İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

06-04-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Uzun yazarım ve buradan bir sohbet devam edebilir diye ayrı konu olarak yazıyorum. Elektrikli otomobillerin şehir içi kullanımı ile ilgili herkes mutabık zaten. Uzun yolculuklar çoğu insan için soru işareti. Nispeten düşük menzilli bir modeli alırken ben de çok düşündüm ancak gerek almadan önce gerek aldıktan sonra ABRP gibi uygulamalarla simülasyonlar yapmıştım zaten (evet meslek hastalığı). Yine de ufaktan bir heyecan oldu yola çıkarken. Sonuç olarak henüz 1 aylık ve 1000 km'de olan Model Y SR otomobilimiz (ya da cihazımız?) ile bayram vesilesiyle Ankara'ya gidip geldik. İstanbul-Ankara yolu çok uzun değil ve çok işlek bir yol ama sonuçta benim en sık kullandığım güzergah olması açısından önemli bir deneyim oldu. Yola aslında bayramın 1. günü buradaki ziyaretlerden sonra çıktık ama 2 saat trafikte kalıp Anadolu yakasına bile geçemeyince geri eve döndük. Gece evde %100 yaptım yine pili. Sabah vakitli şekilde yola çıktık tekrar. Çıkmadan tüketim kasmamaya ve içimden geldiği gibi gitmeye karar vermiştim. Tabi ki yollarda bayram yoğunluğu, arabada eşim ve oğlum olduğu için mantıklı koşullarda. Zaten sürat kasmak gibi bir hevesim yok, onu yeterince yaşadım, bu araba da o işin arabası değil. Ama yolun akışına göre tempolu gitmeyi seviyorum. Onun için A6 ile nasıl gideceksem aşağı yukarı öyle gittim diyebilirim. Meraklıları için uzun şekilde anlattım aşağıda. Beefull bayramda kwh'ı 1 TL olarak kampanya yaptığı için gözümü KMO'dan çıkmadan önce son mola yerinde olan Beefull'a dikmiştim. Nitekim oraya %43 pil kalarak ulaştım. Bu kısımda TEM ve köprü trafiğine de takıldığımız için 180 wh/km gibi bir tüketimle geldik. Beefull bir türlü şarjı başlatmadı, benden başkaları da aynı durumdaydı. Hemen yandaki Oncharge'a çektim ve şarjı başlattım. Biz ihtiyaçlarımızı halledip biraz ayaklarımızı açana kadar tam 20 dk'da %90 oldu ve tekrar Bolu'ya doğru yola çıktık. Sakarya'dan Highway tesislerine kadar 124 kmh ortalama hız (yol bilgisayarı verisi) ve 249 wh/km tüketimle geldim. Tabi 1000 metre rakıma çıktık bu arada ve Bolu dağını çıkarken de soldan hiç gaz kesmeden çıktım. %48 ile Highway tesislerine girdim. Tesla SC'ler doluydu. Acemiliğime geldiği için karşıdaki Oncharge'a gireyim bari dedim, orada şarj bir türlü başlamadı (neden olduğunu sonradan anladım), sonra zes'e yanaştım o da başladı sonra kesti. O arada Tesla'dan 2-3 araba çıktı, başkaları girdi, anladım ki sirkülasyon hızlı, oraya doğru yaklaştım ve biri çıkınca yanaşıp şarjı başlattım. SuperCharger deneyimi gerçekten çok iyi. Türkiye'de çok daha yaygınlaşması lazım. Burada da ufak bir mola verip 15 dk'da %85 şarja getirdikten sonra devam ettik. Highway'den çıktığımda Ankara'da eve (Yaşamkent) %10 ile varırsın diyordu, %3-5 ile de varsam bana yeter dediğim için gaza çöktüm ve 140-160 aralığında sürdüm. Yine ortalama hız 130 kmh civarında ve tüketim 212 wh/km oldu. Park ettiğimde %6 şarjım kalmıştı. Dönüşte yola %95 ile çıktım. Adrese İstanbul evi yazınca Bolu SC'de tek şarj ile gidebilirsin dedi. %21 ile SC'ye ulaştım. Yine doluydu ama bu sefer işi öğrendiğim için önüne çekip bekledim. Bu arada SC'de Teslalara 7,10 TL / kw ile veriyor, fiyat olarak da diğerlerinden 3 TL filan uygun kw başına. Hem de çok pratik ve hızlı. 5 dk sonra birileri çıktı ve yanaştım. Gelirken batarya da ısındığı için max hız ile başladı. Ufak bir ihtiyaç ve yemek molasının ardından daha bizim işimiz bitmeden bildirim geldi gel arabanı çek diye. 36 dk'da %20'den 95'e gelmiş. 