Gökhan Bilge Aldırmaz 20 Şubat 2012 Paylaş 20 Şubat 2012 Depo kapağı ile alakası var. Orijinali ile değiştirin derim... conta yakması vs gibi şeyler okudum gözüm korktu.. bende kapak olmasını umuyorum..bir kaç hafta kullanıp gözlemleyecem eksiltmeyi,ilk fırsatta da orjinal bir kapak alacam.. Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız 2 Mart 2012 Paylaş 2 Mart 2012 merhaba, Benim aracım focus-I ambiante 1,6. Kronik hararet problemi var. Araba yokuşta 120 km üzeri (140-160) kmlerde çıkarken birden hararet göstergesi kırmızıya dayanıyor yavaşladığımda gösterge tekrar düşüyor hatta durdurup motor suyuna baktığımda yedek su deposundaki su sıcaklığı elimi yakmayacak kadar soğuktu..Bir defasında yine yokuş yukarı 120 km hızla çıkarken yine gösterge kırmızıya dayandı bu sefer ayağımı gazdan çekme yerine lpg den benzine geçtim gösterge yine düştü ve benzinde bu problemi yapmadı...özellikle yokuş çıkarken motorun hafif zorlandığı zamanlarda bu problemi yaşıyorum...Acaba ne yapmam lazım bir önerisi olan var mı.. Sanayide usta hararet müşürü arızalıdır değiştirmek lazım diyor ama müşür arızalı olsa kanımca hiç çalışmaması gerekir. Şimdi kış şartlarında fazla hız yapmadığımdan bir problem yaşamıyorum....Önerisi olan var mı acaba? Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 2 Mart 2012 Paylaş 2 Mart 2012 merhaba, Benim aracım focus-I ambiante 1,6. Kronik hararet problemi var. Araba yokuşta 120 km üzeri (140-160) kmlerde çıkarken birden hararet göstergesi kırmızıya dayanıyor yavaşladığımda gösterge tekrar düşüyor hatta durdurup motor suyuna baktığımda yedek su deposundaki su sıcaklığı elimi yakmayacak kadar soğuktu..Bir defasında yine yokuş yukarı 120 km hızla çıkarken yine gösterge kırmızıya dayandı bu sefer ayağımı gazdan çekme yerine lpg den benzine geçtim gösterge yine düştü ve benzinde bu problemi yapmadı...özellikle yokuş çıkarken motorun hafif zorlandığı zamanlarda bu problemi yaşıyorum...Acaba ne yapmam lazım bir önerisi olan var mı.. Sanayide usta hararet müşürü arızalıdır değiştirmek lazım diyor ama müşür arızalı olsa kanımca hiç çalışmaması gerekir. Şimdi kış şartlarında fazla hız yapmadığımdan bir problem yaşamıyorum....Önerisi olan var mı acaba? Baştan bu başlığı okuyun. Vaktiniz yok ise, antifiriz yoğunluğunu azaltın, havasını aldırın. Başka da para vermeyin. Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız 3 Mart 2012 Paylaş 3 Mart 2012 evet dün okudum yardım için teşekkürler... Yorum bağlantısı
Sabahattin Görgülü 9 Mart 2012 Paylaş 9 Mart 2012 Bu sanal hararet sıkıntısından kurtaracak İstanbul'da bir usta bilen var mı? Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 merhaba, Benim aracım focus-I ambiante 1,6. Kronik hararet problemi var. Araba yokuşta 120 km üzeri (140-160) kmlerde çıkarken birden hararet göstergesi kırmızıya dayanıyor yavaşladığımda gösterge tekrar düşüyor hatta durdurup motor suyuna baktığımda yedek su deposundaki su sıcaklığı elimi yakmayacak kadar soğuktu..Bir defasında yine yokuş yukarı 120 km hızla çıkarken yine gösterge kırmızıya dayandı bu sefer ayağımı gazdan çekme yerine lpg den benzine geçtim gösterge yine düştü ve benzinde bu problemi yapmadı...özellikle yokuş çıkarken motorun hafif zorlandığı zamanlarda bu problemi yaşıyorum...Acaba ne yapmam lazım bir önerisi olan var mı.. Sanayide usta hararet müşürü arızalıdır değiştirmek lazım diyor ama müşür arızalı olsa kanımca hiç çalışmaması gerekir. Şimdi kış şartlarında fazla hız yapmadığımdan bir problem yaşamıyorum....Önerisi olan var mı acaba? sakın hiç bir ustaya şu değişecek bu değişecek güvenmeyin tek çözüm ki aracınızda bu sorunu tüp olduğundan yapıyor aynı sorun bendede vardı 2000 ambiante.şikayetlerinizin anısı neleri değiştirdik kurtulmak için.meğer sorun devirdaimin yetersiz kalması ile alakalıymış tüpün soğutma sistemine bağlı kısmına bir T boru atıldı sorun püf halloldu Yorum bağlantısı
