Skor Tablosu
Popüler İçerik
14-11-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
93 harbine katılamadık, o tarihte @Servet Aydın ile batı da @İlkay Başaran'nı arıyorduk.7 Puan
-
Karanlık ve soğukta çalışmak zor oluyor günlere yayarak yavaş yavaş yaptım.6 Puan
-
Konuyu açtığımda 2023 yazına teslim alacağım demişim ama 2024 bitecek biz hala teslim alamadık evi. Kapılar, parkeler yapıldı. İçeride sadece vitrifiye ve elektrikçinin işi kaldı. Çevre düzenlemesi, kapalı otopark, ısınma sistemleri ve asansör yapılıyor şu an. Mobilya işlerine 1 ay içinde başlamayı düşünüyorum. Diğer taraftan da küçük kızım için bir yatak ve oyuncak dolabı yaptım. Oyuncak dolabının üzerine 5cm süngerli minder koyacağım oturmak için. Kulpları almadım henüz.5 Puan
-
Değerli Arkadaşlar, bir süredir uzun yol ve ailecek gezilerde kullanacağım 2. bir araç arayışım vardı. Bunu 2012 model Seat Altea xl 1.6 Tdi / 7 ileri Dsg ile nihayete erdirdim. Araç 175 bin km civarında.Araç geçmişinin servis bakımlı olması ve fiyatının akranlarından cazip olması beni cezbetti. Şahsıma ait ilk dizel araç olmuş oldu. Aracı alır almaz Konya’da motor yağ bakımları orijinal olduğuna ikna ettikleri için Castrol 5w30 yağ ile yaptık, Turbo hortumlarının kelepçelerini yeniledik, Şanzıman Mekatronik altında yağ terlemesi vardı mekatronik sökülerek üstünde yuvarlak conta gibi bir yerden sızdırdığını tespit ettiler, o parça değişti. Ön camda duran otomatik far sensörü bozuktu onu yeniledik en son Dyson ile içini süpürdüm. Aracı alınca 475 km uzun yol yapmış oldum. Uzun yolda rampa gözetmeksizin istediğim hız aralıklarına çok rahat çıkması, şanzımanın sarsıntısız çalışması, motor gürültüsünün içeri rahatsız etmemesi mekanik olarak, 245/45R17 lastiğe karşın süspansiyon konforu ve yol tutuşu, Özellikle baş mesafesinin verdiği ferahlık ile koltuklarının sünger yumuşaklığı, yeterli düzeyde bel/ baldır destekleri, arkada yer alan saklama gözleri ile derin ve kare formuna yakın 530 lt bagajı beni tatmin etti. Aracın torpidosunun ve kolçağın dar ve kullanışsız olması ile göğüs kısmının ve araç için birçok yerin sert plastikten olması göze çarpan ilk eksikliklerinden zira birçok Altea’nın göğsünün güneş ışığı vurması kaynaklı çatladığını gördüm. Benim göğüs çatlaksız olunca hemen göğüs koruma alıp koydum. Uzun yolda arkadaşım sürerken 5.2 lt ile giderken aracı ben sürdüğümde 6.5 lt leri gördürdüm. En son Konya’da stop ettiğimde 6.5 lt ortalama görünüyordu. 120-130 hız aralığımız ve Antalya merkezde sıkışık dur kalk trafik ile geçebildik. Şanzıman çabucak 2 vitese atması olayına alışamadım ama onu da şimdilik S modu ve biraz gaz pedalına fazla yumularak çözüyorum.4 Puan
-
Kontrol ünitesini camiadan bir abimizden aldım.(1000 TL) Ünitenin soketi vag grubu araçların silecek role soketi .(800 TL) Direksiyonu Sivas’ta buldum.(1500 TL) Bağlantıları kendim yaptım. (0 TL) Airbag sıfır denk geldi. (3000 TL) Yıllar önce vw Bora’ya yapacaktım ama imkanlar el vermemişti.4 Puan
-
4 Puan
-
4 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Nedense şu eceli kireç kuyusunda yazılı bebe karşımda iken patlıcan yemiş kuş gibi oluyor3 Puan
-
3 Puan
-
