Skor Tablosu
Popüler İçerik
05-03-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Evet bir inceleme konusu açmak iyi olur diye düşündüm. Diğer tebrik konularında konuşuyoruz ama daha teknik ve yorum bilgilerimi paylaşayım. Aralık 20 den beri yaklaşık 7 bin km kullandım şehirlerarası da kullandım. Özet olarak araçtan memnunuz pişman değiliz. Şimdi detaylara gireyim. Çok resim çekmedim çünkü aracı anlatan birçok resim ve bilgi var. 1- Yakıt: Evden şarj ediyorum. Bu hesapla şu an 3 tl/kw ama yakında 6tl/kw gibi değerlere dönüşecek gibi duruyor. Araç 11-17 arasında gidip geliyor ama 14kw/100km gibi bir değer pratikte otoban şehiriçi karışık herhangi bir özenme olmadan elde ettiğimiz değerler (130 ile otoban hızları vb). Dolayısı ile şu an 42 kuruş km de ve zam sonrası 84 kuruş ortalama gibi bir değerimiz olacak. 2- Sessizlik: Araç sessiz. Camlar epeyce izoleli. Motor sesi zaten yok. farklı bir duygu oluyor. Teker sesi var ama çok değil. Bu teker sesi camı açınca anlaşılıyor ki dışarda var. Özellikle kırsal alanda güzel havada pütür asfaltta camı açarsın gezersin ya orda camı açınca baya ses duyuluyor 3- Güç: Araç çok güçlü ve birçok elektriklideki gibi bu güç anlık alınıyor. Bu da sürüş deneyimini benziniden çok çok farklı yapıyor. Mesee daha ucuz olması değil tercihte daha çok bu oluyor. 4- Menzil: 455 yazmasına karşın yazın 400 kışın 350 km gibi karışık menzil var. Hipermil yapılırsa 500-600 görenler var ama 500 ü aşmak için özel çaba sarfetmek gerekir ve havanın 15 derecelerde olması gerekir klima kapalı vs. Kış 0 derece kar yağmur kötü hava otobanda 120 ile basarsan 250km gibi bir menzil var. Bizim kullanımımıza yukarda bahsettiğim otoban şehiriçi karışık özenmeden hızlı kullanımda 330-350 km görüyorduk geçen haftalardaki soğuk havada. Havalar ısınınca daha başka rakamlar görebiliriz. Batarya yüklü olan 57.5kwh LFP batarya. Ancak bunun 53.5 olanı kullanılabiliyor. aradaki 4 nereye gitmiş kimse bilmiyor. Ancak 0 dan sonra 50 km yapan deneyler var. Belki pil eskidikçe oradan tolere ederek bize pil eskimemiş gibi hissettirecek bilemiyoruz. 5-PIL: Pil 400V 57.5 kw ve dediğim gibi 53.5 kullanılabiliyor. Yaklaşık hızlı şarjda 40 dakikada sıfırdan fulun fulune dolabiliyor. Ancak şehirler arası seyahatte tam doldurmadan devam etmek daha çok tercih ediliyor. Çünkü dolum ilerledikçe yavaşlıyor. 20 dk beklemede baya bi doluyor ilk başta. Piln ömrü 500bim km olarak veriliyor. Şu an 5bin dolar olan pilin değişim bedeli toplam 11bin dolar. Servet Elektronik kaça değiştirir bilmiyorum. 6- Sürüş Dİnamikleri: Viraja giriş vb iyi. Kasis geçişleri iyi ama yoldaki tıkırtılar içeri titreşim olarak çok giriyor. Bir bmw gibi felan. SÜspansiyon artikülasyonu düşük deniyor ama denemedim. Ağırlık altta olduğu ve lastik geniş olduğu için güvenli hissedliyor. Dİreksiyon kalın ve sert. Üç sertlik derecesi var ama orta sert iyi. 7- Navigasyon: Google verileri ile işleyen kendi haritası var. Uydu görüntüsü yüksek çözünürlük kullanabiliyoruz ancak sistemi ingilizce yaparsak. Cep telefonundaki hedefi arabaya "gönder" yaparak hedefi verebiliyoruz. Navigasyonda vardığımız yerde kaç bataryamız kalacak diye hesabını yapıyor ve tutuyor. Yetmeyecek ise yavaş gidersen şu hızın altında o zaman şöyle varırsın diye gerekirse uyarabiliyor. 8- Kameralar: Araçta sanırım 12-13 kamera var. Bunların 7 tanesi normal çevresel geri kalanı önebakanların farklı odak uzaklıkları olanı. Sanırım öne bakan 4 kamera var. İçerde var. vs vs. bunlar sürekli kayıtta. istersen kornaya yahut tuşa atayıp basınca mevcut klibi saklamasını isteyebiliyorsun. arabanın dört bir tarafından kayıt alıyor. ayrı ayrı oynatabiliyor. 