eylesin. amcamızın mekanı cennet olsun. bizlere de sevgili baban gibi hayatta iz bırakmayı nasip etsin. önemli olan bu hayatı rabbimin istediği gibi faydalı hayırlı işlerle geçirmek gönüllere girmekmiş amcamızın yaptığı gibi. ALLAH şefkat ve merhametiyle muamele etsin.
    1 Puan
  31. Hocam, servisler değiştirmiyor yağı. Sıkıntı olmadığı sürece değiştirmediklerini söylediler. Değiştirince vuruntu gibi problemler olabilir biz mesuliyet kabul etmeyiz dediler. Ankaka otokoç'u aradım onlarda aynı şeyleri söyledi. Bende sizin gibi araştırmıştım. Filtreler şanzımanın içinde olduğu için yağ değişseniz bile filtre değiştirme şansınız yok ve yağın tamamı boşalmıyor şanzımandan. Focusclub forumunda Samsunda değiştiren bir arkadaşla sohbet etmiştim. Yağı boşalt/doldur yapıp 500 km kadar yol yaptıktan sonra tekrar yağı boşaltıp doldurduğunu söylemişti. Benim araştırmalarımda yanlış hatırlamıyorsam 135k km de değişimi vardı. Bendeki 2013 ve aynı şanzıman var.
    1 Puan
  32. Hak ediş başvuruyu takip eden ayın 1inde başlar. Martta başvurana yetişirse sözgelimi maaş günü ayın 20 si olsun 20 nisanda 50 günlük ücret ödenir. Emekli maaşları ödeme günü başlangıcında takip eden 30 gün için peşin ödenir.
    1 Puan
  33. hiç yedek parça sorunu yaşamadım. Orjinal ve yan sanayi istediğiniz parçayı rahat bulabilirsiniz. mk 7 ya da 7,5 (aston martini esinlenmesi ön yüz olan) modellerde 2014 yılı Mayıs üretimi ve sonrasında ESP standart geliyor. Öncesinde güvenlik paketi ile alınmadıysa yok maalesef. Birde trend - trend x arasında alaşım jant dışında hız sabitleyici ile deri direksiyon ve vites topuzu gibi farklar var. Sahibinden.com'da görüyorum bazen trend modele yan sanayi ya da ne olduğu belli olmayan alaşım jant takıp trend-x diye satmaya çalışıyorlar. 9 yıl ve 89.XXX km dir kullanıyorum. Genelde şehir içi kullanım oldu. Bakımdan bakıma servise gittim. motor konusunda içiniz rahat olsun. Geri vitese geçme konusunda kronik bi durum var. Bazen dişli tam yerine oturmuyor. geri vitese attıktan sonra eliniz vitesi geriye doğru destekleyecek şekilde tutup hareket ederseniz dişli oturuyor ve sıkıntısız hareket ediyorsunuz ama bunu yapmazsanız cıyaklama sesi gelebiliyor. Araca alışınca geri vitesin oturup oturmadığını anlıyorsunuz zaten. Ekleme: mk 7 diyebildiğim ilk modellerde(dijital gostergesi kırmızı renk olanlar) hareret göstergesi yok. Yani motor sogutma suyu sıcaklığını kabaca da olsa anlık göremiyorsunuz. Mk 7,5 diye bildiğim aston martini esinlenmesi yüz ile dijital göstergeler mavi renk olup hararet göstergesi var kadranlar arasındaki bilgi ekranında
    1 Puan
  34. Başınız sağolsun Allah gani gani rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşallah, size sabırlar versin
    1 Puan
  35. hangi serviste bu? motor gerkenler?
    1 Puan
  36. yoktur yahu? umarım yoktur, olmasın ama
    1 Puan
  37. Direksiyon kutusu sorunu kronik bu araçlarda. Araç sabitken direksiyonu çevirince küt küt tarzı bir ses ise direksiyona da baktırın.
    1 Puan
  38. Tam dicektim bunların geneli önden patlak olur diye. Buda öyle çıkmış. ABS hikâyesi vardı devreden çıkmıyordu
    1 Puan
  39. Kaportaya önem veren biri için uygun değil bence. Ama 4 ileri tam otomatik şanzıman 1.4 motor ile hayli sıkıcı bence.
    1 Puan
  40. Egea alırım o paraya :P Hele koçun içindeyken bu kadar
    1 Puan
  41. ceo lar bu işi biliyor cruze satıldı mı yani anlamadım?
