İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

12-04-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Az satınca ne oluyormuş? Volvo da az satıyor :). Türkiye'de hangi marka olursa olsun fabrikası olmayan marka az satar. Çok yanlış bir yaklaşım da değil. Geçmişte İzmir'de opel montaj fabrikası açtığında Vectra satışı patlamıştı. Keza Honda fabrikası varken de Civic satışı bugünden yüksekti. Bu önyargıyı kırabilen son yıllarda VW ve PSA oldu. Bu arada aynı önyargı bende de var. AlfaRomeo'ların tipini çok beğeniyorum ama servis ve yedekparça yüzünden almayı göZüm yemiyor mesela. Opel dediğiniz kaportası alman (ki bu da hafiflemek için fransızlaşmış, eskiden boyası falan çok daha iyi olurdu, şimdi çok ince.) kendi PSA olan bir araba. Volvo'ya Ford'a BMW ye motor satan bir üreticinin "motor arızası veriyor" gibi bir söylemle eleştirilmesi biraz garip olmuş. PSA nın 1.5 dizel motoruna 1-2 senede arıza verdirtiyorsanız bir sorun vardır ama bu motordan kaynaklı değildir. Vakti zamanında kullandığım '91 model Ford Sierra aracımdaki 1.8 TD ile Peugeot J9 minibüslerim motoru aynıydı. Yıllar sonra bu motoru Connect e koydular, uzuuuuun yıllar kullanılmaya devam edildi. (Not ekleyeyim, seçeneklerinizin arasındaki C5 Aircross ta Grandland ile aynı motor var.) Aisin şanzımanı (Aisin toyota nın markası, fransada fabrika kurdu tüm PSA nın tork konvertörlü şanzımanları Aisin) 50K km de değiştiriyorsanız sorun kullanıcıdadır (elbette üretimden kaynaklanan sorunlar olabilir garanti bunun için var). (Gene aynı şeyi yazayım, seçeneklerinizin arasındaki C5 Aircross ta da aynı şanzıman var.) Küçücük bir anektod aktarayım, Beni uzun süredir tanıyanlar bilir, 2002'de çok "sorunsuz" olduğu için corolla HB almıştım. O kasa daha yeni çıkmıştı. 4 bin km de debriyaj değişti. 11bin km de "aşırı yağ yaktığı için" motor komple değişti, 14 bin km de katalitik konvertör tıkandığı için o değişti ve ben buna 100bin km binerim dediğim araba 15bin km yi göremeden yeni sahibine gitti. Yeni sahibi komşum, hala biniyor aynı arabaya. Bunların hepsi "bilinen üretim hataları" olması nedeni ile garantiden değişti. O sorunlar ne Toyotayı dandik marka ne de Corolla yı kötü araba yaptı. Tercihlerimi de etkilememişti. 2004 te gene aynı kasanın sedanını (Corolla) aldım. Hatta geçende gene Corolla Cross alayım diye bayiye gittim, arabaya binerken kafamı direğe vurmasam ve içi kapkara olmasa muhtemelen alırdım. Daha sonra 2007 otomatik bir GrandePunto almıştım, onu da alırken bunların vitesi robotik, yok efenim bunlar çabuk bozuluyor, aman parçasını bulamazsın za zu diye bir ton laf edildi arabaya. Sattığımda 320 bin km de idi ve şanzımanla ya da robotuyla ilgili hiçbir sorun yaşamadım. (elbette debriyaj ve volan değişti ama o da 180 bin km de bir kez değişti.) Servis sizin için bir kriterse servis hizmeti toyota ve honda da gayet adildir, sorun arabadaysa kıvırmaz gerekeni yaparlar. İnşallah yayılır diyeceğim ama 33 senedir ehliyetim var henüz bu konuda diğer markalarda bir adım bile ilerleme olmadı. "Bence" Opel in en büyük handikapı yedek parça teminininde yetkili servise fazla bağımlı kalmanız ve dahası servislerinin salatalıktan az biraz daha becerikli olmaları olur. Ancak malum Stellantisin TR distribütörlüğü ve dolayısı ile bayi ağı Tofaş'a geçecek. Yani peugeot, citroen, DS, Opel za zu kim var kim yoksa servis hizmetleri Tofaş çatısı altında hizmet verecek. Jeep, AlfaRomeo, fiat falan zaten aynı grubun markaları. Umarım Opel servislerini ve yedek parça yönetimini zamanla toparlarlar. Yani almayın OK ama argümanlar olmamış. Uzun oldu, kusura bakmayın. Bu arada Toyotalardaki 1.4 dizel motor da PSA üretimi.
    3 Puan
  2. Türkiye de sedanın devri bitmez. Her zaman iş yapar. Çocuk fazla yoksa temiz bir FC5 süper olur..Benimde gelecek planlarımda olan bir araç.Para biriktiriyorum bakalım..Son altı ayda bin lira koydum kenara..Kırk seneye alacam inşallah..
    3 Puan
  3. 2023 model bir ford kuga. .Pide ,fare ,tekel poşeti ,çamlık ,poşet içindeki puf .. Sürrealizmin babası Salvador Dali mezarında takla atıyor .. Valla ben çok beğendim . Fare iyi çalışmış.
    3 Puan
  4. Mrb 1 ay once fiestayi vermistim ilk defa bu kadar bekledim arac almak icin arada zam yedik malesef. Yeni arac olarak 1.5 dci manuel qashqai tekna füme renk aldim . Araci daha tanimaya calisiyorum ama genel olarak memnun kaldim . Tek eksisi biraz fazla lastik sesi aliyor lastikten olabilir 1 yillik petlas var uzerinde. Motor sesi vs yok neredeyse onceden golfum vardi bu arac bayagi sessiz motordan yana
    2 Puan
  5. Tecrübeniz yoksa sakın uğraşmayın. Yaptığınız masraflar da sonra bir daha karşınıza çıkabilir.
    2 Puan
  6. 2 Puan
  7. Çok ön yargılı yaklaşmışsınız bence sırf bunun için size fotolarla anlattım size yalan söylesek kendimize de mi söyleriz de memnun kalıp psadan devam ederiz ? bizim ailemiz de makinacı motorcu otomotivci dolu boş holiganlık neden yapalım marka bizim değil sonuçta siz beğenmezsiniz almazsınız bu sizin tercihinizdir saygı duyar geçeriz böyle yalancı falan gibi ithamlarda bulunmaya hiç gerek yok. Ayrıca yalan söylemeye kusur gizlemeye bayılan insanlar için yorum yapıyorsanız o insanların mesajını alıntılamalısınız kurallar gereği benim düşüncemi manipüle etmemelisiniz. Ben o mesajı sizi alıntılayarak yazmadım konu sahibine cevap verdim çünkü seçeneklerde psa vardı. Düzeltme yaptım emir kipi gibi kullanmış olmayayım diye ?
    2 Puan
  8. Belkide başkasının ne dediğinden ziyade biraz daha keyfi yaklaşılmalı bu mevzuya. Mühendissiniz bioda gördüğüm kadarı ile rasyonel bir çözüme ulaşmak için kullanıcının subjektif yorumuna ihtiyacınız olmamalı. Yani şahsen ben Tansu Kalafatoğlu Corolla kullanıyor şikayetçi değil diye gidip almam mesela. Ya da şikayetçi diye almaktan da vazgeçmem. Ama çoklu memnuniyet bildirildiyse gidip bakmama ya da bakılacaklar listesine eklememe neden olabilir.
    2 Puan
  9. Psa grubunu kullananlara sormak yerinde bir karar olur. Her araç gibi kronik sorunları olabilir ama biz daha çok b sınıfı araçlarını kullanmamıza rağmen çözülmeyecek sorunlarla karşılaşmadık bakım harici servise gitmedik. 2015 dizel 2008 etg6 otomatik, 2016 dizel manuel 2008, 2021 at8 otom 1.2T corsa, 2023 1.2 Puretech eat8 otom 2008 hiçbirisinde problem yaşamadık. Sadece 2015-2016 model 2008lerde amortisör kronik sorunmuş değiştirdik başka da sorun olmadı. Hepsinin ilk sahibiyiz 3 tanesi hala elimizde devam ediyoruz belki de kullanıcı ve bakım geçmişi de önemli olabilir. 2015-2016 larda hala tek bir trim sesi yok bence en sağlam kasa 2019a kadar olan kasaydı.
    2 Puan
  10. Ben 10.sene turbo dizel kullandiktan sonra geçtim hocam. Şimdi diyorum ki iyiki gecmisim. Ama ilk gectigim de zorlandım açıkçası. Bende pedal comender denen alet de var. O biraz kullanıma etki ediyor. Gaz tepkimesini iyilestiriyor. Altında ki aracın ne olduğunu bilirsen ve tepkilerine alisirsan alisiliyor. Ben hem atmosferik araca hem de cvt sanzimana alışık değildim. Şimdi cvt şanzımanı çok seviyorum. Büyük konfor sağlıyor bana. Yani demem o ki hocam tereddütleri de haklısın ama çabuk alışıyorsun. 125 HP sana yetiyor da artıyor bile. Ben Isparta Davraz kayak merkezine çıkarken özellikle denedim. Çünkü oraya hep turbo dizel araç ile çıktım. Dedim bakalım bizim fc5 ne yapacak orada. Hiç aratmadı turbo dizel aracı. Sadece devirli sürmek gerekti. 2500 devir yerine 5 bin 6 bin devir cevirtmen gerekiyor. Ve yokuşta da ben gitmem hizlanmam demedi. O zaman sevdim bu atmosferik işini. Hondaya karşı genel bir ön yargim vardı zaten. Neden bu kadar taparcasına seviyorlar diyekullandikca anladım bende. Şimdi bende çok seviyorum. Tip olarak en yakışıklı sedan araçları var zaten. Modifiyeye uygun. Yaş itibari ile bize hitap etmese de gençler çok seviyor. Benim şikayetçi olduğum tek konu yol sesi olur. Bir de servislerinin pahalılığı olur hocam. Servise gitmem disarida yaptırırım bakımını dersen o zaman amenna. Sıkıntı yok. Ama servise gidersen iyi opuyorlar. Yol sesi alıyor maalesef ama müziğin sesi ile hallediyorsun. Ya da ben alıştım artik. Daha önce de söyledim emminin konusunda. Kayinpederin Qashqai den inip benim araca binince ciddi konfor farkını hissettiriyor. Arka bağımsız süspansiyon olması hem konfor hem yol tutuş olarak farkettiriyor. Yine ilk sahibi olduğum 1.6 TDCİ focus da benim kullanım da ESP sık sık yaktirirken Honda da hic ESP yaktirmadim. Kullanım açısından hem yol tutuş hem de konfor olarak çok memnunum. Burada bir komşum var. Kendisi macaristanli. Burada yaşıyor. Kendisinde tuscon var 2022 model. Bir gün hastalanınca doktora ben götürdüm. Gelirken dedi ki eee bu bizim arabadan geniş dediii. Ama nasıl olur dedi. Bizim araba SUV bu sedan dedi. Bizim araçtan geniş dedi. Kiyaslamam o oldu hocam. İç hacim olarak da arka yaşam alanı olarak da geniş olduğunu tarafsız bir gözden de duymuş olduk. Ki bize göre de içi geniş. Gelelim beni en çok mutlu eden kısmı ise yakıt. Yakmıyor arac. 15 tatilde Denizli Afyon yaptık geldik. 1 lira 40 kuruş civarı yaktı. LPG 19 lira ortalama. Şimdi 20 ila 21 lira. Uzun yolda ciddi tasarruflu. Şehir içi ise 2.ila 2.5 arası kullanima bağlı olarak yakıyor. Yakıt beni hiç zorlamadi. Fabrikasyon LPG olması ve garanti kapsamında olması artı tarafları. Aklıma gece gece gelenler bunlar hocam. Aklına takılan kısım olur ise sen sor ben cevaplayayım
    2 Puan
  11. Ben de bilmyom valla. Marş rölesinden şüpheleniyorum. Dün 40 kilometre kadar düz yolda devirli kullandım. Döndüğümde kontrol ettim konjektör şarjı 14.5 volta çıkabildi, tabii far kapalı olduğundan. Aküyü de epey şarj etmiş 12.8'e kadar çıkmıştı. Şu USB şarj cihazının kablosunu kesip konnektörlü yapayım voltmetreyi ya da şarj cihazını lazım olduğunda konnektörden bağlayabilirim.
    2 Puan
  12. Bu seferki biraz yorucu bir etaptı. Labirent gibi tarla yollarından dolana dolana aşağıya kadar indik. Haritada işaretlediğim noktalar sayesinde kaybolmaktan kurtuldum desem abartmış olmam Bir de iğrenç bir toprak dökmüşler inene kadar kan ter içinde kaldım Nilüfer barajı'nın yanında tesis vardı, mecburiyetten alabalık yedim tabii ki lezzetsizdi , üşenip yanımdaki ton balığını yemediğime pişman oldum açıkçası :) Yarın dönüş ...
    1 Puan
  13. conta değişimindeki ilk ve en sık yapılan eksiklik eski kapağı bloğu ölçtürmeden sade conta değişimi yapmaktır bir de eski kapak saplamaları kullanılmamalı onlar da yenilenmeli
    1 Puan
  14. Çağlar abi kapakçıya kendim götürmeyi düşünüyorum
    1 Puan
  15. Hepsi yeni motor ve üst şanzıman takozu orjinal. Alt takoz febi marka. Bilmiyorum alt takozun buna etkisi olur mu?
    1 Puan
  16. Hemde nası, rahmetli Azer Bülbül den daha bile daha fazla...
    1 Puan
  17. Fe1 Civic artık hem LPG'li hemde turbo beslemeli alınabiliyor. Executive plus donanımı ile alınabilirse oldukça dolu. Fabrikasyon LPG li alınıp bilebilir.
    1 Puan
  18. Hayırlı olsun, güle güle kullanın
    1 Puan
  19. kapak rektifiyesini kime yaptıracaksınız? blok yüzeyi kontrolünü kim yapacak
    1 Puan
  20. rakamlar temsilidir, artık buralarda her hafta yeniden hesplamak yorucu oluyor , bize oluru son ne olur
    1 Puan
  21. Hayırlı olsun. Sağlıklı günlerde güle güle kullanın.
    1 Puan
  22. ben de kendi aracımı gömüyorum. Ama herkes bu şekilde davranmıyor. çok zor değil yaa, ülkenin esnafın insanımızın durumu belli. Bunlardan şikayet ederken kullanıcı yorumunu baz almak bana sağlıklı gelmiyor. 1000 tane bakıp aradan seçmek zorundayım doğruyu.
    1 Puan
  23. Bu forumda en çok ford gömen adam olarak buna katılmıyorum.
    1 Puan
  24. Aracın ağır hasar kayıtlı olmasının bu hasarda bir etkisi olmaz.. 200.000 limit, yasa gereği trafik sigortasının ödeyeceği maksimum tutardır. Anadolu sigortanın kurumsal olması ile alakalı bir durum değil. Hepsi kurumsal.. Sadece anadolu sigorta diye beklentinizi yüksek tutmayın demek istedim. O da X'lerden bir sigorta şirketi. Hasar olarak da ödense, pert de olsa alacağınız maksimum rakam 200.000 liradır. Trafik sigortası daha fazla ödeme yapmaz.. Hasar bu bedeli aşarsa, kusurlu tarafın kasko şirketine veya varsa ihtiyari mali mesuliyet polieçsine müracaat edilmelidir.. Bunlar yoksa şahsın kendindne talep edilmelidir.
    1 Puan
  25. İstanbul halkalı atakent shell, 35+35 olmak üzere hizmet veriyor. Avcılar shell otomatik yıkama kurutma makinası 100₺ idi 110 olmuş. Arz ederim. Ek bilgi: mahalle arası oto yıkama iç dış 300₺
    1 Puan
  26. 2008 grubundayim, benimki eski model biliyorsun. Triger ve adblue harici kronik şikayeti yazan nadir. Trigeri de 50 60k değiştir olsun bitsin.
    1 Puan
  27. Halit hayırlı olsun. Reno kaputun altında ekonomik ve dayanıklı sisteme sahipsin.
    1 Puan
  28. Mehmet hocam torlak gemi firmasının oradaki ışıklardan sahile değilde sola dönüp gisbiri geçtiğinizde po var. Ya da tuzla sahile varmadan önce shell ve opet var. Bir altenarif ise neomarinde bp kalabalık oluyor yalnız bir diğeri sahil yolunda bahçeşehir kolejinin altında luqoil var. Ben poyu kullanıyorum akşamları ilerleyen saatlerde daha sakin oluyor.
    1 Puan
  29. Şaka bir yana da Serdar bu kasa ciddi hoşuma gidiyor ve niyetliyim. Kullanıcı olarak artıları eksileri nedir yazarsan sevinirim.Bir de turbo dizelden atmosferik lpgli araca geçmek biraz tedirgin ediyor doğrusu.
    1 Puan
  30. Hayırlı olsun. 1.5 DCI motor olarak en çok tutulan en sıkıntısız motoru. Güzel günlerde kullanın.
    1 Puan
  31. teknik arkası olmayan kocaman bir safsata nasıl da şehir efsanesine dönüştüğünü izledik, küf değil, birisi koltuk kafa dayamanın demirlerinn üstünde yüzeysel korozyon görünce amerikayı yeniden keşfetmiş gibi tantana çıkardı. distribütörün de büyük boşluğu ile iş japon elçinin bize gülmesine kadar falan getirtildi, firma avukatı hala uyuyor ayrı konu tabi. vitara hacim olarak diğerleirnden daha ufaktır onun dışında diğerlerinin anca dürbünle bakabildiği yerlerde gezebilir.
    1 Puan
  32. motor temizxleme spreyleri gazyağı solvent içerir, kokusunu sevmezler, hem de etraf temizlneir, onu bir fıslayıp motoru bir silin, içerde kalan birileri varsa mekanı terk eder.
    1 Puan
  33. Sorun fare gibi görünüyor aracın ilgili bölgelerine naftalin topları yerleştirip gözlemlemenizi öneririm
    1 Puan
  34. Hayır işin ilginci elin gavuru az kalsın "dallama" yazacakmış
    1 Puan
  35. otomotivde segment yaratan firma
    1 Puan
  36. Ben veriyorum. "Bijon anahtarı yamulmuş, 4 lü anahtar al" demiştim (bijon anahtarı bijonlara uygun değil dememiştim). O kapakları bijon sanmasının verilen bilgilerle alakası var mı? Dalga geçmek lafı uygun olmadı.
    1 Puan
  37. Biraz geç çıktık. Kısa bir sürüş oldu ama çok güzel manzaralar yakaladık.
    1 Puan
  38. Kademeli hidrolik destekli süspansiyon sistemi mevcut yolun durumuna ayarlıyormuş ama çok yumuşak aracın sürüşü biraz farklı Cümleten herkese teşekkür ederim.
    1 Puan
  39. 12 yaşında olmanın verdiği yorgunluk bagajda görülüyor. Yedek Lastik hiç kullanılmamış gibi çizgileri halen duruyor. Turanzanın er300 modeli . 2011 yılının 26 ncı haftadına ait. Bijon anahtarı mevcut janta uygun değil. Bu konuda bana bilgi verilmişti. Bu bijona göre anahtarın kodu nedir varsa bilen bulayım.
    1 Puan
  40. Okunmamış yağ koymuşlar dizel abisinden fazla yük kaldırmaya çalışmış şarj olurken tiesto dinlemiş
    1 Puan
  41. Bu sefer de Keles civarında olacağız. Bu sefer rotada küçük bir değişiklik yapıp barajın diğer tarafından birazcık daha dağlık bölgelerden gitmeyi tercih ettik. Sonlara doğru yol epey bir yorucu olmaya başlayınca daha Dağakçaköy tarafından ana yola bağlandık. İyi ki öyle olmuş, çok daha keyifli oldu , 1200 rakımlı, çok güzel manzaralı, bol gazlamalı yollardan geçtik
    1 Puan
  42. İkinci el elektrikli araç ithalatı zerbezt bırakılsın
    1 Puan
  43. son süratte geçeceğin net... o kadar tork var beygir var standart halinde bile. jeep ile bile, düz yolda, dolu araba ile gerekirse (neden gerekecekse artık) 200 yapılıyor 210 hp ile. ama akselerasyonda 6 sn nin altında değilsen 400 hp elektrikliyi geçmen imkansız. ne tork yeter ne beygir. tek umut şarjın bitmesi yada arabanın yanması. umut fakirin ekmeği hehehe buyrun benim?
    1 Puan
  44. Benim zoe 12 bin km ye geldi elektrik li araçlar şehir içi için ideal ama benim gibi otoban a çıkıp limitlerinde kullanırsanız olmaz yani ekonomi yaparak ev iş okula giderseniz çok güzel
    1 Puan
  45. O zaman Range Rover 5.0 alınır 7 km şaka gibi.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...