İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

24-11-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Bana yazılanı yazıyorum buraya... Kendime not 1: Hanımla bayiye gitme. Kendime not 2: Gitmen gerekirse not 1'i hatırla ve yine de gitme.
    12 Puan
  2. Dostlar, Hem işe gidip gelmem için (sabah 1. köprü üzerinden Sarıyer Maltepe Piazza-Kartal aslında- , dönüş maalesef 3. köprü) hem de evdeki ikizlerin ihtiyaçları için ikinci bir araba düşünüyoruz. Bazı konularda çıtlattım ama cumartesi günü bir kaç bayi gezince konu açmak şart oldu. 1500K olursa güzel ama 1750K en üst limit diyelim; civarı bir araç arayışındayım; kafam çok karışık, ikinci elden çekiniyorum; kafamdakileri aşağıya özetleyeyim: - 1750 veren 2 milyon da verir; ancak daha hesaplı halletmek tercihim, ikizler seneye 5. sınıfa başlayacaklar. - Az yakan bir şey arıyorum. Tiguan Ocak ayında aldık, bugün itibariyle 23K oldu; yukarıda bahsettiğim yolda işe giderken 4.9 görebiliyorum (1. köprü, sabah erken saatler ve düşük trafik) dönüşte 3. köprü olduğu için 5.9 - 6 civarı bir ortalama ile dönebiliyorum (kuzey marmara'da çok kaptırmazsam). ACT ve dandik hibrit beni mutlu ediyor. - C veya D segment arayışında değilim, SUV tarzı yerden yüksek olmak zorunda bile değil. - Şehir içi kullanım elektrikli diye bağırıyor; Fiat Grande Panda, Opel Frontera ve C3 Aircross (44KW yanı sıra 54KW bataryalıları geldi) ve tabi ki BYD Dolphin. Fiat'tan teklif bile almadım daha. Opel Frontera kabaca 1580 civarına 54KW Aralık ortası diyor (fiyat net değil, yaklaşık, aralık başı zamları vs). Aynısının C3 Aircross hali (gene 54KW) 1575 + 15 metalik renk. BYD en dolu paketi için 1660 diyor, bayide bir baba kızına alıyordu, eşine mi alıyorsun diye sorunca ve ben kendime alıyorum diyince uzun bir sessizlik oluştu Bunların içinde BYD diğerlerini suya götürüp susuz getirir gibi görüyorum, sadece tipten kaybediyor bana göre. Arada şehirlerarası yola da çıkarım dediğim için elektrikli bana cazip gelmiyor; çünkü biz eşimle dönüşümlü şoför olarak kullanıp minimum mola ile çok hızlı gidebiliyoruz. Bende hedef belli ise vakit kaybetmeden, en hızlı ve en sağlıklı şekilde hedefe varma takıntısı var; biraz da dolaşa dolaşa bir yerlere gitme imkanımız hiç olmadığı için (hep iş, koşuşturmaca vs) - Hibritimsi modellere baktım, Frontera Hibrit GS 1840 dendi beyaz renk için, C3 Aircross Max ise 1745 Beyaz + 15 metalik renk. Tabii ki burada meşhur yağ içine triger muhabbeti var, kayış mı zincir mi.. Artık zincirmiş ama bilemiyorum, herkes stellantis grubundan uzak dur diyor. Burada @Çağlar Bayur Abi; senden bir emojisi bekliyorum - Honda Jazz bakmıştım geçen hafta, yakıt tüketimi vs açısından tam aradığım gibi; ancak tipi çok hoşuma gitmiyor; Crosstar 1850 demişlerdi ve her bayide yoktu, 22 Kasım itibariyle fiyatı artacak zaten. Başka modeller de bakacağım ama tek araba ile de idare edilebilir zorlansak da diye düşünmüyor değilim. Buraya yazdım ki hem sizin görüşlerinizi alayım, hem kafamı daha da karıştırayım eh bi' de konuyu mangala falan bağlarsak nefis olur Son olarak da pazar günü Yamaha Riding Academy'den ilk motosiklet eğitimi aldım (bu yaşa kadar 0 deneyimim vardı), oradan bi' foto da paylaşayım, konu iyice şenlensin.
