İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      18

    • Mesaj

      106.113


  2. Selçuk Keleş

    Selçuk Keleş

    Altyapı Sorumlusu


    • Puan

      17

    • Mesaj

      5.049


  3. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      12

    • Mesaj

      48.579


  4. Doğan Arşiray

    Doğan Arşiray

    Üye


    • Puan

      11

    • Mesaj

      18.072


Popüler İçerik

15-10-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. 6.5 sene sonra öğrendiğim detay Normalde arka sol koltukta bizim ufaklık olduğu için mekanik olarak kapıdan çocuk kilidini aktif etmiştim, yıllardır inip kapıyı ben dışardan açıyordum, hatta bazen çocuk olmadığında da biri orada oturunca inip açmak durumundaydım. Peugeot 407 de bu çocuk kilidi elektronikti, uleyn bu arabaya da elektronik koysalarmış ya diye çok hayıflandığım olmuştur. Bu arada ben arabanın kilidini içerden kilit açma tuşuyla açtığımda 3-4 sn sonra tık diye bir ses gelirdi hep dikkatimi çekerdi anlam veremezdim. Geçen gün şunu farkettimve isosfixi bulduğumda çakan şimşekler gibi şimşek çaktı Eğer sürücü kapısını çekme yerinden çekip açarsam her şey normal. Ama kapıyı açma/kapama kilit butonunda açarsam, arka kapıda çocuk kilidi mekanik olarak aktifse bile 3 sn için çocuk kilidini pasif edip kapının içerden açılmasına müsade ediyormuş, 3sn sonra tekrar aktif ediyor. mekanik olarak aktif edilmemiş kapıda böyle bir tık sesi yok. Yıllarca şöför gibi inip açmışım arka sol kapıyı Bunuda buraya not düşelim..
    6 Puan
  2. chery yeni bir marka değil, eskiden ürettkleri hiç tercih edilmezdi, son üretim ve tasarım değişimi patlması sırasında ve ülkemizde araba bulunmazlığında öne çıktı. ikisinin de test aracını sürün size hangisi daha yakın geliyor ise onu tercih edin, şu bir gerçek değer kaybında chery daha çok kaybetirecek ancak ilk alımdaki ucuz rakamı bunu karşılar. distribütörü zayıf.
    5 Puan
  3. Şurada komple tamiri anlatmışlar: https://github.com/ajdalshov/peugeot-508-winow-wiper-repair
    3 Puan
  4. Tabuları biraz yıkayım Emin Bey. Hem bu araçlarla ilgili de forumda gerçek kullanıcı deneyimi olarak genel bir görüş bildirmiş olayım. Ben de her Türk vatandaşı gibi Çin malı olan her şeye mesafeli bir adamdım taa ki Kazakistana çalışmaya gidene kadar. E araba bizde hastalık. Giderken Arteonumu 75000 dolara satmıştım. 21 000 dolara 2019 bir mustang 5.0 GT aldım 1 hafta sonra dediler ki bunu günlük kullanma günlük araç alalım sana. Dediler hastanenin müdavimlerinden bir abimiz var Çin mallarının distrübitorlüğünü yapıyor. Atladık gittik. O dönem promaxlar yoktu pro vardı. Abimiz direk telefon etti tiggo 8 çıkarttı deneme sürüşüne ve ertesi gün gel al arabayı dedi. güzel de bir indirim yaptı. Satacağın zaman getir ben direk nakit alırım dedi. Ben de çok pahalı olmayıp nasılsa şehir içi günlük bineceğim diye önemsemeden aldım geçtim. Arabanın içine oturunca oha dedim . Aslında başka bir şey dedim de buraya öyle yazayım artık Gerçekten premium bir araba hissiyatı veren çok iyi bir araç. Sonra Türkiye'ye dönerken baktım TR ye de girmiş. Döner dönmez aldım 1 yıl kullandım. Tekrar yurt dışı işi çıkınca giderken pediatri