İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      49

    • Mesaj

      12.567


  2. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      21

    • Mesaj

      104.623


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      21

    • Mesaj

      80.282


  4. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      18

    • Mesaj

      31.931


Popüler İçerik

21-02-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. 70 trafiği tehlikeye sokacak kadar yavaş bir sürat değil, mevzu 70 ile giden adama kafayı takmaya kadar geldiyse işimiz var. Memlekette herkes Schumacher olsa o yine bu beklentideki trafikte mevzu çıkar. Bu mantıklı bir talep değil. Eğer yolda minimum sürat işareti yoksa istediği gibi gider adam, yanlış bir şey yapmıyor. Belki hassas yükü var, belki hastası var belki de yorgun eve gitmeye çalışıyor, belki de yaşlı. Kurallara uyduğu sürece herkes kendisini güvende hissettiği süratte istediği gibi yolculuk edebilir. Ben yarış motosikleti de kullandım. Yani sürat ile problemim yok ama akşam mesaisinden çıktığımda arabamı 40-50 ile sürüyorum. Biliyorum ki uykulu birisi, kan dolaşımında sanki alkol varmış gibi yanlış ya da eksik reaksiyonlar verebilir. Algısı zayıflar. Kim karışır? Kimse karışamaz. Bu paragraf genel konuya ithafen; Peki neden karışıyoruz? İncelediğime göre konuda da tartışılan şeyler hak ve değerler konusu. Bir adamın solda legal sınırlar içinde hız sınırının üst limitinde gitmesi HAKtır. Sizin daha hızlı gittiğiniz için yol hakkını kendinizde görmeniz DEĞERdir. Bu değerler şahsi, kabile çerçevesinde veya toplum bilincinde var oluyor olabilir ancak bu DEĞERler konuda da görüldüğü üzere kişiden kişiye değişken iken, HAK ise evrensel ve herkes için tektir. Bu noktada HAK, DEĞERden evladır, müreccahtır, yeğdir yani üstündür. Yani o adam solda siz illegal bir şey yapıyorsunuz diye illegal bir şey yapmak ya da duruşunu bozmak zorunda değil.
    7 Puan
  2. Altın kural: Arabanın arızalarını, hatalarını, sıkıntıları forumda yazmayacaksın. Hep öveceksin, en iyisi senin arabanmış gibi davranacak, aksini söyleyenleri görmezden geleceksin.
    6 Puan
  3. Tuşun, vites körüğünün altına kaçtığını söylemesem vidadan daha büyük boşluk kalırdı Araba kalacak, gompile sökülecek, fiyat sökünce belli olur ağğğğbiiii, hee bi de bunlarda kronik
    5 Puan
  4. Bu kadar gerginliğe normal.
    5 Puan
  5. Sıvı teması ile oluşan oksit nedeniyle araç titrer. Kapı kapı gezinir. Bu sırada sağlam araç kurcalanıp bozulur. Finalde şansa araç eski haline getirildiği zaman oksit düzelmiştir kendiğinden
    5 Puan
  6. Soğuk bir kış sabahında marş yaptık.
    4 Puan
  7. Artık eski Türkiye yok. Soldan basacaz 220. edit: volt..
    4 Puan
  8. 4x4 müydü o arkadaşın rengi bozuk arabası.. O 177 beygir ile patinaj engellemeyle uğraşırken ben ilk ışıkları geçerim.. Bu camiada mutlaka alınması gereken araba seninki ama baklam işte. Yakıt fiyatları önümüzü kesiyor.. Bu daha mantıklı işte O bir tane vidayı artırmasak iyiydi.. Havalar ısınsın da onun yerini bulalım..
    4 Puan
  9. Her şartta istediğinden yüksek hızda giden Audi temin edebilirim uygun fiyata.
    4 Puan
  10. tamda silmiştim sırrımız ortaya çıktı.
    4 Puan
  11. Herkes ayni seyi savunuyor aslinda. Olay aslinda otoyol, e5 vs degil. Olay sol seritte hiz sinirinda giderken arkadan hizli gelenin surekli selektor yapmasi, hiz sinirinda gidenin de bosluk oldugunda saga gecmeyip izin vermemesi. İkisi de hatali...
    4 Puan
  12. Neyi paylasamiyosunuz? Kurallar belli iste. Burnu önce sokan önce gider
    4 Puan
