İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

14-06-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Bayram sonrası anca garaja gittik Zetec...
    4 Puan
  2. Made in Suvas otomatik far sensörü. Orijinali Sonradan yaptığımız
    3 Puan
  3. Yaklaşik yaziyor orada. Samet harita okumayi bilen biri, kendisi icin azimuth hesaplayabilir. "Ama" sabit yapacaksa sadece yaz degil, kiş acisini da hesaplamali. Gerekli mi tartisilir, zira artik panel fiyatlari ucuz, açıyla falan kasmayip iki fazla panel koymak daha pratik olabilir. Tabi binanin hangi yonunun kullanilabilecegi de onemli. Ne namazi yaw. :)) o işlere Allah bakmiyor, sevap point yok.
    2 Puan
  4. focusda demek değişmediğinden çok yakıyordu
    2 Puan
  5. İki araba değişiminde bir değiştiriyorum. Mb ninkini değiştirmiştim, Hundayı satıp yenisini aldığımda onunkini değiştiricem kısmetse.
    2 Puan
  6. 130.000 bakımı Yağ 1750 filtreler 500+500+500 işçilik 500 cam suyu belediyeden beleş toplam: 3750₺
    2 Puan
  7. Escortta tamam da yeni araçlar olmaz
    2 Puan
  8. Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım
    2 Puan
  9. Ayakkabım eksik ya, sol ayağım sakat öyle her ayakkabıyı da giyemiyorum, sadece motorda giymelik greyder tarzı bi bot alıcam sanırım. -normalde spor harici giyemem-
    2 Puan
  10. Yaptım bi delilik ya du bakalım başımıza neler gelecek. Yeni kasa Grandland aldım. Delilik kısmı full elektrik olmasında. Neden elektrik? Birebir aynı donanıma sahip olan MHEV ile BEV arasında (2472 TL-1923) 550 lira fark var. Risk almaya değer bir fark. MHEV in fiyatına Ultimate opsiyonunu da eklerseniz fiyat 2750 liralara çıkıyor. Öeeeh. Höst! Volvo değilsin Opel'sin seni kendine gel. Neyse şu an TR de satılan BEV lerde 3008ler ile aynı altyapı var. Ondan 10 cm uzun 5008 den 10 cm kısa bu alet. XC60 tan da 5 cm falan kısa. 73KW bataryası var. Önümüzdeki sene Stellantis ispanyada bir batarya fabrikası açacak. O zaman 84KW lık batarya opsiyonu da olacakmış. Ancak menzil 50-60 km falan uzuyor. Ortalama 17 kw tüketimi var. Zibilyon tane test seyrettim otobanda 140 civarında gidersen 20 KW edeplice gidersen 15 kw gibi bir tüketimi var. Ama kötü ihtimal yüksek hızda 350 km normal hızda 500 km şehiriçinde 650 km menzil gibi düşünebilirsiniz. 157KW motor gücü var, (210 hp) 345 Nm torku var. Son 3 milyar senedir dizel araba kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim hızlanması gerçekten etkileyici. 0-100 ü 9 sn, son hızı 170 kmh. İkisi de benim için anlamsız ama bulunsun 160KW ve fatura bedeli de 1450 liranın altında olduğu için %10 luk ÖTV dilimine giriyor. Dolayısı ile çok avantajlı şu an fiyatı. Tüm dünyada bu arabanın fiyat sıralaması MHEV< PHEV <BEV diye giderken bizde %10 luk ÖTV den dolayı elektrikli en ucuz olanı. Anahtar teslimi 1835 liraya mal oldu. 10K liralık elektrik desteği hediye. Arabayla 3faz bağlantı kablosu zaten geliyor ben ek olarak monofaz için olan kabloyu da aldım. Bu kabloyu bildiğimiz prize takıp ütü muamelesi yapabiliyorsunuz arabaya. 3.6 KW ile şarj ediyor. Çok yavaş (20 saat şarj süresi) ama ediyor. 