İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

15-08-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Uzun yol ama tanımı yapılmamı. 200km’ye uzun yol diyenler var
    9 Puan
  2. Günlük kullanım konusunda yoğun bir "uzun yol" ve "memlekete gidiş" tartışması oldu. Ben bu konunun önemli bir konu olduğunu ve ayrı düşünülmesi tartışılması gerektiğini, günlük kullanım elektrikli araba konusundan bağımsız olduğunu düşünmekteyim. Şartlar farklı özellikle kendi şarj noktanızda şarj etmeme durumu önemli. Gözüme çarpan özellikler: ARTILAR: 1- Aracın yormaması 2- Otopilot özellikler 3- Sessizlik 4- Ekonomik oluş (dışarda şarj edilse de) 5- Önceden ısıtma soğutma 6- İçinde kamp modunda uyuyabilme, video izleme vs 7-Köyde baba evinde prizden beleş şarj 8- Yemek ve ihtiyaç molası için belli aralıklarla (200-250km) mola verme avantajlı kısımları EKSİLER: 1- Gaz kesmeden varacağın yere varmak mümkün değil. LPG gibi arada dolacak 2- Dolum tesisleri bayramda dolu deniyor ama deneyimlerde bu pek gözlenmedi. Tesla ucuz olduğu için teslada yığılma olabiliyor. 3- Yüksek km yapınca olası değer kaybı?? 4-Molada yaptığın yemem içme harcaması. 5- Evde şarja göre daha pahalı (ama ilk şarjı evde yapabiliyorsun) Not: lütfen servisi pahalı parçası yok akü 10 sene sonra gibi konuları "uzun yol" perspektifinde konuşursak konuşalım.
    8 Puan
  3. Herkes kullandığı elektrikli aracı tanıdıkça uzunyolda planlama yapmadanda gidebilir. Ben biliyorum ki aracım uzunyolda 280-300 km gidince şarja girmem gerekiyor. zaten kalan menzil 100km gösterdimi sonraki istasyonda şarja giriyorum. Sürüş hızlarım çoğunlukla 110-120km lerde oluyor. Bazende gideceğim yere kadar hiç şarja girmek istemiyorsam abrp uygulamasını açıyorum o bana sürüşüme göre obd'den canlı veri alarak planı gösteriyor, max 100km ile gidersen şarj etmeden gidebilirsin gibi önerilerde bulunuyor. Uygulama tutarlılığı %98 diyebilirim. Şuan 5 şehir 3 bin km rotada uzunyol yapıyorum. Akşam Ankara - Afyon yapacağım. Uygulama tek şarj ile gideceğimi söylüyor. varışta %14 yada %18 şarjım kalacaktır. Uzunyolda stres yaşayanlar için ABRP uygulamasını önerebilirim.
    7 Puan
  4. Foruma googledan gelenler zannedecekki forumda herkes uluslararası taşımacılık yapıyor.
    5 Puan
  5. O adamlar yolda kaç defa çay krizi ile mola veriyor şaşarsın
    5 Puan
  6. Sulu benzin goygoyunu Tansuya sor, o dedi suludur diye. Konuyu saptirma. Yok haci tinerci gibi koklaya koklaya gidemem ben. Sen git. Gidermi değil, gittim. Vardigimda %13 şarjim vardi.
    4 Puan
  7. Bilmek istediginden emin misin? sdjdjdjdj
    4 Puan
  8. NOT: Allah bize büyük bir ülke vermiş. Umarım kıymetini bilir başına bir sıkıntı getirmeyiz. İsrailli bir tandıdıkla konuşuyorum, "biraz gidiyorsun ülke bitiyor dedi. esenlerden gebzeye kadar bi ülke gibi).
    4 Puan
  9. Yağ çubuğu koymayarak neyi başardılar yani . Araba hangi yönden daha iyi oldu ? Şaşıyorum bu mühendislere almanyadada mı sahte diploma işi var nedir
