İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Arkadaşlar Ocak 2014 focus 2000 model Ambiente aldım. Aracıma komple bakım yaptırdım. Ancak aracımın motor suyunu komple boşaltıldı devirdayım pompası değişirken. İlk defa otoban çıktım aracım 100 km hızla giderken hararet ibresi normal seviyede ancak 120 km ulaştığımda hararet seviyesi son noktaya geliyor. 100 km düştüğümde düzeliyor bana hava yaptığını ancak bir türlü alamadılar yine devam ediyor bir yere sordum ben yaparım bu işin ustasıyım dedi 250 tl istedi bu sorunu yaşayan ve nasıl kurtulacağımı bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum teşekkürler şimdiden

Haydar bey konunuz daha önce açılmış konuyla birleştirildi. Çok uzun uzun konuşulan bir konu.

Buradan bir bakın isterseniz.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Haydar bey konunuz daha önce açılmış konuyla birleştirildi. Çok uzun uzun konuşulan bir konu.

Buradan bir bakın isterseniz.

Ben taşıyorum Mehmet bey konuyu, bi anda puff oldu. Bu kasaba ikimize dar! Ben gidiyorum :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben taşıyorum Mehmet bey konuyu, bi anda puff oldu. Bu kasaba ikimize dar! Ben gidiyorum :crazy:

Tamam Sani Bey :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar Ocak 2014 focus 2000 model Ambiente aldım. Aracıma komple bakım yaptırdım. Ancak aracımın motor suyunu komple boşaltıldı devirdayım pompası değişirken. İlk defa otoban çıktım aracım 100 km hızla giderken hararet ibresi normal seviyede ancak 120 km ulaştığımda hararet seviyesi son noktaya geliyor. 100 km düştüğümde düzeliyor bana hava yaptığını ancak bir türlü alamadılar yine devam ediyor bir yere sordum ben yaparım bu işin ustasıyım dedi 250 tl istedi bu sorunu yaşayan ve nasıl kurtulacağımı bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum teşekkürler şimdiden

Haydar bey, konunuz burada. Buradan devam ediniz lütfen. Cevap ta verdik konunuzda.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Durmuş

Merhaba ustalar ,  

 

1 ay önce focus 2000 model 2.0  sport trend aldım, ufak tefek bakımlarını yaptırdım, rolanti vb. sıkıntılarıda buradan okumuştum.

 

benim  problemim araç fan müşürünün elektrik kabloları takılı ama müşür  kendisi boşta duruyor. elektrikciye gösterdim fanda ve kablolarda bir problem yok fanlar çalışıyor dedi.  

 

fan bazen açıyor bazen açmıyor anlamadım. klimayı açtığımda iki fanda devreye giriyor.

 

araç fan açmadıgında su kaynatmaya başlıyor ,  klima açık geziyorum.

 

hararet göstergesi araç çalıştıktan 5-10 dk sonra normal bir şekilde orta konuma geliyor ve ne yukarı nede aşşagı su kaynatırken bile yeri degişmiyor.

 

3 ustaya gösterdim. 2 si ford özel servisi, biri bunlar beyinden açar fanı diyor elektrikci baksın diyor, digeri bunların orjinal yeri termostat'da olur termostat ve müşür degişecek parça fiyatı 600 tl gibi bir rakam söylüyor ve fan açmasına garanti vermem diyor.   digeri müşür yeri yapılacak diyor .

 

bu araçların orjinal fan müşür yeri nerede olur, müşür benim araçdaki gibi boş durmaz herhalde :)    termostat çıkışındaki radyatör hortumuna  yanılmıyorsam  fan müşürünü takanlar var bu cözüm olurmu.

 

hararet göstergesinde problem sanırım var yükselmedigine göre.

 

şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

600 lira para verip garanti alamak :)


beyinle alakalı sıkıntı olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kemal VİCDAN

Fan müşürü boşta durması tabiki normal degil müşür tahminimce termostarın yanında olması gerek 1.6 ztec göre tabi senin fan müşürü dedigin iki fanın arasındaki 3 kablo giren fan cakı olmasın yarın bir bakim tam yerini söylerim araç 104 c 1 kademe fan açması gerek

Yorum bağlantısı
Bekir Cebe

öncelikle herkese merhabalar iyi günler ford focus collection 2004 aracım ile seyir halinde iiken birden hararet göstergesi sona dayandı, biraz gittikten sonra normale döndü hemene durdum baktım fan çalışıyor , suda eksilme yok, sonra devam ettim mecburen gene yükseldi indi ancak araca bir zararı olmadı, ustaya götürdüm antifirizi boşalltı yerine su koydu birşey bulamadı yani dha snra elektirkçiye gittim oda kablolrın hepsini kontrol etti tek şase kablosunun boşta olduğunu gördü ve yerine taktı sonrasında sorun çözülmedi anlayacağınız , sizce ustalarda bir sıkıntı mı var ne gibi yol izlemem gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim uzun yola çıkacağım yakın zamanda

Yorum bağlantısı
Bekir Cebe

Yakın zamanda yani bu sorun çıkmadan önce aracın soğutma suyu komple boşaltıldı mı? 

Yakın zamanda derken 90 bin bakımı yapılırken antifiriz yenilendi o zaman boşaltıldı araç şu an 93,500 de

Yorum bağlantısı
Semih Özcan

yalancı hararet olma ihtimali yüksek hararet müşürünü değiştirmeyi bir denemenizi öneririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş

Fan müşürü boşta durması tabiki normal degil müşür tahminimce termostarın yanında olması gerek 1.6 ztec göre tabi senin fan müşürü dedigin iki fanın arasındaki 3 kablo giren fan cakı olmasın yarın bir bakim tam yerini söylerim araç 104 c 1 kademe fan açması gerek

 

hafta sonu başka bir ustaya gösterdim,  termostat orjinal degil diye söyledi. termostatın çıkışından radyatöre giden hortumu degiştirdi, oraya müşür taktı, fan çok geç açıyor diye yazlık fan müşürü taktı . 80 küsürlerde açıyor. 92 nin üstüne cıkmıyor. diger üstünde boşta duran  müşür 90 nın altına düşürmüyor 100 civarı fanı açıyordu. normal olan hangisi

Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş

Evet dogru anladiniz. Eski musuru tekrar takiyim o zaman. Bazen cok gec aciyor gibi geldi bana su kaynama derecesinde aciyordu fan. Normalmis . Tesekkurler

Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

Takılan fan müşürü orjinal parçamı? Focus özelikleri müşğr vb elektirik aksamında orjinal olmayan parçaları sevmiyorlar haralet müşürüyle ugraştım oradan biliyorum toplamda 120tl arıza çin malından dolayı 300 tl patladı

Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş
(düzenlendi)

Termostat orjinal olmadigi icin müşür yeri yoktu. Termostatdan radyatör e giden hortumu söktü usta, yerine escort hortumu taktı onlarda hortumun ustunde müşür yeri. Başka bir müşür takti. 86-88 civari termostat aciyor müşürde yazlık 86 civari açıyor. Şimdilik sıkıntı yok. Orjinal degil parçalar.

O gunden sonra yakitta biraz artış oldu sanirim motor soguk kaliyor o yuzden

tarihinde Mustafa Durmuş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Termostat orjinal olmadigi icin müşür yeri yoktu. Termostatdan radyatör e giden hortumu söktü usta, yerine escort hortumu taktı onlarda hortumun ustunde müşür yeri. Başka bir müşür takti. 86-88 civari termostat aciyor müşürde yazlık 86 civari açıyor. Şimdilik sıkıntı yok. Orjinal degil parçalar.

O gunden sonra yakitta biraz artış oldu sanirim motor soguk kaliyor o yuzden

 

Sizin usta olarak bahsettiğiniz kişi, işi bilmiyormuş.. Kendi kendine icat yapmış..

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş

Fan müşürü, termostat açtıgı zaman hortumdan sıcak su geçiyor fan müşürü sıcak suyu görüyor fanlar devreye giriyor.  soğudugunda duruyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş

servis 600 tl civarı para cıkarıp + işcilik , ve fan açmasına garanti vermem dedikten sonra ustanın yaptığı icat'a diyecek birşey bulamadım yaptırdım :)

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

servis 600 tl civarı para cıkarıp + işcilik , ve fan açmasına garanti vermem dedikten sonra ustanın yaptığı icat'a diyecek birşey bulamadım yaptırdım :)

 

Motorun ısıyı algılaması gerektiği yer termostattan sonrası değil, öncesidir. Motor içi su sıcaklığı baz alınmalıdır.

Umarım, yaptığı icatta geri besleme akımlarını hesap ederek tesisatlandırmıştır.. Yoksa, bir süre sonra çok daha fazla masrafla karşılaşabilirsiniz..

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

peki siz ne yapmamı önerirsiniz? 

 

Orjinallikten şaşmayın ve işi bilen birisi ile çalışmanızı önerebilirim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş

işi bilen birini bulduğumda bu konuda yaptırmayı bende düşünüyorum .  inşallah buluruz, teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

Termostat orjinal olmadigi icin müşür yeri yoktu. Termostatdan radyatör e giden hortumu söktü usta, yerine escort hortumu taktı onlarda hortumun ustunde müşür yeri. Başka bir müşür takti. 86-88 civari termostat aciyor müşürde yazlık 86 civari açıyor. Şimdilik sıkıntı yok. Orjinal degil parçalar.

O gunden sonra yakitta biraz artış oldu sanirim motor soguk kaliyor o yuzden

abicim hatırladıgım kadarıyla senin araç 2000 motordu galiba 1.6ztec için konuşuyorum ben ztec lerin han müşürü gaz likebeginin üstündeki parça dışı döküm Gönderilen ResimGönderilen Resim bu parça olöasını gerek bildigim kadarıyla uydurma iş yapma bana sorarsan başına iş açma hatay cıvarındaysan yardımcı olurum
Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş

abicim hatırladıgım kadarıyla senin araç 2000 motordu galiba 1.6ztec için konuşuyorum ben ztec lerin han müşürü gaz likebeginin üstündeki parça dışı döküm bu parça olöasını gerek bildigim kadarıyla uydurma iş yapma bana sorarsan başına iş açma hatay cıvarındaysan yardımcı olurum

 

Benim araçtaki motorla bu motor baya degişik , baktım araçta gösterdiginiz gibi bi parça göremedim. Gösterdiğiniz  parçadaki kablolar nereye bağlı ? Belki bağlantı noktasından bulurum.   Termostat ve termostat yuvası ikisi beraber  110 tl dedi parçacı , focus 2.0 için  oda orjinalmi emin değilim.  Orjinalliğini nasıl anlarız?

 

 

Cem abime kesinlikle katiliyorum,kendi kendine icat yapmis. Boyle bisey varmi ya? Bana sorarsaniz ne yapayim diye,derhal ustanizi degistirin derim. Diger bir konu bu isin ehli bir suru usta var forumdaslarimizin bildigi onlardan yardim alabilirsiniz.

 

Konya'da önerecekleri usta olursa çok güzel olur.  2.0 motor olduğu için çoğu usta 1.6 larla karıştırıyor, ona göre cözüm söylüyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...