İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      19

    • Mesaj

      104.623


  2. Mehmet Göktürk

    Mehmet Göktürk

    Yönetici


    • Puan

      16

    • Mesaj

      31.931


  3. Murat Gedik

    Murat Gedik

    Gold Üye


    • Puan

      13

    • Mesaj

      1.707


  4. Tansu Kalafatoğlu

    Tansu Kalafatoğlu

    Gold Üye


    • Puan

      12

    • Mesaj

      26.859


Popüler İçerik

16-05-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Arkadaşlar geçen amazon bana bir ürün önerdi. Techmaster android auto ve Carplay ikisi bir arada bir cihaz çin malı. Küçük bir şey. 1300 TL den 1150 TL'ye düşmüş. Ben de diğer sitelerden araştırdım Trendyol'da 700 TL'ye vade farksız 3 taksit buldum aldım. Benim kül tablası kısmına tam sığdı ve kapak kapandı. Kontağı açtığım andan itibaren 40 - 50 saniye sonra. Multimedya ekranı açıldıktan sonra 15-20 saniye sonra bağlanıyor ve kullanıma hazır hale geliyor. Telefonu artık cebimden çıkarmıyorum. Müzik dinlemek ve açmak ekrandan daha kolay hale geldi. Şimdilik sorunsuz ve kullanışlı.
    13 Puan
  2. Bu yeni fronteraya bakınca "habsburg çenesi" denilen tip adamlar aklıma geliyor:
    6 Puan
  3. Şimdi uğradım opele Hafif doblomsu havası yok değil. 1.300e kredisiz 3 tane opsiyonu ile veriyorlar (renk, siyah tavan vs.) Mokkadan büyük yüksek değişik şirin bir tipi var. Pil konusu tartışılır menzil olarak ama her türlü alınır gibi geldi. Buraya yazıp duruyorum ama sanki ayrı bir konuyu hak ediyor gibi. Mod. Arkadaşlar uygun görürse bu mesajım dahil olmak üzere taşıyabilirler. Yoksa ek olarak ben de açabilirim. Kısacası fiyat performans olarak ben beğendim.
    6 Puan
  4. aracin çok önemli bi eksigini giderdim ?
    6 Puan
  5. yok tabiki öyle birşey, teknik olarak, kavehanae muebbeti olarak herşey var, tornavida ile beygir açan bile var. bizde çiptunink denen, yani aracın yazılımı ile beygir artıran yerler vardır. gizli beygir de yoktur.
    6 Puan
  6. en zor seçimin yapılacağı bir aralık, kafa karıştırabilir ama ben olsam modeli de yüksek olan Lancer bakardım. mekaniği şasesi oldukça sağlamdır, parçası da bulunuyor, MAzda ile sanayide parçacıda biraz eziklik hissediyor insan, corollaya da öyle paralar vermezdim https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-orjinal-arayanlara-ilk-elden-2005-lancer-lpg-siz-tertemiz-klima-1241945662/detay
    5 Puan
  7. Böyle tüfeğim olsa böyle gezerdim herhalde
    5 Puan
  8. Kat karşılığı sözleşmesi yapılmadan önce belediyeden imar durum alınır. Ona göre sözleşme yapılır. ama şu son birkaç yılda planlı alanlar imar yönetmeliği epey değişti. Özellikle depremden sonra. Projenin küçülme sebebi imar durum kaynaklı mı yoksa mimari proje kaynaklı mı irdelemek lazım. bu arada sizin sözleşmedeki alan net mi brüt mü, tapuda da ikisi birden yazar genelde. binada başka ortak alan var mı? Konu sadece müteahhitle alakalı değil. Mahkemeye verirseniz olaya belediye de girecek. ben olsam müteahhitin projeyi çizdirdiği taahhüt firmasını bulurum. Bu durumun nedenini onlara sorarım. Büyük ihtimalle durumun neden olduğunu açıklayacaklardır. peşine de belediyeye gider, fiziki dosyanın incelemeyi talep ederim. Ruhsattan önce onaylanan imar duruma bakarım. İstikamet rölövesine bakarım. Bu arada 3194-18.madde de yapılmış olabilir. Ona da bakmak lazım. Mesela yan parsel sizin binaya girmiştir. Siz inşaata başlarken terk yapmış da olabilirsiniz. bir sürü sebep sayılabilir. Ama şu kesin, eğer ilk imar durumdan sonra bir değişiklik yapılmışsa vekalet verdiğiniz projeciler bunu size söylemeliydi. Muhtemelen size söylemeden yeniden imar durum alındı.