  13. 1- benzinli araçta özellikle gece gündüz ısı farkı olan zamanlarda deponun içine giren hava gece yoğuşma ile su oluşturur. bu su benzinden ağır olduğu için (dizelden de) deponun alt kısmına gider. Zamanla bu su birikir birikir taa yakıt pompasına kadar yükselir. Bu nedenle mazotlu araçlarda yakıt su filitresi olur. Bu su benzin istasyonundan size basılmış su çoğu kez değildir. Kendi suyunuzdur. Dolu depo bunu azaltır. çünkü hava az girer. 2- Yakıt deposunun içindeki yakıt ağırlıktır. İla taşımanız gerekir. Yük fazla ise kısa kısa benzin almak bilemedim belki avantajlı olabllir. 3- az kullanıyorsanız 3-4 ay sonra yakıt benzin jelleşmeye başlar. bunu engellemek için klasikçilerin kullandığı katkı maddeleri vardır. Çim makinesi vb sezonluk benzinlerde yahut motorsikletlerde vb bu sorun oluşturur. katkısı vardır. (benzin stabilizer) 4- yaz kış dönemi yakıta katılan alkol miktarı değişir. Hava şartları değiştiğinde terz mevsimin yakıtı ile yakalanmak performans kaybı yapabilir. 5- jimny yakıt deposu küçük, sarfiyatı fazla bir araçtır. Doldurun. ama atınca bırakın. çünkü geri dönüş valfi bilmemnesi vs bozulma olasılığı her zaman vardır. pompa atınca üstelemeyin hiçbir araçta.
    4 Puan
  14. gerilegerile döküm mü dayanır döküldü
    3 Puan
  15. Artis artis konuşuyorlar. Kendilerini eski Türkiye'de zannediyorlar..
    3 Puan
  16. İlkay sakın sokma kafanı oraya, ya da kafanın sıkışma ihtimali olan başka bir yere (araba camı gibi), SAKIN!
    3 Puan
  17. Yahu arkadaşlar en temiz hislerimizle bir araba hakkında malumat istedik mevzu ne zaman ve nasıl dona, yelkene bağlandı
    3 Puan
  18. Audi torpidolarınız itina ile sökülür
    3 Puan
  19. Titreşim direksiyonda ise ön lastikler, kasada hissedilir ise, arka lastik balansındandır. Motordan ya da, şanzımandan olup olmadığı vites boşa alınarak anlaşılabilir. Şaft balans bozukluğu ya da, şaft elemanları bozuklukları tüm kasada titreşime neden olur. Lastik, şaft ya da, diferansiyel balans bozuklukları belli hızlarda gelip gidebilir.
    3 Puan
  20. 3 Puan
  21. Lastik havaları uygun ise genelde balans probleminde bunu yapıyor, kullanım esnasında bir yere çarpma vurma vs olduysa balansları bozulmuştur, her ihtimale karşı rot ayarlarıda kontrol edilirse iyi olur.
    3 Puan
  22. Hiç dokunmayayım en güzeli. Yoksa satmaya kalkınca meletirler. Yok açılmış bu yok ölmüş vs vs
    3 Puan
  23. zaten hız sınırı herkese var. sürekli 180 le gidemezsin mesela. hız sınırının en üstünde gidiyorsan zaten sol şerit te giden tüm hızlı araçlar bu hızı geçemeyecekleri için o şeridin sürekli akıyor olması lazımdı. kimse de kimseden yol isteyemeyecekti. çinde böyle mesela, 110 km hız sınırı var, sol şerit ile orta şerit arası sürekli kalın bir şerit var. transit sürüş şeridi. sürekli üst hızda gidiyorlar. hız azalacaksa ortaya yada sağa geçiyorlar. otoyol kalabalık olduğu için kamyonlar neredeyse hiç ortaya çıkmıyor. ortadan ise sırası ile 90 ve 80 ile maks hızda sürüyorlar. nefis çözüm. tabi, benim gibi çok milyonluk continental GT si olanlar bilir, yol vermiyorum dediğim gibi. önce şöyle bir bakıyorum gelen araba ucuz birşey böyle S serisi filansa hiç istifimi bozmuyorum doğrusu. birde ne olduğunu pek fark etmediğim ve köşede turuncu ışıkları yanıp sönen ilginç arabalar var, onları saymadım dikkat edilirse. yani kurallara uyalım zenginlerin ve para babalarının önceliğini fark edelim etmeyenleri uyaralım. sol şerit GT içindir ve hakkı verilmelidir, o kadar para verdik.
    3 Puan
  24. 3 Puan
  25. Ekonomik sürüş hiç mevzubahis değil. - orta şerit 80’le akıyorsa sola geçmem. - 70’le akıyor ve arada uygun uzunlukta boşluklar varsa sollayıp orta şeride girerim. - 70’le akıyor ve orta şeritte yoğunluk varsa, gir çık yapmak tehlikeli ve yorucuysa, soldan %10 payla 88 civarı giderim. Orta şeritte uzun boşluk bulursam geçerim. Yoksa solda kalırım. e5’te her yerde olmasa bile bazı yerlerde EDS var. EDS olmasa da hız sınırı var. Serbestlik yok. bu esnada keyfi olarak hız sınırını aşarak daha hızlı gitmeye çalışanın haklılık payı olamaz. Kanunen böyle bir şey yok. Hız sınırı üstü trafik akışına uy diye bir seçenek yok. Neden ısrarla varmış gibi düşünülüyor. Yok yani.
    3 Puan
  26. Unutmuştur b12 diyeceğim de trafik sigortam yaklaştı, durum trajik.
