İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

30-11-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Geçmiş olsun, bununla kurtulmuşsunuz, eğitim sizi kazadan korur, öğrendiklerinizi uyguladığınız sürece. Sizin kazadan basit örnekle anlatayım, aynaya baktım, bir anda önümdeydi demişsiniz, aynaya göz ucu ile bakarsanız kafanızı çevirmeden, önünüzde olan biten hiçbirşeyi kaçırmazsınız, siz muhtemel başınızı çevirmek suretiyle ayna kontrolü yapıyordunuz. Eğitim almış birisini akan trafikte emniyet şeridine sokamazsınız, girmez, riskleri taşımaz, 50 km hız emniyet şeridinde ciddi sürattir. Emniyet şeridini ben de kullanıyorum, duran veya durmaya yakın trafikte, o da en fazla trafiğin akış hızından 10 km daha hızlı, araç arasından fırlayacak başka bir motorcu, otomobil, yaya, hayvan vs. düşünüp, güvenli duruş mesafesini aşmamak zorundayım, aksi durumda kaza oluştuğunda, “birden fırladı, yol benimdi, aniden frene bastı” gibi şeyler duyarız, okuruz. Bunun dışında akan trafikte, akış hızından daha hızlı gitmek için emniyet şeridini lütfen kullanmayın, bir olay geliştiğinde kaçacak yeriniz yok, bariyer ve araç arasındasınız, ucuz atlatmışsınız. Bununla gelmiş geçmiş olsun. Eğitim sonrası devam. 🧿
    8 Puan
  2. Okurken birşey olacak diye ben bile gerildim, motorun gergin olması çok normal.
    5 Puan
  3. Hocam araç arkası bizim için tehlikeli, malum kaza anında arada kalma ihtimali vs. en önemlisi önde akan trafiğe ve arkamızdan gelen trafiğe de hakim olmak zorundayız, o yüzden uzak görüşü sağ yada sol çizgi yanından alabiliyoruz olası bir tehlike anında oradan uzaklaşabilmek için, o zamanda kural tanımazın biri gelip yanımıza giriyor boşluk diye, bu yüzden akan trafikten 1 tık hızlı olmamız gerekiyor can güvenliğimiz için, malum trafikte seyreden en küçük ve korunmasız vasıta konumundayız. Araç geçişi için öndeki aracın dikiz aynasında görünecek şekilde 2 sn gerisinden gelerek ilerlediğinizde araç sürücüsü de sizi farkedip şeridi yarım da olsa açıp geçişinize izin veriyor, herkes bu şekilde yapsa sıkıntı yok, zaten akıcı sürüş ve trafikte 1 tık hızlı olmak dediğimizde bu, motosiklet dar bir araç olduğundan otomobil sürücüsü şerit değişmeden yol verebiliyor. Yol vermemekte ısrar eden olursa da mecburen sağından geçiyoruz istemesekte. Makas atmalar, araya dalmalar, şerit doluysa emniyet şeridine dalmalar vs. bu tip motosiklet veya otomobil sürücüsü hepimiz için risk oluşturuyor, ne yapacağı belli olmadığından serseri mayın gibiler, ben bu tipleri gördüğümde ya gaz açar uzaklaşırım veya yavaşlayıp uzaklaşmasını beklerim. Bununla da bitmiyor bitmezde, başka motosiklet sürücüsünü görünce kendince yarışa girip üzerinize sürüp sizi sıkıştırmaya çalışanlar bile var. Trafik ışıklarında filtreleme yapıp araç aralarında dururum mesela, motosiklet 1.viteste ayağım frende beklerim. Beklerken gözüm dikiz aynasında özellikle arkayı ve arada önü izlerim. Duran trafikte önden çok riskiniz yoktur, arkadan gelen risk yüzdesi daha fazladır, arkaya 2. yada 3. sıra trafik oluştuğunda vitesi boşa atar beklerim ışık süresi uzunsa, trafik ışıklarından kalkarken araçlardan hızlıca uzaklaşmak için bir tık hızlı hareket ederim vs. vs. İyi bir uzmandan eğitim alınca, o güne kadar araç kullanırken aldığımız ve farkında olmadığımız tüm riskleri algılıyoruz. Algı oluşunca da farkında olmadan yaptığımız hatalardan kaçınıyoruz.