    10 Puan
  3. Sevgili öğretmenlerimiz. Gününüz kutlu olsun.
    8 Puan
  4. Uzun yola tiguan ile gidersin. 2. aracı da uzun yola giderse diye düşünme bence. Gitmek zorunda kalırsa hepsi gider. Şarj imkanın var mı? Varsa elektrikli al. Fronteraya baktım ben beğenmedim. C3 şık duruyor, detay bakmadım. Mokka çok güzel. Elektrikli veya benzinli mokka bak.
    5 Puan
  5. Saat 20.30 itibari ile sigortacımla konuştum. Kaskoyu ve sigortayı yeniledim. Mehmet abiye yazık ya adamcağız bu saatte bile çalışıyor. Aklı olan telefonunu kapatsın, ben kapatmadım yakalandım bak.
    4 Puan
  6. hazır motor eğitimi almışken Adanadan bir motor siparişi verebilirsiniz @Ahmet Kirişten yakınlarda istanbul'a gelecekmiş motor ile gelir uçak ile döner.
    4 Puan
  7. Bugün hava 21 derece olsa da kışlık lastiklerimiz takıldı. Laufen Marka,ilk izlenim iyi
    4 Puan
  8. İleri süremeyiş eğitimi verilir
    4 Puan
  9. Arfica twin 1101 den başlar
    3 Puan
  10. Dogus oto Fabia icin (graphite gri sanirim) 1704'ten 1629'a dustu; ancak skoda'nin kendi sitesinde zaten aracin fiyati 1649. (17K TL de metalik renk) Avek Tekstilkent mavi metalik icin 1640'a yardimci oluruz dedi.
    3 Puan
  11. Fakirler interkoma bağlanmasın parazit yapıyor
    3 Puan
  12. darüşafaka çok güzel bir app hazırlamış hediye olarak tavsiye ederim. kutlu olsun
    3 Puan
  13. dün hanımla dolaştık biz de, arabası 2 seneyi doldurunca kaşıntı tuttu tabi ne alırsanız alın en dolusunu almayın değiştirirken sıkıntı oluyor ev3 ün dolusu hoşumuza gitti bakalım zaman ne gösterecek
    3 Puan
  14. EC4 veya Ec4x bayilerde sıfır indirimler oluyor araştırmak lazım. mesela bu arkadaş bayi çalışanı kampanya olunca paylaşıyor. BYD konusunda ben de başlarda çok sıcaktım ancak etrafımdaki BYD sahipleri gizliden nereden aldık bu aracı diyorlar gibi hissediyorum, ama sorunca çok güzel çok memnunum diyor. kırık stopla 3 aydır geziyor bir tanesi. Diğerinin sunroof lastiği yerinden çıkmış. Forumda da Erdem Dolphin için aylarca parça bekledi. Ha Stellantis ile de çok sorun yaşayan var, biraz şans işi. kolay gelsin.