    4 Puan
  9. 3 Puan
  10. Kat karşılığı sözleşmede aslında metrekare yazılmıyor. Çünkü imar durum belgesi çıkarmak 3-5 bin lira. sözleşmelere genelde kıyas yazılıyor. Mesela çift daire varsa iskan edilebilir kısmın yarısı mal sahibinin yarı müteahhitin yazılır gibi. bence müteahhit kendine çıkar amaçlı fazla metrekare yapmamışsa hiç uğraşmayın derim. Sonuçta o da bilmeden başladı bu işe. Ve belediyenin kararı değişmiyor. mesela sözleşmeniz %50 kat karşılığı ise, sizinle onun dairelerinizin alanı toplamı projede de eşitse, bu işte kasıt aranmaz.
    3 Puan
  11. bu kıyaslamada mazda 323 derim ben. corolla efsane kasa diye bi saçmalıktan dolayı sanırım gereğinden fazla pahalı bi araba. bomboş ama efsane
    3 Puan
  12. Detaylı Farklılıklar – Focus 1.6 TDCi 95HP vs 110HP: 1. Turboşarj (en büyük fark): 95 HP: Sabit geometrili turbo (wastegate kontrollü). 110 HP: Değişken geometrili turbo (VGT). Daha iyi tork dağılımı ve yüksek devirde daha fazla basınç. 2. ECU Yazılımı: 110 HP versiyon, yazılımsal olarak daha agresif hava/yakıt karışımı ve turbo basıncı ayarlarına sahiptir. Genellikle Bosch EDC16C34 veya EDC17 tipi ECU kullanılır. 3. Enjektörler: Çoğunlukla aynı Delphi enjektör sistemi olsa da, bazı serilerde farklı püskürtme basıncı ve kodlu enjektörler olabilir. Enjektör kodlarını karşılaştırmak için şasi numarası üzerinden kontrol önerilir. 4. Debriyaj Seti / Baskı Balata: 110 HP versiyonda daha güçlü baskı balata kullanılmış olabilir. Özellikle tork artışı nedeniyle. 95 HP araca yazılım uygulandığında kaydırma yaşanabilir. 5. Şanzıman: Genellikle her iki versiyonda da MTX75 şanzıman kullanılır, ama 110 HP versiyonlarda dişli oranları veya içsel güç aktarım parçaları farklı olabilir. Bazı şanzıman kodları (örneğin "3M5R") üzerinden teyit edilebilir. 6. Soğutma Sistemi: Intercooler hortumları ve boyutu bazı üretim yıllarında farklılık gösterebilir. 110 HP versiyonda daha verimli ısı dağılımı için tasarlanmış olabilir. 7. Egzoz ve EGR Sistemi: EGR soğutucusu ve egzoz gazı yönlendirme sistemi 110 HP versiyonda daha gelişmiş olabilir. DPF (partikül filtresi) bulunup bulunmaması Euro standardına bağlıdır, ama genellikle 110 HP versiyonlar DPF ile birlikte gelir. -Chat GPT
    3 Puan
  13. 15155km oldu. fotoyu çekmek için elimizi kaldırınca otopilot fırça çekiyor resimde.
    3 Puan
  14. 3 Puan
  15. Nerdeee eski frontera.... plaza bebesi olmuş araba.
    2 Puan
  16. Evet. Artık böyle. O yüzden saçma sapan kombinasyonlar görüyoruz. muhasebeci gelir gider yapmıştır. Pili kısmıştır. Patrona şirin görünmüştür. Sonuç? Satmayan araba
    2 Puan
  17. pil içeren konularda geziyor
    2 Puan
  18. Biz buna kurumsal kabızlık diyoruz.Ciddi bir bağırsak sendromu. Başta patron olmayınca exel formatında her şey mükemmel oluyor. Bir de bunu PP ile süslü bir sunum yaparsak dadından yinmez. Mühendisten yönetici olunca böyle oluyor işler.
    2 Puan
  19. Sadece yazılımla düşürüp aynı motoru daha ucuza satmıyorlardır hiç zannetmem ya da aynı motoru yazılımla güçlendirip daha pahalıya da ekleyeyim şimdi biri gelip yazar
    2 Puan
  20. Aldım sonunda ? ama atış vs yapamadım, emniyete de götürdüm, ruhsatı bekliyorum şuan. Reddot olayına da girdim. Görüntü çok iyi oldu .
