İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

19-03-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Arabayı alalı 40-45 gün olmuş. Bu süreçte ailece az çok deneyim sahibi olduk. Tasarım olarak geleneksel Jeep izlerini taşıyor. Arabanın birçok noktasında 1941 üretimli ilk araca atıfta bulunulmuş. Dış tasarım: Ön farlar mercekli led teknolojisine sahip. Yolu çok güzel aydınlatıyor. Uzun farların otomatik modu var. Ön farların içinde "angel eye" gündüz aydınlatmaları eklenmiş. Kaput, alüminyum. Hali ile çok hafif. Ön tamponun sağ ve sol köşelerinde sinyal lambaları yer alıyor. Ön farlara köşe aydınlatmalı yine mercekli led sis farları eşlik ediyor. Ön çamurlukların ön tarafında yan reflektörler bulunuyor. Dodikler plastik. Lastikler 215/60/17 96H. Jantlar ise 5x110 (6,5Jx17 ET40) Stepne yok, ince stepne (5x110 145/90/16) bulunca alacağım. Ön kapılarda sabit kelebek camlar var. Elektrikli katlanır yan aynaları büyük. Maalesef geri vitese alınca aşağı eğilmiyor (bu konu ile ilgili çok zorum var). Ön yüzünde piano black ayna kapakları ve sinyal lambaları var. Ayna üstünde sarı renkli kör nokta uyarı lambası var. Lamba yanarken sinyal verince ikaz sesi ile uyarı veriyor. Anahtarsız giriş ve çıkışıda var. Kumanda üzerinden camlar açılıp kapanabiliyor. Ön tampondan gelen siyah şerit, ön dodikden sonra kapıların altından devam edip arka dodiğide çevreleyip arka tampon ile birleşiyor. Arka kapı ile arka çamurluk birleşiminde yine bir kelebek cam bulunuyor. Bagaj kapağını kullanmak benim için tecrübe ve alışkanlık gerektiriyor. Çünkü önceki aralarda arkadaki cisim, araç, duvara 20 cm'ye kadar yaklaşabiliyordum. Renegade de bagaj kapağı dik olduğundan arkadaki engele 70-80cm mesafe bırakmam gerekiyor. Bagaj kapağının üstünde spoiler yer alıyor. Bagaj kapağının her iki tarafında kare formlu led stop lambaları var. Plaka aydınlatmaları yine led. Arka tamponun sağ alt tarafında geri vites lambası, sol alt tarafında sis lambası var. Açılır panoramik cam tavan ve perdesi var. Buraların ikliminde cam tavan ısıyı geçirecek olursa, ısı kontrollü cam filmi kaplatacağım. Arka kapı camları ve bagaj camı renklendirilmiş. Benden önceki sahibi ön kapı camlarına film ve kaputa ppf kaplatmış. Gelelim iç mekana: Güneşlikler büyük ama yetersiz. Kapaklı ve ışıklı makyaj aynaları var. Işık sadece kendini aydınlatıyor. İç dikiz aynası karartmalı. Göğsün üst tarafı yumuşak malzeme ile üretilmiş. Alt taraf ise sert plastik. Kapı trimleri sert plastik, ancak el ve kolun temas ettiği yerler yumuşak (vinil) malzemeli. Gösterge ekranı 7 inch tft, buna ek analog hız ve devir saati var. Tft ekranı kişiselleştirebiliyorsunuz. Yağmur sensörü, far sensörü, tabela algılama, yorgunluk uyarı, yatay-dikey otomatik park, acil durum fren sistemi, şerit takip (şerit ortalama yok), ön-arka-yan park sensörleri var. Direksiyon ve vites kolu deri. Direksiyonu gören Egea direksiyonu diyor. Halbuki aynı direksiyon Dodge'de de var. Direksiyonun sağ tarafındaki düğmeler hız sabitleme, hız limitleme, adaptif hız sabitleme, mesafe ve ayarları kontrol ediyor. Sağ taraftaki düğmeler ise üsttekiler yol bilgisayarını, alttakiler ise bluetooth'a bağlı telefonu kontrol ediyor. Multimedia tuşları ise direksiyonun arkasında. Multimedia 8,4 inch, içinde hybrid bilgilendirme, radyo, dab, usb, navigasyon, pusula, carplay&androidauto, klima ve araç ayarları menüleri bulunuyor. Carplay&androidauto kablolu, ben kablosuz adaptör aldım. Şimdilik bağlantı problemi yaşamadım. Kullanım