    1 Puan
  42. geçmiş olsun, R den N ye D ye mandalsız geçer, N den R ye geçmez. 1996 mondeo da aynıdır
    1 Puan
  43. Viraja girince bırakıyormuş gibi yapar ama aşırı zorlamadıkça bırakmaz.
    1 Puan
  44. gençken bile genç iş sevmezdim.
    1 Puan
  45. ticaret yoksa bu kiracı kira ödemez, haftasonları da evden kaçan evli arkadaşları ile parti yaparlar diye çekiniyordur mal sahibi
    1 Puan
  46. Evet bende bir arkadaşım ile yapmaya çalışıyorum lakin bu hafta baktığım 3 4 dükkanın sahipleri ile bir türlü anlaşmaua varamadık bakalım araştırmaya devam edicem nasip kısmet Biraz yer sıkıntı çekecek gibiyiz abi yakın çevrelerimizde olan kısımlar ile anlaşmaya varamadık bir türlü sanayi ücretleri de şuan için bütçemizi aşmakta arayış içerisindeyim illa ki aklımıza uygun bir yer çıkacaktır. Bilmediğim konu kumlama işlemleri lakin detsylı araştırmak gerek Çağlar abi
    1 Puan
  47. biraz yağ damlatıp yine yapsınlar değerlere bakalım
    1 Puan
  48. Arabanın parçalarını tamamı 24.02.2023 tarihinde geldi. Usta ile görüşüp o gün hemen başladık arabaya. Öncelikle arabada kullanılan malzemeler; KM:92335 Yağ Soğutucu Takım - GM Termostat Kütüğü - GM Triger Seti (devirdaimsiz) - GM Yedek Su Kabı - GM Üst Kapak Contası - Victor reinz Krank keçesi - Corteco Yağ Pompa Contası - Elring X-clean 5w30 5Lt - Motul Radicool SF (Kırmızı Antfriz) - Castrol 4PK643 Direksiyon Kayışı - Continental V Kayış 6PK1548 - Bosch Radyatör Temizleyici x2 - Würth Arabayı sökmeye başlar başlamaz ilk iş sente sabitleyiciyi takmak oldu. Sonrasında sıra sıra bütün işlemler gerçekleştirdi. Arabanın sökülmesinden toplanmasına kadar ustayla beraber çalıştık ve gayet zevkli bir çalışma oldu. Bazı soru işaretlerim oluştu usta ile de görüştüm ve @Metin Akbaldan da destek aldım kafam rahatladı. Üst kapağı söktüğümüzde kapağın yağ dolum kapağının orada gres yağı haline dönüşmüş yağ görünce resmen beynimden vurulmuşa döndüm motor da da su var diye düşünmeye başladım. Usta bazı yağlarda bu durum oluştuğunu belirtti. Ben arabayı aldığımdan beri 1 kere mobil kullandım geri kalan zamanların tamamında liqui-moly 4600 kullandım. Ayrıca yağı kasım ayında 91041 km de değişim yapmıştım. Yağ değişimini yapan usta kartel tapasını tam sıkmamış yağ kaçırmış hep. Yağ değişiminin üzerinden 1294 Km geçmiş ve yağ kahverengi halini almış bu durum şaşırtıyor beni. Üst kapağı ve karteli güzelce balata spreyi ile yıkayıp temizledim ne su ne yağ kaldı. Yağ soğutucu içinde kaçak var sanırım en çok yağ pompa contasından kaçırma olduğunu söyledi usta ama ne orada nede yağ soğutucu dışında bir delik görünüyordu. En son tüm sökülen parçalar yenileriyle değiştirilip geri toplandı ve start verdiğimizde araba gazı al ver yapıyordu resmen. Stop edecek gibi oluyordu. Ben boğaz kelebeğini parmağımla çevirip temizlemiştim ondan kaynaklı olabileceğini söyledi ve adaptasyon yapmak gerekir dedi. Arabayı Bosch servise getirdi adaptasyon yaptırdı ve o problemde ortadan kalktı. Şu anda arabada bir tek yedek su kabı değişimi yapılmadı. 3-4 gün kullanımdan sonra değişimi yapılacak. Bakım esnasında çektiğim fotoğraflar. Ayrıca V kayış içerisinde böyle metal parçalar var gibiydi hep son fotoğrafta görülecektir. Bu metal parçaları söktüğümde kayışta delik oluşuyordu.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...