    3 Puan
  15. mondeo ile bi tur attık özlemişim keratayı
    3 Puan
  16. Hâlâ burada binyüzbir sisi altı motoru olanlar lakırtı mı yapıyor ıyyyy
    3 Puan
  17. Bugün yağ bakımını yaptım. Liqui moly 5 40 yağ 2265 lira Opar yağ filtresi 450 lira Yan sanayi polen filtresi 150 lira Opar hava filtresi 450 lira İşçilik benden Km 120240 Bir önceki bakımı 20 temmuzda yapmışım 9500 km olmuş yaklaşık
    3 Puan
  18. bugun bi abimizin 1.6 privilege lagunasina bi kac onarim yaptim. - gogus komple sokulup kirik sicak/soguk klape ayagi onarildi. yipranan sungerler yenilendi. trim sesleri giderildi. - gosterge anakart soguk lehim kaynakli akü ikaz hatasi giderildi. - elektrikli sol ön koltuk calismama sorunu giderildi. kablo demeti onarildi 7 saatte yapabildiklerim bunlar
    3 Puan
  19. InsideEVs’te yayımlanan bir makale, platformda uzun süredir görülmemiş düzeyde tepki topladı. Yorumların tonundan, pek çok okuyucunun neredeyse öfke içinde olduğu anlaşılıyor. Bu kadar sert bir toplu tepki nadir görülürken, ilginç biçimde makalenin temel argümanlarının büyük bölümünün doğru olduğu düşünülüyor. Peki insanlar neden bu kadar tepki veriyor? Birçok tüketici ve yorumcu, geleneksel otomobil üreticilerinin Tesla’ya ve bazı Çinli üreticilere yetiştiğine, artık benzer kalitede elektrikli araçlar üretebildiklerine inanıyor. Ancak InsideEVs’in söz konusu makalesi bunun gerçeği yansıtmadığını savunuyor. Mack Hogan’ın görüşüne göre Tesla’nın 2012’de Model S ile yarattığı kategori, bugün hâlâ etkisini sürdürüyor. Model S yalnızca teknik bir başarı değildi; tamamen yeni bir ürün sınıfı yaratmıştı. Zaman içinde yapılan sürekli iyileştirmeler, Tesla’nın premium sedan segmentinde dünya çapında satış rekorları kırmasına ve daha sonra Model 3 ve Model Y ile kitlesel bir erişime ulaşmasına imkân verdi. Hogan’a göre asıl mesele, diğer üreticilerin Tesla’nın “uçtan uca ekosistem” yaklaşımını benimsememiş olması. Tesla yalnızca araç üretmiyor; şarj altyapısı, enerji depolama çözümleri, yazılım güncellemeleri, ev şarj entegrasyonu gibi tüm bileşenleri kapsayan bir sistem kurmuş durumda. Bu sistemin en net etkisi uzun yol deneyimlerinde görülüyor. Yazarın 2025 Hyundai Ioniq 5 ile yaptığı yolculukta karşılaştığı sorunlar bunun çarpıcı bir örneği: Bağlantı problemleri, verimsiz rota önerileri, hatalı şarj istasyonu bilgileri ve uyumsuz yazılımlar, Tesla’nın merkezî şekilde optimize ettiği deneyimin diğer markalar tarafından henüz yakalanamadığını ortaya koyuyor. Geleneksel üreticiler ise bu eleştirilerin adil olmadığını savunuyor; sonuçta geçmişte benzin istasyonlarını da kendileri inşa etmemişlerdi. Ancak elektrikli araçlar benzinli araçlarla aynı mantığa dayanmıyor. Enerji kullanımı artık evden, şebekeden, güneşten, işyerinden ve şarj ağlarından gelen bütüncül bir düzene bağlı. Bu nedenle Hogan’a göre üreticiler yalnızca araç üreticisi değil, birer enerji şirketi gibi davranmak zorunda. Bazı üreticiler bu yaklaşımı benimsemeye çalışsa da Tesla’nın ulaştığı olgunluk seviyesine yaklaşabilen neredeyse yok. Hyundai, Kia, Ford, GM gibi firmalar gelişme gösteriyor ancak hâlâ satılan araçlarının büyük çoğunluğu içten yanmalı. Bu da yazılım, şarj, batarya tedariki ve rota planlaması gibi kritik alanlarda bütünleşik çözümler geliştirmelerini geciktiriyor. Ayrıca çoğu elektrikli model kârlı değil; bu da şirketleri tam bir dönüşümden alıkoyuyor. Makalenin tepki çekmesinin bir nedeni, Tesla’ya yönelik duygusal yaklaşım. Bazı kullanıcılar Tesla’yı tekelcilikle suçlamakta, bazıları ise markayı savunmakta aşırıya kaçıyor. Yorumlarda güçlü duygular, eksik bilgiler ve yanlış genellemeler dikkat çekiyor. Örneğin bazı kullanıcılar Tesla’nın kendi şarj ağının ABD’deki düşük EV yaygınlaşmasının nedeni olduğunu iddia ederken, bazıları makaleyi veri içermemekle suçluyor. Tüm tartışmaların merkezindeki gerçek ise şu: Legacy (miras) üreticiler hâlâ elektrikli araç paylarında %10’un üzerine çıkabilmiş değil. Çoğu EV modelde zarar ediyor ve bu nedenle yatırım hızları düşük kalıyor. Buna karşılık Tesla, dikey entegrasyon ve yazılım temelli üretim modelinin avantajıyla ölçek ekonomisini çok daha önce yakaladı. Hogan’ın makalesi tam da bu farkın hâlâ kapanmadığını savunuyor. Sonuç olarak tartışma yalnızca hangi markanın daha iyi olduğu meselesi değil; elektrikli araçların artık “araç” değil, “ekosistem” ürünleri olduğu gerçeğine dayanıyor. Bu dönüşümü zamanında yakalayamayan üreticilerin, uzun vadede pazar payı ve marka sadakati açısından büyük risklerle karşı karşıya kalacağı makalede açık biçimde belirtiliyor. Tepkilerin büyüklüğü ise elektrikli araç tartışmasının artık teknik bir konu olmaktan çıkıp kültürel ve kimliksel bir alana taşındığını gösteriyor.