uzmanı arkadaşıma sattım 2 yıldır severek kullanıyor. Gelelim araca. Test sürüşü yaptıysanız içine oturunca olan hissiyatı anlatmama gerek yok. Son modelleri NCAP ten 5 yıldız aldı belki görmüşsünüzdür. Chery sıradan bir firma değil bu arada. Çinin devlet destekli 2 yada 3 otomotiv devinden biri. Kendi whatsapp guruplarında falan da takıldım o dönem kronik sayılabilecek ciddi baş ağrıtan hiç bir soruna rastlamadım. Sürekli kullanılan tüm parçalar için ciddi bir lojistik depoları var. Çoğu parça kısa sürede temin edilebiliyor. Benim bile fark etmediğim ufak bir tıkırtıyı servis fark etmiş direksiyon kutusunu değiştirelim hocam dediler 1 ay sonra aradılar. Bu hasssasiyeteri çok hoşuma gitmişti mesela. E haliyle absürt bir parça söz konusu ise her markada olduğu gibi 1-2 zaman geçebiliyor. Mesela peugeotta 3 ay parça bekleyen de oluyor. Böyle bir hassasiyet varsa tofaş gurubuna fokuslanmak daha mantıklı gibi Ben bu 2 yıl boyunca sıfır sorun yaşadım. Bakımlarını aksatmadığınız sürece çok da sağlam bir araba. Özellikle ilk gelen kasa olan 187 BG lik motor tam bir performans canavarı. 200 e kadar hönkürüyor. Bununla birlikte bence bu cüssede bir araç için yakıt tüketimi de gayet makul. Biraz sakin kullanırsanız 6 lt leri çok rahat görürsünüz şehir dışında. Uzun dönem sonuçlarını Kazakistanda görmüştüm 2-3 yıl boyunca kullanıp hala memnun şekilde devam eden. İllaki bir Alman kalitesi yok elbette ama öyle gömülecek bir araç da değil. Hep mantığım şöyle oldu aynı segmentte bir alman aracı ile 2 milyon fark var mı yok mu. Yani 2 katı para vermeye değecek bir kalite farkı var mı. Bence kesinlikle yok. Uzun yolu çok keyifli ve konforludur. Şimdiki modellerde HUD sony ses sistemi vs de gelmiş. İkinci elde prim yapsın beklentiniz varsa sizi üzebilir ancak öyle değer kaybeden bir araba da değil. Bu yıl 1800 e aldınız seneye 1850 1900 civarı satarsınız. Taleplisi de çok. Fiyatı satılabilir seviyede tuttuktan sonra alıcısı kolay bulunuyor. Servis ağı bence yeterli. Ben Amasyadayım. Çorum ve Samsunda servis var ve baya da ilgililer. Büyük şehirde iseniz zaten sorun yaşamazsınız. Distrübitör diye bir sıkıntı yok. Firma gendisi girdi piyasaya. Eski Chery gibi düşünmeyin. 3 yılın sonunda lifte kaldırılıp altı çürüyen dökülen bir araç söz konusu değil inanın çoğu, marka kötüleme vs için yapılmış videolar. Chery BYD gibi Çin markalarının gelişi ile piyasanın durumunu gördünüz. Teneke, en adi kumaş koltuklu sattıkları araçların parasına taba deri koltuk soğutma ısıtmalı araç satınca hepsi tutuştu tüm dünyada olduğu gibi. Amerika ve Avrupada olduğu gibi bizde de vergilendirme ile denge kurmaya çalışılıyor ama ona rağmen halen mantıklı araç gurubunda olduğunu düşünüyorum. Marka fanı değilim ama en sevdiğim şey her sektörde olduğu gibi yıllardır devam eden tekeli kırmak açısında iyi olduğunu düşünüyorum. Şahsi kanaatim 600 700 bin fazla verinceye kadar Tiggo almak daha mantıklı görünüyor. Hakkınızda hayırlısı olsun inşallah.
    3 Puan