9- Güvenlik Modu: Kamera demişken araç alarm moduna geçebiliyor. Yanından birileri yürür geçerse otomatik kayıt alıyor. Kapılara elleşme olursa bildirim yolluyor. Uzaktan konuşup mesaj atabiliyorsunuz megafonla. yahut ışık açıp kayapabiliyorsunuz. bagajı da açarsınız ama gidip kapamak gerekir. 10- Cep uygulaması: Cep uygyulaması anahtar. aracın anahtarı iki tane kart. ama cüzdanda da kullanmıyoruz. Telefon ile kullanıyoruz. Telefon cebinizde ise aracın kapıları dokununca açılıyor uzaklaşınca kilitleniyor. ve bip yapıyor. bip i duyunca (korna bp) kilitlendiğini anlıyorsunuz. Bu sesi özelleştirebilir mehter marşı koyabilirsiniz. 11- Megafon: Araç park konumunda iken megafon aracılığı ile içerden normal dışarıya "park eden araçlar devam edin" diyebiliyorsunuz. Araç içi mikrofonu kullanıyor. Ayrıca müzik de çalabiliyorsunuz. Işık gösterisi var ama çok önemli değil merak eden arasın. 12- FArlar: Farlar matrix far. Kameradan alığı görüntüye göre yolun bazı yerlerini karanlık yapıyor. sürekli olarak değiştiriyor. Mesela otobanda sağ şeritte kamyon var yaklaşıyorsunuz hemen kamyona gelen yeri indiriyor ki zaten biz kamyonu görüyoruz ve kamyon şöförünün gözü rahatsız olmasın. Kamyonu geçer geçmez orayı fulluyor. Gene aynı şekilde karşıdan gelen için de onun olduğu kısmı azaltıyor diğer kısımları indirmiyor. 13- iç döşeme: Bir audi deri koltuk değil. Ama yeterli gibi geldi bana. Bol bol para harcanmamış ama birçok şey düşünülmüş. Koltuklarda oturma tabanı nisbeten küçük. Togg da da küçük gelmişti bana bunda da küçük. Belki almanların daha popoları büyük mü oluyor nedir. 15- Maksimum hız 220: 225 gidenler de var. oralara kadar çıkmadım ama epeyce hızlı gittim oldukça stabili. Rüzgar sesi anormal olmuyor. 16- Motor: 220HP / 160KW motor 430NM ancak bu 295HP den yazılım ile indirilmiş bir motor. Bu nedenle motorun fiziksel dayanımı ve düşük beygirdeki torku oldukça tatmin edici. Arabayı alma sebeplerim arasında en önemlisi buydu bir de bu motorun rulmanını ve renault peugeot ve nissan leaf motorların rulmanını görmüştüm arada devasa fark vardı. Tabi büyük iyi demek mi tartışılır. 17: Bakım: Bakım yok. Bu bazı alman uzmanlar tarafından eleştiriliyor. Ancak zaten şanzıman yağı gibi bazı yerlerde sensörler var zamanı gelince eksilnce değiştirme mesajları çıkıyormuş. Aracın birçok yeri sipariş verilebiliyor.Siz de bakabilirsiniz service.tesla.com dan girip sipariş verilebiliyor. Mesela motor (arka) 94 bin TL. yahut ön far 24 bin tl vb. Parçalar aşırı pahalı değil. Cam suyu ekliyorsunuz bir de 30 bin km de hava filtresini kendiniz değiştiriyorsunuz. Bu önemli bir tasarruf kalemi çünkü servis ücretleri artmış vaziyette ve km başına 1 TL bir ilave getiriyor birçok markada. 18- Sigorta: SR versiyonun siortası nisbeten ucuz. Araç briçok şeyden kendi sakındığı için kazaları önleme yeteneği epeyce var. Buna karşın çok güçlü ve arkadan çekiş olduğu için apaçi eline düşerse kaza oranı artar. Kesin artar. İlerde umarım apaçilere başka araba bulurlar. Drift modu yok. Varsa da bulamadım. Ayrıca not edeyim. 19- Araçta diğer sürücü arabayı kullanırken nerde olduğunu UZAKTAN cep telefonundaki haritadan izleyebiliyorsunuz. Kaçla gittiğini görebiliyorsunuz. Hangi kanalı dinlediğini görebildiğiniz gibi radyoya müdahale edebiiyorsunuz. NAvigasyonuna yeni hedef atayabiliyorsunuz. Aşağıda resmi paylaşacağım. Uygulama oldukça etkili. 