Ayhan Onaran 2 Temmuz 2013 Paylaş 2 Temmuz 2013 Ben komple değiştireceğim depoyu, aynen anlatıldığı gibi yapsam ve denemek için sadece su koysam havası alınmış olur mu? Depoyu değiştirirken suyu komple sağ taraftaki hortumdan boşaltıp yeni depoyu takacağım ve diğer hortumları taktıktan sonra yine sağ tarafta ki hortumdan su seviyesini ayarlayıp deponun kapağını kapattığımda olacak yani değil mi? sonradan yine nasılsa antfriz koyacaksınız..bence baştan karıştırıp koyun.Sonra yine uğraşmayın. Yorum bağlantısı
Yasin Avcı 2 Temmuz 2013 Paylaş 2 Temmuz 2013 sonradan yine nasılsa antfriz koyacaksınız..bence baştan karıştırıp koyun.Sonra yine uğraşmayın. sistem toplam da kaç lt sıvı alıyor biliyor musunuz? Google da araştırdım ama bulamadım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 sistem toplam da kaç lt sıvı alıyor biliyor musunuz? Google da araştırdım ama bulamadım. tam olarak bunu bende bilmiyorum ancak tahmini en kötü tam boşken 8-10 lt alıyordur. Yorum bağlantısı
Yasin Avcı 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 tam olarak bunu bende bilmiyorum ancak tahmini en kötü tam boşken 8-10 lt alıyordur. Ben sistemde ki suyu tamamen boşaltmadan. Hortumları söküp yukarıya doğru tuttursam ve depoyu değiştirip eksik suyu 1lt antifiriz + su ile doldursam olmaz mı? Komple sistem suyunu değiştirmek riskli gözüküyor. Ayrıca benden önceki antifiriz koymuşmu bilmiyorum, su renksiz çünkü. 8-10 lt suya 1 lt antifiriz sıkıntı yaratır mı? İstanbul çok soğuk değil ama yaklaşık %10 luk bir oran yapıyor, tepkimesi motora ve bileşenlere nasıl olur acaba? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 Orjinal sıvı %50 antfrezli. Hatta direk şu katılmadan hazır karışım soğutma sıvıları var en güzeli onlar bence Yorum bağlantısı
Yasin Avcı 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 Ustama gittim ve depoyu taktırdım, 3 lt kırmızı antifrizle beraber. tamamına 30 tl verdim. Aynen anlatıldığı gibi yaptı; Üsten antifriz koydukça sağda ki borudan su çıktı, max. seviyesine gelince hortumu yerine taktı. Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 2 Ağustos 2013 Paylaş 2 Ağustos 2013 Arkadaşlar merhaba uzun zamandır foruma giremiyorum ve benim bu hararet sorunu çözümü her müdahile sonrası hüsranla sonuçlandı yukarıda yazdığım gibi denemedim şey kalmadı en sonunda Club Ford Bulgaria bulgaristan ford paylaşım forumu bizimki gibi orada da bizim gibi bu sorunla uğraşan çok, bir arkadaş sorunu denemedi şey kalmadıktan sonra jonta değişimine kadar ,kendince bir çözüm bulmuş bu çözüm de şu. 1-orjinal termostat iptal ediliyor içi boşaltılarak tekrar yerine takılıyor. 2- reno 9 veya 12 termostatı alınıyor 82c lik fiyatı 10lira ve çıkmacıdan uygun hortum alınıyor ve içine termostat takılıyor ve üstüne oynamaması için kelepçe takılıyor. 3- motordan radiatore giden sağ üst hortum sökülüyor ve termostat motor tarafına gelecek şekilde montaj tamamlanıyor. Maliyeti ucuz olunca birde bunu deneyim dedim ve şuan problem yok ilerisi ne gösterecek bilemem. 2000 motorlu ford fokuslarda termostat hep yukarıda motor çıkışında amerikan 1,6 fokuslarda yukarıda neden avrupa fokuslarda motor girişinde bunu anlamadım bulgar forumunda bunlar da tartışılıyor bızım burada bunlardan haberimiz yok. Benim şimdiye kadar yaptığım işlemler. 