İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      29

    • Mesaj

      104.623


  2. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      25

    • Mesaj

      12.590


  3. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      24

    • Mesaj

      48.041


  4. Sani Gerşon

    Sani Gerşon

    Gold Üye


    • Puan

      22

    • Mesaj

      42.917


Popüler İçerik

18-09-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Bir yıldır kafamı kurcalayan konu karavandı. En sonunda deneyimleme fırsatı yakaladım. Kuzenim alacaktı ve bu işe benim ön ayak olmam gerekiyordu. Bende alım satım konusuna karışmam çok opsiyon ve seçenek var zevk meselesi konulara girmem dedim. Benim tavsiyem size yaptığı iş iyi olan kalite malzeme kullanan bir yerden alın geri kalan teknik detayları ben incelerim. Zaten konuyu da takip de ediyordum, okuyor, kullanıcılar dinliyor ve videoları izliyordum. Zaten burada da karavanın içi dışı şunu bunu detaylı yazmama gerek yok ama az biraz değineyim, Karavan bu dıştan görünüş yuvarlak hesap 4 metre uzunluk 2 metre genişlik var. İçi bu şekilde Bi bakıma standart üretim. Üretim yerini gördüm, Konya da üçayrı ayrı yerde üretiliyor, en son mobilya atölyesinde montaj tamamlanıyor. Benim ilgilendiğim kısım burasıydı Kuzenimin hiç tecrübesi olmadığı ve araçlarında çeki demiri ve bununla ilgili işlemler olmadığı için bana rica ettiler karavanı getirebilirmiyiz diye. Bende hay hay tabi dedim, aslında aradığım fırsattı. Benim de karavan tecrübem hiç olmamıştı ama, römork dan antrenmanlıydım. Şasesi, kaplini, torsiyonlu dingili, ön ilave tekeri kaliteli malzemeden. O1 belgeli, Asıl konu benim için karavanlı aracın kullanımı, bu yüzden yaşam alanı kısmına girmiyorum. Yolda iyi gidiyor. Duster rampalarr haric normal yolda tınlamadı bile. Karavan çekmek için Duster tam sınır araç. Daha altı araçlarda sorun oluşturabilir. Karavanı teslim almadan önce ben bütün üzerine ne var ne yok test edilmesini istedim, bunda da haklıydım, çünkü imalat hatası olabilirdi. Dediğim gibi de oldu benim aracımın soketi düzgün olmasına rağmen karavanın arka stop bağlantıları yanlıştı, Sağ sol sinyaller ters çalışıyordu. Orda hemen hallediverdiler. Çıktık yola. Trafikte arkamda kocaman bir obje ile dolaşmak istemediğimden en kısa yoldan, ana yola nasıl çıkarım diye navigasyonu karıştırdım biraz, bir rota bulup hemen kendimi şehirler arası yola attım. İlk hislerim sanki otobüs kullanıyorum gibiydi. Biraz daha kullandıktan sonra alıştım, uzunluk ve dönüş tayinlerim daha güzel oldu. Tek sorun bana göre arka görüşün sıfır olmasıydı, iç aynadan baktığım zaman göz aşınalığı olarak hep arkayı gördüğümden bunda bakınca göremedim ve bu beni rahatsız etti. Karavanın eninin 2 mt olması tam sınır, biraz daha büyük olsa araca ek ayna takmak gerekecek. Araç sollamaya çıktığınızda, yolda sol aynaya baktığınız zaman gerekli boşluğu tam göremiyorsunuz, ben sollama yapmadan önce hafif sağa yanaşıp soldaki boşluğu kontrol edip, sinyali verip sollamaya çıktım. Arkası için kamera şart, sürekli görüntü aktaran, sürücünün açıp kapama gibi işlemleri yapmayacağı bir sistem olması gerekiyor. Ayna gibi arada gözünüzü çevirip arkayı görebileceğiniz