20- Sabah araca binmeden klimayı açabiliyorsunuz. Bu eğer araç takılı ise şebekeden hem pili soğuk havada operasyon sıcaklığına getiriyor verimi artırıyor hem de içeriyi ısıtıyor. Yazın da tabi soğutuyor. Araç hazır olunca cebe mesaj geliyor. 21: Şarj: Evden şarj etmek oldukça iyi. Ancak bu konuda yönetmelikler hala çorba gibi. Biraz kapanın elinde kalıyor ve belirisizlikler var. Benim tavsiyem hiçbir zaman sabit şarj cihazı yaptırmayın. Monofaze basit bir priz yaptırın. süpürge takmak için gibi görünsün. Sigortasını başka yere takabilirsiniz. Çoğu kişi benzin mantığı ile ne kadar zamanda doluyor diye soruyor ve eve çabuk dolması için bir sürü masraf ediyor. Aracın çabuk dolmasına gerek yok. Gece taksicilik yapmıyorsanız. 22- Servis: Servis mobil. Fizikksel servis de var aşağıda hatta resimde tam önündeyim E5 tuzla musluoğlu. Ama gezici servis aynen togg da olduğu gibi gelip önemli birçok işi yapıyormuş. yan Cam değişimi dahil. Zaten araç çok basit bozulacak çok şey yok. Zamanla salıncaklar burçlar vb gidecektir. Mobil servis işte onları felan yapıyor. AYna değiştiriyor vs vs. Seviste özel servis açmak ve kendi servisini kendisi yapmak için hesap açma ve doküman indirme kursları dinleme olanakları var. Eğer 600 dolar verip kursları tamamlarsanız servis açabiliyorsunuz. 23- Internet: Araçta internet var. Aylık 150 lira ödüyorsunuz. Tarayıcı youtube spotify vb hepsi çalışıyor. Canlı trafik yönlendirme yeniden rota planlama var. Youtube hareket halinde sadece sesi veriyor. Aslında tunein.radio da var diğer ülkelerde ama bizde RTUK yasakladğı için yüklü gelmiyor. Onun yerine radio.net i kullanıyorum. Telefonu şarj etmeye gerek kalmadı. 24-Şarj portları: Bagajda 15.5 volt. orta konsolda 15.5volt çakmak klasik. orta konsolda 2 tane usbc, arka koltuk önü havalandırmada 2 tane usb c. torpidoda bi tane usb c . torpidodakine kendi üzerinde usb disk ile geliyor. kamera görüntüleri sürekli oraya kaydediliyor. vaka olursa ordan alıp yüksek çözünürlük bilgisayara aktarıyorsun. Cepten izlediğin düşük çözünürlük. Ayrıca ekranın alt kısmında kumaş kaplı kablosuz şarj pedi var telefonu oraya koyunca şarj oluyor. apple bazı telefonlar çok ısınıyor. Androidlerde sorun yok. 25- SR ile beraber 2024-4 ay sonrası araçlarda hardware 4 denilen yeni sistem geldi. Bunlarda HD kameralar, güçlü ana bilgisayar kondu. İlerisi için full otonom sürüşe göre yapılmış. Otonom sürüşümüz bizim birinci seviye. İkinci ve üçüncü seviyeler için 100 +100 bin para vermek gerekiyor. 26- ŞArj: Evden şarj iyi. 800w ile 11kw üç faz arasında ayar yapabilirsiniz. Tek fazda maksimum 7kw (32a) çıkmak mümkün ama o her yerde olamaz. DC şarjlar 30kw ile 180 kw arası değişiyor. Şarjı 60kW olarak kabul edin hesap yaparken. Şarj istasyonları benzin istasyonu gibi değil. Orda burda olması mümkün. Yer altına benzin tankı koymaya gerek yok. Köyde de olabilir. Çünkü para kazandıran bir iş modeli var. Birçok firma sitelere ve esnafa (kebapçı vb) şarj istasyonu kuruyor buradan kazanca göre gelir alınıyor. Benzin 5 dakikada alınıyor bu 50 dakika diye düşünmek doğru değil. Çünkü benzinciye gitmiyoruz. Farklı bir mod ile düşünmek gerekiyor. Ama tabi menzil 1000km olsa hayır denmez. 