Bazı motorlar gerçekten sorunlu ve bunu bilerek almak bana hiç mantıklı gelmiyor iş yerin de arkadaşım da vardı 40 bin km de dünyanın en sakin kullanan kişidir segman kırdı yaptırmadan öyle sattık Tekirdağ da arkadaşım da vardı 100 bin i geçti aynı sorun yaşattı bunları bilerek alınır mı evet ama anca 5oo bin e mesela renault nissan ın 1.2 si bilerek lades demek ben ce3 Puan
-
Celal buyursun gelsin de Çağlar bey bi süre gelmese diyorum adam fiesta yı alıp gidecek Serhat ın haberi yok3 Puan
-
2 Puan
-
otomotivde yıllardır böyle kampanyalar vardır, servise zaten hiç gelmeyecek müşteri getirilir, 100 de 10 u iş yaptırsa kardır, oradan kazanır, kontroller ücretsizdir.2 Puan
-
2 Puan
-
Servet abi aradı az önce siyanürü nasıl tedarik edebilirim diye sordu. Severdik seni.2 Puan
-
Bu da Servet abi için. Anıları tazelensin. Kral foyası. Çoook çok eskilerden o hatırlar (umarım) Modern tıptan evvel kullanılırmış.2 Puan
-
Konuyu görünce bir anım aklıma geldi. Bir zamanlar ilaç firmasın da çalışmıştım. Asinpirine diye bir ilacımız da vardı. Bildiğiniz aspirin. İsmi malum nedenlerden değişik. Bunda koku aroması da vardı. Üzerin de ısı ve ışıktan koruyun diye de yazardı . Bir gün bir mektup geldi. Tüketici şikayet etmiş. ilacınızı aldım üzerin de 100 tablet yazıyor. saydım 97 çıktı. Ayrıca kokusu ağırlaşmış diye. Adam üşenmemiş saymış (çok ucuz bir ilaçdı) .Neyse adama , üzerindeki uyarıya dikkat çekip, saklanma koşulları nedeniyle sıcak etkisi ile kokunun ağırlaşabileceğini, zararsız olduğu belirtip. 2 kutu da eşantiyon ilaç yolladım. (Elamanlara örnekleme yoluyla bir kaç kutu saydırdım tamdı. ) Kutusu o zamanlara göre yeni olan çıt çıtlı kapaktı. bastırıp çevirmek gerekiyordu. Bazen eczacılar, "bu kutu açılmıyor" diye gelenler olduğunu söylerlerdi.2 Puan
-
Dön diyince hemen dönmemek lazım ? Google haritalarda beni bunalıma sokan "rampaya girin" lafı.. Rampa nere, kime göre neye göre neresi rampa? Anlayabilene aşkolsun2 Puan
-
Bir ihtimal şöyle olabilir. Check up yaptık. Şunlar şunlar var. Eğer servisimizde yaptırırsanız check up ücretsiz. Yaptırmam derseniz check up ücretini rica edelim. Gibisinden.2 Puan
-
parasız bir iş beklemem ben şahsen hiçkimseden. parasını verdiğimiz ürünün hizmetini alamaz olduk2 Puan
-
1 seneyi devirdik. Aracın yıllık bakımını yaptırdım. Sağolsun emmi kaskomuzu da yaptı. 1 yıl kafamız rahat.2 Puan
-
1 Puan
-
2 önceki arabamda 8 yıl castrol edge 5w40 kullandım. Onun bir öncesinde castrol 10w40 magnatech kullandım. Hiçbir sorun yaşamadım.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Hayırlı olsun aracınız, çok iyi fiyata almışsınız birde servis bakımlı güzel bir seçim olmuş....1 Puan
-
Yetkilinin önünden geçerken uğrayıp sormalı çoğu servis iş yoğunluğunu bahane edebilir.1 Puan
-
1 Puan
-
Mustafa düşündüm de.. Şanzıman falan yok onlarda, bozulacak pek bişey de yok. Sıkılırsın sen.1 Puan
-
1 Puan
-
Dsg Drive modunda hemen 2'ye çekmesi sonrada hemen 7'ye kadar yükseltmesi düşük hızlarda DSG şanzımanın karakteristik özelliğiymiş. Ben şehir içinde S ile kullanıyorum vites aralıkları uzuyor bunun muhakkak yakıta etkisi oluyordur ama şanzıman için daha iyi olur düşüncesindeyim.Teşekkürler yok 225 abi bunlarda 17" de 225/45R17 ama ben bu ebatı pek sevmedim konforlu bir araç ama lastik ince olunca şehir içi kötü yollarda süspansiyona yardımcı olamıyor. Belki yaza 215/50 yada 235/45 yapma planım var 17" jantta