Sabahattin Görgülü 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 sakın hiç bir ustaya şu değişecek bu değişecek güvenmeyin tek çözüm ki aracınızda bu sorunu tüp olduğundan yapıyor aynı sorun bendede vardı 2000 ambiante.şikayetlerinizin anısı neleri değiştirdik kurtulmak için.meğer sorun devirdaimin yetersiz kalması ile alakalıymış tüpün soğutma sistemine bağlı kısmına bir T boru atıldı sorun püf halloldu Bu işlemi serviste mi yaptırdın yoksa lpg ustasında mı? Yapılan işlemi fotoğraflarını gösterebilir misin? Bir de bu işlemin dışında farklı bir işlem daha yapıldı mı? Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 yapılan işlemin fotosunu çekmem biraz zor normal konyada lpg servisine yaptırdık daha sonrasında ustamda meslek sırrı dediği birşeyler yaptı sanırım ve sorunum bitti ama T boru sisteminden sonra ne yapıtı sölemedi Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 (düzenlendi) benim motorda iki t bağlantısı var 1. motor çıkış hortumu ucunda t var bir ucu regulatöre diğer ucu kalorifer hortumuna bağlı (regülatör ve kalorifer giriş hortumları olduğunu tahmin ediyorum) 2. termostad kabağındaki hortum ucunda t bağlantısıvar bir ucu yine regulatöre diğeri kalorifer hortumuna bağlı zannedersem çıkış hortumları.... not: t hortumu olmadığı zamn araç arıza ışığı yanar yani hararet problemi sadece bununla alakalı değildir zannımca.... 10 Mart 2012 tarihinde Cafer Akyıldız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sabahattin Görgülü 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 Bu konuda maalesef Ford servisleri tam anlamıyla yardımcı olamıyorlar. Çünkü lpg'li araçları almıyorlar servislere. Hararetin nedeni olarak ifade edilen sistemdeki havayı aldırmak için Afyon'da servise girdim. Adam işten anlamadığı gibi havasını almaya çalıştı fakat İstanbul'a gelene kadar elli sefer hararet yokuşlarda yükseldi. Yani işi halledememiş. Bir de arabanın 2-3 gün bağlantı kontrolleri için - hani tıkanıklık var mı diye- yatması gerektiğini ifade etti. Yoldayım dedim bırakamadım arabayı. İstanbul'a kadar geldik. Lpg servislerine yazıyorum. Havayı şu şekilde alabilirsiniz diye söylüyorlar. Formları okuyorum hava alma işlerinin usta işi olduğunu görüyorum. Kafayı yiyecek durumdayım. En iyisi lpg şirketinin italyadaki merkezine yazıp bu işin için ne söyleyecekler bekleyeceğim. Yorum bağlantısı
Ali Kısa 28 Mart 2012 Paylaş 28 Mart 2012 (düzenlendi) bu kitte okla gösterilen bölüme bir termostat takılabilirmi? yada bu hortuma uygun bir termostat varmıdır? birde suyun akış yönü ne şekildedir? 28 Mart 2012 tarihinde Ali Kısa tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Harun Aydın 8 Nisan 2012 Paylaş 8 Nisan 2012 aynı sorun bendede vardı havası alındı güzelce kırmızı antifiriz konuldu düzeldi Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 11 Nisan 2012 Paylaş 11 Nisan 2012 yüksek ihtimal ani yükselip düşmeler havadan kaynaklanıyordur.Ben Ford Escort aracım varken bu sorunu yaşadım.Araç normalde bu sorunu yoktu kışlık bakımda antifiriz felan konuldu daha sonra baktım uzun yolda giderken araç zorladıgım zaman fan açıyor .Dedim uzun yolda da fan açıyorsa bu araba devirdaim gidik veya başka sorun var bir süre öyle kullandım .Daha sonra internnet motorcraft termostta satın aldım.Ustama gittim termostatı degiştir dedim daha sonra motor suyunu boşalttırdım tekrardan yenide antifirizli su koydurdum güzelce havasını aldırdım .Fan müşürünü yenilettim.araç şimdi biraderde şimdi bırak uzun yolu şehir içinde bile ortaya gelir gelmez fan devreye kısa süre girip harareti sürekli ortada tutuyor halbuki, escort araçlar haraketli hararet ibreleri ile bilinirler . Bence sizin sisteminizde hava var veya termostatınız düzensiz çalışıyor 72 derecelik termostat var focus 1 ler için ondan bulun alın motorcraft omasına