Skor Tablosu
Popüler İçerik
04-04-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
İlk uzun yolumu yaptım. 830 kilometre - 6.2L tüketim. Ortalama sürat 115km/h - Radar Cruise Control açık. Yer yer şehir içi ve 30 dakika 5km/h ile ilerleyen trafik. 800 kilometrelik yolculuk sonrası fullediğim depo 45 Litre ile 700 kilometre giderim diyor. Genelde söylediğinden fazla gidiyor. Toplam yakıt maliyeti: 2120 Lira Toplam Otoyol Geçiş Ücreti: 401 Lira.8 Puan
-
Selamlar; 1 yıldır kullandığım Sorento aracım hakkına görüşlerimi iletmek isterim. Araç 2009- X-Force 2.500 motor(Euro 4) ve 170 hp. Tam otomatik tork konvertörlü. 4 Çeker. 3 Mod var. Araç kesinlikle şehir içi aracı değil ve tam bir yakıt düşmanı. İstanbul gibi bir trafikte otomatikte olsa bazen yorduğu zamanlar oluyor. Araç 2 ton. Ağır kalıyor. Bazen bıkıyorum. Bas gitsin diyenler olacaktır. Malum yakıtı su gibi içiyor ve pahalı . Uzun yol ve arazi ,bozuk yol şartlarına uygun bir araç. Uzun yolda keyifli bir yolculuk yapabiliyorsunuz. Hard kullanımda 12-15 litrelere kadar çıkabilmektedir. Sakin kullanımda 10 litrelere kadar inebiliyor. Uzun yolda 7-9 litrelere düşebilirsiniz ki ben denedim oldu. Tamamen kullanıcıya bağlı. İlk kez kullanan biri arabayı zapt etmekte zorlanabilir zira benim alışmam zaman aldı. Ani hareketlere gelen bir araç değil çünkü arkayı çok rahat bir şekilde savurabiliyor. Kaliteli bir lastik ve ESP şart. Hatta kronik olarak devamlı yanma durumu var ama çözümü de var. Çözülmeyecek bir arıza değil. Bende bazen yanıyor bazen yanmıyor. Hatta uzun bir zaman yanmadığı da oluyor. 4 çeker motoru bakım yapılınca düzeliyor. Bagajın genişliğine diyecek yok. 4kişilik valiz ile ıvır vızırları dünyanın yükü taşıyabiliyorsunuz . Motor kısmına gelecek olursak bu araçlarda yağ kaçakları olmazsa olmaz. Ama iyi bir usta ile sorunları halledebiliyorsunuz. Sorentoların genelinde hararet sorunu ile karşılaşabilirsiniz ki suyunu mutlaka kontrol etmelisiniz. Çok şükür şuana kadar su kaçağı ve eksiltme durumu bende oluşmadı. Araç yüksek olduğu için gönül rahatlığı manevra yapabiliyorum. Altını sürttüm şurası yüksek geçemem gibi bir derdim olmadı . Deri koltukların olması nedeniyle yazın pişer terler kışında donarsınız. Neyse ki koltuk ısıtma var . Şoför koltuğunun ileri geri kumandası elektrikli. Multimedya olarak ön koltukların başlarında ekran var. Çocuklar için avantajlı olabiliyor. Teyp orjinal geri görüş kameralı, navigasyon ve TV özellikli ancak malum güncelliğini yitirdi. Bluetooth ile müzik dinlemeye devam, e tabi telefonla da konuşabiliyorsunuz. Aklıma gelenleri yazmaya çalıştım. Sorusu olan olursa seve seve cevaplarız. Araç alınır mı ? Bence alınmaz. Arazi, köy vb gibi. tutkunluğunuz yok ise binek araba tercih ederim. Benimki bir hevesti. Hanımın zoruyla satamıyoruz . Ancak aracı seviyorum keyifle biniyoruz. Bakımları pahalı mı? Tek başına yağ yeter. 8 litre alıyor. Onun dışındakileri söylemiyorum bile. 15 gün önce bakım yaptırdım. Ön balatalar ile birlikte mazot filtresi dahil 7500 TL verdim. Her usta bakmaz ve baktırmayın. Referanslı ustaları tercih edin. Direkt bu araçlara bakan ya da Kia araçları ile bilen Kia ustasına götürmelisiniz. Genelde Kia-Hyundai ustaları bakar.4 Puan