    2 Puan
  20. Kahvaltı da Ciğer olmalı Gece şırdan ...
    2 Puan
  21. Bu dizel isiticilar genellikle Çin malı. Bunlarda en iyisi yedek parcasi bol olandir. Bizimde satisini yaptigimiz Suga marka yedek parcalariyla beraber full stoktur. Ayrica portatif isiticinin icinde premium termostat ozellikli olan model mevcut. Mevcut fiyattan biraz indirim ve 3 taksit yapabilirim. https://www.agus.com.tr/suga-12v24v220v-5kw-canta-tipi-portatif-dizel-isitici
    2 Puan
  22. Burası müstakil evlerden oluşan bir site. Kışın sayaçlar donup patladığı için içeri koymuşlar. Yönetim olduğunu bile sanmıyorum 🤣
    2 Puan
  23. Bazı şeyleri alırken sormalı insan.
    2 Puan
  24. İnsallah alımda da dejavu olur 😀
    2 Puan
  25. Sevgili Öğretmen Arkadaşlar, Gününüzz kutlu olsun, ama en önemlisi her gününüz iyi olsun.
    2 Puan
  26. Kaskoyu patlatanlar ve sigortacı
    2 Puan
  27. Ogretmenler günümüz kutlu olsun
    2 Puan
  28. Nissan 4x4 ün fiyatı Liste fiyatı 3.464.700 TL Kasım ayına özel fiyat 3.172.500 TL Pazarlıkla bırakılan 2 800 000
    2 Puan
  29. benzinlilieer yazmasın konu kasıyor gürültülü vw de liste fiyatı ekran içinfir, satın alınan fiyatı bayi söyler
    2 Puan
  30. davet in dibi budur işte gece de işkmebe çorbası? bol sirke sarımasak?
    2 Puan
  31. Şebeke basıncı olması gerekenden seviyeden yüksek ise takılacak olan filtre kutularını patlatabiliyor. Tedbir amaçlı fitre girişinde basınç kırıcı kullanılabilir.
    2 Puan
  32. Lassa Competus Winter 2 + kış lastiği almıştık 12 kasımda, 215/55/ R18 ebadında 28000 TL'ye maloldu. (Tanesi 7000 TL), 6 taksit peşin fiyatına ödemesi. 17 kasımda'da taktırdım. Burada dursun.
    2 Puan
  33. Üstat, T-Cross Life Otomatik liste fiyatı 2227K TL, Doğuş'un stoklarında gözükmüyor, benzer bir durum Taigo için de geçerli, onun da Life liste fiyatı 2200K TL civarı. İndirimlerle bile pahalı kalıyor; yoksa Taigo'yu özellikle beğeniyorum. Ne önerirsiniz? BYD Dolphin bu kriterlere uyuyor mu acaba? Siz böyle yazınca direkt aklıma Tesla geliyor sadece; o da bütçeyi aşıyor :-) Toyota el yakıyor üstat, BYD'nin hemen yanında Toyota vardı (Edirnekapı'da), hafta sonu iğne atsan yere düşmüyordu, bir de 22 Kasım itibariyle oraya da zam geldi sanırım. Vitara giriş paket 1895, bunu bir sorayım.