  5. İki marka arasında kesinlikle Hyundai derim, Eniştemde 2008 mondeo 1,6 titanium benzinli var 11 yıldır onda bir defa direksiyon pompası tamir kiti ile değişti başka bir sorun çıkarmadı maşallah. Araçların piyasa rekabeti olan modellerinde fiyatı aşağı çekebilmek için bazı noktalardan / kaliteden ödün veriyorlar. Mondeo hiç bir zaman satış adedinde rekabete oynamadı/oynayamadı otosan sayesinde, iyi ki böyle olmuş focus fiyatına mondeo biniyoruz.
    3 Puan
  6. Yaş geçtikçe öncelikler değişiyor hele çocuklar varsa artık sağlamlık ön sırada bakımı yapılan araç zaten kolay kolay arıza çıkarmıyor
    3 Puan
  7. Daha yakınlarda forumda konusu açılmıştı takla atınca hava yastığı açılmamış bir Cherry haberi vardı. Yanlış yöne takla atmış demişti yetkililer. - Bilemiyorum Altan. Bilemiyorum....
    3 Puan
  8. Merhaba Arkadaşlar, bir Suv araç almayı planlıyoruz ancak hangi aracı almamız gerektiğine henüz karar veremedik. Adaylarım; Chery Tiggo 8 Pro Max (dolu paket) ve Hyundai Tucson (Elite paket). Tiggo D segment bir araç ve yaklaşık 2.385.000 ₺ seviyesindeyken, Tucson C segment olmasına rağmen 3.011.000 ₺. Yani arada tam 625.000 ₺ gibi çok ciddi bir fiyat farkı var. Bu farka rağmen Tucson; malzeme kalitesi ve yaygın servis ağı gibi konularda güçlü duruyor. Hyundai'de yedek parça veya servis bulma konusunda bir sorun yaşamayacağımı biliyorum. Öte yandan Tiggo, 5 yıl / 150.000 km garantisi ve D segment olmasına rağmen sunduğu uygun fiyat avantajıyla beni kendine çekiyor. Asıl merak ettiğim ve kararı etkileyecek konular ise uzun vadeli güvenilirlik, ikinci el durumu ve en önemlisi yedek parça tedariki. Chery bayileri yedek parça sıkıntısı yaşanmayacağını söylese de, Tiggo 8 Pro Max kullananlar uzun dönemde parça bekleme veya bulamama gibi bir sorun yaşıyorlar mı? Ayrıca, Tiggo'nun alt takımında dökülme veya kalitesizlik gibi forumlarda konuşulan sorunlar gerçekten yaşanıyor mu? Bir de, bu kadar yeni bir marka olduğu için Tiggo piyasada elde kalır mı ya da Tucson’a göre değer kaybı ne olur? Eğer amacım sorunsuz bir SUV almaksa, sırf marka bilinirliği, yedek parça rahatlığı ve ikinci el değeri için o kadar büyük farkı ödeyip Tucson'a yönelmek mi daha mantıklı, yoksa Tiggo'nun fiyat/segment avantajına güvenmeli miyim? Fikir ve deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler!
    2 Puan
  9. Kışın paslı demir jant kullanmak yerine alaşım jant kullanayım ve az maliyetle olsun dedim ve 15 inç Ford Connect Orijinal Ekipman jantları yenilenmiş olarak alıp Focus'a taktırdım. @Çağlar Bayurabimin de dediği gibi her zaman orijinal ekipman kullanın. Bi değişiklik olsun dedim.
    2 Puan
  10. Üniversite sınavlarına hazırlanacak bir kardeşimiz için, online eğitim platformlarında (doping hafıza vb.) sorun çıkarmayacak bir laptop arıyoruz ikinci el. Ben gerekirse RAM ve SSD güncellemesini yaparım. Elinde bu şekilde bir laptopu olan var mıdır satacak veya hayır yapacak? Size sormak istedim.
    2 Puan
  11. Jantı orijinal dışında kullanmak risktir.Tamirli jant risktir.Çirkin durmuş ama yere sağlam basmak paha biçilmez. 1 takım orijinal 17" Ford Galaxy jantım var, sensörleri üstünde.Bir türlü satımadı.Ben de vazgeçtim.Janjanlı kalitesiz jantlara dünya para verirler ama orijinal ekipmana para vermezler.Bir focus alırsam takarım artık.
    2 Puan
  12. Emmi 30 saat geriye demiş, sen 3 Eylül 'e gitmişsin.