-
4 Puan
-
bende kastamonuluyum hemşeri sayılırız sinopa daha öncede gitmiştim ancak turizm olarak geriye gidiyor cezaevinin restorasyonu bitmedi, tabyalar kapalı kaderine terk edilmiş, kaleyi kafe yapmışlar vs. Ani bir kararla lassalandık. Eski sahibinin verdiği continentalleri taktırmaya gitmiştim poşetten çıkınca içime sinmedi 2018 model dişleri erimiş. Lastikçi lassalarda kampanya olduğunu söyleyince baktım etiket değeri güzeldi vade farksız 7 taksit ve 1500 TL yakıt hediyesi var. 18.500 TL ye bitti. Kredi kartından da bir miktar bonus geldi fena olmadı gibi. Deneyimledikçe yazarım görüşlerimi.3 Puan
-
Güle güle kullan Bundan sonra az yakanını alırsın Bende öyle oluyor hep. Bi az yakan bi çok yakan şeklinde gidiyorum ben Sen bile 10 litrenin altına inemezsin bununla.3 Puan
-
Ne diyon hacı kafan karışık diye Tiguanımsı birşeyler aldın burayida karistiriyon Kocayık babayık mal olmaya karşıyık3 Puan
-
Yazlık tekerde ? tpms ? Sport jant desem kapaktı desem hepiniz beğenirdiniz ? Oğuzkan sen simdi bekar olsan anlardım da evli barklı adamsın.. Bu soru sorulurmu? cek vur daha iyi ? Sence Metin hocanın sade kendine bir tutam otu varmıdır ?3 Puan
-
3 Puan
-
Sizi tanımıyorum ve yabancılarla konuşmamam gerek Kaça satacağız onu sordum abi. Bu kadar kızacağını bilsem sormazdım valla. Satacak olursan haberleşelim. Belki geri alırım3 Puan
-
Bu hafta bir samsun sinop gezisi yaptım yaklaşık 1200 km yol yaptık. Yola çıkmadan evvel lpg hortumlarını elden geçirdim. Regülatörden çıkan hortumlar çok uzun şekilde dolaşıyordu. Filtre filan görünürde olmasın diye gizlenmişti ancak değişim esnasında zorluk çıkarıyordu. Hortumu en kısa mesafeden gidecek ve filtre ve map sensörüne kolay müdahale edilecek şekilde montajladım. Ufak tefek kestiğim parçalar dahil en az 60 cm kısalmıştır. Öncesi Sonrası Gezi güzergahımızda bilindiği üzere otoyol yok ışıklar dur kalk vs şehir içi şehirler arası karma gibi bir yol. Tüketimim lpgde 8 lt/100 km oldu. 25 lira lpg ile günümüz maliyetiyle km başı 2 TLye tekabül ediyor.3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
bu forum öyle bir forum ki insan, sayesinde daha az yalnız hissediyor :P2 Puan
-
2 Puan
-
Konuyu hortlatayım dedim Herkese Merhaba; Öncelikle şasi tespit yönlendirmesi için kurum ve iletişim bilgisi veren @Mehmet Göktürk hocama gecikmelide olsa sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Ön panelde yer alan ve değiştiği için şasi numarası elle ve amatörce yazıldığı için muayeneden kalmıştık. Kalma maddesi : 1.1.43 Araç şasi No.: Tescil kuruluşuna bildirilmeden izinsiz değiştirilmiş Ağır Kusur Şasi okunmama ve şasi no tespiti farklı şeylerdir. Şasi tespitini MMO yapmıyor ve bakmıyorda. Özellikle arayıp durumu izah ettiğimde sizin duruma biz bakmıyoruz. XXX üniversitesine gidip tespit yaptırıp rapor almanız ve notere onaylatmanız lazım dediler. Burada kurum ararken Mehmet hocam Gebze Teknik Üniversitesinin yetkili olduğunu belirtti. İlgili birimdeki kişi ile irtibat kurup gittim. Burada dikkat edilmesi gereken nokta araçta yer alan ve ruhsatta yazan motor no ve şasi numaralarının aynı olması. Aksi takdirde rapor alamazsınız. Raporu aldıktan sonra notere gidip onaylattık ve onayımızı alınca şasi numara yazan yetkili yere gidip şasi numarasını uygun bir şekilde yazdırdım. Sonra tekrar muayene randevusu alarak muayeneye girdik ve şasiden geçtik. Aslında uzun bir süreç gibi görünsede sırayla ilerlediğinizde kısa sürede tamamlıyorsunuz. Sevgilerle.2 Puan
-
Bu isten hic anlamamakla birlikte soyle bir sey var su adreste, isinize yarar mi acaba (sayfa 450)?: https://www.honda.com.tr/assets/files/34Oh5h3llA1648748552594.pdf2 Puan
-
2 Puan
-
iyice yoldan çıktın sen şidreler mi çalıındı nedir dün de Tansu hybritte karbon birikiminden bahsetti2 Puan
-
2 Puan
-
Arkadaş evden şarj gibi paylaşmış. Dışarıda şarjın en ucuzu 9 lira falan. Dışarıdan şarjla km de 80 kuruş civarı düşünülebilir. Eğer 110 ortalama değilde 90 ortalama ile gidilirse 70-75 kuruş/km civarına düşüyor.2 Puan
-
Tansu bey kardeşim, Bütün dünyada teşvik indirimi uygulanan kibrite dünyanın vergisini ödüyorsun. Bizim için farketmez, verginin vergisini ödüyoruz malum. Şaşırmayız hiç bir şeye2 Puan
-
Hocam faturalarını yukarıda paylaştım. Her istasyonda fiyat farklı. Evden 48kw pil tam şarjı 130tl maliyeti var2 Puan
-
eski fotolara baktımda contayı değiştirmek için üst kapağı en son nisan 2023 de söktüğümde bu şekildeymiş. çatlak olacağını pek sanmıyorum ama niğde soğuğu/antifrizsiz kullanım vs. olduysa çatlama ihtimali de olabilir tabi. bana çatlak değilde antifrizssiz kullanıldıysa su kanallarının kenarlarının eriyip yanma odasına su kaçırma durumu gibi geliyor. tabi görmeden tahmin bu sadece. şayet öyle ise kenarları kaynakla doldurup sonra taşlama ile sıfır gibi yaparlar abi2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
parmak kopartır tehlikeli bir iştir o dikkatli olmalı, mengene ve çelik tezhah var mı?2 Puan
-
2 Puan
-
Kona elektrik ile bayramda 1080km lik yol yaptım. 900km lik yol gidiş geliş uzun yolda yapıldı. 180km yolda Ankara içinde gezildi. Toplam maliyet 885TL tuttu. Yollar bedevaydı zaten yemeğe para verdik Eve vardığımızda %30 şarjımız vardı. Ortalamamız 11.7kw/km Haziranda satıp ioniq 6 yada Tesla SR alacaktım ama Kona ile bir kaç yıl daha yola devam etme kararı verdik. Uzun yolda molalarımız en az 1.5 saat olduğu için şarj süresine takılmıyoruz. İstanbul - Ankara tek şarj molası ile rahat gidilebiliyor. İstanbul - Ankara yönü gidiş; Evden %100 ile çıkış 130TL şarj maliyeti + 276TL Bolu'da şarj edildi. Ankara - İstanbul dönüş maliyeti. Yola çıkmadan %97 şarj alındı. 375 TL + 240 TL Bedava gidilen 28km üstüne de +%2 şarj.2 Puan
-
1 Puan
-
Güncelleme yapayım. Aynayı servisten satın aldım. Servisler arası bile fiyat farkı var. KApaksız satın alınca 11250 liraya aynayı aldım. Kapak da 4000TL fiyatlıymış, Kapak sağlamdı bende, kaldı ki çinde 14 dolares fiyatı varmış, gerekirse aklınızda olsun. Takmak için KDV dahil 3000 TL istediler. Hiç trim sökmediğim için mahalledeki bir aynacıya gittim. 5 dakikada taktı. Bayramlık 300 lira işçilik aldı. Kaskoyla yaptırınca yansıyan fiyatlarda da kalemler; Ayna, 3 saat işçilik, Gerekmese dahi kapak, Döşeme işçiliği, İç trim vidaları, izolasyon derken 30 bin liraya çıkıyor.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
48+39+38+27=152 kW toplam şarj. Yapılan yol 1080km Kalan 15kw Ortalama hız 110km1 Puan
-
1 Puan
-
bunun en temel sebeplerinden biri de soğuk motor. Benzinli hibritlerde bile zamanla kurum oluşumu ciddi oluyorken sürekli start stop yapan ve tam ısınmadan kapanan dizel motorun oluşturacağı kurumu düşünemiyorum. Bu arada burada kısıtlı bilgilerle hesap kitap yapıyoruz ama markalar bunun kitabını yazıyor. Dizel hibrit volvo tarafından da denendi. Olmadı. Elektrikli turbo yakın zamanda japon araçlarında kullanılmaya başlayacak.1 Puan
-
Bana göre EV hala yok. Maliyet konusunda ev pr'larina da hala güvenmiyorum. Komsu almanci. GLE plugin hibrid 300de ile geldi. Şehir içi vızır vızır elektrik ile gezdi.1 Puan
-
1 Puan
-
ilk hesaplamayı o anki trafik, hava şartları ve yolun hız limitlerine göre yapıyor. 130km limitli yolda 110km ile gittiğimizde ilk önerdiği yüzdelik değerin üstünde varış sağlıyoruz. 140km hızla gidersek ise daha düşük şarjla yada sen bu hızla gitmeye devam edersen ilk planlamada verdiğim şarj istasyonuna gidemeyeceksin deyip daha yakın şarj istasyonu planı veriyor. Geçen yaz 7 bin km uzun yolda kullandım, bu bayramda Ankara'ya gidip geldim. Hiç şaşmadı ve şaşırtmaya devam ediyor.1 Puan
-
Biraz önce adı sanı belli olmayan bir istasyonda 8.99 tl' den pis dc elektrik aldım. 55 kwh 'na 495 tl ödedim onunlada 400 km yol yapıcam.1 Puan
-
1 Puan
-
tramp seçildiği gün bu pilli oyuncaklara son demişti bak dediğini yaptı tesla nın kaybı %421 Puan
-
Konuya gec kalmisim ama yine de yazayim. Ben uzun yillar kullandim X52 Pro'yu, su anda da depoda duruyor. Artik Xbox kullandigim icin ona uyumlu cihaz almak zorunda kaldim. X52 Pro bana göre parasinin hakkini veren bir cihaz. Artik almis oldugunuza göre dikkat etmeniz gereken bir uyarida bulunabilirim. Thrust ve flight stick üzerinde elin oturdugu kisimlarda kaucuk tarzi bir kaplama var. Bu kaplama, eger ürünü alkol barindiran bir seylerle silerseniz maalesef zarar goruyor ve dökülmeye baslayabiliyor. O nedene temizlik esnasinda nemli bir bez kullanmanizi tavsiye ederim. Malzemenin bozulmaya basladigini kullanirken elinize yapistigini hissedince anlayabilirsiniz. Bunun haricinde teknik, kullanilabilirlik ve eger iyi programlayabilirseniz MFD olarak oldukca güzel bir cihazdir. Unutmadan ekleyeyim. flight stick altindaki yay bazen biraz ses yapar, onu yaglamak iyi bir cözüm olabilir. Keyifli ucuslar.1 Puan
-
Burası Çin de bir otoyol deseydim hepiniz beğenirdiniz ama burası Çorum un bir mahallesi1 Puan
-
1 Puan
-
Plakaları hapishanedeki mahkumlara bastırdıklarından biraz geç geldi. Şimdi arabayı benimseyebildim. Daha önce başkasının arabasını sürüyor gibiydim.1 Puan
-
Haftasonu istanbul dışına çıkıp geldim. Uzun yol konforu çok güzel. Şeritte tutma, virajda direksiyonu kendi çevirerek döndürdü Adaptif CC güzel çalışıyor. Önceki kona ile buraya gidiş gelişim 650TL tutuyordu. Dışarıdan şarj ettiğim için 220 tl ye civarı tuttu. Evden şarjla 60TL. Bedevadan biraz pahalı. Kullandıkça tüketim verilerini paylaşırım. Hızım 110-120 ile bazı yerlerde 130 ile gittim. Çoğunluk 110km ile gittim. Bu tüketimde rejeneratif frenlemeyi auto olarak ayarlayıp sabit 110km ile geliş tüketimim.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00