İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Ayhan Onaran

Büyük ihtimalle bakan kişi doğru söylemiş.Devirdaim den kaçırıyordur değişmesi gerekli.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Antifriz ilave etmekle hava falan yapmaz..Hava ancak sistemin suyunun tamamen boşaltılıp tekrar doldurulması esnasında olabilir.Ancak tamamlama işlemi yapılmadan önce eksilmenin kaynağı tespit edilmelidir.Yoksa durduk yere minimumlara inmez seviye..

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

arkadaş anladığım kadarı ile motor sıcakken takviye yapmış. böyle yapınca da hava yapmış . motor soğukken suyunu- antifirizini koyacaksın. ancak saf antifiriz koyman motoru korumaz , belli oranda suyla karışması lazım ki, daha alt derecelere kadar donmadan kalabilsin.

eğer yine hava yaparsa, araç soğukken eksik suyu tamamla ve su eklediğin kapak açıkken aracı 2-3dk kadar çalıştır. böylece su devirdaim yapsın ve radyatördeki hava su kabına gelsin.

Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci
Zetec motorlar yağsız gider ama susuz gitmez diyen Çağlar ustamıza buradan bir alkış gönderelim.

focus1 ler susuzda gider

Yorum bağlantısı
Sertan Zengin

termostat yuvasındanda olabilir benim arabanınki oradan kaçırıyordu.usta yenisini takalım yada sıvı contayla halledelim dedi.sıvı conta aldım yaptırdım şimdiki su eksiltmiyor..

Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin

Ülkemiz iklim şartları geregi su ve antifiriz karışım oranı 1 e 1 dir yani bir litre su ( saf su olması daha iyidir) 1 litre antifiriz karışacak demektir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Şimdi ölçtürdüm geldim -17 derece çıktı 1 lt antifriz eklettim.Buradan yine söyleyim mavi ve kırmızıyı karıştırmayın..Aracınızda ne varsa o renk ilave ettirin.

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

-25 derece şimdiye kadar defalarca degiştirmişimdir, ne bir hava ne de en küçük bir problem yaşadım.

Yorum bağlantısı
Misafir

çok teşekür ederim yardımlarınız için, daha önce su koymuştuk,

üzerini antifiriz ile tamamlayacağım biraz da su koyarım

teşekkür ederim arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Serkan Beyaz
Merhaba arkadaşlar 2001 focusumda hararet sorunu var ibre yolda 3-4 saniye içinde kırmızı bölgeye geliyor,aynı sürede normale iniyor.fan motoru normal açıyor,ibre mi bozuk diye göstergedeki teste aldım arabayı hararet 121 dereceye kadar çıkıyor.5-10 saniye sonra 108 lere iniyor.Birde sizce kaç dereceye çıkarsa hararet motora zarar verir acaba?

Uzun yola gittim zehir oldu yol bana hararet yapmasın diye kaloriferi açmaktan o sıcakta.Hacı murata mı biniyoruz focusa mı belli değil.

Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum. Teşekkürler

Slm aynı problemi bugun bendede yaptı çözümü ne acaba yolda baya moralım bozuldu lütfen çözümü söylermisiniz ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
Slm aynı problemi bugun bendede yaptı çözümü ne acaba yolda baya moralım bozuldu lütfen çözümü söylermisiniz ?

* Soğutma sisteminin havasının aldırın.

* Müşiri değiştirin. (Ucuz bir parça)

* Termostatta da sorun olabilir ama onu anlaması kolaydır.

Yorum bağlantısı
Arslan Cankı

Arkadaşlar Soğutma sistemi ve hararet sorunlarında, yeriniz yakınsa muhakkak Sevinç Oto / KIRIKKALE ye uğrayın, başka yerlere çarpılmadan güvenle sorununuz giderilsin..

Yorum bağlantısı
Serkan Beyaz
* Soğutma sisteminin havasının aldırın.

* Müşiri değiştirin. (Ucuz bir parça)

* Termostatta da sorun olabilir ama onu anlaması kolaydır.

Mrb ilginize teşekkürler aracımda su eksiltmesi vardı bır eve geldıgımde hararetın sona dayandıgını gordum ve suyunu kontrol ettıgımde suyu baya azalmıstı tamırcıye goturdugumde aracın herhangı bı yerınde su kacagının olmadıgını ılaç atalım gormedıgımız kacak olursa o halledecegını soyledı ve su kaybını hallettık derken hararet durumu hasıl oldu müşür ve termostatı değiştirelim dediler iyi dedik 170 lirada ona verdik müşür 90 lira olurmu yaa neyse onlarıda degıstırdık ama nafıle aynı hamam aynı tas sorun çözen varsa lütfen yardım

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
Mrb ilginize teşekkürler aracımda su eksiltmesi vardı bır eve geldıgımde hararetın sona dayandıgını gordum ve suyunu kontrol ettıgımde suyu baya azalmıstı tamırcıye goturdugumde aracın herhangı bı yerınde su kacagının olmadıgını ılaç atalım gormedıgımız kacak olursa o halledecegını soyledı ve su kaybını hallettık derken hararet durumu hasıl oldu müşür ve termostatı değiştirelim dediler iyi dedik 170 lirada ona verdik müşür 90 lira olurmu yaa neyse onlarıda degıstırdık ama nafıle aynı hamam aynı tas sorun çözen varsa lütfen yardım

yuh 90 lira müşir olmaz. 15-20 gibi bir şey onun fiyatı.

Genleşme kabının kapağını açın, üstten gelen hortumu çıkarın kaptan. Hortumun ucunu bir bidona yönlendirip genleşme kabının kapağından üfleyin. Bu arada boşta kalan deliği de elinizle kapatmayı unutmayın. Bir süre bu şekilde suyu çevirin aynı suyu kaba tekrar koyun.Boruyu yerine taktıktan sonra aynı işlemleri kaba gelen 2 nci boru için de tekrarlayın. Bunları motor soğukken yapmayı unutmayın. Sonra da sorunun çözülmüş olması için dua edin. :)

İkinci bir yöntem daha var ama sizin için zor olabilir. Ben cesaret edemedim açıkçası. Fanların soketini söküp aracı çalıştırın, bu arada genleşme kabının kapağı açık olsun. harareti gauge ekranından takip edin. sanırım 120 lere gelince soketi tekrar takın.

Yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar.

Bir ihtimal de antifirizin yoğunluğu olabilir. Onu da biraz su ekleyerek seyreltebilirsiniz.

Ha diyeceksiniz sen sorunu nasıl çözdün? Çözdüm mü bilmiyorum. Bendeki durum sürekli şekil değiştiriyor.

Çok yazdım şöyle toparlayayım şu anki durumu tekrar anlatırım.

Yorum bağlantısı
Serkan Beyaz
(düzenlendi)
yuh 90 lira müşir olmaz. 15-20 gibi bir şey onun fiyatı.

Genleşme kabının kapağını açın, üstten gelen hortumu çıkarın kaptan. Hortumun ucunu bir bidona yönlendirip genleşme kabının kapağından üfleyin. Bu arada boşta kalan deliği de elinizle kapatmayı unutmayın. Bir süre bu şekilde suyu çevirin aynı suyu kaba tekrar koyun.Boruyu yerine taktıktan sonra aynı işlemleri kaba gelen 2 nci boru için de tekrarlayın. Bunları motor soğukken yapmayı unutmayın. Sonra da sorunun çözülmüş olması için dua edin. :rolleyes:

İkinci bir yöntem daha var ama sizin için zor olabilir. Ben cesaret edemedim açıkçası. Fanların soketini söküp aracı çalıştırın, bu arada genleşme kabının kapağı açık olsun. harareti gauge ekranından takip edin. sanırım 120 lere gelince soketi tekrar takın.

Yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar.

Bir ihtimal de antifirizin yoğunluğu olabilir. Onu da biraz su ekleyerek seyreltebilirsiniz.

Ha diyeceksiniz sen sorunu nasıl çözdün? Çözdüm mü bilmiyorum. Bendeki durum sürekli şekil değiştiriyor.

Çok yazdım şöyle toparlayayım şu anki durumu tekrar anlatırım.

valla öyleymiş basit bi parca gibi görünüyo ama içinde civa falan varmış bu gauge ekranı ne oluyo benım arac 99 chia onda varmı boyle bır ekran

tarihinde Serkan Beyaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Beyaz

valla ustam bana bunu bi izah edermisin senide ugraştırıyorum ama 99 chiada varmı bu meret, varsa nasıl kullanırım bi izah etsen

Yorum bağlantısı
Serkan Beyaz
ileti 22 nasıl teste gireceginiz anlatılıyor.

testi yaptım ibreler hareketlendi E/D off ısıgı yandı ve E004 cıktı ekranda bunların anlamını öğrenebilirimiyim

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
testi yaptım ibreler hareketlendi E/D off ısıgı yandı ve E004 cıktı ekranda bunların anlamını öğrenebilirimiyim

Öğrenemezsiniz, bulsanız da bir anlam ifade etmez. kilometre düğmesine bir kaç defa basında harareti gösteren değer gelecek. Yalnız orada 2 değer var kafanız karışmasın. İlk önce gelen hexadecimal, bir sonra gelen 10 luk sisteme göre. Siz 10 luk sisteme göre olanı izleyin.

Yorum bağlantısı
Serkan Beyaz

valla hepinize teşekkür ederim bu forum baya faydalı üyelerde gayet bilgili hepinize teşekküler su arızayı bi halledimde sizlerede bilgi veririm kalın saglıcakla

Yorum bağlantısı
Serkan Beyaz

herkese selam bugun tamirciyle beraber ford özel servisine gittim problemi anattık termostatı delmemizi ve deliklerin yukarıya gelmesini söyledi öyle yaptık şimdilik düzeldi gibi test sürüşü yaptık problem cıkmadı inşallah ilerleyen zamanlarda birdaha aynı problem vermez yaşar usta sen ne diyosun bu konuda

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
herkese selam bugun tamirciyle beraber ford özel servisine gittim problemi anattık termostatı delmemizi ve deliklerin yukarıya gelmesini söyledi öyle yaptık şimdilik düzeldi gibi test sürüşü yaptık problem cıkmadı inşallah ilerleyen zamanlarda birdaha aynı problem vermez yaşar usta sen ne diyosun bu konuda

Soğuk havalarda sorun yaşamaya başlarsınız, araç ısınmaz, lpg li ise lpg ye geç geçer.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...