Skor Tablosu
Popüler İçerik
24-08-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Elektrikli almak çoktandır aklımdaydı. Ancak çevremdekiler sürekli kafamı karıştırıyordu. Biri hibrit al. Şarjla uğraşma. Diğeri dizel al hibritle uğraşma derken Bir diğeri ben elektrikli kullanıyorum. Çok memnunum falan diyordu. Audi satılınca hızlıca planımı uygulamaya geçtim. Aracı Beşiktaş’taki Opel bayisinden aldım. Kendi müdürlerinin arabası imiş. 2024 model, 20500 km’de 50 kW bataryası, 150 km son hızı var. Eko, Normal, Sport modları ile 300-500 km arası değişen menzile sahip. Katalog değerine göre menzil 354 km standart. Eko modda 490 km şehir içi görünüyor. Yaptığım testlere göre tam dolu bataryayı sıfıra düşürmek şartı ile bu hedeflere ulaşmak mümkün görünüyor. Diğer teknik ve donanım gibi bilgiler Corsa bölümüne açtığım şu konuda mevcut. https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/319755-2024-opel-corsa-e-teknik-özellikleri / Araç bu13 Puan
-
Fasfakir tesellilerim, otomatik vites ariza yapar, beyaz renk iyidir çizik göstermez, deri koltuk terletir, analog gösterge daha iyidir, 17 jant ideal konforlu, cam tavan sıcak yapar,, siyah iç döşeme leke göstermez iyidir.6 Puan
-
4 Puan
-
yan taraf kentsel dönüşüme girdiğinde banyoda yakalanmamak lazım3 Puan
-
Dur karistirma simdi kalkar toyodada gaz pedali yok der, 6 ay cikamayiz isin icinden.3 Puan
-
3 Puan
-
2005 teki arabaya yapmıştım. Asistan elini yaktı hastanelik oldu..3 Puan
-
3 Puan
-
Alt görseldeki motor ve aynısının 1.6 olanı puglarda tüm it kopuğun türlü eziyetlerine yıllarca katlanmış gayet sağlam makinadır. Sendeki motor bu eziyete 1 hafta maruz kalsa tüm yağı yakmış olup yatak sarardı kesin.3 Puan
-
kibritin gaz pedalının altında kick down tarzı bi düğme var. Gerçi şanzıman yok. Ama yine de tam gazdan sonrasında o top gibi şeye de basıp biraz daha ittirince çok acayip şeyler oluyor bu sırrı söylememiştim hiç. Gizli özellik3 Puan
-
2024 Opel Corsa-e Teknik Özellikleri Maksimum : Güç 100 kW 136 Hp Maksimum tork : 260 Maksimum hız : 150 km Şanzıman : Tek vitesi redüktör Araç garantisi 3 yıl, batarya garantisi 8 yıl Batarya kapasitesi : 50 kW Ancak net 46 kW şeklinde paylaşımlar gördüm. Dahili Ac şarj gücü : 7.4 Modül Hücre Sayısı : 18/216 Şarj süresi : 50 kw DC ile 40 dakikada % 80 Şarj Süresi : 100 kW Dc ile 25 dakika % 80 Sürüş menzili WLTP ye göre 354 km Şürüş Menzili Eco Modda şehir için 492 km Frenler : önler soğutmalı disk, arkalar disk Jant Lastik ölçüsü : Jant : 6.5 x16 Lastik : 195/55 R16 Enerji tüketimi Standart modda 15,8 - 16,4 Boş ağırlık 1469 kg Uzunluk 4061 mm Genişlik 1960 mm Yükseklik 1435 mm Aks mesafesi 2538 mm Bagaj Hacmi : 267 litre Standart donanımları Abs Esp Hsa (Yokuş kakış desteği) TCP (Çekiş kontrol sistemi) EBD (Elektronik fren gücü dağılımı) Aktif gergili ön emniyet kemerleri Hava yastıkları : sürücü, ön yolcu, yan ve perdeler Lastik basın takip sistemi Isofix Emniyet kemeri uyarısı Arka kapılar için çocuk kilidi Sürücü yorgunluk tespit sistemi Trafik işareti tespit sistemi Hız limitleyici Hız sabitleyici Acil fren sistemi (Yaya algılama özellikli) Ön çarpışma ikazı Acil çağrı sistemi Şerit ihlali uyarı sistemi Tüm koltuklar için emniyet kemeri kontrolü Şerit koruma özellikli şerit takip sistemi AVAS Sesli yay uyarı sistemi Otomatik ön ve arka camlar Bagaj aydınlatması Uzaktan kumandalı merkezi kilit Far yükseklik ayarı Yol bilgisayarı Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon 60/40 katlanır arka koltuklar Deri direksiyon Elektrikli park freni E-toggle vites seçici Ayarlanabilir sürüş modları (eco - normal - sport) Ön kol dayama Otomatik yanan farlar Uzun far asistanı Kör nokta uyarı sistemi Otomatik kararan dikiz aynası Yağmur sensörü Park sensörü ön ve arka 180 derece geri görüş kamerası Elektronik iklim kontrollü klima 6 yönlü sürücü 4 yönlü yolcu koltuğu Anahtarsız çalıştırma Sürücü ve yolcu koltuk ısıtma (3 kademeli) Direksiyon ısıtma LED gündüz farı LED ön sis farı LED stoplar LED ön farlar LED sinyalli siyah yan aynalar Konfor sinyaller (tek dokunuşta üç sinyal) 16" elmas kesim jantlar Elektrikli, ısıtmalı, katlanır yan aynalar Siyah tavan Panoramik cam tavan Karartılmış arka camlar Alaşımlı spor pedallar Siyah iç dekor Siyah iç tavan döşemesi 7" dijital sürücü bilgi ekranı 10" dokunmatik renkli ekran radyo bluetooth Usb 6 hoparlör Kablosuz apple carplay - android auto Önde USB ve 12 volt çıkış Bende olmayan opsiyonlar Navigasyon Türkiye haritası Kablosuz akıllı telefon şarjı2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Bayılıyorum Almanların araba plakalarında O harfi ile 0 rakamı karışmasın diye O'yu yumurta gibi yapmalarına. Bu arada resimdeki arabanın egozu var2 Puan
-
Arabayı çıkardık çok şükür. 8 bine mal oldu. Saolsun karşı taraf karşıladı. Dosya açılmadı. Yarın fotosunu atarım. Geçen hafta yapılanlar. Seyir defterine kayıt olsun.2 Puan
-
2 Puan
-
Merhaba. Researchgate üzerinde araştırma yaparken rastladım güzel bir kaynak. Bu motorların detaylı analizleri pdf dökümanı olarak yayınlanmış. Bmep, BSFC, Tork güç bandları. bir çok mühendislik verisi var. https://www.researchgate.net/publication/300357766_Combustion_system_design_of_the_new_PSA_Peugeot_Citroen_EB_TURBO_PURE_TECH_engine1 Puan
-
2023 model 13 binde Honda Forza 250NSSA. İstanbul içi 3.2 Uzun yol 3.5-3.8 yakıt sarfiyatı var. Akıllı çantalı. Ben bir de Carplay li ön arka kayıtlı kamerası ve lastik basınç sensörü olan cihaz taktım. Kör nokta uyarı sistemi var. Arka kamerayı navigasyon kullanmıyorsam orta dikiz ayna gibi kullanıyorum. Çok verimli.1 Puan
-
neden bozulsun durduk yere? şanzıman da yok? altı üstü bi priz bi pil , 10 tane de lehim vardır1 Puan
-
1 Puan
-
Hayırlı olsun Mehmet abi. İyi seçim yaptın bence. Uzun yol gidilmez diyenlere de kulak asma. Miss gibi de gidiliyor.1 Puan
-
1 Puan
-
o zaten w124 kullanıyordur, biz mikanosta hangi güneş yağı kullanmalı diye soru soruyor muyuz1 Puan
-
1 Puan
-
Ben derim, gaz yok ki gaz pedali olsun di mi Kac kac. Hele davul zurna varsa arkana bile bakma.1 Puan
-
Hayırlı olsun. Yan tarafın duvarını kullanırsan acayip kar elde edersin. Şaka tabi.1 Puan
-
Banka değil abi, şarj firmasının kartı. Şöfore falan verirsen arabayı, kartla verip şarj ettirebilmek için sanırım.1 Puan
-
birçok arızada veya aksikilte, yapılmıştır kabülünün aslında yapılmadığı veya eksik yapıldığı yaşanmış tecrübeledendir1 Puan
-
ayağının altındakine de hız çubuğu mu der? der mi? der valla1 Puan
-
ev den ev garajından yani konvansiyonel priz için cihaz almak lazım, AC priz, ev. birisi orayaı DC sanmıştı ama çıkaramadım1 Puan
-
1 Puan
-
Akasya avm’de -2 kat otoparkta tel zor çekiyor, bunun için şarj aleti ile anlaşmalı kart aldık biz..1 Puan
-
Yetkili servis gerçek bir yetkili servis ise tüm işlemleri yapmıştır, ağır bakım sırasında yanlış bir işlem yapılmış olabilir o zaman, onu da düşünmek lazım, sağlam bir yetkili ford servis geçmişi olmayan birine bu arabanın trigerini değiştirtmek büyük risk.1 Puan
-
Manifolda damlayan mazot yanmıyor kesin bilgi. Ama yag yaniyor o da bizim komsunun alev alan rangeroverinden kesin bilgi.1 Puan
-
Kickdown gaz pedalı nedir bilmiyorum ama sanırım tamgazdan sonraki tık yapan kademeyi diyorsun. O benim kullandığım potansiyometreli gazı olan tüm araçlarda vardı şimdikinde de var. O kademeyi de basmış olursan hız limitleyiciyi devre dışı bırakır. Manuel bu arada. Hemde gaz kelebeğini öyle hızlı açıyor ki karbüratörlü gibi oluyor araba.1 Puan
-
Yağ değişimi sonrası olduğunu düşünüyorsanız anlayan birisine yağı tekrar değiştirtin.Bu yağ bu siteden alabilirsiniz.Site mobil yağ distribütör sitesi. https://www.cleanpex.com.tr/mobil-dctf-multi-vehicle-otomatik-sanziman-yagi-4-l-ut-2022-127 b 7 litre falan yağ alıyor.Şanzıman filtresini de değiştirmek şart.Onu da orijinal alın. Sonrasında mutlaka şanzıman öğrenme yaptırın.1 Puan
-
1 Puan
-
yani manuel araçta hız limiti açılmış ise çıkmak gaz pedalına tam basıınca imkansız diosun?1 Puan
-
1 Puan
-
mazot yapısı gereği zor yanar, külbütörde yağ dolu gezen çok neyse geçmiş olsun1 Puan
-
Jeneratorle olmaz o iş, solar sistem bataryasi daha mantikli. koy bagaja 20kw batarya, adama hizli şarj ver 10 dk da 100 km menzil eklensin, gitsin istedigi yerde doldursun arabasini. Sende dukkana donunce bataryayi dolu olan yedekle.degistir devam...Cogalacak bu tip girisimler. Ben olsam elektrikli zafira ile yapardim, hazir indirimde de nasilsa...1 Puan
-
1 Puan
-
Kutluyorum sizi. Düğmenin arkasında ne var biliyorsunuz. Ben antifirizin parça olduğunu zanneden birisiyle karşılaşmıştım yıllar önce. yağ filtre değişimlerini, boğaz kelebeği maf temizliği, buji ve kabloların değişimini zamanı gelince kendim yaparım ama daha teferruatlı işler biraz daha fazla el becerisi istiyor. Bir arkadaşım youtubeden bakarak balataları da değiştirdi.1 Puan
-
@Levent Puslu, selamlar! Insignia 1.6T 180 HP, performans açısından seni tatmin eder. Ancak, parça fiyatları konusunda biraz dikkatli olmalısın. Özellikle turbo ve elektronik aksam, yıllar geçtikçe hassaslaşabiliyor ve bu da masraf kalemlerine eklenebilir. Peugeot 508 ise biraz daha konfor odaklıdır ve genelde parça fiyatları biraz daha uygun olabilir. D segmentinde daha geniş bir iç mekan ve daha iyi bir sürüş deneyimi sunarlar. Can sıkıcı arızalar açısından, Insignia'nın bakım geçmişi ve düzenli kontrolleri önem taşır. Yani, aracı almadan önce iyi bir ekspertiz yaptırman faydalı olabilir. Umarım yeni aracında keyifli sürüşler yaşarsın!1 Puan
-
İnce uçlu nokya şarj girişi varmış. Type C ile hızlı şarj özelliği kapalıymış. Artık 3 sene kafamızı yer şöyle araba böyle şarjlı araba. Şarjlı nesne telefon olur süpürge olur traş makinası olur. Araba ne la şarjlı?1 Puan
-
Koltuk ısıtmaları hazır havalar iyiyken koltuk kiliflarini söküp yıkayıp montajini yaptim. Bi led projektoru tekrar yapmak icin fari actim.telefondan kontrollu rgb seytan gozu taktim.Her renk oluyor.istedigim zaman kapatabiliyorum.1 Puan
-
İnternette Tesla veya başka elektrikli araçlarla uzun yol yapan insanların videolarını izliyorum. Hepsinde ortak bir hata var: Araba 200 beygirse, 200 beygir gücünü sonuna kadar kullanmak istiyorlar. 120 km/s’nin üstünde, sürekli gaza yüklenerek gidiyorlar. Hep bir acele, hiç yolun keyfini çıkarma yok. Üstelik bu şekilde sürerek diğer elektrikli araç kullanıcılarını da otobanda 120’lerde gitmeye teşvik ediyorlar. Oysa elektrikli araç kullanıyorsan, ideal uzun yol hızın 90-100 km/s, en fazla 105 km/s olmalı. Aracın aerodinamik direnci düşükse belki biraz daha yüksek hızlar tolere edilebilir ama yine de mantıklı sınırlar içinde kalmak gerek. Adamın biri yılda bir defa tatile gidiyor, toplamda belki iki kere uzun yol yapacak. Onu da “bas gaza, gidelim” kafasıyla geçiriyor. Geçen Instagram’da bir Story gördüm; adam 140 km/s hızla gidiyor, sonra da “yavaş kullandık, 150 km sonra şarj bitti” diyor. Yani hem hızlı gidip hem de menzil kısaldı diye şikayet ediyor. Böyle bir mantık gerçekten akıl alır gibi değil. Bir de “araba az yakıyor” diyerek 2.500 TL otoban ücretini göz ardı ediyorlar. Seyahat boyunca yedikleri, içtikleri de hesaba katılmıyor. Sonuç: Hiç efektif değil, resmen para tuzağı. Ben kendi deneyimimden örnek vereyim: Egea bindim, Datça’ya gittim. 1.600 TL mazot parası ödedim, iki bardak kahveye de 500 TL verdim. Ortalama hızım 90 km/s civarındaydı ve yolun keyfini çıkararak gittim. Hem maliyet hem de keyif açısından çok daha mantıklı bir yolculuktu.1 Puan
-
Elektrikli araçlarla uzun yola çıkmak, özellikle Türkiye gibi geniş coğrafyalarda biraz planlama gerektiriyor ama imkansız değil. Artıları arasında bahsettiğin gibi sessizlik, otopilot ve ekonomik kullanım öne çıkıyor. Ancak, dolum tesislerinin bayram gibi yoğun dönemlerde dolu olma ihtimali yüksek. Bu yüzden, yolculuğa çıkmadan önce hangi noktalarda hızlı şarj istasyonları olduğunu kontrol etmekte fayda var. Mola vererek yolculuk yapmanın avantajı, hem aracını şarj ederken dinlenip yemek yiyebilmen. Ancak, bu molalarda ekstra harcamalar olacağını da göz önünde bulundurmak lazım. Yüksek kilometre yapmanın değer kaybına etkisi, araçtan araca değişebilir; ama bu, elektrikli araçların artan popülerliğiyle birlikte zamanla daha az sorun olabilir. Sonuç olarak, elektrikli araçlarla uzun yolda dikkat etmen gereken en büyük konu, şarj noktalarını iyi planlamak ve yolculuğunu ona göre ayarlamak. Herkesin farklı bir deneyimi var, ama elektrikli araçlar uzun yolda da gayet keyifli olabilir!1 Puan
-
1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00