3 faz olan kablo 11KW AC şarja kadar destekliyor. Malum evlerde Kwh ücreti 2 lira. Yani 70 kw bile alsanız 140 liraya bataryanız doluyor ve bununla ortalama 500 km gidebiliyorsunuz. Yok baraaaaa bizdeeeee şöhret bizdeeeee diye bağırınıp DC den şarj edersenizde 8 lira falan kwh fiyatı. Bu durumda 550 liraya doluyor deponuz. Ve pek tabi daha hızlı. Yarım saatte bataryanız fulleniyor (160KW basıyor bazı istasyonlar) Almadan önce kafama takılan yegane konu LPG li gibi 300-400 km de bir şarj için durmaya hazır olup olmadığımdı, genelde gittiğim güzergahları kontrol ettim (ve pek tabi alışkanlıklarımı da) e ben zaten duruyordumki? Kahvemi içerken şarj edeceğim sadece aradaki tek fark bu. (Züğürt tesellisi de olabilir tabi) Ben almadan önce hem MHEV olanını hem de BEV olanını yarımşar gün test ettim. Aslında görünüş aynı olmasına rağmen aralarında çok fark var. Bu da benim donanım yerine altyapıyı tercih etmemde önemli bir etken oldu. BEV olanlarda; - Arka süspansiyon tam bağımsız. (MHEV de torsiyon) - Fren diskleri kafam kadar ve hayvan gibi tutuyor gerçekten (öndekiler 36 cm arkadakiler 35 cm) (MHEV lerde 30 cme 29 cm) Alet 2200 kg... - Süspansiyon komple farklı aslında. BEV lerin amortisörlerinde frekans zımbırtılı farklı bir amortisör var. Citroen C5 Aircross lardaki sisteme benziyor. Çok daha smooth yürüyor alet. MHEV olan daha sert ve sesli. - Ara hızlanması bariz daha keyifli. - Jantları 20 inch ve tipi bence daha spor. Komple siyah olsaydı daha çok sevebilirdim. Ama bu zevk meselesi tabi Michelin ePrimacy lastikle geldi. kalp kalp kalp Donanım olarak gerekli herşey var. Alantrikli olanda tek donanım var GS. GS donanımı zaten bunların en üst donanımı, ek olarak Cam tavan Siyah tavan ve Teknoloji paketi ile metalik renk eklendi. Eğer olabilseydi Ultimate paketini de alırdım ama elektrikli ile o opsiyon yok malesef. (ÖTV dilimi) AMA kör noktanın ultimate paketle geliyor olması üzdü biraz. He bir de şerit ortalamalı ACC yok, düz ACC + şeritte tutma zamazingosu var. Bence bu da eksiklik. Ek olarak HUD da ultimate ile geliyor. Gerçi bunların HUD u çok yetersiz. Mesafe uyarısı falan HUD ta yok. Genede bunlar teknoloji paketi ile olsaydı iyi olurdu. Gerzekçe olan başka bir şeyde dashboardta ambiyans aydınlatma olup renklerinin değişebiliyor olmasına rağmen kapılardakilerin sabit renkli olması. Napıyonuz olm RGB LED mi kalmadı elinizde. Bir de öndeki kapıların kol dayanan yerlerinin kumaş kılıklı bir şey olup arkadakilerin vinlex olmasını çözemedim. Toplama araba mı çaktılar bana ne yaptılar anlamadım. Neden hepsi aynı değilki? Ön koltuk ısıtma direksiyon ısıtma falan standart. vinil kumaş karışımı koltukları var. Alışmam gerekecek. Kafam atarsa kumaş olan yerleri alkantra ile kaplatabilirim. Ama koltukların konforu ve tutması her zamanki gibi efsane. Kimse kusura bakmasın Opel koltuk işini iyi biliyor. Direksiyonu minnoş bir şey. Ben alışmışım austin direksiyonu kılıklı şeye garip geldi biraz. Ama tepkisi falan gayet iyi. Gecikme yok (bence) Sürüş modları ciddi etkili. Eco da alet dizel gibi yürüyor. Standart da benzinli gibi Spor da elektrikli gibi. Güya torku değiştiriyormuş. Ama gaz tepkimeleri de farkediyor. Rejenerasyonu shift paddle lardan ayarlıyorsunuz o da üç kademe. 