İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

13-11-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Değerli Arkadaşlar, bir süredir uzun yol ve ailecek gezilerde kullanacağım 2. bir araç arayışım vardı. Bunu 2012 model Seat Altea xl 1.6 Tdi / 7 ileri Dsg ile nihayete erdirdim. Araç 175 bin km civarında.Araç geçmişinin servis bakımlı olması ve fiyatının akranlarından cazip olması beni cezbetti. Şahsıma ait ilk dizel araç olmuş oldu. Aracı alır almaz Konya’da motor yağ bakımları orijinal olduğuna ikna ettikleri için Castrol 5w30 yağ ile yaptık, Turbo hortumlarının kelepçelerini yeniledik, Şanzıman Mekatronik altında yağ terlemesi vardı mekatronik sökülerek üstünde yuvarlak conta gibi bir yerden sızdırdığını tespit ettiler, o parça değişti. Ön camda duran otomatik far sensörü bozuktu onu yeniledik en son Dyson ile içini süpürdüm. Aracı alınca 475 km uzun yol yapmış oldum. Uzun yolda rampa gözetmeksizin istediğim hız aralıklarına çok rahat çıkması, şanzımanın sarsıntısız çalışması, motor gürültüsünün içeri rahatsız etmemesi mekanik olarak, 245/45R17 lastiğe karşın süspansiyon konforu ve yol tutuşu, Özellikle baş mesafesinin verdiği ferahlık ile koltuklarının sünger yumuşaklığı, yeterli düzeyde bel/ baldır destekleri, arkada yer alan saklama gözleri ile derin ve kare formuna yakın 530 lt bagajı beni tatmin etti. Aracın torpidosunun ve kolçağın dar ve kullanışsız olması ile göğüs kısmının ve araç için birçok yerin sert plastikten olması göze çarpan ilk eksikliklerinden zira birçok Altea’nın göğsünün güneş ışığı vurması kaynaklı çatladığını gördüm. Benim göğüs çatlaksız olunca hemen göğüs koruma alıp koydum. Uzun yolda arkadaşım sürerken 5.2 lt ile giderken aracı ben sürdüğümde 6.5 lt leri gördürdüm. En son Konya’da stop ettiğimde 6.5 lt ortalama görünüyordu. 120-130 hız aralığımız ve Antalya merkezde sıkışık dur kalk trafik ile geçebildik. Şanzıman çabucak 2 vitese atması olayına alışamadım ama onu da şimdilik S modu ve biraz gaz pedalına fazla yumularak çözüyorum.
    18 Puan
  2. Değil tabiki de ? Pis nasıl olsa, nazar değmesin ?
    10 Puan
  3. aracin yedek karti arizaliydi. oto anahtarcilara sordum yenisini 1.300-2.000 lira arasi yapariz dediler. ben de aliexpres den 350 liraya kart aldim. 3 haftada geldi. anahtarci da 400 liraya kopyalamasini yaptirdim. toplam 750 liraya halletmis oldum.
    7 Puan
  4. Doğan SELEKS’lerde de vardı o donanım. Sürücünün hayatını kurtarmak için kaza yapan uçağın kokpitinden pilotun fırlatılması gibi araba da ekseri ön camdan nadiren de kapılardan şoförü fırlatıp kaza mahallinden uzaklaştırıyor. O teknolojiyi sonradan kaldırdılar neden bilmiyorum. Ne varsa eskilerde var.
    6 Puan
  5. Grundig 9854'i aldım. 20 bin, 6 taksit. Garanti uzatma yapmadım, sonra bakarım. Bir kez kullandık, sonuç güzel. Eşim memnun. Balkon bana kaldı. Semaver yakabileceğim artık.
    5 Puan
  6. mavi ise yani ne renge döner? bi arkadaş sordu da
    5 Puan
  7. 7 yıllık (belki de 8) arçelik marka 60 litrelik termosifon üstten su suzdırmaya başladı. (Bölgede doğal gaz yok) 11 bin tl den başlıyor fiyatları tabi garanti falan bitmişti maks 2 yıldır. Arçelik bayisine uğradım ve durumu anlatınca kazan delinmiş tamiri yok dediler ve teknik servis baş teknisyenin numarasını verdiler. Görüştüm ve eve gelip fotoğraflarını çekip merkeze yollayalım dedi. Tamam da garanti biteli çok oluyor dediğimde yine de deneyelim birşey kaybetmeyiz deyince randevu ve merkeze fotoğraf gönderme işlemini yaptık. 2 saat sonra arçelik merkezden mesaj geldi. Şu şu model (patlayan ile aynı) termosfonu şu bedelle hemen değiştirebiliriz şeklinde. Sözün özü yarı fiyatına sıfır termosifon ile 2 gün içinde arızalı cihazımız yenilendi. Yeniye de 2 yıl garanti verdi. Teşekkürler Arçelik.