27- Lastikler 245 45 19 104 XL lastik olması lazım. Oldukça geniş eski araçlarıma göre. 28- Bagaj (lar) : Önde ve arkada muazzam bagaj alanı var. Çeki demiri de kolay takılıyor. işletmesi ile beraber 50k. Kötü yanlar: Boya ince deniyor, panel hassasiyetleri bende kusur yok ama kusurlu olanlar var. Bazı arabalarda trim sesi geliyor ama mobil servis hemen hallediyor ücretsiz. Deri koltuklar suni deri (yeni versiyonda soğutmalı suni deri). Hiç bozulmuyor diyorlar ama zamanla göreceğiz. Cam tavan türkiye şartlarında kırılmaya müsait. Ön tampon kamerası olsa iyi olurdu (yeni versiyonda koymuşlar). Lastik jantları yanaktan dışarda. apaçi jantı gibi. Kaldırıma değdirmemek gerekiyor. Ben parkederken çok kullanırım kaldırıma dokunup yerimi tahmin etmeyi, artık kullanamıyorum ama yan kameralar ve arka kamera ve bunlara bağlı 360 imitasyonu oldukça yeterli. Park sensörü yok. Kamera bazlı sensör. Yine aynı şekilde yağmur sensörü yok. Kamera bazlı tahminleme var. SOnuç: Arabadan memnunum. Elon Musk cozutmasa daha memnun olacağım. Bir daha benzinli araba da almam gibi. not: Satılık A3 ve tiguan Şimdilik bu kadar başka sorularınız varsa yanıtlamaya çalışırım.21 Puan
-
Çoh getir. Birazla olmaz o iş. Ver kartı dediğinde biz sana biraz mı kart veriyoruz beyim?10 Puan
-
sağ ön cam halatı koptu. cam bosa düştü neyse ki kirilmadi. kriko tamir takimini alip degisimini yaptim. halatlari gerdirip yerine takmak tam bir iskence ama zor da olsa takabildim9 Puan
-
5 Puan
-
5 Puan
-
5 Puan
-
Yap yap elini korkak alıştırma. dual dediğin pikaptır abijim.4 Puan
-
Cd calar bozuldu. Ben de tarihsel ipod u mp3 calar olarak kullanayim dedim. 3d printer ile esnek bir destek tasarlayip, bastirdim. 30 pin uzatma kablosu ve ses sarj ayirici ile baglantiyi sagladim. Ses muthis oldu.3 Puan
-
görüntü donuyor. sesini dinliyorsun. gayet mantıklı. zaten fatih altaylıyı görsem ne görmesem ne. Vitesi parka alır almaz oynamaya başlıyor.3 Puan
-
DUAL motor "yazmayan" yere TDI yapıştırabiliriz aslında.3 Puan
-
3.0 TDI quattro yapıştırayım ben de iyi fikir. Siyah ve beyaz dışındakiler ÖTV limitini aştığı için oldu. Alıp farklı renge kaplatan da çok. Ben artık standart takılmak istediğim için bulaşmadım o işe. He çok memnun kalırım binmeye devam edeyim dersem iki sene sonra marjinal bir renge kaplatabilirim ama sanmıyorum.3 Puan
-
geçen ramazan ankaraya gitmiştim iftara, bu sefer gebze gidiş dönüş 1.400 km, dur bakalım hanımdan izin yani şey hanıma haber verebilirsem gelebilirim, tam kesinleşince yazacağım3 Puan
-
3 Puan
-
uçakla geleni saymıyorlarmış yok öyle bir saatte 750 km yol gelmek binecen arabana paşa paşa gelecen bizde xtrail görecez (ucakla gelirsen haber et sabihadan alıp bırakırım)3 Puan
-
3 Puan
-
bir de farklı olarak "fırın beyazı" var. ben en çok "bulaşık makinesi beyazını" sevdim ama. "demirdöküm kombi beyazı" da güzel 1 derece kabin ısısı farkı yaratacağı için : D3 Puan
-
Herkese tekrardan merhabalar,uzun zamandır forumda yoktum ama 18 yıldır tanıdığım insanları tekrardan burada görmek çok güzel oldu, Aracım 2024 model Toyota Corolla 1,5 Vision Plus modeli,en boş paketi ama bana göre oldukça dolu bir araç;Tek tek özelliklerini yazmayayım Toyota Safety Sense 3 var araçda,şerit takip,çarpışma önleyici,Acc,tabela okuma çarpışma önleyici başlıca sayacağım özellikler. Neden bir üst paketini almadığıma gelince arada 200bin tl kadar fark vardı,ben de kendime uğraşacak bir şeyler olsun(ayrıca yaptıklarım o kadar tutmadı )diye giriş paketini tercih ettim. Aracıma yaptıklarım; Aldığım gün gerçekten aydınlatması kötü olan orjinal Philips halojen ampullerden kurtulup Photon Milestone katana Led ampullerle değişim yaptım,fabrikasyon merceklerle birlikte karşı tarafı rahatsız etmeden güzel bir ışık elde ettim. 16 inç replika flame jantı ön sis kaşı krom çerçeve yan camlar ve kapı krom çerçeve arkalar 2 önler 1 numara cam filmi eve mat paspas Uzun yıllardır turbo dizel araç kullanıyordum atmosferik motorlu bir araca geçince tabi ki biraz torq aramadım değil ama yılda maksimum 5 ya da 6bin km yaptığım ve kısa mesafe araç kullandığım için benzinli motora geçince çok da tereddüt etmedim,şimdilik şehir içi yakıtım 8 8,5ltlerde araç daha 900km de biraz km yapınca biraz daha düşeceğini umuyorum,daha iyileri sizlerin olsun..2 Puan