dikkat edin motor suyunu yenileyip güzelce havasını aldırın yüksek ihtimal öyel bir sorun kalmayacaktır .eger araçta devirdaim arızası yoksa Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 15 Nisan 2012 Paylaş 15 Nisan 2012 Bir süredir araba yokuş yukarı çıkarken hararet göstergesi kırmızıya geliyordu. Sonra ayağımı gazdan çekince düzeliyordu. En son 2 gün evvel düzelmedi. Düzelmemekle birlikte kaputu açtım, yedek su deposunda su kaynıyor. Arıza lambası yandı. Hemen sağa çekip rölantide bekledim. Epey bekledim. Sonra stop ettim. Böyle böyle 10 KM'lik yolu 2 saatte geldim. Dün sabah ustaya götürdüğümde bakar bakmaz conta sıyırmış, yanmış gibi bir şey söyledi. Neyse ben basit bir çözümü yok mu deyince, termostata baktı, termostat hiç açılmamış. Fan çalşmamış. Termostatı değiştirdi. Havayı aldı. Orijinal kırmızı antifriz koydu. (Hoş koyarken kayışa döküldü, kayışyan cıyak cıyak ses geliyor.) Fanı yaptı. Şu an hararet problemi yok. Yani düzenli çalışıyor. Öğrenmek istediğim, uzun vadede başıma büyük iş açar mı? Sorun hallolmuş mudur? Yorum bağlantısı
Engin Özarı 15 Nisan 2012 Paylaş 15 Nisan 2012 Sorun kısa vadede çözülmüş gözüküyor. Ama hararet tin kırmızıya dayanması contada tahribata yol açma ihtimalini getiriyor. Rolantide bekleyip , hareretin normale inmesini sağlamanız, bazı hasarları önceden engellemiş. Contadan zamanla yağ kaçak ve terleme gözlemi yapın. Kısa süreli hararetin, ciddi sıkıntılar yaratacağını zannetmiyorum. Ama tedbiri elden bırakmamak lazım. Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 15 Nisan 2012 Paylaş 15 Nisan 2012 bu kitte okla gösterilen bölüme bir termostat takılabilirmi? yada bu hortuma uygun bir termostat varmıdır? birde suyun akış yönü ne şekildedir? Üstadlar daha doğrusunu söylerler ama benim bildiğim bir ara bende araştırdım oraya direk boru takılıyor,termostat yok Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 15 Nisan 2012 Paylaş 15 Nisan 2012 Sorun kısa vadede çözülmüş gözüküyor. Ama hararet tin kırmızıya dayanması contada tahribata yol açma ihtimalini getiriyor. Rolantide bekleyip , hareretin normale inmesini sağlamanız, bazı hasarları önceden engellemiş. Contadan zamanla yağ kaçak ve terleme gözlemi yapın. Kısa süreli hararetin, ciddi sıkıntılar yaratacağını zannetmiyorum. Ama tedbiri elden bırakmamak lazım. Usta yağ eksiltir araba dedi, bu olayın üzerine. Zannımca bunu söylemiş. Contanın neresi olduğunu bilemeyecek kadar motor kültürüne yabancıyım. Yorum bağlantısı
Hüseyin Acarlı 19 Nisan 2012 Paylaş 19 Nisan 2012 bu kitte okla gösterilen bölüme bir termostat takılabilirmi? yada bu hortuma uygun bir termostat varmıdır? birde suyun akış yönü ne şekildedir? termostat takan bir arkadaş vardı eski sayfalarda. Ben bu kiti İzmirde takacak tek bir servis bulamadım Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 23 Nisan 2012 Paylaş 23 Nisan 2012 Arkadaşlar benim de hararet sorunum vardı. cumartesi günü antifiz yoğunluğunu azalttım. Daha önce -28 idi. 2 litre boşaltıp yerine su ekledim. Şuanda kaç bilmiyorum.(Havalar çok soğuk olmayacağı için önemli değil,şimdilik ) Daha önce sona dayanan ibre aynı yolda bugün 170 bastım ibre ortadan kımıldamadı. Bu tarz sorunu olanlar. Önce saf su koymayı deneyin. Olmazsa tank kapağını değiştirin. Sistem bu şekilde havasını kendisi alıyor. Sonra daha önceki sayfalarda anlatılan yöntemle antifiriz eklemesi yapın.... Ben kurtuldum sonunda... Darısı sizlerin başına... Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 Bana antifiriz yogunlugunu azaltmak yanlış anlamayın saçma geliyor.Fabrikasyon bu araçlara kırmızı antifiriz konuluyor bence sıkıntı tamamen lpg veya hava kaynaklı.Benim aracım 2001 ambiante hb-gp benzinli .Sogutma suyu kırmızı derecesi -40 rampa yukarı 5 kişi ile 140-150 çıktım ibre kıdım oynamadı bile daha da aracın baskı balatası bitme aşamasında motor daha çok zorlanıyor .Ama alpg li araçlarda durum farklı ise bilemem Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 Bana antifiriz yogunlugunu azaltmak yanlış anlamayın saçma geliyor.Fabrikasyon bu araçlara kırmızı antifiriz konuluyor bence sıkıntı tamamen lpg veya hava kaynaklı.Benim aracım 2001 ambiante hb-gp benzinli .Sogutma suyu kırmızı derecesi -40 rampa yukarı 5 kişi ile 140-150 çıktım ibre kıdım oynamadı bile daha da aracın baskı balatası bitme aşamasında motor daha çok zorlanıyor .Ama alpg li araçlarda durum farklı ise bilemem Sorun LPG den kaynaklanıyor zaten. Antifiriz yoğunluğu fazla olduğu zaman,sisteme antifiriz+su konulurken, sistemde hava oluşursa,sistem havayı atamıyor. Ama yoğunluk az olduğu zaman sistem havayı atabiliyor. Şu anda 170-180 basıyorum ibre ortadan kımıldamıyor. (Riskli olmasa videosunu çekerdim ) teşekkürler Yorum bağlantısı
Metin Yıldız 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 Sorun LPG den kaynaklanıyor zaten. Antifiriz yoğunluğu fazla olduğu zaman,sisteme antifiriz+su konulurken, sistemde hava oluşursa,sistem havayı atamıyor. Ama yoğunluk az olduğu zaman sistem havayı atabiliyor. Şu anda 170-180 basıyorum ibre ortadan kımıldamıyor. (Riskli olmasa videosunu çekerdim ) teşekkürler Sistemin hava atmasıyla değil de antifriz in soğutma kabiliyetinin suya göre daha az olmasından kaynaklanıyor zannımca. Antifriz yoğunluğu çok olursa motoru soğutmaya yetmiyor özellikle lpg de varsa, su lpg sistemini de dolaştığı için yeterli gelmiyor, bu da harareti yükseltiyor. Yorum bağlantısı
Sabahattin Görgülü 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 Sistemin hava atmasıyla değil de antifriz in soğutma kabiliyetinin suya göre daha az olmasından kaynaklanıyor zannımca. Antifriz yoğunluğu çok olursa motoru soğutmaya yetmiyor özellikle lpg de varsa, su lpg sistemini de dolaştığı için yeterli gelmiyor, bu da harareti yükseltiyor. Peki hararetin, radyatördeki havayla bunun da lpg ile bağlantısı ne olabilir. Yani lpg li arabaların fazla hararet yapması ve yoğunluğu yüksek antifirizin bu hararetle başa çıkamaması mantıklı fakat lpg li arabaların lpg öncesinde bir problemi yokken lpg taktıktan sonra nasıl radyatörde hava yapar onu anlayamıyorum. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 Peki hararetin, radyatördeki havayla bunun da lpg ile bağlantısı ne olabilir. Yani lpg li arabaların fazla hararet yapması ve yoğunluğu yüksek antifirizin bu hararetle başa çıkamaması mantıklı fakat lpg li arabaların lpg öncesinde bir problemi yokken lpg taktıktan sonra nasıl radyatörde hava yapar onu anlayamıyorum. LPG doğru takılmışsa ve sistemde hava yoksa normal şartlarda kendi kendine hava yapmaz. LPG takılması sırasında ya da LPG sonrasında antifiriz değişimi sonucu, sisteme hava girmiş ve antifiriz yoğunluğu da fazla ise sistem içerisinde bulunan havayı atamıyor.Tabi bunlar benim gözlemlerim. Benim sistemde şuanda hava yok.Kurtuldum çok şükür. Şimdi sıra, daha önce anlatılan yöntemle, sistemin suyunu boşaltmadan antifiriz ilavesi yapmak. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 2 Mayıs 2012 Paylaş 2 Mayıs 2012 Sistemin hava atmasıyla değil de antifriz in soğutma kabiliyetinin suya göre daha az olmasından kaynaklanıyor zannımca. Antifriz yoğunluğu çok olursa motoru soğutmaya yetmiyor özellikle lpg de varsa, su lpg sistemini de dolaştığı için yeterli gelmiyor, bu da harareti yükseltiyor. Sistemdeki havayla kesinlikle ilgisi var. Hava aldırmadan %70 antifiriz %30 su ekleyenlerde, hatta saf antifiriz koyanlarda neden bu sıkıntı olmuyor? Hararet yaparken ölçtürdüğümde -32 çıkmıştı. -28'e düşürdüm gene devam etti. Şuan seyreltme yaptım sıkıntı yok. Antifirizin yoğunluğu sudan fazla olduğu için antifirizi yoğun olan bir sistem içinde hava oluşursa/alırsa, hava atılamıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts