İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

14-03-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. JİMNY'YE BİNENE KADAR Merhabalar. Ben sürücü belgemi 1986 da Ankara’da çalışma hayatına başladıktan ve evlenip yuva sahibi olduktan sonra almıştım. Direksiyon sınavına şantiye aracımız Renault 12 ile girmiştim. 1988 de otel işi nedeniyle Antalya’ya göç etmiştik. Hafta sonları şantiyemizin Leyland kamyonetine binip Antalya’nın tarihi ve turistik yerlerini gezmiştik. Çocuklarımız büyüdükçe özel binek aracımızın olması ihtiyaç haline gelmişti. 1991 de ayağımızı yerden kessin diye bütçemize uygun bulduğumuz aracı almak için ailece Isparta’ya gitmiştik.(Demek ki Antalya’da bulamamışız.) Sarı renkli, motoru, dört tekerleği ve kelebek camı olan 1974 model Murat 124 bizim ilk aracımız olmuştu.(Bu araç Bursa Tophane Meslek Lisesi Metal İşleri Bölümü öğrencisi olarak Tofaş’ta yaptığım staj dönemimde üretilmiş olabilir.)Dönüş yolunda Bucak girişinde arabanın motoru sanayiden geçtiğimizi anlamış gibi stop etmişti. O zamanlar cep telefonumuz yoktu tabi. Sanayiden usta getirmiştim. Hararet yapmış fark etmemişsin motor gitmiş, geçmiş olsun demişti. Bizde sağlık olsun diyerek tamir etmesi için aracı ustaya bırakıp otobüsle Antalya’ya dönmüştük. Tamirden sonra aracımızı uzun süre kullanmıştık. Hacı Murattan sonra bütçemizin yettiği kadarıyla Fiat 126 Bis, Serçe, Renault Brodway, araçlarını almıştık. Fiat 126 Bis yeni ve orijinaldi. Küçük olmasına rağmen sevimliydi. Her işimizi görmüştü. İlk 0 km acente arabamız 2000 yılında aldığımız Hyundai Accent olmuştu. Evin önünde park halinde minübüs çarpmıştı. Ters yönde park ettiğim için cezada yemiştik. Hevesim kırılınca satmıştım. Uzun süre araç almadan şantiyedeki Renault Toros, Ford Ranger çift kabin pikap, Renault Clio araçlarla idare etmiştik.2005 model Ford Ranger çift kabin pikabı çok sevmiştik. Düz vites ve dizeldi. Ben ve eşim minyon tipli olduğumuz için bize büyük gelmesine rağmen yüksek araçla seyretmenin zevkine varmıştık. Arkadaşlar abi dışarıdan görünmüyorsun sürücüsüz sanılıyor diye şaka yapmışlardı. Nisan 2017 de 2001 model Ford Fiesta Ghia almıştık. Ekonomik ve seri bir araçtı. Ford Rangerden sonra bize karting- go kart aracı gibi gelmişti. Altını vurmamak için asfalt dışına çıkamaz olmuştuk. Tretuvarlara sürtmekten çizikler oluştuğu için tamponları boyatmak zorunda kalmıştık. Uzun süre severek kullanmıştık. Çocuklarımız iş güç sahibi olup kendi araçlarını almışlardı. Ford Fiesta Ghia bize kalmıştı. Yüksek araçla seyretmekten aldığımız zevki unutamamıştık. Haziran 2021 de 2004 model Suzuki Vitara almıştık. 3 kapılı benzinli, düz vites ve 4x4 takviyeli idi. Stepnesi arka kapıdaydı. Doğu Anadolu turumuzda aracın yüksek olmasının verdiği sürüş ve seyir rahatlığı bizi mutlu etmişti. Uzun yolda hiç yormamıştı. Arka koltuğa hiç ihtiyacımız olmamıştı. Üzerine port bagaj takmıştım fakat aracın yüksek boyumuzun kısa olduğunu hesaba katmayınca sadece piknik sandalyelerimizi koymamıza rağmen kullanım zorluğu yaşamıştık. Arka kapı sayesinde her şeyin elimizin altında olması çok hoşumuza gitmişti. Tarihi ve turistik yerleri gezmek amacıyla tekerlek izi olan her yere girip çıkabilmiştik. Eski model olmaları nedeniyle Suzuki Vitarayı Ocak 2023 te, Ford Fiestayı Nisan 2024 de satmıştık. Yüksek araç sevdamızı devam ettirmiş,bu sefer bagajı büyük olsun düşüncesiyle Şubat 