İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Serdar Özmen

t bağlantısını yaptırdım fakat sorun bı kac kez yıne oldu ama eskısı gıbı degıl tabı cıktı gerı ındı ısık yandı gerı söndu eskısı gıbı sıkıntı cıkarmadı ama tam olarak sorun çözülmedi sanırım

Yorum bağlantısı
Ali Toprak
  Serdar Özmen yazdı:

t bağlantısını yaptırdım fakat sorun bı kac kez yıne oldu ama eskısı gıbı degıl tabı cıktı gerı ındı ısık yandı gerı söndu eskısı gıbı sıkıntı cıkarmadı ama tam olarak sorun çözülmedi sanırım

Termostat değiştimi hocam 74-89 derecelik termostatla deneyin düzeleceğine eminim.

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

termostatı ilk değiştirmiştik fakat kac derecelık oldugunu bılmıyorum

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

benim sorun çözüldü gibi en son hava alarak antifirizi inceltmiştim ondan sonra cok nadiren yapmaya aşladı sanırım az da olsa hava kalıyo eya hava yapıyo tamamen hava alınsa termostatla bıraz oynansa sorun tamamen çözülecek gibi her zamankı rampalarda artık hararet yapmıyo ve ışıkları yakmıyo bu benı cok sevindirdi ama yinede arasıra gösterge yükseliyo ama hemen düşüyoişallah tamamen bitecek......

ama buradan herkese duyurulur fırsatcı tamircilere kanmayın sizden para koparmak için birsürü masraf çıkarabilirler

Yorum bağlantısı
Ali Toprak
  Serdar Özmen yazdı:

benim sorun çözüldü gibi en son hava alarak antifirizi inceltmiştim ondan sonra cok nadiren yapmaya aşladı sanırım az da olsa hava kalıyo eya hava yapıyo tamamen hava alınsa termostatla bıraz oynansa sorun tamamen çözülecek gibi her zamankı rampalarda artık hararet yapmıyo ve ışıkları yakmıyo bu benı cok sevindirdi ama yinede arasıra gösterge yükseliyo ama hemen düşüyoişallah tamamen bitecek......

ama buradan herkese duyurulur fırsatcı tamircilere kanmayın sizden para koparmak için birsürü masraf çıkarabilirler

Serdar bey termostat derecesini öğrenebildiniz mi?

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen
  Ali Toprak yazdı:

Serdar bey termostat derecesini öğrenebildiniz mi?

termostat yuksek dereceli ve üstündeki boncuğu alarak takmış

bısey daha sorayım termostatla ılgılı derecey dusurmek cok avantaj saglayacakmı pekı bız t atarak zaten termostat oncesı dolaşımı sagladık onun cok bı rolu olurmu

Yorum bağlantısı
Sabahattin Görgülü
  Serdar Özmen yazdı:

termostat yuksek dereceli ve üstündeki boncuğu alarak takmış

bısey daha sorayım termostatla ılgılı derecey dusurmek cok avantaj saglayacakmı pekı bız t atarak zaten termostat oncesı dolaşımı sagladık onun cok bı rolu olurmu

T'yi nerede yaptırdınız acaba?

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen
  Sabahattin Görgülü yazdı:

T'yi nerede yaptırdınız acaba?

ASLINDA HER TAMIRCI YAPAR COK BASIL BISEYMİŞ HORTUMLARI AYARLAYABILIRSENIZ SIZDE YAPABILIRSINIZ TAMIRCININ ISMINI HATIRLAMIYORUM AMA ÖGRENIRIM...FORMDA 2 SAYFA GERIYE GIDIN ORADA BAGLANTI ŞEKİLLERİ VAR ALIN O RESIMLERI DEDIGIM GIBI BORULARI VE KELEPCELERI TEMIN EDERSENIZ SUYU BOŞALTIP SIZDE YAPABILIRSINIZ 10 DK NIZI ALIR BEN BELKI BASKA BISEYLERDE YAPIYOLARDIR DIYE KENDIM UGRASMADIM HAV ALMA FALAN FILAN DEDİLER YÖNTEMI VAR DEDILER GITTIK T DEN BASKA HIC BISEY YAPMADILAR SUYU KOYARKENDE HAVA ALARAK DOLDURDULAR YANI O DA BASIT BISEYMIS KISACASI BEN BILMEDIGIM ICIN GARANTI OLSUN DIYE GITTIM 80 LIRA VERDIM ASLINDA GEREK YOKMUŞ ANLADIM KOYDUGU HORTUMLAR KELEPCELER EN FAZLA 10 LIRA EDER SİZ O RESIMLERE BAKIN UGRASMAM DIYOSANIZ MILLETE FAZLA PARA KAPTIRMAYIN HERHANGIBI TAMIRCIYE GIDIN YAPARLAR :D 100 - 200 TL ISTEYENLERE ALDIRIŞ ETMEYIN

