Sani Gerşon 30 Mart 2013 Paylaş 30 Mart 2013 Mehmet Ayan yazdı: arkadaşlar 2000 model ghia focusum var.bugün farkede bildim.su kabı faşır faşır hava yapmış gibi kaynıyo fakat haralet çubuğu tam ortada ve fanda devreye giriyo.özel servise götürdüm.hava yapmış dediler kapaı açtı su direk fışkırdı,havasını aldıktan sonra çalıştırdık 2 dakika sonra yine aynı kaynamayı yaptı.usta tam emin olamadı motoru açalım conta su sızdırıyo olabilr diyo.emin olamadım,daha önce başına böyle bişey gelen varmı acaba.acil yardım lütfen Sayın Mehmet Ayan Açtığınız konu ve gönderdiğiniz mesajlarda imla kurallarına (noktalama işaretleri/küçük-büyük harfler), gönderdiğiniz fotoların küçük boyutlu olmasına, alıntılarda fotoğraflar gibi gereksiz kısımların silinmesine, standart font kullanımına dikkat etmeniz gerekmektedir. Konuyla ilgili detaylı bilgi http://www.fordclubt...ilecek-hususlar linkinde bulunmaktadır. Kural dışı konu ve mesajların tekrarı halinde cezai yaptırım uygulanacaktır. Göstereceğiniz hassasiyet için teşekkür ederiz. - Ford Club Türkiye Yönetimi Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 31 Mart 2013 Paylaş 31 Mart 2013 yağ çubuğuna bakıldı mı?yağa su karışmış mı?kompresyon değerleri nasıl? büyük ihtimalle conta yakmışsınız..geçmiş olsun.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mart 2013 Paylaş 31 Mart 2013 sıcak iken her kapak açılmada su fışkırır. yağda su var mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 31 Mart 2013 Paylaş 31 Mart 2013 yağda su yok abi.araç 3 aydır bende ilk sahibi hararet yaptırmış zamanında ve conta değişmiş.yağda bir sorun yok gibi.haralet çubuguda ortada birde bugün 102 derecede fan devreye girdiğini farkettim.bu normalmi sizce? Yorum bağlantısı
Halim Keskin 1 Nisan 2013 Paylaş 1 Nisan 2013 Mehmet bey aynısı yaşadım tamirciler anlaşmış gibi kapak contası dediler çaresiz açtırdık ne görelim devir daimin pervaneleri kırık çıktı tabiki herşey yenilendi yok yere Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 1 Nisan 2013 Paylaş 1 Nisan 2013 halim abi benimde aklımdan geçen bu.conta olma ihtimali çok zayıf.bide devirdaime baktırayım.çok teşekkürler abi Yorum bağlantısı
Halim Keskin 2 Nisan 2013 Paylaş 2 Nisan 2013 Mehmet bey ben şunu öğrendim arıza var diye panik yapmayacaksın arızayı en küçük az masraflı yerden başlamak iyi olur mu ? sonucu merak eddiyorum Yorum bağlantısı
Semih Özcan 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 abi focus 1 lerin termostat 104 lük oluyo yani 104ten sonra fan acar biliyosan eger dijital dereceye almayı al olduğun yerde gaz ver fanı ne zmn acacak ona bak fan açıyosa ve geri duruyosa sorun yok ama derece yanlıs diyosan eger hararet müşüründendir basit bir işcilik sorun edilemez eger 104 çok diyosan bildiğim kadarıyla 60 lık 72 80 ve 90 lık termostatlarda var onlarıda taktırabilirsin o zmn fan daha erken calışır. eger bunlarda sorun yok ve hararet sorunun varsa hararet ciddi bi sorun mutlaka bakılmalı kapaktan bile cıkabilir. abicm kafana takılan bişey olursa 05076821331 arayabilirsin sor yardımcı olurum. ( özgür ford semih özcan ) Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 Semih Özcan yazdı: abi focus 1 lerin termostat 104 lük oluyo yani 104ten sonra fan acar biliyosan eger dijital dereceye almayı al olduğun yerde gaz ver fanı ne zmn acacak ona bak fan açıyosa ve geri duruyosa sorun yok ama derece yanlıs diyosan eger hararet müşüründendir basit bir işcilik sorun edilemez eger 104 çok diyosan bildiğim kadarıyla 60 lık 72 80 ve 90 lık termostatlarda var onlarıda taktırabilirsin o zmn fan daha erken calışır. eger bunlarda sorun yok ve hararet sorunun varsa hararet ciddi bi sorun mutlaka bakılmalı kapaktan bile cıkabilir. abicm kafana takılan bişey olursa 05076821331 arayabilirsin sor yardımcı olurum. ( özgür ford semih özcan ) çok teşekkürler semih kardeşim. Yorum bağlantısı
Semih Özcan 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 rica ederim abim kafana takılan bişey olursa her zaman sorabilirsin numaramda var orda Yorum bağlantısı
Ayhan Akın 11 Nisan 2013 Paylaş 11 Nisan 2013 cahilliğime verin ben yeni focus kullanmaya başladım self test dediğiniz nasıl yapılıyor anlatabilir misiniz... Yorum bağlantısı
Çağdaş Kesgin 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 Üstadlar konunun üzerinden baya bir zaman geçmiş ama ben yinede bir umut sorunumdan bahsedeyim aracım dizel atifriz biz koyuyoruz o eksiltiyor geçenlerde ustaya götürdük oda baktı kaçak bulamadı motorla alakalı birşeyler söyledi ama ben tam emin olmadım bu konu hakkında beni ankarada yönlendirebileceğiniz bir yer varmı ? not:gerçekten bu işten çok iyi anlayan bir usta lazım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 Çağdaş Kesgin yazdı: Üstadlar konunun üzerinden baya bir zaman geçmiş ama ben yinede bir umut sorunumdan bahsedeyim aracım dizel atifriz biz koyuyoruz o eksiltiyor geçenlerde ustaya götürdük oda baktı kaçak bulamadı motorla alakalı birşeyler söyledi ama ben tam emin olmadım bu konu hakkında beni ankarada yönlendirebileceğiniz bir yer varmı ? not:gerçekten bu işten çok iyi anlayan bir usta lazım. Benim başıma gelse; Öncelikle basınç testi yaptırır, kaçak kontrolü ile kaçak varsa problemli kısmı değiştirirdim. Basınç testine rağmen kaçak bulunamıyorsa, o zaman araç hararet görüp conta yakmış olabilir. Bu da su eksilmesi ile paralel bi olaydır. Yorum bağlantısı
Çağdaş Kesgin 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 Usta motorun değişimine kadar gidecek bir sorunun olmasından bahsetti sizce böyle bir ihtimal varmı veya çevrenizde böyle bir şeye şahit oldunuzmu ? Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 Çağdaş Kesgin yazdı: Usta motorun değişimine kadar gidecek bir sorunun olmasından bahsetti sizce böyle bir ihtimal varmı veya çevrenizde böyle bir şeye şahit oldunuzmu ? O derece büyük bir sorun olması için yanik contalı araca uzun süre binilmiş olması gerekir. Eğer çok ehil bir usta bulunamazsa garantili olması açısından servise gidilmeli. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 dieselde conta olmadığı için yanamaz, ancak üst kapak kavrulur, dışardan su kaçağı yoksa, motorda sorun var demektir. su kaçakları bazen çok az olur, buharlaşır gider, bu arada seviye eksildikçe antifriz konmaz sadece yanlış bu? Yorum bağlantısı
Çağdaş Kesgin 13 Mayıs 2013 Paylaş 13 Mayıs 2013 Peki nasıl bir çözüm yolu izlemeliyim tecrübesi olan varmı ? üst kapakmı değişmeli veya bu devirdaim sistemi komplemi değişmeli bir fikri olan varsa acil yardım bekliyorum.kafam çok karıştı motor değişmine gidecek kadar bir problem oluşturması mantıklı gelmedi. Yorum bağlantısı
Şahin Tuncer 1 Haziran 2013 Paylaş 1 Haziran 2013 Arkadaşlar ford focus 99 vardı. Hararet sorunu yapıyordu ısı müşürü oluyomus bunlarda o yüzden uzun yolda sıkıntı yapıyor. Motorun ondan gördüğü zarardan dolayı rektefe yaptırdık dikkatli olun.Bu arada foruma yeni katıldım meraba. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 focusta soğutma sıvısının ( antifriz) derecesi kaç olmalı? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 buna benzer tortulaşması nedendir? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Haziran 2013 Paylaş 13 Haziran 2013 Mustafa Tüfekçi yazdı: focusta soğutma sıvısının ( antifriz) derecesi kaç olmalı? %50 antifirz konsantresi ile 25 imiş. bizimki 20 çıktı neyse sıkıntı yok Yorum bağlantısı
Yasin Avcı 30 Haziran 2013 Paylaş 30 Haziran 2013 (düzenlendi) Ayhan Onaran yazdı: Arkadaşlar geçen günlerde öğrendiğim FOCUS 1 kasalarda hava alma yönetimini anlatıyorum.Eğer aracınızda ısı müşürü sorunu yoksa, bu yöntem ile aracınızın havasını tamamen almış olacaksınız..Sürekli bahsedildiği gibi araca ek bir aparat takmaya,aracı lifte alıp kaldırmaya,aracın yokuş yukarı veya aşağı durmasına falan gerek yok.Metod çok basit.Bu anlatım için fotoğrafta koyacaktım ama gerek olmadığını düşünüyorum.Adım adım yapılacakları yazayım...Anlamadığınız bir yer olursa yine yardımcı olurum. 1-Aracınızı düz bir yerde stop edin ve motorun soğumasını bekleyin.. 