İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      16

    • Mesaj

      48.034


  2. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      15

    • Mesaj

      31.975


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      11

    • Mesaj

      80.296


  4. Doğan Arşiray

    Doğan Arşiray

    Üye


    • Puan

      9

    • Mesaj

      17.770


Popüler İçerik

24-04-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Epeydir güncelleme yapmadık. İki gündür daha önceki sahibi hocamızdan öğrendiğim triger kayışının değişmemiş olduğu bilgisi sonucunda triger kayışını değiştirmeye karar verdik ve değiştirdik. Triger için ön davlumbazı vs sökmüşken aaa dedim sağlam olsun radyatörü de değiştireyim. Bi tane hemen otokar sıfır radyatör aldım. Bu radyatörler yağ soğutucu da içeriyor. Her neyse triger değişmişken su pompasını da aldık termostat vs hortumlar hepsi yenilendi. Böylece tüm kontroller yapıldı. Ayrıca direksiyonda çok az bir boşluk vardı o alındı. Yağ değişti yaz sezonuna hazır. Tüm işler içime sinerek orjnal parçalarla yapıldı. Ustalarımızın da gerçekten elleri dert görmesin. Fotolar
    9 Puan
  2. Yaptı onu. kullanıyor.. Hatta İlkay da çok beğenmişti..
    6 Puan
  3. Abi kız seni duymamak için bahane üretiyor olmasın
    5 Puan
  4. Ben de onu dedim. Ne biçim araba satmışlar.
    4 Puan
  5. Şöyle bir yolla kesin şekilde geri alabilirsiniz kart aidatlarını. Öncelikle kartı kapatmanız gerekiyo, dilerseniz aynı bankanın aidatsız kartları oluyo (axess free, world eko gibi), onlardan birine geçebilirsiniz. Sonra bankaya, sayfalarındaki iletişim kısmından yazıyosunuz, şu tarihte kesilen aidatımı iade edin diye, maiille cevap geliyo, şu şu sebeplerden iade edemiyoruz diye. Siz de daha sonra e devlete girip bankalararası bireysel müşteri hakem heyetine başvuruda bulunuyosunuz. Başvuruda kısaca durumu açıklayıp, bankanın aidat kestiği ekstreyi, bankanın mail cevabını ve ibanınınızı yazıyosunuz. Yaklaşık 2 ay sonra kesilen ücret geri yatıyo. Bankalar kart aidatını kullandığınız değil de kullanacağınız sene için kestiklerinden iade yapmak zorunda kalıyolar. Birkaç kez denendi ve iade aldık her seferinde. https://www.turkiye.gov.tr/tbb-bireysel-musteri-hakem-heyeti
    4 Puan
  6. Sağolsun Mehmet Kazancıoğlu hocam inceledi aracı , yarın da nasipse expertize girecek.
    3 Puan
  7. Ah gençlik.. duymamaya çalışıyor.. Yaşlanınca pek bişey duyulmuyor zaten ya..
    3 Puan
  8. Espriyi anlamadığını varsayarak bu cevabı verdiğini düşünüyorum. Birşeye yok dersen o değerli oluyor. Sende de el freni yok mesela
    3 Puan
  9. 22 teklif geldi araca, yarısı arsa ve ev bir de bu vardı düzgün, o da taksi çıkması olduğundan alma denildi https://shbd.io/s/g2exhj4y Forumdan 1 cengaver de çıkmadı ne yazık ki 1650 şak diye
    3 Puan
  10. @İlkay Başaransen @Ali Cihangiroğlunun başına bir işmi yaptın betona gömmek gibi, bir kaç gündür foruma girmiyor yada ne bileyim... bir ara sor bakalım belki yardıma ihtiyacı vardır...
    2 Puan
  11. bence 1700 çok güzel bir değer. ben takasa giriyor olsam değer olarak 1 milyonda anlaşırdık yani
    2 Puan
  12. Rölelerin olduğu kontrol kartına bak. Aracı çalıştır. Isınan röle bozuktur. Gövdesinden anlarsın. Bir de plaketin altına bak. Isıdan dolayı lehimleri eriyebilir kartın
    2 Puan
  13. 2 Puan
  14. 100 km de 10 litre yakmış sürekli 150 km ile giden grandcherokee den fazla iyimi.
    2 Puan
  15. Sen hala evlenmedin mi lem?? takıp bizzat denedim, mümkün değil yanında davul çalınsa duyulması imkansıza yakın
    2 Puan
  16. Clio da şanzıman var manuel mod yok. Benimde yok diyebileceğim birşeyler çıktı nasıl mutluyum nasıl mutluyum anlatamam.
    2 Puan
  17. Alpay, dur kalk trafikte manuel kullan. Yoğun akan trafikte S modunu kullan. Gizli saklı zibilyon özelliği var aç kullan
    2 Puan
  18. Kışt Evinde yer kalmayınca tükkanıma cihazlarıNı dolduran adam mı diyor bunu ?
    2 Puan
  19. Evet. Artık üretilmeyen mındar spec
    2 Puan
  20. Bir takım icatlar peşindeyim Atılgan da motor çalışırken kısa far otomatik olarak yanıyor. Bunu iptal etmek istiyorum. H4 ampul 55W harcıyor ve bu çok fazla. Kısa farı gidondaki selektör switchine bağladım, sadece açınca yanacak. Uzun far gitti, ama artık konjektöre daha az yük binecek. Gündüz görünürlüğü artırmak için park ampulünü Osram W16W Led dipsiz ampul ile değiştirdim. Bu ampul 3W harcayarak 5 kat fazla ışık verebiliyor. W5W dipsiz ampul ile aynı sokete sahip. Üzerinde sağ-sol iki led bulunuyor. Aydınlatma deseni reflektör nedeniyle kötü. Ancak ampulün farkı burda bile görülebiliyor. Genişliği fazla olduğundan delikten geçmedi, pense yardımıyla farın içinden bırakarak duya önden takabildim. Gündüz testleri : Far kapalı, park açık, kısa+park açık. Aslında kısa far da gündüz pek belirgin değil. Led park ampulü ile beklediğimiz sonucu alamasak ta hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum.
    2 Puan
  21. bu yıl sezon öncesi bakımlarını sami ustam ile yaptık. orjinal antor yağ ve mazot filtresi 330 TL TOTAL Petrolden 4 litre orjinal mühürlü kapaklı 20w50 yağ alındı. 460 TL ( 3 litresi kullanıldı ) sami ustam elektrik tesisatını yeniledi kabloların ucuna akü kutup başına kolay bağlamak için maşa da ekledi süper oldu. şase bel vermişti düzeltildi kaynak işleri yapıldı. makine essahlı makine nazar değmesin bu soruya cevap yazmamışız. 3. sıra hortumu çektik motor yarım gazda tüm sisteme basıyor. tıkalı delikleri sayıp oranlayıp istatistik çıkardım 60 Ton su basıyor saatte
    2 Puan
  22. Mediamarkttan aldım biraz önce xiaomi air purifier 4 lite kullandıkça bilgi paylaşırım bakalım nasıl bişeymiş fiyat 5.399
    2 Puan
  23. Herkese Selamlar, 2022 Aralık ayında 2017 Model Mondeo MK5 1.5 EcoBoost aldım, MK3 ve MK4'den sonra hayalimdeki araca kavuştuğum için çok mutluydum ama bu mutluluğum bir ay sürdü ?. Başımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Başkalarına da yardımı dokunması dileğiyle ?. 98000 Km'de olan aracı ustalara ve expere götürdükten sonra satın aldım, araç garanti süresi dahilinde 1 kez yetkili servis'e bakım için gitmiş (18000'de) fakat filtre vb. parçalar orjinaldi, çok takılmadım ve temiz bir araç olduğu için satın aldım. 1000 km sürdükten sonra sabah marşa bastım ve şoför mahallinin ön tarafından doğru su devirdaim sesi geldiğini fark ettim. (Belki aldığımda da vardı). Nedir ne değildir diye bakarken su deposunu açtığımda hava yaptığını farkettim. Hava'dan dolayı yapabileceğini söyledi ustalar, hazır el atmışken soğutma sistemini boşaltıp yeniden doldurttum. Kapakta problem vardı elimde kaldı onu da değiştirttim. Problem düzelmedi, contadan kaçırıyormu diye baktırdım, yok kaçırmıyor.. Oluruna bıraktım. Sol arka amortisörden ses geliyordu, aracı ilk aldığımda yetkili serviste viraj demirlerinin değişimi yapılmıştı fakat ses kesilmediği için tekrar götüreyim dedim. Yetkili servis araca bakarken, ben birşey demediğim halde ya şunun