    4 Puan
  8. Bu videonun başını kıçını izlemeyen böyle yazar normaldir. Kaç kere frenlere basıldı ne kadar hızdan kaç kere ne kadar hıza düşüldü bilen var mı? Yok. Aynı sürüşü anca f1 aracı freni kaldırır ilgili videodaki toplam testte
    4 Puan
  9. @Çağlar Bayur gelmedi. Biz ona geldik. Ford nereye kadar. Biraz da yıldızlanalım ☺️
    4 Puan
  10. Kış gelmeden ?
    3 Puan
  11. Çöp tenekesine vurunca da bagajı açar. Rehine varsa kendi başına çıkabilsin uzaklaşsın ortamdan diye.
    3 Puan
  12. Kış mevsiminde sorun olmaz ancak havalar ısınınca işler değişir. Yaz aylarında az adetli bulundurun misal 2 tane bulunsun ayda bir kullanılmadıysa değiştirin. Yaz aylarında arabaların içi 40 - 50 dereceyi rahat görüyordur.
    3 Puan
  13. EviMe de artık çökülmesin noter bahane edilip. Bari çökülüyor herkeş kendi kremasını buzlu bademini getirsin
    3 Puan
  14. Gelsinde japon gorsun bunu. Yada atayizler açıklasın. Teknolojiye bak. E=m.c² den çok ötesi.
    3 Puan
  15. Arkadaşımın babası eczacı ve ilaç fabrikası vardı, ilaç bozulmaz kuru maddedir (haplar için), son kullanma tarihi ticari amaçlıdır demişti.
    3 Puan
  16. Sıfır karbon salıyorsun
    2 Puan
  17. Olsun maks tork hesaplayacağız zaten. Sonra az yaktırıyoruz zaten. 1 hafta işe bisikletle gidip geldim, 12 + 12 km. Baktım ki arabadan fazla yakıyorum bıraktım.
    2 Puan
  18. Foto çekebilirsem atayım bir ışığımız var bizim üçü aynı anda yanıyor. sarı, yeşil, kırmızı. Mükemmel. Hangisi lazımsa onu kullanıyoruz o an
    2 Puan
  19. metalik yeşil karartılmış camlı olacak iç döşeme krem baklava dikiş deri, 4 anfi 22 hopalör oyhhsss kaliper sayısı değil içindeki piston önemli çok uç örnekte, vesile ile beceriksiz bit yutıbır tek Rs imizi pistte çakmıştı duvara aklıma geldi
    2 Puan
  20. Arkadaş bende ciddi ciddi okuyorum ya, te Allaaamm
    2 Puan
  21. Demek ben ondan böyle oldum, şimdi bir aydınlanma geldi. Yaz kış ağrı kesici taşırım arabada, onu içince neden bir şişe ayran (*) içmiş gibi oldum diye düşünüyordum ki, aydınlandım bu mesajla..
    2 Puan
  22. https://hizliresim.com/se98470 bugün gidip GTR a baktım bu balatalar 20 cm civarı vardır, kaliper de 21 janta anca sığmış. farklıdırı egea dan o acil kaçış özelliği
    2 Puan
  23. 2001’de transitim vardı. Arkadan T15 frensiz çarpınca koltukla birlikte arka kapıda buldum kendimi
    2 Puan
  24. Bizonla uzun ve görece hızlı bir Rampa inişi sonrasında frenlerde gariplik, hissizlik hissettim. Durdum baktım görüntüde anormallik yok. Elimi yalayıp diske bi yaklaştırayım dediğimde(dokundurup çekecektim anlık) ızgaraya atılmış pirzola gibi yapıştı parmak.. fren işi mühim:)
    2 Puan
  25. Brembo müdürünün world sbk şampiyonumuz Toprak ile olan bir röportajını izlemiştim. En iyi test yarış pistinde sürücüler tarafından yapılandır diyordu. Bunun öncesinde sipiker soruyor. Toprak' ın firenleri nasıl dayanıyor. Firen ekipmanları burada bütün streslere maruz kalıyor. Toprağın motorundaki firen ekipmanları adeta bir dayanıklılık abidesi diyebiliriz. Buda bir günde olmuyor. Zamanla tecrübe edilerek oluyor. Aşağıdaki resim yarış sırasında çekilmiş. Nasılda baskı uyguluyor. Bunu tüm yarış boyunca yapıyor. Bu frenlemelerden sonra Brembo müdürü ile röportaj yaptılar. Bu nasıl mümkün olabilir diye. Buna brembonun müdürü bile inanamadı.