    4 Puan
  4. Piyasadaki bütün kötü lastikleri ölmesini istediği insanlara aldırmış. İnanılmaz planlı bir katil var karşımızda.
    4 Puan
  5. Dün ve bugün sel götüren yağmurda sürüş yaptım hatta kabakum salihler altı tarafında 20 cm suda sürdüm. Tüm ova su altında kaldı. Neyse bugün ayvalıkta yine bastırdı bende trafikteydim. Işıklarda buhar çıkmaya başladı motordan, mesnet tarafından yukarı geliyor, diğer ışıklara gittim yine kırmızı yanıyor durdum bu sefer gösterge bile buhar oldu :)) hadi dedim yaptık işi ya radyatör patladı ya hortum. Eve 12 km var. O yağmurda asla durmam orada bastım geldim eve sıkmadan. Gözüm hararette. İkaz yok birşey yok çekişi normal. Su biterse okuyamaz boşuna bakma diyor bir tarafım. Eve geldim çıktım yukarı baya yağıyordu zaten. Soğuyunca radyatörün kapağı söktüm su var. Yedek depoda da var. Yani lastiğin attığı ve gövdeden süzülen suyun buharı heralde. Biraz antifriz kokusu da duyar gibi olunca hadi yaptık işi demiştim. Sonra akşamüzeri 4 5 kere fan açıp kapatacak kadar olduğu yerde çalıştırdım, yağış yoktu. Herhangi bir durum yok. Alet gergin haliyle.
    3 Puan
  6. Geçmiş olsun Senden 1 gün önce bende kimseye temas bile etmeden, yatırıp düşürmeden sağ diz kaslarının bazılarını yırttım olabiliyor, olacak. Ne zaman yeniden gazlayabilecegiz 😁
    3 Puan
  7. La anca olanlar içinde en iyisi buydu🍆 🔪
    3 Puan
  8. Servet abi güldüm hakkını helal et ne demek istediğini çok iyi anladım kesinlikle çok haklısın. Kesinlikle Ali abi, o kadar dikkatliyim ki, o kadar dikkate rağmen bir anda olanlar oldu, refleksler kontra yaptı da arabanın sağına geçip devam ettim temasla düştüm, yoksa direk kapısına da gümleyebilirdim. Öyle araba kullanırken dikkat edeyim motorculara diyorum ama bazen öyle yerlerden fırlıyorlar ki.
    3 Puan
  9. Konaklama yerlerinde yaşananları şaapmayalım
    2 Puan
  10. hislerime tercüman olan bir yazı olmuş, yeni kendime geldim de anca yazabildim.
    2 Puan
  11. Kralsın Ali... Çok sağ ol.. Hallettik şimdilik. Biraz tuzlu oldu ama neyse.. Valla öyle. Şu an Maraşta bilgisayar firması bir tek burası var. Ve randevuyla filan müşteri kabul ediyorlar.
    2 Puan
  12. Mehmet hocam kuryecilik yapan arkadaşlar aşırı kuralsız, bu da motosikleti çok fazla göze soktu, ordan da insanlar kolay sinirlenir oldular. Motosikletlerin hepsi trafikte otomobil gibi gitse istanbul trafiği 2 kat artar yani bunu kimse istemez, imkansız da zaten. Ben sadece duran trafikte emniyet şeridinde 30-40 la gitmeyi hak görüyorm, filtreleme yapmam mesela, çok riskli görüyorum. Emniyet şeridinde yaptım kazayı doğru ama olayı hatırlıyorum yavaş yavaş, ağaçlar vardı kör nokta vardı adam beni görmedi ben onu görmedim. ikimiz de görmediğimiz kör noktaya girdik ve tokuştuk. Pek çok kaza önlenebilir. Motosiklet de bir taşıt, motosiklete binenler de biziz günün sonunda. Mesela bi bakmışız bi goldwing almış trafikte gidiyorsunuz, kimin ne zaman motor kullanacağı belli olmuyor Selçuk sağolasın inş son olur, büyük ders çıkardım.