bir sistem gerekli. Karavan arkasını görmeniz gerekiyor yolda. Otomobillerin arkanızda olduğunu bilmelisiniz. Fren sistemini beğendim, kaplin arkasındaki bir yay ve mille arka kampanalara hareket aktarılıyor ve karavanın araçla birlikte frene basması sağlanıyor. Trafikten kurtulup ana yolda 60 km hızdan 0 a düşürdüm, hiç gezme salınma görmeden iki araçta kalıp gibi durdu. Rampa inişlerde ayağınızı frene koyduğunuzda arkadan karavanında sizinle beraber aynı şeyi yaptığını fark ediyorsunuz. Genel olarak yolda 80 km hızla gittim, 120 ye kadar çıktığım yerler de oldu, karavan ile araç hala deyim yerindeyse ok gibi gidiyor. Tabi bu test amaçlı idi tavsiyem ideal hız çekme karavanda 80-90 arası. Beni zorlayan kısımlar da oldu, bunun en ciddi olanı yanal rüzgarlar, yolda siz sakince ilerlerken bir anda rüzgar sizi iteklemeye başlıyor fakat ne kullandığının farkında olup temkinli olduğunuz sürece sorun olacak bir durum yok, çok şiddetli rüzgar var ise daha da temkinli olunmalı, Duster bu iş için tam sınır oldu demiştim, motor gücü ve aracın ağırlığı olarak. Benim aracım 105 hp rampalar da boş vaziyette çıktınız yerlerde bir vites aşağı düşüyor. Karavan biraz daha büyük olsa zorlanacak Karavanı taktıktan sonra, araba şöyle bir tık daha güçlü olsaymış dedim kendi kendime. Meşhur Aksaray rampasında 3 vitese kadar çıktım sonra 4 e attığımda Duster bi homurdandı geri 3 e çektim çıktım. Kişisel tavsiyem karavan çekecek ve uzun yola gidecek sen en az arabanın 130 hp turbolu torku kuvvetli bir araç olması.
    14 Puan
  2. Stop lambasının söküm ve ampul değişiminin görsellerini de atayım, yol gösterir inşallah birilerine: Stop lambası üzerindeki 2 adet siyah 10mm vidaları söktükten sonra yapılacak tek şey, lambayı kendinize doğru güçlüce çekmek. Peşinden büyük gri duyu çevirerek ampule ulaşabiliyoruz: Siyah duyda ise Toyota'nın kullandığı orjinal kırmızı led'i görebiliriz. Fren ledi bozulursa tüm stop'u çöpe atmaya gerek yok. Stop'u takarken iki tane şeye dikkat etmeli: Bu noktalara stopu düzgün yerleştirmeli ve en son TIK sesini duymalıyız. Peşinden yine 2 tane 10mm siyah vidamızı sıktıktan sonra stop işlevini görmeye devam edecektir.
    7 Puan
  3. Dedi ve renosuna binip uzaklaştı part 2
    7 Puan
  4. Bilindiği üzere 4 çeker sevdası uzun zamandır içimi kemirip duruyordu. fiesta ile yollarımızı ayıp 3.0 grand cheroke arayışım başlamıştı. ancak maalesef istediğim gibi bütçeme uygun bir araç bulamadım bulduklarım ya yüksek fiyatlı yada aracım satılmadığı için takas teklifimin kabul görmedi. @Burak Kuşçu sağ olsun kendi aracını buldu onu almak için baya uğraştım ancak aracım satılmadığı için onu da alamadım. korelinin alış hikayesi biraz karışık kuzenim arada takılıyordu sat arabanı gel benim aracı sana vereyim diye ben hiç oralı olmuyordum. bir gün aradı ve acil araçları değişmemiz lazım uygun bir arsa buldum alacam bir miktar para lazım acil aracı satıp aradaki farkı kullanmam lazım hemde araçsız kalmamam gerekir dedi bende tamam dedim değiştik gitti. araç 2009 model kia sportge otomatik 2.0 dizel km 193.000 km de boya sol arka çamurluk lokal boyalı, sağ arka çamurluk lokal boyalı onun dışında başka bir şey yok. araç 3 yıldır kuzeninde 126.000 km de iken eşimin kuzeninden almıştık. yaklaşık 3 yıl kadardır onlar kullanmıştı. motor bakımı 3.000 km önce kuzenim tarafından yaptırılmıştı. 