    2 Puan
  26. Bende bir soru ekleyeyim ? arabaya ağrı kesici ilaç koyduk sıcak soğuk sıcak soğuk sürekli böyle duruma maruz kalınca bozulur mu ? Bazen yolda baş ağrısı tutuyor yanımıza ilaç almayı unutunca ağrı daha da artıyor
    2 Puan
  27. Türkiye’de kendi şehrimde çok boş yolda ışık bekledim ve beklemenin hep israf olduğunu düşünmüşümdür. Duruyorsun frenin eskiyor, bekliyorsun zamanın gidiyor kalkışta benzinin gidiyor derken bu otomatik döngülü ışık sistemleri epey canımı sıkıyordu. Burada buna bir önlem almışlar çok hoşuma gitti büyük şehirlerde Türkiye’de vardır belki. Yolun altına basınçölçer koymuşlar. Işıkta beklerken sizi algılıyor ve tali yoldaysanız ışığı videoda göründüğü gibi size veriyor. Yoksa anayol hep yeşil yanıyor. Aynı sensörden az geride de var. Eğer hem yolun sonunda hem ışığın başındaki sensörler devreye girerse sistem trafik algılıyor ve o yol için yeşil ışığın süresini arttırıyor. Eğer tekeri sensöre denk getirmezseniz yanmaz onda da dikkatli olmak lazım. Mesela videoda ben ışığa gelir gelmez anayol sarıya düşüyor. 5 saniyelik bana yeşil veriyor geri anayol yeşile dönüyor.
    2 Puan
  28. kafasından kaskı fırlayan şortlu pilot videosundan daha çok manço videosu güvenilirdir
    2 Puan
  29. Kopyala yapıştırla mühendislik olmuyor demek ki Koltuk yamuldu.
    2 Puan
  30. cx3, yağmur yağınca viraja girişi sezinleyip çekişi değiştirirdi ne arabyadı bea
    2 Puan
  31. bankalar kapatılsın, noterler yasaklansın , paramızla araba alamıyoruz yahu
    2 Puan
  32. Şoför darbeyi arkaya verdirmiş neyseki ama benim dikkatimi çeken frenden ayrı olarak koltuğun hasarı. Dış açıya geçince belli oluyor ki aslında aşırı şiddetli bir çarpışma olmamış. Buna karşın koltuk rijitliğini anında kaybetmiş sanki geleneksel otomobillerde koltuk çok daha dayanıklı sürücü ve yolcuların güvenliği için çok daha etkiliydi
    2 Puan
  33. Sadece gösterişli iç mekan vs yapmakla olmuyor demek ki. 100 yıllık markaların mutlaka bir tecrübe farkı vardır.
    2 Puan
  34. Bende şu şekilde bir eklenti yaptım çamaşır makinesine 1 yılı aşkın kullanıyorum çok memnunum. Normalde mk tek su girişli, ben su giriş selenoidlerinin aynısından yanına taktım çiftli oldu. Bu termostat devresi su sıcaklığına göre sıcak soğuk seçim yapıyor. Schmitt trigger tipi çalışan devre yapısına sahip. 40 derece yıkamada kullanıyorum. Su alırken 45 dereceye ulaşınca tekrar 40 a düşene kadar soğuk alıyor döngü tekrar ediyor. Bu sayede sıcaklık 40 seviyelerinde hazır duruyor. Yaşadığım yer adana malum sularımız yaz kış çok soğuk. Evde güneş enerjisi var hava her gün güneşli sayılır. Bunu kullanınca tasarruf zirve yapıyor eminim ve makina rezistansı az kullanıldığı için ömrü çok artıyor kireçlenme daha az oluyor aşırı elektrik tasarrufu yapıyor çünkü rezistans çok güç çekiyor. Yapmak isteyen için Termostat probunu rezistans yanı kazanın altını maktapla delip içeri uzatıp İran yapıştırıcı ile güzelce yapıştırdım çok sağlam oldu. Yandaki yuvarlak buton devreyi açmaya yapıyor açılmadığı zaman eski hali ile kullanım mümkün. Selenodleri röle grupları ile ayrım yaptım. Makinadan gelen selenoid valf uçları rölelerin ortak ucuna giriyor NC NO uçlarına da sıcak soğuk valfler bağlanıyor.
    2 Puan
  35. Bu Çinliler bu tip şeyleri bilerekmi yapıyorlar merak ediyorum. Yapmışsın bir arac ortaya koymuşsun , Fren kaliperin kocaman brembo gibi ama içinden çıkan tam bir hayal kırıklığı
    1 Puan
  36. İşlemler bitmedi, yarına kavuşacağız umarım
    1 Puan
  37. 1 Puan
  38. 1 Puan
  39. Hayırlı olsun, güle güle kullanın.
    1 Puan
  40. 1 Puan
  41. multimedya cenneti var bunda? ekran falan var mı ses sisteminde? tavanda orda burda
    1 Puan
  42. Teşekkürler Selçuk ? Hepsi bagajda, tastamam ??
    1 Puan
  43. Mustafa bence de yapamıyorlar bu şanzımanı.. Kötü değil bu mal. Geçmiş olsun.
    1 Puan
  44. Ben dastırı bile tam sınırda görüyorum. Böyle bir gömlek daha kalıplı makine lazım bence.
    1 Puan
  45. İleri görüşlü alet
    1 Puan
  46. Uzunca bir yazı ve tecrübe aktarımı olacak… Malumunuz üzere konu otomatik şanzıman… Araç 10 yıldır bende. Bu zaman zarfında 2019 yılında tork konvertör burcundan yağ bırakması nedeniyle, 2023 yılında ise tas kırılması nedeniyle revizyon gördü. Ancak; geri vitesle alakalı bir problemim (bu revizyonlardan bağımsız olarak) mütemadiyen meydana gelmekte idi. O da hidrolik beyin üzerinde bir tane o-ring yırtılıyor ve basınç kaçırdığı için geri viteste titreme şeklinde bir sorun meydana geliyordu. Çok detaylı araştırmadan ustalara sorduğumda “kronik” cevabını alıyordum. Son zamanlarda bu o-ring patlatma problemi 2 kez meydana gelip sıklaştığı için biraz araştırma yaptım ve sekman değişimi yapıp kapattık. Velhasıl 1 hafta içinde yeniden patlattı ve bu defa araç D’de de gitmemeye başladı. Aracı kurtarıcıya yükleyip Kayseri’ye ustama gönderdim. İlk teşhisimizde yine tas kırıldığı kanısına vardık. Ancak 2 yılda 2 kez tas kırmak ve sık sık o-ring patlatma işleri bize bir şeyler söylüyordu. (Biz anlamadık orası ayrı) Yerli yabancı tüm platformlarda araştırmaya başladım. Öncelikle tas kırma ve kick-down esnasında vuruntu (bu sorun da vardı bende ama üzerine pek yoğunlaşmamıştım.) hidrolik beyin (valf gövdesi) üzerindeki basınç regülatöründen kaynaklandığını öğrendim. Hidrolik beynin ülkemizde maalesef sıfırı yok. Araştırırken ülkemizde bu beyinlerin revizyonunu yapan Konya’da Kazım ustayı tavsiye ettiler. (TR’de bu işi yapan 4 kişi varmış.) Sevdiğim bir abimin muhabbeti olmasından dolayı onun referansı ile ulaştık ve durumu izah ettik. Hidrolik beyin revizyonu yapacağını ve bahsettiğim sorunların geçeceğini iletti. Beyini söküp kendisine gönderdik. Gerekli işlemleri yapıp aynı gün geri gönderdi bize. Devamında şanzımanın içini açtık. “Çiftli tas” denilen parçanın (yabancılar davul diyor bu parçaya) tırnaklarının kırıldığını gördük. Ama iş kırılmakla bitmiyor. Dağılan parçalar maalesef yağ pompası, yağ pompası statoru ve tork konvertörü mahvetmiş, balatalarda aşıntılara neden olmuş. Kısa bir analiz sonrası parçaları kendim temin etmeye karar verdim. Öncelikle tork konvertör işi sıkıntılı idi. Tork konvertör de hidrolik beyin gibi sıfırı bulunmayan bir parça (Biz öyle biliyorduk.) Revizyon işlemi yapıldığından ve fiyatından dolayı sıfırına talep olmuyormuş (bir satıcının beyanı). Şans eseri Doğuş Otomotiv’in stoğundaki 5hp19 tork konvertörlerin hepsini alan bir firmaya ulaştım. Anladığım kadarıyla Doğuş eski araçların artık satılmayan parçalarını, depolarında yer açmak için toptan (muhtemelen uygun fiyata) satıyor. Bir tanesini de ben aldım. Devamında orijinal ZF yağ pompası, ZF yağ filtresi ve malum kırılan çiftli tası aldım. Şanzıman açılıp revizyon olacağından conta takımı lazımdı. Ancak sormadığım yer kalmadı ZF orijinal conta takımı bulamadım. Bir tane firma getirebileceğini söyledi ancak fiyatı (23.502,64TL) makul değildi. Biraz araştırarak TransTec marka conta takımının iş göreceğini öğrendim. Markayı araştırdığımda Corteco firmasına ait bir marka olduğunu öğrenip çaresizce almak zorunda kaldım. Parçalar gelmeye başlayınca sürpriz başladı. Öncelikle pompa kutusundan ara sac denilen parça çıkmadı. Aldığım yerle görüştüğümde kutudan çıkmadığını ayrı almam gerektiğini söyledi. Kime nereye sorsam kutudan çıkar dedi. Conta takımını da ustam beğenmedi. ZF kadar iyi değil dedi. El-mecbur conta takımını kullanmak zorundaydık. Kutudan çıkmayan ara sacı da ustam temin etti. Yağ olarak Liqui Moly Top Tec 1200G tercih ettim. Parçalar tamamlanınca ustam kolları sıvayıp girişti. Özenli bir işçilikle toplandı. Aracı 10 günün sonunda teslim aldım. Şu an bir problem görülmüyor. Daha önce şikayetim olan ve şu an düzelen problemler; -Vitesi R veya D’ye aldığımda kavramanın hissedilmesi (sanayide doldurma diyorlar) kavboldu, yumuşak bir geçiş oluyor şu anda. -Vites D’de rölantide ayak frende beklerken titreşim artık tamamen yok oldu. Sebebi tork konvertör revizyonu yapılırken balansını düzgün yapamıyorlar ve bu titreşime neden oluyor. (Ağır bakımda motor takozlarını da Borsehung marka ile değiştirmiştim. Bu sorunun reçetesi bu.) -Ayağımı gazdan çektiğimde veya bastığımdaki hafif vuruntu tamamen gitti. -Vites geçişleri kesinlikle çok daha yumuşak ve kararlı. -Kick down esnasındaki vuruntuyu henüz test edemedim. Şu an aracı çok zorlamıyorum, ne olur ne olmaz diye. -Hidrolik beyinde o-ring patlatma sorununu zamanla göreceğiz tekrar edip etmediğini. Değişen parçaları aşağı bırakıyorum. Ustamla hesabı henüz görmedik o yüzden bilançoyu bilemiyorum. Hidrolik Beyin Revizyonu Tork Konvertör (ZF) Yağ Pompası (ZF) Yağ Filtresi (ZF) Çiftli Tas (ZF) Conta Takım (TransTec ) Yağ Pompası Ara Sac (ZF) Yağ Pompası Statoru (ZF) Balata Takımı (ZF) Liqui Moly Top Tec 1200G 10lt Diferansiyel Yağı 1lt Yağ pompası statoru
    1 Puan
  47. O küfür gibi bir şey zaten
    1 Puan
  48. genel bilgi hatasıdır, rot ayarı bozukluğu çekme yaptırmaz, direksiyon yamuk durur. vesile ile 1-1.5 yılda bir rot ayarı yaptırırım, uzun süreli kullanım ömrü için
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...