-
Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir Kapadokya'da dağ bisikleti kullanıyorum. Girmediğim yer, çıkmadığım vadi, tırmanmadığım tepe kalmadı. Hem de bisiklet ile gidilecek mesafeler kısıtlı olduğu için biraz daha açılmak istedim. Bu yüzden hem yolda gidebileceğim. Hem de hafif arazi ve toprak yollarda sorunsuz yol alabileceğim bir motor arayışına girdim. Ekonomik sebeplerden dolayı geçen yıl erteledim ama bu sene çok şükür nasip oldu. A ehliyeti aldıktan sonra açtığım konuda da bana yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim. Her zamanki gibi yeni şeyler öğrendikçe ne kadar cahil olduğumu fark ettiğim bir konu oldu. Öğrendikçe daha doğru kararlar verebildim. Forumdan bir arkadaşın tavsiyesi üzere araştırmaya başladığım Hero X-Pulse 200 4v Pro modelini beğendim. Hem fiyat olarak hem de alan kişilerin memnuniyeti beni bu motoru almaya itti. Gönlüm biraz daha yüksek cc ile başlamaktan yanaydı ama hem ekonomik olarak hem de mantıklı olması sebebiyle bunda karar kıldım. Bayiye sadece bakmaya, üzerine bir oturmaya gitmiştim ama bayi 20 Bin TL peşin kalanı 12 ay vade farksız taksit deyince almış bulundum. İnşallah pişman olmam ve düşmem . Yine her zamanki gibi tavsiyelerinize açığım arkadaşlar. Tekrar teşekkür ederim.2 Puan
-
Merhabalar hayırlı ramazanlar cümleten. Grupta ihtiyarlar ile görüştük tarihi ve yeri belirledik. 9 mart pazar günü Öğütler restoranda iftarımız olacak. Katılmak isteyen arkadaşların cuma öğlene kadar bildirmelerini rica ediyorum. İhtiyarları toparlaması zor olduğundan günü değiştiremiyoruz. Konum ve menü bilgilerini ekleyeceğim. Önden söyleyim menü fiyatları bu senenin. Evet özellikle tekrar sordum bu senenin Gruptan geleceklerini bildirenler 1-@Serkan Toker 2-@Aydın Perçem 3-@Alptuğ Özcan 4-@Remzi Karaca 5-@Zafer Bakar 6- 350ci Konum bilgisi : https://g.co/kgs/qPzunBo Menü : Fix menülerin dışında sipariş veriliyormuş. Menü içeriğinde Çorba, soğuk içecek, iftariyelik ve tatlı(güllaç veya şekerpare) var. BEYTİ MENÜ 580 tl ADANA MENÜ 530 tl TAVUK ŞİŞ MENÜ 480 tl KÖFTE MENÜ 490 tl KIYMALI PİDE MENÜ 480 tl KUŞBAŞILI PİDE MENÜ 530 tl KAŞARLI PİDE MENÜ 480 tl KARIŞIK PİDE MENÜ 550 tl2 Puan
-
2 Puan
-
"rain sensor does not exist" bu arada ilk defa ısıtmalı koltuklu ve direksiyonlu arabam oldu hep istemiştim sonunda oldu. bel ağrısına iyi geliyor.2 Puan
-
Ben henüz 250 km'deyim erken yorum için ancak; Koltuk rahatsız (Audi vs. e göre), baldır desteği zayıf ve suni deri çok saçma bir malzeme. Nappa filan olsa çok daha iyi hissettirirdi. Ya da kumaş olsaymış. Süspansiyon kötü değil ama travel kısa, artikülasyon da aynı anlama geliyor galiba. Bu da bozuk yollarda arabanın dört köşeden çok fazla oynamasına sebep oluyor. Çözüm olarak aftermarket süspansiyona geçenler çok fazla yurtdışı forumlarda. Tesla'da coilover kullanmak çok popülermiş. Yağmur ve park sensörü olmaması bence kötü. Olumsuzlar şimdilik bu kadar.2 Puan
-
istanbuldan 1 gün sonra da burası, ikisinden birine gelmek istiyorum nasip olursa ama iç işleri bakanı son sözü söyler Ankara günübirlik daha iyi oluyor yol rahat. Kesinleşince isim yazdırırım Geçen seneki gibi duman partisi varmı2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Makineyi tanıdık bir tamirciye verdim, dün akşam getirdiler. Saat gibi olmuş. Bilye dağılmış, bilyenin bağlı bulunduğu mil aşınmaya başlamış, amortisörler işlevini yitirmişti. Kazan ön kısmında da ufak çatlak oluşmuş. Sonuç; sıfır kazan ile değişim yapıldı. Maliyet: 6500 TL Birkaç yıl daha idare eder.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Amerikadan yapay zekaya tercüme ettirdiğim "engelli park yeri" ve engelli aracı tanımlamaları ve hangi şartlarda bu haklara sahip olunuyor onun açıklaması. "geçici olarak" da buraları kullanmak mümkün mesela ayağınız alçıda geçici olarak. --- Engelli Park Kartları Açıklaması Ülke genelinde sıkça rastlanan bir görüntü: mavi ve beyaz tekerlekli sandalye sembolüyle belirlenen engelli park alanları. Bu alanları yalnızca geçerli devlet tarafından verilen park kartına sahip kişiler kullanabilir. Bunda hepimiz hemfikiriz, değil mi? Engelli park kartları ve bu alanlar, gerçekten ihtiyacı olan kişiler için ayrılmıştır – ayrıcalıklı park hakkı elde ettiğini düşünenler için değil. Ancak, bir kişinin engelli park kartına ihtiyaç duymasının birçok farklı sebebi olabilir. Bu konuda büyük bir kafa karışıklığı olduğu için, bu kartlara kimlerin hak kazandığını, nasıl kullanıldığını ve nasıl alınacağını daha detaylı inceleyeceğiz. Engelli Park Kartları Nasıl Çalışır? Milyonlarca Amerikalı, hareket kabiliyetlerini kısıtlayan fiziksel engeller veya sağlık sorunlarıyla mücadele etmektedir. Engelli park alanları, bu kişilerin günlük yaşamlarını daha az stresle sürdürmelerine yardımcı olur. Bu park alanları, yalnızca devlet tarafından verilen engelli park kartlarına sahip bireyler tarafından kullanılabilir. Bu kartlar iki türde bulunur: • Dikiz aynasına asılan plastik etiketler (placard) • Özel engelli plakaları Her ikisi de Uluslararası Erişilebilirlik Sembolü (ISA) olan tekerlekli sandalye sembolünü taşır. Her eyaletin Motorlu Taşıtlar Dairesi veya benzeri bir kurumu, hareket kabiliyetinde kısıtlama bulunan veya belirli sağlık sorunları sebebiyle uzun mesafeler yürüyemeyen bireylere engelli park kartı verir. Bu kartlar, araçların bina girişine yakın engelli park alanlarına park edilmesine izin verir. Bu park alanlarının çoğu, tekerlekli sandalye kullanan bireylerin araca giriş ve çıkış yapmasını kolaylaştıran ekstra alan, rampa veya kaldırım girişleri içerir. Bazı eyaletler veya yerel yönetimler, engelli park kartı sahiplerine ek avantajlar sunabilir. Örneğin, parkmetreli alanlarda veya kamuya ait otoparklarda ücretsiz park etme hakkı tanıyabilir ya da park süresi sınırlamalarını kaldırabilir. Öte yandan, uygun bir engelli park kartına veya plakaya sahip değilseniz, engelli park alanına park etmek yasadışıdır. Cezalar eyaletten eyalete değişiklik gösterse de, ihlaller yüzlerce dolarlık para cezasına ve diğer yasal yaptırımlara neden olabilir. Kimler Engelli Park Kartı Alabilir? Engelli park kartı için belirlenen kriterler eyaletten eyalete değişiklik gösterebilir. Ancak genel olarak, bireyin 100-200 metre yürüyebilme yetisi temel kriter olarak değerlendirilir. Ayrıca, bir araca giriş çıkış kolaylığı veya gece görüş sınırlamaları gibi faktörler de göz önüne alınabilir. Engelli park kartı için uygun olan yaygın sağlık durumları şunlardır: • Destek, baston, koltuk değneği, protez, tekerlekli sandalye veya benzeri bir cihaz olmadan yürüyememe • Bacakları veya hareket kabiliyetini sınırlayan hastalıklar • İleri derece akciğer veya kalp hastalıkları • Özellikle gece olmak üzere görme bozuklukları • Bir veya her iki bacağın ya da her iki elin işlev kaybı veya ciddi hareket kısıtlılığı • Artrit • Diğer hareket veya sinir sistemi rahatsızlıkları Bu listeye dahil olmasa bile, siz veya sevdiğiniz biri engelli park kartından fayda sağlayabileceğini düşünüyorsanız, doktorunuza danışmanız önemlidir. Örneğin, bazı eyaletler taşınabilir oksijen kullanan bireylere veya güneş ışığına aşırı duyarlılığı olan kişilere de bu izni verebilmektedir. “Engelli Gibi Görünmüyorsun” – Görünmez Engellilik Durumları Engelli park kartları sadece tekerlekli sandalye kullanan veya koltuk değneğiyle yürüyen bireyler için değildir. Elbette, engelli park kartlarını kötüye kullananlar vardır. Ancak, bir kişinin fiziksel olarak “engelli gibi görünmemesi” onun hile yaptığı anlamına gelmez. Görünmez engellilik durumları nedeniyle engelli park kartı almaya hak kazanan bireyler genellikle yanlış anlaşılmalara ve tacizlere maruz kalabilir. Bu durumlar şunları içerebilir: • Beyin yaralanmaları ve tümörler • Kalp ve akciğer hastalıkları • Sırt yaralanmaları • Kronik ağrı • Epilepsi (nöbet bozuklukları) • Organ nakilleri • Gizli protezler • Yeni ameliyat olmuş bireyler • Kanser tedavisi gören hastalar • Kronik yorgunluk sendromu veya fibromiyalji • Kısa süreli hafıza kaybı Bu konuda daha fazla bilgi edinmek isterseniz, Görünmez Engellilik Derneği’ni ziyaret edebilirsiniz. Geçici Engelli Park Kartlarını Kimler Kullanabilir? Çoğu eyalet, hamile kadınlar veya kısa süreli engellilik yaşayan bireyler için geçici park kartları da sunmaktadır. Genellikle, bu kartlar en fazla altı ay süreyle geçerli olur veya doktorunuzun başvuru formunda belirttiği süre kadar kullanılabilir. Geçici engelli park kartına hak kazandırabilecek durumlar şunlardır: • Hamilelik (özellikle yatak istirahati önerilenler) • Bacak yaralanmaları (kırıklar, diz sakatlanmaları vb.) • Belirli ameliyatlardan sonra iyileşme süreci (örneğin bel ameliyatı) • Kanser tedavisi (kemoterapi, radyoterapi) • Hareket kabiliyetini sınırlayan veya tekerlekli sandalye, koltuk değneği gibi yardımcı cihazların kullanılmasını gerektiren herhangi bir durum Engelli Park Kartı Nasıl Alınır? Engelli park kartı almanın en iyi yolu, önce bir doktorla görüşmektir. Sağlık uzmanınız, bu izni alıp alamayacağınız konusunda size rehberlik edebilir ve gerekli belgeleri doldurarak hastalığınızı veya engelinizi belgeleyebilir. Bunun ardından, eyaletinizin Motorlu Taşıtlar Dairesi (DMV) web sitesini ziyaret ederek süreci öğrenebilirsiniz. Çevrimiçi başvuru yapma imkânınız olabilir ya da DMV ofisine giderek başvuruda bulunmanız gerekebilir. Başvuru sürecinde sağlık durumunuzu açıklayan formlar doldurmanız ve resmi tıbbi belgeler sunmanız istenecektir. Kart ücretleri eyalete göre değişiklik gösterir – bazı eyaletler ücretsiz park etiketi sunmaktadır. Engelli Park Kartı Kullanım Kuralları Engelli park kartını aldıktan sonra, onu yalnızca siz kullanabilirsiniz. Kart, hem sürücü hem de yolcu olarak kullanılabilir, ancak araçta bulunduğunuz sürece geçerli olur. Plaketi başkalarının kullanmasına izin vermek, ciddi para cezalarına ve diğer yasal yaptırımlara neden olabilir. Kasıtlı olarak kötüye kullanılması durumunda, kart iptal edilebilir ve kullanıcıya yüklü para cezaları veya kamu hizmeti gibi cezalar verilebilir. Ek olarak, çoğu eyalet plaketi geçici bir izin olarak görmektedir. Bu nedenle, belirli bir süre sonra yenilenmesi gerekmektedir. Yenileme sürecinde, doktorunuzdan tekrar engellilik