200 bin km de bakım yapmayı planlıyorum. bakım yaparken trigeri de değiştirmeyi düşünüyorum. frenler biraz az tutuyor gibi onlara baktıracağım kuzenime sordum hiç yağını değişmemiş. yağı hemen değiştireceğm. araç şimdilik beklentilerimi karşılayacak gibi duruyor. henüz arazi performansını denemedim. bakalım beni memnun edecek mi yoksa arayış yeniden mi başlayacak bakacağız. yakıt tüketimi gösterge verisi olarak 10 ila 11 lt civarı görünüyor. bakalım alışabilecek miyim bu yakıt sarfiyatına. araç biraz kirli yıkayamadım bu gün kusura bakmayın temizleyince tekrar yüklerim
    6 Puan
  5. 6 Puan
  6. Duman çıkmamış. Bu konu artık ilgimi çekmiyor
    6 Puan
  7. Termostat değişti, diskler de eğilme vardı yenisiyle değiştirdim. Diskler değişirken balataları da değiştirdim. Antifiriz de değiştirdik. Sonra yıkadım parlattım. İç plastikleri gyeon preserve ile cilaladım. Araba kendine geldi.
    6 Puan
  8. Triger değişimi 120binde 6 yıl önce yapılmış. Bugün 195binde triger bakımı yapıldı. Çıkan devirdaim tertemiz motorun içine hiç çeşme suyu koymamışlar sanırım. Triger de iyi durumdaydı. Tüm parçalar 2800 tl İşçilik 1500 tl
    6 Puan
  9. Merhaba, 2004 model comfort paket dizel euro3 manuel vites Fiesta. Üretim tarihi 10.03.2004, trafik tescil tarihi 15.04.2004. Aracı 2020'de aldım. Epeydir konusunu açayım diyordum lakin istediklerimi bir türlü tamamlayamadım. Yürütme maliyetleri epey artınca bazı modifikasyonlar başka bahara kaldı ben de bu haliyle satmadan paylaşayım artık dedim. Benden önceki sahibi kendisinin tabiriyle okulunda pek sevilmeyen bir öğretmendi. (Dersinden bıraktığı ve tartıştığı öğrencileri kasıtlı çizmişler aracı). Tam emin olmamakla beraber ben 4. sahibiyim. Araç Aydın çıkışlı ve büyük ihtimal ilk plakası. Önce Aydın sonra İzmir daha sonra Kayseri'de kullanılmış. Aracı aldığım kişi 85.000 de almış 194.000 kadar binmiş. Arabalardan neredeyse hiç anlamayan birisiydi. Bu durumun hem iyi hem kötü yanları olsa da genel olarak alınabilir kondüsyondaydı ama bakım da istiyordu. Hocam sağ olsun arabam hem bozulmasın hem de az yaksın diye 100kmh geçmeyip yakıtı da birilerinin korkutmasıyla sadece opet'den almış. Öyle olmalı ki expertizden aşağıdaki sonuç ile geçti. Fabrikasyon: 68hp 160nm Dyno: 65hp 190nm (1 gr siyah duman yok) Kaporta boya: Kaput, sağ ön çamurluk. Kaporta değişen: Sağ ön far, arka tampon. (exper haliyle değişen yok dedi) Tramer: 1600 tl (boyama+sağ ön far) Bunlar araçtan anlamamanın belki de iyi yanları olsa da kötü yanları da oldu. Son sıvı ve ağır bakım tarihlerini hatırlayamadı. Ön takımdan ses geldiği halde yol veya lastiktendir deyip ilgilenmemiş. Paspası pedalların altına sıkıştırıp debriyaj üst merkezini bozup pedalın sağa sola esnemesine sebep olmuş. Turbodan yağ sızıp manifolda damlatıp duman yaptığı halde ustanın birisinin bunlar böyle olur demesiyle kaputu kapayıp yola devam etmiş. Bunları duyunca expertizi full paket yaptırmaya karar verdim. Özellikle conta testini istedim. Temiz çıktı. Turbo kaçağının da sadece keçe kaynaklı olduğu yarım saatte işi bilenin halledeceği söylendi. Kaporta ve motorun canlı oluşu, contaların sağlam enjektörlerin sorunsuz olmasıyla almaya karar verdim. Noterden çıktığım gibi direkt sıvı ve ağır bakım yaptırmaya gittim. Devirdaimden tüm kayışlara, motor yağı-antifrizden filtrelere kadar ne var ne yok yaptırdım. 