    2 Puan
  34. Kesinlikle elektrikli ya da hibrid almanız lazım. Hibrid Suzuki Vitara, Toyota CHR olabilir. Elektrikli ise kendi keyfinize göre hangi model aklınıza yatıyorsa girin bence.
    2 Puan
  35. @Sami DemirpazSatışını yapıyordu sanırım, görürse cevaplayabilir.
    2 Puan
  36. Togg ceosu Togg araba değil akıllı cihaz derken bu forumda dalga geçiliyordu. İşin araba ötesinde olduğunu kastediyordu.
    2 Puan
  37. Bişeler ekledik. Ön arka kameramız yerini aldı. Dağıtmadık yer bırakmadım grenajda. Yanlız ön kamera yeri radarın altı oldu ve radar kauçuk tabanlı olduğu için titreşim fazla. Yer değişimi gerekiyor. İlaveten Çabi'nin aldığı monitör arkası telefon gps tutacağı da takıldı. 0.35 mm?
    2 Puan
  38. Bu ekip komple bende an itibariyle. Balkonda yatıyom neme lazım
    2 Puan
  39. Lokal gibi olmuş bura, Yas ortalaması kaç acaba
    2 Puan
  40. Bence tekrar kontrol et
    2 Puan
  41. ilk defa bir muayeneden kusursuz geçtim.
    2 Puan
  42. Ben Volvo V50 ile uzun süredir karavan çekiyorum. Sizin aracınızla ortak parçaları olan bir araba. Karavan çekmek araca bir zarar vermez fakat bakım aralığını kısaltmanız ve en kaliteli ürünleri kullanmanızı tavsiye ederim. Şöyleki normalde aracın bakım aralığı, 15bin km de bir yağ filtre değişimi ise, siz 10bin km de bir değiştirin. Triger seti 120bin de değişiyorsa siz 100 binde değiştirin. Süre olarak 5 yıl diyorsa siz 4 yılda değiştirin. Karavan çekerken aracınız haliyle normale göre daha çok zorlanır, daha çok ısınır, fren diskleri, balatalar vs daha hızlı aşınır. Buna göre aracın soğumasına izin verecek şekilde molalar verin. Yazın sıcak havalarda dik rampalarda hararet yükselebilir (ben yaşıyorum bu sorunu) buna dikkat edin. Frenli çekme karavanda rampa yukarı geri geri gidecekseniz freni iptal eden bir sistem olmalı. Yoksa baskı balatayı aşırı zorlarsınız. Bazı karavanların fren sisteminde bu özellik vardır, olmayanlarda öndeki hareketli parçayı kitleyecek bir pim yaptırabilirsiniz. Bir yere giderken ilave yüklerinizi karavana değil araca koyun. Karavanın ve arabanın lastik havalarını iyi ayarlayın, inik lastikler aracınızı zorlar. Aracın fren diski kalınlıklarını kontrol edin, ince diskler çok çabuk ısınır ve fren performansı düşer. Diskler eğilebilir de. Karavanın fren sisteminde otomatik cırcır yoksa, balata boşluğunu belli dönemlerde almanız lazım yoksa fren etkisi düşer. Şimdiden kolay gelsin, güvenli sürüşler.
    2 Puan
  43. Ben bu mesajini ustat Tiguan konumdan da hatirliyorum sanirim; deja vu yasiyorum
    1 Puan
  44. Boşboş araba.. Qashqai PP'den sonra kimse almaz o arabayı.
    1 Puan
  45. Erdem in mağduriyetinden sonra son alacağım markalardan olurdu
    1 Puan
  46. irlandada holiganlık yaygındır, kaçış kapılarını not ediyor olabilir
    1 Puan
  47. O sessizliği farketmeyen yok sanırım. Komşum ve en yakın arkadaşım aldı öve öve fakat şimdi sesleri çıkmıyor
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...