    4 Puan
  10. Bundan 5 yıl önce çay içmeye 1000km giden tayfa kalmadı ?
    3 Puan
  11. Mercedes bu hafta 2000 km fazla yol yaptı iyiki almışım dediğim ender araçlardan
    3 Puan
  12. Lastik havasını düzeltirseniz depoya yakıt bile dolabilir.
    3 Puan
  13. Toyotadan vazgeçmemek için hidrojenli diyor Senin ön çamurluklar plastik mi? Geçen öyle bir video izledim. Ben metal diye hatırlıyorum. Abi bir gün ceryanlı araba alırsan varya, burnundan getirecekler. Sonra demedi deme
    3 Puan
  14. Arkadaşlar, kızanlar oluyor biliyorum ama ne yazıkki durum bu (araba kötü demiyorum başa yazayımda, ama pili kimyasal bomba, ha ihtimal az ama oldumu elveda arabaya, kasko şart ve pahalı dahada pahalı olacak ve benzinliden dahada pahalı olacak), aslında kaçışımız yok, bu geçiş dönemleri böyle olur, davem edersek seneye, bakın uzunda değil, seneye şarj parası sizi rahatsız edecek (evde şarj hemde), sayınız çoğalırsa bu ülkede kesin bakın çok net diyorum %1000 şarjda sorun yaşayacaksınız, sırada bekleyeceksiniz sağlam yer arayacaksınız, bulduğunuz yer vadedilen hızı veremeyecek, pilin kalibresi %20-80 aralığı falan bunlar yoracak, ahlaksız başkasını düşünmeyen insanlara uğraşacaksınız, kullanmayı bilmeyenler yüzünden yine bekleyeceksiniz, sıra bekle şarj bekle, en büyük sıkıntıda bu olacak, sıra bekleme sağlam yer bulma ve sonrada şarj için bekleme ..... 2 saat gittim mola verdim ohh ne güzel o arada doldu bence güzelleme, normal arabınızda neden yapmıyordunuz, ne değişti sizi tutanmı var, pilli olunca neden mola şart oldu, çok güzel aman totom acımadıya döndü iş... benzinli bu açıdan açık ara daha konforlu, yalanmı yani? Pilli arabada aynı menzil olsa bakalım mola verme oranı ne olurdu? Bakın araba kötülemek değil bu, pil ve şarj olayı böyle olduğu sürece sıkıntı kaçınılmaz, kısa sürede rahatsız olmaya başlayacaksınız yazın bunu kenara, bu araçlarla yaşanacak sıkıntılar bunlar, teknik kısmına hiç girmiyorum bakın, onada kötü demiyorum sadece daha gelişmesi lazım ama bu gelişme bir yandanda sizden daha çok para çıkmasını getirecek, abonelikler vs. bakım ücretide alamazlarsa eee bu adamlar nereden kazanacak arkadaş! Öte yandan biz yırttık rahatız demek değil bu, şimdilik şarjla pille menzille diğer sıkıntılarıyla uğraşmadığımız için rahatız ama benzin fiyatlarında dumanız, sadece araba olarak bakarsak pilleden çok daha rahatım mesela, konfor dediğiniz şeyde masal alayı konforlu bu arabaların, sessizlik falanda demeyin, bir arabada en çok ses lastik yuvarlanma ve rüzgar sesidir, pillide bunlar daha ön planda zira motor sesi yok ama günümüz benzinlilerde sesli değil zaten, 100-120 sıfır motor ses var bende mesela, zaten buna gelene dek başka sesler duyulur (sınıfsal kaynaklı), bunları kıyaslamak bence anlamsız, zaten parayı bas konforu gör durumuda var, pilli olunca başka bir boyuta geçmiyoruz, araba işte, parayı bastınmı alayı sessiz ve çok daha konforlu oluyor zaten, b c d sınıfı araçlar orta sınıfta olsalar fakedecektir mutlaka... Konuya dönersek bizde kurtulamayacağız habire zam yiyeceğiz benzine, bir bakmışsınız başka şeylerde dayatmışlar, vergiden bindirip başka sıkıntılar çıkarır bizide bitirebilirler, bu düzen ne isterse bizde mecburen uyuyoruz, belkide yarın iş değişecek lanet olsun böyle işe diyip benzinli arabamı satarımda, araba sorunlu diye değil adamlar öyle şeyler yapacakki pes ederiz belkide, neyse demek istediğim eninde sonunda hepimiz şapa oturacağız, pilli aldım şöyle güzel derken fazla kaptırmayın kendinizi, kısa süreliğine böyle olabilir, bu günlerin değerini bilelim, gelecek hoş değil ne yazıkki... Tercih edenlere hayırlı olsun, şuan için bence mantıklı hala, İstanbul gibi bir yerde hergün kullanan ve evinde yeri olan adama pilli nimet, ama şimdilik, sayı artarsa bu iş sıkıntı verir ve verecek: bu zamlar olmasa benzine falan, zaten zor satardı bence pilli, bizim asıl derdimiz para yok geçim derdi arttıkça kaçacak yer arıyoruz neden alıyoruz pilliyi, ana sebeb nedir, samimi olalım! bu arada kaçacak yerde kalmadı
    3 Puan
  15. Benim araç 8100 km civarına geldi, fazla yol yapmadım. İlk etapta herkes merak ettiği için hadi deneyelim, bakalım, basalım vb. ile ortalamam çok yüksekti. 22- 23 kWh /100 km yüketim vardı. Sonra araca alıştık ve uzun süre ortalamam 16.7 kwh/100 km. Kışın çok soğuklarda ve yazın çok sıcaklarda ısı pompası ve ptc çalıştığından ve bataryayı soğutmaya/ısıtmaya çalıştığından tüketim artıyor ancak çok değil. Ben şehir içinde %80 'lere şarj edip kullandığımdan 300-330 km civarı gidebiliyorum. Şehirler arasında/uzun yolda yazın 280 ya da 300 km'de %100 şarj ediyorum, %20 ya da %17 civarı şarjım kalmış oluyor. ID.4'ün bataryası 52 kW, ama bana yetiyor. Şehir içinde AC istasyonlar ya da evden şarj ettiğimde bana 10 gün/300 km yetiyor. Özetle memnunum.
    3 Puan
  16. Ben bu konuya çok kafa yordum.. Beni tek yoran Menzil oldu ve enerji almanın stresi Çocuklar kullancak genelde. iki günde bir şarj edilecek araba. Evin yakınındaki Şarj istasyonu şu günlerde genelde boş oluyor ama, akşamları şarja takıyor insanlar. okullar açılınca yoğunlaşacak. iki günde bir bunun stresini kim çekecek. Ben yorgun olacağım çıkmayacağım. çocuklar dersimiz var diyip çıkmayacak. Hadi benzinliyle gidin o zaman ben sabah şarj edeyim diyeceğim.. Diğer yandan, uzun yol, uzun yoldan kastım. Şurdan çıkıp bi kartepeye gidip geleyim desem gitsem gelemeyeceğim. Dönüş yolunda beni stres basacak. Klimayı kapat, teybi kapat, farı kapat.. sürekli haritada şarj istasyonu aramalar, her boş bulduğuna girmeye çalışmalar vs. uymayacak bana.. Özeti, kısa mesafe şehir içi ve yoğun kullanılmayacaksa elektrikli iyi. Yoğun kullanımda olmayacak.
    3 Puan
  17. sanko avizeciler sitesi unkapanı taksim yokuşunda avizeciler var ama pahalı ben olsam bauhaus'tan bakarım. bayrampaşa'da. bu tarz çeşitler de var. hafta içi olursa döner de yeriz
    3 Puan
  18. Elektrikli araçlarla uzun yola çıkmak, özellikle Türkiye gibi geniş coğrafyalarda biraz planlama gerektiriyor ama imkansız değil. Artıları arasında bahsettiğin gibi sessizlik, otopilot ve ekonomik kullanım öne çıkıyor. Ancak, dolum tesislerinin bayram gibi yoğun dönemlerde dolu olma ihtimali yüksek. Bu yüzden, yolculuğa çıkmadan önce hangi noktalarda hızlı şarj istasyonları olduğunu kontrol etmekte fayda var. Mola vererek yolculuk yapmanın avantajı, hem aracını şarj ederken dinlenip yemek yiyebilmen. Ancak, bu molalarda ekstra harcamalar olacağını da göz önünde bulundurmak lazım. Yüksek kilometre yapmanın değer kaybına etkisi, araçtan araca değişebilir; ama bu, elektrikli araçların artan popülerliğiyle birlikte zamanla daha az sorun olabilir. Sonuç olarak, elektrikli araçlarla uzun yolda dikkat etmen gereken en büyük konu, şarj noktalarını iyi planlamak ve yolculuğunu ona göre ayarlamak. Herkesin farklı bir deneyimi var, ama elektrikli araçlar uzun yolda da gayet keyifli olabilir!
    3 Puan
  19. Ben ilave yaptım ken adıma. Dükkan iş pasat ile 9lt motorin, sedici ile 9-10lt lpg, hibrit pejo ile ( düşük kapasite pil ) 6lt motorin ile git gel yapıyorum. 10km. Pilli araç alırsam çok ciddi ekonomi yapacağım. Aynı yerde olası 5yıl iş yapmış olsam tasarruf ile iyi bir araç daha alabilirim hâlâ yukarıda yazılı fosil yakıt maliyetini şarj'dan düşerek. Hepinize göre tabi ki işletme avantajım olacaktır olası arıza vs olursa. Onu göz ardı ediyorum
    3 Puan
  20. Menzil bilgisi vereyim.Bartın İstanbul 450 km yolculuk. 13.7 kw ortalama şoför hariç 2 yetişkin ve bavullar. Klima full açık. 300 km otoban 120 sabit. 150 km şehir içi. 80 90. Uzun yolda 300 km çok rahat. Dibini görmeden.
    3 Puan
  21. 3 Puan
  22. Allah kahretsin yağ çubuğunu. Hiç mutluluk vermedi bana
    2 Puan
  23. beşiktaş kadıköy? teknik oalrak yani
    2 Puan
  24. teslayı bilmem de togg'a izin verilmeli.
    2 Puan
  25. E ben ikisinide kullanmiyorum. Ne verecem onlara 2bin lira para. Baliklara atarim gene vermem.
    2 Puan
  26. Bence ticari taksilere yerli ve emisyonsuz arac sarti getirilmeli. Hepsi togg olsun.
    2 Puan
  27. İlk bakımda bende parçacının yanlış yönlendirmesi ile 5 30 koymuştum 7 binde yarım litre yağ yaktı sadece. Bu nasıl bir yaklaşım abi ? Biz salak mıyız yani senin gözünde ? 4 litrelik yağ bidonu alıyorum diğer bakıma kadar içinde kalan yarım litre yağ bana yetiyor. Kaldı ki zamanında çok beğenilen tutulan vectra b ler hala kullanılmakta olan b7 b8 passatlar dahil bakımdan bakıma yağ eksiltiyor. Bunlar olabilen şeyler. Dsgden başı yanan çok insan var onlar içinde mi bu millet hala gidip alıyor diyorsun ?
    2 Puan
  28. Bu yağ muhabbeti ile ilgili en son başımıza geleni anlatayım bilgi olarak kalsın burada; Dün akşam arkadaşımın cross 1.4 unun yağ çubuğunu çektiğimizde hiç yağ yoktu. Yağ kartına baktım 5W30 castrol konulmuş, kendisine defalarca 3 lt 5W40 konması gerektiğini anlatmama rağmen usta koydu ben ne bileyim dedi geçiştirdi. Hatta ustanın 4lt bidonu komple boşalttığı söyledi ama tam emin değil.(Bakım yapılalı 9000km olmuş ve usta 15000km sonrasına değişim kartı yazmış). Neyse akşam BP ye gidelim madem castrol 5W30 koymuş aynı yağdan ilave edelim viskozite bozulmasın,sende en kısa zamanda bakımını yaptır dedim (Tabi başka ustaya kullanacağı yağı ve LT sinide belirterek). 1lt castrol 5W30 u 410 TL ye aldık boşalttık çubukta yine yağ yok, ne olacak dedi ! 1 LT daha aldık onu da boşalttık ve çubuk maximum seviyeye yaklaştı. Yani 3LT yağ alan bir motor artık ne zamandan beri bu şekilde çalışıyorsa 1 LT yağ ile çalışıyormuş, dediki motor sesi değişti. Bende Allahtan yatak sarmamış dedim. Bu motor neden yağ basıncı düşük uyarısı vermedi, yada ne zaman verecek kim bilir. Ben bu motordan şunu anladım her 2000 de bir yağ kontrol edilecek gerekirse ilave edilecek. Özellikle LPG varsa.
    2 Puan
  29. @Mertol Kip elektriğe su mu katmışlar
    2 Puan
  30. Valla Ali o dediklerin 16bin km dir olmadi. Olabilir mi? E olabilir insanlik hali, malligima gelir ya da inat ederim falan kalabilirim. Gerci hic benzinsizlikten yolda kalmadim bu yasima kadar ama olur mu olur. Cagiririm cekiciyi yuklerim gider sarj eder devam ederim. Vaatletle is yapmiyoz, bakiyoz uygulamadan hangisi musaitse oraya gidiyoz. Bu juniperler aceleye geldi galiba ya da bize fasonlari iteliyor bu Elon yavsagi. (Herife gicigim ya her turlu camur atarim ) Sadece burun? Cok iyimsersin
    2 Puan
  31. Ben bu arabayi 5 aydir %80 belki 90 sehirlerarasi yolda toplamda 16000 km kullanmisim, hicbir sorun ya da sikinti yasamadim. Beni rahatsiz eden hicbir sey de olmadi. Asagi yukari 500 km rahat gidiyor sehirlerarasi yolda ama denemeler disinda hic kasmadim, her durdugumda aman 10 dk nolacak demeyip şarja taktim gecti gitti. Gayet memnunum siz almayin, Ali sakın almasin çenemden kurtulamaz. :):
    2 Puan
  32. İnan evet biliyorum. 10-15 ülke gördüm hiçbirinde yok. Küçük şişe su pratiktir.
    2 Puan
  33. Yaşadıkları zaten komik, ama anlatımı da ayrı komikti. Valla herkesin etrafında böyle neşeli bir yeğen olacak mutlaka. Foruma üye değil sanırım. Keşke olsa. @H.Cenk Bayrakçı hocam en büyük sıkıntı tuvalet. Taharet musluğu yok. Tuvalet kağıdı ile pişik oluyor insan.
    2 Puan
  34. Ben 2 saatten fazla dayanamıyorum mola vermeden. Sadece mola vereceğim yerleri şarj istasyonu olan yerlere göre ayarlamam gerekiyor. Eğer insanlar uzun yolda %100 yapmaya çalışmasa, şarj istasyonları yeterli. Tesla LFP bataryalı araçlarda bir de "kalibrasyon" diye bir olay çıktı başımıza. Geçen 2 soketin olduğu ve ikisinin de dolu olduğu bir yerde bir abi gözümün içine baka baka %99'dan sonra 10dkk bekledi %100 olsun diye...
    2 Puan
  35. Babam eski avize imalatçısıydı bu tür iş yaptıracağın yer Kuledibi esnafı. Galata Kulesi’nin altında Kuledibi sokağın oralara dolaş.
    2 Puan
  36. 2 Puan
  37. Tek seçeneğim Getz olurdu. Palio da fena değil eşim iki sene kullandı ama ilk tercihim Getz olurdu
    2 Puan
  38. Bu arabanın şehirlerarası menzili tam Ankara-Şarkışla kadar.. Ters istikamet Şarkışla'dan Ankara'ya giderken %3-4 daha fazla enerjim kalıyor. (Rakım farkı). Bu sabah Ankamall 'de %100 yapıp çıktım tam yoldaki yasal hız limitlerinde geldim. Geneli 110Km/h arada 82 Km/h EDS şehir geçişleri... Sabah erken serinlikte 2 saat kadar klima kullanmadım, kalanı klimalı. Şarkışla'da evin garaja girdiğimde tam %1 kalmıştı Toplam 438 km, 136Wh/km... Gerçi arada Kayseri şehiriçinde de bi ekstra 15-20 km kadar işlerimi de hallettim.
    2 Puan
  39. Akşamdan sabaha süzülen yağ ile bir miktar yükselme normaldir. Doğru yağ kontrolü, motor stop ettikten 5-10dk sonra yapılanıdır.
    2 Puan
  40. Ben hep rahattım. Alt tarafı 10 ay her gün A3 konuştuk nolmuş yani Yok ben daha sana araba satmam
    2 Puan
  41. Sataşma var cevap yazacam. Kusura bakma ama senin clio gokart in bi tık üstü. Yani naçar kalinirsa her şeye binilir ama clioya da araba muamelesi yapmazsin be Ali. Elektrikli araç konusunda hiçbir anlamli argumanin yok ve anlamak işine gelmiyor anca olacak edecek yanacak bitecek. Yok pili böyle, yok degeri dusecek, yok elektrik pahalilanacak yok kimse almayacak cek cak cuk. Bunlar dün çıkmadı, yillardir kullaniliyor bi halt oldugu da yok. Ulkede satilan her uc arabadan 1'i elektrikliye dönmüşken, insanlar almak için siraya girmişken, alanlar gayet memnun ve bir sonraki arabam gene elektrikli olur derken senin yazdiklarin poh atmaktan ileriye gidemiyor. Aldik, biniyoruz, memnunuz kullaniyoruz, menfaat sagladigimiz icin deneyimlerimizi paylasarak diger forum uyesi arkadaslarimizin da bu konuya dikkatini cekip farkindaligini arttirmaya calisiyoruz, ayni avantajlari kendi imkanlari olcusunde mumkunse onlar da kullanabilsin istiyoruz, yoksa kim neye binerse binsin bana ne. Hatta herkes benzine devam etsin araplar sayenizde 4ncuyu alsin amerikalilar sayenizde V8 e binsin. Elektrik bu dunyanin gelecegi. Sadece arabayla da sinirli degil bu. Sen ister kabul et ister etme.
    2 Puan
  42. Merhaba forumdaşlar, Aslında forumda birkaç konu var ama, Ağustos sonu Eylül başında eşimin sempozyumu için ailece Macaristan'a gideceğiz. Rotamız gidişte Bulgaristan (Filipe-Sofya), Sırbistan (Belgrad) ve Macaristan (Budapeşte) olacak. Budapeşte'de 4 gün kalıp orada iken Viyana ve Bratislava'ya geçebiliriz. Dönüşte ise Sırbistan üzerinden Makedonya (Üsküp), Yunanistan (Selanik ve Kavala) üzerinden Türkiye olacak. Bildiğim kadarıyla yaptırmam gereken yeşil sigorta (Emmi sana danışacağız), yurt dışı kasko klozu ve seyahat/sağlık sigortaları var. Bunun dışında otoyollar için vignet almalıyız. Bir keç arkadaşım, sınırdan geçmenin uzun sürebileceğini ve bunları kameralardan izleyebileceğimizi söyledi. Ayrıca araç ilkyardım çantasına sarı fosforlu yelek eklememi söylediler. Elektrikli araçla gitmek istiyorum ama gideceğimiz diğer arkadaşlar benzinli ile gidelim derler. Bunun dışında önerileriniz, şunu şöyle yapın, şuraya gidin dediğiniz konula var mıdır? Tecrübelerinizden istifade etmek isterim.
    1 Puan
  43. kadıköyden bursaya beş kuruş vermeden gittim %50 şarj ile.
    1 Puan
  44. İnternette Tesla veya başka elektrikli araçlarla uzun yol yapan insanların videolarını izliyorum. Hepsinde ortak bir hata var: Araba 200 beygirse, 200 beygir gücünü sonuna kadar kullanmak istiyorlar. 120 km/s’nin üstünde, sürekli gaza yüklenerek gidiyorlar. Hep bir acele, hiç yolun keyfini çıkarma yok. Üstelik bu şekilde sürerek diğer elektrikli araç kullanıcılarını da otobanda 120’lerde gitmeye teşvik ediyorlar. Oysa elektrikli araç kullanıyorsan, ideal uzun yol hızın 90-100 km/s, en fazla 105 km/s olmalı. Aracın aerodinamik direnci düşükse belki biraz daha yüksek hızlar tolere edilebilir ama yine de mantıklı sınırlar içinde kalmak gerek. Adamın biri yılda bir defa tatile gidiyor, toplamda belki iki kere uzun yol yapacak. Onu da “bas gaza, gidelim” kafasıyla geçiriyor. Geçen Instagram’da bir Story gördüm; adam 140 km/s hızla gidiyor, sonra da “yavaş kullandık, 150 km sonra şarj bitti” diyor. Yani hem hızlı gidip hem de menzil kısaldı diye şikayet ediyor. Böyle bir mantık gerçekten akıl alır gibi değil. Bir de “araba az yakıyor” diyerek 2.500 TL otoban ücretini göz ardı ediyorlar. Seyahat boyunca yedikleri, içtikleri de hesaba katılmıyor. Sonuç: Hiç efektif değil, resmen para tuzağı. Ben kendi deneyimimden örnek vereyim: Egea bindim, Datça’ya gittim. 1.600 TL mazot parası ödedim, iki bardak kahveye de 500 TL verdim. Ortalama hızım 90 km/s civarındaydı ve yolun keyfini çıkararak gittim. Hem maliyet hem de keyif açısından çok daha mantıklı bir yolculuktu.
    1 Puan
  45. Hyundai ionic ve kona, kia niro Bu üç model 1.6 gdi motor ve çift kavrama ile tam hibrit şeklinde çalışıyor. Tüketimleri Toyota ile aynı. Vergisi düşük.
    1 Puan
  46. Gaz fren şanzıman diyemedin. Tepeyi çıkarken tam gaz çıksak. Tepe başında uçar mıyız. Filmler gerçek mi
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...