1-ısı mişürü değişimi 2-3 ad. termostat 3-devirdaim 4-20 litre antıfriz havaya gitti 5- şu meşur sakarya arat ford servisine gidildi ta Gebze den kesinlikle kimseye tavsiye etmem yetkili servisliği elinden alınmış bir servis basit bir yer. Bulgar forumunda şahsın biri anlatıyor ki 15 ad. orjinal termostat değiştirmiş çalışanını bulana kadar, hep vurguladıkları şey termostat hava olayı hikaye yedek su deposu daki kapak havayı alıyormuş o siteden bunları öğrendim. +1 Bi aralar bu sorunu su tankı kapağı değişimiyle bende düzeltmiştim ama antifreeze yoğunlu artınca tekrar ortaya çıktı. Yaklaşık iki senedir durum böyle.Bu hararet Şehir içi veya sıcak havalarda değilde gece veya soğuk havalarda ,yokuşta yapıyorsa sorun kesinlikle ama kesinlikle yalancı hararet değil.Sistemdeki hava alındıktan sonra gene yapıyorsa(kapalı sistem dışarıdan hava almaz) sorun termostat olayı. Sezgin arkadaşımız çok güzel açıklamış. Soğuk havalarda kalorifer dönüşü olan hortum termostat'ı açacak kadar sıcak olmuyor. Termostat açmıyor. v.s... Bir kaç gün sonra termostatı motor çıkışına bağlamayı deneyeceğim. Sonucu test sürüşü yaptıktan sonra yazarım. Anlayamadığım nokta; antifreeze yoğunluğu çok azken niye yapmıyor. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Eyüpler 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 Herkezde aynı veya benzer sorun var yetkili servisteki arkadaşa söylediğimizde daha önce hiç duymadık diyor ne kadar ilginç. Benimde aracımda devam eden anlamsız hararet sorunu var, bu gün yokuşta bir az zorladım ancak değerleri takip ediyordum gage menüsünde sıcaklık 90-100 arasında geziyordu hararet göstergesi gayet normal arac 3. vites 3-4 bin devir arası sekmeye başladı daha sonra gaz kesmeye başladı kendi kendine kenara çekip stop ettim biraz sonra çalıştırdım düzeldi. Bütün veriler normalken (yada bana öyle geliyor bilmiyorum) böyle bir şey neden yapabilir ? Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin 19 Ağustos 2013 Paylaş 19 Ağustos 2013 Merhaba arkadaşlar, bende bu sanal hakaretten muzdariptim şükür sonunda kurtuldum :-) yedek su depo kapağını orjinali ile değişip sistemden 4–5 litre antifrizlit su boşaltıp yerine market suyu :-) koydum, çok şükür bir aydır ibre ortadan bi gıdım sapmıyor. Aynı problemi olan arkadaşlarn antifriz yoğunluğunu azaltıp bi denesinler bence Sanal hararet olacaktı, gönderi düzeltmeyide bulamadım bitturlu 1 Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 20 Ağustos 2013 Paylaş 20 Ağustos 2013 Merhaba arkadaşlar, bende bu sanal hakaretten muzdariptim şükür sonunda kurtuldum :-) yedek su depo kapağını orjinali ile değişip sistemden 4–5 litre antifrizlit su boşaltıp yerine market suyu :-) koydum, çok şükür bir aydır ibre ortadan bi gıdım sapmıyor. Aynı problemi olan arkadaşlarn antifriz yoğunluğunu azaltıp bi denesinler bence Sanal hararet olacaktı, gönderi düzeltmeyide bulamadım bitturlu Hocam bence sorununuz çözülmemiş sadece üstü örtülmüş kanatindeyim.Aynısını yazın memlekete gelince bende yapıyordum ama kışın sıkıntı olr, bilhassa soğuk bölgelerde. Önemli olan antifreeze yoğunluğunu değiştirmeden çözüm bulabilmek. LPG regülatörü sol ön far altına doğruydu, oradan söküp motorun arkasına aldık.T boruları biraz kısalmış oldu. Biraz rampalarda denedim herhangi bir sorun kalmadı. Biraz daha deneme yapıp gözlemleme yaptıktan sonra sonucu yazarım. Yorum bağlantısı
H.Mehmet Şahin 21 Ağustos 2013 Paylaş 21 Ağustos 2013 Evet kışın sorun olabilir motor açısından,kışa doğru biraz antifriz ilave edip denemeyi düşünüyorum,şimdilik iyi sorun yok,öyle ikide bir hararet ne oldu diye ibre bakmaya gerek yok :-) , bendeki lpg regülatörü motorun arkasinda zaten, kalorifer sisteminden alınan T demir boru biraz küçük onu daha büyük boru ile değiştirelim dediler bana pek mantıklı gelmedi boruların çapı zaten o parça için. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Eylül 2013 Paylaş 24 Eylül 2013 Ünal bey, Boş mesaj olarak gözüküyor mesajınız. Zira yeni açmaya çalıştığınız konuılarınız da. Yorum bağlantısı
Ünal Şentürk 25 Eylül 2013 Paylaş 25 Eylül 2013 Niye böyle olduki :/ Benim sorunum şu radyatör hortumunu çıkartarak antifriz suyunu boşalttım kitapçıkta 5 litre %50 karışımlı antifrzli su diyor ama 2.5 litre aldı geri kalanı nerde onu anlamadım aracım focus 1 Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 25 Eylül 2013 Paylaş 25 Eylül 2013 Kalanı sistemde, antifirizi değiştirmek için radyatör altında tıpa mevcut, oradan değiştirmek lazım.Oradan değiştirseniz bile sistemden tamamı çıkmıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 7 Ekim 2013 Paylaş 7 Ekim 2013 herkese merhabalar.2000 model focus sahibiyim .benimde sorunum aracım çok geç ısınıyor buda gaza geçişlerde arabayı titretiyor ve hatta yığılıp kalıyo.gazcı ayar yaptı 50 ereceye geldiğinde gaza geçiş yapıcakmış fakat sorun halan aynı.sadece sabahları yapıyor.sizce sorun nedir.yardımcı olurmusunuz arkadaşlar.sorun termostat tan olabilirmi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ekim 2013 Paylaş 8 Ekim 2013 böyle bir sorunla karşılaşan yokmu? Termosatınız açık kalıyor olabilir. Kontrol ettirdiniz mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan 8 Ekim 2013 Paylaş 8 Ekim 2013 yeni bakımdan çıktı.antifiriz koydurdum arabaya.tüpün kafa kısmından su sızdırmaya başladı.sorunları tüpçüye anlattım kafadandır diyo fakat ben termosat tan şüpeleniyorum.sormucam direk değiştirteyim diye düşünüyorum.aracı yeni aldım geçmişinide bilmiyorum açıkcası eğer açık kalıyorsa bu arızalı anlamınamı geliyor acaba? Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 26 Ekim 2013 Paylaş 26 Ekim 2013 2.0 focus 94-95 derece (hatırlıyorum) 93 - 95 derece bana fazla gibi geldi. Bakalım benim focus kaç derecede çalışıyormuş. Şuan bir kaç günlüğüne İstanbuldayım, dönünce mutlaka kontrol edeceğim. İdeal sıcaklığı servisede sormak gerekir. santigratsa fazla. fahrenaytsa iyi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 santigratsa fazla. fahrenaytsa iyi Şimdiki arabam da 95 derecede çalışıyor.. Fahrenayt değil.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 sanki paylaşmıştım burda da teknik dökümanını. 104 dereceyi geçmedikçe sıkıntı yok 104 ü geçtimi zaten analog gösterge tavan yapıyor 1 Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Focusların en verimli çalışma sıcaklığı 90 C derece civarıdır. 120 dereceye kadar sıkıntısız çalışıyorlar. Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Bu dereceyi nereden görüyorsunuz ? Bende merak ettim Yorum bağlantısı
Recommended Posts