    2 Puan
  27. Şimdi boya için rn17 mi olacak yoksa 717 mi olacak
    2 Puan
  28. Eski türkiye mi burası diyeyim mi tam yeri
    2 Puan
  29. @Ali Darbaz Konu arabam konusu. çat diye gelip inşaat sorusunu yapıştırmışsın buraya Haliyle sildim mesajları.. Ayrıca çok eleştirme bu tür konuları. )
    2 Puan
  30. Aracım teklemeye tekrar başladığından beri enjektör etrafında bir birikinti olmuştu. Bir tane usta daha buldum yeni birisi ben arizani bulurum gerekirse 1 hafta bende kalsın dedi 500 lira ücret alırım dedi yaparsak yine arıza devam ederse masrafını ben öderim dedi kendisine biraktim. ÖNEMLİ BİR KONU.: BİRİKİNTİNİN YAG OLDUGUNU KEÇE VEYA KAPAKTAN KAÇIRIYOR OLABİLİR DEDİ BEKLEMEDEYİM.
    2 Puan
  31. hadi yazmadım diyelim de rengini naapcez fotolarda gözüküyor pembiş? egzos manifoldu gibi , pas denmez buna döküm korozyonu, yüzeysel kalır böyle , arabada sok kafanı motora doğru aşağı doğru bak orda da aynıdır , bak gel ben bekliyorum burda
    2 Puan
  32. Hiçbir araç lpgyi sevmez,Ama Ford Nefret eder..Keşke taktırmasaydın. Tasarruf edicem diye daha çok masraflara sokuyor bu lpg denen yakıt türü.
    2 Puan
  33. Sadece ben bağlamadım niye sadece benim mesajımı alıntıladınız abi, diğer arkadaşlar küsebilir
    2 Puan
  34. Bir ara burada da birşeyler yazmıştık. https://www.otoclubturkiye.com/forum/forum/472-oto-ansiklopedi/
    2 Puan
  35. Bence de. Relax olaydı olmazdı.
    2 Puan
  36. Selçuk abim ünlüü bir Ankara sanatçısından bahsetti orada aslında. 2. İnfo.
    2 Puan
  37. 2 Puan
  38. Hmm.. Klasik otomatik hitler motorlu birşey kullanmanın belirtileri var. Lpgli otm atmosferiği acilen bırakmalısın
    2 Puan
  39. Esas mesele motoru ısındıracak kadar biniyor olmak. Motoru ısınmayan her araç çok yakar, şehir içinde olan bir durum bu. Örneğin adam sabah basıyor marşa, 20 saniye bekliyor yola çıkıyor, 2-3 km sonra duruyor, akşama kadar araç stop halinde. Dönüşü de aynı. Bu araba 1.0 motor olsa nolur, 1.4 olsa nolur, ısınacak kadar yol almıyor, ortalama tüketim çok yüksek oluyor. Bu durumda benzinli ile dizel arasında çok fark olacağını sanmıyorum, tek fark benzinlinin daha çabuk ısınması ve dizel kadar kurum bağlamaması olur.
    2 Puan
  40. Abi bir ara verelim lütfen. Geriliyoruz. Gerek yok.
    2 Puan
  41. kar yağdı ama yollar açık yardırın
    2 Puan
  42. Yıldızı satmadım abi. Baş köşede duruyor. Hatta 2 aydır duruyor. Aküsü yeni iyi ki ? Abi aracı aldık. 3 dk sonra şarj lambası yandı. Sözde temizlik babında yıkatmışlar motoru. Başka bir serviste işi çözdük. Neden daha önce buraya gelmemişim diye de çok dövündüm. konjektöre su kaçmış. Oldu. 2.0 motorlarda akü çok dikkat edilmesi gereken hususmuş. Onu da öğrendik. Vesile ile yeni bir akü de aldık. Şu an sorun yok. Hatta ilk yükümü aldım. Sabah Kocaeli ☺️
    2 Puan
  43. Nissan X-Trail T30 kasa hakkında onarım yapan rusların sayfası. https://www.drive2.ru/experience/nissan/g1673#results
    2 Puan
  44. Son zamanlarda forumda patlayan 1.2 konuları üzerine, birde motor sesinde hafif artma titreşim eklenince yaza bıraktığım triger işlemi için pazartesi akşama doğru sanayiye triger değişim için bıraktım. Triger,devirdaim, bujiler, V kayışı, V kayış bilyası conta, yağ hava filtresi vs değişim işlemi yapıldı. 10700 parça 6000 işçilik ile değişim yapıldı. Akşam soğuğu olduğu halde çalışmada ki titreşim ve ses gitmişti. Ek olarak triger seti ilk defa değişmiş, daha önceden o kısım hiç açılmamış ustam söyledi. Karter ve yağ süzgecide temizlendi, içerisinden parça çıkmamış gayet temizmiş ve iyi yağ kullanılmış, motor içini de usta beğendi. Km:72250
    2 Puan
  45. deme öyle sürünürsün adliyede
    2 Puan
  46. Birisi bana mı seslendi ?
    2 Puan
  47. Yarın elektrik abonesini açtıracağım. Öncesinde elektrik bekçisini monte ettim. Otomat kutusunu açtığımda bu şekildeydi; Öncesi Sonrası;
    2 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...