Yorum bağlantısı
Ali Toprak
  Serdar Özmen yazdı:

termostat yuksek dereceli ve üstündeki boncuğu alarak takmış

bısey daha sorayım termostatla ılgılı derecey dusurmek cok avantaj saglayacakmı pekı bız t atarak zaten termostat oncesı dolaşımı sagladık onun cok bı rolu olurmu

Teknik servis bültenin de size gösterdiğim ''T'' bağlantısı ile birlikte 74-89 derecelik termostat takılmasını ister.Ayrıca ''T'' yapıldığında soğutma suyu termostat dan geçmez diye bir yanılgıya düşmeyin.Su termostat derecesinden daha sıcak bir komuma geldiğinde termostat dan gececektir.''T'' yapılmasının nedeni kaloriferden gelen soğuk suyun termotat kütüğüne gelmeden direk motora girmesini sağlamaktır.

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen
  Ali Toprak yazdı:

Teknik servis bültenin de size gösterdiğim ''T'' bağlantısı ile birlikte 74-89 derecelik termostat takılmasını ister.Ayrıca ''T'' yapıldığında soğutma suyu termostat dan geçmez diye bir yanılgıya düşmeyin.Su termostat derecesinden daha sıcak bir komuma geldiğinde termostat dan gececektir.''T'' yapılmasının nedeni kaloriferden gelen soğuk suyun termotat kütüğüne gelmeden direk motora girmesini sağlamaktır.

bu kadar kısa cümleyle bu kadar net anlatım çok iyi olmuş :D t nın amacı soguk su dolasımına yardımcı olmak diyosunuz yan termostat yıne acıyor bılıyorum diyosunuzkı daha düşük derecesini al daha cabuk açsın bi daha hıc yapmasın ama bu seferde aracın ısınması iyice gecikecek bi türlü lpg ye geçmiyo ya önceden çabuk geçiyodu

Yorum bağlantısı
Ali Toprak
  Serdar Özmen yazdı:

bu kadar kısa cümleyle bu kadar net anlatım çok iyi olmuş :D t nın amacı soguk su dolasımına yardımcı olmak diyosunuz yan termostat yıne acıyor bılıyorum diyosunuzkı daha düşük derecesini al daha cabuk açsın bi daha hıc yapmasın ama bu seferde aracın ısınması iyice gecikecek bi türlü lpg ye geçmiyo ya önceden çabuk geçiyodu

Hayır.alacağınız termostat motor ısısını 94 derece de tutacaktır.Araç geç ıusınmayacak çünki 89 derece de soğumaya başlayıp 74 derecede kapatacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cumali Küçükaslan
  Özgür Karasüleymanoğlu yazdı:

Merhaba arkadaşlar 2001 focusumda hararet sorunu var ibre yolda 3-4 saniye içinde kırmızı bölgeye geliyor,aynı sürede normale iniyor.fan motoru normal açıyor,ibre mi bozuk diye göstergedeki teste aldım arabayı hararet 121 dereceye kadar çıkıyor.5-10 saniye sonra 108 lere iniyor.Birde sizce kaç dereceye çıkarsa hararet motora zarar verir acaba?

Uzun yola gittim zehir oldu yol bana hararet yapmasın diye kaloriferi açmaktan o sıcakta.Hacı murata mı biniyoruz focusa mı belli değil.

Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum. Teşekkürler

kesinlikle sistemde hava var muşur termostat vs deil adam gibi havası alınırsa kesinlikle hararet çıkmaz

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
  Serdar Özmen yazdı:

bu kadar kısa cümleyle bu kadar net anlatım çok iyi olmuş :D t nın amacı soguk su dolasımına yardımcı olmak diyosunuz yan termostat yıne acıyor bılıyorum diyosunuzkı daha düşük derecesini al daha cabuk açsın bi daha hıc yapmasın ama bu seferde aracın ısınması iyice gecikecek bi türlü lpg ye geçmiyo ya önceden çabuk geçiyodu