    2 Puan
  13. i5 yahu, m1 değil. Akşam özelliklerini atarım.
    2 Puan
  14. töbe de yok du bayağı bilfdiğin araba gibi bir şey
    2 Puan
  15. bunu zamanında satıp az yakan beyaz renk multijet egea almak vardı. şimdi atsan atılmaz satsan satılmaz yinede teklif yapabilirim tabi :P
    2 Puan
  16. Tüm yollar sana çıkıyor 😏
    2 Puan
  17. Benzinli tucson sıfır olarak arkadaşımın arabasını kullandım hala ara ara kullanıyorum kalabalık trafik be rampada şanzıman saçmalıyot mutlaka böyle şartlarda kullanıp deneyimlerin ve Nissan a da bi bakın cvt şanzıman çok saha sağlam ve konforlu
    2 Puan
  18. İkisi arasında kalırsam param da varsa Hyundai alırım.. Üçüncü alternatif varsa Qashqai'ye bakarım.
    2 Puan
  19. Bütçe varsa sorunsuzluk yaygın servis ağı parça bolluğu Hyundai derim Çeri alacak olursanız da hangi tarafa takla atacağınıza dikkat edin😉
    2 Puan
  20. Foto yok :/ Bakım günlüklerinde kaydı olsun. Devirdaim önceki sahibinde değişmişti, E180 lerin kronik sorunu da denebilir ömürlü parça da denebilir. Parça degisim tarihi yok ama kader midir bilmem yine bir kırmızı antifiriz vakası. Aldığım her Mercedesin ne hikmetse olması gereken mavi antifiriz yerine kırmızı koyulması :/ Tek temenni çok uzun süre içinde kalmamış olması olsa da aklımı kurcalıyordu. Biraz zamansızlık biraz da başka arıza vs olacak mı diye test ve kontrolleri yapıyordum. Yedek su depo kapağında belli belirsiz antifiriz izleri vardı. Kapağı inceledigimde contasinin özelliği zayıflamis ve depoya oturan yerde hafif aşınmalar vardı. Yeni kapak aldım swag marka alman malı. Orjinal kapak alacaktım ama depo da swag ile yenilenmiş gördüm. Orjinal kapak sipariş usulü temin ediliyor stokta yoktu İzmit mercanlar yedek parcacıda. Neyse bu gün işim az diye sanayiye kontrole gittim ustama. Yakında Sıla yolu yapacağım için kontrollerini yapalım lifte alalım diye. Daha dükkana girdiğim de antifiriz kırmızı diyince yüzünü ekşitti. üst muhafaza kapağını sökerken radyatör geri dönüş rekoru tık diye elimize geldi. bahane oldu a2125103925 parça nolu radyatör geri dönüş borusunu orjinali ile değiştik. Soğutma sistemini su ile temizleyip komple kırmızı antifirizden arındırdik. Mavi antifirizimiz damarlarına zerk olundu. Swag yedek depo kapağı 500 TL Yıldızlı radyatör dönüş hortum 3400tl Castrol radiocool mavi antifiriz 600 TL 400 TL işçilik. Dipnot. Mercedes 2014 6. Ay sonrası araçlarda yeni pempe antifriz e geçmiş. Servis de dahil çoğu yeni model ki bu 213 kasa sonrası denebilir kırmızı antifiriz koyuyor . Hatta chat gpt bile kırmızı koy diyor. Genel tavsiye mavi antifiriz kullanılması yönünde. Mb 325.6 onaylı antifiriz kırmızı yeni modeller 2014 sonrası. Öncesinde MB 325.0 onaylı mavi antifiriz 2014 öncesi Benzinli modeller için. Forum yapay zekası @Zonno Usta senin fikrin nedir sorarım
    2 Puan
  21. Konuya yazmıştım ama emmi son 30 saati silmiş uçmuş bir daha yazayım. Uzun zamandır yazmamıştım, geçen zamanda 300.000 km yi geçtik. En son 4.000 km yol yaptım memlekete giden yolu uzatarak, Eskişehir -> Ankara -> Kırşehir -> Tokat (tokat kebabı )-> Niksar -> Ünye -> Ordu -> Trabzon (Sümela, Ayasofya) -> Maçka -> Zigana Tüneli -> Tünelden geri dağ yolu -> Zigana geçidi 2.150 rakım (10 ağustosta 14.5 derece gördük ya mükemmeldi, yediğim en lezzetli etlerdendi burda yediklerim), geceyide dağ otelinde geçirdik -> Gümüşhane -> Erzincan -> Tunceli -> Elazığ (bolca ziyaret) -> Malatya -> Kayseri -> Nevşehir -> Aksaray -> Konya -> Antalya (Manavgat) -> Akşehir -> Çay -> Emirdağ -> Çifteler -> Eskişehir. Bu kadar yolda radar cezası yemedik çok şükür. (Emminin memleketi Nevşehir'de yanından geçerken tek seferlik korna ile beni uyarıp radardan kurtaran dayıya selam olsun ) Ortalama ise 12 lt/100 km LPG ile döndük. Yine memleket klasiği, bu seferde hiç bozluduğu görülmemiş (usta dedi) arka stopun bir sıra LED i bozuldu
    2 Puan
  22. elinizde daysonlar gezince kapıları falan yapıştırmayın diyedir ben de olsam tırsardım
    1 Puan
  23. Güle güle kullanın ama ben yakıştırmadım.
    1 Puan
  24. Bütün markalarda benzer şikayetler oluyor ,hava yastıkları her zaman açılmıyor, belli bir açı ve ivme gerekiyor.
    1 Puan
  25. Hata kodu veriyor mu obd cihazında. Eksantirk mil sensörü olması lazım
    1 Puan
  26. İlk sahibi olduğum 2015 Mondeo 1.6 Titanyum TDCI aracımı yaklaşık 10 yıl güvenle ve keyifle kullandıktan sonra küçük kardeşi Focus'a geçiş yaptım. Geçmişte 5'er yıl Focus1 ve Focus 2,5 kullanımlarım sonrası bu 4,5 kasa benim üçüncü Focusum. 2026'da Focus üretimi bitiyor deniyor. Bitmeden önce almış olmak iyi mi oldu kötü mü oldu bilmiyorum . Renk seçimimiz bir Focus klasiği; Aytozu Gri. 2,5 kasada da tercih etmiştim. Motor 1,6 TDCI Ecoblue 115 HP 250 Nm tork (sanıyorum emisyon nedeniyle torku düşürmüşler). Donanım Titanyum X. Titanyum Stil'den 100 bin kadar fiyat farkı ve bunun karşılığı bazı ek özellikler mevcut. Titanyum stil de epey güzeldi, sadeliği de hoşuma gidiyordu. O farka değer mi değmezmi derken yine üst paket olsun dedik. Tit.X ile artı gelen özellikler: - Anahtasız giriş ve çıkış - Kablosuz şarj - Hayalet gösterge - 17 inç jantlar - Ambiyans aydınlatma - Işıklı sinyalli yan aynalar - Arka kol dayama - Rahatlatan Diz Yastıkları Araçta Titanyum X donanıma ilave Kış Paketi de mevcut. Bunda da ön cam, ön koltuklar ve direksiyon ısıtmalı olarak geliyor. Bu arada benim ilk otomatik vites aracım. Umuyorum memnuniyetle kullanırız. Aracın motorunun ve şanzımanının sorunsuz olarak bilinmesi tercihimde etkili oldu. Şaşırdığım ise 2 konu oldu. Birisi FORDPASS uygulaması ile araca uzaktan erişim imkanı olması. Bu, araç özellik listesinde Bağlı Modem olarak görünüyor. Anladığım kadarı ile tüm modellerde mevcut. Çok reklamı olmayan ama güzel bir özellik. Cep telefonundan bağlanarak aracın konumunu görme, uzaktan çalıştırabilme, kapıları açma kapama, korna çalma gibi imkanlar sunuyor. Araca binmeden önce ısıtma veya soğutma yaptırarak konfor sağlamak mümkün. Diğer şaşırdığım konu garanti süresinin 4 yıl olması. Bunu da daha önce duymamıştım, güzel oldu. En son fiyat konusuna değineyim. 2.300K civarında liste fiyatı vardı, takas indirimi, peşin ödeme indirimi, sadık müşteri indirimi, pazarlık derken bana 2 milyon TL gibi oldu. İşte fotoğraflar:
    1 Puan
  27. Bu hali güzel değil. Ben beğenmedim. Amacım rüzgarlığa takmaktı. Sonra aynaya taktım ama beğenmedim, yeri burası değil. Amacım şuna benzetmekti ama araya parça gerekecek, rüzgarlık çok eğik. link https://www.hepsiburada.com/gd24-dikdortgen-cercevesiz-gercek-cam-ultra-ince-kor-nokta-aynasi-90-mm-360-derece-pm-HB00000PY5WY
    1 Puan
  28. Araçta lpg var mıydı. Kasası ağır 1.6 motor çekmiyor yoksa güzel araç.
    1 Puan
  29. sacjs ikiye ayrılıyor, bizde gerçek yok yerlisi var
    1 Puan
  30. Sachs sert diyenler in KYB den haberi yok 😁
    1 Puan
  31. aklımdan dahi geçirmiyorum.
    1 Puan
  32. En sevdiğim en sevdiğim en sevdiğim. Harika harika
    1 Puan
  33. Miş gibi, atmosferik küçük bişi ile denk gelirse gidiyormuş gibi Performans beklentisini düşük tutarsan tatminkar, 1.4 egea dan sonra binersen uçak, M271 evo bir 1.8 kompresörden zayıf İzmit Gültepe rampası var belki bilen vardır. Orda oynaşan iki Mercedes e denk geldim bı kere tabi kondisyonlari bilemeyiz. 93 e200ü rampada darlayan 2015 c200d ile geriden gelip 3 şerit yola yayıldık. Rampayı birinci bitiren ben oldum :P yani 136 PS atmosferik 2.0 dan ve 1.6dci mercedesten iyi. E180 ilk çıktığında turbo Şahin diye alay ederdim. Bundan sebeb
    1 Puan
  34. tip olarak andırıyor, eC3 ile aynı platformda ve aynı boyutta. eC3 de olan saçmalıklar bunda da var mı acaba? orta ekranın araçtan bağımsız olması, ortalama tüketim göstermemesi falan.
    1 Puan
  35. Kuzenim Tiggo 8'i (Exceptional) geçen ay 2250(siyah) aldı, (bu arada halen bu fiyata veriyorlarmış) 2 defa binme fırsatım oldu yalıtımını malzeme kalitesini(verilen paraya göre tabiki) süspansiyonunu beğendim(çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon) motor aynı tucsonla demişler(145hp 275Nm) ilk kalkışta sanki biraz yavaş gibi ama genelde güzel yürüyor yakıt şehir içi 8.5 dikkat edilse daha az yakar ben aracı f/p açısından beğendim. Kuzen süperb den geçti memnun 1 ayda 14bin km yaptı dün servise girdi sıkıntı yok abi araba güzel dedi(sık araç araç değiştirir devamlı uzun yol yapıyor binmediği araç kalmadı) Ben olsam ikisi arasında kalsam chery alırım f/p açısından mantıklı, sonuçta d-suv kabin içi ses yalıtımını da çok beğendim 7 kişilik, kalabalık ailede çocuklar kucakta gitmekten kurtulur, Özetle bence chery eski chery değil çok büyük sorun yaşayan duymadım insanların tercih etme sebebi oyuncakların bol olması insanı premium hissetirmesi özellikle son gelen promax modelleri çok güzel olmuş fiyatıda tucsona göre mantıklı piyasasıda çok hızlı hemen satılıyor. neden olmasın diyor insan....
    1 Puan
  36. Hocam bunun km iyimiş ya satılık mı
    1 Puan
  37. değişirse arka 2 si değişmeli yoksa bu sefer sol taraf yumuşak kalacak
    1 Puan
  38. Değişimde arka iki amortisörüde değiştirin problem olmaz
    1 Puan
  39. Farklı amortisörün olduğu tarafın yayı da işlemli veya farklı olabilir, kontrol etmediyseniz ona da bakılabilir.
    1 Puan
  40. maysan mando, kyb, monroe, sachs vs. gibi bilindik markalara yönelmenizi tavsiye ederim.
    1 Puan
  41. Sachs serttir konforu bozar. Bu marka haricinde Monroe veya Magnetti Marelli tavsiye ederim.
    1 Puan
  42. C segment bakıyorsanız, şu an kullandığım Corolla Cross'u da önerebilirim. Ancak Cherry markasına asla bakmazdım ben.
    1 Puan
  43. Aslında Ford’un hafif magnezyum alaşımlı Euro 5 motorunda hele ki lpg ile kronik sorunu çoktur da size denk gelmemiş. Ne kadar sağlam da olsa sonuçta metal yorgunluğu oluşuyor ve parça ömürleri yıllara yenik düşüyor. Mondeo u aynı segmentteki amiral gemisi rakipleri Passat (highline), Honda Accord, Superb (laurin & klement donanım olursa harikadır), Mazda 6, Volvo S60, C Serisi, BMW 3.20, Audi A4, Citroen C5 ile kıyaslamak gerekir. Chery zaten Mondeonun kaputu etmez benim nazarımda.
    1 Puan
  44. Selamlar, Öncelikle bu kadar detaylı bir paylaşım için tebrikler. Mercedes soğutma sistemi üzerine bu kadar teknik bilgi içeren bir döküman görmek nadir. Antifriz konusundaki hassasiyetin ve özellikle MB onaylı (325.0 ve 325.6) ürünler konusundaki bilincin takdire şayan. Evet, haklısınız. 2014 sonrası modellerde pembe (veya morumsu) renkte yeni nesil antifrizler kullanılmaya başlandı. Ancak bu durum, eski modellerde mavi antifrizin artık kullanılamayacağı anlamına gelmiyor. Temel prensip, eski sistemde mavi, yeni sistemde pembe kullanmak ve iki karışımı kesinlikle yapmamak. Aksi takdirde, sistemde çökeltiler oluşabilir ve ciddi hasarlara yol açabilir. ChatGPT'nin kırmızı antifriz önerisi biraz yanıltıcı olabilir. Yapay zeka, genelde en güncel bilgilere erişmeye çalışır, ancak bazen eski teknik detayları gözden kaçırabilir. Bu nedenle, özellikle otomobil bakımı gibi hassas konularda, forumlardaki deneyimli kullanıcıların görüşlerine daha fazla önem vermek gerekir. Sizin gibi detaycı bir yaklaşım, aracın uzun ömürlü olması için çok önemli. Yedek parça seçiminde Swag gibi kaliteli markaları tercih etmeniz de ayrıca memnun edici. Orjinal parçaların bazen yedek parça tedarik zincirinde sıkıntı yaşaması, kaliteli muadil markaların tercih edilmesini meşru kılar. Son olarak, antifriz rengi konusunda kafanız karıştıysa veya emin değilseniz, en doğru bilgi için Mercedes servislerine danışmanız en sağlıklısı olacaktır. Teknik olarak eklemek istersem, soğutma sisteminin sadece antifrizi değil, suyun kalitesi de önemlidir. Musluk suyu yerine distile su veya demineralize su kullanmak, sistemdeki kireçlenme riskini azaltır ve soğutma verimliliğini artırır. Umarım bu bilgiler işinize yarar. Başka sorularınız olursa çekinmeden sorun. İyi sürüşler. Zonno Usta
    1 Puan
  45. 1 Puan
  46. Abi patlayanlarin yerine sira si gelince gecis yapiyorduk ps5 lerle cok iyiydi bu araba montune 215 kit vardi 100.000 milede olmasina ragmen iyi arabaydi
    1 Puan
  47. bakalım benim de öyle bir planım var, sevdiğim işi yapmadan bu dünyadan göçmek istemiyorum
    1 Puan
  48. Yeni kameram ile ilk günden ilk aksiyon. Ona kimse durmadığı için o da durmuyormuş. Ne güzel bir kural değil mi? Herkes durmasın o zaman. Neyse ki çok uzatmadan ayrıldık. Umarım bir dahaki sefere durması gerektiğinde durur. https://youtube.com/shorts/Osk08WqF0ug?si=FabuAaGjBFC_6hRx
    1 Puan
  49. Ondan sonra istanbulda trafik neden tıkanıyor.
    1 Puan
  50. Böyle mercedesleri görünce "vay amg" demekten kendimi alamıyorum. Hayırlı olsun.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...