durumunuzu doğrulayan belgeler talep edilebilir. Eyalet Dışına Seyahat ve Geçerlilik Durumu Engelli plaka veya park etiketi, her eyalette geçerli olmayabilir. Özellikle etiket şeklinde olanlar, bazı eyaletlerde farklı prosedürlere tabi tutulabilir. Örneğin, Kaliforniya, engelli ziyaretçilerin 90 günlük geçici seyahat plaketi almasını zorunlu kılmaktadır. Kalıcı olarak aracınıza takılı olan engelli plakaları genellikle tüm eyaletlerde tanınırken, taşınabilir park etiketleri bazı eyaletlerde geçerli olmayabilir. Bu nedenle, seyahat etmeyi planlıyorsanız, gitmeyi düşündüğünüz eyaletin DMV kurallarını önceden araştırmanız önemlidir.2 Puan
-
Ertesi gün aynı gün değil ayrıca ramazan başlamadan 2 hafta önce konuştuk ekran görüntüsü ile kanıtlarım, siz gelmemek için aynı güne denk getiriyorsunuz2 Puan
-
çok gereksiz bir geçiş hele ki istanbulda 55 yanaktan 40 yanağa düşmek hiç mantıklı değil2 Puan
-
İlanı güncelleyip paylaşayım. Sarı sitede çıkar zaten aramada. Eyvallah. Açık renkti. Recaro koltuk buldum aldım. Komple döşeme yaptıracaktım da Tesla işi olunca bu haliyle satılığa çıkardım.2 Puan
-
2 Puan
-
Yıl olmuş 2030 triaclı var olmaz mı Bi sen eksiktin Şimdiden diyim Haşmet dedemi getirmezseniz gelmem2 Puan
-
Bi sussak? İftar sonrası tükkanda ilaçlı ay eee şekerli çay ikramımız var2 Puan
-
İftarda yemek yerine öğüt dinlemeyin bence ? İğrenç espriydi kabul ediyorum2 Puan
-
İlk taksit olarak olabilir. Bir de şöyle deneyelim. Ya da ben borca girip satmayacağım, o da bir ihtimal.2 Puan
-
2 Puan
-
Beni de yazın beni de. Koca kamyonla gelicem. ama en öne yazın. En erken ben gelip @Servet Aydın ın ofise çökücem ? @Serdal Soysal @Furkan Avcı @mert Gülkokan. @Muhittin Kaplan unuttuklarım da olabilir. Hey Eskişehir ekibi. Ses verin bakam.2 Puan
-
2 Puan
-
1 Puan
-
Hayırlı olsun. Bu kasa iyice çoğaldı gerek forumda gerek caddelerde,sokaklarda.1 Puan
-
İkisinden de. Üçgen çizince Fati alt uçta kalıyor, Fındıklı yolundan E5 dedin mi, ver elini Gepze1 Puan
-
Ekran kartı güncel olmayan herhangi bir bilgisayar iş görür. 15-20 binlik bir şeyi uzuuun bir süre kullanır.1 Puan
-
Tavsiye edilen ölçüler orada mevcutsa tavsiye edilen ölçüleri kullanmanız çok daha mantıklı olacaktır. Adı üstünde tavsiye edilen.. Çalışan onlarca mühendis bir sonuca varmış ki o sonuçları elde etmişler.. ayrıca 195/55R16'dan 195/40R17'ye geçtiğinizde lastik çapınız yaklaşık 3,5cm küçüleceği için -eğer aracı basmayacaksanız- görsel olarak güzel olmayacak çamurluk lastik arası boşluk daha da açılacak, konfor olarak bisiklete yakın olacak, aracın aerodinamiği değişeceği için yol tutuşunuz etkilenecek, eğer araç beyninde kalibrasyon yoksa kadrandaki hızınız ile gerçek hızınız da aynı olmayacak.. Amacınız jant değiştirmek ise tavsiye edilen ebatlarda bulunan 205/45R17'ye geçtiğinizde yukarıda bahsettiğim her şey geçerliliğini yitirmiş olacak.. çünkü 195/55R16'dan 195/40R17'ye geçtiğinizde lastik çapınız yaklaşık yarım santim büyüyecektir. bu da çok minimal bir fark olduğu için 195/55R16'daki konforunuz yol tutuşunuz vs hiç değişmeyecek değişse bile rahatsız etmez diyebiliriz. belki minimal bir fark yakıtınız artabilir o da jant büyüdüğü için ağırlaşacak ve taban genişlediği için yere olan temas artacak.1 Puan
-
Kaçsın. İnşallah dükkan içindeki 20metrelik çukur o güne kadar biter ama zor1 Puan
-
Abi ben izin dilekcesi verdim; onaylanirsa spontan bir sekilde katilacagim. Kayinvalide geliyor olabilir; o yuzden ayarlamaya calisiyorum :-)1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00