3ncü kademede ciddi frenliyor manyak. Sanki Mitsubishi Maraton'da retarder açmış gibi. O anca yokuş aşağı falanken kullanılır. Ortadaki ekranı ben sevdim. Öyle 56 ekran TV boyutlarında değil, yatay formlu aspect ratio gaaaayet uzun seçilmiş ama herşey var. Yanlış hatırlamıyorsam 16 inch olması lazım. Edition modellerde 10 inch. Göstergesi pek bi minnoş. O da 10 inch ama beni pek etkilemedi. Görüş açısı falan gayet iyi, direksiyon önünü kapatmıyor ve o bölge daha alçak olduğu için ön görüş daha ferah. Ama genede gösterge hiç olmayıp sadece HUD olsa çok daha mutlu olurdum. Klima düğmelerinin falan tuşlu kısa yollarının olması bence başarılı. Ekrandan da ayarlanabiliyor. Ses açma ve radyoyu açma da düğmeli. Böyle şeylerden mutlu oluyorum ben. Yaşlıyız olm biz... Bir de o ekrana saat koymaları isabet olmuş. Renkleri gene koyu, daha kımıl kımıl bir şeyler yapabilirlerdi ama sanırım Opel'in bu odunluğu geçmeyecek. Hesapta renkleri değiştirme opsiyonu koymuşlar, görünce efferim len kerkenesler dedim ama sadece düğmelerin üzerindeki yazıların falan rengini değiştiriyormuş. Mavi siyah değil de kırmızı siyah oluyor gibi. Kablosuz şarj, typeC soketler, kablosuz AndroidAuto/Carplay + Inbuild Navigasyon zart zurt var. Teknoloji paketi ile hoparlör sayısı 6 dan 10 a çıkıyor ama aradaki fark OHAAA boyutlarında. Teknoloji paketi ile gelen focal hoparlörlerde ses cidden çok çok iyi. Temiz ve yüksek sesde dahi bozulmuyor. Çok başarılı. Arabanın görüş açıları gayet başarılı. Aynaları da gayet iyi aslında. Ama genede bu boyuttaki bir arabada çarpraz arka uyarısı ve kör nokta olmalıydı. (Evet durup durup bunu yazacam) Benzer şekilde gene elektriklilerde 360 derece kamera sistemi de yok. MHEV olanlarda opsiyon alındığında sadece arka kamera değil aynalarla birlikte 4 kamera geliyor. Farları gene antin kuntin ayarlamalı. 51bin LED varmış güya. Doğrudan LED ekran koysalar olurmuş bence. Otomatik yükseklik, karşıdan gelen arabanın olduğu bölgeyi karartma, zart zurt var. Arabada sis farı yok? Opel için büyük insanlık için küçük bir adım atarak sonunda yan sinyali çamurluğa koymaktan vazgeçmişler. Artık aynalarda. Arka sinyallerini neden öyle ufacık yapmışlar anlamadım. Bagaja herşey sığar. Ben bile sığarım. Kol dayamanın altına küçük cins köpek falan sığdırabilirsiniz Tek sorun soğutmalı olduğu için heyvanat orada coldDog olabilir. Telefonu koymak için kapaklı zamazingonun önünce cam koymuşlar bir de buna pixelbox diye isim vermişler. Mantığını anlamadım ama elin almanı yapmış işte. Camların hepsi akustik ve lamine. Arabanın içi yolda cidden çok sessiz. Ne rüzgar ne yol sesi yok. Çok hızlanınca rüzgar az az geliyor ama rahatsız edici değil. Rengi kristal gri. Gölgede açık nardo gri, güneşte teneke grisi gibi gözüküyor. dodikleri marşpiyelleri falan piyano black ile boyamaları güzel olmuş. Plakalara takılmayın bayii mal olduğu için öne başka arkaya başka plaka takmış yarın sabah düzeltecekler. 34MYE526 beni bul şekerim plakan bende.
    1 Puan
  11. yuhhh bunlar nasıl zorlu testler yahu. Özellikle en son vurdukları lastikler. Aman tanrııımmm
    1 Puan
  12. 1 Puan
  13. O sıralı sistemdi o yüzden..
    1 Puan
  14. Okuyucu anlasın diye yazdık. Samed beni ilgilendirmez burası forum. Formülü de hesap yapın diye yazmadım. Okuyanlar meselenin teorisini anlasın diye yazdım. Yani yaralı parmağa işeyebilirim Testere dişi şebekeye bağlanan projede aranmıyor. 2 megawatlık yaptırdık iki sene evvel düz....