olarak ekran çözünürlüğü belki kabul edilir ancak geri vites kamerası devreye girince çözünürlüğü oldukça kötü. Ekranın altında ise multimedia kontrol tuşları, otomatik park, şerit takip kapatma tuşu ve dörtlü flaşör düğmeleri yer alıyor. Bu tuşların altında klima kontrol tuşları var. Vites kolunun arkasında hybrid kapatma, elektrikli el freni ve esp kapatma tuşları bulunuyor. Tuşların arkasında iki adet bardaklık var. Aydınlatmalı torpidosu ve kolçak altındaki depolama alanları arabaya göre fena değil. Kolçak sürgülü. Ama depolama alanları oldukça küçük. Bunu arabayı aldıktan sonra keşfettik. Ön ve arka kapılarda neredeyse bir litrelik su şişesi için yer var. Ayak aydınlatma yada ambiyans aydınlatma maalesef yok. Yaşam alanı ferah. Görüşü ve koltukları rahat. Sürücü tarafında elektrik ayarlı bel desteği var. Aslında 19 inch jantlı, ısıtmalı direksiyonlu ve ısıtmalı deri koltuklu versiyonuda vardı. Ama kış mevsiminde 15 gün toto ısıtıp, yaz mevsimlerinde 6 ay toto pişirmesin diye deri koltuklu versiyona bakmadım. Birde 19 inch lastikler buranın yollarında tat vermez. Önceden de yazmıştım. Bagaj normalde 351 litre, stepne olmadığı için 400 litreden fazla şu anda. Bagaj aydınlatması da yetersiz. Teknik bilgiler: Araba 1550kg, yakıt deposu 48lt, 4,3lt yağ kapasitesi, 5,5lt soğutma sıvısı, 5,5lt şanzıman yağı, 1,13lt fren hidrolik sıvı kapasitesi var. Motor yağı 0w-20. Çift kavramalı 7 ileri otomatik şanzıman. Son hız 191km/h. Bakım aralığı 15000km veya 1 yıl. Şanzımana entegre elektrikli motor. 48V batarya Sürüş - Performans - Tüketim: Araba 1550kg suv ve hybrid olunca öyle uçtum kaçtım, ışıklardan ilk ben kalktım falan yok. İlk hareket elektrikli motor ile. Gaza basma durumunuza göre 15km/h ile 25km/h arasında içten yanmalı motora geçiş yapıyor. Hatta gaza dengeli basarsanız 40km/h hıza kadar elektrikle hızlanabiliyor. 100-120km hızla giderken ayağını gazdan çekince yine elektrikli motorla yol almaya devam ediyor. Saf elektrikle 2,5km yol aldım. Düşük devirlerde içten yanmalı motor çok cansız. Güç isteniyorsa 2500-3000d/d üstüne çıkmak gerekiyor. 7. viteste 2000d/d de 97km hız yapıyor. 0-100km 9,7sn katalog verisi. Henüz araştırmadım ancak test sürüşü için gittiğim bayinin satış danışmanı 130hp içten yanmalı motor + 20hp elektrikli motor = 150hp toplam gücü olduğunu söyledi. Ancak her yerde 130hp olarak yazıyor. Gaza basınca ben gitmem demiyor. Süspansiyonları sert. Virajda yatması yok. (C4 Picasso epey yatardı, bazen korkardım). Gerek düz yolda, gerek virajda çizgisini bozmadan yoluna devam ediyor. Oldukça dengeli. Isıtması-soğutması çok iyi. Cam tavan sayesinde içerisi çok ferah. Yüksek oturuş pozisyonu sayesinde trafiğe daha hakimim. Arabayı aldığımda depoda biraz benzin vardı. Ama ne kadar olduğunu hatırlamıyorum. 2 depo da ben doldurdum. Yakıt aldıktan sonraki ortalama tüketimi 6,2lt1/100km gibi bir değer elde ettim. Daha düşer mi? Düşebilir, çünkü oldukça soğuk havalarda kullanıldı. Artar mı? Artabilir, çünkü yaz aylarında Ege'de klima olmazsa olmaz. Not: Bagaj rafı siparişi verdim. Yarın gelir diye düşünüyorum. Şimdilik bu kadar. Aklıma geldikçe, deneyimledikçe eklemeler yaparım.
    7 Puan
  2. 2.3 Metrecik sunta taşımaya pikapmı arayacaktık bide
    7 Puan
  3. Bence makul. Full otoban sürüşü, klima açık, koltuk ısıtma açık, regen 2nci kademe, sürüş modu standart.
    6 Puan
  4. An itibariyle artik muz cumhuriyeti bile degiliz; konudan saptigim icin forumdaslarimin kusuruma bakmamasini rica ediyorum.