    2 Puan
  21. çocuğun testinde bile gözümü aldı
    2 Puan
  22. Bu araba hocanın kızının çakarlı arabası değil mi Türkiye için değildir o. Bizdekiler sorunsuzdur.
    2 Puan
  23. bitirip teslim etmişse, imar iskan falan da varsa, şükür duaları eşiliğinde tapuları alın... coğrafya kaderi.
    2 Puan
  24. Tahsisli onlar Adamların geçiş üstünlüğü var. mış. Siyah S450d için yapılan açıklamada öğrendik bunu. Sürücü kurslarında da yanlış öğretiyorlar.. Bence müfredata eklenmeli. Geçiş üstünlüğü olan araçlar listelenmeli 1- Ambulans 2- İtfaiye 3- Polis 4- Siyah renkli, cam filmli, çakar tahsisli araçlar.
    2 Puan
  25. Ve beklenen yeni carplay geldi. Enteresan.. Otomobil üreticileri komple anahtarı teslim edecekmiş. CarPlay Ultra, CarPlay’in bir sonraki nesli olarak bugün kullanıma sunulmaya başlandı CarPlay Ultra, iPhone’un en iyi özellikleri ile aracın sunduğu en iyi özellikleri derinlemesine entegre eden bir deneyim sunuyor ve ilk olarak Aston Martin araçlarında kullanıma giriyor. CarPlay Ultra artık ABD ve Kanada’daki yeni Aston Martin araç siparişleriyle birlikte sunuluyor ve önümüzdeki haftalarda markanın yeni nesil bilgi-eğlence sistemine sahip mevcut modelleri için de kullanılabilir olacak. Bugünden itibaren, CarPlay’in bir sonraki nesli olan CarPlay Ultra, ABD ve Kanada’daki yeni Aston Martin araç siparişlerinde kullanılabilir hale geldi. Ayrıca önümüzdeki haftalarda yazılım güncellemesiyle, markanın yeni nesil bilgi-eğlence sistemine sahip mevcut modelleri için de sunulacak. CarPlay Ultra, CarPlay’in yeteneklerini temel alarak, iPhone’un en iyi özellikleri ile aracın sunduğu işlevselliği birleştirerek araç içi deneyimi en üst düzeye çıkarıyor. Sürücünün ekranlarının tamamına — gösterge paneli dahil — gerçek zamanlı içerik ve göstergeler sağlayan bu sistem, üretici firmanın tasarım diliyle uyumlu ve sürücülere özelleştirilebilir bir deneyim sunuyor. Hyundai, Kia ve Genesis gibi yeni katılan markalar da dahil olmak üzere, dünya çapında birçok otomobil üreticisi CarPlay Ultra’yı araçlarına entegre etmek için çalışmalar yürütüyor. Apple’ın Dünya Çapında Ürün Pazarlama Başkan Yardımcısı Bob Borchers şöyle dedi: “iPhone kullanıcıları CarPlay’i çok seviyor ve bu sistem, insanların araçlarıyla kurdukları bağı kökten değiştirdi. CarPlay Ultra ile, otomobil üreticileriyle birlikte araç içi deneyimi yeniden tasarlıyor, daha tutarlı ve birleşik bir yapı sunuyoruz. Bu yeni nesil CarPlay, sürücülere araç içinde iPhone’larını daha akıllı ve güvenli bir şekilde kullanma imkanı verirken, aracın sistemleriyle de derinlemesine entegre oluyor ve her üreticiye özgü bir görünüm sunuyor. CarPlay Ultra’nın Aston Martin ile başlamasından büyük heyecan duyuyoruz — ve bu sadece bir başlangıç; başka otomobil üreticileri de yolda.” Her Zamankinden Daha Derin Entegrasyon CarPlay Ultra, hız göstergesi, devir saati, yakıt ve sıcaklık göstergeleri gibi dinamik ve şık seçeneklerle sürücünün ekranlarının tamamına içerik sağlar. Böylece tüm sürüş deneyimi boyunca tutarlı bir görsel bütünlük sağlanır. Sürücüler, iPhone’dan gelen harita ve medya bilgilerini, araçtan gelen sürücü destek sistemleri ya da lastik basıncı gibi verilerle birlikte gösterge panelinde görebilirler. Kullanıcılar, araç radyosu ve iklimlendirme gibi standart işlevlerin yanı sıra, ses sistemi ayarları veya performans modları gibi araç-özgü gelişmiş işlevleri de CarPlay üzerinden yönetebilirler. Bu