2-Aracınız soğuduktan sonra yedek su deposunun kapağını açın.. 3-Yedek su deposunun üst yanında bulunan iki hortum var.Bunlardan çamurluk tarafında olanı değil de motor tarafında olanı yerinden çıkartıp aşağıya doğru sallayın.Parmağınızla bu hortumun çıktığı deliği kapatın. 4-Yedek su deposuna antifriz ilave edin.Yavaş yavaş.Depodan taşmayacak şekilde..Acele etmeden... 5-Aşağıya salladığınız hortumdan ilk andan itibaren su akmaya başlayacak.Siz yukarıdan antifriz koydukça buradan gelen suyun rengi değişmeye başlayacak.Elinizde ki 3 lt lik antifriz bittiğinde bir müddet daha akmasını sağlayın.Seviyeye dikkat edin maksimum üzerinde kalmasın.Maksimum seviyenin biraz altına indiğinde çıkartmış olduğunuz hortumu yerine takın. 6-Yedek su deposu kapağını da kapatın. 7-Aracı çalıştırın.Araç fan açana kadar çalışsın.Aynı zamanda az önce çıkartmış olduğumuz hortumun ısınıp ısınmadığını kontrol edin. 8-Her şey yolundaysa hava alma işlemimiz bitti. 9-Antifriz seviyesini ölçün.Bulunduğunuz şehire göre dereceyi ayarlayın. 10-Bu adımları uygularsanız yalancı hararet dediğimiz hararet ibresinin sona dayanmasının önüne geçmiş olacaksınız. Yöntem kesinlikle işe yaramaktadır.Bir çok aracın havası bu şekilde alınmıştır ve sorun çözülmüştür...Eğer sorun bunları yapmanıza rağmen devam ediyorsa donanımsal sıkıntılar vardır. Aracı aldığımdan beri su eksiltmesi vardı ve ben bir türlü kaçağı bulamıyordum. Eksiltme sürekli olmuyordu ve ben haftada bir su ekleyerek hararet yapmasına engel oluyordum. Aracın hararet çubuğu ortadan sağa doğru hiç kaymadı (gözüm sürekli orada çünkü). Dün şans eseri seyir halindeyken kaçağı buldum. Emniyet şeride çekip yolun üzerindeki ormanlık alanda dinlenmek istedik, herhangi bir ceza kesilmemesi içinde kaputu açtım. Bir baktım ki radyatör su deposunun arka montaj tırnağından çok ince bir şekilde su fışkırtıyor. Aracı 30 dakika çalıştırmadan soğumaya bıraktım, sonrasında ise su seviyesi max-min seviyesinin ortasına gelmiş ve sızıntı kesilmiş. Yaklaşık 50 km daha geldim ve tekrar kontrol ettim ve fışkırtma yoktu. Demekki arada oradan fışkırtıp suyu boşaltıyordu, seyir halinde olduğu içinde farketmiyordum. Dün akşam hemen linkte ki depoyu aldım.http://www.yedekparcaford.com/?urun-2003-FOCUS-1-6-2-0--RADYATOR-SU-DEPOSU-2002-2005-OTOSAN.html Bunun montajını yukarıda ki tarife uygun yaparsam hava yapma sorunu yaşar mıyım sizce? 30 Haziran 2013 tarihinde Yasin Avcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Haziran 2013 Paylaş 30 Haziran 2013 Yasin Avcı yazdı: Aracı aldığımdan beri su eksiltmesi vardı ve ben bir türlü kaçağı bulamıyordum. Eksiltme sürekli olmuyordu ve ben haftada bir su ekleyerek hararet yapmasına engel oluyordum. Aracın hararet çubuğu ortadan sağa doğru hiç kaymadı (gözüm sürekli orada çünkü). Dün şans eseri seyir halindeyken kaçağı buldum. Emniyet şeride çekip yolun üzerindeki ormanlık alanda dinlenmek istedik, herhangi bir ceza kesilmemesi içinde kaputu açtım. Bir baktım ki radyatör su deposunun arka montaj tırnağından çok ince bir şekilde su fışkırtıyor. Aracı 30 dakika çalıştırmadan soğumaya bıraktım, sonrasında ise su seviyesi max-min seviyesinin ortasına gelmiş ve sızıntı kesilmiş. Yaklaşık 50 km daha geldim ve tekrar kontrol ettim ve fışkırtma yoktu. Demekki arada oradan fışkırtıp suyu boşaltıyordu, seyir halinde olduğu içinde farketmiyordum. Dün akşam hemen linkte ki depoyu aldım.http://www.yedekparcaford.com/?urun-2003-FOCUS-1-6-2-0--RADYATOR-SU-DEPOSU-2002-2005-OTOSAN.html Bunun montajını yukarıda ki tarife uygun yaparsam hava yapma sorunu yaşar mıyım sizce? sıkıntı olacağını sanmıyorum..geçmiş olsun.. Yorum bağlantısı
Yasin Avcı 2 Temmuz 2013 Paylaş 2 Temmuz 2013 Ayhan Onaran yazdı: sıkıntı olacağını sanmıyorum..geçmiş olsun.. Ben komple değiştireceğim depoyu, aynen anlatıldığı gibi yapsam ve denemek için sadece su koysam havası alınmış olur mu? Depoyu değiştirirken suyu komple sağ taraftaki hortumdan boşaltıp yeni depoyu takacağım ve diğer hortumları taktıktan sonra yine sağ tarafta ki hortumdan su seviyesini ayarlayıp deponun kapağını kapattığımda olacak yani değil mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts