İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Arkadaşlar arabamda şöyle bir sorun var arabaya fazla yüklenince hararet göstergesi sona dayanıyo ayağımı gazdan çekince normal seviyesine dönüyor sorun neden kaynaklanıyodur acaba forumda araştırdım ama çok karmaşık cevaplar birbirine girmiş böyle bir sıkıntı yaşayıp hallettirebilen var mı? Yardımcı olursanız sevinirim arabam 2000 model focus bu arada lpg yi yeni taktırdım acaba onla alakalı olabilir mi?

Konunuz birleştirilmiştir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ulvi Bayram

Hayır yok tu yada vardı ben fark etmedim çünkü arabayı aldım fazla binmeden lpg taktırdım

Lpg taktırmadan önce varmıydı böyle bir sorun?

Hayır yok tu yada vardı ben fark etmedim çünkü arabayı aldım fazla binmeden lpg taktırdım
Yorum bağlantısı
Ulvi Bayram

Kardeş bu durumda lpg bağlantılarına baktır,muhtemelen lpg bağlantılarında sıkıntı.Ne marka takıldı?

lovato
Yorum bağlantısı
Cihangir Küçük

Arkadaşlar merhaba.. Forumdan araştırdığım kadarıyla gizli hararet denen şey başıma geldi,fikir ve Ankara da bu işin ehli daha önce bu sorunu çözmüş bir usta yardımınızı bekliyorum ?? 
Durumu anlatıyorum; kışın basından beri aracımın ön camında buğu değilde sanki is birikmesi oluyordu buda görüşü bir hayli etkiliyordu..Torpido sütü kullanıyordum ve aynaya takılan mantar kokulardan ilk etapta bunlardan şüphelenip onları kaldırdım ve temizledim,sorun düzelmedi.. Antfriz kaçağı için borulardaki kelepçeleri sıktım yine düzelmedi..Daha sonra netde radyatör kaçak giderici diye bir ürün aldım 250ml lik sıvı olandan..Gizli bir kaçak varsa diye arkadasımın önerisi ile onda kacagı gıdermıstı..Fakat benım su deposu max cizgisinin üstünde idi,bu 250 ml lik sıvıyı koyunca dahada yukarda olmasın dıye,hatda hepsini almaya bilirdi,kapağı açıp bir bez yardımı ile 9-10 kere içine batırıp,cıkarıp sıkmak suretiyle sudan bıraz azaltdım ve bu aldıgım ürünü koydum  :(  Aracı gunluk iş ev arasında kullanıyorum.. mesafe 15 km cıvarında.. bu işlemi yaptıktan sonra 2 hafta ıcınde bir kac kere işten eve geldiğimde aracı tam istop edecekken motor fanının çalıştıgını fark ettim..Kış günü hava sıcaklıgı 5-6 derecede en yüksek  15 km mesafede fanın calısması tuhaf geldi bana,cunku aracımda ilk defa fanın calıstıgını duydum..Dun aksam biraderim Ank dan Çankırıya gitdi aksam 19:00-21:00 arası 2 saatlık mesafede..Giderken yolda 2 kere hararet göstergesi sona gelmiş 3-4 dk sonra tekrar ortaya gelmiş..İnip bir kere kontrol ettim bırsey goremedım dedi..Arac bu aksam ank ya tekrar gelcek,yarın ANKARA'DA hangi ustaya götürmemi ve hangi işlemleri yapmamı önerirsiniz ?? Şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Cihangir Küçük
(düzenlendi)

Peki 15 km de fanın çalışması normal mi abicim? Yani kalorifer peteği patlak olabilir doğrudur,ama fanın o kadar kısa sürede devreye girmesi için aracın suyunu alırı derecede azaltması gerekir diye düşünüyorum,bence başka sorunlar da var.

başka sorunmu  :shok: Kaçak giderici ürünü kullanmaya karar vermeden önce suyun seviyesini kontrol etmiştim.. 2 hafta içinde gözle görülür bir eksilme yoktu,ama max çizgisinin üstünde oldugundan dolayı sanırım depo üstü ve civarında taşmalar vardı,bidon yaglı gıbıydı,ıslanmıs yani..Gözle görülür bir kaçak eksiltme yoktu ama..

tarihinde Cihangir Küçük tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihangir Küçük

max. çizgisinin çok mu üzerindeydi? Benimkide max çizgisinin üstünde duruyor ancak taşma olmuyor,çünkü bizim yedek depo kapaklarından taşma biraz zor olur,depo kapağınız orjinal mi?