2024 de 6000 km de 2023 model Fiat Egea Cross almıştık. Başlangıçta hoşumuza gitmişti. Ancak her sürüşümüzde bu aracın bize bir numara büyük geldiğini anlamıştık. Resmen sürüş zorluğu yaşamıştım. Ben direksiyonu kollarım gergin ve arkama yaslanarak rahat bir şekilde kullanmaya alışmıştım. Şehir içindeki yol ağızlarında gelen var mı diye direksiyonun üzerine doğru eğilmeye başlamıştım. Sanki aracı ben taşıyormuşum gibi gerilmiş ve yorulmuştum. Ön camı içten silmek istediğimde camın alt kısmına yetişememiştim. Yenil nesil araçlarda uygulanan ön camın bu kadar yatık olmasına alışamamıştım. Bagajın dip kısmına erişebilmek için dizimi kenara dayayıp içine uzanmak zorunda kalmıştım. Bagaj kapağını indirirken tutamağa zıplayarak ulaşamak için oldukça zorlanmıştım. Bir seyahatimizde Oğlum sürerken ben arkaya oturmuştum. Arkaya doğru daha da alçalan tavan ve küçük ebatlı koyu renk camlar beni bunaltmıştı. Kendimi MR cihazına girmiş gibi hissetmiştim. Ben 2004 Vitarayı arıyorum galiba diye düşünmüştüm. Oğullarım kendi araçlarının modellerini yükseltmek için acenteleri gezerken Suzuki Jimny için “Baba bu araç tam size göre gidin bakın ”dediler. Onlara benim bu aracı daha önce trafikte görüp beğendiğimi ve radarıma aldığımı söylemedim. Mayıs 2024 de 0 km 2023 model Suzuki Jimny’i aldık. Yerden yüksek, 3 kapılı, benzinli, otomatik vitesli, AllGrip ve stepnesi arka kapıdaydı. Bize büyük gelen 2023 model Fiat Egea Cross evli olan Büyük Oğlum ‘un oldu. Küçük Oğlum da 2024 model Opel Astra’sını aldı. Böylece hepimizin ihtiyacı harçsız borçsuz bir şekilde karşılanmış oldu. Allah’a şükürler olsun. JİMNY’YE BİNENE KADAR hayatımıza girip bizlere keyifli seyirler yaşatarak anılarımızda yer alan otoların aklımda kalan hikâyelerini Otoclub Türkiye üyeleri ile paylaşmak istedim. Hepinize gönlünüzce keyifli seyirler diliyorum. Selamlar.
    12 Puan
  2. Yaptım bi delilik ya du bakalım başımıza neler gelecek. Yeni kasa Grandland aldım. Delilik kısmı full elektrik olmasında. Neden elektrik? Birebir aynı donanıma sahip olan MHEV ile BEV arasında (2472 TL-1923) 550 lira fark var. Risk almaya değer bir fark. MHEV in fiyatına Ultimate opsiyonunu da eklerseniz fiyat 2750 liralara çıkıyor. Öeeeh. Höst! Volvo değilsin Opel'sin seni kendine gel. Neyse şu an TR de satılan BEV lerde 3008ler ile aynı altyapı var. Ondan 10 cm uzun 5008 den 10 cm kısa bu alet. XC60 tan da 5 cm falan kısa. 73KW bataryası var. Önümüzdeki sene Stellantis ispanyada bir batarya fabrikası açacak. O zaman 84KW lık batarya opsiyonu da olacakmış. Ancak menzil 50-60 km falan uzuyor. Ortalama 17 kw tüketimi var. Zibilyon tane test seyrettim otobanda 140 civarında gidersen 20 KW edeplice gidersen 15 kw gibi bir tüketimi var. Ama kötü ihtimal yüksek hızda 350 km normal hızda 500 km şehiriçinde 650 km menzil gibi düşünebilirsiniz. 157KW motor gücü var, (210 hp) 345 Nm torku var. Son 3 milyar senedir dizel araba kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim hızlanması gerçekten etkileyici. 0-100 ü 9 sn, son hızı 170 kmh. İkisi de benim için anlamsız ama bulunsun 160KW ve fatura bedeli de 1450 liranın altında olduğu için %10 luk ÖTV dilimine giriyor. Dolayısı ile çok avantajlı şu an fiyatı. Tüm dünyada bu arabanın fiyat sıralaması MHEV< PHEV <BEV diye giderken bizde %10 luk ÖTV den dolayı elektrikli en ucuz olanı. Anahtar teslimi 1835 liraya mal oldu. 10K liralık elektrik desteği hediye. Arabayla 3faz bağlantı kablosu zaten geliyor ben ek olarak monofaz için olan kabloyu da aldım. Bu kabloyu bildiğimiz prize takıp ütü muamelesi yapabiliyorsunuz arabaya. 3.6 KW ile şarj ediyor. Çok yavaş (20 saat şarj süresi) ama ediyor. 3 faz olan kablo 11KW AC şarja kadar destekliyor. Malum evlerde Kwh ücreti 2 lira. Yani 70 kw bile alsanız 140 liraya bataryanız doluyor ve bununla ortalama 500 km gidebiliyorsunuz. Yok baraaaaa bizdeeeee şöhret bizdeeeee diye bağırınıp DC den şarj edersenizde 8 lira falan kwh fiyatı. Bu durumda 550 liraya doluyor deponuz. Ve pek tabi daha hızlı. Yarım saatte bataryanız fulleniyor (160KW basıyor bazı istasyonlar) Almadan önce kafama takılan yegane konu LPG li gibi 300-400 km de bir şarj için durmaya hazır olup olmadığımdı, genelde gittiğim güzergahları kontrol ettim (ve pek tabi alışkanlıklarımı da) e ben zaten duruyordumki? Kahvemi içerken şarj edeceğim sadece aradaki tek fark bu. (Züğürt tesellisi de olabilir tabi) Ben almadan önce hem MHEV olanını hem de BEV olanını yarımşar gün test ettim. Aslında görünüş aynı olmasına rağmen aralarında çok fark var. Bu da benim donanım yerine altyapıyı tercih etmemde önemli bir etken oldu. BEV olanlarda; - Arka süspansiyon tam bağımsız. (MHEV de torsiyon) - Fren diskleri kafam kadar ve hayvan gibi tutuyor gerçekten (öndekiler 36 cm arkadakiler 35 cm) (MHEV lerde 30 cme 29 cm) Alet 2200 kg... - Süspansiyon komple farklı aslında. BEV lerin amortisörlerinde frekans zımbırtılı farklı bir amortisör var. Citroen C5 Aircross lardaki sisteme benziyor. Çok daha smooth yürüyor alet. MHEV olan daha sert ve sesli. - Ara hızlanması bariz daha keyifli. - Jantları 20 inch ve tipi bence daha spor. Komple siyah olsaydı daha çok sevebilirdim. Ama bu zevk meselesi tabi Michelin ePrimacy lastikle geldi. kalp kalp kalp Donanım olarak gerekli herşey var. Alantrikli olanda tek donanım var GS. GS donanımı zaten bunların en üst donanımı, ek olarak Cam tavan Siyah tavan ve Teknoloji paketi ile metalik renk eklendi. Eğer olabilseydi Ultimate paketini de alırdım ama elektrikli ile o opsiyon yok malesef. (ÖTV dilimi) AMA kör noktanın ultimate paketle geliyor olması üzdü biraz. He bir de şerit ortalamalı ACC yok, düz ACC + şeritte tutma zamazingosu var. Bence bu da eksiklik. Ek olarak HUD da ultimate ile geliyor. Gerçi bunların HUD u çok yetersiz. Mesafe uyarısı falan HUD ta yok. Genede bunlar teknoloji paketi ile olsaydı iyi olurdu. Gerzekçe olan başka bir şeyde dashboardta ambiyans aydınlatma olup renklerinin değişebiliyor olmasına rağmen kapılardakilerin sabit renkli olması. Napıyonuz olm RGB LED mi kalmadı elinizde. Bir de öndeki kapıların kol dayanan yerlerinin kumaş kılıklı bir şey olup arkadakilerin vinlex olmasını çözemedim. Toplama araba mı çaktılar bana ne yaptılar anlamadım. Neden hepsi aynı değilki? Ön koltuk ısıtma direksiyon ısıtma falan standart. vinil kumaş karışımı koltukları var. Alışmam gerekecek. Kafam atarsa kumaş olan yerleri alkantra ile kaplatabilirim. Ama koltukların konforu ve tutması her zamanki gibi efsane. Kimse kusura bakmasın Opel koltuk işini iyi biliyor. Direksiyonu minnoş bir şey. Ben alışmışım austin direksiyonu kılıklı şeye garip geldi biraz. Ama tepkisi falan gayet iyi. Gecikme yok (bence) Sürüş modları ciddi etkili. Eco da alet dizel gibi yürüyor. Standart da benzinli gibi Spor da elektrikli gibi. Güya torku değiştiriyormuş. Ama gaz tepkimeleri de farkediyor. Rejenerasyonu shift paddle lardan ayarlıyorsunuz o da üç kademe. 3ncü kademede ciddi frenliyor manyak. Sanki Mitsubishi Maraton'da retarder açmış gibi. O anca yokuş aşağı falanken kullanılır. Ortadaki ekranı ben sevdim. Öyle 56 ekran TV boyutlarında değil, yatay formlu aspect ratio gaaaayet uzun seçilmiş ama herşey var. Yanlış hatırlamıyorsam 16 inch olması lazım. Edition modellerde 10 inch. Göstergesi pek bi minnoş. O da 10 inch ama beni pek etkilemedi. Görüş açısı falan gayet iyi, direksiyon önünü kapatmıyor ve o bölge daha alçak olduğu için ön görüş daha ferah. Ama genede gösterge hiç olmayıp sadece HUD olsa çok daha mutlu olurdum. Klima düğmelerinin falan tuşlu kısa yollarının olması bence başarılı. Ekrandan da ayarlanabiliyor. Ses açma ve radyoyu açma da düğmeli. Böyle şeylerden mutlu oluyorum ben. Yaşlıyız olm biz... Bir de o ekrana saat koymaları isabet olmuş. Renkleri gene koyu, daha kımıl kımıl bir şeyler yapabilirlerdi ama sanırım Opel'in bu odunluğu geçmeyecek. Hesapta renkleri değiştirme opsiyonu koymuşlar, görünce efferim len kerkenesler dedim ama sadece düğmelerin üzerindeki yazıların falan rengini değiştiriyormuş. Mavi siyah değil de kırmızı siyah oluyor gibi. Kablosuz şarj, typeC soketler, kablosuz AndroidAuto/Carplay + Inbuild Navigasyon zart zurt var. Teknoloji paketi ile hoparlör sayısı 6 dan 10 a çıkıyor ama aradaki fark OHAAA boyutlarında. Teknoloji paketi ile gelen focal hoparlörlerde ses cidden çok çok iyi. Temiz ve yüksek sesde dahi bozulmuyor. Çok başarılı. Arabanın görüş açıları gayet başarılı. Aynaları da gayet iyi aslında. Ama genede bu boyuttaki bir arabada çarpraz arka uyarısı ve kör nokta olmalıydı. (Evet durup durup bunu yazacam) Benzer şekilde gene elektriklilerde 360 derece kamera sistemi de yok. MHEV olanlarda opsiyon alındığında sadece arka kamera değil aynalarla birlikte 4 kamera geliyor. Farları gene antin kuntin ayarlamalı. 51bin LED varmış güya. Doğrudan LED ekran koysalar olurmuş bence. Otomatik yükseklik, karşıdan gelen arabanın olduğu bölgeyi karartma, zart zurt var. Arabada sis farı yok? Opel için büyük insanlık için küçük bir adım atarak sonunda yan sinyali çamurluğa koymaktan vazgeçmişler. Artık aynalarda. Arka sinyallerini neden öyle ufacık yapmışlar anlamadım. Bagaja herşey sığar. Ben bile sığarım. Kol dayamanın altına küçük cins köpek falan sığdırabilirsiniz Tek sorun soğutmalı olduğu için heyvanat orada coldDog olabilir. Telefonu koymak için kapaklı zamazingonun önünce cam koymuşlar bir de buna pixelbox diye isim vermişler. Mantığını anlamadım ama elin almanı yapmış işte. Camların hepsi akustik ve lamine. Arabanın içi yolda cidden çok sessiz. Ne rüzgar ne yol sesi yok. Çok hızlanınca rüzgar az az geliyor ama rahatsız edici değil. Rengi kristal gri. Gölgede açık nardo gri, güneşte teneke grisi gibi gözüküyor. dodikleri marşpiyelleri falan piyano black ile boyamaları güzel olmuş. Plakalara takılmayın bayii mal olduğu için öne başka arkaya başka plaka takmış yarın sabah düzeltecekler. 34MYE526 beni bul şekerim plakan bende.
    11 Puan
  3. Ben herşeyin vatandaşa yıkılmasından sıkıldım. Denetlesinler kardeşim, her otogarın çıkışında durdurup giriş çıkış parası alırken alkolü de denetlesin. Yolda da denetlesin. Ve bakmasın kimsenin gözünün yaşına. İçki içip direksiyona geçeni önce bi temiz dövüp sonra para cezası verilmeli.