Dostum merhaba tespitin doğru yapılan baypast la su daha kolay yoldan gitiği için kalorifer hattından daha az su geçmekte ve LPG geç devreye giriyor artı araba geç ısınıyor ben anca bir hafta dayanabildim bu kite sonra söküp eski haline getirdim bu baypast bence bir kandırmaca nedeni ise kalorifer hattına giden suyu azaltıyor ve suda baypas yapılan yerden daha rahat geçiş olduğu için oradan geçiyor ve ne sebeple yapılıyor bu termostata daha fazla su gitsin ve açılsın diye bir de bunun yanında 74c termostat takın diye tavsiye var sen 74c termostat taktıktan sonra baypasa gerek yok ama bizler ne okuyorsak uyguluyoruz.Ben şu an daha yukarıda yazdıgım uygulamayı yaptım ve 2 aydır sorun yok.

uygulama da budur

1-orjinal termostat iptal ediliyor içi boşaltılarak tekrar yerine takılıyor.

2- reno 9 veya 12 termostatı alınıyor 82c lik fiyatı 10lira ve çıkmacıdan uygun hortum alınıyor ve içine termostat takılıyor ve üstüne oynamaması için kelepçe takılıyor.

3- motordan radiatore giden sağ üst hortum sökülüyor ve termostat motor tarafına gelecek şekilde montaj tamamlanıyor.

Maliyeti ucuz olunca birde bunu deneyim dedim ve şuan problem yok ilerisi ne gösterecek bilemem. 2000 motorlu ford fokuslarda termostat hep yukarıda motor çıkışında amerikan 1,6 fokuslarda yukarıda neden avrupa fokuslarda motor girişinde bunu anlamadım bulgar forumunda bunlar da tartışılıyor bızım burada bunlardan haberimiz yok.

Benim şimdiye kadar yaptığım işlemler.

1-ısı mişürü değişimi

2-3 ad. termostat

3-devirdaim

4-20 litre antıfriz havaya gitti

5- şu meşur sakarya arat ford servisine gidildi ta Gebze den kesinlikle kimseye tavsiye etmem yetkili servisliği elinden alınmış bir servis basit bir yer.

Yorum bağlantısı
Doğan Tüysüz

ömer biraz geç gördüm ama o müşürü %100 orjinallede değiştirdik yine birşey fark etmedi. zaten yaptık yapacağımız masrafı bundan sonra bakmıyorum bile arabadan soğudum zaten bakalım bu şartlarda birine satmak zor ama kabul eden olursa satıcam arabayı.

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen
  Sezgin Yılmaz yazdı:

Dostum merhaba tespitin doğru yapılan baypast la su daha kolay yoldan gitiği için kalorifer hattından daha az su geçmekte ve LPG geç devreye giriyor artı araba geç ısınıyor ben anca bir hafta dayanabildim bu kite sonra söküp eski haline getirdim bu baypast bence bir kandırmaca nedeni ise kalorifer hattına giden suyu azaltıyor ve suda baypas yapılan yerden daha rahat geçiş olduğu için oradan geçiyor ve ne sebeple yapılıyor bu termostata daha fazla su gitsin ve açılsın diye bir de bunun yanında 74c termostat takın diye tavsiye var sen 74c termostat taktıktan sonra baypasa gerek yok ama bizler ne okuyorsak uyguluyoruz.Ben şu an daha yukarıda yazdıgım uygulamayı yaptım ve 2 aydır sorun yok.

uygulama da budur

1-orjinal termostat iptal ediliyor içi boşaltılarak tekrar yerine takılıyor.

2- reno 9 veya 12 termostatı alınıyor 82c lik fiyatı 10lira ve çıkmacıdan uygun hortum alınıyor ve içine termostat takılıyor ve üstüne oynamaması için kelepçe takılıyor.

3- motordan radiatore giden sağ üst hortum sökülüyor ve termostat motor tarafına gelecek şekilde montaj tamamlanıyor.

Maliyeti ucuz olunca birde bunu deneyim dedim ve şuan problem yok ilerisi ne gösterecek bilemem. 2000 motorlu ford fokuslarda termostat hep yukarıda motor çıkışında amerikan 1,6 fokuslarda yukarıda neden avrupa fokuslarda motor girişinde bunu anlamadım bulgar forumunda bunlar da tartışılıyor bızım burada bunlardan haberimiz yok.

Benim şimdiye kadar yaptığım işlemler.