yönetim dokunmatik ekran, fiziksel butonlar ya da Siri ile sağlanabilir. CarPlay Ultra ayrıca, iPhone tarafından desteklenen ve aracın ekranına ya da gösterge paneline mükemmel şekilde uyan widget’lar sunar. Bu widget’lar anlık bilgiye erişimi kolaylaştırır. Her Otomobil Üreticisine Özgü Tasarım CarPlay Ultra, otomobil üreticilerine kendi tasarım felsefelerini ifade etme özgürlüğü verir. Apple ve üretici tasarım ekipleri arasında yapılan yakın iş birliğiyle geliştirilen özel temalar, her araç için kişiselleştirilmiş bir deneyim sunar. Ayrıca sürücüler, tema renklerini ve duvar kâğıtlarını kendi zevklerine göre özelleştirebilirler. Aston Martin CEO’su Adrian Hallmark şöyle dedi: “Apple ile iş birliği yapmaktan ve CarPlay Ultra’yı ilk kez sunan marka olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Marka olarak, dünya lideri performansa olan odağımız sadece güç aktarımı, dinamik performans ya da el işçiliğiyle sınırlı değil. CarPlay Ultra entegrasyonu, dünyadaki en iyi şirketlerle iş birliği yaparak müşterilerimize benzersiz araç içi deneyimler ve yetenekler sunma kararlılığımızın açık bir göstergesidir. Kendi geliştirdiğimiz ileri seviye bilgi-eğlence sistemi üzerine inşa edilen CarPlay Ultra, işlevsellik ve kişiselleştirme anlamında ek avantajlar sunarak Aston Martin’i sektörün ön saflarına taşıyor.” CarPlay Ultra, dünya genelinde sürücüler tarafından sevilen ve araçlarla olan etkileşimi temelden değiştiren CarPlay’in gelişmiş versiyonudur. iPhone’un gizlilik prensipleri, CarPlay Ultra için de aynı sıkılıkla uygulanır. kaynak ve resimler: https://www.apple.com/newsroom/2025/05/carplay-ultra-the-next-generation-of-carplay-begins-rolling-out-today/
    1 Puan
  26. Yandex yeni özelliği rotanın ücretini hesaplıyor. Arabanın yakıt masrafınıda hesaplasa tadından yenmez. Onuda sprit monitör ile çıkarcaz artık. Cunda yolu ücreti ve sprit monitör yakıt masrafı. Buda Datca yolu ve sprit monitör yakıt masrafı. 3500 tl o yola vermek yerine muhtemelen Sapancadan Antalya yolundan gitmeyi tercih ederim.
    1 Puan
  27. Onlarda rich car play varmış abi.
    1 Puan
  28. Bir yerden denk gelmişti. Sarı gözlükten ben de almıştım. Açıkçası bu kadar olumlu bir etki beklemiyordum. Gece yolculuklarında kullanıyorum.
    1 Puan
  29. hava borusu yerinden çıkmış olabilir
    1 Puan
  30. e 9 volt pille yapıyorum demişti bana?!
    1 Puan
  31. bence mühendis olmayan yönetici tekniğe karışınca desek. .
    1 Puan
  32. Yıllardır hep öyle olmuştur. kasa ilk çıktığında o sene üzerimizde deniyor her şeyi makyajda toplarlıyor bir sonraki kasa çıkarken sattıkları en sorunsuzu oluyordu. Şimdi nasıldır bilemem çok uzun zamandır ford araca binmedim bile 10kwh daha düşük.
    1 Puan
  33. Teşekkürler, sipariş veriyorum bende şimdi. bakalım nasıl olacak.
    1 Puan
  34. bence hala pahalı. 1100 1200 gibi olması lazım. yada müthiş güzel bir finansman kampanyası lazım. böyle olacaktıysa politize değillerse insanlar zaten yıl sonunda standart menzil, togg alırdı. çılgın kredi kampanyaları yapıyorlar. byd dolphin 1200 idi. vs ucuz vereceklerse belki. puma güzel tipli bir araba sanki.
    1 Puan
  35. Balıkesir diye bildirim geldi. Körfez toplantısı mı varmış?
    1 Puan