    8 Puan
  4. Yani sizi tanımıyorum ama belli ki siz de beni tanımıyorsunuz. Çok yanlış adama çok manyelli ve her yere çekilebilecek bir cümle kurmuşsunuz.
    7 Puan
  5. Kör istemiş bir göz bayi vermiş iki göz. Herifler iki gün plaka veremediler bugün iki tane vermişler. 65 IQ ile bir yere kadar tabi. İki tane vermesinde de sorun yok da ön başka arka başka. Ben de eve gelince farkettim. 34MYE526 beni bul şekerim plakan bende.
    6 Puan
  6. Şarj ettim ve yeni bir deneme yaptık kangoo yu elektriğe çevirdik. Yalnız king elektriği pahalı satıyor. Hayır bu çekimler sırasında evcil hayvanlar zarar görmedi deneyde canlı kullanılmadı.
    6 Puan
  7. Mesela senin ehliyetine el koyulması lazım. Heyete girip uygunluk testi ile takrar uygun görülürse alabilmelisin.
    6 Puan
  8. Küçük değil de bombeleri öyle andırıyor büyüklük yine passata yakın
    6 Puan
  9. santorini daha ucuz
    5 Puan
  10. Koltuklarda masaj var mı masaj? Ah o bu konu değildi; benim konudaydı Çok nefis, güzel günlerde, sağlık ve mutlulukla kullanın
    4 Puan
  11. elim alışmışken bu defa da arka camın krikosunu tamir ettim. bu da videosu
    4 Puan
  12. Baştan yanlış başladı bu iş. Ucuz fiyatlı Doblo kılıklı bir şey ile biraz Egea dan az daha büyük bir sedan yapıp küçük esnafla alt gelir grubunda büyümeliydiler. SUV MUV beyazyaka işleri. Onlarda TOGG a para vermez. Maciiiit beni otomobillendir diyen ablamız bile Sorentosuna binmeye devam ediyor. Gerçi onlar X1 e falan terfi etti artık. Bunları böyle dalmaçyalı gibi kaplamasalar kimsenin dikkatini bile çekmez.
    4 Puan
  13. Togg t11x den başlar
    3 Puan
  14. şununla pompala dedektör ağzına devam et, balon şişir oda olur
    3 Puan
  15. Boşverin, bir yeşil sigorta ile Midilli'ye geçin Malzemeden çalınmamış yemekler, mafyatik barzo tipler yok, deniz şahane
    3 Puan
  16. Şengen vizesi almayı da zorunlu yapsalardı oldu olacak.
    3 Puan
  17. Benimki Togg değil ama ruhsatım çıktı bundan sonra arttırabilirler bence mahsuru yok
    3 Puan
  18. Zorunlu yaparlar.. Olmayana takılsın derler. İhaleye çıkar. Bir firma ihaleyi alır.. İnternetten baş vurur, ödemesini yaparız. Sonra gider taktırırız.. Sonra, bir sonraki dahiane fikrin duyurulmasını bekleriz..
    3 Puan
  19. Kamera da olacak mı? Başkası üflerse?
    3 Puan
  20. manuel tiguan alana temudan masajlı koltuk minderi hediye...
    3 Puan
  21. Ruhsat çıkmadı daha. Yok öyle geçmiş olsun falan. (sağ ol)
    3 Puan
  22. TOGG a yapılan örtülü bir destek var. Bu destekler hiçbir kayda kuyda girmiyor. Tahsis edilen arazıların fırsat maliyetleri, teknoparklarda sağlanan proje ve vergi indirimleri, tübitak projeleri, bakanlık proje destekleri vb bu destekler artı olarak bütçeye girse de herhangi bir firmaya normalde verilmez. Bununla beraber sözü edilen rakam çok büyük bir rakam değil. Umarım boşlayn ve uzatılmış (dacia lodgy ya da dokker) bir versiyonu acilen çıkarırlar ve ülke bi rahat nefes alır.. Aracın ön görünümü dişçide dişini yaptırmış ama olmamış bir adamın ağzı gibi. daha ince kibar ve aerodinamik bir yapıya doğru evrilse iyi olur. Fazla seksi olmaya çalışıyor araç. Halbuki bu araç kahır aracı şeklinde tasarlanmalıydı. Reklamlarda da mutlu zengin villada oturan aile değil, taş taşıyan esnaf, yahut özel güvenlik görev başında vb öne çıkmalıydı. mesela sessiz olması devriye açısından iyi.. Hatta buna "konvoy modu" bile koyabiliriz.
    3 Puan
  23. Ben poliçeleri 48 plakaya göre yaptım. Bayiye söyle arkaya da 48 taksın. Güle güle kullan. Güzel seçim oldu.
    2 Puan
  24. Demek ki çekici ve dorse gibi algiladilar. Hayırlı olsun güle güle kullanın inşallah. Plaka benlikmis.
    2 Puan
  25. 126 bis e binilmiş. Jimny tam oturur. Klas araçlar.
    2 Puan
  26. Kalp kalbe karşıdır az evvel derste anlattım muvaneheti
    2 Puan
  27. Valla adam yetmişliği gömmeden önce bir balonu şişirir masadan kalkınca temiz temiz çalıştırır arabayı..
    2 Puan
  28. Yeni sektör geliyor. Alkollu mekan çıkışı özel nefesciler gelir.
    2 Puan
  29. benim ki de düşük nedenini de biliom
    2 Puan
  30. isveçte bir sabaha uyandım sandım o anlık tabii ne güzel bir haber
    2 Puan
  31. düşünsene iş yerindeki herkes uçuk olmuş. "köprüde akşam çok sıra oluyor iki tane taktırsanız" demiş.
    2 Puan
  32. Olmaz. Açık var. DNA testi lazım.
    2 Puan
  33. ben kendim için diyorsam namerdim...
    2 Puan
  34. Normal olanlar sorun değilde BYD deki gibi monitör boyutunda olunca sevimsiz oluyor. 3008 lerdeki falan da iyi bence. HUD olsa daha mutlu olurdum muhtemelen ama yapacak bir şey yok.
    2 Puan
  35. SW araba çok çok avantajlı bir fiyata olmadıkca sıfır alınmaz. Bekleyeceksin bir kurban alacak, iki sene sonra piyasaya düşmeye başlayınca sedanına göre %15-20 aşağıya alacaksın.
    2 Puan
  36. katılıyorum. daha önceden dediğim gibi ısı pompası olmadığını düşünüğünüz torresleriniz değerinden satın alınır, zaten değeri acaip düşer böyle olunca da. öyle değilmi? madem mutsuz olanlar var anme hizmeti olsun...
    2 Puan
  37. Golf' te değil, hanımın 2012 Corsa D'de değiştim, yeni sayılır. Kolayca buldum orjinalini parçacılarda. Bence de biraz erken olmuş ya 2-3 yaşındaki araba için. Neyse ki değişimi kolay ve pahalı bir parça değil. Bence de direkt bağlama. Vag parçacısı yok mu hiç elindeki örnek ile gidip karşılaştırabileceğin ?
    2 Puan
  38. vw artık körili sosis’te daha iddialı. Müşteriler artık araba yerine vw sosislerini tercih ediyormuş
    2 Puan
  39. Yarın bi olsun ruhsatı plakası gelsin açarız.
    2 Puan
  40. Bugün sami ustam bakımları yapalım dedi aldık arabayı rampaya. Hem mondeoyu hem kia nın bakımını yaptık Km:255K Yağ yine elf kullandık 5w30 dpf li araçlar için uygun olan modeli Filtreler Man 15 defa kullandık elf yağ memnunuz total petrolün rafından alıyoruz
    2 Puan
  41. link yasak, far da yasak, herşey yasak daha da yasak olacak.
    2 Puan
  42. Malum ülke kurulduktan sonra çıkar o
    2 Puan
  43. Yapay zeka ile birkaç iterasyon yaptım
    2 Puan
  44. Ben hala inanmıyorum ama elemana carlayınca arabanın TIR ın üzerinden fotoğrafını göndertti
    2 Puan
  45. Jantları 18” CX-3 jantları değiştirdim. Lastikleri de sıfır Continental UC7 93W Extra Load’lar ile değiştirdik.
    2 Puan
  46. Hayırlı olsun.
    1 Puan
  47. Hayırlı olsun, EV’ler çoğalıyor. Normal araba gibi olması güzel bence. Tesla’nın acayip cinslikleri var.
    1 Puan
  48. Hayırlı olsun ? kazasız cezasız kısa devresiz kullanılsın.
    1 Puan
  49. şimdi baktım, teknik Tut önerisi veriyor haberin olsun tabi kullanılmayan yük olan habire vergi falan boşa duran araçlarsa yolla gitsin...
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...