    5 Puan
  5. trafik tabelası girme burası otopark vb diyen yere girmediysen niye kessin ki? Muz cumhuriyetinde miyiz? Kafasına göre kesemez.
    5 Puan
  6. Herkese tekrardan merhabalar bugün babamla başka bir ustaya gittik oda bujileri değişmeyi önerdi sonrasında 1 ay önce taktığımız fomoco motocraft bujileri bosh marka bujiler ile değiştik ve tekleme sorunu çok şükür çözüldü. su eksiltme , altına su kaçırma ve araç içindeki su sesi sorunu ise devam ediyor. Yine aynı usta ise bu sorununda kalorifer tesisatından olabiliceğini söyledi. Conta dan kaynaklı bi sorun gözükmediğini belirtti. İnşallah ilerleyen günlerde bu sorunu da çözüp gelişmeleri yazarım. İlginenen fikir veren herkese teşekkürler. @Kemal Korkmaz
    4 Puan
  7. demezler bakmazalr, aküyü sayıp geçerler genelde. bu vakada ölçüm lazım sıfır akü de bitti ise eskisi de boşa değişti sanırım
    3 Puan
  8. Ben başvurdum A sınıfına 18 bin kursa ödedim 6 taksit. 5 küsur da diğer masraflar çıkacakmış. A1 olsaydı muhtemelen 5-10 bin gibi bir şey öderdim. Tek seferde A almak zor dediler, “alıcam!” dedim. Kurs Nisan’da başlıyor.
    3 Puan
  9. 3 Puan
  10. Twitterda yandaş trollü olmak isterdim ben kime baş vurucağımı bilmiyorum mesela
    3 Puan
  11. Eyvaah Ali abi gelir şimdi 670 bin tl lik 2 zamanlı husqvarna linki atar gider. Makina bundan olacak kararım bu yönde uğraşamam der. Husqvarna norden 901 den başlar da der.
    3 Puan
  12. Arkadaşlar hayallerimi gerçekleştiriyorum . Tam istediklerimi yapıyorum. Gerçekten tam Kapadokya'ya uygun bir motosiklet almışım.
    3 Puan
  13. Keşke şeyin kopsa geçip gidip uğramadığın için!
    2 Puan
  14. Saçmalamak bunların geleneği sanırım. Güç toplanacak bir şey değil ki. Şanzıman yapısı gereği yukarıda olan torku aktarıyor. O elektrikli motorun torku yüksekse onu, benzinlininki yüksekse benzinlininkini. Dolayısı ile büyük olan baz alınır.
    2 Puan
  15. Korkuyorum...
    2 Puan
  16. Başka yere yazacakken yazmışım yaa ondan sildim :P Alıcısi varsa illa :P
    2 Puan
  17. değer değil, ederinden acemilik var tabi
    2 Puan
  18. Yapıyor yapıyor. Pedala basarlen diyelim -10 ile başlıyorsun. 0 noktasında tutarsan boş gibi oluyor. Biraz daha basarsan itmeye başlıyor. Konudan bağımsız o firmayı başarılı buluyorum bayağı. Sofya merkezli, tüm dünyaya satıyorlar. Tesla eklentilerini. S3XY knob diye bir şeyleri var gidersem alacağım.
    2 Puan
  19. Ise gidip gelmelik Golf'leriniz degerine alinir
    2 Puan
  20. Hocam ankette bir kaç hata var sanki. İlk sayfada diğer deyince textbox açılmıyor. İkinci sayfada önem sırasında her sütun yerine her satırda seçim zorunlu diyor, yer değiştirmek lazım sanırım onları.
    2 Puan
  21. Bendeki salagin carpmasina falan OK'im. Salak kendini sıkıştırıyor, gidip kurtarmak gerekiyor. Koydum kenara duruyor öyle.
    2 Puan
  22. 2 Puan
  23. Sen önce troll olursan onlar seni bulur zaten.
    2 Puan
  24. Ben foto çekiyorum :-) şimdilik tekim o yüzden çeken yok. Arkadaşlarla gidersem üzerinde de foto atarım. Beni takip eden dronum da yok
    2 Puan
  25. Kart istemedim, uygulamaya yüklendi. Nereden baksan 20-25 dolum DC demek (%20-80) 10bin km falan şehiriçi bedavaya geliyor.
    2 Puan
  26. Etkileşimi de alıyorlar. Etkileşim ekmektir. Etkileşim köpeğiyiz diyenler ile dolu sosyal medya. Ölü internet teorisi diye bir şey var. Kimsenin bir şey paylaşmadığı sadece içerik tükettiği ve yönlendirildiği bir aşamaya girdiğimizi anlatıyor. Gerçekten de öyle. Instagram'da bile Reels'ler bilerek yanlış bilgilerle dolduruluyor ki kullanıcılar yorumlarda düzeltsinler. Sosyal medyadan para kaldıranlar parayı kazanıyor ancak bazıları da bu bilgilere inanarak devam ediyorlar. Böylelikle ortam vasatlaşıyor. İnternet gibi bir icadı kullanılabilecek en kötü şekilde kullandık insanlık olarak.
    2 Puan
  27. Merhaba arkadaşlar, Aracımın termostat kısmından su kaçırıyordu yağ bakım zamanını bekledim 2k km kadar sonra bakımda termostat ve antifriz değişimide yapıldı ertesi gün motor arıza lambam yanmaya başladı iş çıkışı ustama götürdüm bilgisayar ile baktı kızdırma bujileri dedi arızayı sildi bir daha yakarsa değiştiririz dedi. Evet iki gün sonra bir daha yaktı ustamı aradığımda öğleye kadar getir bakalım dedi ben akşam 16 da işten çıkıyorum ki bakım içinde aynı şekilde akşam olmaz gün içinde olması gerekiyor demişti. Babam ile göndermiştim. Başka bir usta ile görüştüm o da aynı şekilde akşam olmaz gün içinde getirirsen bakarız dedi. Bunun üzerine bende kendim değiştirme kararı aldım. Webten araştırdım fakat Citroen C5 Euro 5 için bir görsel vb bulamadım. Yapacak bir şey yok enjektörlerin dibinde olduğunu biliyordum. Önce gerekli malzemelere baktım mafsallı bir lokma takımı işini görüyordu sağ olsun kendisine buradan da teşekkür etmek istiyorum @mustafaçayır kardeşim gerekli lokma takımını bana temin etti Bugün 4 adet europar marka bujilerimi tanesi 200₺ den aldım iftardan sonrada garaja aracımı çekip ya bismillah dedim giriştim. Motorun arka tarafında hava filtresi kutusunu sökmekle işe başladım önde iki vida var sonrasında sağ tarafında hava giriş ve çıkış boruları giriş borusu üzerinde soket bunları söküp kutuyu arkaya doğru itip (iki adet geçme pimleri var) bunlardan kurtarıp yukarı kaldırıp çıkardım. Sonrasında enjektörlerin ve bujilerin üzerini örten sert sünger var onu aldım ve küçük madenlere ulaştım. 1,2 kolay yerdeler önce üzerlerindeki tozu aldım ve 1 numaranın soketini söktüm soketi sökerken sola doğru çevirip yukarı çekiyoruz. Tekrar bujinin etrafındaki sünger ve toz parçalarını saç kurutma makinesi ve fırça ile uzaklaştırdım. Sonra uzun 10 lokma ile yavaşça sökmeye başladım çok hafif kuvvet ile gevşedi yerinden dikkatlice çıkardım sağa sola çarparak kırılan parçanın içine düşmemesi için sonra yenisini yerine koyup aynı şekilde sıktım çok olmamak kaydıyla soketi takıp çevirdim. 2 ve 3 numaralı bujileride aynı şekilde değiştirdim. Zor olan 4 numara için mazot filtresini sökmem gerekti üzerinde 2 cıvata var iki soket ve 3 hortum soketlerin kilidini yukarı kaldırıp çekiyoruz hortumların ise renkli yerlerine basıp çekip çıkarıyoruz dört numara içim mapsallı lokma gerekti açılı şekilde söküp çıkardım ve onuda değiştirdim. Sonra ters sırayla söktüklerini yerine takıp çalıştırdım sonuç olumlu. Sadece hata ekranda kaldı onuda pazartesi akşam hemen bilgisayara bağlatıp sildireceğim inşallah. Bide dikkatimi çeken mazot fitresi değişiminde mazot, yağ filtresi değişiminde yağ dökülmüş o ıslak görünenler onlar. Bu bujiler sadece çalıştırmak için mi yoksa devamlı mazotu ısıtmak için mi performans a etkisi var mıdır?
    1 Puan
  28. kwh değil kw anlık. Zaten toplam gücün üçte biri gibi maks yapıyorlar galiba kural olarak sanki.
    1 Puan
  29. Gördüm de çok para istiyor, 350 usd normalde.
    1 Puan
  30. Komisyon alıyorum. Biz de Continental e binmeyelim mi nedir yani ?
    1 Puan
  31. ? Bu araba sadece ise gidip gelmek için aldım. Hgs o yuzden düşünmedim yaza da yolları ayiracam nasipse
    1 Puan
  32. eski mesajları okumadım ama mercedes te yokuş aşağı giderken gaza az basarsan da şarj ettiğini gösteriyor. hiç bazsmazsan daha fazla yapıyor bu arada hız azalıyor.
    1 Puan
  33. Abi İstanbul'da HGS'siz nasıl geziyorsun ben oraya takıldım.
    1 Puan
  34. sen hiç kullandın mı tesla. bi test sürüşü tavsiye ederim.
    1 Puan
  35. 1 Puan
  36. 15yıllık lg robot bildiğin park sensörleri ile sıfır temaslı temizlik yapıyor lidarlı olan yeni tip salak yıkıp geçiyor ?
    1 Puan
  37. Bunun radyatörde belli bir sıkıştırma oranı olan bir kapak oluyor değil mi? Eğer araba haddinden fazla basınç yapıyorsa o kapaktan kaçırıyor zamanla araç su kaybediyor. Eğer durum böyleyse zamanında conta yanıp sadece contası değiştirilmiş kapatılmış olabilir, tıpkı benim başıma gelen gibi. Üst kapak açılıp ölçüm yapılırsa durum netleşir. Blok yüzeyi kapak yüzeyiyle tam örtüşmüyorsa öncelikle bunu yaptırmak gerekir. Ben kaç defa o kapağı değiştirmiştim bozuk sanıp. Meğer arabanın derdi başkaymış. Ta ki bir gün ansızın hararet yükselmeye başladı, o gün Isparta’da bir yerde bırakıp gelmiştim arabayı. Üst kapak yapıldıktan sonra araç su eksiltmeyi bırakmıştı. Tekleme ise bobindir diye tahmin ediyorum.
    1 Puan
  38. Ben de memnunsen’in bir gönderisine bir doğruyu yazdım. El birliğiyle şikayet edip hesabımı kapattırdılar. Şu an halen daha hesap açmadım..
    1 Puan
  39. Sihirli sünger ile sildim. Boya kalkması dışındaki heryeri aldı. Birazda köşenin yapısı bozulmuş. Havalar ısınınca bakacağım durumuna. Şimdilik rötuş ile doldurma fikri aklıma yattı çünkü ufacık biryer kaldı.
    1 Puan
  40. Bugün başka bir yere sordum sachs marka baskı balata 9400, rulman 1800,ön amortisör sachs 2100,arka amortisör sachs 1650, Z rot 250 (markasını yazmamış).Monroe satmıyormuş.
    1 Puan
  41. Bilgiyi incelemeden kullanmak, bazen komik işler oluyor. Sanal havacılık da gerçeğe uysun diye havayollarının , Genel müd. vs vardır. Anadolu jet in de bendim. Bir ara basında haber " Anadolu jet Gn. müdürü Haşmet Güngör, falanca kulüp oyuncularını bedava uçurup, bilmem nerde ağırladı" Yine sanal havayolumuz THYVA için Seyahat acentelerin de , bilet ilanların da Thyva da vardı.
    1 Puan
  42. Servet'in bir tanıdığı var, acayip modiller eklemiş. Abuk subuk şeyler yapıyordu tesla..
    1 Puan
  43. Typo yapmisim duzelttim zaten Alışmam lazim, zeminin yuksekligi falan tuhaf biraz. Sandalyede oturur gibi oturunca dizler havada kaliyor. Koltugu yukseltsen inerken yan destekler ben buradayim diyor falan. Ideal oturma pozisyonumu bulamadim henuz. Birde bu kadar sessiz olmasi tuhaf geliyor. Alismisim tor tor dizel sesine calisti mi calismadi mi anlamiyorum. Benim daha ilk şarj ilk uzun mesafe. Halâ test aşamasindayim. Satici dingil 2-3 doldur bosalttan sonra azalir dedi ona guldum. Dogru cikarsa kendime gulecem
    1 Puan
  44. 1 Puan
  45. 2022de Golf'ü almadan önce Jeep Renegade almak istemiştim. @Sani Gerşon Sani'den araç ile ilgili bilgiler almıştım. Ancak o dönemdeki araç kıtlığı beni tekrar Golf'e yöneltmişti. Ani bir kararla Clio satılınca kendimi Renegade ilanlarına bakarken buldum. Neyse, Araç 2023 model, 14000km de, 1.5 E-Hybrid Limited. Tech Paket ve açılır cam tavan var. Garantisi 2 yıl uzatılmış. Kullanım tecrübelerimi daha sonra ayrıca yazarım, çünkü çok yeni. Alışmaya çalışıyorum. Gelsin fotoğraflar...
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...