    1 Puan
  15. Orantısız oldu bu
    1 Puan
  16. Uyduramazsak iletişime geçerim. Teşekkür ederim abey.
    1 Puan
  17. Kayınpedere 130 bin liraya aldık 2 hafta oldu. Fındık kasa diyorlar galiba. Ayağımızı yerden kessin diye Broadway Spring vs bakarken alayının hoşaf olduğunu görünce galeride benim oğlan acaba şuna da bakalım mı demesiyle pazarlık ederken bulduk kendimizi 1990 model XL mi XLI mi GLI mi bilemedigimiz bir araç ruhsatta yazıyor. 300 küsür binde. LPG mevcut. 4 lastik sıfır. Motor güzel yağ yakma üfleme tekleme yok. Ufak tefek eksikleri var. Satışı aldıktan sonra arka lambaların dortlulerin çalışmadığını ve teybin boşta oldugunu gördük ilk başta içime sinmemisti ama ufaktan toparlayınca güzel oldu. Gidişi duruşu yol tutuşu güzel. Liftback olması da köy için yükleme alanının kullanışlı olmasını sağladı. Arka stoplarda ampulden ampule hat çekmişler şasi için. Bağlantıları zimparalayinca hepsi çalıştı 2 ampul patlak imiş onu gördük. Teyp bağlantılarını da öylesine kurcalayınca sinyaller de çalıştı Özellikleri Logosuz panjur Logosuz jantlar Kadife koltuk Arka viraj kolu sanırım amortisorden amortisore kol var Fana hat bağlamışlar düğmeyle çalışıyor vs
    1 Puan
  18. Yari seffaf oluyor. Tam seffaf filament var ama katman katman oldugu icin buzlu cam gibi olabiliyor.
    1 Puan
  19. Yapılan da o. Ticari uygulamalarda doğrudan monte ediliyor çünkü açıyla uğraşmak daha maliyetli
    1 Puan
  20. Hepsi toplama zaten marka önemsiz oluyor oyun odaklı olacağı için intel yerine şiddetle amd öneriyorum benim gibi ekran kartını 4060ti 16 gb almanıda tavsiye ederim 4070 para yetse güzel olur oda vram olarak 12 gb gayet yeterli ekran kartında 12 gb ram altına düşmeyin derim
    1 Puan
  21. Yoo Fokuzda da değişmiştim mazut filtresini, gerçi o araba benzinliydi ama olsun
    1 Puan
  22. Alternatörün tamiri olabiliyor. Bir elektrikçi kolaylıkla yapar. Aracınız şarj etmiyor maalesef.
    1 Puan
  23. Len biliyoz. ökö döfödö bör döğöşör
    1 Puan
  24. Eline sağlık, neresi bastı bu simgeleri
    1 Puan
  25. Bilindik temiz yakıt kullanılıyorsa yakıt filtresini iki bakımda bir değiştirmek yeterli görülüyor.
    1 Puan
  26. Bazen de ekonomi. A6 arabaysa bunlar üç tekerli plastik bisiklet öyle söyleyeyim. ?
    1 Puan
  27. Eldeki sistemi AM4 platformu üzerinden güncelleyemez miyiz acaba, Power Supply kaç Watt?
    1 Puan
  28. Yüksek fiyatlara ve en yeni modellerden almak isterseniz 50.300tl 14400 islemci Z790 anakart Nvidia 5070 12gb ekran kartı 32gb 5600mhz ddr5 ram 1tb gen3 m2ssd(anakart gen4 destekli, gen4 disk seçim yapılırsa disk okuma hızı 2 kat artırılabilir 64gbps) https://www.vatanbilgisayar.com/intel-i5-14400f-rtx-5070-z790-1-tb-m-2-ssd-32gb-ddr5-ram.html 4060ti sistem 31000TL https://www.vatanbilgisayar.com/intel-i5-14400f-rtx4060ti-h610m-1tb-m-2-ssd-16gb-ram-ddr5.html
    1 Puan
  29. 1 Puan
  30. Tüv motor noyu okumadan hafif kusur diyip geçiyor... Ben de bu çıkma motor işini merak ediyorum, üst kapak yapana kadar komple çıkma alıp hiç sorun yaşamadan kullanan varmı? Hatta 1.6 motor araca 1.8 felan taksak muayenede kim fark ederki? 1.8 yazısını 1.6 ya çevricek etiketi tasarlamam 30 saniye. Hatta konu dışı ama ek bilgi veriyim. Makine mühendisleri odası şasi no kontrolünü 3 dakika içinde tamamlıyor. Yaptıkları tek şey camdaki ve kaputtaki etikete bakıp sonra arabanın belli yerindeki şasi noyla eşleşiyormu gözle muayene etmek. Şasi nonun olduğu yere 10cm kenardan kesip yeni sacın üstüne sahte şasi no çaksak anlamazlar çünkü 3 dakikada gözle muayene ile nesini anlayacak... tek dertleri 4800tl para almak. Sokakta neden gırla çalıntı araç var sebebi buymuş
    1 Puan
  31. Ben almamam rakamdan. Aküden önce alternatöre bakılacak. Kurşun asit starter aküleri derin deşarj olsa da ölmez. Harici şarj edilir ve kurtulurlar