  36. araba dediğin bir kez alınıp uzun süre sahip olunabilecek bir şey normalde. yeteri kadar iyi bir otomobili gerçekten değiştirmek için geçerli bir neden göremiyorum şu geldiğimiz durumda, olduğum yaşta ve mentalitede. 2009 jeep ve 2010 model benz ile bu durumu yaşıyorum açıkçası. ikiside, paranın yapılan iş karşılığında hak edildiği şekilde kazanıldığı dönemde 0 km alınmışlardı. artık bu performans pek mümkün değil bir esnaf için... bu nedenle tamir edip onarıp binmeye devam etmek mantıklı geliyor. çünkü çok ama çok pahalı herşey. bunlar dururken bir elektrikli orta boy araç hiç fena olmazdı tabi... ne diyelim. menzili nasılmış_ c4x ile aynımı?
    1 Puan
  37. Bende resetlemeyi düşünüyorum. Deneyim bakalım
    1 Puan
  38. 1 Puan
  39. Mekanik, pilli, ucuz, pahalı fark etmeksizin bende bir saat merakı hasıl oldu. Öyle böyle değil. Alıp koleksiyon yapmanın yanında, kordon yenilemesi tamirini yapmak büyük haz verir oldu. Özellikle de mekanik olanlara karşı bu ilgi daha fazla oldu. Belki de karmaşık yapıları ve pilsiz çalışmalarından ötürüdür bilemiyorum. Pilli veya pilsiz olmaları benim için önemli değil. Ömrünü saat yapımına harcamış ve tek işi saat yapmak olan firmalara saygım sonsuz. Keşke bizimde kendimize ait yerli bir saat mekanizmamız olsaydı. Elimde çokça 7s26 mekanizma var. Bunlardan ikisini bir ara tamir olması için saatçiye vermiştim. Saatçide 1 sene kaldılar. Bana telim olduklarında yine randımanlı çalışmıyorlardı. Geçen hafta içi bir tanesini komple söktüm. Hafta sonu kısmet olursa toparlayacağım. Bir diğeri de kolumda test ediyorum. Dün 5 dakika ileri gitmişti. Akşam olunca arka kapağı söktüm. Saatin resmi aşağıda. Pandülün üzerindeki sarı segmanı çıkardım. İlk defa böyle bir şey yapıyorum. Sonra mücevherini ve mücevherin altındaki parçayı çıkardım. Bit gibi bir şey zaten. Yakın gözlüğü kullanarak anca görebiliyorum. Telefon gözeneklerini temizlediğimiz hamur ile orayı iyice temizledim. Segman ve mücevheri temizledim. Metali pandüle taktım, sonra yağladım ve üzerine mücevheri koydum. İş segmanı takmaya gelmişti. Sonradan fark ettim segman için bir çıkıntı var. Segman ayaklarını çıkıntıya sokarak çevirdim. Takii üç ayağı da içeri sokana kadar. Kapağı kapattım teste devam ettim. Şuan gözlemlediğim kadarı ile 12 saatte 1 dakika şaşıyor. Keşke mekanik saat test cihazım olsaydı. Çok pahalı bir alet. Seiko yazısının üzerindeki soyulma saatçinin hediyesi. Görünce çok canım sıkılmıştı. Kadranı değiştirmek istedim ama yenisini bulamadım. Seiko da sadece servislere parça veriyor. Dünyanın her yerine parça tedarik edemiyoruz diyor adamlar. Servise mecbur kılıyor. Dün bu saatin arka kapağı söktüğümde saatçinin vidalara pek kötü davrandığını fark ettim. Ona da canım sıkıldı. Bu sarı kordonların yerine deriden klipsli kordon yapıyorum. Pek sevemedim.
    1 Puan
  40. Bence yetkili servise gidin. Düğmenin değiştirilmesi/auto nun takılı kalması veya modülün yeniden programlanması ile sorun çözülebilir. Ek belki işinize yarayabilir.
    1 Puan
  41. Kuşak farkı , zevkler yaşanmışlık beklentiler. Otomobilin altın çağını gördüğüme inanıyorum. Mekaniğin zirvesi ve konfor ekipmanları vs Düşün ısı pompası diye bir şey var ve opsiyon. Tofaşkta kalorifer olup olmaması gibi bir donanım gibi algılıyorum o donanımı ve mana veremiyorum
    1 Puan
  42. Ben trafikte motosiklet kullanmak istemiyorum korkuyorum. mt-07 dehşetül vahşet bir şey, hiç girme:)
    1 Puan
  43. Hızlı bir satış oldu, temiz araba çok durmuyor konuyu kapatıyorum.
    1 Puan
  44. c5 e binmiş adamsın direksiyonun nasıldı senin?
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...