    2 Puan
  13. Eminönü dolaşırken elektronikçiler caddesinde bir tane esnaftan 1250 TL ye aldım. Kaba bir cihaz ama memnunum. Sabah 9 akşam 18 arası yüzde 50 ile bitirebiliyorum.
    2 Puan
  14. Yollar bozuk şerit yok. Otomobille her an sağa sola hamle yapmak zorundayız. Motorcular ise sanki hep öne geçmek durmamak zorundalarmış gibi sürekli her yeri zorluyorlar. Manevra yapıyorum bi dakka diyorum adam motoru sokuyor.. bu kafayla daha çook kaza olur. Ben daha hızlı gidip sürekli diğer araçların sağından solundan gitmelerine yukarda anlatılanla da ikna olmadım. Rögar kapağı çıkıyor yolda teker çıkıyor sağ sol yapıyorsun. Motorcular araçların yanından geçmesin özellikle sağından hele. Ayrıca iki araç arasından yahut sol bariyerle araç arasından da geçmesin. Ben ikna olmadım. Önce sabretmeyi öğrenmek gerekir. Bu konuda yazmak istemezdim ama görüşüm bu yönde. Motorsikletler sanki hiç bekleyemezler yol veremezler yavaş gidemezler gibi bir algıları var. Elimden gelince hep yol veriyorum arada sıkışanlara ama göremeyebilirim yani. Önümde kasis olur çukur olur yaya olur. Sağımdan solumdan geçmeyin. Arkamdan da mesafe bırakarak gidin.
    2 Puan
  15. 215/60R17 bridgestone blizzak lm006 kış lastiği 2025 tarihli , tanesi 5.500 TL 4 taksit
    2 Puan
  16. Bence herkese lastik önerisinde bulunuyor ama malum aracına göre önerdiği lastiği bulamıyor aynı dertten muzdarip kullanıcı
    2 Puan
  17. devamı var ya, sonraki gün oradaki bir tükkana gidiyor, sohbet arasında, geçen de birisi şu kavaşağa gldi vıjjttt kaydı gitti yerde kaldı diyorlar, heeee o bendim diyor....
    2 Puan
  18. Koray senin için Ankara'ya gelirim Çok nizami kullanırım hasta olursun. Duran trafikte emniyet şeridi kullanıyoruz ama. Motorda araç gibi dur kalk yapmak zor ve beklemek de anlamsız zaten, polis de geç geç diyor. Kaza durumunda ne işin var senin burda oluyor tabii Emniyet şeridi konusunda, inan motorculara ceza yazılsa ve hepsi arabaların arasına girmeye çalışsa, her gün 30-40 kişi ölür kavgalardan kazalardan
    2 Puan
  19. Türkiyede Filtreleme yasak. Eğitimde bahsediliyor. Duran trafikte max 20km ile mümkünse ışıkta en öne gelmemizi sebebi arkadan gelen birinin tost etmemesi.(yasak olmasına rağmen yapıyoruz ölmemek için.) akan trafikte filtreleme yapılmaz. Bazı hatalar var, kaldırımdan gitmek kabul edilemez En solun daha solundan gitmek kabul edilemez. Kırmızıda geçmek kabul edilemez. Bunlar çoğaltılabilir. Ama yayalardan başlayarak, Kırmızıda geçmekten, yolda yürümekten başlayarak(ülkem insanı kaldırımda yürümeyi unuttu) otomobillere kadar çok şey yazarım. Park edilmez yere park etmeyi bıraktığımız zaman, 4 lüyü yakıp aracı bırakmadığımız, ters yöne girmediğimiz, en sağdan yada soldan gelip kaynak yapmadığımız zaman konuşalım bunları. Peki motosiklet kullananların bir kısmı "güvenli sürüş eğitimi" alırken otomobil ve diğerleri için bu gereksizmidir ki bu eğitimi almayı düşünen bir elin parmakları kadar. Bu bilinç motosikletllerde mi daha fazla diğerlerinde mi daha az ? Hasılı ilk taşı en günahsız olan atsın. @Servet Aydın abi patlıcan nerede?
    2 Puan
  20. Bana neden continental aldırdın
    2 Puan
  21. Isparta'ya gelesiye kadar her virajda her yol kıvrımında arka öne geliyor. Papuçlar bi sal bizi diyor sanırsam galiba herhalde. İşim biter bitmez sanayiye daldım. Pirelli winter2 ile dönüş yoluna girdim.
    2 Puan
  22. Özel sürüş eğitimi alıp tekrar binicem, inş son olur
    2 Puan
  23. Foruma 13 yıl sonra yeniden dönüş mecarımı tanışma başlığında anlatmıştım, dönmemin sebebini de halletmiş oldum. Bir müddettir şehir içi için toplu taşıma, uzun yol için aile büyüklerini taşırken kiralık ile idare ediyordum. Fakat bir önceki kasa Courier'i ne kadar seviyor isek bu yaz bir güney turuna çıkarken mecburen artık yeni kasaya geçtiği için Courier'in son kasasını kullandık. Her ne kadar tasarımı mükemmel olsa da kendisiyle bir türlü yıldızımız barışmadı, ilk kullananlardan biri ben olmama rağmen (1200 kmde idi) her yerinde trim sesleri, inanılmaz düşük bir çekiş (keçi gibi giden eski kasadan sonra Anamur yokuşlarında beni çok yordu), sürekli gereksiz yerlerde uyarı veren akıllı sistemler (şeridin içinde giderken şeride sokma manevraları, sonsuz yorgunluk uyarısı vs) derken tatil dönüşü bu işin böyle devam etmeyeceğini anlayarak araç arayışına girdik. İlk planımız uzun zamandır aşina olduğumuz Renault grubuydu, Clio IV özellikle. Gerçekten de sebebi okurken düşündüğünüz gibi, bir ihtimal yurtdışına doktoraya gidersem hızlıca satabilmek. Fakat her baktığımda araçlarda 40-50 bin lira yukarı doğru bir hareket görünce rotayı kurbağa kardeşi Juke'a çevirdik. Bir yandan da aile büyüklerini uzun yolda taşımak için alacağımızı düşünerek acaba hem güvenlik hem konfor odaklı ne olabilir diye bakınıyorduk bütçemize göre. Latitude bir fikir olarak aklımızdaydı, fakat D segment ve Renault anlaşmazlığını düşünerek aynı fiyat bandındaki Volvo'ların daha mantıklı olabileceğini düşündüm, ilginç bir şekilde piyasası hareketli olmadığı için hem ikizi Focus 2.5lardan hem de Clio IV'lerden çok daha uyguna daha dolu bir araç bulabildik biraz da şansa: 2010 model 1.6D TDCi/HDi 109PS motorlu Volvo S40 Dynamic. 195000km de, daha önce ilk sahibi olan göz doktoru bayan hocam tarafından kullanılmış, oldukça diri kalmış, sunroof ve deri koltuk hariç full donanım. Elektrikli hafızalı ısıtmalı koltuklar, hız sabitleyici, bluetooth gibi o yıllarda çok kolay bulunmayan (günümüzde tabi kolaylıkla bulunan) bazı hoşuma giden özellikleri var, Symbol'den Courier'den inip buna binince tabi bünye konfor ve yol tutuş şokunu atlatamadı, zamanla alışacağım. Daha öncesinde forumda okuma yapmama sebebiyet veren DPF sorunu olduğu belirtilen motor olması bir tek dezavantaj, 115PS motorlu olan 6 vitesli S40 1.6D2 Drive-e daha çok tutuluyor ama bu temizlikte bulamadık maalesef. Artık hızlı satılma konusunu, yurtdışına taşınma durumum olursa o zaman düşünmek üzere rafa kaldırdık. Şimdilik araçta gözlemlediğim iki nokta var, birincisi alıştığım diğer dizel motorlardan biraz daha sesli çalışıyor (bana göre çok sesli hatta, ama aynı motorlu araçları dinleyince çok da farklı olmadığını gördüm, içim rahatladı) bir de turbo Renault'lardan çok çok geç devreye giriyor (1750rpm civarında, Renault'larda 1200rpm civarı olmalı yanlış hatırlamıyorsam) o da Dikmen yokuşlarında bazen beni yoruyor ama dediğim gibi alışma süreci. Bakalım ne kadar süre beraber vakit geçireceğiz, merakla bekliyorum
    1 Puan
  24. Ne zamandır whatsapp grubunda söylüyordum kırmızı traktör aradığımı çocukluğumda demir oyuncak vardı çok aradım bulamadım ve ismi saklı kalsın @Emin Önal başkana yeni modeli yakışır demiş sağolsun varolsun Bu forum bambaşka benim için artık çoğu kişi ile arkadaş değil abi kardeşiz
    1 Puan
  25. ben önermem o zaman elektrikli. şarj olanağını çözmeniz lazım. sıfır araç almak da anlamsız olur. elinizdekini 500 e satıp 1000 e iyi birşey almanız bence en uygunu olur. otoparkınız var apartman tanışıklığı müsait ve otoparktaki zula nokta uygun ise düşünülebilir. Günlük kullanımınız nasıl o da önemli.
    1 Puan
  26. Bence de felaketle sonuçlanır da tartışmayı açmak istemedim bi de motosikletlerin hız sınırı sorunu var tabii Bir de şu var ben şimdi motosiklet kullanmasam araç kullanıcam her gün işe 1 saat git 1 saat gel yapmaya çalışıcam. Kazayı araçla yapsaydım hiç canım acımazdı benimki delilik tabii hocam Samsunda binilir ya, çok da güzel binilir al bi forza 250 arada Ordu Giresun yaparsın.
    1 Puan
  27. Tura gitmemek Çadır yoksa ucuz tatil için motokaravan alınır. Sedici ile Mersin İzmir 15 gün koy koy gezdim tatil yaptım geçen sene mi neydi. 8bin tl toplsm maliyet. Dalış dahil üç gün
    1 Puan
  28. 1 miyon araba istanbulda. Çok eğlenceli olur çok
    1 Puan
  29. Katar yarışı müthiş bir strateji yarışıydı. 25 turda lastik değişimi şartı olduğu için 57 turluk yarışta 2 pit zorunluydu. Ancak 8. turda SC'nin devreye girmesi ile tüm planlar değişti. Bütün takımlar -Mclaren'lar hariç- pit yaptı. Pite girmeyen Norris ve Piastri ise kaybedenler oldu. Yarışı Verstappen kazandı, Piastri ikinci, Sainz ise bu sene ikinci podyumu ile yarışta üçüncü oldu. Norris ise son turlarda Antonelli'nin hatası ile 4. olabildi ancak.
    1 Puan
  30. Bu koca oğlanı yeni aldım.Kendisi 2012 model 61 bin km dizel trend paket. Aslında ilanı titanium girmişlerdi,sonra x trend mi derken bomboş trend olduğunu anladım. 60 bin km de koltuk kenarını yırtmayı nasıl başarmışlar anlamadım,alırken koltuk pedi vardi fark etmemişim,pedi de almışlar teslim ederken direksiyon üst kısmıda ezilmiş,yüzük eseri galiba.ilk sahibi yaşlı bi emminin aracıymıs.. Hergun ise git gel yapıyorum,yakıt bi tık fazla gibi gelebilir,km de 6 lt gösteriyor ama pompada 5.5 cıktı ilk dolum,harici klasik ford işte. Taş gibi sert,yola oturan 2 çocuklu aile babasi arabası Pek foto yok
    1 Puan
  31. Yeni gördüm... Hayırlı olsun.
    1 Puan
  32. Plastik kapak takacam zaten para verip almam normalde çalınıyor diye,üstünde hazir vardi Ama değmez, çalana şaşıyorum
    1 Puan
  33. 5000e 4 tane kara jant aldım. 250 liraya boyattım. Havanın soğumasını bekliyorum aralık 15 gibi takarız.
    1 Puan
  34. Geçmiş olsun. İnşallah son kazanız olur.
    1 Puan
  35. Çin çakma micro sd kart yüzünden videom patladı. Bu 16 gblık Kingstone kartım. Bana satıcının öve öve itiremediği kart. Buda Xiaomi Yi kamerama taktığım kart
    1 Puan
  36. Yol vermek vermemek değil o an farkında olamam beni kim geçiyor geçmiyor. Normal araç o kadar yakından geçmiyor ama motor her yerde. Mahalle arası tek şerit sağda biraz boşluk var araçlar parketmiş. Sağa döneceğim en sağ şeritteyim ya da çukur sağından geçeceğim anlık hareketler bunlar tak sağda motor.. çarparım. Olmaması şanstır. Siz olayı yol vermek vermemek sanıyorsunuz.. sizi görmüyoruz olay bu. Bi de durduğumuzda ite kaka kenardan geçip önüme gerilmelerine de tabi gıcık oluyorum. Sen taşıtsan ben de taşıtım. O kadar gereksiz stres çekmeye mecbur değilim.
    1 Puan
  37. Hocam zaten önünüzde kasis, çukur, herhangi bir materyal varsa yol vermeyin, olağan akışı konuşuyoruz. Yol verdiğiniz anda gaz açıyoruz zaten sizin yanınızdan ayrılmamız 2-3 saniye sürer, 2-3 saniye önden yol takibi yaptığınızı öngörecek olursak, siz zaten yol verdiğinizi bildirdiniz, keşke tüm sürücülerimiz (araç cinsi farketmeksizin) aynı duyarlılığı gösterip kurallara uysa.
    1 Puan
  38. İstanbul için geçerli değil bence evet bitmeyen bir trafik akışı var. Ama ş.arası otoyollarda genelde ışıkta beklemiş olan araç yoğunlukları oluyor, 2 yol var bana göre ya gitsinler bana tehlike yaratmadan deyip onlardan yavaş gitmek (bu sefer de arkaya tır otobüs yanaşıyor) diğeri de onlardan sıyrılıp arayı açmak tek gitmek. Genelde buralarda 20 25 li gruplar halinde gidiyor araçlar ışıklardan dolayı. Sebep bu. Heryere uymayabilir.
    1 Puan
  39. Şu kısımda listeden çıktım devamında ne yazıyor ki
    1 Puan
  40. Kim yapmışsa sanattan anlayan okumuş gezmiş görmüş hayatın tadını bilen zengin boylu poslu yaguşuklu ve zevk sahibi biriymiş
    1 Puan
  41. Arka kampanaların rengi cok guzel
    1 Puan
  42. Çok geçmiş olsun. TR de motora binilmez, hele İstanbul'da.... Satın motoru, sevenlerinizi sevindirin.
    1 Puan
  43. Hasta olmak derken, beğenirsin anlamında İstnbul'da olaylar biraz daha farklı, kuryeleri bi kenara bırakalım onlar bizi de darlıyorlar. Ama kendini bi motosikletin üstünde hayal et araçla 1.5 saatlik trafik olduğunu ve kendinin de dur kalk yaptığını hayal et. Yok edemezsin Bu konuda tartışmam tabii, motor kullanmadan anlaşılmayacak bir şey bu, ama devlet de trafik de bize geç geç yapıyor
    1 Puan
  44. hiç sorma, bunlar olacak diye korkmuyor değilim ama meret zevkli be arkadaş neyse, son kazan olur inşallah... al tamda Zafer hoca yeni video yüklemiş...
    1 Puan
  45. Yine yapamaz öne yığılır 😅 3 te 6500 devirde 130 yapar 4. vites 4000 devir 140 normal. 4. vites 6500 devirde 170 yapar. Araç benzinli.
    1 Puan
  46. Azad, evin orada dönel kavşağa yaklaşıyorum, zaferin videoda işte viraja şöyle girin filan yoksa kaza olur gibi bir video anlatımı zihnimde. İyi de videoyu düşünene kadar adaya giriş hızın ne, hangi konumdan girdin, ada içinde kim bar kim yok bakma; sağa eğimli adanın en içinden teker basmayan yerden dön motor vıjjjt kaysın sağa sende kaldırıma. Omuz gitti diz gitti
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...