100 olmasını beklemedim gerek yok ve bekleyenler var diye. Normalde o şarj ile eve varırsın diyordu ama zaten çocukla malum durmamız gerektiği için ben KMO'da şarj ederim bir daha diye düşündüm. Sakarya'yı geçince Alandüzü park alanına girdim (Shell). Oncharge'a taktım. Bolu'dan oraya 150 wh/km ile geldik ama ciddi iniş var tabi o kısımda. Biz WC filan işlerimizi halledene kadar araba doldu %99'da çektim. 20 dk kaldı yaklaşık. Buna normalde ihtiyaç yoktu ama madem duruyoruz istasyon da müsait olunca taktım. Oradan da eve 200 wh/km ortalamayla geldik yine. Vardığımda %46 şarjım vardı. Bu kısımda bayağı hızlı gittim ama FSM köprüsüne yaklaşınca trafik başladığından ortalama hız ve tüketim düştü. Şimdii gelelim özete; Bu yolculukta elektrikli otomobil kullanmanın hiç bir dezavantajını yaşamadım. Şarj için beklemedim. Zaten aile ile minimum o kadar mola veriliyor. Hatta yalnız iken de kahveydi, ihtiyaçtı, içenler için sigaraydı derken duruluyor. Bilmeyenler 0-100 şarj süresine bakıyor ama öyle değil olay, ekstrem durumlar hariç 100'ü hatta 90'ı beklemeye gerek yok, şarj etmek için de 0'a inmesini beklemiyorsun zaten. Artıları olarak da sessiz seyahat edince yorgunluk ciddi az oluyormuş, ben de yolcular da aynı fikirdeydi. Basıyorsun uzuyor araba sessiz sakin, ayağını çekiyorsun frene bile basmadan yavaşlıyor. Yorulursan otopilot var filan. Benim beklentimin üstündeydi açıkçası. İnşallah bundan sonra da değişmez. Tesla özelinde de şehir içi sert dediğim süspansiyon otoyolda avantaja dönüyor. Acayip stabil gidiyor. Sadece tekerlek konumu ve açısı benim alışkın olduğum setup'tan (büyük araba) farklı olduğu için elimin alışması biraz zaman aldı. Öte yandan kabin genişliği, bagajlar, saklama alanı filan ciddi avantaj. Hiç mi eksi yok derseniz, yine koltuk diyeceğim. Çok rahatsız etmedi ama 1.90 cm için çok süper değil. Ayrıca suni deriyi sevmiyorum, sevmeyeceğim. Sürüşü çok rahat ama keyif olarak bir A6 değil, A6'nın yola oturup gitmesi çok iyiydi, ayrıca bundan hızlıydı yüksek süratte, ama anormal olan bu değil o bu denklemde. Regen olayı uzun yolda büyük rahatlık, ama ayağın sürekli gazda olması gerekiyor, arada dinlendirmek için regen'i kapatıp salabilsek iyiydi, bunu 3rd party bir şey ile çözeceğim. Fazla uzadı zaten, şimdilik bu kadar yeter sanırım. Veriler şöyle. Hız aradan bir sample sadece.
    9 Puan
  2. Benimde çocukken rüzgara karşı işemeyi denemişliğim var.
    5 Puan
  3. Hafta sonu mesaisi yaptım, kayışlarını değiştirdim geriye değişmeyen bir tek volant ve debriyaj kaldı. Triger setini internetten aldım devirdaim pompası ve V kayışı dahil 4500 lira. 300 liraya da antifriz aldım. Toplam temizleme spreyi ile 5000 liraya bu işi bitirdim. Dizel motoru bilmeyen de dizel masraflı diyor buna da ayrıca kıl oluyorum. Avans ayarı da bu şekilde bilgisayardan yapılıyor mavi çizgi optimum ayar çizgisi.
    4 Puan
  4. ufak dokunuşlar
    4 Puan
  5. lem baktım baktım fırın arıom ben de, algıda seçicilik işte, emmi de kazı gömü peşinde...
    3 Puan
  6. gençlere sordum yok öle bişi dediler
    3 Puan
  7. Ali Clioöveroğlu'nu konuya bekliyoruz
    3 Puan
  8. Bugün fırsat bulunca tura çıktım. Daha önce bisiklet ile yaptığım rotayı yaptım. Bisiklet ile her şey daha kolay oluyormuş . Gopro'mu kaskıma monte ettim. Müzik koymadım ham her şey duyulsun istedim. Ufak tefek kazalar başladı Sol dizimi kayaya sürttüm ve pantolonum yırtıldı ama yine de çok zevk aldım.