Baya üstündeydi evet.. O yüzden taşar diye çekmek istedim işte..Kapak orjimi bilmiyorum,araç 1.5 yılı aşkındır bende değişmedim hiç,sanırım üstünde ford amblemi var diye hatırladım şimdi,emin degılım ama baska kapakta olabılır :) Birader aracı çankırıdan getirince yarın foto çeker koyarım su deposunu, etrafını ve kapağı..

Yorum bağlantısı
Cihangir Küçük

Kesinlikle kalorifer peteğiniz patlak onu tamir ettirmek yerine farklı yollara başvurmuşsunuz öncelikle petek değişecek sonrasın da radyötördeki tüm su boşaltılıp antifiriz eklenecek havası alınacak tam gaz devam :) usta olarak Eren ustayı tavsiye ederim beni iyi tanır selamımı söyleyin http://www.ankaraotosanayisitesi.com/selman-oto/

Forumdan bilgi edindiğim kadarıyla,termostat değişmesi,antfriz derecesi ölçüp yogunlugu fazlaysa azaltılması,hava alınması,genleşme bidonu kapagı degısmesi(bu bidon motor suyu bidonumu?)sistemde t boru kullanılmamıssa kullanılması gibi öneriler var..Şimdi birde kalorifer peteği çıktı.. Eren usta bu işleri halleder diyorsunuz yani? Netten şimdi baktım petek fiyatlarına,kalenin alüminyum peteği 50 tl,peteğin markası önemlimidir,orji almalımıyım,yada hangi markayı öneriyorsunuz ? Birde bu işlemlerin bana maliyeti ne olur ?

Yorum bağlantısı
Tufan Bozkurt

Yaşa hiç dikkat etmedim fotodan bakıyorum büyük gibi dedim,abi diyeyim :) Valla kardeş bu focus 1'lerin 99-00-01 bu üç model illAllah dedirtiyor o yüzden sorunu başka yerlerde arıyoruz :) Ama dediğini de göz ardı etmemek gerek oda olabilir. 

Öyle deme yılmaz bende 2001 kullanıyorum  çok memnunum :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Uğur Köker

arkadaşlar herkese selamlar...aracım 2002 ghia otomatik;dün istanbuldan samsuna gelirken rampa çıkarken hararet göstergem kırmızıya dayandı aracı hemen sağa çekip yavaşlarken baktım ibre ortaya geldi sonra yoluma devam ettim;bu yaklaşık 5 kere tekrarladı(rampalarda ve devir 3000 lerdeyken  oldu;düz yolda rampa aşağı inerken sıkıntı yoktu);forumu ayrıntılı okudum ama tam bir cevap  bulamadım sorunla ilgili;öncelikle bazı şeyleri belirtmek isterim;hararet mişürü orijinali ile 2 ay önce değişti(arıza lambası yakmıştı),mişürle birlikte termostat da değişti(usta termostattan bir parçayı koparıp bir delik açtı)aracın yağı ve bakımları tam;sente ayarı bile yapıldı özel ford servisinde;kış başında kırmızı antifiriz koyuldu;araç lpg li ;bugün ustaya gösterdim burda sıkıntı gözükmüyor dedi;araç 104 de fan açıyor;bugün gag da kullandım 108 109 ları görüyor rampada ama sonra muhtemelen fan açıldığı için tekrar 100 lere düştü)bi ara rampada tam gaz yapıp yüklendim ama hararet göstergem oynamadı;şimdi ist a geri dönecem ve baya tedirginim ya sıkıntı yaşarsam?sizin önerilerinizi yardımlarınızı bekliyorum(bu arada usta biraz kapağı gevşetti ve bi miktar hava çıktı ve su kapağa doğru yükseldi)