1 ay sonra ön takım yapıldı. Salıncak hariç ne varsa değiştim. Sachs marka amortisörden orjinal takozlara kadar yeniledim. Rot ayarı-balans yapıldığı halde araçta bi sallama vardı. Usta bakım için sökerken sol ön tekerin elime sert geldi bi baktır demişti onu hatırladım. Lastikler çin malı hocam sağolsun en ucuzunu almış takmış. Neyse petrole çektim, siboba bağladım ve ekranda 52 psi gördüm. Lastik miladını doldurup hava kaçırdığı için bir kere basayım tam basayım deyip (benim yorumum) 52 psi hava basmış hocam. İyi ki gümlememiş. Diğer 3 lastik de yanlardan bitmiş. 4 ünü stepne bile yapmayıp çöpe attım. Kış da gelince Nokian'a geçtim. Zıp zıp zıplayan araba 65 yanak yumuşak hamurla airmatic s class gibi oldu. Tren gibi gitmeye başladı. Aradan biraz daha vakit geçti soğuk havalar iyice hissettirdi kendini. Sabah kalktım işe gideceğim hava telefonda -18. Bir bastım marşa yok. İki bastım yok. 12. basmamda çalıştı. Hafta sonu geldiği gibi bastım ustanın yanına. Dedim bunun ısıtma bujileri kesin gidik. Usta üstünde test yaptı 1-4 çalışıyor ama 2-3 patlak. Tamam dedim sökelim. Usta bir asıldı yok. İki asıldı yok. Abi dedi var gücümle asılırsam kırılır ucu içinde kalır üst kapak sökülür maliyetli olur. Tamam dersen sökelim dedi. Ben dedim buna böyle binmem sen dene şansını. Adam öyle bir deniyor ki araba sallanıyor buji çıkmıyor. Sonra insan gücü ile olmayacak bujiler üstünde kalacak şekilde sökeyim tornaya vereyim ancak makine çıkartır bunu buradan dedi. Hocam sağ olsun aldığından beri bakmamış bu araba niye geç çalışıyor diye. Benim keçi 4 gün ustanın yanında kaldı. Madem dedim sökülecek iki iş olmasın. Sen egr'yi temizle, ulaşabildiğin bütün conta oring ering sonu ing ile biten ne varsa yenisiyle değiş. (aracı devirli sürüdüğümde turbo tamiri de yapıldığı halde araçtan inince burnuma yanık yağ kokusu geliyordu). Bir temiz söküldü üst kapak contası değişti sıvı conta çekildi yeni bujiler takıldı. Gittim aracı almaya, usta; her şey çok kirli ama silindir içi, piston üstü aşınmamış egr'de çok temiz çıktı dedi. (Bilmiyor tabi eski sahibinin takıntısını). Debriyaj üst merkez, şanzıman alt takozunu da değişince, keçiye yol dayanmaz oldu. Su eksiltmesi de su kabının özelliğini yitirmesinden dolayıymış. Orijinal otosan ile değişince düzeldi Yürür işleri bitince kozmetiğe başladım. Yaklaşık 5kg olan aliminyum kaset çaları geri görüş kameralı ekran ile değiştim. Ön cam hariç diğerlerine 2 numara film çektirdim. Sol ön farı parlattım, kol dayama direksiyon kılıfı taktırdım. Eskiyen logoları yeniledim. After/Before Şöyle devam ediyor. Meraklısına 5. vites 2000 devir. Meraklısına 0-100kmh (13 saniye) , (iki parmakla telefon, 3 parmakla direksiyon tutup sağ elimle vites değiştirdim. Yol parke taşından asfalt değil ama düzdü. Bu da fabrikasyon hoparlör kalitesi ve multimedya. Şimdilik bu kadar. Kronik sorunlara yarın değineceğim. Almak isteyenlere rehber olur.
    5 Puan
  10. Valla başka da yapacak bi şey kalmadı. Tüm eğlencesi bitti Unuttum ya, araç kamerası takılacak, onu da müsait bi zamanda halletmem lazım. 1000km ücretsiz bakımda olmadı servisten rica ederim, onlar söküp taksınlar. 3-5 çalışanlara bi para veririm, çözülür diye düşünüyorum. Ocakbaşında anlatmam lazım. Buradan anlatamıyorum.
    5 Puan
  11. tek tek alıntı yapamadım arkadaşlar. iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim genel durum hakkında bilgi için biraz mıncıklamam lazım ilerleyen günlerde biraz toza çamura batırayım detayları paylaşırım. amin inşallah tez zamanda sizde istediğiniz araca geri dönersiniz 112 hp + çıtır bir yazılım var o zaman benim araçta.
    5 Puan
  12. Arabayı alalı 4 yılı geçti ve alırken bana hep söylenen Airmatic ile ilgili sıkıntılar olabilir cümlesine nail olduk :D. Olay şu arıza ile başladı ama kontak açıp kapatınca düzelmiş görünüyordu: Aslında görünürde pek bir şey farketmedim ama bir baktım araba ciddi derecede sağa çekiyor öyle böyle değil. Dedim çukura falan girdik herhalde rot ayarı bozuldu. Rot ayarına gittiğimde, usta: abi bu araba sağa yatık duruyor diyince jeton düştü. teçhizatı kurup sisteme bağlayınca olay anlaşıldı. Ankarada daha önceden taşıtığım Amortech Ferhat usta vardı Şaşmaz oto sanayide. Ustam gelsem gün içinde çözebilir miyiz diye sorduk, gel gece bile olsa seni geri gönderirirm diyince hızı 110 a sabitledim gittim. Amörtisörü sökünce gördük ki hem hava körüğü hava kaçırıyor hemde amortisör patlamış ve yağının yarısı boşalmış. Sıfır 60 bin TL civarında, revize edilmiş takım halinde 10 bin TL (körük 5 amörtisör 5). Elinde de revize edilmiş hali olunca taktık 1 saatte işimiz bitti, 1 tur atınca araç yükseklikleri otomatik ayarlayıp kendini tekrar düzeltti. Akşam iş olunca dönüşte te 120 ye sabitledim geldim. 8.8 litre ile döndüm Eskişehir'e 10 sene önce bu amörtisörlerin ve körüklerin tamiri mümkün olmuyormuş (tamir kiti yokmuş) mecbur servisten sıfır alınıyormuş. Artık var olması çok iyi.
    5 Puan
  13. Araya başka bir soru sokuşturup asıl soruya evet bu rakama olur deme yğzdesini arttıracaksın. Ben: arka tampon kaç para? Çıkmacı : beş bin Ben : gözleriniz çok güzel, lens değil değil mi? Çıkmacı : yoo Ben: c4 kaputunu 1000 tl ye verir misin? Çıkmacı : eee ş kem küm olur tamam.
    4 Puan
  14. 4 Puan
  15. Günümüz ortamında fiyat olgusunu yitirmiş durumdayız. Yanlış veya doğru demek zor. Araştırın mutlaka
    4 Puan
  16. 8 günlük bir rota planı yaptık. 1.gün 20.09 Adana-Fethiye 730 km sürüş yaklaşık 7 saat sürüş, molalarla 10-11 saat civarı. 2.gün Babadağı paraşüt, Ölüdeniz yüzme. 3.gün Marmaris koylarında yüzme, tüplü dalış. 4.gün Marmaris-Akyaka Azmak çayı yüzme, İzmir e sürüş, Güzelbahçe rahmetli F.İlker İZGÖRDÜ ziyareti. 5.gün İzmir dinlenme eş dost görüşmeleri 6.gün Ege üniversitesi tıp fakültesi sağlık kontrolü 7.gün İzmir-Antalya sürüşü 8.gün Antalya-Adana sürüşü. By KTM. Gelmek isteyen haber versin. ?
    4 Puan
  17. 305.000km’den selamlar; Az kaldı bu araç beni otomatik şanzıman ustası yapacak Yine bir sorun. Neyseki daha önceden tecrübe ettiğimiz o-ring kaynaklı bir sorun. Sorunun oluşma sebebi arazide dar bir yerden dönerken aracı geri geri toprak bir yükseltiye çıkarmak zorunda kaldım ve zorladığım anda bir vuruntu oldu. Daha önce de bu sorunu yaşamıştım. Hidrolik beyin üzerinde geri vites pistonunun (sanayi ağzıyla sürgü diyorlar) yağ basıncını sağlayan tapanın o-ringi patlıyor. (DSG’lerde basınç tüpü o-ringinin patlaması gibi bir şey) Neyse ki çözümü kolay alttan karteri açıp beyin üzerindeki o-ring değişti. Yağ ve filtremiz yeni olduğu için işlem yapılmadı eskileri tekrar kullanıldı. Görseli de buraya bırakıyorum. Bir daha olursa ustaya gitmeden kendim yapacağım artık.
    4 Puan
  18. Önler ve aynalar LED'li sinyalken arkadakiler halojendi, onları LED'e çevirdim. Birde geri vites ampülleri de LED'lendi.
    4 Puan
  19. çıkmacı ile aranızda geçenleri merak etmiyoruz
    3 Puan
  20. 3 Puan
  21. tuttuğunu koparıyor ya
    3 Puan
  22. 3 Puan
  23. Bir gün kirpi yavrusunu seviyormuş. Pamuğuuuummmm diye
    3 Puan
  24. aracı aldığımda araç içerisinde toz kokusu vardı sebebini araştırmaya başlayınca sanki kaynağını buldum araç içerisindeki tozun kokusunun kaynağını buldum bagaj bölümünün alt kısmında yılların tozu birikmiş güzel bir temizlik gerçekleştirdim
    3 Puan
  25. Tık sesini duymadan çeksene bi merak ettim?
    3 Puan
  26. Bozuk airli Mercedes'leriniz öldüm parasına alınır?
    3 Puan
  27. Epeydir kaşıntı vardı bugün navaraya bitane kardeş aldım nissan almera markası. bugün petrolde mazdamı bu dedi biri otomatik vites 1.6 benzinli. atiker marka lpg var tank yeni değişmiş muaynede 1 ay önce yapılmış. japon ustasına gösterdim iyi dedi motoruna . komple bir boyayasım var kozmetik olarak işleri var ama bu paralara bu diyelim arabanın gidişi çok güzel. ben hyundai accent gibi hafif araba sanıyordum bunları epey oturaklı arabaymış şaşırdım. km 316 bin
    2 Puan
  28. Yasak ve gğvensiz. Hatta dışında tavanında yatıyor olmak daha güvenlidir.
    2 Puan
  29. Fiatlar eat sanziman mi kullaniyor artik? Ayrica hala far ve yagmur sensoru olmayan araba var mi? Soruya gelecek olursak bir cok ozellik icin astari yuzunden pahali olur. Donanimli arac alin ya da donanimdan vazgecin
    2 Puan
  30. Bugün çok şıksınız, üstünüzdeki mavi gres mi yoksa şanzıman yağı mı ?
    2 Puan
  31. hiltondaki çorbanın da %99 u su desene veznede
    2 Puan
  32. Cikmaci jargonu nokta atışı parça sormican, Hatta parça sormucan gözüne kestircen misal far mi lazım, stop bakican gözüne far ilişti ise tam çıkarken şunu kaca versiyon diyip Alican:∆
    2 Puan
  33. Geçmiş olsun, çıkma parça ararken renk telaffuz etmeyin. Bana 2 katı fiyat ver demenin şifreli halidir..
    2 Puan
  34. hiç haz etmem demiş miydim la bana da gazoz ikram edeyim dediydi
    2 Puan
  35. Eee, devamı? Oturur tavla oynarız, 4 kişi olursa okey döner.
    2 Puan
  36. aşırı basınç olduğu için motoru koruyabilmek için turbo kesme valfi açılıp basıncı tahliye eder. wastegate sıkışık kalırsa olabileceği gibi bunu kontrol eden n72 valfide buna neden olabilir. sanırım açıklama aslında bunu kastediyor. turbo sökülüp fiziksel bir engel olup olmadığına bakmak lazım. ben bunu elektrik kontrollü turbo da yaşamıştım. wastegate değişken geometrili olduğu için elektronik oalrak sürekli kontrol ediliyorken o ittirip çeken elektrik motoru arızalıydı. önce turbo kapakçıklarına baktık sonra modülü değiştirdik. sizde vakum ile çalıştığı için mekanik bir turbo arızası yoksa tamiri çok daha ucuz olur.
    2 Puan
  37. karavan zaten dert, buna bir de kamyonet derdi çekilmez, daha çok c-b-suv gibi iç hacmi ferah iyi olur uzun yolda
    2 Puan
  38. Kamera konusunda şu aklımıza geldi. İç aynanın üzerine takılan hem geri görüş kamerası hemde ayna olanları var, kablo mesafesi kurtarıyor karavanın arkasına takıp. Karavan soketinin yanına da bu kamera için su geçirmez bi soketle bağlamak mantıklı geldi bana. Wifi ile iletişim sıkıntısı yaşanabilir kamera ile alıcı arasında mesafe farkı olacak ve yolda wifi sinyalini bozacak etkenlerde olabilir.
    2 Puan
  39. Bilgi vermeyebilirler Sonuçta KVKK nın en sert uygulandığı ülkelerden biriyiz. Ben müşterimin hasar detayını göremiyorum. O derece
    2 Puan
  40. Yol sürdükçe kısalır abim. Altın kuraldır motorda. ? Ben de paraşütten korkuyorum ona bakarsan ???
    2 Puan
  41. Bilgi işlemden bir arkadaş gelip proxy ayarlarını değiştirdi. Problem çözüldü. regedit yapıp proxy ayarını 0'dan 1'e getirdim dedi.
    2 Puan
  42. O kadar ford övdükten sonra gidip naylon reno aldı bi de.. Yazık
    2 Puan
  43. Çekerken tık sesi duymuyoruz ya. Bayağı tokat attım çıkması için ilk başta
    2 Puan
  44. Cep telefonundan değil ama aksiyon kameradan bir görüntü. Bugün eğitimin son dalışını yaptım. Son bir yazılı sınavım var, onu da geçersem açık deniz dalıcı lisansımı (1 yıldız bröve) alacağım. 16 mt ye kadar daldım 18 e kadar yolu var ?
    2 Puan
  45. Basit cam kriko motoru 60w civarında. Mekanik kontrolü var ise İlk anda 180 watt harcıyor. Basit silecek motoru 100w. İlk çalıştırma 300w. Bu tip anlık yüksek akım çekişleri ile farlar iç aydınlatma belli belirsiz ışık dalgalanması yapabilir. Şayet bu dalgalanma 1v üstünde ise bazı kontroller yapmak gerekir. Sağlıklı ölçüm için araç çalışır hâlde akü kaç volt bakılmalı. Şayet 14.5 v üstünde ise dalgalanma daha fazla belli olur. Yok 13.8 civarı ise daha az. Voltaj ne kadar yüksek dalgalanma o kadar fazla. Bunun sebebi ise alternatör, güç bağlantı kabloları ve aküde güç kaybı. Akü kondansatör görevi üstlenir araç çalıştığı zaman. Kapasite 90ah olan akü 50 ah oldu ise regülasyon yeteneğini kaybetmiş ancak aracın çalışmasına engel olacak seviyeye inmemiştir. Alternatör, çıkış akımı 120a iken içinde bir fazın bir diodu bozuktur, 120 a yerine 90 a veiru. Bu da sebep olur. Sonuncusu ise ki artık sıkça yaşanıyor, güç hattı kabloları bağlantı noktaları korozyonu. Çalışma mantığı bilinen araçta neyin nedeni bulunur. Sorun vardır veya yoktur sorusu, referans alınan voltajlar ve akımların ölçümü ile neticelenir. Öf iş arasında yazarken yoruldum be?
    2 Puan
  46. Bakım yapıldı yetkili serviste. 5w30 yağ Klima bakteri temizliği Bakım işçilik Ateşleme bujisi Yağ filtre Tapa Hava filtresi Araç içi dezenfektan Polen Filtre Motor Koruma Boya rötüşleme Direksiyon mafsal yağlama Balata kontrol , el freni ayarlama vs 3761 TL. Yanlış yere yazmışım .
    2 Puan
  47. Evet 14 tane 90 amper akü yokoldu. detay fotolar https://bilmuh.gtu.edu.tr/~gokturk/hybrid/photo/
    2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...