    3 Puan
  9. Valla artık ülkenin yarısı ekonomist oldu. Ortalama bir Türk ön lisans işletme mezunu kadar iktisat konusuna hakim artık. Bu da reisin ayrı bir başarısı tabiki.
    2 Puan
  10. Son zamlardan sonra köprü otoban kullanmayacağım artık. Eski düzen gitmeye devam edeceğiz artık.
    2 Puan
  11. 110km stabil gidersem 11kwh/100km geçmiyor. Tek şarj rekorum evden %100 şarj ile çıkıp 380km menzil ile İstanbul - Altınoluk oldu. Eve vardığımda %5 şarj kalmıştı. Hyundai/Kia grubu batarya verimliliğini çözmüş bence.
    2 Puan
  12. Kedi için naftalin sirke vs denedim hiçbiri işe yaramadı.Aşağıda resmi olan (akü üzerindeki ) hareket sensörlü zili temudan aldım işe yaradı ..Siren ve köpek havlama sesleri var..Linki kaybolmuş ekleyemiyorum
    2 Puan
  13. Buçuk hissi kilitten. 4 de daha belli olur aslında her viteste vardır Od ışığı yanarken araç 3 vitese kadar vites yükseltir. Işık yanmazken 4. Vitesi de kullanır
    2 Puan
  14. Bugün de ütümü yaptıktan sonra motora vize çıktı . Gomeda vadisindeki Landları görünce @Servet Aydın abi geldi aklıma. Burada olsa bunlarla neler yapardı acaba diye düşündüm. Bu sefer düşmedim ama baya bir çamur ve sudan geçtim. Çok güzel yerler keşfettim. Ortahisar'dan girdiğim Balkan vadisinde cross motorcuların içinden geçtiği bir mağara buldum. Biraz uzun ama atlata atlata izlersiniz artık .
    2 Puan
  15. daha dershane yaşı gelmedi değil dimi
    2 Puan
  16. yokkken sıkıntı hissetirecek olanı hocası getirmezdi bize, bizin serviten çıkanlardan ikisi yarış takımına usta gitti, kalite tesadüf değildir. ilk iş başı eğitimlerinde motor yağının tadından motorun durumu hakkında nasıl teşhis konur dersini ben veriyordum, anlatılmaz yaşanır.
    2 Puan
  17. 2 Puan
  18. hayılrı olsun hiç söylemedin çaktırmadın sende benznli motorlu şanzımansız saat pilli araba var sandyıdık, ne aldın 5 yıl önce pilli?
    2 Puan
  19. Ben ekonomist değilim (şükürler olsun)
    2 Puan
  20. Tesla motoru https://youtu.be/cjBxI0hz-no?si=9cEeJYpfpi3zU23L
    2 Puan
  21. Haldex gibi birşey demek ki o anladım devreden çıkarmak için. Tansu, manyetik alanı döndürüyorsun buna AC diyorlar aslında tam bi AC değil. Encoder ile aldığın bilgiye göre manyetk alanı önden yürütüyorsun motor dönüyor. eğer boşta izlenimi vermek ve uçlarda servetin dediği gibi yüksek voltaj okumak kıvılcım yaşamamak istersen motorla tam aynı hızda manyetik alani ne geriden ne ilerden döndürmen lazım. Bu durumda sıfır tork olur ve boşta hissi oluşur. enerji aktarımı da olmaz. frenleme (rejen) etkisi de görülmez. aksi takdirde şönt bağladığın anda frenleme yapar. Bakın (herkes izlesin "ulan" ) bu video çok iyi.
    2 Puan
  22. Captur muafiyetle alinabiliyor mu? Megane dan daha uygun fiyatlı olması lazım. 1.3 TCE EDC.
    2 Puan
  23. Rusya'da demokrasi sözde var çünkü. Ayrıca Rusya'daki demokrasi eksikliğinden kaynaklı kazanç dağılımındaki eşitsizlik vergi toplama kanallarının da önünüü kesiyor ve devlet bütün olarak maddi anlamda zararlı konuma düşüyor. Avustralyadaki maden kimsede yok zira hiçbir devlet Çin'i süper güç yapacak kadar madeni Avustralya gibi tedarik edemezdi. Şimdi de bu hazır yemeye dağ dayanmaz diye teknoloji atılımı yapmaya çalışıyorlar. Çin ile de aralarında iyiye gitmiyor sürekli karasularımızı taciz ediyorlar.
    2 Puan
  24. Bulursan 1.33 tce otomatik İcon almaya bak ve satma zira bunlardan artık gelmeyecek, zaten kullanıca satmak istemezsin, bence halen bu sınıftaki en iyi arabalardan birisi, bende var diye demiyorum haa (motor şanzıman olarak zaten en iyisi bile olabilir), özellikle uzun yıllar kullanacaksan tavsiye ederim. yettim gari
    2 Puan
  25. Gecenin 02:00 3 içkili bayanı konser çıkışı aldım. 60 km yolun ortalaması agresif sürüşe rağmen 5.9 litre. Aydınlatma yeterli şikayetim yok.
    2 Puan
  26. Pilli bebelerde ac motor yok. Brusless dc var ve uçları boşa çıkarma durumu yok. Mosfet ıgbt neyle sürüyor ise pluging ile oluşan gerilim mos ıgbt ile belirli sınıra ulaşınca sönümleniyor. Toyota yerli pilli bebeleri yapınca patır kütür sürücü patlattı. Hepi topu araçları 5-10 km boşta çekince yandı kavruldular hep. Asenkron boşta bişe üretmiyor da brusless yönetimi biraz dert başa
    2 Puan
  27. Kaç para ulan bi flüt?
    2 Puan
  28. Tansu küstüm al misketlerini yapmışsın da Yok öyle anlatmakla uğraşamam falan. Her şeyden önce sen 5 senedir fındık kadar bataryası olan şehiriçinde ona destek çıksın diye minnoş bir elektrik motoru koyulan temelde benzinli motora sahip bir araba kullanıyorsun. Elektrikli bir araç ile seninkinin kullanım tarzı aynı mı sence? Kavrama belki. EPDK nın database i varmış. İlçe ilçe de bakabiliyorsun. Şişli'de 75 tane halka açık istasyon varmış. https://lisans.epdk.gov.tr/epvys-web/faces/pages/lisans/elektrikSarjAgiIsletmeci/sarjIstasyonuOzetSorgula.xhtml
    2 Puan
  29. Durun yahu, elektrikli arabayı yokuş aşağı N'ye niye alıyorsunuz? Mehmet hoca açıklamış, Tesla'da rejen ayarı yok, lakin pedalı ayarında tutunca ne enerji harcıyor ne regen yapıyor, kompresyon da olmadığı için boşta gibi süzülüyor araba. Ben çok kullanıyorum öyle, sadece yokuş aşağı değil, düz yolda da bayağı akıp gidiyor araba. Ama bunlara bakmaya gerek yok, Mertol abinin dediği gibi içten yanmalıyı da öngörülü ve mantıklı şekilde kullanan adam bunu da aynı şekilde kullanırsa her şekilde az tüketir. Ama gaz pedalını on/off switch gibi ya gaz ver ya fren modunda kullanırsa çok yakar. Ben turbo benzin kullanırken de, 3.0 V6 kullanırken de aynı arabayı kullananlardan az yakıyordum, hiç de yavaş gitmem. Çoğunluk araba kullanmayı bilmiyor bence sorun orada. Ya gereksiz hızlanıyorlar ya da gereksiz momentum kaybedip tekrar hızlanmak için benzin/enerji harcıyorlar. Boşa almak diye bir şey yok, her şey ayak ile. Zaten ayağını tam çekmek diye bir şey de yok eğer durmak istemiyorsan, zamanla alışıyor insan. Dolayısıyla 140 ile gidiyorum, yokuş aşağı oldu, hafif ayağımı çekince zaten 140 ile inmeye devam ediyorum, o esnada regen de yapıyor, ya da bir tık daha basıyorsun enerji harcamadan hızlaınıyorsun, viraj gelince biraz çekiyorsun, retarder gibi yavaşlıyor, viraja burnunu sokunca tekrar gaz. gibi gibi.
    2 Puan
  30. TEM den karşıya gittim geldim, yer yer 120-130 yeryer yoğun trafik ile. Ortalama hiz 76 km/h olmuş. Güzergah Erenköy-MallOfIstanbok.Mesafe toplamda (gidiş+dönüş) 84 km. 13.6 kw ortalama tüketmiş. 84 km için 11 kw tüketmiş olsa. 30-35 liraya gidip gelmişim. Dışaridan şarj etsem 100 lira falan işte. Köprü parasına da bir çözüm bulmak lâzım. Bu arada arabayı alalı 750 km oldu, bunun ortalaması 16.1 kw/100km
    2 Puan
  31. Çalışıyosa elleme Arabandan memnunsan bozulursada yaptır bin İkinci elde araba değiştirmek yeni bir nacera demek
    2 Puan
  32. Motor da herhangi bi sıkıntı yoksa neden motora giriyorsun ki turbo enjektör pompa bakımlarını yap devam öncesi bakımlıysa zaten 500bin kmde görür 600 binde
    2 Puan
  33. Hafifmiş. Benim düldül 2200 kg. Bataryası 520 kg zaten
    1 Puan
  34. Yerli olma şartını unutmuşum
    1 Puan
  35. Senin piller NMC soğukta şarj alması daha kolay. operasyon sıcaklığı 10 derece felan LFP de sanırım şarjda da 50.
    1 Puan
  36. Hızlı şarj için 45 dereceye kadar filan çıkıyor galiba. Aşağıda bir ısıtmalı bir soğuk şarj sıcaklık grafiği koydum. Şarja taktıktan sonra da ısıtmaya devam ediyor tabi eğer gerekirse. Alttakinde %80 olmadan çektim ondan soğuma kısmı yok.
    1 Puan
  37. Tüm park sensörlerini söktüm para çıkardım şu an döşemeyi söktüm. Bantlıyorum her şeyi
    1 Puan
  38. Yaş 50 yi geçti fazla seçici olma lüksümüz yok.
    1 Puan
  39. devir/hız oranı değişmez. 1500d/d da 100km/h yapabilen fiesta da yoktur yanlış hatırlanmıştır. o devirde o hızı merso E serileri falan görür 200+ beygir 8-9 vitesli.
    1 Puan
  40. Malzeme taşınırken arabanın ruhsatı çok önemli değil. Otomobil ruhsatlı da olsa irsaliye ister. Hele ki malzeme kutuluysa. Ama ticariler çevirmelerde varsayılan olarak durduruldukları için onlarda kesin istiyorlar.
    1 Puan
  41. köpüling yapıy sarsıntı hissedilmiyorsa iyiymiş. Klima girer çıkar gibi herhalde.
    1 Puan
  42. Ben de Corolla derdim(alacak olsam Hb kasa alırım tabi sıfırı var mı hala bilmiyorum) 2.seçenek alınabilecekse 3.seçenek neden onu anlamadım, 2.seçenek daha dolu değil mi
    1 Puan
  43. Bazı modellerde otomatik dışında seçenek olmamasından kaynaklı o bence. İlerde satışta dediğiniz gibi hitap ettiği kişi sayısı az olacağı için satması maddi ve zaman olarak illaki farklı olacaktır.
    1 Puan
  44. Özellikle küçük hacimli turbolu araçlarda kullanım şekli çok önemli yakıt tüketiminde. T-cross grubunda yakıttan çok şikayet eden var ama ben şehir içi 7.5 lt ile geziyorum ben. Sürekli sert kullansam 9 lt ile gezerim ama ayni kullandığım yolda. 1.0 cilioda benzer değerlerde yakar tahminimce İcon'a gerek yok, touch donanım abim için fazlasiyla yeterli, abim benim gibi aracın bütün özelliklerini kullanan biri değil. Kamera ve ön park sensörü olsa fena olmaz tabi ama baktığım ilanlarda cok nadir denk geldim yada belirtmemisler.
    1 Puan
  45. Sürekli regen level değiştirmek kas hafızası açısından iyi değil bence. Yavaşlama gereksinimi yoksa yavaşlamaz ki kimse zaten? Orada anlaşamadık.
    1 Puan
  46. Tansu Teslada regeni kapatma diye bir özellik yok. Menü yok. Hyundai de level 0 var regeni kapatıyorsunuz araba süzülerek gidiyor. Kullanan arkadaşların çoğunda uzun yolda level 0 kullanıyor. Ben auto da kullanıyorum araba yol durumuna göre ayarlıyor Tarzanca da yazmamak lazım.
    1 Puan
  47. Clutch ??? Türkçesi yok mu? Neden hep ingilizce kelime kullanıyorsunuz ben fakir anlamıyorum. Forumdakiler anlamasın diye yazıyorsunuz yoksa normalde de ingilizce kelime çok mu kullanıyorsunuz? Ben plazada çalışmama rağmen Türkçemizi kullanmaya dikkat etmeye çalışıyorum.
    1 Puan
  48. Ne güzel vergisi düşük ödenen taksidi olmayan kasko ve sigortası en yüksek basamakta olan dizel bir Fiesta
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...