1-ısı mişürü değişimi

2-3 ad. termostat

3-devirdaim

4-20 litre antıfriz havaya gitti

5- şu meşur sakarya arat ford servisine gidildi ta Gebze den kesinlikle kimseye tavsiye etmem yetkili servisliği elinden alınmış bir servis basit bir yer.

anladım kardeşim senın dediğinde doğru ama inan şuan hiç müdahale edesim yok çünkü araç şuan hiç hararet yapmıyor t kıtı takıldıkdan sonra bı kac kez yaptı ama suyu havasını alarak bıraz ıncelttıkden sonra bı daha yapmadı o yüzden şimdilik dokunmak istemiyorum zaten bu sorun mıdemı bulandırdı çözüp satacam arabayı dedim şu an çözüldü bi daha yapmadı satabiilirsem satacam arabayı :(

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

evet haklısın hele bir kaç çok bilmiş ustanın eline düştün mü aramayı satası geliyor insanın içinden ama her şey imkanlara bağlı.

saygılar

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

havadır hava :D

ben 1 ay uğraştım burdan okuduklarımla çözdüm bi t kiti birde antifirizi inceltince hiçbirşey kalmadı müşür termostat hikaye...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sorun hava ve kronik arkadaşlar... Allah sabır versin...

Düşük dereceli termostat, genleşme kabı kapağı değişimi, termostat derecesinin düşürülmesi, hava almak ile işe yarayabilir...

Bunlar çözüm sağlamaz ise, Teknik servis bülteninde tarif edildiği gibi bir ara bağlantı yapılmalıdır bunu da en iyi eğitim almış ford ustası bilir...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Doğan Tüysüz yazdı:

ömer biraz geç gördüm ama o müşürü %100 orjinallede değiştirdik yine birşey fark etmedi. zaten yaptık yapacağımız masrafı bundan sonra bakmıyorum bile arabadan soğudum zaten bakalım bu şartlarda birine satmak zor ama kabul eden olursa satıcam arabayı.

Osman a uğradınız mı?

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Aracım 2000 model Fiesta 1.4. Sıkışık trafikte ısı 100-104 C arası değişiyor. 104 C'de fan devreye giriyor ama 100'den aşağı düşmüyor. 80-90 C'de aracın çekişi daha iyi. Bir sorun var mı soğutma sistemimde acaba?

Yorum bağlantısı
Bilal Develioğlu

meraba arkadaslar...

fordumu aldım forma daldım :)

ama alır almaz bu sorunla karsılastım erciyesten rampasnı tırmanırken hararet göstergesi gözume çarptı ibre ust çeyrekteydi takip ettim sona yaklastı saga cektım 3-4 dakka bekledim ibre dengesiz gbi hareketler yapıyodu asagı ınıyo yukarı cıkıyo falan derken yarıya kadar geldi. 5 km kadar gittim yine çıktı yine dinlendirdim. arabayı aldıgım gun bu sorunla karsılasmak canımı sıktı. Arkadasa getirdim daha önce conta yakmıs hararet sorunu varmıs bu arabada dedı. focuslarda oluyo bu durum bi türlü çözemiyolar dedi servise bi baktır onlar bi alet takıp gideriyolardı dedi ama bilmiyorum ne yapmalıyım. yorumlarıda okudum gercekten can sıkan bi durum ne önerirsiniz kayseride focus un ustası kım acaba aracım 1.6 ghia.. saygılar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Oto Deva...

Uslular Oto Cam ve Şimşeklerin karşısında...

Erdal Usta ford eğitimi almıştır, muhtemelen ne takacağını da bilir... Bence bi ziyaret edin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bilal Develioğlu

tamam mehmet bey tesekur edrım sagolun insallah basıma bi iş acmadan halederım su sıkıntıyı

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Ayan

merabalar.bu gün farkettim arabanın su tasının kapaktan su sızdırıyo haralet ortada fakat su baloncu bir şekilde resmen kaynıyo gibi sanki araba haralet yapıyo gibi ama göstergede ortada.acaba gizli haraletmi var.acil yardım lütfen

Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan

arkadaşlar 2000 model ghia focusum var.bugün farkede bildim.su kabı faşır faşır hava yapmış gibi kaynıyo fakat haralet çubuğu tam ortada ve fanda devreye giriyo.özel servise götürdüm.hava yapmış dediler kapaı açtı su direk fışkırdı,havasını aldıktan sonra çalıştırdık 2 dakika sonra yine aynı kaynamayı yaptı.usta tam emin olamadı motoru açalım conta su sızdırıyo olabilr diyo.emin olamadım,daha önce başına böyle bişey gelen varmı acaba.acil yardım lütfen

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...