Skor Tablosu
Popüler İçerik
15-11-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Arkadaşlar başlığı açalı uzunca bir süre oldu. Bende ki çözümü yazmak için biraz beklemek istedim yanlış yönlendirme yapmamak için. Sorunu şimdilik kendi araştırmalarımla uyguladığım bir yöntemle çözdüm. Buraya da yazmamın amacı eğer böyle bir problem yaşıyorsa birileri, bu servis ücretleri, bu parça fiyatlarının olduğu piyasada benim gibi deneme yaparak sorunu çözebililirler umarım. Biliyorsunuz adblue sistemimde şamandra problemi yaşadım. Sistem önce depoda hiç adblue olmadığını söyledi, hatta hız sınırlamasına bile girdi. Sonrasında hız sınırlaması kalktı, ama her marşta "en yakın servise götürün" uyarısı aldım. Bu şekilde yaklaşık 1.5 ay kullandım aracı. Hangi cihaza sokarsam sokayım "adblue sensör seviyesi belirsiz aralık" detay kodunu veriyordu. Böyle binmeyi bile göze almıştım. Çünkü sistem çalışıyordu, ama sensör seviyesi algılanamıyordu. Verileri takip edip bir strateji belirledim. Bende ki uyarı bazen ilk marşta hemen yapıyordu. Bazen hiç yapmayıp, kısa mesafede 3-4 km gittiğimde de uyarı almadan stop ettiğimi farkettim. Aslında sensör bazen düzgün çalışıyordu bence. Benim sistemimde bu sensör pompanın üzerinde olduğu için yetkili servis "enjektör + pompa" nın 50 bin tl nin üzerinde bir fiyat verdiler. Böyle binmeyi bile dediğim gibi göze almış, hatta iptal ettirmek için araştırmalara girişmiştim. Ancak yakıt katkısını kullandığım Tunap markasının bir ürünü ile tanıştım. Adblue kristalleşmesini uzun vadede önleyen, ÖNLEYİCİ BİR ÜRÜN olarak piyasaya çıkan bir Adblue katkı maddesi. Kafamda şu vardı. Bu sensör bence içerdeki kalitesi düşük bozuk üre ile, ya da kristalleşmiş yapıyla mücadele veriyor. Belki 10 yıllık kristalleşen adblue partikülleri sensörün çalışmasını engelliyor falan... En nihayetinde bozuk olan bu sistemi tamir etmek yerine değiştiren servisler aslında sistemi yeniliyorlardı. Bir gün bu ürünü incelerken firmanın kendi videosuna denk geldim. Ürünü test eden mühendis, kristalleşmiş bir beher içerisine, katkı maddesini ilave ediyor ve belli bir süre sonra kristaller tamamen yok oluyordu. Katkı maddesi normalde sorunsuz bir sistemde çok az ilave ediliyor. Üretici 5 lt adblue sıvısına 2.5ml ilavenin yeterli geleceğini ilerdeki kristalleşmeyi önleyeceğini söylüyordu. Ben de amazonda ürünle ilgili biraz araştırma yaptım. İlginç yorumlar okudum. Fransadan, Almanyadan yazılan yorumlarda, katkı maddesinin sorunlarını çözdüğünü yazan bir sürü kullanıcı... Hatta bir yorumda, ilk ilaveden sonra 2 gün hatasız binip, sonra bir ilave daha yapıp 1 hafta binip, ardından sabırla yavaş yavaş ilaveler yapan bir kullanıcının yorumunu okudum. İlginç bir şekilde 2000-3000 euro harcayıp, pompayı, enjektörü bile değiştirip hatasının kaybolmadığını, ancak bu ürünle sorundan kurtulduğunu yazan kullanıcılar gördüm. Aynı mantıkla ben de bu ürünü alıp ilave etmeye başladım. Ancak agresif bir şekilde değil. Yavaş yavaş... Kesinlikle etkili olduğunu anladığım zaman umutlarım daha da arttı. Bir keresinde 3 gün hiç uyarı almadım. Uzun yola çıkacağım gün artık bu iş bitti derken, Çanakkale dönüş yolunun yarısında tekrar "en yakın servis" uyarısını aldım. Tekirdağ' a döndüm... Yetkili servis yine adblue sensör seviyesini sıfırladı baktı falan... Daha ordan çıkışta yine uyarıyı aldım. "Artık nasılsa bu sistem arızalı, aynı mantıkla sıvı eklemeye devam etmeliyim" diye düşündüm. En son eklediğim zaman 1 hafta yine uyarısız bir sürüş keyfimden sonra, en son ilaveyi yaptım ve yaklaşık 1.5 aydır bu şekilde biniyorum. Şeytan kulağına kurşun elbette. Ama şunun farkındayım ki bu katkı maddesi kesinlikle etki etti ve beni kısa vadede, belki orta vadede masraftan kurtardı. Benim tavsiyem, özellikle euro 6 motora sahip, 0-4 yıllık araçlara sahip arkadaşlara uyarım, kesinlikle bu katkıyı her sene kullanın. Adblue kalitesinden emin olduğunuz bir markayı kullanın. Asla güneşte beklemiş, sıcakta depolanmış, tarihi geçmiş adblue kullanmayın. Ve en önemlisi eğer yılda bir adblue deposunu bitiremiyorsanız, adblueyu ağzına kadar doldurmayın. Yani depoda taze adbluenuz olsun. Çünkü bu sıvılar, 1 yıllık ömre sahipler. Sıcağı da soğuğu da sevmiyorlar. Bu katkı maddesi ile sisteminizi koruyup, uzun vadede adblue sorunu yaşamadan bineceğinizi düşünüyorum. Zaten VW ve diğer markalar bu ürünü periyodik bakımlarda artık kullandıklarını duydum. Demek ki bu anlamda bir rahatsızlık var onlarda da. Bu anlamda ben yaşadığım sorunu ve çözümü sizlerle paylaşmak istedim.8 Puan
-
Efsane geri döndü. 15-20 kasım arası geçerli olmak üzere başvurunuzu yapın bu fırsatı kaçırmayın6 Puan
-
Dün bu arabayla Antalya’ya git gel yaptık. 300+300 toplam 600 km. Şehir içinde de kullandık. Forumda konuları bir karıştırdım sonrasında ama elektrikli araçlar hakkında çok az konu olduğunu gördüm. Ve bu seyahatten sonra elektrikli araçları biraz daha konuşmak gerektiğini düşündüm. Murat Bey’e Togg çıktı çıkalı zaten Togg’la yatıp kalkıyoruz gerçi ama o konuyu başka araçlarla bulandırmak istemiyorum şahsen. Togg’un yeri başkadır:) Biz dönelim Mg4’e. Arkadaşta daha önce Zs vardı ve menzili az diye Mg4 Luxury modeline geçti. Kendisi Niğdeli olunca ilk sorum memlekete gidip gidemediği oldu. Zs ile gittim dedi şaşırdım.. Isparta’da kahvaltı, Konya’da öğle yemeği, 45’er dakika şarj ediyorum yetiyordu dedi. Evin çatısına 30 metrekare güneş enerjisi sistemi kurmuş, Fethiye-Dalaman 40 km git gel 80 km yolu neredeyse bedava yapıyormuş.. Depolama yapmadığı için bazen gece şarj ediyormuş ama ona da zamanlı sayaç bağlamış akşam 10- sabah 6 arası uygun tarifeden şarj ediyormuş.. Aracın sürüşü çok kolay. Oturumu koltuğun kavrayışı, fren gaz dozajı on numara. Tek fark ettiğim ayağı komple gazdan çektiğinde rejenerasyon yaptığı için, yığılan bir araba gibi yavaşlıyor. Onu da gaz pedalına hafif dokunarak ayarlıyorsunuz. Süzülürken bile enerji topluyor bu sayede.. Arkadaşın dediğine göre ağırlık altta olduğu için savrulma da olmuyor ki bunu gördüm. Ayrıca ağırlığı çok güzel dengelemişler ön arka eşit ağırlıkta, bu da yol tutuşa çok iyi etki ediyor. 0-100 7 küsur saniye ki bu epey yeterli. Basarsan gidiyor, çok kötü enerji harcamıyor. Koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma mevcut, über clio gibi aktif ön pancur var kapanıp açılan cinsten, içerinin sıcaklığını ayarlamak çok zor değil. Isı pompası denen şey aynı klima gibi hem ısıtma hem soğutmada başarılı. Sürücünün önünde küçük bir ekran var yine de her şeyi orada görmek mümkün. Asıl işleri ortadaki ekrandan yapıyoruz ve çalışması epey hızlı. Ekranın önünde dokunmatik olmayan bir kaç tuş var ekrana da komut verebiliyor bu nedenle klima paneline geçiş çok kolay oluyor. Antalya’dan çıkarken 402 km %92 gibi bir şeydi. Fethiye’ye dönünce hala 150 km gibi bir range vardı. Ki dönüşte yolun büyük bir kısmında 130-140 aşağısına pek düşmedik.. Araç içi epey sessiz malum sadece yol sesi alıyorduk. Fakat alıştığımız araçlar gibi kapı içlerinde kumaş falan yok, hafif ve ucuz olsun diye sanırım.. Bence bu araçların en büyük handikapı motor sesinin olmaması. Zira en küçük bir çıtırtıyı duyuyorsunuz.. 1,5 gibi bi fiyata almıştı sanırım. Fakat fabrikası Tayvan’a taşınırsa biraz daha uygun olacakmış. Bakımı 24.000 km’de sadece polen filtresi değiştirmekten ibaret.. Hoş servis ona da iyi geçiriyormuş ama olsun daha fazla geçirecek bir şey yok araçta:) Sanırım bu araç biraz aklımı elektriklilere doğru çeldi.. Bakalım bu elektrik sevdası nerelere kadar gidecek. https://www.mg-turkey.com/tr/mg4.html4 Puan
-
14 kasım 2023 32369 sayılı resmi gazetede esaslar bildirildi, genel özeti: 26 yaş ve 9500 tl nihai fiyat sınır, telefon veya bilgisayar ları kapsamakta, telefonda %44,44 bilgisayarda %16,66 sı öğrenci ibanına aktarılacak (süre yazılmamış) destek toplamı 5500 tl. öğrenci her iki cihazı da alabilir ancak 2 ayrı fatura kesilmeli, ve e-fatura olmalı . telefonda öğrenci adına kayıtlı sim card 2 yıl boyunca takılı kalmalı, ayrıca aylık 10 cigabayt desteği de verilecek bu da 14 Ocak 2023 ten sonra başlayacak. destek açıköğretimi kapsamıyor. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/11/20231114-13.htm4 Puan
-
4 Puan
-
Forumda biraz araştırdım bulamadım o yüzden konu açıyorum var ise birleştirme yapılabilir Aracımın bagaj kapağı kapak üzerinde bulunan tuştan açılmıyordu sadece anahtarla açabiliyordum bugün bagaj üzerindne söküp incelediğimde iç kısımdaki butonun özelliğini kaybettiğini gördüm basınca temas eden ortadaki kısım erimiş fotoda çok belli olmuyor ancak basılınca temas etmiyordu bu kısmı yerinden söktüm evde işe yaramayan elektronik kartlardan birinin butonu tam bunun yerine göreydi onu karttan söktüm Butonu karttan altından sonra söktüğüm butonun yerine sabitleyip lehim ile bağlantısını yaptım . Butonun siyah kısmı biraz uzundu onu uygun ölçüde kısalttım ve işlem tamam. Toplarken söktüğüm yerleri sıcak silokanla yalıtım yaptım su almaması için Şuan sorunsuz ve çok baskı uygulamadan hemen açıyor.3 Puan
-
Göz aynadır, göz nurdur, o dediğinin nuru olmaz. (devekuşu kabare repliğidir, tevellütü yetenler bilebilir)?3 Puan
-
Bel fıtığı ameliyatı olmamın üstünden 1 hafta geçmişti bastonla yürüyüşe çıktım, benim kj'nin yanından geçerken ..........'in biri lastiğe birşey saplamış , fıssss diye havası iniyor. Daha 1-2 dakikalık olay yani. Yakalasam o bastonu sokacaktım gözüne. O sakat belle değiştirmiştim lastiği3 Puan
-
Selamlar, uzun zamandır foruma yeni arabam konusu açmamışım. Bu geçen süreçte yeni eski 4x4 veya 4x2 olarak arabalar geldi geçti. Bahse konu arabam ise 1 yılını doldurup konu açma değer hale gelmiş ? Aslında açacak çok konu var da yakın tanıyanlar bilir, geçen sene İstanbul maceramızı bitirip Mersin Tarsus’a yerleştik. Bu arabayı da o günlerde kullandığım Jeep Grand Cherokee 3.0 dizel’in yerine aldım. Jeep’i bu bölgede gösterecek kimse bulamayız kaygısı ile görece daha fazla ustası servisi olduğuna inandığım için Mercedes arayışına girdik o dönemde. Tüfekçilerden Mustafa ve Furkan abi ile konuşurken beni tatmin edecek motorun temizini bulursak C200 Komp olduğuna kanaat getirmiştik. Bursa’da bu aracı bulduk, o dönemde 121.000 km’ de hiç lpg takılmamış evin ikinci aracı olarak kullanılan bir arabaydı. Aracın donanım, kondisyon, km ve fiyatı çok iyi örtüşüyordu. Perşembe günü telefonda pazarlık edince satıcı, “ kardeşim alıyorum dediysen, ben ilandan kaldırıyorum, kapora da istemiyorum ama gel ben arayanlarla uğraşamam dedi” ve ilanı kaldırdı. Böyle iyi insanlar var mı diye düşünürken Mustafa gidelim ya en fazla iskender yer döneriz dedi. Sabahtan Mustafa ve Emmi ile buluştuk Bursa’ya vardık. Araba almaya sigortacım yanımda olmadan gidemiyorum ? Aracın bakımlarının yapıldığı Mercedes servisinde satıcı ile saatinde buluştuk. Aracı cihaza bağladılar, teste soktular ve problem olmadığına Mustafa ve usta ikna olunca noterde işimizi bitirdik. Daha yemek bile yemeden emmi kasko ve trafik sigortamızı kesti ? He bu arada ev taşınacak hayatımız değişecek vs derken malum konudan ben ehliyeti kaptırmışım ve yeni aracı aldığımızda ehliyetim de yok arabayı süremiyorum. Neyse ki o süreç geçti. Gelelim arabaya, bir sene de 20 bin km yaptık. 1 kere İstanbul’da özel serviste alınca yağ bakımları yapıldı. Daha sonra 10 bin km sonra Mersin’de Koluman yetkili servisinde bakımı yapıldı. Bu bakım sırasında bu araçlarda olan ön iki airbag geri çağırmasından dolayı airbagler ücretsiz yenilendi. 1 kere de kolon kilidi arızası yaptı bu süreçte. Ortalamamız Tarsus’ta 8.5-9 lt civarı. Dün sakin bir uzun sürüşle 300 km lik gezintiyi 6.3 lt ile tamamladık. Uzunyolda da ortalama 7.5-8 lt yakıyordum meğer süratten dolayı imiş ? 185 hp güç üreten 1.8lt kompresör motor ve buna eşlik eden 5gtronic 5 ileri şanzıman su gibi 200 üstü hızları görüyor. Araçta fabrikasyon Amg paket olduğundan, koltuklar, tamponlar, jantlar vs gibi bazı eklentiler var. Bir de sanzımanda direksiyondan kontrol edilen vites var bu donanımda. Hanemize hayırlı olsun ?2 Puan
-
2 Puan
-
küül blüü vardı.. H4 herhalde gelmiş geçmiş en akıllı tasarım. Işığı en iyi değil tabi ayrı konu.2 Puan
-
Önce arabayı yenilemem lazım Çantayı sattım abi motoru değil. Yerine 2 fullface kask sığabilen alüminyum çanta aldım2 Puan
-
2 Puan
-
fuel save her yönden candır, sebebi şu: yakıtta /yağda ne kadar az katkı varsa temelde o kadar az partikül oluşuyor, sizin konu ile ilgisiz ama buradan yola çıkarak dpf siz arabaya da dpf uyumlu yağ koymak uzun dönemde zarar mesela.2 Puan
-
2 Puan
-
fiyat feci ama. 225 55 16 kışlık matador marka lastik tanesi 1600 tl. 2022 model. 195 65 15 kışlık falken marka lastik tanesi 1185 tl 2021 model. ikisinide trendyoldan aldım.2 Puan
-
Tasarımı nedeniyle ışığı dağıtmak zorunda. Düşük lümen ile piyasaya sürülmüş gereksiz pahalı ürün. Zaten günümüz oem led farlı bir çok araç göz alıyor. Bu da alacak mutlaka.2 Puan
-
Tek kelime ile başa bela bir sistem.. Ben C5'te iptal ettirerek kurtulmuştum. Öncelikle teknik bakalım konuya Filtrenin bir kapasitesi var. Bunu 100 kabul edelim. Araç yakıt yaktıkça filtre partikülleri filtreleyip kendi içinde biriktiriyor. Doluluk oranı belirli bir seviyeye ulaşınca boşaltma ihtiyacı duyuyor ve işlem başlatıyor. Sık devreye giriyor olmasının sebebi, boşaltma işlemi ile dışarıya atılamayan tortular sebebiyle filtrenin dolu olması. Kapasiteye 100 demiştik, boşaltılamayan kısım 60 larda ise ve araç 85 lerde temizliğe başlıyorsa. filtrenin haznesinin sadece 85-60 lık kısmı kullanıldığındandır. Filtre ne kadar güzel temizleniyorsa, yeniden dolma süresi o kadar uzun olacaktır. Katkılı yakıt araç içindeki kurumları da temizleyip filtreye gönderiyorsa, erken devreye girme sebebi, kurumlar sebebiyle erken dolma olabilir.. Bu fikrime göre, erken devreye girme işlemi daha iyiymiş gibi görünüyor. Ben olsam katkılı yakıta devam ederim.2 Puan
-
29 binde ilk muayeneye girdik. Adêt gereği sonradan cam filmi yapılmış notuyla hafif kusurlu geçtik.2 Puan
-
Byd, Chery ya da farklı bir marka küçük (4 kişilik) elektrikli araçlarını getirdiklerinde durum değerlendirmesi yapacağım. 350-400km menzil yaşadığım şehir içinde fazlasıyla yeter. Uzun yol için Golf zaten otoparkta bekliyor olacak. Şarj için yer sorunum yok. Muhtemelen otoparkın duvarına şarj noktası koyabilirim.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
lütfen bana yazmayın yani... cevap yetiştirmekten martinimi içemedim sabah sabah!2 Puan
-
Yahu 2-3 litrenin üstünü ayrı konuşalım. Onun odası farklı. Özel masa, özel servis, fermente içecekler vs...2 Puan
-
2 Puan
-
Güzel olur aslında ama....Tavan hazır..Koltukları yerleştirdikten sonra kapanacak üstü..Muadili şu var..Sonra yaparım belki..2 Puan
-
Şubat ayı gibi Ankara'daydım. Facebook'ta Chery'nin reklamları geçiyor. Daha önce bildiğim, pek iyi olmadığını tahmin ettiğim bir araçtı. Baktım tipi hoşuma gitti, biraz araştırayım dedim. Yurt dışı sitelerine baktım YouTube'a baktım gayet güzel duruyor. Anne sana bu arabayı alayım mı dedim, baktı hoşuna gitti al dedi. Sonra ön sipariş açıldı, sırayla ben eşim ve annem adına yazıldım artık kime çıkarsa. Ben yine Ankara'da değilken Hazirana ayı gibi araç teslim edildi. Daha önce hiç araç tanıtımı yapmadığım için nereden başlayacağımı tam olarak bilemiyorum. Araç d sınıfı bir suv. Oldukça büyük, geniş ve gırtlak dolu denebilecek kadar dolu. 183 bg 275 nm torkla oldukca kuvvetli. Önce herkesin sorduğu yakıt tüketiminden bahsedeyim. Ankara'yı bilenler bu bölgeyi bilir. Forum Ankara'nın oradaki yüksek binalardan birinde oturuyoruz. Gelirken yokuş, giderken inişli. Annem hiç az yaksın, çok yaksın demeden kullanarak 10.5 lt/100 km de idi. Bundan önceki RAV4 13lt/100 km civarı idi aynı kullanımda. Uzun yolda daha 2 gün önce Antalya'dan döndüm. 5 kişi tıka basa dolu bagaj, 130-150 civarı ortalama 7,8 lt/100 kk yaktı. Yazın aynı dolulukta Ankara urla 8.2 idi ama klima hep açıktı. Araç donanım olarak bayağı dolu. Adaptif hız sabitleme, çarpışma önleme, şerit takip, arkadan hızlı gelen aracı uyarma, arka kapılarda araç gelirken uyarı, oldukça iyi çözünürlükte 360 kamera, cam tavan, deri koltuk, elektrikli bagaj, kablosuz şarj, sogutmali kolçak içi, ambians aydınlatma, daha bir sürü birşeyler var. Ön arka kapı döşemeleri, Konsolun üstü dahil heryer yumuşak deri. Getrac 7 dct çift kavrama otomatik vites çok uyumlu çalışıyor. Bir kere bile kararsız kalmadı. Ben babamın opel crosland x deki at şanzımanıda çok beğeniyorum fakat cheryninki daha iyi. Aracın kötü yanlarida var. Ses sistemi kötü. Radyoda RDS yok. Bu kötü ses sisteminin olduğu ekran kalitesi çok iyi, android oto çok iyi çalışıyor ama ses malesef kötü. Aracın birçok ayarı buradan yapılıyor. Uzun kısa far asistanı iyi çalışmıyor. Araçta sis farı yok. LED farlar var. Ben farları kötü sanıyordum, meğerse en yüksek pozisyonda imiş. Aşağı indirince düzeldi. Yine de muhteşem değil. Normal. On iki koltukta elekrikli, şoför koltuğu ve aynalar hafızalı, ön koltuklarda soğutma ve ısıtma var. Soğutma çok hoşuma gitti. Koltuk minderi varken bile etkili. Dev gibi bir bagajı var. Arkada 3. sıra koltuk da var. Unutmadan lastikler kötü. Virajlarda zorlamalar dahil bir sıkıntı yok fakat kalkışta sürekli patinaja tutuluyor buda insanı tedirgin ediyor. Cooper marka lastikleri var. Araç yola iyi basıyor. 1745 mm yüksekliğe, 4722 mm uzunluğa ve 1860 mm genişliğe sahip olduğunu düşünürsek sedan bir araç kadar yol tutuş beklememek lazım. Sert rüzgarlardan etkileniyor. Sert rüzgarlarda araç yolda 120 km den sonra biraz geziyor. 3 sürüş modu var. Eko- normal-sport. Hayalet ekran var fakat sadece modları değişince değişiyor. Sadece 3 renk. Hızlanma, kalkış, gidiş oldukça seri. Son sürat 208 gibi kesiyor. 208 e kadar hiç zorlanmadan çıkıyor. Tam dolu ikinde 208 e çıkıyor. Sanırım hız kesici var. Sonuçta memnun muyuz? Evet kesinlikle. Eksikleri ve fazlalari var. En büyük avantajı seleflerinden fiyat farkı ve doluluğu.1 Puan
-
Emperyalizm ve din olgusunun neolitik devrimle başladığını mesela... Daha derine inmeyelim, aforoz ediliriz...1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
3’e kadar hakkı var. Sonrası zarar yazıyor ekim’de 1,5 tl/km yakmışım. Lpg olsa en az 1,8 tl/km1 Puan
-
1 Puan
-
Usta bakmaz, parça zor bulunur, ikidebir yolda bırakır, köyde biri kamyonet modelini aldı, eşi çoluk çocuk 2 defa yolda kalınca çay parası yatsın benzin döküp yakacağım diyordu.1 Puan
-
Led ampül muayeneden geçiyor. Ama bu ürün yerine stark veya bevinsee marka alırsanız aynı paraya belkide daha ucuza daha işlevsel bir ürününüz olur.1 Puan
-
Kışlık lastiklere geçtim. İç Anadoluda havalar soğumaya başladı. Pompanın pillerini yenilemiştim. Güzel olmuş. Sorunsuz şişirdi lastiklerimi. Bir tanesinin havası iyice boşalmış. Lastikçide kontrol edilecek.1 Puan
-
1 Puan
-
bende onu merak ediyorum niye beni muhattap ediyor... herhalde continental gt nin bijonlarını parlatacaktı en son.1 Puan
-
Ve meraklandım gaza geldim 12V 24Ah orta boy bir LifePo4 aldım üzerinde BMS mevcut. Kargodan daha gelmedi bakalım gelince biraz kullanır ölçer biçer yorum yaparım. Açıklamada şöyle yazıyor: LiFePO4 bataryalar, anot malzemesi olarak lityum demir fosfat içeren yeni bir tür lityum-iyon pil çeşitidir. 240 Wh/kg enerji yoğunluğu ile kurşun-asit bataryalara göre 6 kat daha fazla enerji yoğununa sahiptir. 6000 Life Cycle (25°C, %90 DoD) ile uzun şarj, deşarj döngüsü sağlamaktadır. Aynı kapasiteli kurşun-asit bataryalara göre 3 kat daha hafif ağırlığa sahip iken 2,4 kat daha hızlı şarj olabilmektedir. Batarya içerisinde yer alan LiFePO4 hücrelerinin dengeli şarj ve deşarj olmasını sağlayan batarya yönetim sistemi (BMS) sayesinde güvenli kullanım imkanı sağlamaktadır. ürün linki: https://www.n11.com/urun/solar-aku-12v-24ah-lifepo4-batarya-paketi-427201371 Puan
-
o bence otoparkın eksik inşaa edilmesindendir.1 Puan
-
2023 Peugeot 2008 Allure 2012 Fiat Panda Active 2016 Fiat 500L Rockstar 2015 Opel Astra Edition 2010 Fiat Bravo Dynamic Plus 2003 Kia Sephia II1 Puan
-
Son iletiyi yazalı 2 hafta olmuş. Bu süre sonunda lpg ayarı ve lpg enjektör nozul değişikliği sonrası stop etme sıkıntım kalmadı hiç.1 Puan
-
1 Puan
-
Geçen sene biz de Teknofest 'te öğrencilerimizle birlikte bir elektrikli araç yaptık. Bize önceki senelerde katılan takımlar aslında JeL akü tavsiye ettiler sırf bu BMS olaylarından dolayı. Çünkü eğer bir Li ION ya da LiFePo pilin varsa şartnamede BMS kullanıp, ordaki veriyi Araç Kontrol Sistemine aktarman gerekiyor falan. Jel aküde bunlara gerek yoktu. Ama biz zor olanı yaptık. 323 Li Ion hücreyi 17 seri 19 paralel puntoladık, sonrasında BMS falan... Acaba LifePo mu seçsek falan diye düşünmedik değil. Sanırım Demir Fosfatlar çok daha hafifler. Ayrıca daha güvenli bir yapıya sahipler. Ama hücre başına gerilim aralıkları Liionlara göre daha az diye biliyorum. 60V 60ah'lik pilimiz yaklaşık 18 kg'dı. Sanırım Lifepo kullansaydık bu ağırlık 9-10 kg lara falan düşerdi. Güle güle kullanın.1 Puan
-
Amfi 8ohm moduna alınmalı öncelikle. Sonrasında olmaz ama hoparlörlerin polaritesi yanlış olmasın?1 Puan
-
Hesap makinesi kadarcik alete bile arayüz yazılabilir. Çok az kaynak tüketen versiyonları var1 Puan
-
Yaş sınırı gayet mantıklı ama açıköğretimi kapsamaması üzücü. Gerçi o fiyata alınacak telefondan hayır gelir mi, orası muamma.1 Puan
-
Troy kartım bugun geldi. Sorunsuzca sanal kart oluşturdum. Hepsiburadaya troy kartı tanıttım, visayı sildim. Amazon troy kartı kabul etmiyor. Kolay paradan vazgeçmiyorlar.1 Puan
-
1 Puan
-
Böyle konuşuyor ya şimdi iyi izleyin 3 ay sonra togg alıp gelir. Benim aldığım versiyon gazdan ayağını çekince şebekeye bile elektrik satıyor der1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00