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Oncelikle gecmis olsun,sorununuzu zaten kendiniz soylemissiniz,termostattan bir parca koparmis! Yani bir nevi termostat uzerinde olan deligi genisletmis. 1.sorununuz bu. Yalniz bunu degistirdiginiz takdirde sorununuz cozulmeyecektir. Aracinizda hava var ve termostattaki delik genisletildigi icin duz yolda hava gecisi saglaniyor,rampa cikarken yeterli hava gecisi saglanamadigi icin hararet kirmiziya dayaniyor. İlk olarak yapmaniz gereken termostati orjinali ile degistirip aracinizin havasini isin ehli bir ustaya aldirmak.

teşekkür ederim yardımın için,sizce istanbula kadar bu şekilde gitmemde bir sakınca varmıdır?anladığım kadarıyla yalancı bir hararet gibi duruyor?yani ibre kırmızıya dayansa bile gerçek hararet gibi motora zarar verirmiyim veya beni yolda bırakır mı?

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Sorununuz yalancı hararet değil,bana kalırsa o şekilde yola çıkmayın ve bulunduğunuz yerde tanıdığınız usta yok ise en yakın ford servisine gitmelisiniz.Çünkü yolsa termostat açmaz ise sizde onu yalancı hararet diyerekten kaale almazsanız mazAllah çok kötü sonuçlar doğurur.

eyvah eyvah desene işler iyice sarpa saracak ,şimdi servise gitme imkanım yok gerçi gitsen servis arıza tespit için aracı haftaiçine kadar tutacaktır;valla kumar oynayıp rampada da çok yüklenmeden yola çıkacam artık:)bakalım bi sıkıntı olmaz inşl...çok sağol yardımın için ist a gidince servise bırakcam tabi gidebilirsem :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

motor bloguna kaç adet  su hortumu bağlanıyor?  bu bağlantılar tam olarak nasıl. kelepçeler hortumu bloğa direk mi bağlıyor yoksa blogla hortum arasında ayrı bir apart mı var kelepçenin tutuğu. :D yani kısaca kelepçenin ordan sızdırmaların sorunu nedir?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

büyük hortumlar tamam. 2 li termostat gövdesi ile bağlanıyor. bir de yedek su deposuna dönen ince hortum var motorun arka tarafındakalan ince. ondan başka hortum daha var mı onu tam çözemedim

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kelepçelerde antifeez lekeleri var. Eser miktarda su azalıyor o yüzden galiba

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Sanıyorum ki bir problem olmaz gidene kadar,çünkü bende aynı şekilde 150 km yol gitmek zorunda kalmıştım bir problem olmamıştı.Ama bu durumda daha fazla kullanmamalısınız :)

Murat Bey sağ salim geldim ama gelene kadar canım çıktı resmen :) sık sık hararet kırmızıya dayandı ve gözüm hep göstergede oldu,kırmızıya dayanınca ayağımı gazdan çekip klimayı açtım hep ;bi süre sonra klimayı da açmak fayda etmedi gerçi ama ayağımı gazdan çekip yavaşlayınca ortaya geldi herseferinde ;benim anlamadığım 104 de fan açıyor ama kırmızıya dayanıyor klimayı açıp fanı devreye sokunca düşüyor;acaba uzun yolda 104 de fan mı açmıyor ki de klimayla rahatlıyor araç;neyse otokoç a randevu alıp gidecem ama servis korkutuyor beni;sizin bahsettiğiniz gibi bir sorunu abartıp çok fazla parça değiştirme yoluna gidip maddi olarak canımı yakarlarsa diyede düşünmüyor değilim;bir de araç lpg li diyerek çevirmezler geri inşl:)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Murat Bey sağ salim geldim ama gelene kadar canım çıktı resmen :) sık sık hararet kırmızıya dayandı ve gözüm hep göstergede oldu,kırmızıya dayanınca ayağımı gazdan çekip klimayı açtım hep ;bi süre sonra klimayı da açmak fayda etmedi gerçi ama ayağımı gazdan çekip yavaşlayınca ortaya geldi herseferinde ;benim anlamadığım 104 de fan açıyor ama kırmızıya dayanıyor klimayı açıp fanı devreye sokunca düşüyor;acaba uzun yolda 104 de fan mı açmıyor ki de klimayla rahatlıyor araç;neyse otokoç a randevu alıp gidecem ama servis korkutuyor beni;sizin bahsettiğiniz gibi bir sorunu abartıp çok fazla parça değiştirme yoluna gidip maddi olarak canımı yakarlarsa diyede düşünmüyor değilim;bir de araç lpg li diyerek çevirmezler geri inşl:)

Otokoç'ta sorunu öğrenip sonra bizim güvendiğimiz bir ustaya da baktırabilirsiniz.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-ve-fatih-maslakta-no-name-servis/#entry2264922

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Otokoç'ta sorunu öğrenip sonra bizim güvendiğimiz bir ustaya da baktırabilirsiniz.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-ve-fatih-maslakta-no-name-servis/#entry2264922

aslında dediğiniz mantıklı ,öyle yapayım en iyisi ..peki arkadaşlar bu ustalar maslakta acaba anadolu yakasında tanıdığınız güvendiğiniz bir usta var mı?gerçi bu ustalar diyorsanız  artık gideriz yapacak birşey yok...

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

aslında dediğiniz mantıklı ,öyle yapayım en iyisi ..peki arkadaşlar bu ustalar maslakta acaba anadolu yakasında tanıdığınız güvendiğiniz bir usta var mı?gerçi bu ustalar diyorsanız  artık gideriz yapacak birşey yok...

aracı servise götürdüm elektrik aksamında sorun var ama bulmak uzun sürer dediler(akım atlaması varmış)ya hararet müşiri değişimiyle kurtarırsınız yada tüm tesisat 2 bin tl ye değişmek zorunda kalabilir dediler,malum istanbul araç lazım;boş bir zaman yaratıp aracı bırakacam,zaten şehir içinde kullanımda sıkıntı yok;

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

arkadaşlar yukarıda yazdıklarımdan sonra internette focus elektrik tesisatı çıkma satılık ilanlara denk geldim;sizce elektrik tesisatını çıkma alıp komple değiştirsem mi?çünkü hararet müşirine bağlanan soket kırıldığı için uydurma bir soket takılmıştı aracıma,acaba hararet sıkıntım ondan kaynaklanıyorda olabilir mi?gerçi soket tam oturuyor ama orijinal değil,uzun yolda hararet yükselmesine o sebebiyet veriyor olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Zannetmiyorum Uğur bey çünkü benim soketimde kirik ve uydurma bir soket ile kullaniyorum.

soket arada akım geçirmiyorsa yapar demişti ustanın biri ama bana da pek mantıklı gelmemişti;sizin bahsettiğiniz ustalara gideyim olmazsa çünkü servis baya yüklü bir masraf çıkaracak gibi;ayrıca sol kapı kilidim oksitlenmiş veya bozulmuş olsa gerek ki otomatik kilitlemiyor acaba servisin bilgisayara bağladığında gördüğü akım atlama elektrik problemi o da olabilir mi diye düşünmüyor değilim..forumda baya bu sorunu yaşayan arkadaşlar olmuş aynı şekilde ,sizlerin çözüm önerileriniz yaptırayım ;bu arada forumda verilen usta adresleri avrupa yakasında acaba anadolu yakasında tanıdık ustalarınız var mı arkadaşlar?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1148057_2.jpg

 

 

8B081 diye işaretli hortumun motor üst kapağına giren bir dirseği var. orda antfiriz lekesi ve korozyon gördüm gibi. o dirseği bi türlü bulamadım ne diye geçiyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

8B274 yazan hortumun orada benimde antifrizli su kacagi var bu neden olur sizce

Motor kismina giren yerde

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kelepçe kaçırıyor galiba.


bakım zamanı ben kelepçeleri elden geçireyim diyorum ama o dirsek kafama takıldı :p hiç bi yerde göremedim

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

şimdi tekrar bakmaya gittim araç dediğim gibi motor kısmına giren yerden kaçırıyor.birde aynı sorun lpg regülatör kısmına giren yerlerdede var.neden bunu yapar araçlar yorumlarınız nedir?

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

Regulatore giris ve cikislardaki dirseklerde zamanla kacirma oluyor,dirsekler ve oringleri degistirmekle sorun cozuluyor

bu lpg garantisi daha bitmedi.benlik bisey degil sonucta garantiye girer mi peki?
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...