kalırsam.Teşekkürler Aux ve Usb'si olması benim için yeterli şimdilik ama ilerde çıkma belki park sensörünü mesafe olarak gösteren serisini bulursam takarım Teşekkürler. Ölçü orjinal üstadım 17'de 225/45R17 16'da 205/55R16. Bende 2013 model sonrası olan makyajlı picasso kovaladım ama 700 bandında (hiç olmazsa airbag açmamış) bulabiliyordum. Bunu daha cazipe 540'a denk getirince tipine bakmadan yapıştım.Teşekkürler Teşekkürler, İlk dizel aracım uzun yolda sürüş karakterine alıştıkca düşermi bilmiyorum ama 6,5 lt tüketimi aldığım yol çok düz bir yol değildi ve yolun belkide 70 km'si dur kalk trafikteydik sonra Konyaya bir tırmanış gerçekleşti , akşam yorgun olunca eve varalım diye 130 bandında çok gezdim vs... bunlarda lt bazında tüketime etkenmi ? Dizel için bunları çok bilemiyorum. Ama kağıt üstünde şehirler arası 4,5 lt şehir içi 6 lt yazsa da altea face üyelerinin yorumlarında uzun yol 6 lt diyen çok bazı kullanıcılar 5-5,5 demiş ama nasıl aldılar o değeri bilemiyorum. Birinci önceliğim yakıt değildi zira Kia Sorento 2.5 crdi'lere felan bakıyordum Tüm iyidileklerini ileten forum dostlarıma Teşekkür Ederim. @Mehmet Ozyurek Abiye de en uygun gariban sikortası ayarladığı için Teşekkür Ederim...1 Puan
-
Abi maşallahın var dikkat konusunda. ? Sorma ya bizim eleman oynarken tokasını kırmış. Yapıştıracağım 404 ile.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Allah hayırlı etsin, kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. Lastik ölçüleri orjinalmi , değilse yol bilgisayar verileri yanıltır.1 Puan
-
1 Puan
-
Hayırlı olsun. Arka stoplar hariç güzel araç. (Üzgün surat) Bir dönem radarımda idi.1 Puan
-
metalik yeşil karartılmış camlı olacak iç döşeme krem baklava dikiş deri, 4 anfi 22 hopalör oyhhsss kaliper sayısı değil içindeki piston önemli çok uç örnekte, vesile ile beceriksiz bit yutıbır tek Rs imizi pistte çakmıştı duvara aklıma geldi1 Puan
-
Uzunca bir yazı ve tecrübe aktarımı olacak… Malumunuz üzere konu otomatik şanzıman… Araç 10 yıldır bende. Bu zaman zarfında 2019 yılında tork konvertör burcundan yağ bırakması nedeniyle, 2023 yılında ise tas kırılması nedeniyle revizyon gördü. Ancak; geri vitesle alakalı bir problemim (bu revizyonlardan bağımsız olarak) mütemadiyen meydana gelmekte idi. O da hidrolik beyin üzerinde bir tane o-ring yırtılıyor ve basınç kaçırdığı için geri viteste titreme şeklinde bir sorun meydana geliyordu. Çok detaylı araştırmadan ustalara sorduğumda “kronik” cevabını alıyordum. Son zamanlarda bu o-ring patlatma problemi 2 kez meydana gelip sıklaştığı için biraz araştırma yaptım ve sekman değişimi yapıp kapattık. Velhasıl 1 hafta içinde yeniden patlattı ve bu defa araç D’de de gitmemeye başladı. Aracı kurtarıcıya yükleyip Kayseri’ye ustama gönderdim. İlk teşhisimizde yine tas kırıldığı kanısına vardık. Ancak 2 yılda 2 kez tas kırmak ve sık sık o-ring patlatma işleri bize bir şeyler söylüyordu. (Biz anlamadık orası ayrı) Yerli yabancı tüm platformlarda araştırmaya başladım. Öncelikle tas kırma ve kick-down esnasında vuruntu (bu sorun da vardı bende ama üzerine pek yoğunlaşmamıştım.) hidrolik beyin (valf gövdesi) üzerindeki basınç regülatöründen kaynaklandığını öğrendim. Hidrolik beynin ülkemizde maalesef sıfırı yok. Araştırırken ülkemizde bu beyinlerin revizyonunu