motoruna bir bakalım bu araçta problem olabilir demişler (!). Beni aradılar, "Biz bu aracın bloğuna kamera saldık, pistonlara su kaçırıyor, motor bloğu çatlak." dediler.. Nedir ne değildir derken arayan kişi "Ya abi bunlarda kronik arıza, fabrikasyon, blok gidiyor." dedi. Fabrikasyon hataysa fabrika bunu ücretsiz yapmalı dedim, "Garantisi bitmiş aracın, o yüzden olmaz." dedi. Kardeşim, fabrikasyon bir hata ise aracın garantisine bakılmaz deyince "Ben fabrikasyon demedim ki." dedi. Tamam dedim, fiyatı nedir, blok dolu bir şekilde değişecek, üst kapak hariç sıfır motor yani. 220.000 TL ücreti var dediler. Tabi benim moralim yerle bir, aracı yakasım var. Oturup sakince düşündüm fabrikasyon hata olduğunu nasıl bulabilirim diye, yurtdışı forumlar, youtube, reddit. Altını üstüne getirdim. Bir de "Fusion" olarak bakayım dedim ve bum! Ford'un bu konuda yayınlamış olduğu TSB'lere ulaştım (Technical Service Bulletin) (6-7 adet varmış ulaştım). Daha sonrasında Ford'un bu konu hakkında yayınladığı müşteri memnuniyet programınada ulaştım. Ford bloğun kapağa bakan kısımının tasarımını yanlış yapmış (3-5mm kayma vs değil, tasarım olduğu gibi değişmiş.) ve buna istinaden gelin kapak hariç bir defaya mahsus ve ücretsiz olarak onarımını yapalım demiş. Aldım laptop'ı koltuk altına servise gittim, müdür ile görüşmek istediğimi söyledim. Müdüre TSB'leri, memnuniyet programını ve bloğun eski-yeni tasarımını gösterdim. Müdür biraz yükselerek "Sizin aracınızın servis bakımı yok, Ford buna bakmaz büyük ihtimalle..." vs. diye belgelere bile doğru düzgün bakmadan olumsuz cevap verdi. Bu olumsuzluğa karşı ben de, siz fabrikanın sahibi değilsiniz size işçilik harici bir maliyet çıkmıyor, sorun bu ise onu da karşılayayım dedim. Bu durumu Amerika merkez ile görüşeceğimi o da olmazsa dava açacağımı söyledim, ortam yumuşadı. Sonra "Tamam, biz de Otosan'a yazalım." dedi. Amerika ve aracın üretildiği Almanya fabrikasına mail attım, oradan da ücretsiz değişeceğini, Türkiye ofisi ile görüşmem gerektiğini söylediler. 4 gün sonra servis arayarak Otosan'ın kabul ettiğini, küçük bir kısmını benim karşılamam gerektiğini söylediler. 20 gün içerisinde aracı yapıp teslim ettiler. 38.000 TL bir ödeme çıktı, Otosan ile görüştüm, ücreti onların aldığından emin oldum. Onlara da bu işin ücretsiz olması gerektiğini söyledim. Onlar da yasal hakkınızı kullanabilirsiniz dedi. Şimdi sıra tüketici haklarına başvuruda bulunmakta ?. Ben oradayken birisi 220.000 TL'yi ödemiş aracı yapılmıştı, teslimat bekleniyordu. Yazık olmuş.. +++ Bonus +++ Aracı teslim aldım, ilerleyen günlerde bir iki kere test ettim. Performans yerlerde, alçak devirlerde araba aşırı derecede baygın. Turboda bir problem var belli, blok değişiminden önce yoktu. Aracı biraz sıkıştırdım ve iki adet DTC hata aldım. Yetkili servise tekrar gittim, iki tane usta 30-40 dakika her yerine baktı ve turbo sargılı valfi arızalı 6500 tl ücreti var, 5200 TL olur dediler. Parça kodunu aldım, koddan parçaya bakıyorum, ustanın dediğiyle alakası yok. Bu parça değişecekmiş, olmazsa başka parça değişecekmiş o da olmazsa turbo değişecekmiş... Nasıl bir ortama düştüm!?! ? Pırr hemen turbocuma gittim, ağzında cuğara elini bi soktu turbonun oraya, "Lan !?! bunu yanlış bağlamışlar" dedi. 1 dk'da sorunumu çözdü, 200 TL istedi, 300 TL verdim Allah razı olsun dedim. Aracı turbosuz kullanıyormuşum ? (Kamu Spotu : Yetkili servislere gidip, sanayideki güzel ustalarımızı üzmeyelim ?.) Sonuç olarak 1.5 ecoboost motorlarda 2014-2019 arası üretilen Mondeo ve 2017-2019 Kuga araçlarda bu yanlış tasarımlı blok mevcutmuş. Bu modelde bu araçlara sahip olan arkadaşlara duyrulur, eşe dosta söyleyin. Eski ve yeni bloğun fotoğrafını ekledim, TSB'ler ve bağlı müşteri memnuniyet programları şu şekilde; TSB 19-2139 (Benim bulduğum bu konu hakkında en son yayınlanan TSB bu, bundan önce 6-7 tane daha yayınlanmış.) TSB 19-2134 CSP-19B37 CSP-21N12
    1 Puan
  24. Ticari olarak olmasa da kendi ihtiyacimiz olan herseyi yapiyoruz ?
    1 Puan
  25. 1 Puan
  26. Bu ay ki çekimde kalkmış, provizyondan çıkınca taksit yapıyorduk ,eğitime kalkmış. Geçen ay son hakkımızı kullanmışız, haberimiz yokmuş.
    1 Puan
  27. En güzeli sequential, zevki bi ayrı... Çat çat debriyaja abanmadan atmanın zevki... Konu NASCAR iken bahsedeyim, geçen gün mü neydi Talladega 500. NASCAR tarihinin çogu fanatigi tarafından en babası kabul edilen. Bill Elliott 212 mph yapıp çifte tur geçirmişti bunun gibi bi t-bird ile... sene 80'ler. Talladega'ya ugrarsanız, parasını verirseniz 48 dakika jet ski kiralar gibi NASCAR sürmenize izin veriyorlar boş pistte.
    1 Puan
  28. Acık daha soksam kulağa örs’e kadar dayanır bunlar da 16bin ne be öh
    1 Puan
  29. ABS bas ESP lastik basınç sensörü hatası toplu veriyor. Birbiri ile ilişkili sistem olduğu için. Lastik basınç sensörü hatası sebebi abs sensörü iletişimi bıraktığı için. Öncelikle ona takılmayın. ESP hatası da yine aynı şekilde ABS beyni devre dışı kaldığı için büyük ihtimalle. Direksiyon hatası da yine hıza duyarlı olduğundan ABS devre dışı kaldığı için. Yatar arabanın ilk çalışmada bu ABS kaynaklı hatası Yıkama sonrası yattı denmiş İki ihtimalle Ya akü çöktü ve volt yetse de konfor ekipmanı için gerekli akımı sağlayamıyor. ( Akü ölçümü neyle yapıldı yuk altında bırakılan cihazla mi) Yada yıkandıktan sonra bırakılan arabanın elektrik tesisatı şase bağlantılari oksitli ve akü den yeterli akımı çekmeye olanak sağlamiyor. Kötü olan diğer ihtimal sam beyinleri araç en son yıkandıktan sonra su alacak bir konumda ise yatmanın verdiği sızma ile aşırı oksitlendi ve kurudu devreler kafa karıştırıyor
    1 Puan
  30. Ne zaman toplanıyoruz..
    1 Puan
  31. 1 Puan
  32. Hayırlısı olsun.
    1 Puan
  33. Adapazarı Erenler girişi yan yolda Modern Oto var. Engin Usta iyidir. 8 yıldan fazladır ona giderim. https://maps.app.goo.gl/zPphT3jfy4JBM7mA8 Giderseniz özellikle Engin ustanın görmesini istiyorum deyin.
    1 Puan
  34. Usta var usta var. Üstten ne göreceksin içi PC anakartı gibi. Lehimler çürüyor
    1 Puan
  35. Blow off sesi de olsun. Daha havalı olur.
    1 Puan
  36. Kumandalı ise ısıdan dolayı röle kontakları ısınıp yamuluyordur. Plakete montajlı olmalı röleler. Aslında basit bir motor sürücü ile hızı ayarlı yapabiliriz. Pedalı potlu olacak. Sürüş menzili artar. Rejen frenleme ile şarj geri besleme vs olur. Araç tek motor mu çift mi? Mantık doğru. Sürüş menzili artar. Sistemin çektiği akım çok değişmez. Akü ağırlığı farkı kadar olur sadece
    1 Puan
  37. Edremitliyim, tarif ettiğiniz yol Edremit-Balıkesir yolu olunca dikkatimi çekti, o nedenle sormuştum. Ben biraz Paris, biraz İstanbul, biraz Bodrum.
    1 Puan
  38. Saçı az olan güneşte perdesini dahi açamaz.Anında kafası pişiyor insanın.
    1 Puan
  39. Evet ? Hic bilmiyorum valla ?
    1 Puan
  40. araba işi hastalık seviyesinde olursa piskolojik tedavi şart.
    1 Puan
  41. eğer körtapa ise ve sistem tasarlandığından daha fazla basınca maruz kalıyorsa, bu durumda o basıncın sebebine bakmak lazım.
    1 Puan
  42. bi kısım vatandaşımızda eğitiminden bağımsız olarak "adamlar yapıyo abi" algısı var. Bu muhtemelen batıya yabancılaşan bir algıdan oluşuyor. israil işte kesemedi roketlerin hepsini. abd düzgün başkan bulsun kendine.
    1 Puan
  43. Volmetre takılı değil çantada duruyor. Şarj cihazı direk takılı ama nerdeyse hiç kullanmıyorum. Sadece gerektiğinde istediğimi takıp kullanıp sonra kaldırmak istiyorum. Fotoğrafta aşağıya sallanan kablonun bi ucu aküye bağlı. Diğer ucunda şarj cihazı var. Ortadan kesip şarj cihazından ayırıp, aküden gelen ucuna dişi soket takıcam. Şarj cihazı, voltmetre, kompresör vb. ne bağlamak istersem bu akü çıkışından direk enerji alabilirim. Arada sigortası da var.
    1 Puan
  44. Arabanın kaskosu @Mehmet Ozyurek tarafından yapıldı Alliance kaskom 12800 tl tutarken, Trafik 5393 tl tutmuş. Sensodrive hakkında bir alıntı Elektronik olarak kontrol edilen bir manuel şanzıman olan SensoDrive, elektronik olarak yönetilen debriyaj ve vites değiştirme işlevlerine sahiptir. Sonuç olarak, otomobilde debriyaj pedalı bulunmuyor ve mevcut olan vites kolunun da vites kutusuyla mekanik bağlantısı bulunmuyor. SensoDrive dişli kutusu, iki aktüatörü kontrol eden bir kontrol ünitesi tarafından yönetilir. Bir aktüatör vites değiştirirken, yüzey aşınma dengeleme sistemiyle donatılmış olan diğeri debriyajı açıp kapatıyor. Şanzıman kontrol ünitesi aynı zamanda motor kontrol ünitesiyle de diyalog halindedir. C3'ün multipleks elektrik sistemine (CAN ağı) bağlı olan şanzıman kontrol ünitesi, SensoDrive şanzımanla bağlantılı tüm fonksiyonları yönetir: çalıştırma, otomatik mod, güvenlik fonksiyonları, gösterge paneli ekranı. Herhangi bir işletim arızasını teşhis eder ve gerektiğinde düşük işletime geçer. Bu gelişmiş elektronik yönetim sistemi, verimli vites değişimi için gerekli tüm parametreleri hesaba katar: vites kolu, gaz pedalı, fren, motor ve vites kutusu devri, araç hızı, ABS, ESP, motor torku ve sıcaklığı. Bu şekilde, vites kutusu kontrol ünitesi her iki çalışma modunda da hız değiştirme emri aldığında, motorun güç akışını kısa süreliğine keser, debriyajı devreden çıkarır, vites değiştirir, debriyajı devreye alır ve gücün yeniden sağlanmasına izin verir. Bu işlemler, hızlanmadaki kesintiyi en aza indirmek için mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde sıralanır. Aracın çalıştırılması için vites kutusu kontrol ünitesi, gaz pedalı konumuna ve motor devrine uygun olarak debriyajı kapatır. Bu yüksek hassasiyetli servo sistemi ile sürücü, en zor durumlarda (geriye park etme, yokuşta kalkış) ve hızlı kalkışlarda otomobilin tam kontrolünü elinde tutar. Otomatik modda vitesler bilgisayar tarafından otomatik uyarlamalı vites değiştirme düzenlerine göre seçilir. Kontrol ünitesi, en uygun vites hızını tanımlamak için sürücünün davranışını ve rota tipini (yükselme, düşme, viraj) ve ayrıca araç yükünü ve yüzey tutuşunu analiz eder. SensoDrive şanzıman, PSA Peugeot Citroen'in otomatik adaptif şanzımanla edindiği deneyimin avantajlarından yararlanıyor. Çok sık vites değiştirmeyi önlemek için, hızlanma ve yavaşlama sırasında vites geçişleri farklı hızlarda gerçekleştirilir. ESP ile donatılmış C3 modellerinde SensoDrive şanzıman, vites geçişlerini başlatmak ve her durumda optimize edilmiş araç çalışması sağlamak için ESP'yi dikkate alır.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...