İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Gürel Tutsoy
arıza kaynaklarından biride antifiriz yogunlugu fazla oluncada aynı problem olur.

peki bu yoğunluğun fazla olduğunu nasıl anlayabilirim ve eğer yoğunsa su ile seyreltmek çözüm olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Gürel Tutsoy
çözüm olur

teşekkür ediyorum ustam,deneyip sonucu tekrar yazarım umarım faydalı olur.

Yorum bağlantısı
Ömer Gürgen
t boru takılan yer. demir olanını bulup takacaksın

demir olanını lpg takan yerlerden bulabilirmiyiz acaba yada nerden aramaya başlayayım ustam..

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
demir olanını lpg takan yerlerden bulabilirmiyiz acaba yada nerden aramaya başlayayım ustam..

Ben atikerden takmasını istemiştim o boruyu bana boruyu gösterdi ancak bir çözüm olmuyor dedi. Taktırmadım ben de.

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
mehmet bey su eksilme problemi varmı sizdede.

hayır su eksiltme problemi yok. sağdan soldan su kaçırdığını zannetmiyorum.

Yorum bağlantısı
Gürel Tutsoy

araba çalışırken su deposunun ağzını açınca fıııss diye bir ses çıktı ve antifiriz taştı. depoya bağlı iki ince hortum deponun içine üfürüyordu.acaba hava yapma ihtimali var mı varsa havasını nasıl alacaz arkadaşlar?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor sıcakken hele ki çalışıyor iken kapak açılmaz, açılırsa da yaşadığınız olay gerçekleşir, hatta ciddi yanık tehlikesi atlatmışsınız. Bu yüzden hava yapmaz. motor soğusun, sonra su eksilmiş ise ilave edin, sıkıca kapatın ve ellmeyin.

Yorum bağlantısı
Gürel Tutsoy

evet haklısınız elim yanacaktı biraz dikkatli olmasam..ama aracın soğutma sisteminin hava yapmıyor olması güzel..birde havasını nasıl alacağımı düşünecektim teşekkürler benden size..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
hayır su eksiltme problemi yok. sağdan soldan su kaçırdığını zannetmiyorum.

Mehmet bey siz hala sorunu çözemediniz mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Tam emin değilim çözüldüğünden. müşir değiştikten sonra gösterge tekrar sapıtmadı. ancak normal seyir sıcaklığı 98 civarında seyrediyor. biraz yüksek olduğunu düşünüyorum. Daha ilginci araç kafasına göre takılıyor.

Mesela dün kontrol ettim. ilk 10 km boyunca 97-101 aralığında gitti geldi sıcaklık. 140 km hız da bile 101 in üzerine çıkmadı. Daha sonra 5 km boyunca da 88-92 aralığında gitti geldi ki sanırım normal olanı bu. Sonra tekrar 98 civarlarında devam etti.

Termostat tam olarak açıp su radyatöre gitmeye başlayınca herşey düzgün oluyor ama sonra bir şekilde tekrar açmamaya başlıyor termostat. yazın termostatı deldirmeyi düşünüyorum.

Acaba 98-100 aralığı araca zarar verir mi? var mı böyle bir tecrübe.

Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz
sıcaklıga nasıl bakıyorsunuz acaba bunu merak ettim....

Gauge menude su sıcaklığı ve benzer bir sürü veri bulabilirsiniz. Menuye nasıl girileceği forumda mevcut gauge menu diye aratın bulursunuz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
(düzenlendi)
zarar vermez

Sağol yaşar hocam. Tabi bu durum heralde müşirin doğru ölçtüğünü varsayarsak geçerli değil mi?

Ben sistemin doğru çalışmadığını kaputu açmadan bile anlayabiliyorum artık. Arabayı durdurunca sağ ön tarafı hafiften bir kokluyorum, eğer plastik kokusu alırsam tamam diyorum ısı 100 civarında olmuş. Çünkü üst kapak üzerindeki hortum el değemeyecek kadar sıcak oluyor. Koku yok ise en azından son 5-6 dakika boyunca soğutma sistemi doğru çalışmış ve 88-92 arası gitmiş gelmiş.

tarihinde Mehmet Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Sağol yaşar hocam. Tabi bu durum heralde müşirin doğru ölçtüğünü varsayarsak geçerli değil mi?

evet

Yorum bağlantısı
Özgür Aybey
Ayhan bey, sorun da orada zaten. Hava alma işlemi çok kolay değil. Ben defalarca hava aldırdım düzelmedi. Müşir değişti, düzelir gibi oldu ama hala bir miktar sorun var gibi. Termostat her zaman düzgün açmıyor. Bayram tatilinde otoyolda biraz hız yaptım. Sonra durup baktım borular soğuk termostat açmamış. Kapağı açıp suyun dönmesini sağladım, termostat açtı ve düzeldi. Ama 30 dakika sonra yine aynısı oldu. Termostat yine kapandı ve açmadı. Benim hala teorim şu: bu sistem bir yerden hava alıyor, muhtemelen genleşme kabının kapağından.

termostatı 3,5 mm lik matkapla 2 yerinden delik açarak takkmanızı tavsiye ederim,2 tane focusa aynı işlemi yaptık sorun kalmadı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İki delikli Termostat ile Kış aylarında Motor nasıl ısınıyor merak ediyorum.

+1

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
termostatı 3,5 mm lik matkapla 2 yerinden delik açarak takkmanızı tavsiye ederim,2 tane focusa aynı işlemi yaptık sorun kalmadı

Hayır Ankara'da biraz düzgün çalışsa da siz Van'da nasıl ısıtıyorsunuz arabayı termostatı deldirdikten sonra. Ama seneye ben de deldirecem bir cesaret bulabilirsem. :D

Yorum bağlantısı
Özay Uçar
ısınmıyor zaten

eee ısınmayınca da hararet olmuyor, hangisi motor sağlığına daha çok etki eder ki? zıplayıp duran hararet ibresi mi? ısınmayan motor mu? şunun ikisinin arasını bulacak olan yokmu beya...

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Yeni nesil araçlar belli bir ısıda ideal çalışırlar. Termostatlarının da 82-96 gibi değerlerde çalıştığını düşünürsek emin ideali 50-60 derece değildir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...