yapan Konya’da Kazım ustayı tavsiye ettiler. (TR’de bu işi yapan 4 kişi varmış.) Sevdiğim bir abimin muhabbeti olmasından dolayı onun referansı ile ulaştık ve durumu izah ettik. Hidrolik beyin revizyonu yapacağını ve bahsettiğim sorunların geçeceğini iletti. Beyini söküp kendisine gönderdik. Gerekli işlemleri yapıp aynı gün geri gönderdi bize. Devamında şanzımanın içini açtık. “Çiftli tas” denilen parçanın (yabancılar davul diyor bu parçaya) tırnaklarının kırıldığını gördük. Ama iş kırılmakla bitmiyor. Dağılan parçalar maalesef yağ pompası, yağ pompası statoru ve tork konvertörü mahvetmiş, balatalarda aşıntılara neden olmuş. Kısa bir analiz sonrası parçaları kendim temin etmeye karar verdim. Öncelikle tork konvertör işi sıkıntılı idi. Tork konvertör de hidrolik beyin gibi sıfırı bulunmayan bir parça (Biz öyle biliyorduk.) Revizyon işlemi yapıldığından ve fiyatından dolayı sıfırına talep olmuyormuş (bir satıcının beyanı). Şans eseri Doğuş Otomotiv’in stoğundaki 5hp19 tork konvertörlerin hepsini alan bir firmaya ulaştım. Anladığım kadarıyla Doğuş eski araçların artık satılmayan parçalarını, depolarında yer açmak için toptan (muhtemelen uygun fiyata) satıyor. Bir tanesini de ben aldım. Devamında orijinal ZF yağ pompası, ZF yağ filtresi ve malum kırılan çiftli tası aldım. Şanzıman açılıp revizyon olacağından conta takımı lazımdı. Ancak sormadığım yer kalmadı ZF orijinal conta takımı bulamadım. Bir tane firma getirebileceğini söyledi ancak fiyatı (23.502,64TL) makul değildi. Biraz araştırarak TransTec marka conta takımının iş göreceğini öğrendim. Markayı araştırdığımda Corteco firmasına ait bir marka olduğunu öğrenip çaresizce almak zorunda kaldım. Parçalar gelmeye başlayınca sürpriz başladı. Öncelikle pompa kutusundan ara sac denilen parça çıkmadı. Aldığım yerle görüştüğümde kutudan çıkmadığını ayrı almam gerektiğini söyledi. Kime nereye sorsam kutudan çıkar dedi. Conta takımını da ustam beğenmedi. ZF kadar iyi değil dedi. El-mecbur conta takımını kullanmak zorundaydık. Kutudan çıkmayan ara sacı da ustam temin etti. Yağ olarak Liqui Moly Top Tec 1200G tercih ettim. Parçalar tamamlanınca ustam kolları sıvayıp girişti. Özenli bir işçilikle toplandı. Aracı 10 günün sonunda teslim aldım. Şu an bir problem görülmüyor. Daha önce şikayetim olan ve şu an düzelen problemler; -Vitesi R veya D’ye aldığımda kavramanın hissedilmesi (sanayide doldurma diyorlar) kavboldu, yumuşak bir geçiş oluyor şu anda. -Vites D’de rölantide ayak frende beklerken titreşim artık tamamen yok oldu. Sebebi tork konvertör revizyonu yapılırken balansını düzgün yapamıyorlar ve bu titreşime neden oluyor. (Ağır bakımda motor takozlarını da Borsehung marka ile değiştirmiştim. Bu sorunun reçetesi bu.) -Ayağımı gazdan çektiğimde veya bastığımdaki hafif vuruntu tamamen gitti. -Vites geçişleri kesinlikle çok daha yumuşak ve kararlı. -Kick down esnasındaki vuruntuyu henüz test edemedim. Şu an aracı çok zorlamıyorum, ne olur ne olmaz diye. -Hidrolik beyinde o-ring patlatma sorununu zamanla göreceğiz tekrar edip etmediğini. Değişen parçaları aşağı bırakıyorum. Ustamla hesabı henüz görmedik o yüzden bilançoyu bilemiyorum. Hidrolik Beyin Revizyonu Tork Konvertör (ZF) Yağ Pompası (ZF) Yağ Filtresi (ZF) Çiftli Tas (ZF) Conta Takım (TransTec ) Yağ Pompası Ara Sac (ZF) Yağ Pompası Statoru (ZF) Balata Takımı (ZF) Liqui Moly Top Tec 1200G 10lt Diferansiyel Yağı 1lt Yağ pompası statoru1 Puan
-
ben de bunu diyecektim. Bu beyinlerle sketchup’da tasarım yapılmıyor. Eski beyin savunmasına girdiği an dedim tamam, diyecek lafı yok, buradan vuruyor. Seslendiği camia yemez bunu tabi1 Puan
-
motor üst koruma kapagi ve akü koruma kapagi eksikti. onlari da cikma olarak bulup ait oldugu yerlere taktim ? oncesi sonrasi1 Puan
-
Telefonla dolandırıcılıkta yeni boyuta ulaştılar. Tüm sülalenin bilgilerini sayıp sizi ikna etmeye çalışıyorlar. Hanımı aramışlar, "Şu hukuk bürosundan arıyorum, dayınız xxx yyyy 2021 yılında alışveriş yapmış senetli, ama senetleri ödememiş, icra gelecek" diyorlar. Hanım da diyor ki "ben kefil değilim ki dayımın yaptığı alışverişten bana nasıl icra gelebilir?". Adamlar ikna için hanımın diğer dayılarının ve teyzelerinin de ismini söyleyerek bunu ödemeniz gerekiyor demişler, hanım tartışıp kapatmış. Öte yandan bu adamlar hanımın annesini yani kayınvalideyi, dayılarını ve teyzeleri de arayarak aynı yalanı söylemişler. İ;şin ilginç yanı alışveriş yaptığı söylenen dayı o tarihte ülkede değil, yurt dışında ve 3-4 sene gelmemiş. Kendisini aradıklarında bunu söyleyince 2011 yılından kalma diye çevirmişler. Dayı da "tamam ama zaman aşımına uğramış zaten"demiş. Tehditler ve iddialar devam etmiş. Olay enteresan, arayan kişiler bu bilgilere ve akrabalık ilişkilerine nasıl ulaştılar acaba?1 Puan
-
1 Puan
-
Adam yapıyor bu sporu. "Motorun hakkını vermek" deyiminin vücut bulmuş hali Selçuk abi1 Puan
-
Aracı ufaktan kurcalamaya başladım. Bu süreçte aracın orijinal hiçbir parçasını kırmadan dökmeden yapmaya gayret ettim. İlk önce orijinal enjektör memelerini sprint 764 0.216 ile değiştirdim.(Orijinali 205 mm’dir.) Araçta ki tekleme ve sarsıntı direkt olarak düzeldi. İkinci olarak beslemeyi büyütmek maksadıyla orijinal turbosuna önlü arkalı hibrit yaptırdım. Turbo manifoldu yek pare olduğu için üzerine şekildeki gibi sargı yaptım. Bu işlemler benim kendi yaptığım bir proje olduğu için işçilik profesyonel düzeyde değil. Daha büyük turboyu daha büyük emme manifolduyla destekledim bu manifold 150 beygirlik motorda kullanılan orijinal volkswagen markalı manifold çıkma olarak temin ettim. Montajdan önce içini dışını güzelce temizledim. Montaj sırasında söktüğüm bütün civata ve contaları yenileri ile değiştirdim. Bu sırada külbütör kapak civatalarını da yeniledim. Emme manifoldu daha büyük bir girişe sahip (57mm orijinali 50mm) olduğu için Egr valfinin de değişmesi gerekiyor ben ise egr iptal kiti satın aldım Bu motorun can damarı vakum hattıdır o nedenle tüm vakum borularını da yeniledim. Şuan araç çalışıyor fakat yürümüyor bu konuda dışardan destek alarak yazılım yaptıracağım. 150bg civarında bir güç almayı planlıyorum.1 Puan
-
Motorun altına kapak aldım full takım, yan kapaklar orijinalden daha kaliteliydi müthiş kaliteliydi ama alt kapak naylon pazar plastiği delikleri bile denk gelmedi ??. Montajdan öncede arabanın altını yıkattım yıkamacı 800TL ücret istedi ?. Parçaları da 1500 liraya almıştım.1 Puan
-
Servisten motor kapağının montaj grometlerini aldım kapağı da pianoblack renge boyadım güzel oldu ?.1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00