    1 Puan
  32. Yok kuzey mutlukent ?
    1 Puan
  33. Eee öömm sütlaç? Kaşınma Altlar cruise ve sınırlama için. Üst sol km gösteresi menüleri gezinti, sağ üst telefon ve mediaplayer hibrit vs için
    1 Puan
  34. Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler
    1 Puan
  35. Çalışmıyor maalesef bağımsız bir fan açma kapatma tuşu isterdim
    1 Puan
  36. biten sıfırlanan akü genellikle adam olmaz. 15 km tam yetmeyebilir ama bir de.
    1 Puan
  37. Yetkili servisler sanayide olmuyor genelde. Yolun kenarındalar. O ne demek? Soketler standart ki zaten. İyi pompa kötü pompa diye bir şey yok temelde. Eskiler zaten 60 KW ve üzeri akım sağlayabiliyor. Geneli 180 kw falan. Zaten çoğu araba 150-160 kw üstünü desteklemiyor.
    1 Puan
  38. Bizde de beter zaten.. En fazla Vergi ve nakliye dahil 27 euro Çoğu ürün Türkiye'den pahalıya geliyor.
    1 Puan
  39. bazı markalar sektörde mecburen sponsor olup kaynak aktarırlar, vazife gibi birşey.
    1 Puan
  40. 1 Puan
  41. Kullanmayacağı şeye neden para versin yaw? Lastik patlarsa çağırırsın çekiciyi çeker en yakın lastikciye. Kaskocu düşünsün
    1 Puan
  42. ankara ulusta istediğim ölçülerde 2 adet fan yaptırdım ana banyo 8 m2 150 lik fan küçük banyo için ise 120 lik fan kullanıldı elektrik bağlantıları kablo kanalı içerisiden geçecek şekilde tavan aydınlatmasından ek hat çekildi denemeler sonrası ayrıca bilgi vereceğim paslı havlupanlar yerine sıfır alındı takıldı 2 adet havlupan 3000 tl 2 adet fanlı menfez 2630 tl havlupan montajı ve boru hatlarının değişim ve vana değişimi 4000 tl
    1 Puan
  43. Kullanım tarzı çok fark ettiriyor. Dün doldurdum 160 km yapmışım 33kw almış. Ama hep kısa mesafe güvenlik modu park kliması vs. sonuna kadar kullandım. Arabada oturup çalıştım arada beklerken vs. TL olarak yine ucuz 250 TL ödemişim, ama kW olarak çok ortalamada.
    1 Puan
  44. kaputa koymak yerine katlanarak açılan ve tavan barına portbagaj olan sistem yapmaya başladılar. gayet de güzel çalışıyor. Günde 32 km imiş. https://www.pv-magazine.com/2024/12/10/expandable-solar-roof-rack-adds-1-kw-of-off-grid-charging-for-evs/
    1 Puan
  45. Önce tamir yoluna gitmeli olmuyor veya astarı yüzünü asiyorsa sandık motor yani sifir bakılmalı çıkma bence çok riskli bu sıralamada
    1 Puan
  46. 1,6 da alabilirsiniz nasıl olsa motor noya bakılmıyor.
    1 Puan
  47. olanı gelmez, geleni de eskisi gibi ucuz olmaz
    1 Puan
  48. Cam yavaş iniyorsa ve ya bi yerlerde tıkanıyosa sıkışma vardır pandizotu çıkarıp bi bakın orda ayar civataları var onlara bi bakın İnişi yavaş kalkışı normalse motorda sokıntı yotur diye tahmin ediyorum
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...